PDA

Bekijk Volledige Versie : Zwarte scholen zijn bevolkt door….



vgeld
16-09-04, 18:03
Ik ben er heilig van overtuigd dat op zwarte scholen alleen maar incapabele leraren (als ze al bevoegd zijn) rondlopen:
• leraren die in de docentenkamer hun leerlingen uitschelden “zij en wij”
• leraren die hun hypotheek (is tegen mij verteld in de trein) moeten betalen
• leraren die elders zijn weggestuurd (drank, XTC, handtastelijk, relatieproblemen..etc)
• leraren die niet bevoegd zijn: Wiskunde, Natuurkunde, Biologie wordt soms gegeven door leraressen die bevoegd zijn voor handarbeid
• leraren die onverzorgd uitzien,….etc .

KoRtOm: only losers op de zwarte scholen.


Klopt mijn constatering of zeggen jullie: je mag een beetje nuanceren !

barfly
16-09-04, 18:19
Je bedoelt hiermee natuurlijk niet de leraren die van Marokkaanse of Turkse afkomst zijn? Dat zijn natuurlijk de uitzonderingen op de regel? :haha:

vgeld
16-09-04, 19:05
Geplaatst door barfly
Je bedoelt hiermee natuurlijk niet de leraren die van Marokkaanse of Turkse afkomst zijn? Dat zijn natuurlijk de uitzonderingen op de regel? :haha:
Ik bevestig jou vraag !
De Marok's en Turko's die op zwarte scholen rondlopen zijn of :
De enige bevoegden (in de reguliere vakken) of
geven les in OET, wat overigens afgeschaft is, als ik me niet vergis.

Karin.N
16-09-04, 19:27
Er zijn mensen in Nederland (of waar dan ook ter wereld) die alleen werken voor het geld en geen plezier aan het werken ontlenen. En ja, je zult deze mensen ook tegen komen op zwarte scholen. Maar alleen daar? Lijkt me sterk.

Op zwarte scholen zijn geen capabele mensen? Mensen die niet geschikt zijn of niet over de juiste opleiding beschikken, zul je ook overal tegenkomen. Niet alleen maar op zwarte scholen.

Nu ken ik maar één leerkracht, zij geeft met veel plezier les op een zwarte school. Zij heeft al haar papieren en daarnaast ruim voldoende ervaring ca. 30 jaar!
Zij staat bekend als een zeer goede leerkracht! Maar zal zij de enigste zijn? Lijkt me niet.

Het is eigenlijk triest, dat de capabele leerkrachten, die met plezier les geven op een zwarte school, op deze manier worden neergezet.
En er zijn inderdaad leerkrachten die niet of niet volledig bevoegd zijn. Leerkrachten die puur en alleen voor het geld werken.
Maar deze leerkrachten vind je ook terug op witte scholen!
Zo heb ik ooit eens een leraar Nederlands gehad, die alleen werkte omdat het moest. Wanneer hij geen zin had, en dat was veel, gaf hij een korte opdracht en de rest van de les konden we huiswerk maken, kaarten etc. Hij liet zelfs leerlingen via het raam weggaan! En dit betrof een witte school (zwarte scholen bestonden in mijn schooltijd nog niet).

vgeld
16-09-04, 19:44
Geplaatst door Karin.N
Er zijn mensen in Nederland (of waar dan ook ter wereld) die alleen werken voor het geld en geen plezier aan het werken ontlenen. En ja, je zult deze mensen ook tegen komen op zwarte scholen. Maar alleen daar? Lijkt me sterk.

Op zwarte scholen zijn geen capabele mensen? Mensen die niet geschikt zijn of niet over de juiste opleiding beschikken, zul je ook overal tegenkomen. Niet alleen maar op zwarte scholen.

Nu ken ik maar één leerkracht, zij geeft met veel plezier les op een zwarte school. Zij heeft al haar papieren en daarnaast ruim voldoende ervaring ca. 30 jaar!
Zij staat bekend als een zeer goede leerkracht! Maar zal zij de enigste zijn? Lijkt me niet.

Het is eigenlijk triest, dat de capabele leerkrachten, die met plezier les geven op een zwarte school, op deze manier worden neergezet.
En er zijn inderdaad leerkrachten die niet of niet volledig bevoegd zijn. Leerkrachten die puur en alleen voor het geld werken.
Maar deze leerkrachten vind je ook terug op witte scholen!
Zo heb ik ooit eens een leraar Nederlands gehad, die alleen werkte omdat het moest. Wanneer hij geen zin had, en dat was veel, gaf hij een korte opdracht en de rest van de les konden we huiswerk maken, kaarten etc. Hij liet zelfs leerlingen via het raam weggaan! En dit betrof een witte school (zwarte scholen bestonden in mijn schooltijd nog niet).

Karin !
Elders heeft de onkunde van leraren geen invloed op de leerprestaties of op de identiteit van de school omdat het om betrekkelijke weinige docenten gaat. Op zwarte scholen wordt de kunde van de capabele docenten teniet gedaan door teveel aan mensen die onkundig zijn c.q. geen verantwoordelijkheidsbesef hebben.
Op zwarte scholen heb je docenten ( 1 op de 20) die zich 200% voor de school en de leerlingen inzetten en de rest denkt: what the hek …
Ik steek de hand in eigen boezem:
Incapabele docenten mogen lesgeven aan de allo. Leerlingen omdat wij allochtonen of
• de taal niet spreken
• zelfs analfabeet zijn
• het onderwijssysteem niet kennen
• of niet participeren
• of de leraar/school/directeur vertrouwen.

Ik stel vast dat de scholen en het ministerie van onderwijs een dubbele agenda hebben.

Karin.N
16-09-04, 20:12
Hoe zal het komen dat met name de Marokaanse meisjes het zo goed doen op school. Zitten zij allemaal op witte scholen?

Wanneer leerlingen met een taalachterstaand in groep 1 terechtkomen, is het voor de betreffende leerkrachten niet makkelijk om deze kinderen op niveau te brengen. Vaak spreken deze kinderen thuis geen Nederlands. Toch is kennis van de Nederlandse taal zeer belangrijk om succes te hebben op school.

De overheid heeft de afgelopen jaren extra geinvesteerd in zwarte scholen. Kleinere klassen, extra docenten etc. Maar de houding van ouders is van doorslaggevend belang. Wanneer zij hun kind geen Nederlands leren, niet voorlezen etc. is het moeilijk om een bepaald niveau te bereiken.

free@last
16-09-04, 20:33
Geplaatst door vgeld
Ik ben er heilig van overtuigd dat op zwarte scholen alleen maar incapabele leraren (als ze al bevoegd zijn) rondlopen:
• leraren die in de docentenkamer hun leerlingen uitschelden “zij en wij”
• leraren die hun hypotheek (is tegen mij verteld in de trein) moeten betalen
• leraren die elders zijn weggestuurd (drank, XTC, handtastelijk, relatieproblemen..etc)
• leraren die niet bevoegd zijn: Wiskunde, Natuurkunde, Biologie wordt soms gegeven door leraressen die bevoegd zijn voor handarbeid
• leraren die onverzorgd uitzien,….etc .

KoRtOm: only losers op de zwarte scholen.


Klopt mijn constatering of zeggen jullie: je mag een beetje nuanceren !

Ik vind dat de grootste onzin die ik ooit heb gehoord.
Lesgeven op een zwarte school vraagt om extra kennis en vaardigheden die niet iedereen van nature in huis heeft, of van zijn opleiding heeft meegekregen.En daar komt nog bij dat de leraren veel meer begaan zijn met de kinderen en verdiepen zich meer in hun achtergronden.

Goodnight
16-09-04, 20:43
mijn zwagertje studeert aan de universiteit.Als een van zijn bijbanen geeft hij huiswerk op diverse scholen.Hij werkt bij een organisatie die dit voor de middelbare scholen verzorgt.

Enige tijd terug deed ie dat ook op een ROC, hij begeleide die jongeren met plezier.
Maar op een gegeven moment ging de leidinggevende bepaalde eisen aan hem stellen. Hij moest min of meer docenten die er niet waren vervangen.
Bovendien kwamen de lesboeken maar niet binnen.Vervolgens kreeg hij iets wat voor lesboeken moest doorgaan...barstenvol met taalfouten.

toen hij de leidinggevende daarop aansprak reageerde die nogal laconiek: Ach jongen die taal fouten merken die jongens toch niet.....

Met andere woorden ze zijn dom!

Hij was hierdoor zo aangedaan 9 zwagertje dus) dat hij meteen gekapt is.Hij wilde onder geen enkele voorwaarde die kinderen de verkeerde dingen leren en zeker niet meewerken aan zo'n walgelijke daad.

Dus om op je vraag te antwoorden Vgeld...ik ben bang dat je gelijk hebt!

vgeld
16-09-04, 20:44
Geplaatst door Karin.N
Hoe zal het komen dat met name de Marokaanse meisjes het zo goed doen op school. Zitten zij allemaal op witte scholen?

Mijn antwoord is:
Ondanks de zwarte scholen en dankzij de wilskracht van de meisjes. Overigens ik zou willen dat 't verhaal van de MArokkanse meisjes waar is. Ik ben een man van de statistieken (regressies, poisson et al, ..etc ) en er klopt niets van 't verhaal dat de Marokkaanse meisjes goed presteren. Iemand heeft het een keer opgeschreven en dat wordt al jaren geciteerd (zelfs door mannen in een joggingbroek en vrouwen in ...)

Goodnight
16-09-04, 20:49
Geplaatst door free@last
Ik vind dat de grootste onzin die ik ooit heb gehoord.
Lesgeven op een zwarte school vraagt om extra kennis en vaardigheden die niet iedereen van nature in huis heeft, of van zijn opleiding heeft meegekregen.En daar komt nog bij dat de leraren veel meer begaan zijn met de kinderen en verdiepen zich meer in hun achtergronden.

Mijn zusje is lerares....als ik de verhalen hoor weten de meeste ( niet iedereen over een kam scheren) echt niet hoe ze met de allochtone jeugd om moeten gaan.Dit zorgt voor veel frustratie.

Karin.N
16-09-04, 21:02
Geplaatst door Goodnight
Mijn zusje is lerares....als ik de verhalen hoor weten de meeste ( niet iedereen over een kam scheren) echt niet hoe ze met de allochtone jeugd om moeten gaan.Dit zorgt voor veel frustratie.

En hoe moet je dan omgaan met de allochtone jeugd? Daar ben ik wel benieuwd naar.

vgeld
16-09-04, 21:13
Geplaatst door Karin.N
En hoe moet je dan omgaan met de allochtone jeugd? Daar ben ik wel benieuwd naar.

Hoe je moet de allo. jeugd moe omgaan?
Goed onderwijs verzorgen (pas plus pas moin).
Karin:
verplaats je in een allo. leerling !
Een allo. leerling ziet een vervallen school, dirty wc's, onfatsoenl. taalgebruik van de docenten, ordeproblemen, docenten die de stof niet beheersen (believe me dat zelfs een IVBO leerling kan zien dat een docent niet capabele is), ziekteverzuim (=dramatisch op zwarte scholen), inconsequent leraren en begeleiders,... teveel om op te noemen.

IK ZOU ZEGGEN: Loon naar prestatie en je zult zien dat zwarte scholen uit het dal zullen klimmen.

Goodnight
16-09-04, 21:17
Geplaatst door Karin.N
En hoe moet je dan omgaan met de allochtone jeugd? Daar ben ik wel benieuwd naar.

een beetje affiniteit met de doelgroep kan geen kwaad.
Als de leerlingen en jij twee verschillende talen spreken, en dan heb ik het niet over de gesproken taal, dan zal je als leraar toch van de achtergrond van zo'n kind op de hoogte moeten zijn.
En dat is heel breed, maar dat is volgens mij niet te veel gevraagd als je leerlingen les moet geven.

Ergens gaat er toch wat mis, want als Marokkaanse jonge vrouw had mijn zusje geen probleem om de jongeren te begrijpen in tegenstelling tot haar veel oudere collega's van Nederlandse afkomst.De problemen die zijn hadden, had zij bijv. ook niet.Zij kon zich beter inleven in de problemen van bijv. Marokkaanse kinderen.
Snapte beter hoe de verhoudingen thuis lagen en dergelijke.

Goodnight
16-09-04, 21:20
Geplaatst door vgeld
Hoe je moet de allo. jeugd moe omgaan?
Goed onderwijs verzorgen (pas plus pas moin).
Karin:
verplaats je in een allo. leerling !
Een allo. leerling ziet een vervallen school, dirty wc's, onfatsoenl. taalgebruik van de docenten, ordeproblemen, docenten die de stof niet beheersen (believe me dat zelfs een IVBO leerling kan zien dat een docent niet capabele is), ziekteverzuim (=dramatisch op zwarte scholen), inconsequent leraren en begeleiders,... teveel om op te noemen.

IK ZOU ZEGGEN: Loon naar prestatie en je zult zien dat zwarte scholen uit het dal zullen klimmen.


Bovendien kwamen de lesboeken maar niet binnen.Vervolgens kreeg hij iets wat voor lesboeken moest doorgaan...barstenvol met taalfouten.

toen hij de leidinggevende daarop aansprak reageerde die nogal laconiek: Ach jongen die taal fouten merken die jongens toch niet.....

Met andere woorden ze zijn dom!

taouanza
16-09-04, 21:24
Ik heb op een zwarte school gezeten. En er werd veel minder moeite gedaan voor de kinderen. Men was al blij dat ze konden lezen en rekenen meer kwam er niet bij.
Dus de lessen waren heel saai en eentonig.

Ik heb stage gelopen op een school die weer doorsloeg men had zoveel begrip voor die kinderen en hun situatie dat men ze bijna alle werk uit handen nam. Alles werd tot pap voorgekauwd en gevoerd.
Kinderen waren heel onzeker en durfden nauwelijk intiatief te nemen.

Seif
16-09-04, 21:25
Uit onderzoek is allang gebleken dat zwarte scholen het helemaal niet slechter doen dan blanke. Mischien dat het iets te maken heeft met het feit dat een school 1,9 keer zoveel geld krijgt voor een allochtoon kind tov een autochtoon kind.

Dus wat zit iedereen hier weer te janken? Boehoehoe, wij Marokkanen worden zo ontzettend achtergesteld. :moe:

vgeld
16-09-04, 21:27
Geplaatst door taouanza
Ik heb op een zwarte school gezeten. En er werd veel minder moeite gedaan voor de kinderen. Men was al blij dat ze konden lezen en rekenen meer kwam er niet bij.
Dus de lessen waren heel saai en eentonig.

Ik heb stage gelopen op een school die weer doorsloeg men had zoveel begrip voor die kinderen en hun situatie dat men ze bijna alle werk uit handen nam. Alles werd tot pap voorgekauwd en gevoerd.
Kinderen waren heel onzeker en durfden nauwelijk intiatief te nemen.

Als jullie now allemaal een e-mail sturen naar die juf. van het ministerie van onderwijs ..v.d. Hoeven is juf geweest in Limboland.
Al die juffen in het kabinet ! waar gaat dat heen? een juf die de macht zal uitoefenen op de ambtenaren ,..pffffff

Goodnight
16-09-04, 21:29
Geplaatst door Seif
Uit onderzoek is allang gebleken dat zwarte scholen het helemaal niet slechter doen dan blanke. Mischien dat het iets te maken heeft met het feit dat een school 1,9 keer zoveel geld krijgt voor een allochtoon kind tov een autochtoon kind.

Dus wat zit iedereen hier weer te janken? Boehoehoe, wij Marokkanen worden zo ontzettend achtergesteld. :moe:

wow wat een bijdrage......
hoe durf je kritiek te uiten he?Je moet vooral je smoel houden en het niet wagen om iets aan te roeren.

Er zijn genoeg praktijkvoorbeelden waarin dit dus wel het geval is, ondanks dat die scholen meer geld krijgen.

Als er iemand is die jankt ben jij het wel.

Seif
16-09-04, 21:31
Geplaatst door Goodnight
wow wat een bijdrage......
hoe durf je kritiek te uiten he?Je moet vooral je smoel houden en het niet wagen om iets aan te roeren.

Er zijn genoeg praktijkvoorbeelden waarin dit dus wel het geval is, ondanks dat die scholen meer geld krijgen.

Als er iemand is die jankt ben jij het wel.

Uit incidenten en praktijkvoorbeelden kun je geen mening vormen. Ik baseer me op cijfers van het ministerie van onderwijs. En daaruit blijkt gewoon dat zwarte scholen het helemaal niet slecht doen. Ik kan ook wel tig voorbeelden van blanke scholen geven waar slecht wordt lesgegeven. Maar dat zegt alleen iets over die scholen, en niets over het onderwijs in het algemeen.

vgeld
16-09-04, 21:32
Geplaatst door Seif
Uit onderzoek is allang gebleken dat zwarte scholen het helemaal niet slechter doen dan blanke. Mischien dat het iets te maken heeft met het feit dat een school 1,9 keer zoveel geld krijgt voor een allochtoon kind tov een autochtoon kind.

Dus wat zit iedereen hier weer te janken? Boehoehoe, wij Marokkanen worden zo ontzettend achtergesteld. :moe:

Nee kind, het is niet wij zijn zielig maar het is: die auto's zijn onkundig en dus verdienen het niet om ons/kids les te geven

Karin.N
16-09-04, 21:39
Geplaatst door vgeld
Mijn antwoord is:
Ondanks de zwarte scholen en dankzij de wilskracht van de meisjes. Overigens ik zou willen dat 't verhaal van de MArokkanse meisjes waar is. Ik ben een man van de statistieken (regressies, poisson et al, ..etc ) en er klopt niets van 't verhaal dat de Marokkaanse meisjes goed presteren. Iemand heeft het een keer opgeschreven en dat wordt al jaren geciteerd (zelfs door mannen in een joggingbroek en vrouwen in ...)

Markaanse meisjes doen het wel degelijk goed op school. Maar kennelijk bevalt jou de slachtofferrol zo goed, voordeel is dan namelijk dat je geen verantwoording hoeft te nemen, maar alles wat fout is of gaat, kunt afwentelen op een ander.

Seif
16-09-04, 21:44
Geplaatst door vgeld
Nee kind, het is niet wij zijn zielig maar het is: die auto's zijn onkundig en dus verdienen het niet om ons/kids les te geven

Bron? Ik beroep mij op cijfers van het ministerie van onderwijs. Hoe onderbouw jij je stellingen? Afzonderlijke gevallen zijn niet genoeg.

Goodnight
16-09-04, 21:47
Geplaatst door Seif
Uit incidenten en praktijkvoorbeelden kun je geen mening vormen. Ik baseer me op cijfers van het ministerie van onderwijs. En daaruit blijkt gewoon dat zwarte scholen het helemaal niet slecht doen. Ik kan ook wel tig voorbeelden van blanke scholen geven waar slecht wordt lesgegeven. Maar dat zegt alleen iets over die scholen, en niets over het onderwijs in het algemeen.

goh, en ik denk er toevallig net andersom over.Ik baseer me niet op anonieme cijfers...cijfers die ook nog eens te manipuleren zijn.

Niemand heeft ook gezegd alle zwarte scholen doen het slecht.
Als ik af ga op de scholen waar ik het afgelopen jaar allemaal geweest ben, valt op dat de scholen waar meer blanke kinderen zitten, nieuwer en verzorgder uitzien.de leraren nemen meer de tijd voor de kennismaking.
De zwarte scholen daarentegen zagen er niet uit: ouwe schoollokalen die net niet instorten, leraren die het idee hadden met domme analfebete ouders te maken hebben.

Bovendien is het als allochtoon kind verdomd moeilijk om geplaatst te worden op zo'n school.
tenzij je connecties hebt of geluk hebt dat je net onder het percentage valt wat de school aan allochton kindjes binnen moet hebben.
Mijn zoon werd op twee scholen afgewezen om deze reden, dit zuig ik niet uit mijn duim, dit was wat ik van zijn basis schooljuf hoorde.

Karin.N
16-09-04, 21:48
Geplaatst door vgeld
Hoe je moet de allo. jeugd moe omgaan?
Goed onderwijs verzorgen (pas plus pas moin).
Karin:
verplaats je in een allo. leerling !
Een allo. leerling ziet een vervallen school, dirty wc's, onfatsoenl. taalgebruik van de docenten, ordeproblemen, docenten die de stof niet beheersen (believe me dat zelfs een IVBO leerling kan zien dat een docent niet capabele is), ziekteverzuim (=dramatisch op zwarte scholen), inconsequent leraren en begeleiders,... teveel om op te noemen.

IK ZOU ZEGGEN: Loon naar prestatie en je zult zien dat zwarte scholen uit het dal zullen klimmen.

Goh, je zou de school van mijn kinderen eens moeten zien, een zgn. witte school, toiletten stinken, dat ouders ze nu zelf schoonmaken. Het dak staat op instorten, maar ja de vergunning voor de nieuwbouw is er nog steeds niet door. Regelmatig heb ik mijn kinderen thuis ivm ziekte van leerkrachten. Briefje van de juf mee met spelletjesdag, plijsters met ij ipv ei. En in een rapport ik vindT ipv ik vind.

Goodnight
16-09-04, 21:49
Geplaatst door Seif
Bron? Ik beroep mij op cijfers van het ministerie van onderwijs. Hoe onderbouw jij je stellingen? Afzonderlijke gevallen zijn niet genoeg.


cijfers zijn te manipuleren...wat dat betreft zijn de Hoge scholen daar een goed voorbeeld van.
cijfers zijn gemaakt door mensen.

in de branche waar ik werk, wordt ook heel veel gerommeld met cijfers om uiteindelijk de juiste uitslag te verkrijgen die men graag wil.

Goodnight
16-09-04, 21:50
Geplaatst door Karin.N
Goh, je zou de school van mijn kinderen eens moeten zien, een zgn. witte school, toiletten stinken, dat ouders ze nu zelf schoonmaken. Het dak staat op instorten, maar ja de vergunning voor de nieuwbouw is er nog steeds niet door. Regelmatig heb ik mijn kinderen thuis ivm ziekte van leerkrachten. Briefje van de juf mee met spelletjesdag, plijsters met ij ipv ei. En in een rapport ik vindT ipv ik vind.

heb je nog geen klacht ingediend? :D

Seif
16-09-04, 21:52
Geplaatst door Goodnight
goh, en ik denk er toevallig net andersom over.Ik baseer me niet op anonieme cijfers...cijfers die ook nog eens te manipuleren zijn.

Niemand heeft ook gezegd alle zwarte scholen doen het slecht.
Als ik af ga op de scholen waar ik het afgelopen jaar allemaal geweest ben, valt op dat de scholen waar meer blanke kinderen zitten, nieuwer en verzorgder uitzien.de leraren nemen meer de tijd voor de kennismaking.
De zwarte scholen daarentegen zagen er niet uit: ouwe schoollokalen die net niet instorten, leraren die het idee hadden met domme analfebete ouders te maken hebben.

Bovendien is het als allochtoon kind verdomd moeilijk om geplaatst te worden op zo'n school.
tenzij je connecties hebt of geluk hebt dat je net onder het percentage valt wat de school aan allochton kindjes binnen moet hebben.
Mijn zoon werd op twee scholen afgewezen om deze reden, dit zuig ik niet uit mijn duim, dit was wat ik van zijn basis schooljuf hoorde.

Oke, dan zal ik jouw objectieve, persoonlijke ervaringen maar geloven, en niet de gemanipuleerde cijfers van het ministerie van onderwijs.

Karin.N
16-09-04, 21:54
Geplaatst door Goodnight
heb je nog geen klacht ingediend? :D

Jawel, maar ja het geld is op. Schijnt allemaal naar zwarte scholen te gaan. :lekpuh:

taouanza
16-09-04, 21:57
Geplaatst door Seif
Oke, dan zal ik jouw objectieve, persoonlijke ervaringen maar geloven, en niet de gemanipuleerde cijfers van het ministerie van onderwijs.

Minsterie van onderwijs is dat niet dat zooitje zakkenvullers?
Ja echt betrouwbaar inderdaad.:rolleyes:

Goodnight
16-09-04, 21:58
Geplaatst door Seif
Oke, dan zal ik jouw objectieve, persoonlijke ervaringen maar geloven, en niet de gemanipuleerde cijfers van het ministerie van onderwijs.


jij hoeft van mij helemaal niets.Net zo min als dat ik jouw mening als de waarheid moet zien.

Vgeld dropt hier een mening en vraagt onze meningen hierover.
Ik geef mijn mening en baseer mij hierbij op de vele ervaringen die ik met dit onderwerp heb.

dat jij daar moeite mee heb kan ik verder niets aan veranderen.
Dat ik nu mijn mond ga houden omdat dit volgens jou superieure cijfers van het ministerie van onderwijs niet waar is, daar in moet ik je teleurstellen.

Als er dingen gebeuren die niet kloppen zoals kinderen lesmateriaal onthouden en als die er uiteindelijk komt barstenvol taalfouten ,opmerken dat ze het toch niet merken...want ze zijn toch dom..dan kan je met tien lijsten zwaaien vol cijfertjes,maar ik baseer me liever op zulke feiten.Do u mind?
of ben ik nu een jankerige Marokkaanse die zich benadeeld voelt?

vgeld
16-09-04, 22:01
Geplaatst door Karin.N
Jawel, maar ja het geld is op. Schijnt allemaal naar zwarte scholen te gaan. :lekpuh:
Dat is het probleem !
Zwarte scholen krgen (ik herhaal kregen) extra geld maar het werd opgepot of .... Het kwam niet ten goede aan de leerprestaties.
Ik zeg niet voor niets loon naar arbeid (lees prestatie). Een zwarte school moet evenveel krijgen als een blaco school mits de scholen ook dezelfde voorwaarden gaan stellen aan docenten en gebouwen.

vgeld
16-09-04, 22:02
:duivel:

Goodnight
16-09-04, 22:03
Of wat dacht je van het voorbeeld van een kind wat op de lagere school de klas 3 maanden niet in mocht komen wegens slecht gedrag.Basis school notabene!

of wat dacht je van het kind wat niet op een blanke school aangenomen werd ondanks dat pa een universitaire studie had.Pas toen de buurvrouw van pa haar contacten gebruikte werd dat kind toegelaten.

of wat te denken van de scholen die een bepaalde percentage hanteren aan allochtone kinderen.zodra er meer allo's zich aandienen dan dat percentage worden die afgwezen.

staan dit soort voorbeeldjes ook in die cijfers van het ministerie?

ik wil niet zeggen dat niemand van de leraren zijn/haar best doet.Er zijn genoeg leraren die keihard werken om die kinderen wat te leren.

maar helaas is het vaak of betuttelend of ongeintresseerd.
En dan kan je nog met zoveel cijfertjes zwaaien als je wil, maarik baseer me liever op praktijvoobeelden.
zeker als ik in een wijk woon waar alleen maar zwarte scholen staan!

Seif
16-09-04, 22:04
Geplaatst door Goodnight
...of ben ik nu een jankerige Marokkaanse die zich benadeeld voelt?

Zodra dat gegeneraliseerd wordt naar alle zwarte scholen wel ja. En dat is precies wat er gebeurde.

Goodnight
16-09-04, 22:05
Geplaatst door Karin.N
Jawel, maar ja het geld is op. Schijnt allemaal naar zwarte scholen te gaan. :lekpuh:

:lole:

hoef ik als allochtone moeder gelukkig geen ouderbijdrages en boekengeld te betalen.!

Karin.N
16-09-04, 22:08
Maar even serieus, er zijn op een aantal scholen problemen, en dit betreft niet alleen de zwarte scholen. Hoeveel scholen zijn er in Nederland? Je krijgt pas een duidelijk beeld, indien je alle scholen naast elkaar legt. En dan zijn er verwaarloosde zwarte scholen maar netzogoed verwaarloosde witte scholen. Er zijn nieuwe scholen, zowel wit als zwart. Er zijn goede leerkrachten, zowel wit als zwart, etc.

Maar de ouders blijven bij een witte of zwarte school belangrijk. Een kind heeft een goede basis nodig. En dat geldt voor zowel de allochtone leerling als de autochtone leerling, want ook daar kan sprake zijn van een leerachterstand. Zoals er ook allochtone leerlingen zijn die geen achterstand hebben.

Goodnight
16-09-04, 22:08
Geplaatst door Seif
Zodra dat gegeneraliseerd wordt naar alle zwarte scholen wel ja. En dat is precies wat er gebeurde.

ow ik zal volgende keer de scholen bij naam noemen!
wat is dat nu weer voor kul.Als je ergens over praat dan praat je daar in zijn algemeenheid over.
Pas op het moment dat het 1 incident is wat zich bij 1 bepaalde school plaats heeft gevonden en we noemen dat ALLE zwarte scholen dan is DAT generaliseren.

Het probleem is je kan het gewoon niet hebben dat deze Marokkanen kritiek hebben.Dat noem jij dan janken.


ik noem dat kritiek leveren en als je daardoor aangesproken voelt is dat toch echt jouw probleem.

Karin.N
16-09-04, 22:10
Geplaatst door Goodnight
:lole:

hoef ik als allochtone moeder gelukkig geen ouderbijdrages en boekengeld te betalen.!

Ouderbijdrage en boekengeld staan los van de kosten welke door de overheid worden betaald, zoals onderhoud gebouwen, salaris leerkrachten, lesmethoden etc.
Ouderbijdrage wordt op de meeste scholen gebruikt om extra activiteiten voor de kinderen te realiseren. Boekengeld lijkt me ook vanzelfsprekend.

Karin.N
16-09-04, 22:15
Geplaatst door Goodnight
ow ik zal volgende keer de scholen bij naam noemen!
wat is dat nu weer voor kul.Als je ergens over praat dan praat je daar in zijn algemeenheid over.
Pas op het moment dat het 1 incident is wat zich bij 1 bepaalde school plaats heeft gevonden en we noemen dat ALLE zwarte scholen dan is DAT generaliseren.

Het probleem is je kan het gewoon niet hebben dat deze Marokkanen kritiek hebben.Dat noem jij dan janken.


ik noem dat kritiek leveren en als je daardoor aangesproken voelt is dat toch echt jouw probleem.

Kritiek behoort in de eerste plaats opbouwend te zijn.
En er wordt wel degelijk generaliserend gesproken. Maar kennelijk mag er alleen van Nederlanders gezegd worden dat zij generaliseren, doen sommige Marokanen dit dan heet het opeens kritiek leveren.

vgeld
16-09-04, 22:17
Geplaatst door Karin.N
Maar even serieus, er zijn op een aantal scholen problemen, en dit betreft niet alleen de zwarte scholen. Hoeveel scholen zijn er in Nederland? Je krijgt pas een duidelijk beeld, indien je alle scholen naast elkaar legt. En dan zijn er verwaarloosde zwarte scholen maar netzogoed verwaarloosde witte scholen. Er zijn nieuwe scholen, zowel wit als zwart. Er zijn goede leerkrachten, zowel wit als zwart, etc.

Maar de ouders blijven bij een witte of zwarte school belangrijk. Een kind heeft een goede basis nodig. En dat geldt voor zowel de allochtone leerling als de autochtone leerling, want ook daar kan sprake zijn van een leerachterstand. Zoals er ook allochtone leerlingen zijn die geen achterstand hebben.

Het verhaal dat ik al jaren hoor: De ouders, jawel als de ouders niet participeren, ... allemaal nonsens.
Als een school goed presteert dan is het dankzij de inzet van de docenten, de leermethode,..etc, als een Terra-college er niets van bakt dan zijn het de ouders en de leerlingen die ....
Ouders kunnen een rol spelen op emotioneel vlak. Jammer dat veel ouders hun plicht verzakken maar het zal (in principe) de leerprestaties niet beinvloeden, wanneer de school goed onderwijs (en een beetje genegenheid ) aan de leerlingen biedt.

Goodnight
16-09-04, 22:18
Geplaatst door Karin.N
Maar even serieus, er zijn op een aantal scholen problemen, en dit betreft niet alleen de zwarte scholen. Hoeveel scholen zijn er in Nederland? Je krijgt pas een duidelijk beeld, indien je alle scholen naast elkaar legt. En dan zijn er verwaarloosde zwarte scholen maar netzogoed verwaarloosde witte scholen. Er zijn nieuwe scholen, zowel wit als zwart. Er zijn goede leerkrachten, zowel wit als zwart, etc.

je kan onmogelijk alle scholen naast elkaar gaan leggen.
je hebt idd ook verwaarloosde witte scholen.Maar als ik naar mijn wijk kijk: er zijn ongeveer 5 middelbare scholen.Een tijdje terug waren dat gemengde scholen, nu alleen maar zwart.Je ziet gelijk ook dat de gebouwen nu vervallen en slecht onderhouden worden.Veel van de leraren zijn wegtrokken en er zijn andere nieuwe leraren voor in de plaats gekomen.
Mijn zusje die ik net al noemde heeft op verschillende ROC's stage gelopen en ook op een witte middelbare school.Het verschil was voor haar duidelijk merkbaar, materiaal was sneller voorhanden.personeel was beter geinformeerd etc.
het eerste wat ze zei toen ze een tijdje stage had gelopen op een zwarte school was: de leraren begrijpen die kinderen echt niet, ze hebben totaal geen affiniteit met ze.
Dit geloof ik best, moet gelijk aan mijn eigen schooltijd denken.


Maar de ouders blijven bij een witte of zwarte school belangrijk. Een kind heeft een goede basis nodig. En dat geldt voor zowel de allochtone leerling als de autochtone leerling, want ook daar kan sprake zijn van een leerachterstand. Zoals er ook allochtone leerlingen zijn die geen achterstand hebben.

ieder kind kan een leerachterstand oplopen door verschillende factoren.
het probleem met kinderen die op een zwarte basisschool zitten, die komen niet zo snel op een witte middelbare school.
Ze hebben al min of meer het stempeltje van het 1.9 kindje.
Zo worden ze ook gezien en behandeld.

Seif
16-09-04, 22:18
Geplaatst door Goodnight
ow ik zal volgende keer de scholen bij naam noemen!
wat is dat nu weer voor kul.Als je ergens over praat dan praat je daar in zijn algemeenheid over.
Pas op het moment dat het 1 incident is wat zich bij 1 bepaalde school plaats heeft gevonden en we noemen dat ALLE zwarte scholen dan is DAT generaliseren.

Het probleem is je kan het gewoon niet hebben dat deze Marokkanen kritiek hebben.Dat noem jij dan janken.


ik noem dat kritiek leveren en als je daardoor aangesproken voelt is dat toch echt jouw probleem.

Wat is dit nou weer voor onzin.

Jij geeft Vgeld gelijk vanwege je persoonlijke ervaring(en) met een bepaalde school. Nou, dit is weldegelijk generaliseren(zelfs volgens jouw definitie).

En kan het heel goed hebben dat jullie kritiek hebben. Zolang het maar terecht is.

Echter, deze topic ademt de sfeer van misplaatst slachtofferschap.

Karin.N
16-09-04, 22:21
Dus als een leerling met 4 jaar op school komt en is de Nederlandse taal niet machtig, dan maakt dat niet uit?
Ik vraag me af wat ik zou leren indien ik nu een cursus in het Noors ga volgen. Ik zal er toch weinig van kunnen maken. Maar ja dat ligt dan kennelijk niet aan mij, maar aan het slechte noorse onderwijs. Makkelijk, hoef ik geen verantwoording te nemen.

Goodnight
16-09-04, 22:23
Geplaatst door Seif
Wat is dit nou weer voor onzin.

Jij geeft Vgeld gelijk vanwege je persoonlijke ervaring(en) met een bepaalde school. Nou, dit is weldegelijk generaliseren(zelfs volgens jouw definitie).

En kan het heel goed hebben dat jullie kritiek hebben. Zolang het maar terecht is.

Echter, deze topic ademt de sfeer van misplaatst slachtofferschap.

ja we spelen graag slachtoffertje...ow wat zijn we zielig.alstjeblieft heb medelij met ons....

Wie bepaald of die kritiek terecht is of niet?
Jij?

Ik geef Vgeld gelijk vanwege:

-de ervaring van mijn zwager met het gedrag van een leidinggevende ten opzichte van de leerlingen.

-de ervaringen van mijn zusje als lerares

-de ervaring die ik heb met mijn zoon,

-de ervaring van het kind wat pas toegelaten werd toen een buurvrouw ingreep.

nogmaals kan je generaliseren noemen, maar blijkbaar zijn er toch verschillende mensen die dezelfde ervaringen hebben.

Ik noem dat nogmaals kritiek.jij noemt het generaliseren.

We hebben dus een verschil van mening en nu?

vgeld
16-09-04, 22:26
Geplaatst door Karin.N
Dus als een leerling met 4 jaar op school komt en is de Nederlandse taal niet machtig, dan maakt dat niet uit?
Ik vraag me af wat ik zou leren indien ik nu een cursus in het Noors ga volgen. Ik zal er toch weinig van kunnen maken. Maar ja dat ligt dan kennelijk niet aan mij, maar aan het slechte noorse onderwijs. Makkelijk, hoef ik geen verantwoording te nemen.

Ga met een dedicated docent (e) praten en vraag hem/haar een oordeel te vellen over zijn/haar collega's.

Ik heb overigens in een van mijn postings gezegd: hand in eigen boezem anders blijven wij een aantrekkelijk werkgelegenheidsproject voor nietsnutten.

Goodnight
16-09-04, 22:28
Geplaatst door Karin.N
Dus als een leerling met 4 jaar op school komt en is de Nederlandse taal niet machtig, dan maakt dat niet uit?
Ik vraag me af wat ik zou leren indien ik nu een cursus in het Noors ga volgen. Ik zal er toch weinig van kunnen maken. Maar ja dat ligt dan kennelijk niet aan mij, maar aan het slechte noorse onderwijs. Makkelijk, hoef ik geen verantwoording te nemen.

mijn broer kwam hier als 11 jarige analfabeet en heeft met succes de universiteit doorlopen.
Ik kwam hier op 7 jarige leeftijd en had binnen no time het nederlands onder de knie.

bovendien zijn er nu allerlei projecten waarbij de kinderen voor hun 4de al Nederlands leren.De vroegschoolse trajecten of Voorschoolse of Brede school.

Als je het mij vraagt komt de achterstand van het Nederlands door het feit dat kinderen op een zwarte school zitten.
Ze hebben geen Nederlandse klasgenoten en de beste manier om de taal te leren is toch door interactie.Kinderen leren sneller van leeftijdsgenootjes.

Als ik nu hoor hoe mijn kind Nederlands praat ( en dat is de taal die hij van kleinsaf aan sprak) dan vraag ik me af hoe dat in godsnaam mogelijk is.
Zwaar accent en belabberde zinsopbouw.....maar dat is echt te wijten aan het feit dat hij op een school zat met alleen maar allochtone kinderen.

Seif
16-09-04, 22:28
Geplaatst door Goodnight

We hebben dus een verschil van mening en nu?

Nou, ik blijf volhouden dat je geen algemene uitspraken kunt doen aan de hand van persoonlijke ervaringen.

En jij blijft volhouden dat de cijfers van het ministerie van onderwijs onbetrouwbaar zijn.

Een impasse dus...

:D

Karin.N
16-09-04, 22:29
Geplaatst door Goodnight
je kan onmogelijk alle scholen naast elkaar gaan leggen.
je hebt idd ook verwaarloosde witte scholen.Maar als ik naar mijn wijk kijk: er zijn ongeveer 5 middelbare scholen.Een tijdje terug waren dat gemengde scholen, nu alleen maar zwart.Je ziet gelijk ook dat de gebouwen nu vervallen en slecht onderhouden worden.Veel van de leraren zijn wegtrokken en er zijn andere nieuwe leraren voor in de plaats gekomen.
Mijn zusje die ik net al noemde heeft op verschillende ROC's stage gelopen en ook op een witte middelbare school.Het verschil was voor haar duidelijk merkbaar, materiaal was sneller voorhanden.personeel was beter geinformeerd etc.
het eerste wat ze zei toen ze een tijdje stage had gelopen op een zwarte school was: de leraren begrijpen die kinderen echt niet, ze hebben totaal geen affiniteit met ze.
Dit geloof ik best, moet gelijk aan mijn eigen schooltijd denken.



ieder kind kan een leerachterstand oplopen door verschillende factoren.
het probleem met kinderen die op een zwarte basisschool zitten, die komen niet zo snel op een witte middelbare school.
Ze hebben al min of meer het stempeltje van het 1.9 kindje.
Zo worden ze ook gezien en behandeld.

Daarom ben ik ook voorstander van gemengde scholen.

Goodnight
16-09-04, 22:31
Geplaatst door Seif
Nou, ik blijf volhouden dat je geen algemene uitspraken kunt doen aan de hand van persoonlijke ervaringen.

En jij blijft volhouden dat de cijfers van het ministerie van onderwijs onbetrouwbaar zijn.

Een impasse dus...

:D

de waarheid zal wel ergens in het midden liggen...i think.

Karin.N
16-09-04, 22:57
Geplaatst door Goodnight
mijn broer kwam hier als 11 jarige analfabeet en heeft met succes de universiteit doorlopen.
Ik kwam hier op 7 jarige leeftijd en had binnen no time het nederlands onder de knie.

bovendien zijn er nu allerlei projecten waarbij de kinderen voor hun 4de al Nederlands leren.De vroegschoolse trajecten of Voorschoolse of Brede school.

Als je het mij vraagt komt de achterstand van het Nederlands door het feit dat kinderen op een zwarte school zitten.
Ze hebben geen Nederlandse klasgenoten en de beste manier om de taal te leren is toch door interactie.Kinderen leren sneller van leeftijdsgenootjes.

Als ik nu hoor hoe mijn kind Nederlands praat ( en dat is de taal die hij van kleinsaf aan sprak) dan vraag ik me af hoe dat in godsnaam mogelijk is.
Zwaar accent en belabberde zinsopbouw.....maar dat is echt te wijten aan het feit dat hij op een school zat met alleen maar allochtone kinderen.

Scholen mogen wat mij betreft geen kinderen weigeren. Helaas is dat bij jou in de buurt wel zo.
Ik weet niet of het bij jou mogelijk is om je zoon met Nederlandse kinderen te laten spelen. Zelf heb ik met een paar Marokaanse ouders de afspraak om onze kinderen samen te laten spelen en sporten. En ik moet zeggen dat dat bij ons heel goed werkt. De kinderen leren van elkaar.
Mijn kinderen zijn 4, 5, 6 en 8 jaar en ik vind het belangrijk dat zij niet alleen met Nederlandse kinderen omgaan.

amadeus
17-09-04, 08:00
Geplaatst door Goodnight
mijn broer kwam hier als 11 jarige analfabeet en heeft met succes de universiteit doorlopen.
Ik kwam hier op 7 jarige leeftijd en had binnen no time het nederlands onder de knie.

bovendien zijn er nu allerlei projecten waarbij de kinderen voor hun 4de al Nederlands leren.De vroegschoolse trajecten of Voorschoolse of Brede school.

Als je het mij vraagt komt de achterstand van het Nederlands door het feit dat kinderen op een zwarte school zitten.
Ze hebben geen Nederlandse klasgenoten en de beste manier om de taal te leren is toch door interactie.Kinderen leren sneller van leeftijdsgenootjes.

Als ik nu hoor hoe mijn kind Nederlands praat ( en dat is de taal die hij van kleinsaf aan sprak) dan vraag ik me af hoe dat in godsnaam mogelijk is.
Zwaar accent en belabberde zinsopbouw.....maar dat is echt te wijten aan het feit dat hij op een school zat met alleen maar allochtone kinderen.

Dit is een duidelijk pleidooi voor spreiding van allochtone leerlingen. Bij een maximaal aantal van vb. 10% allochtone leerlingen in een klasje zal de invloed van het slechte nederlands en/of ander taalgebruik quasi onbestaand zijn, en zullen de autochtone kinderen het niveau van de anderen automatisch mee naar boven trekken. Verander dat percentage en de wederzijdse invloed verschuift eveneens.

het "scholen mogen geen leerlingen weigeren" vind ik daarom niet juist. Scholen moeten het recht hebben om slechts een bepaald percentage nederlands onkundigen toe te laten. Dit heeft niks met racisme te maken, doch enkel met een verhoogde kans op degelijk onderwijs voor àlle kinderen.

Dit probleem zal zich vroeger minder gesteld hebben omdat nederlandsonkundige kinderen sowieso in de minderheid waren. Echter vanaf het ogenblik dat de weegschaal doorklikt is die toestand amper nog recht te trekken. Het heeft dan ook geen zin te kankeren dat in "zwarte" scholen enkel de "slechte" leraars worden ondergebracht. Dat de gebouwen van de zwarte scholen onderkomen zijn etc.. Indien er nieuwe toiletten e.d. worden geplaatst en die onmiddellijk onderhevig zijn aan vandalisme helpt het niet om ze wekelijks te vervangen. Dat sommige kinderen eerder geneigd zijn tot vandalisme en troep verspreiden dan anderen is genoegzaam geweten. Dat ligt aan de opvoeding: het verschil tussen twee flatgebouwen die gelijk gebouwd werden, terwijl het ene na twee jaar rijp is voor de sloop en het andere netjes onderhouden werd zal iedereen ook wel kennen.

Zelf ken ik verschillende leerkrachten die er na jaren enthousiast lesgeven de brui aan gaven omdat ze een te hoog percentage allochtonen in hun klassen kregen, waarbij de verwijten (racist), ontoelaatbaar gedrag e.d. het hen onmogelijk maakte om nog verder op niveau les te geven.
Indien kinderen thuis niet worden opgevoed met een vorm van respect voor leerkrachten dan is het quasi onmogelijk lesgeven. Indien ouders de beslissingen van de leerkrachten niet ondersteunen en samen de kinderen tot de orde roepen, dan zijn die kinderen het eerste slachtoffer!

Wat te doen met een leerling die al weken geen huistaken meer maakte en uiteindelijk strafpunten kreeg van de leerkracht? Vader kwam naar school (??? toch?? nooit op oudercontact geweest) en vond de leerkracht ineens "racistisch"! Leerkracht kreeg melding in ZIJN dossier, leerling hoefde helemaal geen huistaak meer te maken of lessen te leren, en kan nu geen job vinden! Maar de leerkracht heeft ook nooit meer geprobeerd de leerling te verbeteren en/of bij te sturen (= racistisch weetjewel?)
Eigen schuld dikke bult!

Karin.N
17-09-04, 17:21
Hier kan ik me dus volledig invinden Amadeus.

vgeld
17-09-04, 17:46
Geplaatst door Karin.N
Hier kan ik me dus volledig invinden Amadeus.

Karin wat ben je toch een onwetende (idealisme? Werkt niet in deze tijd)
Je moet eens weten hoe de hazen lopen in dit land!.
Ik heb een kind van 4 (wiens kind doet er niet toe) laten inschrijven op een school. De contributie is 500 euro per kind per jaar. Denk je dat allo. gezinnen of Janmodaal auto. gezinnen hun kind naar dat soort scholen zou sturen? Hetzelfde geldt voor een bijstandsmoeder of een allo. arbeidersgezin, die zullen hun kinderen niet naar scholen met middenstanders want contributie, schoolkamp, reizen, participatie van de ouders,..etc.

Kortom: de overheid heeft een apartheidsonderwijs gecreëerd en er uitkomen, zal geen sinecure zijn voor mensen die ’t financiële niet kunnen bolwerken.

Ik zal het nog een keer herhalen: SPREIDEN IS NIET MEER DAN EEN (politieke) KREET. DE WERKELIJKHEID IS WERBARSTIG !

Kiekeboe
17-09-04, 17:52
Geplaatst door vgeld
Het verhaal dat ik al jaren hoor: De ouders, jawel als de ouders niet participeren, ... allemaal nonsens.
Als een school goed presteert dan is het dankzij de inzet van de docenten, de leermethode,..etc, als een Terra-college er niets van bakt dan zijn het de ouders en de leerlingen die ....
Ouders kunnen een rol spelen op emotioneel vlak. Jammer dat veel ouders hun plicht verzakken maar het zal (in principe) de leerprestaties niet beinvloeden, wanneer de school goed onderwijs (en een beetje genegenheid ) aan de leerlingen biedt.

Ouders spelen dus wel een rol en niet alleen emotionele zin...
kinderen copieren, ooit gehoord van die sigarettenreclame....
Maar kinderen copieren ook het woord- en zinsgebruik van ouders.
En dat belemmert wel het leerproces van een kind. Ouders die hun kinderen thuis niet stimuleren(bv boeken lezen) of corrigeren, moet niet van leraren verwachten dat zij hun kind op behoorlijk taalniveau kunnen brengen....
In die 6 uurtjes kunnen wij geen bergen verzetten.....

:)

Karin.N
17-09-04, 18:09
Geplaatst door vgeld
Karin wat ben je toch een onwetende (idealisme? Werkt niet in deze tijd

Je moet eens weten hoe de hazen lopen in dit land!.
Ik heb een kind van 4 (wiens kind doet er niet toe) laten inschrijven op een school. De contributie is 500 euro per kind per jaar. Denk je dat allo. gezinnen of Janmodaal auto. gezinnen hun kind naar dat soort scholen zou sturen? Hetzelfde geldt voor een bijstandsmoeder of een allo. arbeidersgezin, die zullen hun kinderen niet naar scholen met middenstanders want contributie, schoolkamp, reizen, participatie van de ouders,..etc.[QUOTE]

Kortom: de overheid heeft een apartheidsonderwijs gecreëerd en er uitkomen, zal geen sinecure zijn voor mensen die ’t financiële niet kunnen bolwerken.

Ik zal het nog een keer herhalen: SPREIDEN IS NIET MEER DAN EEN (politieke) KREET. DE WERKELIJKHEID IS WERBARSTIG !

Makkelijk om een ander onwetend te noemen indien je van mening verschilt.

De meeste scholen vragen geen ouderbijdrage van € 500,00 per jaar. Maar wanneer je je kind daarheen wil sturen, prima!

Natuurlijk is de Nederlandse overheid overal verantwoordelijk voor. Hoef je zelf niet de verantwoordelijkheid te nemen.

Maar wat wil je nu bereiken. Gemengde scholen ben je kennelijk geen voorstander van. Dan hou je witte en zwarte scholen over. Van zwarte scholen ben je ook geen voorstander, immers die werken volgens jou met incapabele leraren en slechte lesmethoden.
Alle andere meningen omtrent het falen van een aantal zwarte scholen (zoals verantwoordelijkheid ouders, nederlands kunnen spreken, respectvol gedrag van de leerling jegens de leerkracht e.d.) dringen niet tot je door.

Karin.N
17-09-04, 18:35
Geplaatst door waarschuwer
Het gevolg van deze houding is, dat de achterstand alleen maar toeneemt. Als ik dat vergelijk met de generatie voor ons, die zich met vaak alleen maar lagere school opgewerkt heeft en voor ons het bedje gespreid hebben. Die pakte elke mogelijkheid die ze dagen.

Wat bedoel je precies, ik kan je reactie namelijk op twee manieren interpreteren.

vgeld
17-09-04, 18:42
Geplaatst door Karin.N
Makkelijk om een ander onwetend te noemen indien je van mening verschilt.

De meeste scholen vragen geen ouderbijdrage van € 500,00 per jaar. Maar wanneer je je kind daarheen wil sturen, prima!

Natuurlijk is de Nederlandse overheid overal verantwoordelijk voor. Hoef je zelf niet de verantwoordelijkheid te nemen.

Maar wat wil je nu bereiken. Gemengde scholen ben je kennelijk geen voorstander van. Dan hou je witte en zwarte scholen over. Van zwarte scholen ben je ook geen voorstander, immers die werken volgens jou met incapabele leraren en slechte lesmethoden.
Alle andere meningen omtrent het falen van een aantal zwarte scholen (zoals verantwoordelijkheid ouders, nederlands kunnen spreken, respectvol gedrag van de leerling jegens de leerkracht e.d.) dringen niet tot je door.

We hebben elkaar niet begrepen!
Zwarte scholen is een feit! GA niet lopen roepen spreiden, spreiden .. terwijl je eigenlijk al weet dat het niet kan!
De overheid moet zwarte scholen erkennen (feit) en voorwaarden scheppen voor beter onderwijs. Een beter onderwijs begint met:
• Capabele onderwijzers
• Een behoorlijke huisvesting
• Etters die niet op school horen, naar een gesloten onderwijsinrichting sturen
Als je zo overtuigd bent van je zaak dan daag ik je uit om iets vrijwilligs te gaan doen op een middelb. zwarte school.

Karin.N
17-09-04, 18:56
Geplaatst door vgeld
We hebben elkaar niet begrepen!
Zwarte scholen is een feit! GA niet lopen roepen spreiden, spreiden .. terwijl je eigenlijk al weet dat het niet kan!
De overheid moet zwarte scholen erkennen (feit) en voorwaarden scheppen voor beter onderwijs. Een beter onderwijs begint met:
• Capabele onderwijzers
• Een behoorlijke huisvesting
• Etters die niet op school horen, naar een gesloten onderwijsinrichting sturen
Als je zo overtuigd bent van je zaak dan daag ik je uit om iets vrijwilligs te gaan doen op een middelb. zwarte school.

Je zal het niet willen geloven, maar op een bepaalde manier doe ik dat al. Door de contacten welke ik heb met een aantal Marokaanse gezinnen, ben ik op hun verzoek begonnen met het helpen van hun kinderen met het huiswerk. De ouders zelf zijn namelijk niet in staat om hun kinderen te helpen bij het huiswerk en wel om de volgende redenen, zelf alleen lagere school, het slecht beheersen van de Nederlandse taal, te druk met werk. Ik begon met 3, inmiddels zijn het er 14! Deze kinderen (pubers) zitten op een vmbo school, leerlingpercentage allochtoon veruit in de meerderheid.

Daarnaast help ik Marokaanse vrouwen met het leren van de Nederlandse taal en het wegwijs maken in de samenleving.

vgeld
17-09-04, 19:03
Geplaatst door Karin.N
Je zal het niet willen geloven, maar op een bepaalde manier doe ik dat al. Door de contacten welke ik heb met een aantal Marokaanse gezinnen, ben ik op hun verzoek begonnen met het helpen van hun kinderen met het huiswerk. De ouders zelf zijn namelijk niet in staat om hun kinderen te helpen bij het huiswerk en wel om de volgende redenen, zelf alleen lagere school, het slecht beheersen van de Nederlandse taal, te druk met werk. Ik begon met 3, inmiddels zijn het er 14! Deze kinderen (pubers) zitten op een vmbo school, leerlingpercentage allochtoon veruit in de meerderheid.

Daarnaast help ik Marokaanse vrouwen met het leren van de Nederlandse taal en het wegwijs maken in de samenleving.

Hulde aan Karin maar je blijft een druppel ... De veranderingen moeten en kunnen niet alleen van vrijwilligers en goedwillende mensen komen.

Karin.N
17-09-04, 19:19
Geplaatst door vgeld
We hebben elkaar niet begrepen!
Zwarte scholen is een feit! GA niet lopen roepen spreiden, spreiden .. terwijl je eigenlijk al weet dat het niet kan!
De overheid moet zwarte scholen erkennen (feit) en voorwaarden scheppen voor beter onderwijs. Een beter onderwijs begint met:
• Capabele onderwijzers
• Een behoorlijke huisvesting
• Etters die niet op school horen, naar een gesloten onderwijsinrichting sturen
Als je zo overtuigd bent van je zaak dan daag ik je uit om iets vrijwilligs te gaan doen op een middelb. zwarte school.

Mijn zoon vierde een paar maanden geleden zijn achtste verjaardag. Vriendjes van school (6 witte kinderen) en 2 vriendjes (Marokaans) uitgenodigd. Deze kinderen hadden elkaar nog niet eerder ontmoet. Je zag heel duidelijk de achterdocht bij de Nederlandse vriendjes. Tijdens de verjaardag merkte je dat 4 kinderen bijdraaiden, de andere 2 zochten duidelijk geen contact.
Mijn zoontje speelt geregeld bij zijn Marokaanse vriendjes. Van één vader hoorde ik dat mijn zoontje door de andere Marokaanse jongentjes in het begin werd buitengesloten. Ook dit ontdooide, er blijven een paar Marokaanse jongentjes over die niet met mijn zoontje willen spelen.
Wat betekent dit. Er zullen Marokanen zijn die roepen, zie je wel, die Nederlanders discrimineren ons. En ja er zijn inderdaad Nederlanders die dit doen.
Er zullen Nederlanders zijn die roepen, zie je wel, die Marokanen willen zich niet aanpassen. En ja, er zijn inderdaad Marokanen die dit niet doen.
Allebei hun eigen waarheid en de tegenstellingen worden groter.

Incapabele leerkrachten vind je ook overal, slechte lesmethoden vind je ook overal. Maar bovenal zijn er in Nederland veel capabele leerkrachten die met grote inzet en plezier werken, ook op zwarte scholen. En deze leerkrachten worden in een verdomhoekje gezet.

Wat maakt een school tot een goede school.
Capabele leerkrachten die met plezier les geven.
Goede lesmethoden.
Ook heel belangrijk is een direkteur die een vuist richting de gemeente politiek durft te maken. (Voorbeeld, school van mijn kinderen verkeert in zeer slechte staat, er wordt al een aantal jaren geen onderhoud gepleegd, immers de school wordt gesloopt. De direkteur is van mening dat hij vooral aardig moet blijven doen richting de wethouder. Nabijgelegen school heeft een direkteur met pit. School verkeert ook in slechte staat, maar minder erg dan onze school, dak staat niet op instorten, kabels liggen niet open en bloot!, Raad eens, over 4 maanden wordt hun nieuwe school opgeleverd. Deze direkteur dreigde gewoon om alle leerlingen thuis te houden. De gemeente was binnen 1 week overstag.
Betrokkenheid van ouders bij de school.
Kennis van de Nederlandse taal.
Respect voor de leerkracht, ook al is deze vrouw of homo.

Een zaak heeft altijd meerdere waarheden, afhankelijk van welke invalshoek je iets bekijkt.

Karin.N
17-09-04, 19:27
Geplaatst door vgeld
Hulde aan Karin maar je blijft een druppel ... De veranderingen moeten en kunnen niet alleen van vrijwilligers en goedwillende mensen komen.

Weet je wat ik zo jammer vind, het is nooit goed bij jou. Eerst daag je me uit om vrijwilligerswerk te doen, maar dat doe ik dus al, en dan is het nog niet goed.

vgeld
17-09-04, 19:28
Geplaatst door Karin.N
Mijn zoon vierde een paar maanden geleden zijn achtste verjaardag. Vriendjes van school (6 witte kinderen) en 2 vriendjes (Marokaans) uitgenodigd. Deze kinderen hadden elkaar nog niet eerder ontmoet. Je zag heel duidelijk de achterdocht bij de Nederlandse vriendjes. Tijdens de verjaardag merkte je dat 4 kinderen bijdraaiden, de andere 2 zochten duidelijk geen contact.
Mijn zoontje speelt geregeld bij zijn Marokaanse vriendjes. Van één vader hoorde ik dat mijn zoontje door de andere Marokaanse jongentjes in het begin werd buitengesloten. Ook dit ontdooide, er blijven een paar Marokaanse jongentjes over die niet met mijn zoontje willen spelen.
Wat betekent dit. Er zullen Marokanen zijn die roepen, zie je wel, die Nederlanders discrimineren ons. En ja er zijn inderdaad Nederlanders die dit doen.
Er zullen Nederlanders zijn die roepen, zie je wel, die Marokanen willen zich niet aanpassen. En ja, er zijn inderdaad Marokanen die dit niet doen.
Allebei hun eigen waarheid en de tegenstellingen worden groter.

Incapabele leerkrachten vind je ook overal, slechte lesmethoden vind je ook overal. Maar bovenal zijn er in Nederland veel capabele leerkrachten die met grote inzet en plezier werken, ook op zwarte scholen. En deze leerkrachten worden in een verdomhoekje gezet.

Wat maakt een school tot een goede school.
Capabele leerkrachten die met plezier les geven.
Goede lesmethoden.
Ook heel belangrijk is een direkteur die een vuist richting de gemeente politiek durft te maken. (Voorbeeld, school van mijn kinderen verkeert in zeer slechte staat, er wordt al een aantal jaren geen onderhoud gepleegd, immers de school wordt gesloopt. De direkteur is van mening dat hij vooral aardig moet blijven doen richting de wethouder. Nabijgelegen school heeft een direkteur met pit. School verkeert ook in slechte staat, maar minder erg dan onze school, dak staat niet op instorten, kabels liggen niet open en bloot!, Raad eens, over 4 maanden wordt hun nieuwe school opgeleverd. Deze direkteur dreigde gewoon om alle leerlingen thuis te houden. De gemeente was binnen 1 week overstag.
Betrokkenheid van ouders bij de school.
Kennis van de Nederlandse taal.
Respect voor de leerkracht, ook al is deze vrouw of homo.

Een zaak heeft altijd meerdere waarheden, afhankelijk van welke invalshoek je iets bekijkt.

Ik zou zeggen: kom eens bij mij (=ons) op theevisite en neem ook je kinderen en partner (man of vrouw) mee, dan kunnen wij onder het genot van een kopje/glas thee/wijn verder discussiëren.
Een aanbod dat ik eenmalige op Internet doe.
Dit is een openb. Uitnodiging omdat je je pm's hebt uitgeschakeld

Karin.N
17-09-04, 19:31
Geplaatst door vgeld
Ik zou zeggen: kom eens bij mij (=ons) op theevisite en neem ook je kinderen en partner (man of vrouw) mee, dan kunnen wij onder het genot van een kopje/glas thee/wijn verder discussiëren.
Een aanbod dat ik eenmalige op Internet doe.
Dit is een openb. Uitnodiging omdat je je pm's hebt uitgeschakeld

Prima hoor, waar woon je?

vgeld
17-09-04, 19:35
Geplaatst door Karin.N
Prima hoor, waar woon je?
Van alle steden (i.p.v. markten) thuis.
Je kunt mij een pm sturen

rja
17-09-04, 22:30
Geplaatst door vgeld
Karin wat ben je toch een onwetende (idealisme? Werkt niet in deze tijd)
Je moet eens weten hoe de hazen lopen in dit land!.
Ik heb een kind van 4 (wiens kind doet er niet toe) laten inschrijven op een school. De contributie is 500 euro per kind per jaar. Denk je dat allo. gezinnen of Janmodaal auto. gezinnen hun kind naar dat soort scholen zou sturen? Hetzelfde geldt voor een bijstandsmoeder of een allo. arbeidersgezin, die zullen hun kinderen niet naar scholen met middenstanders want contributie, schoolkamp, reizen, participatie van de ouders,..etc.

Kortom: de overheid heeft een apartheidsonderwijs gecreëerd en er uitkomen, zal geen sinecure zijn voor mensen die ’t financiële niet kunnen bolwerken.

Ik zal het nog een keer herhalen: SPREIDEN IS NIET MEER DAN EEN (politieke) KREET. DE WERKELIJKHEID IS WERBARSTIG !
Dat zal ook blijven ook.

Zolang artikel 23 bestaat, kunnen bepaalde scholen met een christelijk achtergrond, leerlingen weigeren.

Van mij mag artikel 23 afgeschaft worden en meer spreiding van de allochtone leerlingen, dat is veel van de grote steden bijna onmogelijk en is er ook medewerking van allochtone ouders nodig , dat het kind niet op de school in hun buurt gaat , Artikel 23 is een overblijfsel uit de verzuiling van honderd jaar geleden en heeft geen nut in de huidige tijd.

Maar dat Artikel 23 grondwet wordt afgeschaft is bijna onmogelijk met het CDA in de regering.

rja
17-09-04, 22:42
Geplaatst door waarschuwer
Mijn dochters gaan naar een school waar alleen kinderen waarvan de ouders lid zijn van bepaalde kerkgenootschappen zijn, worden toegelaten. Er zitten ook enkele allochtone leerlingen op wier ouders christen zijn geworden.

Je begrijpt waarschijnlijk wel dat ik een groot voorstander ben van artikel 23.
Zonder het CDA in de regering, zou er volgens mij een redelijk grote meerderheid in de kamer zijn, die voor afschaffing van Artikel 23 in grondwet zou zijn.

Het is jammer dat een van paarse kabinetten die niet heeft geregeld.

Het is wachten op het volgende kabinet, zonder het CDA.

barneveld
17-09-04, 23:40
Geplaatst door rja
Dat zal ook blijven ook.

Zolang artikel 23 bestaat, kunnen bepaalde scholen met een christelijk achtergrond, leerlingen weigeren.

Van mij mag artikel 23 afgeschaft worden en meer spreiding van de allochtone leerlingen, dat is veel van de grote steden bijna onmogelijk en is er ook medewerking van allochtone ouders nodig , dat het kind niet op de school in hun buurt gaat , Artikel 23 is een overblijfsel uit de verzuiling van honderd jaar geleden en heeft geen nut in de huidige tijd.

Maar dat Artikel 23 grondwet wordt afgeschaft is bijna onmogelijk met het CDA in de regering.


zolang SGP blijft bestaan zal er niets veranderen aan de artikel 23
lang leven SGP