PDA

Bekijk Volledige Versie : radeloos

panther3301
17-09-04, 15:21
ik heb een groot probleem, ik ben verloofd afgelopen jaar in marokko en ben heel blij ermee. maar voor dat ik ging verloven had ik 3jaar een vriendin (nederlands meisje), maar voordat ik naar marokko ging heb ik de relatie beeindigd. maar een week geleden hoor ik dat ze zwanger is, en ze is al sinds april zwanger,

maar hoe moet ik dit vertellen aan me ouders. me vader is onwijs blij dat ik ben verloofd hij praat er steeds over en maakt er grapjes over.

als ik het hem vertel wordt ie helemaal gek!

Nelis70
17-09-04, 16:45
Geplaatst door panther3301
ik heb een groot probleem, ik ben verloofd afgelopen jaar in marokko en ben heel blij ermee. maar voor dat ik ging verloven had ik 3jaar een vriendin (nederlands meisje), maar voordat ik naar marokko ging heb ik de relatie beeindigd. maar een week geleden hoor ik dat ze zwanger is, en ze is al sinds april zwanger,

maar hoe moet ik dit vertellen aan me ouders. me vader is onwijs blij dat ik ben verloofd hij praat er steeds over en maakt er grapjes over.

als ik het hem vertel wordt ie helemaal gek!

Dat is inderdaad een groot probleem.
Maar het is niet eens alleen jouw probleem, het is ook het probleem van het meisje en van jullie kind. En van je verloofde in Marokko.
Ik wens je heel veel wijsheid toe.
Ik denk dit weekend verder na of ik je goede raad kan geven.

Lwarda
18-09-04, 14:21
Check maar eens eerst of t kind wel van jouw is,voordat je t aan je ouders gaat vertellen.

Succes!

NeMo
18-09-04, 15:21
Hoi,ik las jouw probleem en ik kan mij jouw paniek wel voorstellen.
Ik ben NeMo en volg al geruime tijd de topics alhier.

Als eerste en belangrijkste advies zou ik jou het volgende willen zeggen.

Ten eerste/: Als het jullie gezamelijk kind is die er bij dat meisje groeit dan moet je ook de consequenties accepteren die daaraan verbonden zijn,samen met dat meisje.

Het heeft ook geen zin om spijtgevoelens te hebben over jullie daad,want daarmee los je niets op!

Ik zou jou willen adviseren om gezamelijk met dat meisje de volle verantwoording van jullie handelen te aanvaarden en er het best mogelijke van te maken.

Ik denk als je je er probeert er aan te ontrekken,dan zal het jullie blijven achtervolgen en je kunt er vergif op innemen dat je er een vreselijk schuldgevoel aan overhoudt.

Kijk,ik ben er van overtuigd dat elke zucht z'n gevolgen heeft,hoe klein ook,dus heeft het helemaal geen zin om er voor op de loop te gaan.

Ik denk ook dat ,indien jij de moed hebt om het juiste te doen,ongeacht de consequenties die dat met zich meebrengt,dat elk redelijk mens jou daarom zal respecteren.

Ik hoop dat je er wat aan zult hebben in deze moeilijke periode.

Sterkte en gegroet,Nemo.