PDA

Bekijk Volledige Versie : Autochtone nederlanders zijn leugenaars.



Shahied
17-09-04, 17:49
Door Marc Kruyswijk

Asielzoekers in Nederland krijgen geen eerlijke behandeling doordat de Immigratie- en Naturalisatiedienst hen tijdens verhoren bewust in de war brengt.

De IND-ambtenaren schrijven bovendien gekleurde en onvolledige rapporten, waardoor de kans aanzienlijk kleiner wordt dat een asielzoeker in Nederland mag blijven. Dat zeggen twee tolken die jarenlang de verhoren vertaalden waarin de asielzoekers de reden van hun asielaanvraag konden opgeven.

Advocaten klagen al jaren dat asielzoekers geen eerlijke behandeling krijgen, maar de IND heeft dat altijd ontkend. De dienst zegt er alles aan te doen om te zorgen dat echte vluchtelingen worden toegelaten.

Een van de tolken werkt nog steeds bij de IND en wil niet met zijn naam in de krant. De tweede, Jamshid Rahimdoust, is onlangs na tien jaar wegens gewetensbezwaren vertrokken. De IND beoordeelde zijn functioneren altijd als goed en bood aan dat hij terug kon keren.

Beiden zeggen dat de IND-ambtenaren bewust asielaanvragers intimideren en vaak onbehoorlijk behandelen. ,,Willens en wetens. De IND juicht dit toe en moedigt het aan.''

Volgens de tolken is de IND een politiek instrument dat ten doel heeft zoveel mogelijk mensen buiten de deur te houden. De ambtenaren gaan daar heel ver in, zegt Rahimdous, die tolkte voor Iraniërs.

,,Een asielzoekster moest in opdracht van contactambtenaar X demonstreren hoe ze in haar land van herkomst gedwongen werd soldaten te pijpen. Aan de hand daarvan oordeelde de ambtenaar dat haar verhaal ongeloofwaardig was. Haar stand en de hoogte van haar hoofd ten opzichte van het mannelijke geslachtsdeel konden niet kloppen.''

Volgens de tolken moeten de ambtenaren van de IND dergelijke tactieken toepassen om zoveel mogelijk mensen te kunnen afwijzen. ,,In Nederland worden, in tegenstelling tot andere landen, heel bewust geen bandopnamen gemaakt van de verhoren. De ambtenaar maakt wel een samenvatting van het gesprek, maar veel informatie die van belang is, wordt daarin niet opgenomen. De beslissing van de IND is daarmee dus gebaseerd op onvolledige rapporten.''

De tolken kwamen in de afgelopen jaren veel misstanden tegen. Ze zeggen herhaaldelijk aan te bel te hebben getrokken, maar nooit serieus te zijn genomen.

,,Bij contactambtenaar X maakt de asielaanvrager geen schijn van kans haar verhaal te vertellen. De asielaanvrager werd gemanipuleerd en geprest en mocht niet uitpraten. Hij vertelde mij dat het de bedoeling was dat de man in de war zou raken'', aldus de tolk die anoniem wil blijven.

De IND noemt de beschuldigingen onwaar en onheus. Volgens een woordvoerder wordt iedere asielaanvraag individueel behandeld. Het zou niet de bedoeling zijn zoveel mogelijk mensen af te wijzen. ,,Dat niet iedereen asiel krijgt, komt niet doordat de IND dat zomaar bepaalt, maar simpelweg omdat uit het verhaal van betrokkenen blijkt dat het geen echte politieke vluchtelingen zijn.''

Bofko
17-09-04, 18:00
Als een autochtoon, die altijd liegt, zegt : "Ik lieg", spreekt hij dan de waarheid ?

taouanza
17-09-04, 18:07
Geplaatst door Bofko
Als een autochtoon, die altijd liegt, zegt : "Ik lieg", spreekt hij dan de waarheid ?

Lekker ontopic zeg!:moe:

Zwarte Schaap
17-09-04, 18:07
Geplaatst door Bofko
Als een persoon, die altijd liegt, zegt : "Ik lieg", spreekt hij dan de waarheid ? Dat ligt eraan wat eraan vooraf ging wat hij meedeelde. Maar als je ervan maakt dat hij zegt dat hij ''altijd liegt'' dan is mijn antwoord:

Nee hij liegt want in dit geval spreekt hij dan de waarheid.

Jar
17-09-04, 18:11
Alle Marokkanen zijn dieven.

Als ik dat zeg ben ik fout, want er zijn enkele Marokkanen die stelen.

Zo ook met autochtone leugenaars. Volgens mij is het zo dat elke mens liegt, dus alle mensen zijn leugenaars.

Kiekeboe
17-09-04, 18:12
Pas na tien jaar krijgt hij last van gewetensbezwaren?

het geldkraantje werd zeker gesloten toen er een nieuwe tolk kwam die het voor minder geld deed.......

Bofko
17-09-04, 18:14
Geplaatst door taouanza
Lekker ontopic zeg!:moe:

Als je naar de topic-titel kijkt wel.

Zwarte Schaap
17-09-04, 18:17
Geplaatst door Jar
Alle Marokkanen zijn dieven.

Als ik dat zeg ben ik fout, want er zijn enkele Marokkanen die stelen.

Zo ook met autochtone leugenaars. Volgens mij is het zo dat elke mens liegt, dus alle mensen zijn leugenaars. Dan ondersteun je dus het zinnetje dat autochtonen leugenaars zijn, tenzij je ze niet als mensen ziet.

Ik ben het er overigens mee oneens, naar mijn mening zullen sommige mensen wel meer als andere mensen liegen maar dat alleen maaakt ze geen leugenaars for life.

Dan sta je min of meer achter de gezegde : ''Eens een dief altijd een dief.''

Siah
17-09-04, 18:23
Geplaatst door Bofko
Als een autochtoon, die altijd liegt, zegt : "Ik lieg", spreekt hij dan de waarheid ?


Nee,
wordt tegenwoordig gepakt en meteen in de psychiatrische inrichting gegooid!
ongeacht de leefijd!

Jar
17-09-04, 18:24
Alle Marokkanen en autochtonen zijn leugenaars. :D

Siah
17-09-04, 18:39
Geplaatst door Jar
Alle Marokkanen zijn dieven.

Als ik dat zeg ben ik fout, want er zijn enkele Marokkanen die stelen .

Zo ook met autochtone leugenaars. Volgens mij is het zo dat elke mens liegt, dus alle mensen zijn leugenaars.
.






naast jij(onbewust or bewust) en vele andere belastingbetalers in dit land die met overheid voorop, de Irakezen uitbuiten.


weet je wat kolonialism is?
dan weet je ook wat ongeveer 'neo-kolonialism' inhoudt.

Shahied
17-09-04, 21:24
Geplaatst door waarschuwer
[QUOTE]Geplaatst door Shahied


Hij Shahied,


het wordt tijd dat er eens een flinke prijs op het hoofd van terrorist Moqtada el Sadr wordt gezet of is dat al gebeurd?


Welke terrorist?

Al Sadr is volgens de internationale regels een verzetsheld die zich verzet tegen de amerikaans/joodse bezetting van zijn land.
Zelfs die huisneger van een Koffi Annan noemt die oorlog illegaal.

Als hij een terrorist is dan zijn jullie zogenaamde verzetshelden dat ook.

Karin.N
17-09-04, 21:31
Geplaatst door Shahied
Welke terrorist?

Al Sadr is volgens de internationale regels een verzetsheld die zich verzet tegen de amerikaans/joodse bezetting van zijn land.
Zelfs die huisneger van een Koffi Annan noemt die oorlog illegaal.

Als hij een terrorist is dan zijn jullie zogenaamde verzetshelden dat ook.

Kennelijk heb ik al het nieuws niet gevolgd. Israel heeft dus ook troepen naar Irak gestuurd?

Wat dacht je ervan om Saddam vrij te laten, alle buitenlandse troepen weg uit Irak en Saddam wederom in het zadel helpen. Kan de rust weer wederkeren. :zwaai:

Shahied
17-09-04, 21:37
Geplaatst door Karin.N
Kennelijk heb ik al het nieuws niet gevolgd. Israel heeft dus ook troepen naar Irak gestuurd?


De illegale racistische apartheidsstaat van israhel stuurt geen soldaten, zij bezetten de amerikaanse politiek en spannen hen voor dat karretje.

Wolfowitz de architect van de oorlog tegen Irak is een jood, Dick Cheney en nog een paar andere top mensen in het pentagon.

Shahied
17-09-04, 21:40
Geplaatst door Karin.N
Wat dacht je ervan om Saddam vrij te laten, alle buitenlandse troepen weg uit Irak en Saddam wederom in het zadel helpen. Kan de rust weer wederkeren. :zwaai: :sarcasme:


Het volk heeft nooit voor Saddam gekozen, saddam is aan de macht gekomen met behulp van de CIA zodat hij de amerikaanse belangen daar kan dienen, nadat hij dat niet meer heeft gewld is hij van zijn plaats verstoten en nu komt er weer een ander marionet (Allawi).

Karin.N
17-09-04, 21:42
Geplaatst door Shahied
De illegale racistische apartheidsstaat van israhel stuurt geen soldaten, zij bezetten de amerikaanse politiek en spannen hen voor dat karretje.

Wolfowitz de architect van de oorlog tegen Irak is een jood, Dick Cheney en nog een paar andere top mensen in het pentagon.

Goh, wat denk je, hebben de Amerikanen al door dat zij zijn bezet???

Karin.N
17-09-04, 21:49
Geplaatst door Shahied
Het volk heeft nooit voor Saddam gekozen, saddam is aan de macht gekomen met behulp van de CIA zodat hij de amerikaanse belangen daar kan dienen, nadat hij dat niet meer heeft gewld is hij van zijn plaats verstoten en nu komt er weer een ander marionet (Allawi).

Maar bedoel je nu de Amerikaanse belangen of de Joodse belangen. Als ik je goed begrepen heb is Amerika d.m.v. de politiek bezet door Israel. Dus kun je eigenlijk niet meer spreken over Amerikaanse belangen.

Orakel
17-09-04, 23:46
Geplaatst door Shahied
Door Marc Kruyswijk

,,Een asielzoekster moest in opdracht van contactambtenaar X demonstreren hoe ze in haar land van herkomst gedwongen werd soldaten te pijpen. Aan de hand daarvan oordeelde de ambtenaar dat haar verhaal ongeloofwaardig was. Haar stand en de hoogte van haar hoofd ten opzichte van het mannelijke geslachtsdeel konden niet kloppen.''


Hmmm, vrouwenrechten? Bevrijding? Gatverdegatver, wat een hufterigheid. Intrappen op iemand die al op de grond ligt.

Trouwens raar dat de advocaten niet zelf de gesprekken opnemen.

Zwarte Schaap
17-09-04, 23:56
Geplaatst door waarschuwer
Amerika beschermt inderdaad het grootste deel van de Joden nl. 5 miljoen in de VS en 5 miljoen in Israel en daarom worden ze gezegend.


Ze worden gezegend met het bloed van onschuldigen.


Als het aan de Arabieren lag was Israel allang van de kaart geveegd, maar dat zal God zij dank niet gebeuren. Het conflict is begonnen met het van de kaart vegen van de rechten van de Palestijnen.

barneveld
18-09-04, 00:17
Geplaatst door Jar
Alle Marokkanen en autochtonen zijn leugenaars. :D


behalve ik want ik ben onwetend.
ik kom niet verder dan de kippen ren

barneveld
18-09-04, 00:19
als je elk dag kippen afslagt ben je dan een kippenterorist?