PDA

Bekijk Volledige Versie : Uitvinder Maas van Beek geeft verzet op



barneveld
17-09-04, 23:25
Uitvinder Maas van Beek geeft verzet op

BARNEVELD - Uitvinder Maas van Beek gaat niet in cassatie bij de Hoge Raad om zijn gelijk te halen in de langslepende Veluwse skelteroorlog. In het voorjaar beslechtte het gerechtshof in Arnhem de strijd tussen Maas van Beek (Buffalo Skelters) en Mammoet Skelters uit Barneveld.


Van Beek beschuldigde Mammoet in de zaak ervan dat Mammoet skelters maakte die verdacht veel zouden lijken op de door Buffalo ontwikkelde modellen. Uit een bodemprocedure bleek dat de beschuldiging ongegrond was en dat er bovendien sprake was dat Van Beek een model, de Buffalo XSL, van Mammoet illegaal had gekopieerd.

Inmiddels zegt Van Beek spijt te hebben dat hij ooit de rechtszaak is begonnen. ,,Ik heb absoluut geen vertrouwen meer in de rechtstaat. Het laatste vonnis staat enorm in contrast met wat eerder geoordeeld is. Maar ik heb geen geld meer om twee jaar door te procederen, los van de vraag of ik dat wel zou willen. Mijn tip voor uitvinders is: zodra je een product hebt uitgevonden, moet je het niet beschermen, maar direct in de markt zetten en je zakken vullen.”

Bertus Groeneveld van Mammoet Skelters meldt desgevraagd Van Beek nog een schadevergoeding over de afgelopen jaren te vragen. Dit voor advocaatkosten, ten onrechte beslaglegging en voor het plegen van inbreuk op het model van Mammoet.

Van Beek: ,,Laat ze maar komen, een kale kip kun je niet plukken. En ik zal dan ook procedures gaan rekken, precies zoals zij hebben gedaan. Ze kunnen dezelfde tegenwind verwachten!”


dit is pas oorlog