PDA

Bekijk Volledige Versie : stelling m.b.t. huisjesmelkers en koppelbazen



Marsipulami
17-09-04, 23:58
De huisjesmelkers die woningen verhuren aan haveloze uitgeprocedeerde vluchtelingen en de koppelbazen die illegalen tewerk stellen, zijn de meest onbegrepen categorie welzijnswerkers.

Joepie
18-09-04, 00:05
Maar je stelt het alsof het alemaal zo makkelijk gaat; Nou Dan moeten ze worden aangepakt en als ze de kans krijgen, geloof me dan doen ze dat denk ik wel hoor, zeker in deze tijden. (ze is de overheid)

Het probleem is dat nederland laconiek is en dat ze vervolgens alles doodknuffelen todat de aandacht verslapt.

Marsipulami
18-09-04, 00:13
Geplaatst door Joepie
Maar je stelt het alsof het alemaal zo makkelijk gaat; Nou Dan moeten ze worden aangepakt en als ze de kans krijgen, geloof me dan doen ze dat denk ik wel hoor, zeker in deze tijden. (ze is de overheid)

Het probleem is dat nederland laconiek is en dat ze vervolgens alles doodknuffelen todat de aandacht verslapt.


Euhm, ik begrijp je niet echt hoor. Maar, uitzonderingen daargelaten vind ikzelf huisjesmelkers en koppelbazen over het algemeen wel sympathieke mensen, in ieder geval sympathieker dan veel hypocrieten die de (morele) waarheid in pacht menen te hebben, maar zich nergens voor engageren.

Joepie
18-09-04, 00:18
Geplaatst door Marsipulami
Euhm, ik begrijp je niet echt hoor. Maar, uitzonderingen daargelaten vind ikzelf huisjesmelkers en koppelbazen over het algemeen wel sympathieke mensen, in ieder geval sympathieker dan veel hypocrieten die de (morele) waarheid in pacht menen te hebben, maar zich nergens voor engageren.


Je hebt het over de persoon, ik over de regel.
Of ik iemand wel danniet sympathiek vindt heeft niks te maken met de wet.Als je de woning voor een zeer redelijke en menselijke manier verhuurt dan kan ik me er wel in vinden, in die sympathiekheid dan.

Marsipulami
18-09-04, 00:25
Geplaatst door Joepie
Je hebt het over de persoon, ik over de regel.
Dat ik iemand sympathiek vind heeft niks te maken met de wet.
Als je de woning voor een zeer redelijke en menselijke manier verhuurt dan kan ik me er wel in vinden, in het gevoel dan.

Verhuurders die ruime en cleane woningen verhuren aan rijke mensen aan een hoge prijs krijgen maatschappelijk applaus. Verhuurders die woningen verhuren aan kansarme en bestaansonzekere personen worden gedemoniseerd.

Joepie
18-09-04, 00:33
Geplaatst door Marsipulami
Verhuurders die ruime en cleane woningen verhuren aan rijke mensen aan een hoge prijs krijgen maatschappelijk applaus. Verhuurders die woningen verhuren aan kansarme en bestaansonzekere personen worden gedemoniseerd.

Applaus krijgen voor verhuur? maar goed,

Het mag gewoon niet en daarnaast denk ik omdat ze op een bep. manier makkelijker "misbruik" kunnen maken van.... ze kunnen zelfs chanteren zelfs aangezien een azielzoeker niet veel kanten uitkan. (ik denk nl. niet dat ze even worden ingeschreven bij de gemeente)

Ps: Hoe controleer je dat is dan de logische vraag?

Daarom wordt het alg. niet aanvaard.

Gerard074
18-09-04, 09:31
Geplaatst door Marsipulami
De huisjesmelkers die woningen verhuren aan haveloze uitgeprocedeerde vluchtelingen en de koppelbazen die illegalen tewerk stellen, zijn de meest onbegrepen categorie welzijnswerkers.

en onder woningen versta jij blijkbaar ook kamertjes van 500 euro per maand in een smerig pand, met achterstallig onderhoud en levensgevaarlijke situaties zonder enige vorm van huurbescherming, voor mij zijn die zogenaamde huisjesmelkers en koppelbazen (betalen gemiddeld 2,50 euro per uur) de grootste uitbaters die er bestaan.