PDA

Bekijk Volledige Versie : Hetze tegen Marokkanen werpt vruchten af



taouanza
18-09-04, 22:39
Ik stond tegenover een dumpwinkel in de Hoogstraat.
De dumpwinkel wordt gerund door een Turk. Een Marokkaan heeft een winkeldief op heterdaad betrapt. De winkeldief was een autochtoon.
Nou waar had meneer de Turk het lef vandaan om meneer de autochtoon aan te spreken.
Hij veroorzaakte een hele scene en er verzamelde zich gelijk een menigte voor de winkel. Zelfs nadat de winkelier weer naar binnen ging bleef de dief terug komen en tegen hem tekeer gaan.

Rabi'ah.
18-09-04, 22:49
Geplaatst door taouanza
Ik stond tegenover een dumpwinkel in de Hoogstraat.
De dumpwinkel wordt gerund door een Turk. Een Marokkaan heeft een winkeldief op heterdaad betrapt. De winkeldief was een autochtoon.
Nou waar had meneer de Turk het lef vandaan om meneer de autochtoon aan te spreken.
Hij veroorzaakte een hele scene en er verzamelde zich gelijk een menigte voor de winkel. Zelfs nadat de winkelier weer naar binnen ging bleef de dief terug komen en tegen hem tekeer gaan.



Schaamteloosheid heerst. :jammer:


:moe:

Siah
18-09-04, 22:51
Geplaatst door taouanza
Ik stond tegenover een dumpwinkel in de Hoogstraat.
De dumpwinkel wordt gerund door een Turk. Een Marokkaan heeft een winkeldief op heterdaad betrapt. De winkeldief was een autochtoon.
Nou waar had meneer de Turk het lef vandaan om meneer de autochtoon aan te spreken.
Hij veroorzaakte een hele scene en er verzamelde zich gelijk een menigte voor de winkel. Zelfs nadat de winkelier weer naar binnen ging bleef de dief terug komen en tegen hem tekeer gaan.

:hihi:

ik denk niet dat hij volgende keer de kans krijgt om weer een scene te gaan spelen.

taouanza
18-09-04, 22:56
Geplaatst door Siah
:hihi:

ik denk niet dat hij volgende keer de kans krijgt om weer een scene te gaan spelen.

Nou die man raakte hem niet aan. De dief was aan het dreigen en aan het schelden. De winkelier had meer te verliezen dan de dief. En dat wist hij.

Jar
18-09-04, 23:45
Hetze tegen Marokkanen? Waar?

Marokkanen die in het nieuws kwamen hadden het aan zichzelf te danken. Positief EN negatief.

Hafid Bouazza en de terroristen van de stranden en zwembaden, twee voorbeeldjes.

taouanza
19-09-04, 10:00
Geplaatst door Jar
Hetze tegen Marokkanen? Waar?

Marokkanen die in het nieuws kwamen hadden het aan zichzelf te danken. Positief EN negatief.

Hafid Bouazza en de terroristen van de stranden en zwembaden, twee voorbeeldjes.

Waarom is Hafid Bouazza positief?

plexus
19-09-04, 10:16
Geplaatst door taouanza
Waarom is Hafid Bouazza positief?

..door zijn mooie donkere lokken :hihi:

Siah
19-09-04, 11:06
Geplaatst door Jar
Hetze tegen Marokkanen? Waar?

Marokkanen die in het nieuws kwamen hadden het aan zichzelf te danken. Positief EN negatief.

Hafid Bouazza en de terroristen van de stranden en zwembaden, twee voorbeeldjes.

nou eerder aan de overheid te "danken",
aangezien we allemaal als een gemeen-schap bij elkaar "leven",
en er altijd een interactie is tussen de burgers en de overheden.
de individu(en) is in vergelijking tot de staat(met haar kapitaal, experts en kracht), erg kleiner dan dat hij enige invloed op die staat kan hebben,(tenzij dat door de media anders geschets wordt...wat het nu het geval is).

een jonge burger is enorm onder de invloed van de omgeving en de media en de overheden, DAN andersom.
als ergens wat mis gaat, zijn als eerst de overheden verantwoordelijk, en op de tweede plaats de burger,(vooraal in deze tijd).

eigenlijk zou je je moeten afvragen:
welke toestand heeft de overheid gecreerd waardoor(waarin) sommige burgers zich "anders" gaan gedragen.(dat kan je ook in het voorbeeld van die blanke dief zien die na een misdaad zelfs een grote mond heeft).
(iedereen draagt altijd een stukje van haar/zijn omgeving in zichzelf!)

de burger reageert op de verschijnselen van de opmgeving.
(die omgeving is trouwens ook on-ze wereld en niet alleen thuis en school, strand, werk..).
..


de manier waarop iets(positief or not) over een individu door de media weergegeven wordt, is tegenwoordig zelden(alleen) aan de individu zelf te danken.

Max Stirner
19-09-04, 12:08
Geplaatst door Siah
nou eerder aan de overheid te "danken",
aangezien we allemaal als een gemeen-schap bij elkaar "leven",
en er altijd een interactie is tussen de burgers en de overheden.
de individu(en) is in vergelijking tot de staat(met haar kapitaal, experts en kracht), erg kleiner dan dat hij enige invloed op die staat kan hebben,(tenzij dat door de media anders geschets wordt...wat het nu het geval is).

een jonge burger is enorm onder de invloed van de omgeving en de media en de overheden, DAN andersom.
als ergens wat mis gaat, zijn als eerst de overheden verantwoordelijk, en op de tweede plaats de burger,(vooraal in deze tijd).

eigenlijk zou je je moeten afvragen:
welke toestand heeft de overheid gecreerd waardoor(waarin) sommige burgers zich "anders" gaan gedragen.(dat kan je ook in het voorbeeld van die blanke dief zien die na een misdaad zelfs een grote mond heeft).
(iedereen draagt altijd een stukje van haar/zijn omgeving in zichzelf!)

de burger reageert op de verschijnselen van de opmgeving.
(die omgeving is trouwens ook on-ze wereld en niet alleen thuis en school, strand, werk..).
..


de manier waarop iets(positief or not) over een individu door de media weergegeven wordt, is tegenwoordig zelden(alleen) aan de individu zelf te danken.


Vinnik niet.

Mensen zijn in principe altijd verantwoordelijk voor hun eigen daden. Die dief dus ook. Hoogstens zou je kunnen zeggen dat de overheid die gast harder aan zou moeten pakken.

Dat eeuwige gewijs naar de media en de overheid is veel te makkelijk. Zo ontlopen mensen hun eigen verantwoordelijkheid en worden ze dom en lui.

Siah
19-09-04, 19:23
Geplaatst door Max Stirner
Vinnik niet.

Mensen zijn in principe altijd verantwoordelijk voor hun eigen daden. Die dief dus ook. Hoogstens zou je kunnen zeggen dat de overheid die gast harder aan zou moeten pakken.

niet iedereen denkt en voelt hetzelfde!
ik kan me heel goed voorstellen dat als je bv 14 jaar bent, de wereld om je heen anders gaat zien.
dat je dat anders gaat aanpakken.
..

'steeds harder en "anders" aanpakken' is een verschijnsel die al vanaf het begin van het modernism aan de gang is. en maakt zelfs integraal deel uit van het modernism.
en heeft ook nooit geholpen. dat dempt de geluid voor een korte tijd of verplaatst die dat ergens anders.
dat is altijd voor de staten een middel geweest, om de "ongewensten" op te ruimen en ergens dumpen; in ieder geval uit de beurt houden.
of die nou zwervers zijn, of 'gekken', zieken, vluchtelingen, illegalen, armen, politieke activisten...
..

sterker nog,
men heeft weer de oude "methodes" van 19e eeuw uit de kast gehaald, en denkt dat daarmee geholpen wordt.



Dat eeuwige gewijs naar de media en de overheid is veel te makkelijk. Zo ontlopen mensen hun eigen verantwoordelijkheid en worden ze dom en lui.

dit is voraal een leuze!
in werkelijkheid is juist andersom!
daarvoor zou je beter moeten kijken wat bepaalde woorden nou precies inhouden.
woorden zoals 'straf' & 'straffen.

daarom verwijs ik je naar:
Surveiller et punir
(Naissance de la prison) van Michel Foucault

die heb je trouwens ook in het nederlands.

barneveld
19-09-04, 19:29
ik ben de klus kwijt ben ik nu positief of negatief