PDA

Bekijk Volledige Versie : PvdA-er liegt rond Marokkanen in Diamantbuurt.



TonH
20-09-04, 00:56
Even een vervolg op de volgende threats:

http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?threadid=108187

http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?threadid=109332


Van Riessen: PvdA’er jokt over terreur

DE PIJP - Scheidend hoofdcommissaris van politie Joop van Riessen zegt dat deel- raadslid Job van Amerongen (PvdA) jokt over de mate van overlast door jongeren in de Diamantbuurt. Van Amerongens getuigenis van het plassen in portieken, in het Amsterdams Stadsblad en de Volkskrant, zou onderdeel zijn van een politiek spelletje. Cohen neemt afstand van Van Riessens uitspraken.
Van Riessen: ,, Dat deel- raadslid heeft de boel geflest. (...) Ze hebben onderling conflict en willen de voorzitter tillen. (...) Hij heeft zelf bij de politie aangegeven dat het verhaal niet klopt, dat er onderling een politieke strijd is en dat dit verhaal wordt gebruikt om die politieke strijd uit te vechten. Het is buitengewoon kwalijk wat hier gebeurt. Eigenlijk zou de gemeenschap op zo’n moment moeten zeggen: ‘Weg u, als politieke vertegenwoordiger, als u dit spel speelt met elkaar’. Hij heeft dus helemaal niks gezien, en hij zegt ook achteraf: ‘Ja, dat is ook niet zo’. D’r gebeurt wel eens wat, zoals overal wel eens wat gebeurt maar niet zo zoals het nu beschreven is. Hij heeft gejokt. Hij heeft die jongens niet in het portiek zien pissen. Dat heeft hij ons bekend. Dat is ernstig.”
Een verbouwereerde Van Amerongen: ,,Hoe komt die Van Riessen daarbij. Absolute flauwekul. Ik heb er met een agent over gesproken en zeker niets van teruggenomen. Het enige Is, dat het in de Volkskrant leek alsof ik onlangs op wacht heb gestaan, terwijl dat afgelopen winter was. Op 3 maart heeft in het Amster dam
Stadsbiad een ingezonden brief van mijn hand gestaan, waarin ik beschrijf wat ik die nacht zag. Dat heb ik in de Volkskrant herhaald.”
Van Amerongen ontkent niet dat er politiek bedreven wordt.,, Natuurlijk niet. Wij zijn het oneens met het veiligheidsbeleid van Hellen- doorn (stadsdeelvoorzitter Oud-Zuid, VVD) en Job Cohen. Dat is geen spelletje, dat is ernst. Als Van Riessen bij zijn beschuldiging blijft, ga ik zeker iets ondernemen.”
Dat laatste is het geval. Van Riessen reageert: ,,De feiten zijn zoals ik ze gezegd heb. Er is in de Diamantbuurt geen sprake van terreur, zoals door dat deelraadslid geschetst. Er is jeugd met wat bijbehorende overlast. Daar treden we als politie dus tegen op. De beschuldigingen van Van Amerongen zijn vorige week in de subdriehoek (overleg van stadsdeelvoorzitter, politie en justitie, red.) besproken. Er komt een bewonersbrief.”
Vervolg op pagina 3

Cohen neemt afstand van Van Riessen
Vervolg van voorpagina ,,Nee, er is niemand die kan getuigen dat ik die jongens in dat portiek heb zien plassen. Wel is er een buurtschouw geweest, waarbij iedereen kon ruiken hoe het er naar pis stonk. Anders zijn er nog de bewoners. Ook een agent van bureau Ferdinand Bolstraat is op de hoogte. Alles wat ik heb ‘gezegd is verifieerbaar. Ik heb overigens altijd benadrukt dat ik niets heb aangedikt en dat er natuurlijk ook bewoners zijn die minder overlast ervaren.” Van Amerongen houdt, net als Van Riessen, voet bij stuk.,,Ontoelaatbaar dat Van Riessen zich mengt in politieke aangelegenheden. Een benoemde hoofdcommissaris heeft zich niet op deze manier uit te laten over een gekozen volksvertegenwoordiger. Overigens heb ik op 1 september een anonieme sms ontvangen met de waarschuwing dat stadsdeelbestuur en politie mij zouden willen aanpakken. Ik overweeg een kort geding tegen Van Riessen en ik wil dat de burgemeester afstand neemt van de uitspraken van zijn hoofdcommissaris.”
Van Amerongen wordt gesteund door in elk geval de twee grootste partijen in
Oud-Zuid. PvdA-fractievoorzitter Eddy Linthorst: ,,Van Riessens uitspraken zijn een publiek ambtsdrager onwaardig. Van Amerongen heeft zijn werk gedaan, de problemen zijn bekend. Daar is niets van gejokt, laat staan dat er een pro spelletje wordt gespeeld. Misschien moet Van Riessen zelf Din eens een kijkje komen kijken.” Paul Slettenhaar, fractie-voorzitter van de VVD en partijgenoot van stadsdeelvoorzitter Hellendoorn vindt Van Riessens uitspraken ‘niet kunnen’: ,,Ik sta in voor de integriteit van Van Amerongen. Hij roert reële problemen aan.
Jammer dat dit zo escaleert, daar heeft niemand baat bij en het getuigt van weinig respect. Ik vraag me af of Van Riessen zijn boekje niet te buiten gaat. We hebben nog altijd zoiets als een scheiding der machten.”
Burgemeester Job Cohen laat via zijn woordvoerder weten ‘afstand te nemen van de wijze waarop Van Riessen over een deelraadslid heeft gesproken’. Cohen ‘betreurt Van Riessens uitlatingen, ook om dat die niet bijdragen tot een oplossing van de problemen in de stad’.

Amsterdams Stadsblad, 15 september 2004


Ondanks zijn ontkenningen in dit stuk heeft dit heerschap inmiddels wel verklaard dat de observaties die hij noemde van meer dan een half jaar geleden zijn. Toen was het ook dat hij een nacht in een portiek heeft gebivakeerd.
Tot slot heeft hij ook erkent dat er bij de snackbar geen ruit is ingegooid. Dit itt de berichtgeving van AT5 en zijn suggesties.

Ergo: een hype ter eer en meerdere glorie van een dorpspoliticus...

frank van gemert
20-09-04, 13:43
Ik lees iets heel anders:
Dropspoliticus blijft bij zijn uitlatingen en commissaris wordt niet gesteund door burgemeester.

TonH
20-09-04, 14:34
Geplaatst door frank van gemert
Ik lees iets heel anders:
Dropspoliticus blijft bij zijn uitlatingen en commissaris wordt niet gesteund door burgemeester.

Ja, dat die "Dropspoliticus" :D bij zijn uitlatingen blijft is maar voor een stukje waar. In een commissievergadering heeft hij deze uitlatingen deels wel degelijk teruggetrokken.
Verder wordt Van Riessen vooral aangevallen omdat hij kritiek durfde te hebben op een raadslid of met de woorden van Cohen: ‘...afstand te nemen van de wijze waarop Van Riessen over een deelraadslid heeft gesproken’.

Dropje zakt natuurlijk helemaal door het ijs wanneer hij stelt: "Overigens heb ik op 1 september een anonieme sms ontvangen met de waarschuwing dat stadsdeelbestuur en politie mij zouden willen aanpakken."

Ik hoop van harte dat hij een kort geding gaat aanspannen, maar iets zegt me dat daar niks van zal komen. Hij heeft zijn effect al weer binnen. Bah.

GroteWolf
20-09-04, 14:55
Vind maar eens een niet liegende PvdA-er. Wordt moeilijk hoor, zeker in Amsterdam. Zoals Duco Stadig. Die liegt dat het geen kiezersbedrog is als ie eerst belooft de sportvelden in Middenmeer niet te bebouwen en dat toch gewoon doet. Tegen de wil van duizenden omwonenden in. En zo bouwt Aboutaleb één (of meer) totaal ongewenste VMBO's in buurten waar nauwelijks een VMBO leerling woont en durft ie te beweren dat dat in het belang is van de omwonenden én dan hebben we Hannah Belliot, die zo graag junkies bínnen de ring wil opvangen dat ze die feiten verzwijgt (liegen dus) zodat omwonenden er niet tijdig bezwaar tegen kunnen maken.
Rob Oudkerk en Tjalling Halbertsma en Karin Schaapman hadden trouwens hun leugenachtige levensstijl beter niet kunnen benoemen. Maar daarin waren ze dan in ieder geval eventjes eerlijk.

Zwarte Schaap
20-09-04, 15:56
Geplaatst door GroteWolf
Vind maar eens een niet liegende PvdA-er. Wordt moeilijk hoor, zeker in Amsterdam. Zoals Duco Stadig. Die liegt dat het geen kiezersbedrog is als ie eerst belooft de sportvelden in Middenmeer niet te bebouwen en dat toch gewoon doet. Tegen de wil van duizenden omwonenden in. En zo bouwt Aboutaleb één (of meer) totaal ongewenste VMBO's in buurten waar nauwelijks een VMBO leerling woont en durft ie te beweren dat dat in het belang is van de omwonenden én dan hebben we Hannah Belliot, die zo graag junkies bínnen de ring wil opvangen dat ze die feiten verzwijgt (liegen dus) zodat omwonenden er niet tijdig bezwaar tegen kunnen maken.
Rob Oudkerk en Tjalling Halbertsma en Karin Schaapman hadden trouwens hun leugenachtige levensstijl beter niet kunnen benoemen. Maar daarin waren ze dan in ieder geval eventjes eerlijk.

Alleen de beste leugenaars worden politicus. Liegen is inherent aan politiek. Sommige onderzoekers zorgen ervoor dat de leugens van de politici met zogenaamde wetenschappelijke onderzoeken worden gestaafd.

Orakel
20-09-04, 18:00
Optreden tegen reljongeren A'dam geëist
Gepost door Bart (veekeend) - dinsdag 31 augustus 2004 @ 19:29 - Bron: Het Parool

Volgens de PvdA en VVD in het Amsterdamse stadsdeel Oud-Zuid werken burgemeester Cohen en de gemeenteraad de invoering van een samenscholingsverbod tegen. Het stadsdeel wordt al tijdenlang geterroriseerd door hangjongeren van Marokkaanse komaf. Zo worden bewoners bespuugd en verhinderd hun huizen te betreden en worden ondernemers in de Van Woustraat lastiggevallen.

Om een samenscholingsverbod in te kunnen voeren dient de Algemene Plaatselijke Verordening (APV) te worden gewijzigd. "Een samenscholingverbod wordt nu alleen toegepast bij drugsgerelateerde problemen. Met een samenscholingsverbod trekt je een grens. Ik weet dat het probleem zich dan mogelijk verplaatst, maar die jongeren hebben nu het idee dat ze vrij spel hebben. Zij moeten heropgevoed worden", aldus PvdA-deelraadslid Job van Amerongen. Het invoeren van een samenscholingsverbod vindt de gemeente echter een te zwaar middel.

Om de overlast de kop in te drukken, wil van Amerongen een verhoogde politieaandacht realiseren. "Na elk incident vloeit de aandacht weg." Surveillancecamers zouden daarom niet enkel in de Van Woustraat moeten worden opgehangen. De VVD, de partij van stadsdeelvoorzitter Jan Coen Hellendoorn, deelt deze mening. Zo moeten er onder andere ook camera's op het Smaragdplein worden opgehangen. "Mensen worden steeds bedreigd. Cohen werkt een samenscholingsverbod tegen, " zo vindt VVD-fractievoorzitter Paul Slettenhaar.

De discussie omtrent het samenscholingsverbod in het stadsdeel is weer opgelaaid na het verschijnen van een artikel in de Volksrant afgelopen zaterdag. Inmiddels is door Oud-Zuid een jurist beschikbaar gesteld voor de buurtbewoners, om zo de schade op de Marokkaanse jongeren te kunnen verhalen.

www.pim-fortuyn.nl/pfforum/topic.asp%3FTOPIC_ID%3D28888+Job+van+Amerongen+&hl=nl&lr=lang_nl (http://www.google.nl/search?q=cache:reSUWKrVUxQJ:bron

TonH
20-09-04, 18:12
Geplaatst door Orakel


www.pim-fortuyn.nl/pfforum/topic.asp%3FTOPIC_ID%3D28888+Job+van+Amerongen+&hl=nl&lr=lang_nl (http://www.google.nl/search?q=cache:reSUWKrVUxQJ:bron

Die url van je kwam wat slecht door. Onderstaande bracht me in ieder geval bij deze 'prachtige bijdragen' over kamelen en ander vee...

http://www.pim-fortuyn.nl/pfforum/topic.asp?TOPIC_ID=28876&SearchTerms=Amerongen

Orakel
20-09-04, 18:13
Hieronder de uitslag van de mini enquête (86 deelnemers):

De onveiligheid in de Diamantbuurt:
•ik voel me op mijn gemak in de buurt: 89,5 %
• is onacceptabel hoog: 10,5%

De overlast van hangjongeren moet worden opgelost via:
•het creëren van een eigen plek voor de jongeren, bijv. een jongerencentrum: 75%
•de harde aanpak, bijv. via samenscholingsverboden: 25%

De specifieke overlast bij Van Woustraat 202 moet worden opgelost:
•via tijdelijk cameratoezicht als de bewoners dat willen: 27,8%
•door de jongeren aan te spreken via streetcornerwork en/of politie: 72,2%

------------------------------------------------------------

Overlast in de Diamantbuurt I
31 augustus 2004

Reactie van fractievoorzitter Lennart Helsloot naar aanleiding van 2 artikelen over terreur in de Diamantbuurt in de Volkskrant.

Er verschenen binnen drie dagen maar liefst twee artikelen in het landelijke dagblad De Volkskrant over “terreur” in de Diamantbuurt. Voorzien van een kaart van dit getto, zodat toeristen die komen voor de prachtige Amsterdamse School architectuur kunnen zien welk gebied ze uit hun programma kunnen schrappen. Dan moeten we het blijkbaar wel over een echte no-go area hebben. Waar Marokkaanse hangjongeren “de baas zijn”. Gelukkig ligt de waarheid genuanceerder. Natuurlijk zijn er hangjongeren die overlast veroorzaken. Natuurlijk wordt een aantal bewoners die de moed hebben hun mond open te doen consequent getreiterd. En natuurlijk is dat ontoelaatbaar. Maar er zijn ook buurtbewoners die andere ervaringen hebben. Die vinden dat er wel te praten valt met de jongeren of er zelfs geen last van hebben.

In het artikel van zaterdag wordt de straatenquête van GroenLinks onvolledig aangehaald. Om duidelijke reacties uit te lokken hebben wij twee vragen voorgelegd: “ik voel me op mijn gemak in de buurt” en “de onveiligheid in de Diamantbuurt is onacceptabel hoog”. Dat 89,5% zich op zijn gemak voelde in de buurt haalde niet de krant. Dat past blijkbaar niet in een artikel over een “geterroriseerde buurt”.

Helaas is het fenomeen van treiterende hangjongeren iets wat zich altijd onvoorspelbaar ergens de kop opsteekt. Nu dus in de Diamantbuurt. Daarom zijn er inmiddels door het Stadsdeel Amsterdam Oud Zuid maatregelen genomen. Onder andere via Streetcornerwork dat de jongeren van straat plukt en ze verder begeleidt. Om te voorkomen dat ze afglijden tot echte criminelen. En zowaar, het lijkt te werken. De rust in de Van Woustraat was al weer zover teruggekeerd, dat onlangs een nieuw incident de vraag deed opwerpen “of alles weer opnieuw gaat beginnen”. Waarschijnlijk niet, de tijd zal het leren. Maar de genomen maatregelen hebben in ieder geval de afgelopen maanden al hun effect gehad. Zoals maatregelen vorig jaar tegen hangjongeren op het Van Tuyll Van Serooskerkenplein (aan de westkant van het Stadsdeel) tot nu toe ook effectief bleken.

Dan zijn er ook nog twee lokale politici die weer eens hun stokpaardje kunnen berijden en pleiten voor onorthodoxe maatregelen. Veelzeggend is dat PvdA’er Van Amerongen, die notabene aan de rand van de buurt woont, een nacht in een portiek moet verblijven om de overlast te kunnen ondervinden. Men zou denken dat één stap in de buurt genoeg zou moeten zijn, tenslotte zijn “de overlastveroorzakers de baas op straat”. Hij komt niet verder dan tot “minstens twee bewoners” die worden geterroriseerd. En de VVD, zelfbenoemde hoeder van onze rechtstaat tegen de “achterlijke cultuur van de islam”, wil mensen weer publiekelijk en zonder proces aan de schandpaal nagelen door het ophangen van foto’s. De rechter heeft intussen echter terecht de uitspraak gedaan dat dergelijke middeleeuwse methoden van eigenrichting in een democratie niet langer toegestaan zijn.

Laten we dus de problemen niet bagatelliseren, maar ook niet opblazen. Het heeft echt weinig zin om een buurt of een groep jongeren te stigmatiseren. Er wordt op dit moment hard gewerkt om de problemen op te lossen, gun dat proces een kans.

Lennart Helsloot,
Fractievoorzitter GroenLinks Amsterdam Oud Zuid.

Orakel
20-09-04, 18:14
Overlast in de Diamantbuurt (2)
2 september 2004

Een buurtbewoonster reageert.

Reactie: Geachte heer, mevrouw

Ten onrechte willen een aantal politici een samenscholingsverbod voor jongeren in de Diamantbuurt en schildert daarmee onze buurt af als een getto.

Er zijn maar een paar mensen die aangegeven dat ze last hebben van de jongeren. Het zijn vooral de oudere autochtone bewoners, die lang in de buurt wonen en langzaam beginnen te merken dat HUN buurt niet meer die van vroeger was. Zij zijn bevooroordeeld en daarom bang voor de ALLOCHTONE jeugd.

Er zijn hangjongeren, maar in positieve zin. In de Van Woustraat heb je pizzeria's en coffeeshops, plaatsen waar de jeugd nou eenmaal komt. Aan de Jozef Israelskade heb je bankjes daar zitten ook jongeren. Maar volgens mij is dat tegenwoordig ook: Verboden voor allochtone jongeren. De politie haalt ze vaak uit elkaar. Waarom?? Dan heb je de Smaragdplein waar de jongens gewoon zitten te 'chillen'. Gewoon een praatje maken, lachen af en toe wat lawaaierig. Deed u toch ook toen u jong was? Misschien in een cafeetje, maar het kan ook straat hoor. Het zijn jongens van de buurt en juist bij hun voel ik me veilig als ik 's avonds thuis kom. Ik weet wie het zijn. De hele buurt weet wie ze zijn. Het lijkt me stug dat uitgerekend die jongens iemand wat willen aandoen.

Als er een samenscholingsverbod voor jongeren komt moet er ook zeker 1 voor ouderen komen, want die kletsen me ook wat af midden op de stoep. Dat is pas overlast als je elke keer weer met je boodschappen midden op straat moet lopen om de tante Beppies te ontwijken met de kans dat je wordt aangereden door een auto.

Als het mogelijk is moet er onderzoek komen in de buurt. Waarbij er een enquête wordt gehouden onder de ALLE buurtbewoners. Ik kan u nu al aangeven wat de conclusies zijn. Met name de OUDERE AUTOCHTONEN buurtbewoners hebben last van deze jongeren. De allochtone buurtbewoners hebben totaal geen last of die begrijpen de jongeren meer.

Partijleden die het samenscholingsverbod willen lijken maar 1 kant van het verhaal aan te willen horen.

Dus snel een onderzoek in de buurt die zal uitwijzen dat een samenscholingsverbod in de Diamantbuurt niet nodig is. Ik heb begrepen dat GL een enquête heeft gehouden in de buurt, maar jullie zijn mij en m'n familie vergeten! Dat scheelt weer een procent.

De beste oplossing is propageren van verdraagzaamheid en integratie in de multiculturele stadscultuur van het heden en niet meer die van vroeger.

Succes verder!


http://www.groenlinks-oudzuid.nl/nieuws/nieuws-309.html

Orakel
20-09-04, 18:17
Geplaatst door TonH
Die url van je kwam wat slecht door. Onderstaande bracht me in ieder geval bij deze 'prachtige bijdragen' over kamelen en ander vee...

http://www.pim-fortuyn.nl/pfforum/topic.asp?TOPIC_ID=28876&SearchTerms=Amerongen

:hihi: Kom er achter da'k een theevriend van Cohen ben.

Artikel komt hier vandaan:

http://www.parool.nl/nieuws/2004/AUG/31/ams1.html

Joesoef
20-09-04, 18:34
Geplaatst door TonH
Die url van je kwam wat slecht door. Onderstaande bracht me in ieder geval bij deze 'prachtige bijdragen' over kamelen en ander vee...

http://www.pim-fortuyn.nl/pfforum/topic.asp?TOPIC_ID=28876&SearchTerms=Amerongen


Leuk forum, die gaat in mn map favorieten.



"moslims zijn heel sociaal, als er iets is dan komen ze met 30 man en vragen ze of je een probleem hebt"

TonH
20-09-04, 18:44
Geplaatst door Orakel
:hihi: Kom er achter da'k een theevriend van Cohen ben.

Artikel komt hier vandaan:

http://www.parool.nl/nieuws/2004/AUG/31/ams1.html

Wáár kom je er achter dat je wát bent? :confused:

:D

Orakel
20-09-04, 18:56
Geplaatst door TonH
Wáár kom je er achter dat je wát bent? :confused:

:D

:D
"Nog even en cohen woont alleen in Amsterdam samen met zijn thee-vrienden." (http://www.pim-fortuyn.nl/pfforum/topic.asp?TOPIC_ID=28876&SearchTerms=Amerongen)

Ga me d'r geloof ik ff registreren.

TonH
21-09-04, 00:28
Geplaatst door Orakel
:D
"Nog even en cohen woont alleen in Amsterdam samen met zijn thee-vrienden." (http://www.pim-fortuyn.nl/pfforum/topic.asp?TOPIC_ID=28876&SearchTerms=Amerongen)

Ga me d'r geloof ik ff registreren.

Verrek daar ha'k helemaal overheen gelezen. :D

Er staat ook zoveel moois... :fuckit: