PDA

Bekijk Volledige Versie : Bijna een miljoen moslims in Nederland



Joesoef
20-09-04, 11:22
Bijna een miljoen moslims in Nederland

Uitgegeven: 20 september 2004 10:41

VOORBURG - Begin dit jaar woonden er naar schatting 945.000 moslims in Nederland. Het aantal is daarmee ten op zichte van 1990 verdubbeld. Veruit de meeste moslims (tweederde) zijn van Turkse of Marokkaanse afkomst, blijkt uit cijfers die het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) maandag heeft gepubliceerd.

Islamieten maken in totaal 5,8 procent van de totale bevolking uit, maar de regionale verschillen zijn groot, constateert het CBS. In Amsterdam is 13 procent van de inwoners moslim, in Den Haag 11,4 procent en in Rotterdam 10 procent. In Friesland en Drenthe daarentegen is nog geen 2 procent van de bewoners islamiet. Het CBS verwacht dat het aantal moslims de grens van 1 miljoen in 2006 passeert.

Seif
20-09-04, 11:24
Ach, als moslims blijven importeren, dan is het vanaf de derde generatie moreel verantwoord om keihard in te grijpen.

Tomas
20-09-04, 11:26
Geplaatst door Seif
Ach, als moslims blijven importeren, dan is het vanaf de derde generatie moreel verantwoord om keihard in te grijpen.

Je bent niet helemaal duidelijk... Probeer het eens wat minder verbloemend.

Joesoef
20-09-04, 11:28
Geplaatst door Seif
Ach, als moslims blijven importeren, dan is het vanaf de derde generatie moreel verantwoord om keihard in te grijpen.

Que?

Seif
20-09-04, 11:31
Geplaatst door Tomas
Je bent niet helemaal duidelijk... Probeer het eens wat minder verbloemend.

Eerste generatie die zich wil herenigen met gezin....prima

Tweede generatie die een partner wil laten overvliegen....moet nog kunnen, ook al is het vreemd dat bijna 80% dat doet.

Derde generatie die nog steeds wil importeren....ziekelijk. Nederland is geen opvanghuis voor kansloze Marokkanen. Nederland is uberhaupt geen opvanghuis voor kanslozen. Analfabeten zijn hier niet welkom(echte vluchtelingen uitgezonderd natuurlijk), of ze nou uit de rif, anatolie of antartica komen.

Nederland kan zijn sociale ruif gewoon niet delen met al sloebers op deze wereld. Dan stort ons systeem in elkaar. Importeren prima, tot de derde generatie. En dan keihard ingrijpen middels een importverbod ofzo.

Tomas
20-09-04, 11:40
Geplaatst door Seif
Eerste generatie die zich wil herenigen met gezin....prima

Tweede generatie die een partner wil laten overvliegen....moet nog kunnen, ook al is het vreemd dat bijna 80% dat doet.

Derde generatie die nog steeds wil importeren....ziekelijk. Nederland is geen opvanghuis voor kansloze Marokkanen. Nederland is uberhaupt geen opvanghuis voor kanslozen. Analfabeten zijn hier niet welkom(echte vluchtelingen uitgezonderd natuurlijk), of ze nou uit de rif, anatolie of antartica komen.

Nederland kan zijn sociale ruif gewoon niet delen met al sloebers op deze wereld. Dan stort ons systeem in elkaar. Importeren prima, tot de derde generatie. En dan keihard ingrijpen middels een importverbod ofzo.

Volgens mij heb jij het ondanks je stoere taal nog niet helemaal door. Er zijn allang maatregelen genomen om de "import" in te perken.

Seif
20-09-04, 11:46
Geplaatst door Tomas
Volgens mij heb jij het ondanks je stoere taal nog niet helemaal door. Er zijn allang maatregelen genomen om de "import" in te perken.

Mischien heb je wel gelijk.

Maar ik vind het echt verschrikkelijk dat het zo moet. Immers, nu zijn ook mensen de dupe die echt verliefd zijn.

Kennelijk kun je kwaad alleen met kwaad bestrijden.

Marsipulami
20-09-04, 11:47
Geplaatst door Joesoef
Bijna een miljoen moslims in Nederland

Uitgegeven: 20 september 2004 10:41

VOORBURG - Begin dit jaar woonden er naar schatting 945.000 moslims in Nederland. Het aantal is daarmee ten op zichte van 1990 verdubbeld.


Om de veertien jaar een verdubbeling dus

2004 > 2018 = 2 miljoen
2018 > 2032 = 4 miljoen
2032 > 2046 = 8 miljoen
2046 > 2060 = 16 miljoen moslims

Met een beetje geluk maak ik het nog mee dat het dragen van een hoofddoek op straat verplicht is. :jeweetog:

Tomas
20-09-04, 11:48
Geplaatst door Seif
Mischien heb je wel gelijk.

Maar ik vind het echt verschrikkelijk dat het zo moet. Immers, nu zijn ook mensen de dupe die echt verliefd zijn.

Kennelijk kun je kwaad alleen met kwaad bestrijden.

Kwaad? Welk kwaad? Er zit in principe niks geen kwaad in importhuwelijken. Er spelen wel eens dubieuze motieven mee, maar dat maakt het fenomeen ansich niet slecht. Bedoel je niet dat je het veiligstellen van je eigen welvaart met kwaad moet bewerkstelligen?

Seif
20-09-04, 11:58
Geplaatst door Tomas
Kwaad? Welk kwaad? Er zit in principe niks geen kwaad in importhuwelijken. Er spelen wel eens dubieuze motieven mee, maar dat maakt het fenomeen ansich niet slecht. Bedoel je niet dat je het veiligstellen van je eigen welvaart met kwaad moet bewerkstelligen?

Je zou de dingen die onze welvaart bedreigen toch best als kwaad kunnen bestempelen?

Ik vind van wel in ieder geval.

Ik zou alleen vrede kunnen hebben met importhuwlijken als Marokkanen en Turken echt verliefd zouden worden.

Maar niemand kan mij wijs maken dat +/- 80% van alle Marokkanen en Turken "toevallig" net verliefd worden in die paar weken dat ze op vakantie zijn.

Daar komt nog bij dat een kwart van alle importhuwelijken met een neef of nicht is. Met alle (genetische) gevolgen van dien voor het nageslacht. Als dat geen kwaad is...

Tomas
20-09-04, 12:08
Geplaatst door Seif
Je zou de dingen die onze welvaart bedreigen toch best als kwaad kunnen bestempelen?

Ik vind van wel in ieder geval.


Nou ja, jij bent dan in principe ook een bedreiging van mijn welvaart. Ik moet ook met jouw delen. We zijn dan eigenlijk allemaal een bedreiging van jouw welvaart. Dat maakt het dan opeens weer zinloos om over een bedreiging te spreken in dit geval. Je kunt ook gewoon zeggen dat je niet wilt delen met mensen die toch al buiten de boot liggen.



Ik zou alleen vrede kunnen hebben met importhuwlijken als Marokkanen en Turken echt verliefd zouden worden.


Nou da's mooi. Je bent een soort cupido-liberaal: Iedereen mag Europa binnenkomen en van onze welvaart mee profiteren, zolang het maar uit liefde is. Heel mooi. Die kende ik nog niet.



Maar niemand kan mij wijs maken dat +/- 80% van alle Marokkanen en Turken "toevallig" net verliefd worden in die paar weken dat ze op vakantie zijn.

Tja... Dat valt lastig te onderzoeken.


Daar komt nog bij dat een kwart van alle importhuwelijken met een neef of nicht is. Met alle (genetische) gevolgen van dien voor het nageslacht. Als dat geen kwaad is...

Een kwart? Hoe kom je daarbij?

Mill
20-09-04, 12:09
Geplaatst door Marsipulami
Met een beetje geluk maak ik het nog mee dat het dragen van een hoofddoek op straat verplicht is. :jeweetog:

Nee hoor, dat zullen Zwarte Schaap, Bil@l en co nooit toestaan. Die kunnen er niet tegen als bevolkingsgroepen van de publieke ruimte worden uitgesloten.

Wat dat betreft ben ik gerust.

Seif
20-09-04, 12:18
Geplaatst door Tomas

Een kwart? Hoe kom je daarbij?

Ik kan zo snel geen cijfers vinden. Maar ik heb 't wel ooit uit betrouwbare bron vernomen, anders zou ik nooit zo stellig zijn. Hieronder nog een stukje uit het Parool over de schadelijke gevolgen.

Allochtoon huwt vaak binnen familie

BAS SOETENHORST

DEN HAAG - Het verbod op huwelijken tussen neven en nichten moet worden heringevoerd, om de geboorte van gehandicapte kinderen binnen gezinnen van Turkse en Marokkaanse afkomst tegen te gaan. Dit bepleit integratiedeskundige Jan Beerenhout, die zich op verzoek van de Amsterdamse wethouder van Integratie Rob Oudkerk bezig houdt met de problematiek.

Volgens Beerenhout is het onbegonnen werk om allochtonen via voorlichting te wijzen op de gevaren van huwelijken binnen families. Vorig jaar stelde de hoogleraar Tom Schulpen dat de sterfte onder kinderen van Turkse en Marokkaanse afkomst tweemaal zo hoog is als onder autochtone Nederlanders. Staatssecretaris Clemence Ross (Volksgezondheid) meldde de Tweede Kamer vervolgens dat tussen de twintig en dertig procent van de sterftegevallen in Turkse en Marokkaanse kring wordt veroorzaakt door aangeboren afwijkingen als gevolg van huwelijken tussen neven en nichten. :schok:

Onderzoekster Erna Hooghiemstra van de Nederlandse Gezinsraad zegt dat uit Vlaamse cijfers kan worden afgeleid dat 'een groot deel' van de huwelijken binnen de Turkse en Marokkaanse gemeenschap in Nederland wordt gesloten tussen partners die verwant zijn. Onderzoek van Hooghiemstra bevestigt dat met name bij Turken ouders van grote invloed zijn op de keuze voor een partner.

Beerenhout zegt dat het zeer moeilijk is de doelgroep te bereiken via voorlichting. ''Je moet eigenlijk terecht bij de ouders en grootouders, die moeilijker bereikbaar zijn. In Turkije hangen boven ziekenhuizen spandoeken waarin gewaarschuwd wordt voor de gevaren van huwelijken binnen de familie en worden tv-spotjes getoond. Als je niet zo'n groot offensief kunt beginnen, kom je uit bij een verbod op huwelijken binnen de familie. Dat zou dan voor iedereen gelden, zodat het niet discriminerend is. En anders moet een erfelijkheidsrisico-onderzoek verplicht worden voor paren die trouwen binnen de familie.'' Bij huwelijken in de eerste graad is zo'n onderzoek al verplicht.

Tot 1970 gold in Nederland een verbod op huwelijken tussen neven en nichten. Dat werd afgeschaft omdat er nauwelijks nog kinderen uit voortkwamen en wanneer dat wel het geval was, risico's vooraf waren uitgesloten. Vorige maand heeft Denemarken de regels rond allochtone huwelijken aangescherpt. Daar is het nu verboden een huwelijkspartner die familie is, uit het buitenland te halen, tenzij de partners kunnen aantonen dat ze vrijwillig trouwen.

Hooghiemstra noemt een volledig verbod moeilijk uitvoerbaar. ''Vaak zijn paren al getrouwd als ze naar Nederland komen en zijn er al kinderen.''

© Het Parool, 8-10-2003

Bofko
20-09-04, 12:18
Geplaatst door Tomas
cupido-liberaal: Iedereen mag Europa binnenkomen en van onze welvaart mee profiteren, zolang het maar uit liefde is.

:D
Ik vind Mars eigenlijk ook wel een cupido-liberaal.

Tomas
20-09-04, 12:23
Geplaatst door Seif
Staatssecretaris Clemence Ross (Volksgezondheid) meldde de Tweede Kamer vervolgens dat tussen de twintig en dertig procent van de sterftegevallen in Turkse en Marokkaanse kring wordt veroorzaakt door aangeboren afwijkingen als gevolg van huwelijken tussen neven en nichten.

Tjonge... Dat zou volgens mij betekenen dat het aantal "incest" huwelijken nog veel hoger ligt dan de 20-30%, angezien het aantal sterf gevallen maar 2x zo hoog is als het landelijk gemiddelde. Mijn dikkeduim zegt dan 40-60%... Tjonge... Dit zou ik wel eens verder onderzocht willen zien.

Tomas
20-09-04, 12:23
Geplaatst door Bofko
:D
Ik vind Mars eigenlijk ook wel een cupido-liberaal.

Is het niet iets wat we eigenlijk allemaal zouden willen zijn?

Jar
20-09-04, 12:34
De groei gaat in ieder geval langzamer dan voorspeld. Dit komt o.a. door de sterk veminderde instroom van asielzoekers en importhuwelijken.
De maatregelen werken dus. Maar bij dit aantal moslims zitten ook kinderen, en die hebben nog de keus om later afstand te nemen van de religie.

Wizdom
20-09-04, 12:48
Belachelijk nieuws. Het typeert een beetje de voortgaande media hetze... Volgens mij krijgen we om de maand een actuele bevolkings statistiek m.b.t. Moslims in Nederland.... Walgelijk c.q. schandalig...

Ben eigenlijk ook wel geinterisseerd in de maandelijkse Homosexuele bevolkingsaanwas of de maandelijkse Joodse bevolksingsaanwas of de maandelijkse Atheisten bevolkingsaanswas of is dat geen nieuws....?

Gut o gut o gut...

Tomas
20-09-04, 12:50
Geplaatst door Jar
Maar bij dit aantal moslims zitten ook kinderen, en die hebben nog de keus om later afstand te nemen van de religie.

Wat heeft leeftijd met religie temaken? En wat is er uberhaupt belangrijk aan dit statement?

Jar
20-09-04, 13:05
Elk jaar wordt ook melding gemaakt van het aantal Rooms katholieken, gereformeerden en hervormden hoor Wizdom!

Niet zo paranoïd zijn.

Bofko
20-09-04, 13:08
Geplaatst door Wizdom
maandelijkse Homosexuele bevolkingsaanwas

Gelukkig planten die zich niet voort :staart:

plexus
20-09-04, 13:13
Geplaatst door Bofko
Gelukkig planten die zich niet voort :staart:

adoptie (van buiten uit...toe maar) :p

Bofko
20-09-04, 13:21
Geplaatst door plexus
adoptie (van buiten uit...toe maar) :p

Ah ok. Dus dat is de reden waarom ze niet uitsterven. :staart:

Siah
20-09-04, 13:24
Geplaatst door Joesoef
Bijna een miljoen moslims in Nederland

Uitgegeven: 20 september 2004 10:41

VOORBURG - Begin dit jaar woonden er naar schatting 945.000 moslims in Nederland. Het aantal is daarmee ten op zichte van 1990 verdubbeld. Veruit de meeste moslims (tweederde) zijn van Turkse of Marokkaanse afkomst, blijkt uit cijfers die het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) maandag heeft gepubliceerd.

Islamieten maken in totaal 5,8 procent van de totale bevolking uit, maar de regionale verschillen zijn groot, constateert het CBS. In Amsterdam is 13 procent van de inwoners moslim, in Den Haag 11,4 procent en in Rotterdam 10 procent. In Friesland en Drenthe daarentegen is nog geen 2 procent van de bewoners islamiet. Het CBS verwacht dat het aantal moslims de grens van 1 miljoen in 2006 passeert.

nog Te weinig,

blijf paren! :koppel:

Babyface
20-09-04, 13:35
Geplaatst door Siah
nog Te weinig,

blijf paren! :koppel:



Hahahaha jij bent ook grappig.


:Iluvu: :stout:

Siah
20-09-04, 14:15
Geplaatst door Babyface
Hahahaha jij bent ook grappig.


:Iluvu: :stout:
:fpetaf:

sylvester
20-09-04, 15:37
Geplaatst door Bofko
Ah ok. Dus dat is de reden waarom ze niet uitsterven. :staart:

Wat is er nou mis met homo's???

Bofko
20-09-04, 15:39
Geplaatst door sylvester
Wat is er nou mis met homo's???

Totaal niets. Af en toe speel ik advocaat van de duivel.

Julien
20-09-04, 16:14
Geplaatst door Marsipulami
Om de veertien jaar een verdubbeling dus

2004 > 2018 = 2 miljoen
2018 > 2032 = 4 miljoen
2032 > 2046 = 8 miljoen
2046 > 2060 = 16 miljoen moslims

Met een beetje geluk maak ik het nog mee dat het dragen van een hoofddoek op straat verplicht is. :jeweetog:

nou wees maar blij :p

Zwarte Schaap
20-09-04, 16:44
Geplaatst door Bofko
Totaal niets. Af en toe speel ik advocaat van de duivel.

Moslims worden in Nederland als duivels gezien, dat heb je goed gezien.

Zwarte Schaap
20-09-04, 16:48
Geplaatst door Tomas
Wat heeft leeftijd met religie temaken? En wat is er uberhaupt belangrijk aan dit statement?

Nederlanders worden anders geregistreerd wat betreft hun geloof dan bij moslims. Bij moslims is het voldoende om afkomst gelijk te stellen aan je godsdienst, autochtonenn niet.

Zo overschat men het aantal moslims waardoor de autochtonen nog angstiger worden.

barfly
20-09-04, 16:50
6.4 miljoen atheisten
4.96 miljoen katholieken
3.36 miljoen protestanten

En dan gaan we zeuren over 1 miljoen moslims? :)

taouanza
20-09-04, 17:27
Geplaatst door sylvester
Wat is er nou mis met homo's???

Wat is er mis met moslims??????????????????????????????????????????? ????????????????????????????????????????????????

kalima
20-09-04, 18:02
wat ik me vanochtend afvroeg toen ik naar nieuws op de radio luisterde.

Waarom is dit NIEUWS!!!!
is het zo belangrijk om te weten hoeveel islamieten er in nederland leven?

en dta er ook statistieken zijn over hoeveel katholieken, protestanten, joden, hindoes enz. zijn , heb ik nooit op het nieuws zien verschijnen.

dit land blijft raar doen!!! :(

Joesoef
20-09-04, 19:25
Geplaatst door kalima
wat ik me vanochtend afvroeg toen ik naar nieuws op de radio luisterde.

Waarom is dit NIEUWS!!!!
is het zo belangrijk om te weten hoeveel islamieten er in nederland leven?

en dta er ook statistieken zijn over hoeveel katholieken, protestanten, joden, hindoes enz. zijn , heb ik nooit op het nieuws zien verschijnen.

dit land blijft raar doen!!! :(



Op zich is dit ook onzinnig nieuws. Maar als je kijkt naar wat er voor een discussie over dit onderwerp zijn dan is het wel relativerend.

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&threadid=110447

Orakel
20-09-04, 19:51
Geplaatst door Jar
De groei gaat in ieder geval langzamer dan voorspeld. Dit komt o.a. door de sterk veminderde instroom van asielzoekers en importhuwelijken.
De maatregelen werken dus. Maar bij dit aantal moslims zitten ook kinderen, en die hebben nog de keus om later afstand te nemen van de religie.

:hihi: stakker

Tomas
20-09-04, 20:23
Geplaatst door Zwarte Schaap
Nederlanders worden anders geregistreerd wat betreft hun geloof dan bij moslims. Bij moslims is het voldoende om afkomst gelijk te stellen aan je godsdienst, autochtonenn niet.

Zo overschat men het aantal moslims waardoor de autochtonen nog angstiger worden.

Statistieken over geloofsovertuiging is sowieso natte-vinger-werk.