PDA

Bekijk Volledige Versie : Het leven van de 18-jarige Samir



EL MOKHTARI
20-09-04, 13:11
Het leven van de 18-jarige Samir

door Mayke Calis

Hij wilde vechten in Tsjetsjenië, werd in Nederland tot twee keer toe opgepakt omdat hij een aanslag zou voorbereiden en staat donderdag voor de rechter. Wat bezielt de pas 18-jarige Samir A., alias 'Mo'? Niemand begrijpt het, zo blijkt uit gesprekken met zijn klasgenoten, een leraar en zijn ouders.


AMSTERDAM/ROTTERDAM - De kleine Samir wilde later dokter worden. Zijn moeder, zittend op de bank in haar woonkamer, lacht als ze eraan denkt. ,,Hij tekende altijd ziekenhuizen, met zichzelf in een witte doktersjas met lange rijen patiënten. De arme mensen mochten gratis.''

Niet schaamte maar ongeloof overheerst bij de ouders van Samir A.. Hun zoon een terrorist? ,,Het kan gewoon niet waar zijn'', zegt zijn vader. Toch staat Samir donderdag voor de rechter omdat hij een terroristische aanslag zou hebben voorbereid. Het is al de tweede keer dat hij ervoor is opgepakt. En daarvoor, als 16-jarige, was hij al met een vriend naar Tsjetsjenië vertrokken, om met zijn moslimbroeders tegen de Russen te vechten.

Samir werd op 30 juni in Rotterdam opgepakt bij een gewapende overval. Bij het doorzoeken van zijn huis vond de politie kaarten en plattegronden van gebouwen (onder andere de Tweede Kamer) en spullen om een bom mee te maken. De vondst leidde tot het afkondigen van een terreuralarm, dat nog steeds van kracht is.

Samirs ouders vertellen nooit goed geweten te hebben wat er precies in hun zoon omging. Zijn vader, werkzaam bij een kwekerij in Aalsmeer, zegt: ,,Wij hebben hem niet extreem islamitisch opgevoed.'' Wel vroeg Samir zich op 12-jarige leeftijd af waarom er op zoveel plekken op de wereld tegen moslims werd gevochten. ,,Waarom moeten ze ons altijd hebben?'' Zijn moeder vroeg zich niet af wat hem bezighield: ,,Ik wilde alleen maar weten hoe het op school ging en of hij goede cijfers haalde.'' En dat deed hij. Samir ging naar 3 gymnasium en daarna naar 4 vwo op het Amsterdamse Cartesius Lyceum.

Daar, op het schoolplein, leunen een paar jongens tegen de muur. Het is pauze en ze roken een sigaret. ,,Samir? Dat is een goeie jongen,'' zegt een oud-schoolgenoot. ,,Slim, rustig. Maakte nooit problemen.'' Samir droeg volgens hen meestal een spijkerbroek, Nike-schoenen en af en toe een Palestinasjaal. Zijn haar was opgeschoren met stekeltjes. Een oud-klasgenoot met een klein baardje zegt: ,,Ik heb nooit ook maar iets gemerkt van extreme ideeën. Natuurlijk discussieerden wij over de islam. Maar nooit in de zin van aanslagen of, zoals Samir deed, naar Tsjetsjenië gaan.'' De oud-klasgenoot kan er met zijn hoofd niet bij dat Samir nu vastzit. ,,Hij had net een zoontje gekregen en hij was getrouwd, dat is wat ik niet begrijp.''

Tsjetsjenië

In vier vwo blijft Samir zitten. Vanaf dat schooljaar begint hij te spijbelen, vertelt Cor Meijer, leraar geschiedenis op het Cartesius. ,,In de winter van dat jaar was hij een tijdje weg door die reis naar Tsjetsjenië.'' De school wil Samir een tweede kans geven. Maar hij blijft spijbelen en haalt zijn toetsen niet in. ,,Hij had het druk, want hij had een meisje. Dachten we,'' zegt Meijer.

Aan het einde van het jaar adviseert de school hem naar vier-havo te gaan. ,,Dan zou hij tenminste snel een diploma hebben.'' Maar Samir wil naar een andere school en schrijft zich in op de islamitische scholengemeenschap Ghaldoun in Rotterdam. Docenten hebben nooit iets aan hem gemerkt, zegt Meijer. ,,Wij hebben ons vaak afgevraagd: hebben we zitten slapen? Maar zo'n gedrevenheid hadden wij nooit achter Samir gezocht. Bij ons was hij een rustige, beetje teruggetrokken, slimme jongen met een open gezicht, die sociaal handig was. Een leuke Amsterdamse knul.''

In soortgelijke bewoordingen praat ook H. Boufarid, directeur van Ghaldoun in Rotterdam, over hem. Wel probeerde Samir te spijbelen en had hij weinig aanspraak. ,,Dat kwam misschien door zijn klas. Daar zaten overwegend meisjes in.'' Samir had ook geldproblemen, zegt Boufarid. ,,Ik gaf hem soms iets om een broodje van te kopen.''

In 2003, aan het begin van dat schooljaar, woont Samir nog in Den Haag. Bij zijn vriendin Abida, ex-woordvoerster van de omstreden liefdadigheidsinstelling Al Aqsa. Met haar trouwt hij en verhuist hij later naar Rotterdam.

Volgens zijn vader staat Samir aan het eind van die zomer een paar maanden op een markt in Den Haag, waar hij islamitische boeken verkoopt. Zijn moeder was al lang blij dat hij tenminste iets deed waarmee hij geld verdiende. Maar na een paar maanden houdt hij het voor gezien. Hij verkoopt te weinig en het is koud en nat. Onbegrijpelijk vinden zijn ouders het dat Samir in diezelfde periode in Den Haag met vier medeverdachten wordt opgepakt wegens het voorbereiden van een bomaanslag. Twee weken later wordt hij wegens gebrek aan bewijs weer vrijgelaten. Als de politie Samir in juni voor de tweede keer oppakt, is zijn zoontje net een maand oud, hijzelf nog zeventien en heeft hij zijn schooljaar succesvol afgerond. ,,Hij zou volgend jaar naar vijf havo gaan,'' zegt zijn moeder.

Siah
20-09-04, 13:18
Geplaatst door EL MOKHTARI
Het leven van de 18-jarige Samir

door Mayke Calis




een zeer kleine deel van zijn "leven"! :verdriet:

nard
20-09-04, 14:27
Ja, 't was werkelijk een schappelijke kerel, aan hem kan het echt niet gelegen hebben....

Bismilaah
20-09-04, 15:58
Typisch..

Het zijn vaak emotioneel onstabiele jonge mannen die vatbaar zijn voor indoctrinatie. Hen ronselen voor een zogenaamde jihad (die volgens de Koran en volgens de Sunna absoluut niets te maken heeft met jihad) is een makkie..

Hen wordt door baardmannen het paradijs beloofd als zij doen wat hen wordt opgedragen terwijl zij zouden moeten weten dat alleen God het paradijs kan beloven. Een bom plaatsen bij de Tweede Kamer waarbij je een paar kamerleden de dood injaagt. Welk doel dient dat? En lezen zulke dombo's over de Koranverzen heen waarin voor het doden van onschuldigen een helse bestemming staat???

Het is jammer dat zulke personen na schuldig te zijn bevonden niet worden uitgeleverd aan Marokko, daar pakken ze het cellentekort heel creatief aan: 20 op 1 cel en geen daglicht om ze alvast voor te bereiden op wat komen zal als de engel des doods is langsgeweest!!

sylvester
20-09-04, 16:05
Ja dat laatste ben ik helemaal met je eens!

Maar je de mensheid doet wel eens rare dingen om aan veel geld te komen he?
En zeker als ze helemaal niks hebben.
Misschien is hij wel onder druk gezet of met de dood bedreigt, je weet nooit exact hoe dat nou komt dat zo'n keurige jongen totaal anders gaat worden :droef:

Zwarte Schaap
20-09-04, 16:16
Geplaatst door Bismilaah
Typisch..
Het is jammer dat zulke personen na schuldig te zijn bevonden niet worden uitgeleverd aan Marokko, daar pakken ze het cellentekort heel creatief aan: 20 op 1 cel en geen daglicht om ze alvast voor te bereiden op wat komen zal als de engel des doods is langsgeweest!!

Typisch!

Waarom niet naar Guantanamo? Of nog beter waarom niet meteen executeren.

Soms zijn mensen die zich voordoen als beschaafd en rechtvaardig erger dan de verdachte.

Bismilaah
20-09-04, 16:25
Geplaatst door Zwarte Schaap
Typisch!

Waarom niet naar Guantanamo? Of nog beter waarom niet meteen executeren.

Soms zijn mensen die zich voordoen als beschaafd en rechtvaardig erger dan de verdachte.

Zo'n 99% van de verdachten op Guantanamo is nooit berecht, hebben geen advocaat en al hun rechten zijn hen ontnomen..

Dat kun je niet zeggen van onze lieve Samir cum suis!! Als hij door de rechtbank schuldig wordt bevonden aan het voorbereiden van een aanslag dwz wanorde stichten, dwz onschuldige mensen vermoorden, dwz de Islam besmeuren (waar vanuit mijn optiek alle reden toe is) dan mag hij in een Marokkaanse gevangenis zijn laatste daagjes tellen!!

Zulke personen willen meer dan graag een islamitisch Nederland zien met de sharia als wet, laten we ze dan straffen volgens de sharia! Dat wil in dit geval zeggen; de doodstraf! Opgeruimd staat netjes!!

rja
20-09-04, 16:36
Geplaatst door Bismilaah
[Dat kun je niet zeggen van onze lieve Samir cum suis!! Als hij door de rechtbank schuldig wordt bevonden aan het voorbereiden van een aanslag dwz wanorde stichten, dwz onschuldige mensen vermoorden, dwz de Islam besmeuren (waar vanuit mijn optiek alle reden toe is) dan mag hij in een Marokkaanse gevangenis zijn laatste daagjes tellen!!
[/B]
Ik denkt niet dat Samir een zware straf krijgt , voorbereiden van een aanslag is moeilijk te bewijzen, dat hij plannen van openbare gebouwen had en de materiaalen om een bom te bouwen, is een goede aanwijzing, maar nog geen sluitend bewijs, daar zullen zijn advocaten wel een andere draai aangeven.

Maar ik blij dat hij opgepakt is, dat hij er waarschijnlijk licht van af komt, ben ik niet blij mee, maar er is in iedere geval een aanslag voorkomen.

Zwarte Schaap
20-09-04, 16:39
Geplaatst door Bismilaah
Zo'n 99% van de verdachten op Guantanamo is nooit berecht, hebben geen advocaat en al hun rechten zijn hen ontnomen..

Dat kun je niet zeggen van onze lieve Samir cum suis!! Als hij door de rechtbank schuldig wordt bevonden aan het voorbereiden van een aanslag dwz wanorde stichten, dwz onschuldige mensen vermoorden, dwz de Islam besmeuren (waar vanuit mijn optiek alle reden toe is) dan mag hij in een Marokkaanse gevangenis zijn laatste daagjes tellen!!

Zulke personen willen meer dan graag een islamitisch Nederland zien met de sharia als wet, laten we ze dan straffen volgens de sharia! Dat wil in dit geval zeggen; de doodstraf! Opgeruimd staat netjes!!

Jij hebt samir ook al berecht zonder dat zijn schuld vaststaat en nog wel met een straf die tegen de rechtstaat ingaat. Samir is een inwoner van Nederland en als hij de wet overtreden heeft dient hij volgens de wet van Nederland berecht te worden.

Jouw houding/mening is onrechtvaardig en verschilt niet van een crimineel.

Bismilaah
20-09-04, 16:44
Geplaatst door rja
Ik denkt niet dat Samir een zware straf krijgt , voorbereiden van een aanslag is moeilijk te bewijzen, dat hij plannen van openbare gebouwen had en de materiaalen om een bom te bouwen, is een goede aanwijzing, maar nog geen sluitend bewijs, daar zullen zijn advocaten wel een andere draai aangeven.

Maar ik blij dat hij opgepakt is, dat hij er waarschijnlijk licht van af komt, ben ik niet blij mee, maar er is in iedere geval een aanslag voorkomen.

Daarom zeg ik ook altijd dat Nederland te mild is met straffen. Zo kan een verkrachter van kinderen snel vrijkomen terwijl iemand die een bank berooft vele jaren achter de tralies zal komen te zitten.

D'r klopt geen fuck van!! En nix televisies op de cel of gratis fitness, ze hebben toch straf? Of zijn ze op een gratis vakantie?!!

De regering zit vol van bezuinigen, waarom bezuinigen ze niet op gevangenismaterialen en gevangenisfaciliteiten?? Nee, ze pakken eerlijke, hardwerkende minima aan of middenklassers want die klagen toch nooit. Imbecielen!!

Als je als Nederland zoveel geld pompt in het tegengaan van terreur dan moet je bij het straffen bij terroristen dan wel potentiele terroristen ook de ballen hebben om woord te houden en ook daadwerkelijk te straffen en niet aankomen zetten met 1 jaartje waarvan 9 maanden voorwaardelijk en waarbij ie mag spelen met 3 psychiaters en psychologen op kosten van de belastingbetaler!!!

Nee, dan moet je ook een flinke straf uitdelen. Al is het maar om een signaal af te geven aan andere zieke mensen.

Zwarte Schaap
20-09-04, 16:46
Geplaatst door Bismilaah
Daarom zeg ik ook altijd dat Nederland te mild is met straffen. Zo kan een verkrachter van kinderen snel vrijkomen terwijl iemand die een bank berooft vele jaren achter de tralies zal komen te zitten.

D'r klopt geen fuck van!! En nix televisies op de cel of gratis fitness, ze hebben toch straf? Of zijn ze op een gratis vakantie?!!

De regering zit vol van bezuinigen, waarom bezuinigen ze niet op gevangenismaterialen en gevangenisfaciliteiten?? Nee, ze pakken eerlijke, hardwerkende minima aan of middenklassers want die klagen toch nooit. Imbecielen!!

Als je als Nederland zoveel geld pompt in het tegengaan van terreur dan moet je bij het straffen bij terroristen dan wel potentiele terroristen ook de ballen hebben om woord te houden en ook daadwerkelijk te straffen en niet aankomen zetten met 1 jaartje waarvan 9 maanden voorwaardelijk en waarbij ie mag spelen met 3 psychiaters en psychologen op kosten van de belastingbetaler!!!

Nee, dan moet je ook een flinke straf uitdelen. Al is het maar om een signaal af te geven aan andere zieke mensen.

Borrelpraatjes van iemand die totaal geen verstand heeft van het strafrecht en het gevangeniswezen in Nederland.

Bismilaah
20-09-04, 16:53
Geplaatst door Zwarte Schaap
Jij hebt samir ook al berecht zonder dat zijn schuld vaststaat en nog wel met een straf die tegen de rechtstaat ingaat. Samir is een inwoner van Nederland en als hij de wet overtreden heeft dient hij volgens de wet van Nederland berecht te worden.

Jouw houding/mening is onrechtvaardig en verschilt niet van een crimineel.

Waar heb ik Samir berecht zonder dat zijn schuld vaststaat? Ik wil graag een quote. :)

Samir zal ook worden berecht volgens het rechtssysteem van NL, daar twijfel ik niet aan. Maar ik mag mijn wens toch uitspreken daarbij gebruikmakend van het feit dat zulke mensen graag de sharia willen invoeren. Dan zeg ik (als wens ;)) dat ze ook berecht zouden moeten worden volgens de sharia.

Weet je wat God doet met wanordeplegers? Weet je wat Mohammed vroeger deed met wanordeplegers? Geen cel, maar hoofd afhakken.

Wat in mijn houding/mening is onrechtvaardig? Dat mensen die schuldig worden bevonden aan het zaaien van wanorde en het voorbereiden van moordpartijen op onschuldige mensen geen genade verdienen? Mijn houding/mening baseer ik op de Koran en de Sunna en als dat crimineel is zoals je zegt dan mag je met tegenargumenten komen vanuit de Koran/Sunna.

Bismilaah
20-09-04, 17:04
Geplaatst door Zwarte Schaap
Borrelpraatjes van iemand die totaal geen verstand heeft van het strafrecht en het gevangeniswezen in Nederland.

Mijn jongere broer is gerechtsauditeur en zal binnen nu en 8 maanden benoemd worden to rechter. Mijn zusje studeert nog rechten en ik heb enkele vrienden/kenissen die werken binnen het gevangeniswezen. Daarnaast is de vader van mijn vrouw werkzaam als ambtenaar voor het Ministerie van Justitie. Inderdaad, geen enkel verstand!! :moe:

Ik denk eerder dat jij niets weet van het strafrecht systeem en het gevangeniswezen binnen Nederland. Als je het niet eens bent met iemand dan noem je het borrelpraatjes. Dat is wel heel gemakkelijk vind je niet?!!

Bismilaah
20-09-04, 17:22
Om een mens zonder enig reden te vermoorden is een duidelijke voorbeeld van onheil. God verwijst in de Koran op een gebod, dat hij al eerder aan de Joden in het Oude Testament had verkondigd:

"Deswegen schreven Wij de kinderen Israëls voor, dat wie ook een mens doodt, behalve wegens het doden van anderen of het scheppen van wanorde in het land, het ware alsof hij de gehele mensheid had gedood, en voor hem, die iemand het leven schenkt, alsof hij aan het gehele mensdom het leven heeft geschonken" (Koran 5: 32)

Zoals het vers duidelijk maakt, begaat de mens die een medemens doodt, behalve wegens het doden van anderen of het scheppen van wanorde in het land, een gelijke misdaad alsof hij de gehele mensheid heeft gedood.

Hiermee is het duidelijk wat voor grote zonden de moorden, de bloedbaden en de aanslagen zijn die door terroristen gepleegd worden, ook wel bekend met het begrip "zelfmoordaanslagen". God deelt ons met de volgende vers mee, hoe deze vorm van terrorisme in het hiernamaals gestraft zal worden:

"Het verwijt is slechts tegen hen, die de mensen onrecht aandoen en ten onrechte in het land opstand veroorzaken. Dezen zullen een pijnlijke straf ontvangen" (Koran 42: 42)

Dit alles maakt duidelijk dat het organiseren van terroristische aanslagen op onschuldige mensen volledig tegen de Islam indruist en dat geen moslim zoiets kan uitvoeren. In tegendeel, moslims zijn er verantwoordelijk voor om deze mensen te stoppen, gewelddadigheden van de aarde te verwijderen en in de hele wereld vrede en veiligheid te brengen. Islam kan niet met terreur in overeenstemming gebracht worden; in tegendeel, het is de oplossing voor het probleem van terrorisme en de weg naar de verhindering daarvan.

"En degenen, die het verbond van Allah breken nadat zij het hadden bevestigd en hetgeen Allah heeft bevolen verenigd te zijn, afsnijden en op aarde wanorde stichten, hen treft de vloek en zij zullen een slecht tehuis hebben." (Koran 13: 25)

"En toen Mozes om water voor zijn volk bad zeiden Wij: "Sla op de rots met uw staf" en er ontsprongen twaalf bronnen aan, waardoor elke stam zijn drinkplaats kende. Eet en drinkt van wat Allah heeft voortgebracht en wandelt niet op aarde, onheil stichtende." (Koran 2: 60)

"En schept geen wanorde op aarde, nadat zij is geordend en roept Hem met vrees en hoop aan. Voorzeker, de Barmhartigheid van Allah is de goeden nabij." (Koran 7: 56)


Het bestaan van hypocriete mensen die in naam van God en de religie handelen, maar in weze zich zodanig organiseren om kwaad uit te oefenen, dat God heeft verdoemt, wordt in de Koran aangegeven. Een vers gaat over groep van negen mensen die een aanslag op de profeet (vzmh) beraamden en zweerden in de naam van Allah:

"En er waren negen personen in de stad die onrust in het land stichtten en zich niet wilden verbeteren, Zij zeiden: "Zweert tot elkander bij Allah, dat wij zeker Salih en zijn familie in de nacht zullen aanvallen en daarna zullen wij tot zijn bloedverwanten zeggen: "Wij waren geen getuigen van de vernietiging van zijn familie en wij spreken zeker de waarheid.". En zij smeedden een plan, en Wij maakten ook een plan (tegen hen) maar zij bemerkten het niet" (Koran 27: 48-50)

Zoals in deze vers is beschreven, het feit dat als mensen dingen doen "in naam van God" of zelfs in Zijn naam zweren, met andere woorden door hun taalgebruik zichzelf presenteren als zeer religieus, betekent dit niet dat dit in overeenstemming is met de religie. De waarheid ligt in hun daden. Als hun daden "onheil veroorzaken in plaats van welzijn" zoals in de vers naar voren komt, dan kan men er zeker van zijn dat deze mensen niet werkelijk religieus kunnen zijn, en dat het niet hun doel is om de religie te dienen.

Het is onmogelijk voor iemand die Godsvrees kent en de ethiek van de Islam begrepen heeft, steun te betuigen of te geven aan gewelddadigheden en misdrijven. Om deze reden is de Islam de oplossing voor het terrorisme. Wanneer de verheven moraliteit van de Koran is uitgelegd, zal het onmogelijk zijn voor de mensen om de ware Islam te verenigen met degenen die aan groepen deelnemen of steunen, wiens doel haat, oorlog en chaos is. Daarom heeft God onheil verboden:

"Wanneer hij gezag heeft, gaat hij in het land rond, om er wanorde te stichten en de oogst en het nageslacht (van de mens) te vernietigen, maar Allah houdt niet van wanorde. En wanneer er tegen hem wordt gezegd: "Vrees Allah", dan spoort de trots hem aan tot verdere zonde. Daarom is de hel goed genoeg voor hem en voorzeker, deze is een kwade rustplaats" (Koran 2: 205-206)

"En doe goed (aan anderen) zoals Allah u goed gedaan heeft; en schep geen wanorde op aarde, want Allah heeft hen, die onheil stichten, niet lief." (Koran 28: 77)

Zoals je kan lezen staat op het stichten van wanorde en het doden van onschuldige mensen een plaats in de hel. Dat geldt ook ten aanzien van zelfmoordaanslagen. Principieel vanuit de Islam gezien is een zelfmoordaanslag 2-ledig qua zonde; niet alleen beroof je een onschuldige mens van het leven, je berooft ook jezelf van het leven en op beide staat een plaats in de hel!! Al zou degene die je doodt schuldig zijn dan nog heb je een zonde begaan omdat je jezelf koud hebt gemaakt en ook daar staat de hel als beloning op..

Siah
20-09-04, 19:00
Geplaatst door Bismilaah
Zo'n 99% van de verdachten op Guantanamo is nooit berecht, hebben geen advocaat en al hun rechten zijn hen ontnomen..

Dat kun je niet zeggen van onze lieve Samir cum suis!! Als hij door de rechtbank schuldig wordt bevonden aan het voorbereiden van een aanslag dwz wanorde stichten, dwz onschuldige mensen vermoorden, dwz de Islam besmeuren (waar vanuit mijn optiek alle reden toe is) dan mag hij in een Marokkaanse gevangenis zijn laatste daagjes tellen!!

Zulke personen willen meer dan graag een islamitisch Nederland zien met de sharia als wet, laten we ze dan straffen volgens de sharia! Dat wil in dit geval zeggen; de doodstraf! Opgeruimd staat netjes!!

ben je toevalig een symphatieke nabestaande van ad/olf?
ge-orge /w/?
s/har/on dan?

Siah
20-09-04, 19:04
Geplaatst door Bismilaah
Mijn jongere broer is gerechtsauditeur en zal binnen nu en 8 maanden benoemd worden to rechter. Mijn zusje studeert nog rechten en ik heb enkele vrienden/kenissen die werken binnen het gevangeniswezen. Daarnaast is de vader van mijn vrouw werkzaam als ambtenaar voor het Ministerie van Justitie. Inderdaad, geen enkel verstand!! :moe:


en jij zelf?

Bismilaah
20-09-04, 20:17
Geplaatst door Siah
ben je toevalig een symphatieke nabestaande van ad/olf?
ge-orge /w/?
s/har/on dan?

Ik heb geen duivels bloed.. Jij misschien. :ergleuk:

Orakel
20-09-04, 21:07
Geplaatst door Bismilaah
gebruikmakend van het feit dat zulke mensen graag de sharia willen invoeren..

Bron? ALs je het een feit noemt, kun je dat ongetwijfeld onderbouwen.

Orakel
20-09-04, 21:10
Geplaatst door Bismilaah
Mijn jongere broer is gerechtsauditeur en zal binnen nu en 8 maanden benoemd worden to rechter. Mijn zusje studeert nog rechten en ik heb enkele vrienden/kenissen die werken binnen het gevangeniswezen. Daarnaast is de vader van mijn vrouw werkzaam als ambtenaar voor het Ministerie van Justitie.

Ben je toevallig ook familie van Ron?

En Schaap heeft wel gelijk. De situatie in de gevangenissen is niet alleen een Nederlandse aangelegenheid, maar ook gebaserd op supranationale verdragen, zoals de Rechten van de Mens.
Dit mede om te voorkomen dat we toestanden krijgen als in Tezmemmet, waar ze mensen rustig 20 jaar onder de Sahara schoffelen.

Marsipulami
20-09-04, 21:25
Geplaatst door EL MOKHTARI
Het leven van de 18-jarige Samir

door Mayke Calis

Hij wilde vechten in Tsjetsjenië, werd in Nederland tot twee keer toe opgepakt omdat hij een aanslag zou voorbereiden en staat donderdag voor de rechter. Wat bezielt de pas 18-jarige Samir A., alias 'Mo'? Niemand begrijpt het, zo blijkt uit gesprekken met zijn klasgenoten, een leraar en zijn ouders.


AMSTERDAM/ROTTERDAM - De kleine Samir wilde later dokter worden. Zijn moeder, zittend op de bank in haar woonkamer, lacht als ze eraan denkt. ,,Hij tekende altijd ziekenhuizen, met zichzelf in een witte doktersjas met lange rijen patiënten. De arme mensen mochten gratis.''

Niet schaamte maar ongeloof overheerst bij de ouders van Samir A.. Hun zoon een terrorist? ,,Het kan gewoon niet waar zijn'', zegt zijn vader. Toch staat Samir donderdag voor de rechter omdat hij een terroristische aanslag zou hebben voorbereid. Het is al de tweede keer dat hij ervoor is opgepakt. En daarvoor, als 16-jarige, was hij al met een vriend naar Tsjetsjenië vertrokken, om met zijn moslimbroeders tegen de Russen te vechten.

Samir werd op 30 juni in Rotterdam opgepakt bij een gewapende overval. Bij het doorzoeken van zijn huis vond de politie kaarten en plattegronden van gebouwen (onder andere de Tweede Kamer) en spullen om een bom mee te maken. De vondst leidde tot het afkondigen van een terreuralarm, dat nog steeds van kracht is.

Samirs ouders vertellen nooit goed geweten te hebben wat er precies in hun zoon omging. Zijn vader, werkzaam bij een kwekerij in Aalsmeer, zegt: ,,Wij hebben hem niet extreem islamitisch opgevoed.'' Wel vroeg Samir zich op 12-jarige leeftijd af waarom er op zoveel plekken op de wereld tegen moslims werd gevochten. ,,Waarom moeten ze ons altijd hebben?'' Zijn moeder vroeg zich niet af wat hem bezighield: ,,Ik wilde alleen maar weten hoe het op school ging en of hij goede cijfers haalde.'' En dat deed hij. Samir ging naar 3 gymnasium en daarna naar 4 vwo op het Amsterdamse Cartesius Lyceum.

Daar, op het schoolplein, leunen een paar jongens tegen de muur. Het is pauze en ze roken een sigaret. ,,Samir? Dat is een goeie jongen,'' zegt een oud-schoolgenoot. ,,Slim, rustig. Maakte nooit problemen.'' Samir droeg volgens hen meestal een spijkerbroek, Nike-schoenen en af en toe een Palestinasjaal. Zijn haar was opgeschoren met stekeltjes. Een oud-klasgenoot met een klein baardje zegt: ,,Ik heb nooit ook maar iets gemerkt van extreme ideeën. Natuurlijk discussieerden wij over de islam. Maar nooit in de zin van aanslagen of, zoals Samir deed, naar Tsjetsjenië gaan.'' De oud-klasgenoot kan er met zijn hoofd niet bij dat Samir nu vastzit. ,,Hij had net een zoontje gekregen en hij was getrouwd, dat is wat ik niet begrijp.''

Tsjetsjenië

In vier vwo blijft Samir zitten. Vanaf dat schooljaar begint hij te spijbelen, vertelt Cor Meijer, leraar geschiedenis op het Cartesius. ,,In de winter van dat jaar was hij een tijdje weg door die reis naar Tsjetsjenië.'' De school wil Samir een tweede kans geven. Maar hij blijft spijbelen en haalt zijn toetsen niet in. ,,Hij had het druk, want hij had een meisje. Dachten we,'' zegt Meijer.

Aan het einde van het jaar adviseert de school hem naar vier-havo te gaan. ,,Dan zou hij tenminste snel een diploma hebben.'' Maar Samir wil naar een andere school en schrijft zich in op de islamitische scholengemeenschap Ghaldoun in Rotterdam. Docenten hebben nooit iets aan hem gemerkt, zegt Meijer. ,,Wij hebben ons vaak afgevraagd: hebben we zitten slapen? Maar zo'n gedrevenheid hadden wij nooit achter Samir gezocht. Bij ons was hij een rustige, beetje teruggetrokken, slimme jongen met een open gezicht, die sociaal handig was. Een leuke Amsterdamse knul.''

In soortgelijke bewoordingen praat ook H. Boufarid, directeur van Ghaldoun in Rotterdam, over hem. Wel probeerde Samir te spijbelen en had hij weinig aanspraak. ,,Dat kwam misschien door zijn klas. Daar zaten overwegend meisjes in.'' Samir had ook geldproblemen, zegt Boufarid. ,,Ik gaf hem soms iets om een broodje van te kopen.''

In 2003, aan het begin van dat schooljaar, woont Samir nog in Den Haag. Bij zijn vriendin Abida, ex-woordvoerster van de omstreden liefdadigheidsinstelling Al Aqsa. Met haar trouwt hij en verhuist hij later naar Rotterdam.

Volgens zijn vader staat Samir aan het eind van die zomer een paar maanden op een markt in Den Haag, waar hij islamitische boeken verkoopt. Zijn moeder was al lang blij dat hij tenminste iets deed waarmee hij geld verdiende. Maar na een paar maanden houdt hij het voor gezien. Hij verkoopt te weinig en het is koud en nat. Onbegrijpelijk vinden zijn ouders het dat Samir in diezelfde periode in Den Haag met vier medeverdachten wordt opgepakt wegens het voorbereiden van een bomaanslag. Twee weken later wordt hij wegens gebrek aan bewijs weer vrijgelaten. Als de politie Samir in juni voor de tweede keer oppakt, is zijn zoontje net een maand oud, hijzelf nog zeventien en heeft hij zijn schooljaar succesvol afgerond. ,,Hij zou volgend jaar naar vijf havo gaan,'' zegt zijn moeder.

Heeft gewoon wat steun nodig van goede moslims die zijn problemen begrijpen en hem uit zijn zelfgesponnen cocon van waanideeën bevrijden.

Djihed
20-09-04, 21:25
Geplaatst door Bismilaah
Typisch..

Het is jammer dat zulke personen na schuldig te zijn bevonden niet worden uitgeleverd aan Marokko, daar pakken ze het cellentekort heel creatief aan: 20 op 1 cel en geen daglicht om ze alvast voor te bereiden op wat komen zal als de engel des doods is langsgeweest!!

Je verlangens uitspreken zonder te schelden moet ook mogelijk zijn. [-Al3-]

sjaen
20-09-04, 21:30
Geplaatst door Bismilaah
Om een mens zonder enig reden te vermoorden is een duidelijke voorbeeld van onheil. God verwijst in de Koran op een gebod, dat hij al eerder aan de Joden in het Oude Testament had verkondigd:

[b]"Deswegen schreven Wij de kinderen Israëls voor, dat wie ook een mens doodt, behalve wegens het doden van anderen of het scheppen van wanorde in het land, het ware alsof hij de gehele mensheid had gedood, en voor hem, die iemand het leven schenkt, alsof hij aan het gehele mensdom het leven heeft geschonken" (Koran 5: 32)

Zoals het vers duidelijk maakt, begaat de mens die een medemens doodt, behalve wegens het doden van anderen of het scheppen van wanorde in het land, een gelijke misdaad alsof hij de gehele mensheid heeft gedood.


Dit vers maakt ook duidelijk dat: (citeer) en voor hem, die iemand het leven schenkt, alsof hij aan het gehele mensdom het leven heeft geschonken

Dus géén doodstraf mag opgelegd worden, ook niet door rechter of sharia!
Wel ff gehele vers toepassen!

Bismilaah
20-09-04, 21:35
Geplaatst door Orakel
Bron? ALs je het een feit noemt, kun je dat ongetwijfeld onderbouwen.

Het is algemeen bekend dat radicale 'moslims' liever de sharia ingevoerd willen zien. Als bron heb ik radicale moslims voor je. Deze kom ik meer dan vaak genoeg tegen. Maar hun ideeen kun je ook op internet aantreffen (veelal islamistische sites in het Arabisch)..

taouanza
20-09-04, 21:35
Geplaatst door Djihed
Je verlangens uitspreken zonder te schelden moet ook mogelijk zijn. [-Al3-] !

Nou zeg je hoeft niet te schelden hoor!

Bismilaah
20-09-04, 21:43
Geplaatst door Orakel
Ben je toevallig ook familie van Ron?

En Schaap heeft wel gelijk. De situatie in de gevangenissen is niet alleen een Nederlandse aangelegenheid, maar ook gebaserd op supranationale verdragen, zoals de Rechten van de Mens.
Dit mede om te voorkomen dat we toestanden krijgen als in Tezmemmet, waar ze mensen rustig 20 jaar onder de Sahara schoffelen.

Nee, ik ben van Marokkaans - Jemenitische afkomst. Dus geen familie van Ron.

Schaap heeft gelijk als hetgeen waarvan hij mij beschuldigt waar zou zijn. Ik sprak slechts een wens uit; aangezien zij sharia willen dan straffen volgens sharia ----> hoofd afhakken.

Tav gevangenissen in NL vind ik dat de gevangenissen te veel rechten geven aan gevangenen. Daar zou mi op bezuinigd moeten worden. Maar ik zou wel graag willen zien dat mensen die door een legitieme rechtbank worden veroordeeld tot het voorbereiden van een aanslag om onschuldige mensen te vermoorden geen daglicht meer te zien krijgen. Dat is mijn mening!!

Vanuit de Islam en binnen de sharia in het bijzonder zijn de straffen voor zulke lui uiterst streng. En het hiernamaals zal bitter smaken voor hen, de goddelozen!!

Bismilaah
20-09-04, 21:56
Geplaatst door Marsipulami
Heeft gewoon wat steun nodig van goede moslims die zijn problemen begrijpen en hem uit zijn zelfgesponnen cocon van waanideeën bevrijden.

Vrijwel nooit zijn het zelfgesponnen cocons waarin zulke emotioneel instabiele jongens verkeren. Het is meer dan vaak groepsdenken en groepsgedrag..

Als je echte jihad wil, begin dan bij jezelf. Probeer een goede moslim te zijn voor jou, hem en haar. Bestudeer de Koran en verdiep je in de Sunna. Leer Arabisch om de Koran goed te begrijpen en leer vooral waarom er bepaalde verzen zijn nedergedaald op de profeet en waarom op dat moment!!

En als dat niet genoeg is en je jihadsentimenten blijven aangewakkerd, dan moet je een enkeltje naar Irak of Afghanistan boeken om daar de strijd aan te gaan met 'Satan'. En als je daar sterft en je hebt je gehouden aan de regels van de jihad (geen onschuldigen doden, geen kinderen, vrouwen, ouderen doden, geen gewassen vernietigen, bomen omhakken etc. ,de werkende mensen ongemoeid laten en alleen te vechten tegen hen die daadwerkelijk tegen jou vechten) dan heb je als je als ware moslim hebt geleefd volgens God de kans om het paradijs te betreden.

Trouwens, echte jihadstrijders zoals de volgelingen van de profeet en hijzelf werden niet geleid door haat of wraak, maar door gerechtigheid. Jongens die geronseld worden zoals het geval bij bijvoorbeeld zelfmoordaanslagplegers in Israel worden volgepakt met haat en leven in de illusie dat zij hun 77 maagden als cadeau van God zullen krijgen door 1 knopje in te drukken en onschuldige mensen koud te maken. De uilskuikens!! Volgens de Koran en de hadiths krijgen zij de hel als cadeau!

Marsipulami
20-09-04, 22:07
Geplaatst door Bismilaah
En als dat niet genoeg is en je jihadsentimenten blijven aangewakkerd, dan moet je een enkeltje naar Irak of Afghanistan boeken om daar de strijd aan te gaan met 'Satan'. En als je daar sterft en je hebt je gehouden aan de regels van de jihad (geen onschuldigen doden, geen kinderen, vrouwen, ouderen doden, geen gewassen vernietigen, bomen omhakken etc. ,de werkende mensen ongemoeid laten en alleen te vechten tegen hen die daadwerkelijk tegen jou vechten) dan heb je als je als ware moslim hebt geleefd volgens God de kans om het paradijs te betreden.

De strijd tegen de Satan in Afghanistan moet niet met het geweer uitgevochten worden. De strijd tegen Satan is de strijd tegen de institutionele chaos, het clandenken, de armoede, het analfabetisme en de onwetendheid. De ware mudjahedeen is een pacifist met een universitaire opleiding.

Bismilaah
20-09-04, 22:09
Geplaatst door Djihed
Je verlangens uitspreken zonder te schelden moet ook mogelijk zijn. [-Al3-] !

[...] edit [-Al3-]

Ik word niet uitgeleverd omdat ik geen aanslagen voorbereid die volgens de Islam niet kunnen, waar volgens de sharia de doodstraf op staat en die volgens de Koran zullen leiden tot eeuwige kwelingen in de hel!!

Ik wordt niet uitgeleverd omdat ik een moslim ben en mensen niet kwaad doe niet alleen omdat dit menselijk is maar ook omdat mij dit is verteld door God en Zijn boodschapper Mohammed!!

Ik word niet uitgeleverd omdat ik meer zie in 5 x per dag bidden, goed zijn voor mijn ongelovige buren, armen helpen, de waarheid spreken dan onschuldige mensen opblazen of wanorde stichten!!

ps: Als jij zou weten wat Tawheed inhoudt a shaytaan al akbar, dan zou je dat niet eens ter sprake brengen in deze discussie!! Want wat heeft de eenheid van God nu te maken met wat wij hier bespreken. Of heb je een paar Islam boekjes op de zwarte markt van Beverwijk gekocht en waan je je een islamitische geleerde?!!

Bismilaah
20-09-04, 22:19
Geplaatst door Marsipulami
De strijd tegen de Satan in Afghanistan moet niet met het geweer uitgevochten worden. De strijd tegen Satan is de strijd tegen de institutionele chaos, het clandenken, de armoede, het analfabetisme en de onwetendheid. De ware mudjahedeen is een pacifist met een universitaire opleiding.


Dat ben ik volkomen met je eens! Ik heb niet voor niets Satan met aanhalingstekens neergezet.

Principieel vanuit de Islam bezien kun je als moslim ook niet vechten MET de Taliban want zij houden zich niet bezig met Islam zoals aangekondigd door de profeet. Het feit dat zij vnl leven van drugsgeld zegt voldoende!! En dan laat ik hun verbod om vrouwen te laten leren lezen en schrijven achterwege. Dit, terwijl het eerste gebod voor een moslim leren lezen en schrijven is!! :jammer:

Ik ga veel verder dan wat jij zegt. Voor een strijd tegen Satan hoef je niet eens de deur uit. Een hedendaagse moslim zit (en dit is menselijk) vol gebreken en persoonlijke dilemma's. Los dat eerst op! Probeer als moslim maar 1 jaar lang niet te liegen en enkel de waarheid te spreken. Dat is een hele opgave!

Die innerlijke strijd verdient pas aandacht en niet vechten tegen een vijand die er niet is of die gemaakt is om een bepaald gedachtengoed te kunnen kweken.

Bismilaah
20-09-04, 22:24
Geplaatst door taouanza
Nou zeg je hoeft niet te schelden hoor!

Blaffende djihedstrijdertjes-wannabe's bijten niet!! :mrt2:

Marsipulami
20-09-04, 22:25
Geplaatst door Djihed
Je verlangens uitspreken zonder te schelden moet ook mogelijk zijn. [-Al3-]

Een fijngevoelig taalgebruik, goede manieren en respect zijn het kenmerk van de ware moslims. ;)


Dankjewel, Mars...;). [-Al3-]

Zwarte Schaap
20-09-04, 22:44
Geplaatst door Bismilaah
Waar heb ik Samir berecht zonder dat zijn schuld vaststaat? Ik wil graag een quote. :)


Een bom plaatsen bij de Tweede Kamer waarbij je een paar kamerleden de dood injaagt. Welk doel dient dat?


Zulke personen willen meer dan graag een islamitisch Nederland zien met de sharia als wet, laten we ze dan straffen volgens de sharia!

Dat vind ik napraterij, want jij weet niet of hij een bom wilde plaatsen in de tweede kamer en ook niet of hij de sharia wilde invoeren in Nederland. Dat vind ik al een vorm van al schuldig verklaren.


Samir zal ook worden berecht volgens het rechtssysteem van NL, daar twijfel ik niet aan. Maar ik mag mijn wens toch uitspreken daarbij gebruikmakend van het feit dat zulke mensen graag de sharia willen invoeren. Dan zeg ik (als wens ;)) dat ze ook berecht zouden moeten worden volgens de sharia. Je mag je wens uitspreken maar ik mag dat ook bekritiseren. Als je al de wens hebt om hem via de sharia te veroordelen dan staat volgens jou al vast dat hij de sharia wilde invoeren, dat is ook een vorm van schuldig verklaren.


Weet je wat God doet met wanordeplegers? Weet je wat Mohammed vroeger deed met wanordeplegers? Geen cel, maar hoofd afhakken. Bismi Allahi arahmani arrahim begint bijna elke koranvers mee, dat is niet zomaar. Ik hoef jou niet te vertellen wat arrahmani arrahim betekent.


Wat in mijn houding/mening is onrechtvaardig? Dat mensen die schuldig worden bevonden aan het zaaien van wanorde en het voorbereiden van moordpartijen op onschuldige mensen geen genade verdienen? Mijn houding/mening baseer ik op de Koran en de Sunna en als dat crimineel is zoals je zegt dan mag je met tegenargumenten komen vanuit de Koran/Sunna. Eigenlijk ben jij diegene die de Sharia wil invoeren. Wat staat er in de sharia op laster?

IK hou gewoon niet van uitspraken die iemand al min of meer veroordelen terwijl hij nog helemaal niets weet. Ik vind dat een vorm van stemmingmakerij.

Ik ga hier ook geen godsdienstige discussie houden want ik ben niet zo een godsdienstspecialist en weet eigenlijk te weinig van de Islam af.

Volume 4, Book 52, Number 158:
Narrated Jabir bin Abdullah:

That he proceeded in the company of Allah's Apostle towards Najd to participate in a Ghazwa. (Holy-battle) When Allah's Apostle returned, he too returned with him. Midday came upon them while they were in a valley having many thorny trees. Allah's Apostle and the people dismounted and dispersed to rest in the shade of the trees. Allah's Apostle rested under a tree and hung his sword on it. We all took a nap and suddenly we heard Allah's Apostle calling us. (We woke up) to see a bedouin with him. The Prophet said, "This bedouin took out my sword while I was sleeping and when I woke up, I found the unsheathed sword in his hand and he challenged me saying, 'Who will save you from me?' I said thrice, 'Allah.' The Prophet did not punish him but sat down


Volume 9, Book 93, Number 598:
Narrated Abu Huraira:

I heard the Prophet saying, "If somebody commits a sin and then says, 'O my Lord! I have sinned, please forgive me!' and his Lord says, 'My slave has known that he has a Lord who forgives sins and punishes for it, I therefore have forgiven my slave (his sins).' Then he remains without committing any sin for a while and then again commits another sin and says, 'O my Lord, I have committed another sin, please forgive me,' and Allah says, 'My slave has known that he has a Lord who forgives sins and punishes for it, I therefore have forgiven my slave (his sin). Then he remains without Committing any another sin for a while and then commits another sin (for the third time) and says, 'O my Lord, I have committed another sin, please forgive me,' and Allah says, 'My slave has known that he has a Lord Who forgives sins and punishes for it I therefore have forgiven My slave (his sin), he can do whatever he likes."


Volume 9, Book 93, Number 560:
Narrated 'Ubada bin As-Samit:

I, along with a group of people, gave the pledge of allegiance to Allah's Apostle. He said, "I take your Pledge on the condition that you (1) will not join partners in worship with Allah, (2) will not steal, (3) will not commit illegal sexual intercourse, (4) will not kill your offspring, (5) will not slander, (6) and will not disobey me when I order you to do good. Whoever among you will abide by his pledge, his reward will be with Allah, and whoever commits any of those sins and receives the punishment in this world, that punishment will be an expiation for his sins and purification; but if Allah screens him, then it will be up to Allah to punish him if He will or excuse Him, if He will."

Siah
20-09-04, 22:55
Geplaatst door Orakel
Ben je toevallig ook familie van Ron?

:engel:

Zwarte Schaap
20-09-04, 23:01
Geplaatst door Bismilaah
Mijn jongere broer is gerechtsauditeur en zal binnen nu en 8 maanden benoemd worden to rechter. Mijn zusje studeert nog rechten en ik heb enkele vrienden/kenissen die werken binnen het gevangeniswezen. Daarnaast is de vader van mijn vrouw werkzaam als ambtenaar voor het Ministerie van Justitie. Inderdaad, geen enkel verstand!! :moe:

Ik denk eerder dat jij niets weet van het strafrecht systeem en het gevangeniswezen binnen Nederland. Als je het niet eens bent met iemand dan noem je het borrelpraatjes. Dat is wel heel gemakkelijk vind je niet?!!

Je roept allerlei straffen en bezuinigingen in het leven terwijl je niet eens de gevolgen ervan kunt overzien. De manier die jij voorstaat creert alleen beesten en zorgt ervoor dat de criminelen er slechter uit komen dan dat ze erin gingen. Populaire praatjes om het volk te plezieren wat meer appelleert aan wraakgevoelens dan aan wijsheid.

Dat je familieleden hebt die erin werkzaam zijn wil niet zeggen dat je verstand hebt van het Nederlandse strafrechtssysteem. Hard straffen en vaak straffen leidt niet tot minder criminelen en tot een veiliger klimaat. Vergelijk gewoon de USA en Nederland. Nederland heeft ondanks het feit dat ze een milder strafklimaat hebben, statistisch minder last van criminaliteit en criminelen dan de USA die een hardere strafklimaat heeft. De doodstraf heeft dat ook niet doen minderen.

Siah
20-09-04, 23:12
Geplaatst door Bismilaah
Ik heb geen duivels bloed.. Jij misschien. :ergleuk:

hebben die duivels blood (gehad),
mwah,
dacht ik niet.
.

ikke?
wel een beetje.
:tover:

Bismilaah
20-09-04, 23:20
Geplaatst door Zwarte Schaap
Dat vind ik napraterij, want jij weet niet of hij een bom wilde plaatsen in de tweede kamer en ook niet of hij de sharia wilde invoeren in Nederland. Dat vind ik al een vorm van al schuldig verklaren.

Dan moet je ook de gehele citaat plaatsen en niet alleen een stukje;

"Het zijn vaak emotioneel onstabiele jonge mannen die vatbaar zijn voor indoctrinatie. Hen ronselen voor een zogenaamde jihad (die volgens de Koran en volgens de Sunna absoluut niets te maken heeft met jihad) is een makkie..

Hen wordt door baardmannen het paradijs beloofd als zij doen wat hen wordt opgedragen terwijl zij zouden moeten weten dat alleen God het paradijs kan beloven. Een bom plaatsen bij de Tweede Kamer waarbij je een paar kamerleden de dood injaagt. Welk doel dient dat? En lezen zulke dombo's over de Koranverzen heen waarin voor het doden van onschuldigen een helse bestemming staat???"

Zoals je ziet spreek ik steeds in algemene termen en ik heb hier niet eens de naam van Samir gezet. Ik weet wel dat jongens zoals Samir geronseld worden mensen met kwade bedoelingen. Zelfs vandaag nog zijn er nog jonge moslims bespeeld!!

Ik weet (en dit verzin ik niet) dat radicale moslims die uit zijn op aanslagen in Europa het liefst een islamitisch Europa zien met sharia als wet. Althans 99%. Ik adviseer je de islamitische fora op het internet in het Arabisch te frequenteren. Dan zul je zien wat ik bedoel, wissel daar maar eens van gedachten met moslims uit het westen die in Tsjetsjenie zijn geweest om te vechten of die sympathie met zulke mensen koesteren!



Geplaatst door Zwarte Schaap

Je mag je wens uitspreken maar ik mag dat ook bekritiseren. Als je al de wens hebt om hem via de sharia te veroordelen dan staat volgens jou al vast dat hij de sharia wilde invoeren, dat is ook een vorm van schuldig verklaren.

In dat opzicht ben ik alleen voor volgens de sharia straffen als hij de sharia graag wil invoeren. Nergens heb ik gezegd dat Samir (hoogst persoonlijk) de sharia wilde invoeren want ik ken die kneus amper. Ik heb alleen gezegd dat zulke mensen de sharia graag willen invoeren (islamitische staat).

En als je goed leest kun je ziendat ik zeg dat hij pas veroordeeld dient te worden nadat hij door een rechtbank schuldig is bevonden.


Geplaatst door Zwarte Schaap

Bismi Allahi arahmani arrahim begint bijna elke koranvers mee, dat is niet zomaar. Ik hoef jou niet te vertellen wat arrahmani arrahim betekent.

Barmhartig en genadevol was God niet tegen de Farao en ook niet tegen de Kurajsh en evenmin tegen moslims die wanorde stichten of onschuldige mensen vermoorden.

Weet je wat de profeet zei over straf? 'Al zou mijn dochter Fatima 1 graan stelen, ik zou haar hand afhakken!'

Ik hoef jou niet te vertellen dat Fatima zeer vroom was en God gehoorzaamde zoals het een moslima betaamt.

God is inderdaad barmhartig en genadevol, maar niet jegens wanordestichters en onschuldige mensendoders. Ik heb je daarvoor al de verzen vanuit de Koran aangegeven.


Geplaatst door Zwarte Schaap

Eigenlijk ben jij diegene die de Sharia wil invoeren. Wat staat er in de sharia op laster?

Nee hoor, ik wil niets invoeren. Nederland is een onislamitische staat waarbij kerk en staat gescheiden zijn en dat mag van mij zo blijven. Tot Jezus terugkomt. ;)



Geplaatst door Zwarte Schaap

IK hou gewoon niet van uitspraken die iemand al min of meer veroordelen terwijl hij nog helemaal niets weet. Ik vind dat een vorm van stemmingmakerij.

Zoals ik al zei heb ik gezegd nadat hij veroordeeld is door de rechtbank. Maar dat wil echter niet zeggen dat ik dom ben. Die plattegrondjes van bepaalde gebouwen en de objecten die bij hem zijn aangetroffen heeft ie echt niet als hobby!! Een bekende frase luidt; leer het verleden en ken zo het heden. Iemand zijn gangen nagaan zegt veel over iemand. En dan nog straf je hem/haar nadat ie is veroordeeld en niet eerder.


Geplaatst door Zwarte Schaap

Ik ga hier ook geen godsdienstige discussie houden want ik ben niet zo een godsdienstspecialist en weet eigenlijk te weinig van de Islam af.

Wij weten allemaal te weinig van Islam, maar ik weet wel dat wanordestichters en onschuldige mensen doders het gezicht van de profeet niet te zien krijgen, laat staan aanspraak kunnen maken op zijn voorspraak!!


Geplaatst door Zwarte Schaap

Volume 4, Book 52, Number 158:
Narrated Jabir bin Abdullah:

That he proceeded in the company of Allah's Apostle towards Najd to participate in a Ghazwa. (Holy-battle) When Allah's Apostle returned, he too returned with him. Midday came upon them while they were in a valley having many thorny trees. Allah's Apostle and the people dismounted and dispersed to rest in the shade of the trees. Allah's Apostle rested under a tree and hung his sword on it. We all took a nap and suddenly we heard Allah's Apostle calling us. (We woke up) to see a bedouin with him. The Prophet said, "This bedouin took out my sword while I was sleeping and when I woke up, I found the unsheathed sword in his hand and he challenged me saying, 'Who will save you from me?' I said thrice, 'Allah.' The Prophet did not punish him but sat down


Volume 9, Book 93, Number 598:
Narrated Abu Huraira:

I heard the Prophet saying, "If somebody commits a sin and then says, 'O my Lord! I have sinned, please forgive me!' and his Lord says, 'My slave has known that he has a Lord who forgives sins and punishes for it, I therefore have forgiven my slave (his sins).' Then he remains without committing any sin for a while and then again commits another sin and says, 'O my Lord, I have committed another sin, please forgive me,' and Allah says, 'My slave has known that he has a Lord who forgives sins and punishes for it, I therefore have forgiven my slave (his sin). Then he remains without Committing any another sin for a while and then commits another sin (for the third time) and says, 'O my Lord, I have committed another sin, please forgive me,' and Allah says, 'My slave has known that he has a Lord Who forgives sins and punishes for it I therefore have forgiven My slave (his sin), he can do whatever he likes."


Volume 9, Book 93, Number 560:
Narrated 'Ubada bin As-Samit:

I, along with a group of people, gave the pledge of allegiance to Allah's Apostle. He said, "I take your Pledge on the condition that you (1) will not join partners in worship with Allah, (2) will not steal, (3) will not commit illegal sexual intercourse, (4) will not kill your offspring, (5) will not slander, (6) and will not disobey me when I order you to do good. Whoever among you will abide by his pledge, his reward will be with Allah, and whoever commits any of those sins and receives the punishment in this world, that punishment will be an expiation for his sins and purification; but if Allah screens him, then it will be up to Allah to punish him if He will or excuse Him, if He will."

Tav jouw eerste hadith kan ik je tig andere hadiths aanreiken waarin Mohammed mensen de dood heeft laten afhakken omdat zij hem beledigen. Enkel beledigen, kun je nagaan.

Tav jouw tweede hadith moet je het onderscheid maken tussen zondes. De ene zonde is de andere niet. Als je een onschuldig mens vermoord dan zal jouw gejammer jou niet baten. Ook zal het feit dat je dan berouw toont en niet meer vermoordt je niet baten. Alleen degene die je hebt koudgemaakt kan jou vergeven, dat geldt ook tav stelen en schelden en lasteren etc. Taubah is simpel tenzij de zonde ook een derde aangaat. Dan komt er veel meer bij kijken!!

Tav jouw laatste hadith geef ik je groot gelijk. God oordeelt inderdaad, maar God geeft ons ook wetten tav straffen en tav mensen die foute dingen doen. Als God zegt dat een ongelovige naar de hel gaat en ik weet dat Piet een ongelovige is dan kan ik zeggen dat Piet naar de hel gaat. Ik veroordeel hem niet, omdat God dat doet, maar ik kan wel aangeven wat God aangeeft.

Nogmaals, onschuldige mensen doden en wanorde stichten zijn zondes die als beloning de hel opleveren. Dat kun je achterhalen in de Koran en in de hadiths. En het is niet Bismilaah die die geschriften heeft geschreven maar God dan wel zijn deze Goddelijk geinspireerd (hadiths).

Bismilaah
20-09-04, 23:30
Geplaatst door Zwarte Schaap
Je roept allerlei straffen en bezuinigingen in het leven terwijl je niet eens de gevolgen ervan kunt overzien. De manier die jij voorstaat creert alleen beesten en zorgt ervoor dat de criminelen er slechter uit komen dan dat ze erin gingen. Populaire praatjes om het volk te plezieren wat meer appelleert aan wraakgevoelens dan aan wijsheid.

En jij kunt de gevolgen wel overzien? Weet jij wel hoe recidive verkrachters, inbrekers, moordenaars etc zijn? Raadpleeg de cijfers maar eens op het net! Vertel mij eens hoe dat komt? Zulke criminelen moet je niet pamperen maar hard aanpakken! Om het volk te plezieren? Wohahaha, welk volk? Alsof mijn aanwezigheid op Maroc.nl er eentje is van plezieren!!



Geplaatst door Zwarte Schaap

Dat je familieleden hebt die erin werkzaam zijn wil niet zeggen dat je verstand hebt van het Nederlandse strafrechtssysteem. Hard straffen en vaak straffen leidt niet tot minder criminelen en tot een veiliger klimaat. Vergelijk gewoon de USA en Nederland. Nederland heeft ondanks het feit dat ze een milder strafklimaat hebben, statistisch minder last van criminaliteit en criminelen dan de USA die een hardere strafklimaat heeft. De doodstraf heeft dat ook niet doen minderen.

Blijkbaar weet jij niet wat de demografische en culturele achtergronden van de US zijn. Deze hebben vaak veel te maken met de criminaliteitscijfers van een land. Als ik cultuur zeg dan bedoel ik niet ras maar eerder de mentaliteit denken van een bepaalde groep mensen. Amerika en Nederland kun je onmogelijk met elkaar vergelijken zoals jij doet. Doe hetzelfde eens met met een Scandinavisch land of wellicht met Frankrijk.

mark61
21-09-04, 00:16
Geplaatst door Orakel
als in Tezmemmet, waar ze mensen rustig 20 jaar onder de Sahara schoffelen.

Tazmamert. Ik heb nog een interview voor je met enkele cipiers en gevangenen van destijds, die het nu weer met elkaar kunnen vinden.

Zwarte Schaap
21-09-04, 00:26
Geplaatst door Bismilaah
Dan moet je ook de gehele citaat plaatsen en niet alleen een stukje;

"Het zijn vaak emotioneel onstabiele jonge mannen die vatbaar zijn voor indoctrinatie. Hen ronselen voor een zogenaamde jihad (die volgens de Koran en volgens de Sunna absoluut niets te maken heeft met jihad) is een makkie..

Hen wordt door baardmannen het paradijs beloofd als zij doen wat hen wordt opgedragen terwijl zij zouden moeten weten dat alleen God het paradijs kan beloven. Een bom plaatsen bij de Tweede Kamer waarbij je een paar kamerleden de dood injaagt. Welk doel dient dat? En lezen zulke dombo's over de Koranverzen heen waarin voor het doden van onschuldigen een helse bestemming staat???"

Zoals je ziet spreek ik steeds in algemene termen en ik heb hier niet eens de naam van Samir gezet. Ik weet wel dat jongens zoals Samir geronseld worden mensen met kwade bedoelingen. Zelfs vandaag nog zijn er nog jonge moslims bespeeld!!

Als je de bom in de tweede kamer noemt dan ben je al niet meer algemeen bezig dan heb je het over samir.


Ik weet (en dit verzin ik niet) dat radicale moslims die uit zijn op aanslagen in Europa het liefst een islamitisch Europa zien met sharia als wet. Althans 99%. Ik adviseer je de islamitische fora op het internet in het Arabisch te frequenteren. Dan zul je zien wat ik bedoel, wissel daar maar eens van gedachten met moslims uit het westen die in Tsjetsjenie zijn geweest om te vechten of die sympathie met zulke mensen koesteren! We hebben het nu over samir, jij kent zijn motieven niet.


In dat opzicht ben ik alleen voor volgens de sharia straffen als hij de sharia graag wil invoeren. Nergens heb ik gezegd dat Samir (hoogst persoonlijk) de sharia wilde invoeren want ik ken die kneus amper. Ik heb alleen gezegd dat zulke mensen de sharia graag willen invoeren (islamitische staat). Als je niet weet dat samir het wil invoeren waarom heb je het er dan over?


En als je goed leest kun je ziendat ik zeg dat hij pas veroordeeld dient te worden nadat hij door een rechtbank schuldig is bevonden. Mijn reaktie sloeg op het feit dat je zei dat als dergelijke mensen schuldig worden bevonden naar marokko gestuurd dienen te worden en volgens de sharia veroordeeld moesten worden. Dat vond ik een vorm van schuldig verklaren aan het feit dat hij de sharia wil invoeren in Nederland terwijl jij helemaal niets weet. Jij weet niet of ''de kaart'' die hij had bestemd was om een aanslag te plegen voor de invoering van de sharia.




Barmhartig en genadevol was God niet tegen de Farao en ook niet tegen de Kurajsh en evenmin tegen moslims die wanorde stichten of onschuldige mensen vermoorden. Voor wie was hij wel barmhartig? Voor vaak emotioneel onstabiele jonge mannen die vatbaar zijn voor indoctrinatie?


Weet je wat de profeet zei over straf? 'Al zou mijn dochter Fatima 1 graan stelen, ik zou haar hand afhakken!' Wat was de context?

Ik hoef jou niet te vertellen dat Fatima zeer vroom was en God gehoorzaamde zoals het een moslima betaamt.


God is inderdaad barmhartig en genadevol, maar niet jegens wanordestichters en onschuldige mensendoders. Ik heb je daarvoor al de verzen vanuit de Koran aangegeven. Jegens wie is hij dan wel barmhartig?


Nee hoor, ik wil niets invoeren. Nederland is een onislamitische staat waarbij kerk en staat gescheiden zijn en dat mag van mij zo blijven. Tot Jezus terugkomt. ;) Daarom moet je de sharia erbuiten laten.


Zoals ik al zei heb ik gezegd nadat hij veroordeeld is door de rechtbank. Maar dat wil echter niet zeggen dat ik dom ben. Die plattegrondjes van bepaalde gebouwen en de objecten die bij hem zijn aangetroffen heeft ie echt niet als hobby!! Een bekende frase luidt; leer het verleden en ken zo het heden. Iemand zijn gangen nagaan zegt veel over iemand. En dan nog straf je hem/haar nadat ie is veroordeeld en niet eerder. Natuurlijk, alleen je populistische taaltje stond me niet aan.


Tav jouw eerste hadith kan ik je tig andere hadiths aanreiken waarin Mohammed mensen ter dood veroordeeld omdat zij hem beledigen. Enkel beledigen, kun je nagaan. Mij gaat het om het feit dat bewezen is dat de profeet niet alleen hard optrad.


Tav jouw tweede hadith moet je het onderscheid maken tussen zondes. De ene zonde is de andere niet. Als je een onschuldig mens vermoord dan zal jouw gejammer jou niet baten. Ook zal het feit dat je dan berouw toont en niet meer vermoordt je niet baten. Alleen degene die je hebt koudgemaakt kan jou vergeven, dat geldt ook tav stelen en schelden en lasteren etc. Taubah is simpel tenzij de zonde ook een derde aangaat. Dan komt er veel meer bij kijken!! Kortom de zonde die je beschrijft valt daar niet onder volgens jou of weet je het zeker?


Tav jouw laatste hadith geef ik je groot gelijk. God oordeelt inderdaad, maar God geeft ons ook wetten tav straffen en tav mensen die foute dingen doen. Als God zegt dat een ongelovige naar de hel gaat en ik weet dat Piet een ongelovige is dan kan ik zeggen dat Piet naar de hel gaat. Ik veroordeel hem niet, omdat God dat doet, maar ik kan wel aangeven wat God aangeeft. Je geeft aan wat je denkt dat God zou aangeven. Het ging mij erom om je uitspraak te weerspreken dat Allah alleen maar straft, ik las het als dat Allah ook ''strafuitsluitingsgronden'' kent.


Nogmaals, onschuldige mensen doden en wanorde stichten zijn zondes die als beloning de hel opleveren. Dat kun je achterhalen in de Koran en in de hadiths. En het is niet Bismilaah die die geschriften heeft geschreven maar God dan wel Goddelijk geinspireerd. Jammer dat het een godsdienstige discussie is geworden. Ik betwijfel de geschriften niet, alleen jouw uitleg in de vorm van een vraag die je aan mij stelde:''weet je wat Allah met ....doet en wat mohamed zou doen. Daarop wilde ik jou tonen dat het niet eenzijdig straffen is.

Het gaat mij erom dat je te gemakkelijk in algemene termen samirs vermeende godsdienstige beleving betrekt terwijl je zijn motieven niet kent en op grond daarvan hem al bijvoorbaat hardere straffen toewenst ( in algemene termen mits hij schuldig zou zijn). Ik vind dat een vorm van support voor rechtsongelijkheid en discriminatie op grond van vooroordelen en daardoor rechtstreeks ingaat tegen artikel 1 van de grondwet.

Zwarte Schaap
21-09-04, 00:36
Geplaatst door Bismilaah
En jij kunt de gevolgen wel overzien? Weet jij wel hoe recidive verkrachters, inbrekers, moordenaars etc zijn? Raadpleeg de cijfers maar eens op het net! Vertel mij eens hoe dat komt? Zulke criminelen moet je niet pamperen maar hard aanpakken! Om het volk te plezieren? Wohahaha, welk volk? Alsof mijn aanwezigheid op Maroc.nl er eentje is van plezieren!!

Criminologisch onderzoek heeft telkenmale bewezen dat een milder strafklimaat positiever werkt op de crimineel en de maatschappij. De gevangenis wordt niet alleen bewoond door verkrachters, inbrekers en moordenaars. Weet je trouwens zeker dat moordenaars een hoog recidivecijfer kennen?

Het volk te plezieren slaat op de populistische visie van hard straffen.


Blijkbaar weet jij niet wat de demografische en culturele achtergronden van de US zijn. Deze hebben vaak veel te maken met de criminaliteitscijfers van een land. Als ik cultuur zeg dan bedoel ik niet ras maar eerder de mentaliteit denken van een bepaalde groep mensen. Amerika en Nederland kun je onmogelijk met elkaar vergelijken zoals jij doet. Doe hetzelfde eens met met een Scandinavisch land of wellicht met Frankrijk. Het denken aan een mildere strafrechterlijke klimaat past beter bij de Nederlandse mentaliteit van denken.

answering
21-09-04, 00:42
Geplaatst door Zwarte Schaap
Criminologisch onderzoek heeft telkenmale bewezen dat een milder strafklimaat positiever werkt op de crimineel en de maatschappij. De gevangenis wordt niet alleen bewoond door verkrachters, inbrekers en moordenaars. Weet je trouwens zeker dat moordenaars een hoog recidivecijfer kennen?

Het volk te plezieren slaat op de populistische visie van hard straffen.

Het denken aan een mildere strafrechterlijke klimaat past beter bij de Nederlandse mentaliteit van denken.


Aanpak Samir A.
* Enkele jaren jeugddetentie
* eventueel ontnemen staatsburgerschap vanwege in vreemde krijgsdienst gaan zonder toestemming van de regering en wegsturen of aan Rusland uitleveren

Zwarte Schaap
27-09-04, 08:46
Geplaatst door Zwarte Schaap
Criminologisch onderzoek heeft telkenmale bewezen dat een milder strafklimaat positiever werkt op de crimineel en de maatschappij. De gevangenis wordt niet alleen bewoond door verkrachters, inbrekers en moordenaars. Weet je trouwens zeker dat moordenaars een hoog recidivecijfer kennen?

Het volk te plezieren slaat op de populistische visie van hard straffen.

Het denken aan een mildere strafrechterlijke klimaat past beter bij de Nederlandse mentaliteit van denken.



'Als je criminelen alleen maar opsluit, wordt het niet veiliger'

door Malika el Ayadi

In weerwil van het streven naar meer veiligheid bezuinigt het kabinet op de opvang van gestraften. Onbegrijpelijk, vindt oud-directeur C.Bakker van het voormalig lager- en middelbaar technisch onderwijs

EEFDE - Hoe behoed je kinderen voor misdaden? Door ze opleidingen te bieden, zegt oud-onderwijsdirecteur Bakker (82). Zonder perspectief leven jongeren in een donker gat. Het leren van een ambacht, een vak, biedt uitzicht, zegt hij.

Begin jaren zeventig stond Bakker aan de wieg van het fenomeen vakopleiding-in-de-gevangenis. Als consultant van een landelijke vakopleiding autotechniek stapte hij op een goede dag naar een penitentiaire jeugdinrichting in zijn regio. Bied jongeren een tweede kans, zei hij, en dat herhaalde hij voor een delegatie van hoge ambtenaren uit Den Haag.

Na vier jaar 'knokken' met het ministerie van justitie en onderwijs had hij het voor elkaar: Bakkers plan -het bieden van een reguliere vakopleiding binnen de justitiële inrichting- werd landelijk ingevoerd. Jongeren die de opleiding kregen, verlieten de gevangenis voortaan als hulpmonteur, tweede of zelfs eerste monteur of houtbewerker. Dat behoort binnenkort tot het verleden. Het kabinet wil van de vakopleidingen af. Want, zo redeneert het ministerie van justitie nu: er zijn geen banen meer. De werkplaatsen in Zutphen zijn sinds juli gesloten.

Bakker heeft -sinds hij met pensioen is- geen contact meer met het gevangeniswezen. Het zit hem dwars dat het kabinet de cursussen weghaalt en daar niets voor in de plaats zet. ,,Justitie had een prachtig systeem om drop-outs een laatste kans te geven. Ze leerden binnen de inrichting metaal te bewerken of hout. Het nieuwe systeem vormt ze louter tot wasknijperspecialist.''

Hij heeft het vaak meegemaakt. Huilende grote knullen die met een certificaat in hun handen uitroepen: 'ik kan het', 'dit is de eerste keer dat ik iets bereikt heb'. Bakker: ,,Het was meestal ook echt hun allereerste diploma. Even bestonden er geen gescheiden ouders, geen miskenningen en misbruik.'' De gestrafte jongens met een erkend diploma keerden na de inrichting terug naar hun stad of dorp. ,,Dan belden we van tevoren een arbeidsbemiddelaar van het leerlingwezen in de regio om te zeggen dat hij er aan kwam. Samen probeerden we dan een geschikte baan te vinden in de buurt.''

Waarom zet de maatschappij zich hier niet meer voor in, vraagt Bakker zich af. ,,Omdat het recidivepercentage onder een bepaalde groep jongeren hoog blijft?'' Hij maakt een wegwerpgebaar. ,,Ik kan mij goed voorstellen dat als je elke dag die ellende ziet in de krant en op tv dat je denkt: hup, weg ermee. Mensen vergeten dat als je mensen alleen opsluit en de sleutel weggooit, het niet veiliger wordt.''

De samenleving onthoudt met het nieuwe beleid jeugdige delinquenten de kans om (ooit) het goede pad op te gaan, vindt Bakker. ,,We leven in een samenleving waar zaken scheef zijn gegroeid. In de zorg en het onderwijs kon lange tijd alles. Op school zag je dat heel duidelijk. Er werden cursussen gegeven waarop niemand zat te wachten. De scholen dijden uit. Het mócht gewoon, klonk het overal.'' Maar wederom is het kabinet 'hartstikke verkeerd bezig', zegt hij. ,,De gewone burgers zullen straks de dupe worden als gedetineerden na hun straf op straat worden gedumpt.''

Het handhaven van de werkplekken kan met weinig geld, zegt hij. ,,Het Duitse gevangeniswezen heeft ons systeem van harte overgenomen en zelfs uitgebreid met hulp van het bedrijfsleven. Terwijl wij alles weggooien.'' En dat vindt Bakker vreemd. ,,Als Nederlandse samenleving maken wij ons grote zorgen over het toenemend aantal drop-outs in het onderwijs, we zijn bereid daar vele miljoenen in te investeren, maar anderzijds ontnemen wij de oude dropouts, nu gedetineerden, de laatste kans.''


Bron: Trouw 27/09/04

sjaen
27-09-04, 09:29
Mark my words. De kortzichtigheid van deze regering gaat in de toekomst heel veel kosten...........

deleted user
27-09-04, 09:52
Geplaatst door Zwarte Schaap
Bismi Allahi arahmani arrahim begint bijna elke koranvers mee, dat is niet zomaar. Ik hoef jou niet te vertellen wat arrahmani arrahim betekent.

In de naam van Allaah, de Barmhartige, de Genadevolle. De naam Rahmaan is een woord uit de Qor-aan die oorspronkelijk niet in de Arabische taal bestond. Zowel ar-Rahmaan als ar-Rahiem hebben te maken met de eigenschap van intense medeleven. Dit met als verschil dat Rahmaan vanuit zijn fundament velen malen intenser is in betekenis, dan Rahiem. Rahmaan is dan ook alleen toepasselijk voor Allaah de Verhevene. Rahiem daarentegen kan wel een menselijke eigenschap omschrijven, sterker nog, Allaah schreef Mohammed deze eigenschap toe in de Qor-aan. Ar-Rahmaan en ar-Rahiem zijn beiden zowel twee van Zijn Namen als twee van Zijn Eigenschappen. In de Qor-aan kan ook verschil tussen deze twee opgemerkt worden aan de hand van dat er kan staan dat Hij al-Rahiem met de gelovigen is, maar dat al-Rahmaan nooit in verbintenis staat met Zijn schepping.

:duim:

Mill
27-09-04, 10:05
Schaap heeft gelijk. Hoe hardvochtiger het penitentiaire systeem, des te kloteriger de samenleving, en vice versa. Dat geeft zelfs de meest rechtse criminoloog toe. Strenger beleid is niets anders dan toegeven aan borrelpraatjes van het plebs, meestal met het oog op electoraal gewin. Smerig dus.

taouanza
27-09-04, 10:21
Geplaatst door Zwarte Schaap
Dat vind ik napraterij, want jij weet niet of hij een bom wilde plaatsen in de tweede kamer en ook niet of hij de sharia wilde invoeren in Nederland. Dat vind ik al een vorm van al schuldig verklaren.

Je mag je wens uitspreken maar ik mag dat ook bekritiseren. Als je al de wens hebt om hem via de sharia te veroordelen dan staat volgens jou al vast dat hij de sharia wilde invoeren, dat is ook een vorm van schuldig verklaren.

Bismi Allahi arahmani arrahim begint bijna elke koranvers mee, dat is niet zomaar. Ik hoef jou niet te vertellen wat arrahmani arrahim betekent.

Eigenlijk ben jij diegene die de Sharia wil invoeren. Wat staat er in de sharia op laster?

IK hou gewoon niet van uitspraken die iemand al min of meer veroordelen terwijl hij nog helemaal niets weet. Ik vind dat een vorm van stemmingmakerij.

Ik ga hier ook geen godsdienstige discussie houden want ik ben niet zo een godsdienstspecialist en weet eigenlijk te weinig van de Islam af.

Volume 4, Book 52, Number 158:
Narrated Jabir bin Abdullah:

That he proceeded in the company of Allah's Apostle towards Najd to participate in a Ghazwa. (Holy-battle) When Allah's Apostle returned, he too returned with him. Midday came upon them while they were in a valley having many thorny trees. Allah's Apostle and the people dismounted and dispersed to rest in the shade of the trees. Allah's Apostle rested under a tree and hung his sword on it. We all took a nap and suddenly we heard Allah's Apostle calling us. (We woke up) to see a bedouin with him. The Prophet said, "This bedouin took out my sword while I was sleeping and when I woke up, I found the unsheathed sword in his hand and he challenged me saying, 'Who will save you from me?' I said thrice, 'Allah.' The Prophet did not punish him but sat down


Volume 9, Book 93, Number 598:
Narrated Abu Huraira:

I heard the Prophet saying, "If somebody commits a sin and then says, 'O my Lord! I have sinned, please forgive me!' and his Lord says, 'My slave has known that he has a Lord who forgives sins and punishes for it, I therefore have forgiven my slave (his sins).' Then he remains without committing any sin for a while and then again commits another sin and says, 'O my Lord, I have committed another sin, please forgive me,' and Allah says, 'My slave has known that he has a Lord who forgives sins and punishes for it, I therefore have forgiven my slave (his sin). Then he remains without Committing any another sin for a while and then commits another sin (for the third time) and says, 'O my Lord, I have committed another sin, please forgive me,' and Allah says, 'My slave has known that he has a Lord Who forgives sins and punishes for it I therefore have forgiven My slave (his sin), he can do whatever he likes."


Volume 9, Book 93, Number 560:
Narrated 'Ubada bin As-Samit:

I, along with a group of people, gave the pledge of allegiance to Allah's Apostle. He said, "I take your Pledge on the condition that you (1) will not join partners in worship with Allah, (2) will not steal, (3) will not commit illegal sexual intercourse, (4) will not kill your offspring, (5) will not slander, (6) and will not disobey me when I order you to do good. Whoever among you will abide by his pledge, his reward will be with Allah, and whoever commits any of those sins and receives the punishment in this world, that punishment will be an expiation for his sins and purification; but if Allah screens him, then it will be up to Allah to punish him if He will or excuse Him, if He will."

Goh ZS daar dacht ik ook toen jij allemaal dingen riep over Fadoua Bouali terwijl je haar helemaal niet kent.
Pot verwijt de ketel lamazeggen

Bismilaah
27-09-04, 16:33
Geplaatst door Zwarte Schaap
Als je de bom in de tweede kamer noemt dan ben je al niet meer algemeen bezig dan heb je het over samir.

Dus als ik zeg dat mensen die een aanslag beramen met een bom op de Tweede Kamer hard moeten worden aangepakt dan heb ik het over Samir? Wie is er hier nu aan het beschuldigen, jij of ik??



Geplaatst door Zwarte Schaap

We hebben het nu over samir, jij kent zijn motieven niet.

Maar we weten wel dat hij contacten onderhield met radicale moslims. En we weten ook dat hij naar het buitenland ging om hoegenaamd te vechten tegen de 'ongelovigen'. Ook weet ik dat de politie kaarten en plattegronden van gebouwen (onder andere de Tweede Kamer) en spullen om een bom mee te maken aantrof in zijn woning. Daarnaast weet ik dat hij bewondering koesterde voor plegers van aanslagen op onschuldige mensen.

Maar inderdaad, je hebt gelijk, we kennen zijn motieven niet!! :moe:


Geplaatst door Zwarte Schaap

Als je niet weet dat samir het wil invoeren waarom heb je het er dan over?

Omdat mensen zoals Samir zo graag een islamitische staat zouden willen en dan heb ik het over moslims die radicale opvattingen hebben over bepaalde zaken!!!!



Geplaatst door Zwarte Schaap

Mijn reaktie sloeg op het feit dat je zei dat als dergelijke mensen schuldig worden bevonden naar marokko gestuurd dienen te worden en volgens de sharia veroordeeld moesten worden. Dat vond ik een vorm van schuldig verklaren aan het feit dat hij de sharia wil invoeren in Nederland terwijl jij helemaal niets weet. Jij weet niet of ''de kaart'' die hij had bestemd was om een aanslag te plegen voor de invoering van de sharia.

Hahahahaha!! Wat ben jij dom zeg. Wat een logica en wat een conclusies trek je. Ongelooflijk!!! Ik neem niet eens de moeite om je uit te leggen wat ik wel bedoelde!



Geplaatst door Zwarte Schaap

Voor wie was hij wel barmhartig? Voor vaak emotioneel onstabiele jonge mannen die vatbaar zijn voor indoctrinatie?

Ligt er aan of die mannen gek zijn of niet. Dat Palestijnse jongetje van 15 (geloof ik) dat werd gebruikt om een aanslag te plegen in Israel was niet 100% en ik geloof niet dat God hem zal straffen zoals Hij zal doen bij 'normale' mannen. Emotioneel onstabiel is vaak ook een vorm van leven die je jezelf aandoet! Je kan hier in Nederland alles worden wat je wil en alles wordt voor je betaald. Je kan een goede studie genieten, eten en drinken, verzekerd zijn voor ziektekosten. En alles wordt betaald!!! Maar als je school verknald en je gaat met zieke mensen om en je gaat je focussen op het leed van de wereld terwijl je je moet focussen op het leed dat je waarschijnlijk te wachten staat in het Hiernamaals dan is het geen wonder dat je emotioneel onstabiel wordt en blijft. En als een stelletje gestoorde baardmannen die niet eens een soerat kunnen tafsiren jouw hoofd vol praten over het onrecht dat wordt aangedaan jegens de moslims op aarde en je heeeeeeeeel veel lekkere wijven staan te wachten en riveieren met honing en melk dan ga je dat nog geloven ook. Dan loopt het wel verkeerd met je af!!!!



Geplaatst door Zwarte Schaap

Wat was de context?

De context was dat Mohammed geen onderscheid maakte tussen moslims en dat als er ergens een straf op stond dat hij die ook liet uitvoeren. Dus tav zijn dochter niets te maken met genade of barmhartigheid maar hand er af als zij iets zou stelen!!!!

We kunnen niet goddeloze daden verrichten en rekenen op de barmhartigheid dan wel genade van God!! Over elke foute daad moet je verantwoording afleggen. En natuurlijk is er een verschil in daden. Een pilsje drinken is iets anders dan overspel plegen en dat is weer anders dan met een bom onschuldige burgers opblazen!!



Geplaatst door Zwarte Schaap


Jegens wie is hij dan wel barmhartig?

In elk geval niet jegens zij die onschulidge mensen opblazen!! Zoals ik al zei gaat taubah niet zomaar op! Ken je de hadiths tav de dag des oordeels wanneer de mensen iemand zoeken om voor hen te bemiddelen bij God? Eerst spreken zij Adam aan als eerste profeet van God. Hij zegt dat hij niet kan bemiddelen omdat hij een zonde heeft gepleegd. Dan gaan ze het hele rijtje af (Noah, Abrhama, Mozes, etc.). Mozes schijnt iemand te hebben gedood. Bestudeerd die hadiths maar eens en lees vooral de uitleg en probeer dat door je te laten dringen. Dan kun je een redelijk beeld krijgen over de barmhartigheid van God en hoe Hij hiermee omgaat!


Geplaatst door Zwarte Schaap

Daarom moet je de sharia erbuiten laten.

Ik moet niks!!! Ik maak zelf uit welke mening ik heb en of ik die uit of niet! Als ik vind dat radicale moslims die de shraia graag ingevoerd zouden willen zien in een land moeten worden veroordeeld volgens die wetgeving dan zeg ik dat ook!!


Geplaatst door Zwarte Schaap

Natuurlijk, alleen je populistische taaltje stond me niet aan.

Als ik de titels van jouw berichten lees dan zie je een en al populistische stukjes taal, de berichten benadrukken dat nog eens. Toch maak je soms goede punten!!! Dus popluistisch of niet (dat is trouwens heel subjectief), het gaat er om of je goede punten hebt met goede argumenten!!


Geplaatst door Zwarte Schaap

Mij gaat het om het feit dat bewezen is dat de profeet niet alleen hard optrad.

Bewezen vind ik een groot woord aangezien hadiths ooggetuigenverklaringen zij (hij zei, dat hij zei, dat hij zei dat de profeet zei dat.....). Maar je kunt er wel heel veel uit halen. Qua straffen is de Koran heel duidelijk. De profeet vergaf inderdaad ook, maar als er iets is dat hij niet vergaf zoals hem door God werd bevolen is het doden van onschuldige mensen of het creeeren van wanorde in een land als ook andere grote zondes!!


Geplaatst door Zwarte Schaap

Kortom de zonde die je beschrijft valt daar niet onder volgens jou of weet je het zeker?

Welke zonde valt niet onder wat???? Ik begrijp je vraag niet!




Geplaatst door Zwarte Schaap

Je geeft aan wat je denkt dat God zou aangeven. Het ging mij erom om je uitspraak te weerspreken dat Allah alleen maar straft, ik las het als dat Allah ook ''strafuitsluitingsgronden'' kent.

Nee, ik geef aan wat God aangeeft in de Koran en in de hadith qoedsi. Als ik dus zeg dat ongelovigen naar de hel gaan omdat God dit in de Koran zegt dan geef ik dus aan wat God aangeeft. Als jij dat niet kan bevatten dan kan ik daar weinig aan doen!!!

Allah straft wie Hij wil en Hij vergeeft wie Hij wil. Maar Hij is ook rechtvaardig en eerlijk!! Als Hij zegt dat onschuldige mensendoders zullen branden in de hel, dan is dat ook zo. Dan kun je 3 x raden wat er gaat gebeuren met mensen zoals H.itler, Saddam, Dutroux, Bush, Hassan en ga zo verder!!


Geplaatst door Zwarte Schaap

Jammer dat het een godsdienstige discussie is geworden. Ik betwijfel de geschriften niet, alleen jouw uitleg in de vorm van een vraag die je aan mij stelde:''weet je wat Allah met ....doet en wat mohamed zou doen. Daarop wilde ik jou tonen dat het niet eenzijdig straffen is.

Je hebt gelijk dat er niet alleen gestrafd zal worden, maar het zou een beetje raar zijn als mensen die onschuldige mensen hebben gedood vrij worden gesproken door God. Dan zou Hij zich toch tegenspreken. Ik geloof niet dat God zichzelf tegenspreekt zoals christenen en joden geloven. Ik geloof dat God doet wat Hij zegt/belooft!!!


Geplaatst door Zwarte Schaap

Het gaat mij erom dat je te gemakkelijk in algemene termen samirs vermeende godsdienstige beleving betrekt terwijl je zijn motieven niet kent en op grond daarvan hem al bijvoorbaat hardere straffen toewenst ( in algemene termen mits hij schuldig zou zijn). Ik vind dat een vorm van support voor rechtsongelijkheid en discriminatie op grond van vooroordelen en daardoor rechtstreeks ingaat tegen artikel 1 van de grondwet.

Zeker ben ik voor harder straffen!!!! En uiteraard alleen als iemand schuldig wordt bevonden! Iemand (of het nu Samir is of niet) die een aanslag beraamd op onschuldige mensen, kinderen, ouderen, werkenden, gewassen druist tegen alles waar de Islam voor staat en ik als moslim zijnde ben ervoor om zulke ziektekiemen met wortels en al uit te roeien!!!!

Zulke mensen mogen wat mij betreft worden onthoofd! En volgens de Koran en de Sunna heb ik alle reden en alle recht om dat te zeggen en te vinden! Niet alleen zorgen zij voor een grotere tegenstelling tussen moslims en andersgelovigen binnen Nederland (europa, rest vd wereld), zij zorgen er ook voor dat de Islam een slechtere naam krijgt en een nare bijsmaak. Zij zorgen ervoor dat mijn kinderen hun geloof niet gemakkelijk mogen belijden! Zij zorgen ervoor dat de Islam naar de klote gaat!!!! Dus verdelgen en hup naar de volgende!! Voorkomen is beter dan genezen!

Bismilaah
27-09-04, 17:04
Geplaatst door Zwarte Schaap
Criminologisch onderzoek heeft telkenmale bewezen dat een milder strafklimaat positiever werkt op de crimineel en de maatschappij. De gevangenis wordt niet alleen bewoond door verkrachters, inbrekers en moordenaars. Weet je trouwens zeker dat moordenaars een hoog recidivecijfer kennen?

Wetenschappelijk onderzoek heeft ook aangetoond dat de mens afstamt van apen!! Als iemand een gruwelijke daad pleegt zoals een verkrachting dan verdient die persoon het niet om mild gestraft te worden. Je kan als je iemand straft tot gevangenisstraf ook besluiten geen tv aan die persoon te geven en geen recreatie. Sommige gevangenissen in Nederland zijn net hotels!!!

De gevangenissen worden inderdaad niet alleen bewoond door verkrachters en moordenaars etc. Daarom leg ik ook daar de nadruk op. Die moet je harder straffen!! Alle zware delicten kennen hoge recidivecijfers. Maar wat is hoog? Hoog is bij mij al 1 te veel en 1 te veel is al 1!!!!




Geplaatst door Zwarte Schaap

Het volk te plezieren slaat op de populistische visie van hard straffen.

Ik plezier nix!! Ik zeg wat ik vind en ik geef mijn argumenten weer. Een democratie wil zeggen dat je zoveel mogelijk mensen betrekt bij de besluitvorming. Het is zo in Nederland dat heel veel mensen hogere straffen willen zien tav moordenaars, verkrachters etc. Dan zou daar gehoor aan moeten worden gegeven!!!! Het kan niet zo zijn dat je kleine meisjes verkracht en dat je na 1,5 jaar vrijkomt wegens goed gedrag en iemand die de Belastingdienst tilt die mag rekenen op 6 of 7 jaar!!???


Geplaatst door Zwarte Schaap

Het denken aan een mildere strafrechterlijke klimaat past beter bij de Nederlandse mentaliteit van denken.

Volgens jou misschien, maar niet volgens miljoenen anderen!!

Zwarte Schaap
27-09-04, 23:55
Geplaatst door taouanza
Goh ZS daar dacht ik ook toen jij allemaal dingen riep over Fadoua Bouali terwijl je haar helemaal niet kent.
Pot verwijt de ketel lamazeggen

Het zou fijn zijn als je aangaf wat ik precies zei, ik vertrouw niet blind hoe iemand mijn woorden interpreteert.