PDA

Bekijk Volledige Versie : 'Quick exit from Iraq is likely'



Spoetnik
20-09-04, 16:57
Quick exit from Iraq is likely

Inside the Bush administration policymaking apparatus, there is strong feeling that U.S. troops must leave Iraq next year. This determination is not predicated on success in implanting Iraqi democracy and internal stability. Rather, the officials are saying: Ready or not, here we go.

This prospective policy is based on Iraq's national elections in late January, but not predicated on ending the insurgency or reaching a national political settlement. Getting out of Iraq would end the neoconservative dream of building democracy in the Arab world. The United States would be content having saved the world from Saddam Hussein's quest for weapons of mass destruction.

(...)
http://www.suntimes.com/output/novak/cst-edt-novak20.html

Chaos in het Midden-Oosten is het doel van het Bush Regime, iets wat ik altijd al had voorspeld. Netzoals Duitsland werd opgezet voor het ontvangen van een duivel als leider, zo wordt nu ook Iraq opgezet.

mark61
20-09-04, 17:02
Geplaatst door Spoetnik
Chaos in het Midden-Oosten is het doel van het Bush Regime, iets wat ik altijd al had voorspeld. Netzoals Duitsland werd opgezet voor het ontvangen van een duivel als leider, zo wordt nu ook Iraq opgezet.

Ik denk eerder dat ze het spuugzat zijn, en het niet meer kunnen betalen. Aan chaos hebben ze niets, dat is uitermate slecht voor handel inclusief goedkope olie. De bedoeling was een stevig, bevriend regime, maar dat wordt dus niks. Wat heeft Amerika nou aan chaos in Irak als elke week olieleidingen worden opgeblazen? Echt geen klap. De olieprijzen zullen hoog blijven, wat wel leuk is voor Bush' olievriendjes, maar niet voor de Amerikaanse economie als geheel. Daar moet hij toch echt ook even rekening mee houden. Bovendien kunnen ze niet Irak en Iran tegelijk zieken, als ze nog wat met Iran willen. Maar ik denk eerder dat ze oorlogsmoe worden.

Spoetnik
20-09-04, 18:32
Bush is een olieman, hoge olieprijzen betekenen extra geld voor zijn familie.

Ondertussen hebben zijn vriendjes ook al miljarden verdiend aan de oorlog. Het lijkt mij dat hun operatie zeer succesvol is geweest.

Wat ik heb gelezen is dat de VS militaire basis in Israel gaan bouwen, zodat ze hun invloed in het midden-oosten kunnen blijven uitoefenen.

mark61
20-09-04, 18:37
Geplaatst door Spoetnik
Bush is een olieman, hoge olieprijzen betekenen extra geld voor zijn familie.

Dat zei ik ook al, maar de rest van de Amerikanen zullen toch niet gek zijn. De benzineprijs is een hot issue in de VS.


Ondertussen hebben zijn vriendjes ook al miljarden verdiend aan de oorlog. Het lijkt mij dat hun operatie zeer succesvol is geweest.

Het lijkt me sterk dat dat de enige reden was om een oorlog te beginnen.


Wat ik heb gelezen is dat de VS militaire basis in Israel gaan bouwen, zodat ze hun invloed in het midden-oosten kunnen blijven uitoefenen.

Daar komen ze nu pas op. Dat kan nog wat worden. Maar goed, ze zitten tenslotte in al SA, Bahrain en Qatar. Hoe dan ook, een kostbare aangelegenheid.

Siah
20-09-04, 18:48
imagination