PDA

Bekijk Volledige Versie : Project leert allochtone vrouwen fietsen



Marsipulami
20-09-04, 18:04
Project leert allochtone vrouwen fietsen


11:01:09

OOSTENDE - In Oostende is vandaag een project gestart waarbij allochtone vrouwen leren fietsrijden. De stedelijke integratiedienst werkt hiervoor samen met het Vesaliusinstituut. Na de zwemlessen voor allochtone vrouwen in een afgescheiden omgeving, is dit het tweede project dat wordt opgestart op vraag van de minderheden adviesraad Oostende (MARO).



Gedurende negen dagen begeleiden acht leerlingen, van het tweede jaar maatschappelijk assistent aan het Vesaliusinstituut van het gemeenschapsonderwijs, de vrouwen die niet kunnen fietsen. ,,We willen zo hun mobiliteit en daaraan gekoppeld de integratie en het sociaal contact verhogen", duidt integratieambtenaar Sylvie Corveleyn van het stadsbestuur.

De cursus zal afgelopen zijn voor het begin van de ramadan en wordt welllicht volgend jaar herhaald, maar dan door de sportdienst die het nieuwe project zal opnemen in haar aanbod.


20/09/2004 - belga - sdg

taouanza
20-09-04, 18:11
Ik zag een keer echt een goeie sketche over fietsles voor allochtone vrouwen.
Zag je een 2 mensen de hele tijd zeulen met en Turkse vrouw op haar fiets. Drempeltje op drempeltje af. En hijgen en puffen. Aan het eind van de les lopen die 2 weg en gooit de Turkse haar fiets in de achterbak van haar mercedes en rijdt weg.:hihi:

Rabi'ah.
20-09-04, 18:17
Geplaatst door taouanza
Ik zag een keer echt een goeie sketche over fietsles voor allochtone vrouwen.
Zag je een 2 mensen de hele tijd zeulen met en Turkse vrouw op haar fiets. Drempeltje op drempeltje af. En hijgen en puffen. Aan het eind van de les lopen die 2 weg en gooit de Turkse haar fiets in de achterbak van haar mercedes en rijdt weg.:hihi:

:haha:

Ik zag een keer bij mij in de buurt een meisje van een jaar of 13, ook Turks, die haar moeder leerde fietsen.

taouanza
20-09-04, 18:22
Geplaatst door Rabi'ah.
:haha:

Ik zag een keer bij mij in de buurt een meisje van een jaar of 13, ook Turks, die haar moeder leerde fietsen.

Dat is toch niet grappig? :rolleyes:

mark61
20-09-04, 18:28
Ik dacht dat ze in NL al 30 jaar geleden aan het allofietsen sloegen. Fantastisch paarsintegratiebeleid. In Marokko zag ik vrouwen lopen, op mobylettes scheuren en in 4wd's (kaat-kaat, zoals dat in fijn frans heet) de rest van het verkeer snijden. Maar fietsen, das voor idioten...

Rabi'ah.
20-09-04, 18:57
Geplaatst door taouanza
Dat is toch niet grappig? :rolleyes:

:moe:

Nee ik vond die sketch grappig.

En nu je het zegt, het was best een grappig gezicht om die dochter haar moeder te zien leren fietsen.

Ik vond het eigenlijk vooral grappig omdat ik toen net zelf had leren fietsen en dus lekker leedvermaak kon hebben bij het zien van de verwoede pogingen van die dame. :D