PDA

Bekijk Volledige Versie : Zionisme voor dummies



answering
20-09-04, 22:19
Zionisme voor dummies

Afgelopen donderdagavond las ik in de krant dat V&D, in het kader van het jaarlijkse prijzenfestival, alle dummies boeken voor miles only aanbood. Toen ik dit bericht voorlas, reageerden mijn huisgenoten erg enthousiast. Mijn echtgenote was geïnteresseerd in 'Bezuinigen voor dummies', onze oudste dochter heeft pas een digitale camera gekocht en wilde 'Digitaal fotograferen voor dummies' wel hebben. Tenslotte had onze tweede dochter van een medestudente gehoord, dat het zionisme de gevaarlijkste ideologie ter wereld is. Om meer over dit hoogst interessante onderwerp te weten te komen, wilde ze dat ik 'Zionisme voor dummies' voor haar mee zou nemen.

Ik spoedde me naar Utrecht en was rond halfnegen bij Hoog-Catharijne. Vanwege de koopavond waren alle parkeergarages vol en moest ik aansluiten in de rij. Steeds als er een auto naar buiten kwam, kon er weer eentje naar binnen. Het duurde twintig minuten voor ik eindelijk aan de beurt was. Het viel me direct op dat de parkeergarage helemaal niet vol was: er was overal plenty plaats. Ik moest direct denken aan een zionistisch complot om de software van de parkeergarage op afstand in de war te sturen. Toen ik het parkeerkaartje bekeek viel alles op z'n plaats: Printed by Sharon Ltd., Tel Aviv.

Ik sprintte naar boven en was klokslag negen uur op de boekenafdeling van V&D. Overal lagen stapels dummies boeken, die me aangrijnsden met hun gele kaften. 'Bezuinigen voor dummies' en Digitaal fotograferen voor dummies' had ik snel gevonden, 'Zionisme voor dummies' bleek echter nergens te bekennen. Ik liep naar de kassa om af te rekenen. Het meisje aan de kassa vertelde me dat 'Zionisme voor dummies' op verzoek van de Israëlische regering en de Amerikaanse ambassade tijdelijk uit de handel genomen is. Dit met het oog op het aanstaande bezoek van premier Sharon aan Den Haag. Op de omslag van het boek staat namelijk een Israëlische vlag die verbrand wordt; bovendien bevat het boek nogal wat antisemitische passages. Premier Balkenende heeft persoonlijk vanuit het ziekenhuis zijn chauffeur met de dienstauto het land ingestuurd om alle exemplaren op te halen en te laten verbranden. Ook is een signeersessie van de auteur van het boek, Reltih Floda, afkomstig van het eilandje Ua-na-urb in de Stille Zuidzee, op bevel van de politie gecanceld. Toe ze dat vertelde schoot me te binnen dat ik iets op de radio had gehoord over een omstreden signeersessie in een boekhandel Am Grossen Wannsee in Berlijn.

Om ongeveer kwart over negen was ik weer terug bij de parkeergarage. Daar bleek dat alle toegangsdeuren en slagbomen geblokkeerd waren. Er kon geen auto meer in of uit. Ik vroeg aan een agent wat er aan de hand was. Hij wist te vertellen dat er rond negen uur een Amerikaans militair transport, dat vanuit Duitsland op weg was naar de Rotterdamse haven, via de Catharijne Singel zou passeren. Om te voorkomen dat de Yanks in de gebruikelijke verkeerschaos van een koopavond zouden belanden, had het Utrechtse gemeentebestuur op Amerikaans verzoek alle parkeergarages geblokkeerd. Pas om 22.30 kon iedereen weer weg. Mijn oog viel op het merk van de toegangsapparatuur: General Security, zoals bekend een belangrijke zakenrelatie van de Amerikaanse vice-president Dick Cheney. Iemand achter me zei: ´Die Cheney het in hut Wittu Huis een paneeltie met ach knoppies, astie op die knoppies druk ken die alle parkeergrazjes in Utrech dich doen".

Ik rekende snel uit dat dit grapje me € 4,40 aan extra parkeergeld zou kosten. Omdat het goot van de regen, liep ik de stad in om ergens wat te gaan drinken. Onder het genot van een goed glas bier, stuitte ik al lezend in 'Bezuinigen voor dummies', op een tip om die € 4,40 in veelvoud terug te verdienen. Zo werd het toch nog een leuke en leerzame avond.

deleted user
20-09-04, 22:29
"Prikken voor dummies." :wohaa:

Bofko
20-09-04, 22:35
Ik heb een tijd terug ´Islam for dummies´ gekocht. Zoals ze zelf al zeggen op de achterflap :
- Tekst en uitleg in begrijpelijk Nederlands
- Informatie klaar voor gebruik
- Pictogrammen en ander navigatiehulpjes
- Handige spiekbrief
- Toptien lijstjes
- Een vleugje humor

Kortom helemaal aangepast aan de huidige tijd.
Maar wel duur , nl. 27 Euro 95 !

freya
20-09-04, 22:38
Geplaatst door answering
Het meisje aan de kassa vertelde me dat 'Zionisme voor dummies' op verzoek van de Israëlische regering en de Amerikaanse ambassade tijdelijk uit de handel genomen is. Dit met het oog op het aanstaande bezoek van premier Sharon aan Den Haag. Op de omslag van het boek staat namelijk een Israëlische vlag die verbrand wordt; bovendien bevat het boek nogal wat antisemitische passages. Premier Balkenende heeft persoonlijk vanuit het ziekenhuis zijn chauffeur met de dienstauto het land ingestuurd om alle exemplaren op te halen en te laten verbranden. Ook is een signeersessie van de auteur van het boek, Reltih Floda, afkomstig van het eilandje Ua-na-urb in de Stille Zuidzee, op bevel van de politie gecanceld. .



:haha:

Joesoef
20-09-04, 22:43
:D

~Panthera~
20-09-04, 22:43
Hebben ze ook "Hoe maak ik een Grieks bad" voor Dummies ?? :moe:

Siah
20-09-04, 23:03
Premier Balkenende heeft persoonlijk vanuit het ziekenhuis zijn chauffeur met de dienstauto het land ingestuurd om alle exemplaren op te halen en te laten verbranden. :schok:

Bofko
20-09-04, 23:13
Het is 10 jaar geleden begonnen met onderwerpen uit de informatica . "Windows voor dummies" ," Internet voor dummies". Vanwege het waanzinnige succes zijn er steeds meer onderwerpen gezocht.

Een greep uit het huidige aanbod:
Blues voor Dummies
Puppy´s voor Dummies
Zwangerschap voor Dummies
Stoppen met voor Dummies

answering
20-09-04, 23:13
Geplaatst door ~Panthera~
Hebben ze ook "Hoe maak ik een Grieks bad" voor Dummies ?? :moe:

'k zellus voor je informere.

answering
20-09-04, 23:15
Geplaatst door Bofko
Het is 10 jaar geleden begonnen met onderwerpen uit de informatica . "Windows voor dummies" ," Internet voor dummies". Vanwege het waanzinnige succes zijn er steeds meer onderwerpen gezocht.

Een greep uit het huidige aanbod:
Blues voor Dummies
Puppy´s voor Dummies
Zwangerschap voor Dummies
Stoppen met voor Dummies

Geschiedenis voor dummies
Zuinigheid voor dummies
Filosofie voor dummies
Psychologie voor dummies
Zuinigheid voor dummies
Religie voor dummies
De Bijbel voor dummies
Wijn voor dummies

etc.

answering
20-09-04, 23:16
Geplaatst door answering
Ook is een signeersessie van de auteur van het boek, Reltih Floda, afkomstig van het eilandje Ua-na-urb in de Stille Zuidzee, op bevel van de politie gecanceld.

Kent iemand deze auteur?

Bofko
20-09-04, 23:20
Geplaatst door answering
Geschiedenis voor dummies
Zuinigheid voor dummies
Filosofie voor dummies
Psychologie voor dummies
Zuinigheid voor dummies
Religie voor dummies
De Bijbel voor dummies
Wijn voor dummies

etc.

:denk:
Als je als uitgangspunt de onderwerp-indeling van startpagina.nl pakt zijn er nog vele Dummies-boeken te schrijven.

Bofko
20-09-04, 23:23
Geplaatst door answering
Kent iemand deze auteur?

Reltih Floda uit Ua-na-urb

Adolf Hitler uit Braunau. Maar wel gegoogeld.