PDA

Bekijk Volledige Versie : Bijna 3,9 miljoen voor koningin



gibraltar
21-09-04, 16:41
DEN HAAG - Koningin Beatrix krijgt volgend jaar 3.879.000 euro, waarvan 719.000 euro als inkomen en de rest voor kosten.


Prins Willem-Alexander krijgt 930.000 euro, waarvan 213.000 euro als inkomen en de rest voor kosten. Prinses Máxima ontvangt 819.00 euro (213.000 euro als inkomen) en prins Bernhard 635.000 (195.000 inkomen).

De andere leden van het Huis vallen niet onder de 'Wet financieel statuut' en krijgen niets.

Het Koninklijk Huis staat voor 6.263.000 euro op de begroting. Dat is een miljoen minder dan vorig jaar, doordat prinses Juliana is overleden.


en wij maar inleveren :fuckit2:

rja
21-09-04, 16:51
Geplaatst door gibraltar
DEN HAAG - Koningin Beatrix krijgt volgend jaar 3.879.000 euro, waarvan 719.000 euro als inkomen en de rest voor kosten.


Prins Willem-Alexander krijgt 930.000 euro, waarvan 213.000 euro als inkomen en de rest voor kosten. Prinses Máxima ontvangt 819.00 euro (213.000 euro als inkomen) en prins Bernhard 635.000 (195.000 inkomen).

De andere leden van het Huis vallen niet onder de 'Wet financieel statuut' en krijgen niets.

Het Koninklijk Huis staat voor 6.263.000 euro op de begroting. Dat is een miljoen minder dan vorig jaar, doordat prinses Juliana is overleden.


en wij maar inleveren :fuckit2:
Tja, we hebben gekozen voor een koningshuis, om dit in stijl te doen, kost dit geld.

gibraltar
21-09-04, 17:02
:confused: we?

et_2000nl
21-09-04, 17:28
Geplaatst door gibraltar
DEN HAAG - Koningin Beatrix krijgt volgend jaar 3.879.000 euro, waarvan 719.000 euro als inkomen en de rest voor kosten.


Prins Willem-Alexander krijgt 930.000 euro, waarvan 213.000 euro als inkomen en de rest voor kosten. Prinses Máxima ontvangt 819.00 euro (213.000 euro als inkomen) en prins Bernhard 635.000 (195.000 inkomen).

De andere leden van het Huis vallen niet onder de 'Wet financieel statuut' en krijgen niets.

Het Koninklijk Huis staat voor 6.263.000 euro op de begroting. Dat is een miljoen minder dan vorig jaar, doordat prinses Juliana is overleden.


en wij maar inleveren :fuckit2:

Een gemiddelde republiek betaald meer aan z'n president dan nederland aan zijn koningshuis. Om financiele redenen hoef je het koningshuis niet op te heffen, als je het al wilt opheffen doe het dan om het gebrek aan democratische grondslag. En om die laatste reden, weg met die zooi....

Joesoef
21-09-04, 18:07
Geplaatst door et_2000nl
Een gemiddelde republiek betaald meer aan z'n president dan nederland aan zijn koningshuis. Om financiele redenen hoef je het koningshuis niet op te heffen, als je het al wilt opheffen doe het dan om het gebrek aan democratische grondslag. En om die laatste reden, weg met die zooi....


Zijn er ergens rekenvoorbeelden van te vinden?

sjaakie
21-09-04, 21:23
Geplaatst door gibraltar
DEN HAAG - Koningin Beatrix krijgt volgend jaar 3.879.000 euro, waarvan 719.000 euro als inkomen en de rest voor kosten.


Prins Willem-Alexander krijgt 930.000 euro, waarvan 213.000 euro als inkomen en de rest voor kosten. Prinses Máxima ontvangt 819.00 euro (213.000 euro als inkomen) en prins Bernhard 635.000 (195.000 inkomen).

De andere leden van het Huis vallen niet onder de 'Wet financieel statuut' en krijgen niets.

Het Koninklijk Huis staat voor 6.263.000 euro op de begroting. Dat is een miljoen minder dan vorig jaar, doordat prinses Juliana is overleden.


en wij maar inleveren :fuckit2:
In de begroting 2004 is voor de Koningin als inkomensbestanddeel een bedrag opgenomen van € 727.000. In de begroting 2005 is een bedrag opgenomen van € 719.000.

barfly
21-09-04, 21:31
Kennelijk kost de monarchie Nederland circa 80 miljoen,-. Ongeveer €5,- per persoon per jaar. Dat is een hoop geld, maar dat keilen we in Nederland sowieso graag weg.
Dus waarom niet aan een monarchie als een president nagenoeg hetzelfde moet gaan kosten? Keeping up appearances! :)

Turkish_boy
21-09-04, 23:40
Het kost de Nederlandse belastingbetaler 80.000.000 euro perjaar om die mensen in het luie koningshuis van geld te voorzien. Ze werken niet. Ze doen niks. Ze kunnen goed reizen en bezoeken afbrengen. En owja in oologen vluchten ze ook(2e wereld oorlog) en ze kunnen voorlezen (troonrede).
Wij moeten BEZUINIGEN en hun niet. En ik heb gehoord dat ze ook GEEN belasting hoeven te betalen!!! :motorzaag

Lekker luie leven,
Van al dat geld krijgt de koningen 3.000.000 euro mij hoeven ze maar 10% te geven en ik lees ze de hele dag voor wanneer ze het maar willen(niet 1 keer per jaar).

TonH
21-09-04, 23:40
Monarchie kost handen vol geld. Presidentschap kost handen vol geld.

Waar heb je ze eigenlijk voor nodig. Premier is genoeg en nog gekozen ook. :)

~Panthera~
21-09-04, 23:41
Either way: een hoop poen voor een zooi poppekast. :moe:

Turkish_boy
21-09-04, 23:51
Ja laten we de koningshuis afschaffen.
Ik vind dat we gewoon die 80.000.000 kunnen gebruiken voor andere zaken. (gezondheidszorg waar veel bezuinigd word bijvoorbeeld)
Ik vind het maar niks ze doen niks ze zijn niet nuttig voor de maatschappij. Ze zitten alleen maar en ze gaan 1 keer perjaar met de koets eropuit om een berichtje voor te lezen. Het zijn gewoon luie mensen. Denk eens aan maxima, hoeveel geld ervoor is betaald om haar een prive leeraar te geven cursus Nederlands. Ze had ook gewoon naar ROC niv1 kunnen gaan, net zo als andere allachtonen die net in Nederland komen. Minister zou haar beter een verplichte inburgering cursus moeten geven. Ze wilde ook geen uitkeringen geven aan mensen die naar eigen land willen gaan( altans deel) Voor maxima geld dat niet. Ze krijgt geld wat ze niet nodig heeft. Wat heeft ze gedaan? Geen enkele nuttige werk. Als er Turken of Marokkanen komen moeten ze eerst een verpichte inburgeringscursus volgens. Daarna willen ze dat ze tot hun 65ste gaan werken. Denk je echt dat Willem Alexander en Maxima gaan werken? no way! Het is toch makkelijker om thuis op de bank te zitten en elke jaar een milioentje binnen te krijgen(als ofze elke jaar loterij winnen)

Siah
22-09-04, 01:33
:maf3:

nard
22-09-04, 08:25
Bekijk rustig een hele serie peilingen van 1980 tot nu toe, die verstokte republikeinen dwingen knarsetandend toe te geven dat het Nederlandse koningshuis ongekend populair is bij het Nederlandse volk. (Het meest mooi zijn de opinie-onderzoeken van bijv. D66; die dachten wel even aan te tonen dat er draagvlak was voor hun republikeinse ideetjes...)

Ik kan me voorstellen als je Turk of Marokkaan bent dat de kans groter is dat je minder hebt met onze dynastie, maar dat kan natuurlijk niemand helpen dan alleen je zelf.

Ach, en vijf Euro per jaar.....
Eén keer minder naar de film en je hebt het dik los. Om maar wat te noemen....
Wat is 80 milj. in verhouding tot de 22 miljard subsidies die hier tbv vaak volledig uit de lucht gegrepen doelen worden rondgeslingerd?

Overigens; wat heb je met het Nederlandse koningshuis?
Misschien een goed criterium voor de mate van je integratie ...... ??
;)

Goodnight
22-09-04, 09:39
Geplaatst door nard

Overigens; wat heb je met het Nederlandse koningshuis?
Misschien een goed criterium voor de mate van je integratie ...... ??
;) [/B]

Mag ik hieruit concluderen dat het merendeel van de autochtone bevolking niet geintegreerd is aangezien het overgrote deel weinig tot niets hebben met het koningshuis?

Owja...alleen tijdens koninginnendag als ze laplazarus door de straten van Amsterdam hossen.

nard
22-09-04, 09:49
Geplaatst door Goodnight
Mag ik hieruit concluderen dat het merendeel van de autochtone bevolking niet geintegreerd is aangezien het overgrote deel weinig tot niets hebben met het koningshuis?

Owja...alleen tijdens koninginnendag als ze laplazarus door de straten van Amsterdam hossen.

Alinea 1

:wink:

Siah
22-09-04, 10:44
Geplaatst door nard
Bekijk rustig een hele serie peilingen van 1980 tot nu toe, die verstokte republikeinen dwingen knarsetandend toe te geven dat het Nederlandse koningshuis ongekend populair is bij het Nederlandse volk. (Het meest mooi zijn de opinie-onderzoeken van bijv. D66; die dachten wel even aan te tonen dat er draagvlak was voor hun republikeinse ideetjes...)

Ik kan me voorstellen als je Turk of Marokkaan bent dat de kans groter is dat je minder hebt met onze dynastie, maar dat kan natuurlijk niemand helpen dan alleen je zelf.

Ach, en vijf Euro per jaar.....
Eén keer minder naar de film en je hebt het dik los. Om maar wat te noemen....
Wat is 80 milj. in verhouding tot de 22 miljard subsidies die hier tbv vaak volledig uit de lucht gegrepen doelen worden rondgeslingerd?

Overigens; wat heb je met het Nederlandse koningshuis?
Misschien een goed criterium voor de mate van je integratie ...... ??
;)

:fpiraat:

TonH
22-09-04, 10:52
Geplaatst door nard
Overigens; wat heb je met het Nederlandse koningshuis?
Misschien een goed criterium voor de mate van je integratie ...... ??
;)

Persoonlijk vind ik de vraag of iemand wel eens poffertjes eet veel meer zeggen over de mate van integratie :student:



Mmmmh, poffertjes!!! http://www.mainzelahr.de/smile/essen/smileys70.gif

Tomas
22-09-04, 10:57
Geplaatst door TonH
Monarchie kost handen vol geld. Presidentschap kost handen vol geld.

Waar heb je ze eigenlijk voor nodig. Premier is genoeg en nog gekozen ook. :)

Noem dan die premier president en je hebt een republiek voor weinig. Zoiets zou pas echt in het oer-hollandse culturele erfgoed passen.

Tomas
22-09-04, 11:18
Geplaatst door nard
Wat is 80 milj. in verhouding tot de 22 miljard subsidies die hier tbv vaak volledig uit de lucht gegrepen doelen worden rondgeslingerd?


Van al die subsidie regelingen ken ik er maar 1 die volledig zinloos is, en dat is de 80 miljoen ieder jaar voor de rijkste familie van nederland e/o.

sjaakie
22-09-04, 16:39
Voor al uw vragen (http://www.koninklijkhuis.nl/NL/vragen/vragen-intro.html)