PDA

Bekijk Volledige Versie : Allawi: `Executie Saddam zal terroristen weerhouden`



Spoetnik
21-09-04, 17:24
Executing Saddam would deter the terrorists, says Iraq leader
By Martin Newland
(Filed: 21/09/2004)

The trial and possible execution of Saddam Hussein would discourage the die-hard remnants of the old Ba'athist regime and "show Iraq and those beyond Iraq that tyranny will not win", Iyad Allawi, the country's interim Prime Minister, said yesterday.

(...)
http://www.telegraph.co.uk/news/main.jhtml?xml=/news/2004/09/21/wirq121.xml&sSheet=/news/2004/09/21/ixnewstop.html

In welke wereld leeft die kerel? Dacht hij nu echt dat de executie van Saddam de 'terroristen' ook maar iets zal dwars zitten???

et_2000nl
21-09-04, 17:35
Idd, als er iets is dat terroristen totaal koud laat is het wel dat er doden bij kunnen vallen. Een martelaar meer of minder bomt ze niet, net zo min als een slachtoffer meer of minder. De belangrijkheid van de zaak word gemeten in het aantal slachtoffers aan beide kanten.

SALAM-ADEL
21-09-04, 18:59
wat moet er dan met Saddam gebeuren volgens jou?

barfly
21-09-04, 19:06
Ik stel voor om het gewoon te proberen, baat 't niet dan schaadt 't niet :duim:

Spoetnik
21-09-04, 21:30
Geplaatst door SALAM-ADEL
wat moet er dan met Saddam gebeuren volgens jou?

Het gaat me niet om Saddam, maar om aan de conclusie die Allawi verbindt aan zijn executie. Als hij dit echt denkt, dan vraag ik mij af of hij wel de juiste leider is om Iraq naar de eerste vrije verkiezingen te leiden.

Spoetnik
21-09-04, 21:36
Geplaatst door barfly
Ik stel voor om het gewoon te proberen, baat 't niet dan schaadt 't niet :duim:

Inderdaad!

Misschien kan Endemol er een programma omheen produceren.

Al Sawt
21-09-04, 21:38
Geplaatst door Spoetnik
Executing Saddam would deter the terrorists, says Iraq leader
By Martin Newland
(Filed: 21/09/2004)

The trial and possible execution of Saddam Hussein would discourage the die-hard remnants of the old Ba'athist regime and "show Iraq and those beyond Iraq that tyranny will not win", Iyad Allawi, the country's interim Prime Minister, said yesterday.

(...)
http://www.telegraph.co.uk/news/main.jhtml?xml=/news/2004/09/21/wirq121.xml&sSheet=/news/2004/09/21/ixnewstop.html

In welke wereld leeft die kerel? Dacht hij nu echt dat de executie van Saddam de 'terroristen' ook maar iets zal dwars zitten??? Dit bewijst ook de criteria waar Iraakse leiders, volgens Amerika aan moeten voldoen. Kortzichtig en dom.

Want Shia`s en Soenitische fundamentalisten, zullen er niet om malen.

barfly
21-09-04, 21:44
Geplaatst door Spoetnik
Inderdaad!

Misschien kan Endemol er een programma omheen produceren.

Een filmpje op ogrish is genoeg ;)

answering
21-09-04, 21:50
Geplaatst door Spoetnik
Het gaat me niet om Saddam, maar om aan de conclusie die Allawi verbindt aan zijn executie. Als hij dit echt denkt, dan vraag ik mij af of hij wel de juiste leider is om Iraq naar de eerste vrije verkiezingen te leiden.

Ik verwacht wel, dat als Saddam er niet meer is, bepaalde baatistische groepen het bijltje erbij neergooien

Spoetnik
21-09-04, 21:55
Geplaatst door answering
Ik verwacht wel, dat als Saddam er niet meer is, bepaalde baatistische groepen het bijltje erbij neergooien

Als ze nog bestaan, denk ik dat ze dan juist extra terreurdaden zullen plegen om Saddam te wreken. Maar ik geloof dat de vechtende ba'athleden nu niet vechten voor een terugkeer van Saddam, maar om hun huidige machtpositie, die ze dan zouden moeten hebben in de Sunni gebieden, in stand te houden.

mark61
22-09-04, 00:55
Geplaatst door Spoetnik
Als hij dit echt denkt, dan vraag ik mij af of hij wel de juiste leider is om Iraq naar de eerste vrije verkiezingen te leiden.

Dat vraag je je toch niet nu pas af.