PDA

Bekijk Volledige Versie : 'Beruchte terrorist' Cat Stevens veroorzaakt terreuralarm



Joesoef
22-09-04, 09:17
Cat Stevens veroorzaakt terreuralarm



WASHINGTON - Yusuf Islam, beter bekend als de zanger Cat Stevens, heeft terreuralarm veroorzaakt tijdens zijn vlucht van Londen naar Washington. De artiest, die in de jaren zestig en zeventig meerdere hits scoorde, bleek op de terrorismelijst van de Amerikaanse overheid te staan. Hem is de toegang tot de Verenigde Staten geweigerd. Dat meldden Amerikaanse media woensdag.

Veiligheidsfunctionarissen ontdekten de naam toen zij de passagierslijst controleerden. De autoriteiten dwongen de piloot van het vliegtuig tot een tussenlanding in de Amerikaanse staat Maine.

Yusuf Islam moest het toestel verlaten, waarna hij door de Amerikaanse douane en federale politie werd ondervraagd. De artiest Cat Stevens, die eigenlijk Steven Dimitri Georgiou heette, veranderde zijn naam nadat hij zich tot de islam had bekeerd.

Goodnight
22-09-04, 09:24
:D

Ja door middel van zijn liedjes zekers? :rolleyes:

Tomas
22-09-04, 09:29
Geplaatst door Joesoef

De artiest Cat Stevens, die eigenlijk Steven Dimitri Georgiou heette, veranderde zijn naam nadat hij zich tot de islam had bekeerd.

Ik draai zijn muziek zo nu en dan nog wel eens. Ik vind het gewoon mooi. Maar de mens Cat Stevens heb ik sinds hij weigerde om de fatwa over Rushdie af te keuren omdat hij het erger vond dat Salmon eventueel mensen heeft gekwetst met zijn boek, heb ik niks meer mee.

Maargoed, dat heeft allemaal niks te maken met de verontrustende paranoia waarin de vs zich wentelt tegenwoordig.

Bofko
22-09-04, 11:10
Geplaatst door Tomas
Maargoed, dat heeft allemaal niks te maken met de verontrustende paranoia waarin de vs zich wentelt tegenwoordig.

Treurigmakende paranoia, ja.
Amerikaanse terrorisme-watchers hadden waarschijnlijk bedacht dat westers uitziende islamieten nu eerder door Al Qaida worden ingezet omdat ze minder opvallen.

Spoetnik
22-09-04, 11:12
Geplaatst door Bofko
Treurigmakende paranoia, ja.
Amerikaanse terrorisme-watchers hadden waarschijnlijk bedacht dat westers uitziende islamieten nu eerder door Al Qaida worden ingezet omdat ze minder opvallen.

Nee, de naam stond op de Amerikaanse terreurlijst.

observer
22-09-04, 11:20
ik zie kansen hier

johny cash wist zijn carriere met"live form san quentin" aardig op te peppen

cat kan nu een "live from quantanamo" cd maken

War van springsteen, jailhouse rock van elvis. island in the sun van euh

taouanza
22-09-04, 11:26
Geplaatst door observer
ik zie kansen hier

johny cash wist zijn carriere met"live form san quentin" aardig op te peppen

cat kan nu een "live from quantanamo" cd maken

War van springsteen, jailhouse rock van elvis. island in the sun van euh

:moe:

Tomas
22-09-04, 11:26
Geplaatst door Spoetnik
Nee, de naam stond op de Amerikaanse terreurlijst.

Als ik andere bronnen goed begrijp is het niet zozeer dat "de naam" op een lijst staat, maar dat Cat Stevens ook daadwerkelijk bedoeld wordt met die naam. Hij is echt een terreur-verdachte.....

Siah
22-09-04, 11:30
ben benieuwd hoe zijn laatste nr.'s zijn.
vorig jaar heeft hij de nr. "peace train" uitgebracht.
(als ik me niet vergis)

Tomas
22-09-04, 11:33
Geplaatst door Siah
ben benieuwd hoe zijn laatste nr.'s zijn.
vorig jaar heeft hij de nr. "peace train" uitgebracht.
(als ik me niet vergis)

Peacetrain is van voor zijn totale bekering. Sindsdien kan hij mij in iedergeval niet meer boeien met zijn werk.

Zwarte Schaap
22-09-04, 12:20
Geplaatst door Tomas
Peacetrain is van voor zijn totale bekering. Sindsdien kan hij mij in iedergeval niet meer boeien met zijn werk.

Nogal logisch, na zijn bekering zong hij vrijwel niet meer.

Tomas
22-09-04, 12:24
Geplaatst door Zwarte Schaap
Nogal logisch, na zijn bekering zong hij vrijwel niet meer.

Volgens mij heeft ie nog wel kinderliedjes e.d. gemaakt en is zijn bekering in fases gegaan. Hij begon als een soort "liberaal" moslim die nog wel zong en later werd ie steeds fundamentalistischer. Maar ik weet er het fijne niet van. Ik kan van muziek houden zonder dat de mens erachter me verders boeit. Maar soms ook weer wel.

Muslimaah
22-09-04, 12:52
Geplaatst door Tomas
Volgens mij heeft ie nog wel kinderliedjes e.d. gemaakt en is zijn bekering in fases gegaan. Hij begon als een soort "liberaal" moslim die nog wel zong en later werd ie steeds fundamentalistischer. Maar ik weet er het fijne niet van. Ik kan van muziek houden zonder dat de mens erachter me verders boeit. Maar soms ook weer wel.


Hij heeft nog gezongen op dat concert in Zuid-Afrika met die aidscampgane.

Dat hij zijn muziek heeft veranderd maakt hem nog geen fundamentalist. Dat hij jou niet boeit, rechtmatigd Amerika's domme paranoia ( of stelselmatige discriminatie) ook niet.

Tomas
22-09-04, 13:05
Geplaatst door Muslimaah
Hij heeft nog gezongen op dat concert in Zuid-Afrika met die aidscampgane.

Artiesten die zo nu en dan hun ouwe succesjes gebruiken, kunnen mij als artiest niet meer boeien, zoals ik al eerder aangaf.


Dat hij zijn muziek heeft veranderd maakt hem nog geen fundamentalist.

Whatever.


Dat hij jou niet boeit, rechtmatigd Amerika's domme paranoia ( of stelselmatige discriminatie) ook niet.

Lees eens een heel topic, ipv er 1 ding uit te pikken waar je mee denkt te kunnen scoren. Staat zo dom.

Max Stirner
22-09-04, 13:10
Geplaatst door Muslimaah
Geplaatst door Tomas
Volgens mij heeft ie nog wel kinderliedjes e.d. gemaakt en is zijn bekering in fases gegaan. Hij begon als een soort "liberaal" moslim die nog wel zong en later werd ie steeds fundamentalistischer. Maar ik weet er het fijne niet van. Ik kan van muziek houden zonder dat de mens erachter me verders boeit. Maar soms ook weer wel.


Hij heeft nog gezongen op dat concert in Zuid-Afrika met die aidscampgane.

Dat hij zijn muziek heeft veranderd maakt hem nog geen fundamentalist. Dat hij jou niet boeit, rechtmatigd Amerika's domme paranoia ( of stelselmatige discriminatie) ook niet.

Ik denk dat die Amerikanen gewoon niet houden van `afvalligen`..........dat zie je wel vaker bij bepaalde groepen mensen :)

observer
22-09-04, 15:00
of het zou natuurlijk zo kunnen zijn dat de royalties die hij nog steeds ontvangt naar zeer twijfelachtige doelen gaan

meen dat een jaar ofzo geleden iets over gehoord te hebben dat ze geld naar hamas getraceerd hadden

mark61
22-09-04, 15:28
Geplaatst door observer
meen dat een jaar ofzo geleden iets over gehoord te hebben dat ze geld naar hamas getraceerd hadden

Dat heb ik nou nooit begrepen. Als de staat Israel Hamas mag financieren, waarom anderen dan niet? Omdat ze niks in te brengen hebben op de aandeelhoudersvergadering?

Hninanl
23-09-04, 10:02
Dit is echt zo'n flauwe kul!

Wie probeert de VS te overtuigen van het feit dat Yusuf Islam een vermeende terrorist zou zijn? Belachelijk.

Ze verliezen hiermee nog de laatste paar naieve moslims...

Yusuf is altijd actief geweest in het propageren van de boodschap van de Islam en heeft daarbij altijd terrorisme en wandaden veroordeeld. Dit is te lezen op zijn website, hij heeft intervieuws afegeven over WTC-incident en Madrid, de lijst is heel lang.

Hij is geen fundamentalist en zingt nog steeds, alleen in mindere mate. Hij gebruikt nu zijn talenten als producent (zie Mountain of Light) en steunt en stimuleert moslim-artiesten die WEL zingen, Zain Bhikha, RAIHAN etc....
Hij heeft moslimscholen opgezet, ondersteunt islamitsche organisaties op het gebied van ontwikkelingshulp, wetenschap en steunt de aidscampagne is Z-A.

Zijn cd's bevatten altijd vredelievende teksten met een duidelijke islamitische grondslag. het is dus logisch dat sommigen niets meer hebben met zijn muziek.
Niet iedereen gaat ook naar de EO jongerendag, dus....

GROTE SCHANDE IS HET. VS KOM OP MET JE BEWIJZEN!!!

deleted user
23-09-04, 10:12
Deze thread was mij ontgaan.


http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&threadid=111005


Ps.: Hij zingt nog steeds inderdaad, en heeft dat eigenlijk altijd gedaan. Enige verschil met voor en na zijn hidaya is dat ie muziek-instrumenten heeft verbannen en over bewustere onderwerpen zingt...

Muslimaah
23-09-04, 10:41
Geplaatst door Hninanl
Dit is echt zo'n flauwe kul!

Wie probeert de VS te overtuigen van het feit dat Yusuf Islam een vermeende terrorist zou zijn? Belachelijk.

Ze verliezen hiermee nog de laatste paar naieve moslims...

Yusuf is altijd actief geweest in het propageren van de boodschap van de Islam en heeft daarbij altijd terrorisme en wandaden veroordeeld. Dit is te lezen op zijn website, hij heeft intervieuws afegeven over WTC-incident en Madrid, de lijst is heel lang.

Hij is geen fundamentalist en zingt nog steeds, alleen in mindere mate. Hij gebruikt nu zijn talenten als producent (zie Mountain of Light) en steunt en stimuleert moslim-artiesten die WEL zingen, Zain Bhikha, RAIHAN etc....
Hij heeft moslimscholen opgezet, ondersteunt islamitsche organisaties op het gebied van ontwikkelingshulp, wetenschap en steunt de aidscampagne is Z-A.

Zijn cd's bevatten altijd vredelievende teksten met een duidelijke islamitische grondslag. het is dus logisch dat sommigen niets meer hebben met zijn muziek.
Niet iedereen gaat ook naar de EO jongerendag, dus....

GROTE SCHANDE IS HET. VS KOM OP MET JE BEWIJZEN!!!

Dat noemen ze hier fundamentalisme.
Het relativerings-syndroom is te gek voor woorden. Max Stirner bijv.
Amerika doet aan moslim-klopjacht en hangt er een terrorisme label. Wat een afschuwelijke politiek. Tfoe!

Max Stirner
23-09-04, 13:37
Geplaatst door Muslimaah
Dat noemen ze hier fundamentalisme.
Het relativerings-syndroom is te gek voor woorden. Max Stirner bijv.
Amerika doet aan moslim-klopjacht en hangt er een terrorisme label. Wat een afschuwelijke politiek. Tfoe!

Ik relativeerde helemaal niets. :mad:

Ik probeerde juist een bepaald fenomeen belachelijk te maken - namelijk de haat van sommige gelovigen tav mensen die ervoor hebben gekozen om iets anders te gaan geloven.

Het was dus een grap en - helaas - wellicht daadwerkelijk een verklaring. :)

Hninanl
23-09-04, 16:31
Ik denk dat juist jij (Max) ze niet helemaal op een rij hebt!

barneveld
23-09-04, 22:03
Geplaatst door Hninanl
Ik denk dat juist jij (Max) ze niet helemaal op een rij hebt!


wat moet max op een rij hebben

Hninanl
23-09-04, 22:05
Ja, hoezo de haat van moslims tegen mensen die anders kiezen...

Moet iedereen toch voor zich zelf weten?

Hij verdraaid de boel en wijkt van de issue!

barneveld
23-09-04, 22:25
Geplaatst door Hninanl
Ja, hoezo de haat van moslims tegen mensen die anders kiezen...

Moet iedereen toch voor zich zelf weten?

Hij verdraaid de boel en wijkt van de issue!

mischien snap jij het niet wat hij bedoelt

euhh
23-09-04, 22:35
Zoals ik al in de andere thread hierover zei, ben het niet eens met de politiek van de VS op dit gebied, maar ja het is hun land, dus hun mogen iedereen weigeren die hun willen weigeren he, of dit slim is is een heel ander verhaal

barneveld
23-09-04, 22:42
Geplaatst door euhh
Zoals ik al in de andere thread hierover zei, ben het niet eens met de politiek van de VS op dit gebied, maar ja het is hun land, dus hun mogen iedereen weigeren die hun willen weigeren he, of dit slim is is een heel ander verhaal

stel sukels die vs-ers

euhh
23-09-04, 22:54
Geplaatst door barneveld
stel sukels die vs-ers

tja slim is anders inderdaad.
:moeilijk:

maar ja, ben bang dat dit nog maar het begin is, ook onder (kip) Kerry zal er weinig veranderen.

Max Stirner
23-09-04, 22:59
Geplaatst door Hninanl
Ja, hoezo de haat van moslims tegen mensen die anders kiezen...

Moet iedereen toch voor zich zelf weten?

Hij verdraaid de boel en wijkt van de issue!

Ik heb het woord moslims niet eens genoemd......doe niet zo hysterisch

Ik heb het over hoe sommige aanhangers van religies met afvalligen omgaan. Die worden vaak gezien als verrader en dat zou best eens een reden geweest kunnen zijn dat een paar Amerikaanse Christenfundies besloten om de tot de islam bekeerde Cat Stevens 'te pesten'.