PDA

Bekijk Volledige Versie : 'Als Hirsi Ali mag zeggen wat ze wil, mag ik dat ook'



Zwarte Schaap
22-09-04, 14:01
Stennis over Turkse tv-zender

Rotterdam - De Rotterdamse liberale partij VVD wil dat het college de redactie van de Turkse lokale tv-zender Feza op het matje roept. Volgens raadslid Mark Harbers schetst de redactie in een uitzending van 8 september 'een krom beeld' van de Rotterdamse en Nederlandse samenleving. De 'gewenste integratie zou hierdoor', meent hij, 'eerder worden tegengewerkt dan bevorderd'.

Harbers heeft vooral grote moeite met de aanval op VVD-politica Ayaan Hirsi Ali in het programma. In de september-uitzending zou CDA-deelraadslid Tuncay Cifci (Feijenoord) volgens de ondertiteling over Hirsi Ali gezegd hebben dat ze 'niks anders doet dan mensen tegen elkaar ophitsen'. Ze zou daarmee 'dezelfde tactiek' hanteren 'als terroristen'. Cifci: ,,Je hoeft niet per se met vuurwapens te schieten om terrorist te zijn.'' In het inleidende praatje stelt de zender dat andere partijen afstand hadden moeten nemen van de 'goedkope provocaties' van Ali.

Liberaal Harbers heeft daarnaast ook bezwaar tegen de berichtgeving over euthanasie. Tijdens dezelfde uitzending stelt Feza dat ouders van zieke kinderen geen recht hebben euthanasie te plegen 'omdat zij niet de schepper zijn'. ,,Daarom hebben ze het recht niet het leven te ontnemen.''

Het Rotterdams-Turkse CDA- raadslid Alaattin Erdal is verbaasd over de vragen van zijn coalitiegenoot. Volgens hem was het 'veel beter geweest' als VVD'er Harbers contact had gezocht met Feza zelf. ,,Ik vind dit wel een erg publiciteitsgerichte actie.'' Erdal vraagt zich ook af of de woorden van zijn partijgenoot Cifci wel juist zijn vertaald. ,,Hij heeft zijn uitspraken in een bepaalde context gedaan, ik weet niet of hij de passage over terroristen zo bedoeld heeft.'' Cifci was vanochtend niet voor commentaar bereikbaar.

Erdal wijst zijn collega Harbers ook nog eens op de vrijheid van meningsuiting. ,,Het mag niet zo zijn dat Hirsi Ali of Wilders (inmiddels vertrokken bij de VVD, red.) alles mogen zeggen wat ze willen en dat de redactie van Feza dat dan niet mag.''

Jaap van de Meent, voorzitter van de Stichting Lokale Omroep Rotterdam (SLOR), waar ook Feza onder valt, is evenmin gelukkig met de actie van de VVD. Ook hij had liever gezien dat de liberalen 'eerst een gesprek met Feza hadden gevoerd'. ,,Ze schieten nu met een kanon op een mug.''

Bron: Rotterdams Dagblad 21/09/04



'Als Hirsi Ali mag zeggen wat ze wil, mag ik dat ook'

CDA'er Tuncay Cifci boos over 'bommetje' liberalen

Door Eefje Oomen


Rotterdam - Zelf begrijpt hij alle commotie niet. Waarom hebben zijn liberale collega's hem niet 'gewoon effe gebeld' toen ze de band van de Turkse lokale zender Feza TV afdraaiden? Waarom hebben ze hem niet 'gewoon effe gevraagd' wat hij precies bedoelde toen hij VVD-Kamerlid Hirsi Ali in het bewuste tv-program in verband bracht met terrorisme? ,,Waarom hebben ze meteen schriftelijke vragen over die tv- zender aan het Rotterdamse college gesteld?''

CDA-deelraadslid Tuncay Cifci in Feijenoord - inmiddels middelpunt van een politieke rel - denkt er nu het zijne van. ,,De VVD'ers hebben gewoon een bommetje willen gooien.'' Een bommetje? Cifci: ,,Ja, ze willen een beetje de aandacht trekken. Goed voor de stemmen, denken ze.'' Een nare streek, vindt hij. ,,Dit verwacht je niet van een coalitiegenoot,'' verwijst hij naar de politieke samenwerking in Rotterdam en Den Haag.

Zijn partijgenoten in Feijenoord en op de Coolsingel staan in ieder geval nog steeds onverkort achter hem, benadrukt hij. CDA-raadslid Alaattin Erdal nam het eerder deze week al voor hem op en CDA- fractievoorzitter in Feijenoord Wyrnus Pikeur liet gisteren telefonisch weten dat zijn fractiegenoot geen blaam treft. Van het gesuggereerde spreekverbod is volgens Pikeur dan ook geen sprake. ,,Cifci is vrij om te zeggen wat hij wil.''

Pikeur, Erdal en andere CDA'ers hebben de bewuste band eerder deze week bekeken. Mede-deelraadslid in Feijenoord Turan Yazir zorgde ten behoeve van Pikeur voor een vertaling, omdat twijfel bestond over de ondertiteling van Feza TV. Cifci: ,,Van de ondertiteling moet je je niet te veel voorstellen: deze tv-zender heeft daar geen professionals voor.''

Ook de directeur van Feza, Resul Kazanci, zegt dat de ondertiteling bij het gewraakte programma 'niet geheel' klopte. Kazanci voegt er wel meteen aan toe dat hij al vóór de zomer namens verschillende zenders binnen de Stichting Lokale Omroep Rotterdam een uitvoerig plan bij de gemeente heeft ingediend om het niveau van vertalingen en ondertitelingen op te krikken. Een plan dat VVD'er Mark Harbers - de politicus die nu kritische vragen over Feza stelt - volgens hem van harte ondersteunde. Kazanci: ,,Helaas wees VVD-wethouder Hulman ons plan af. Hij had er geen financiële middelen voor.'' Het plan voor de kwaliteitsverbetering had twee ton per jaar moeten kosten.

De slechte vertaling zou de VVD wel eens op het verkeerde been kunnen hebben gezet, meent Cifci. De partij viel vooral over Cifci's ondertitelde uitspraak dat Hirsi Ali 'niks anders doet dan mensen tegen elkaar ophitsen'. Ze zou daarmee 'dezelfde tactiek' hanteren 'als terroristen'. Cifci, in de uitzending: ,,Je hoeft niet per se met vuurwapens te schieten om terrorist te zijn.''

Cifci nu: ,,Wat ik bedoelde is dat mensen ook mensen tegen elkaar op kunnen hitsen, zónder fysiek geweld te gebruiken. Dat doet Hirsi Ali en daar ben ik op tegen.'' Dat het niet zo is overgekomen, is wellicht niet alleen de schuld van een onnozele ondertitelaar. Cifci, die een onvervalst Rotterdams accent heeft: ,,Ik ben al op mijn zesde naar Nederland gekomen en spreek dus veel beter Nederlands dan Turks. Maar dit interview moest ik van Feza TV in het Turks doen.''

Hoewel hij Hirsi Ali naar eigen zeggen dus niet heeft uit willen maken voor 'terroriste' blijkt hij zeker geen fan van de Somalische. Over het optreden van de VVD-politica is hij heel kort: ,,Wat zij doet, slaat nergens op.'' Later wijdt hij uit: ,,Ja, ze zegt op te komen voor onderdrukte moslimvrouwen, maar daarbij doet ze alsof alle moslimvrouwen onderdrukt worden. Dus dat betekent dat alle moslimmannen fout zijn. Dat moet ze niet zo zeggen. Zo zet ze mensen tegen elkaar op. Moslims en niet-moslims. Dat kunnen we in Nederland niet hebben. Ze zorgt voor onrust.''

Maar haar de mond snoeren: dat zou hij niet willen. ,,We leven hier in een prachtig democratisch land, dus zij mag blijven zeggen wat ze wil. Maar als zij mag blijven zeggen wat ze wil, mag ik dat ook.'' En dat zou de VVD toch moeten kunnen begrijpen. ,,Maar nee, hoor. Zij krijgt recht van spreken en ik blijkbaar niet.''


Bron: Rotterdams Dagblad 22/09/04

ZbaqZbaq
22-09-04, 14:23
Oeps,

misschien moet haar beveiliging nu weer opgeschroeft worden

TonH
22-09-04, 15:25
Weer een staaltje Nieuwe Politieke Correctheid.

Hier in Amsterdam mag de term 'terrorisme' door PvdA en VVD wél gebruikt worden voor zaken als het om elf uur 's avonds voetballen in een voetbalkooi.

Maar je mag dat woord dus niet gebruiken wanneer het over een politicus uit één van die partijen gaat. Tja...

Goodnight
22-09-04, 15:27
Geplaatst door Lewis Moon
Je kunt vragen stellen bij de democratische gezindheid van iemand die een collegapoliticus in verband brengt met terrorisme. Maar goed, Cifci mag zeggen wat hij wil. En wij mogen stemmen op wie wij willen.

stel je je dan geen vragen over iemand die een hele geloofsgroep beledigt door te beweren dat de profeet een achterlijke perverseling is?
of laat dat je dan eventjes koud en stem je toch op zo'n iemand?


Jij mag stemmen op wie jij wil, niemand die je belemmert.
maar wij mogen ons gekrenkt voelen door een ieder die ondoordachte beledigingen uitkraamt.

taouanza
22-09-04, 22:27
Geplaatst door Lewis Moon
Ayaan roept niet op om iemand te vermoorden of zo. Dus ze is geen terrorist. Het is niet verstandig om je beledigd te voelen als Mohammed wordt aangepakt. Ayaan is zo goed geïntegreerd en geassimileerd in Nederland dat ze gewoon doet wat hier al decennia gedaan wordt, namelijk het aanpakken van het geloof. Of dat nu het christendom of de islam is, dat maakt niets uit. Ik zou mijn schouders erover ophalen als ik jou was. Christenen doen dat al lang. Deze Cifci zal zich wel door haar gekrenkt voelen maar daar heeft hij geen enkele reden toe. Het is zeker geen vrijbrief om iemand die alleen maar van het vrije woord (en beeld) gebruik maakt terrorist te noemen.

Sinds wanneer betekent aanpakken van het geloof integratie?
Wil je zeggen dat gelovige mensen geen Nederlanders kunnen zijn ongeacht afkomst

Je zou je schouders er voor ophalen wat de geintegreerde Ayaan zegt maar je maakt wel een punt van wat Cifki zegt.

Cifki maakt ook gebruik van het vrije woord.
Heel mensen maken gebruik van het vrije woord om islam gelijk te stellen aan terrorisme en hoofddoek als symbool daarvoor. Daar hoor ik jou ook niet over. Of is dat nou juist integratie?

Als Nederlandse zeg ik dat Ayaan juist niet is geintegreerd ik herken haar gedachtenkronkels juist bij mensen die niet in een democratie zijn opgegroeid. Zij wil namelijk bepalen wat mensen denken en geloven?

Als Nederlanders geloof willen inperken en godsdienstvrijheid dan mogen ze zelf een inburgeringscursus over democratie gaan volgen.

Ik hoor steeds meer bekrompere gedachtes. Ik vraag me af wie er eigenlijk in Nderland moet gaan inburgeren.

Ourzazate
23-09-04, 00:43
Geplaatst door Lewis Moon
Ayaan roept niet op om iemand te vermoorden of zo. Dus ze is geen terrorist. Het is niet verstandig om je beledigd te voelen als Mohammed wordt aangepakt. Ayaan is zo goed geïntegreerd en geassimileerd in Nederland dat ze gewoon doet wat hier al decennia gedaan wordt, namelijk het aanpakken van het geloof. Of dat nu het christendom of de islam is, dat maakt niets uit. Ik zou mijn schouders erover ophalen als ik jou was. Christenen doen dat al lang. Deze Cifci zal zich wel door haar gekrenkt voelen maar daar heeft hij geen enkele reden toe. Het is zeker geen vrijbrief om iemand die alleen maar van het vrije woord (en beeld) gebruik maakt terrorist te noemen.


Mw. Klitloos doet niets anders dan leugens verspreiden en leugens verspreiden... Ze heeft dmv leugens een verblijfsvergunnig gekregen en liegt nu dat ze barst over de Islam...:jammer:.

Aanpakken van geloof is volgens jou goed. Waarom? Ieder mens heeft toch recht om een religie van zijn keuze te belijden? Uiteraard mag je misstanden binnen een bepaalde religie aan de kaak stellen, maar het is fout om bepaalde misstanden ten onrechte aan een religie toe te schrijven...:).

Dus lijkt me de titel van deze topic wel toepasselijk. Als mw. Klitloos als ook dat huisdier van Zijne Koninklijke Biervat Theo te weten Ebru de Kikker mogen zeggen wat zij willen, dan mag een ander dat net zo goed...:).

Als verbale geweldpleging tot terreur zou behoren dan zou je mw. Klitloos een terrorist kunnen noemen. Zelf noem ik haar een leugenaar...:).

ps: Tav jouw reactie volgend op geciteerde; ik kan als moslim best meelachen om grapjes die gemaakt worden over de Islam. En mijn islamitische vrienden net zo. Maar je hebt grapjes en je hebt pure onwaarheden niet om de lachspieren te kietelen maar die enkel en alleen als doel hebben om een grimmige sfeer te creeeren, een zij-wij sfeer... Wie is daarmee gebaat? De lachspieren? De samenleving? Ik denk geen van beide...:).

Ourzazate
23-09-04, 01:25
Geplaatst door Lewis Moon
Persoonlijk vind ik jouw houding tegenover een medemens, zoals blijkt uit de benaming die je Ayaan meent te moeten geven, pas erg. Want er blijkt uit dat je je medemens niet respecteert. Het is veel erger dan 1000 spotternijen met profeten die al meer dan 1000 jaar dood zijn of met godheden die misschien niet eens bestaan.


Klitloos is geen benaming uit spot maar een omschrijving van het feit dat ze haar daar in Somaliland aardig hebben toegetakeld...:). Ik scheld haar niet uit aan, ik geef slechts haar gesteldheid weer. Niets mis lijkt me...:).

Daarnaast zal je ongetwijfeld weten dat zij de profeet Mohammed een perverse tiran heeft genoemd. Ik denk dat dat eerder disrespect betonen is ten aanzien van je medemens dan haar klitloos noemen hetgeen zij lichamelijk gezien ook is...:). Als ze haar tong hadden afgesneden dan had ik haar mw. Tongloos genoemd, miste zij haar benen dan was het mw. Beenloos...:).

ps: Sommige mensen noemen haar een Alien, vanwege de vorm van haar hoofd en vanwege het feit dat ze heeft gelogen over haar afkomst/familie/reisroute en er derhalve speculaties de ronde gaan als zou zij een abductee zijn geweest...:).

Goodnight
23-09-04, 08:06
Geplaatst door Lewis Moon
Ayaan roept niet op om iemand te vermoorden of zo. Dus ze is geen terrorist. Het is niet verstandig om je beledigd te voelen als Mohammed wordt aangepakt. Ayaan is zo goed geïntegreerd en geassimileerd in Nederland dat ze gewoon doet wat hier al decennia gedaan wordt, namelijk het aanpakken van het geloof. Of dat nu het christendom of de islam is, dat maakt niets uit. Ik zou mijn schouders erover ophalen als ik jou was. Christenen doen dat al lang. Deze Cifci zal zich wel door haar gekrenkt voelen maar daar heeft hij geen enkele reden toe. Het is zeker geen vrijbrief om iemand die alleen maar van het vrije woord (en beeld) gebruik maakt terrorist te noemen.

nee ze roept niet op om iemand te vermoorden maar ze zet alleen maar de verhoudingen op scherp that's all!
het is niet verstandig van de VVD om zich beledigd te voelen omdat men AHA een terorriste noemt.
Interesseert mij geen ene ruk dat ze goed geintegreerd en geassimileerd.Het is blijkbaar toegestaan dat ze onder het mom van vrijheid van meningsuiting een geloof mag en kan beledigen ( want dat is men blijkbaar gewend in Nederland) wat ik nogal een vreemde en rare beredenering want zonder onderbouwing vindt.Je mag dus gewoon het geloof aanpakken, want dat is nu eenmaal traditie?
Kom op zeg!
Maar goed over haar vrijheid van meningsuiting en die van anderen.Ik merk bijv. dat jij het niet echt leuk vind dat men haar een terorriste noemt.Ongeacht of het nou waar is of niet je vindt het ( en velen met jou) niet prettig en raakt daardoor gepikeerd.Ok draai nu even het bandje terug.....Mohammed perverse achterlijke man.....moslims die zich hierdoor beledigd voelen.Dus beste Lewis...als je het niet erg vind voel ik me als moslima wel beledigd en door het slijk gehaald!

He dus waar maakt men zich druk om dat Cifci haar een terorriste noemt.Hij maakt gebruik van het vrije woord.Ik zou maar je schouders erover ophalen en niets van aantrekken en die anderen die hier over struikelen ook!

Tomas
23-09-04, 08:13
Geplaatst door Zwarte Schaap
VVD

Eigenlijk zouden er een hoop vvd-ers de stap van Wilders moeten navolgen om de partij te zuiveren. Want dit is geen liberale partij meer, maar gewoon een rechtsconservatieve partij ala republikeinen in de vs. Als dat gebeurd heeft Wilders eigenlijk nog iets goeds gedaan ook.

deleted user
23-09-04, 09:35
Geplaatst door Ourzazate
Mw. Klitloos

Hmmm, kun je beter niet zeggen. Gewoon Hirsi Ali volstaat, in ieder geval beter dan het naar voren brengen van schaamdelen.

Tomas
23-09-04, 09:51
Geplaatst door deleted user
Hmmm, kun je beter niet zeggen. Gewoon Hirsi Ali volstaat, in ieder geval beter dan het naar voren brengen van schaamdelen.

Precies, het is net zo onzinnig om iedere Moslim en Jood met voorhuidloze aan te duiden.

Rabi'ah.
23-09-04, 14:11
Geplaatst door Tomas
Precies, het is net zo onzinnig om iedere Moslim en Jood met voorhuidloze aan te duiden.

Helemaal mee eens. Erg laag om iemand te pakken op iets wat in feite een enorme handicap is. :jammer:

Tomas
23-09-04, 14:13
Geplaatst door Rabi'ah.
Helemaal mee eens. Erg laag om iemand te pakken op iets wat in feite een enorme handicap is. :jammer:

Deze duiding zal niet iedereen je in dank afnemen gok ik.

Goodnight
23-09-04, 14:16
Geplaatst door Tomas
Deze duiding zal niet iedereen je in dank afnemen gok ik.

:haha:

nee denk het ook niet!!

mark61
23-09-04, 14:29
Geplaatst door Goodnight
:haha:

nee denk het ook niet!!

Je zou haast denken dat ze iets anders bedoelde. Maar zo komt ie misschien beter over.

Rabi'ah.
23-09-04, 18:11
Geplaatst door Tomas
Deze duiding zal niet iedereen je in dank afnemen gok ik.

Ik had het over de genitale verminking van vrouwen. :moe:

taouanza
23-09-04, 18:30
Geplaatst door Lewis Moon
Bij het meeste dat je zegt kan ik me wel iets voorstellen. Maar het gaat er volgens mij in de kern toch om dat deze Cifki Ayaan in verband heeft gebracht met terrorisme. Daarmee is hij ver over de schreef gegaan. Want het is not-done om iemand van zoiets ernstigs te beschuldingen, als die persoon daar part noch deel aan heeft.
Wat het geloof betreft, dat is een andere kwestie, in deze topic een bijzaak, maar maak je borst maar nat. Ik verwacht dat de islam in de komende jaren nog veel meer aangepakt zal worden. Het is een Nederlandse traditie (al sinds de reformatie in de 16e eeuw) dat er steeds weer mensen zijn die vaste, onaantastbare waarheden onderuit halen. Ik denk dat je het verkeerd opvat als je je hierdoor persoonlijk voelt aangevallen.

Ja hoor en je zou het zelfde zeggen als het om Jodendom ging.
Who do you think your kidding?!

Selectieve verontwaardiging
Selectieve vrijheid van meningsuiting
Leuk die Nederlandse tradities.:rolleyes:

taouanza
23-09-04, 18:42
Geplaatst door Lewis Moon
Het is nu eenmaal gewoonte om het geloof in Nederland aan te pakken. Wat het christendom betreft, iedereen kan op bepaalde momenten meelachen, of op zijn minst zijn schouders ophalen, ook overtuigde gelovigen. Het zou mooi zijn als moslims dat ook zouden kunnen en niet meteen in een kramp zouden schieten. Als dat zou kunnen zou het samenleven een stuk gemakkelijker worden.



Geloof wordt niet aangepakt want er is hier zogenaamd godsdienstvrijheid.
En er is niks grappigs aan discriminatie van geloof.
En moslims gaan niet lachen als ze beledigd worden en gedenigreerd.
Je kan hoog en laag springen maar dan doen Christenen ook niet.
En over dat godsdienst aanpak.
Kun je me vertellen hoe joden worden aangepakt en hoe hard die lachen?

En je moet eens een keer ophouden met die onzin want je gelooft het zelf niet dus waarom denk je dat ik het ga geloven?


Ik zie dat je moderator bent geworden, dus ik voel me niet zo erg vrij om met jou te discussiëren. Maar ik wil wel even zeggen dat ik niets heb met mensen die de islam gelijk stellen aan terrorisme. Ik heb dat overigens nog bijna nooit gehoord,

Selectief gehoor noemen ze dat of



dus ik denk dat dat vooral in jouw geest bestaat.

Kijk dit is nou het toppunt van emancipathie in Nederland. Als een vrouw iets beweerd dan zit het tussen haar oren. Dan ziet ze dingen die er niet zijn. Goh ik wil geen Marokkaanse man ik wil een Nederlandse man want die hebben WEL respect voor vrouwen met een eigen mening.:loens:




Ik heb ook nooit gemerkt dat Ayaan gezegd heeft wat anderen moeten geloven. Maar als je een citaat hebt van haar waaruit dat blijkt dan hoor ik dat graag van jou.

Dat doet ze wel ze noemt moslimas gebrainwashed en niet in staat tot denken. Dus moslimas moeten zich schamen om er vooruit te komen dat ze moslima zijn. Want dan zeggen ze dat ze niet kunnen nadenken.



Geloof en godsdienstvrijheid inperken? Hoe stel je je dat voor? Dat de islam verboden gaat worden of zo? .

Onder welke steen heb kom jij net onder vandaan gekropen.:maf:




Wat bekrompen gedachtes betreft, die vind je bij alle bevolkingsgroepen, en daar strijdt Ayaan nu juist tegen. Denk daar maar eens over na en welterusten.


Je hebt gelijk er is geen beter middel tegen bekrompenheid dan nog meer bekrompenheid.:loens:

Ourzazate
24-09-04, 17:53
Geplaatst door deleted user
Hmmm, kun je beter niet zeggen. Gewoon Hirsi Ali volstaat, in ieder geval beter dan het naar voren brengen van schaamdelen.


Het is niet zo netjes om te spotten met vrouwenbesnijdenis

taouanza
24-09-04, 20:06
Geplaatst door Lewis Moon
Nou dank je wel dat je me bekrompen noemt. Makkelijk, om iemand met wie je het niet eens bent zo neer te zetten. Wat me echt verbaast is dat jij ons meningsverschil naar het man-vrouwvlak kunt trekken. Nu heb ik plotseling geen respect voor vrouwen, alleen maar omdat ik het met jou oneens ben. Tsja, daar zeg ik maar niets meer op...

:wijs:

Ourzazate
25-09-04, 00:12
Geplaatst door Ourzazate
Het is niet zo netjes om te spotten met vrouwenbesnijdenis

Wohahaha...:p.

En wie van de mods zit er aan met mijn account te kloten? Kappen anders stuur ik Angkor op je af...:zweep:. Waarom geen naam d'r bij?

ps: Als je klitje weggesneden is dan ben je klitloos. Dat aangeven is toch geen spot...:).

illmatik
25-09-04, 01:20
Geplaatst door Lewis Moon
Het is nu eenmaal gewoonte om het geloof in Nederland aan te pakken.


Wat een achterlijke cultuur ...

taouanza
25-09-04, 08:12
Geplaatst door illmatik
Wat een achterlijke cultuur ...


:hihi:

taouanza
25-09-04, 08:13
Geplaatst door Ourzazate
Wohahaha...:p.

En wie van de mods zit er aan met mijn account te kloten? Kappen anders stuur ik Angkor op je af...:zweep:. Waarom geen naam d'r bij?

ps: Als je klitje weggesneden is dan ben je klitloos. Dat aangeven is toch geen spot...:).


Kom op niet zeuren je kan heel goed inhoudelijk haar de grond in boren met argumenten. Doe het ook.
Of je kan er negeren like i do.:strik:


Het gaat me niet om de gevoelens van 1 persoon die er zelf genoegen in schept anderen te kwetsen en te denigreren maar het is wel een probleem van duizenden onschuldige vrouwen die jou niks hebben aangedaan.

Goodnight
25-09-04, 13:04
Geplaatst door Lewis Moon
Bij het meeste dat je zegt kan ik me wel iets voorstellen. Maar het gaat er volgens mij in de kern toch om dat deze Cifki Ayaan in verband heeft gebracht met terrorisme. Daarmee is hij ver over de schreef gegaan. Want het is not-done om iemand van zoiets ernstigs te beschuldingen, als die persoon daar part noch deel aan heeft.
Wat het geloof betreft, dat is een andere kwestie, in deze topic een bijzaak, maar maak je borst maar nat. Ik verwacht dat de islam in de komende jaren nog veel meer aangepakt zal worden. Het is een Nederlandse traditie (al sinds de reformatie in de 16e eeuw) dat er steeds weer mensen zijn die vaste, onaantastbare waarheden onderuit halen. Ik denk dat je het verkeerd opvat als je je hierdoor persoonlijk voelt aangevallen.

Amusant hoe jij bepaalde zaken weet te bagataliseren en andere weer zo belangrijk te maken.
Wie de bal kaatst kan hem terug verwachten.Ik kan me niet aan de indruk ontrekken dat men bij de VVD en mensen zoals jij het best vinden dat ze olie op het vuur gooit en als ze vervolgens verbrand wordt door de vlammen schreeuwen jullie moord en brand.
Ik vind de beschuldiging van Cifki in die zin niet shockerend en voor iemand die haar heil zoekt to een bepaalde groepring in een slecht daglicht te zetten moet ze ook niet bleren dat dit bij haar gedaan wordt.Dat heeft ze niet gedaan, hoeft ze ook niet want ze weet dat ze haar verdedigers heeft zoals de VVD mannetjes en mensen zoals jij.
Zij heeft ervoor gekozen de discussie op die manier te voeren dus ik snap jullie domme reacties eerlijk gezegd niet.

wat verwachten jullie eigenlijk wel?
dat jullie kunnen zwaaien met dat belerende vingertje voor onze neuzen en wij schuldbewust ons hoofdjes buigen?

Ik voel me in het geheel niet persoonlijk aangevallen, het gaat niet om mijn persoonlijke eigenschappen.Maar ik ga ook niet accepteren dat een paar boerenlullen gaan vertellen wat wel en niet te accepeteren en wat je wel en niet kan zeggen.

Wil men een ander soort discussie?
best! Maar begin dan bij je zelf.

En zolang AHA haar beschuldigingen en uit hun verband gerukte verhalen doet, zo zal ze in de ogen van veel mensen een terorriste blijven.
Iemand terorriseren kan je idd op veel manieren en niet alleen via geweld maar ook met valse beschuldigingen.

mark61
25-09-04, 13:13
In de algehele taalverruwing is 'terrorisme' ook niet meer zo'n heftige kwalificatie als het ooit was. In de betekenis van 'grote groepen mensen angst inboezemen' is het wel degelijk van toepassing op bepaalde uitlatingen van AHA.

Bij de weg, de goede man heet Çiftçi (Tsjiefttsjie), 'de Boer'.

Maar dit geheel terzijde.

taouanza
25-09-04, 15:11
Geplaatst door Lewis Moon
Met alle respect Goodnight, maar jij en ik hebben gewoon tegengestelde meningen. Ik kan me best voorstellen dat Ayaan weerstand oproept, maar dat is volgens mij beside the point.


That is the point.
In democratie telt elke mening en niet alleen die van jou. Dus het gaat niet om wat jij THA POINT vindt.

Ik zal nog maar een keer mijn mening verwoorden: Ayaan maakt gewoon gebruik van haar democratisch recht op vrije meningsuiting. Zij stelt bepaalde zaken aan de kaak en zij doet dat op haar manier, door middel van het leugens en haatzaaieri j(en een vertekend beeld). Zij haat en zij roept op tot haat . Het is daarom terecht haar met terrorisme te associeren.


Kun je me uitleggen wat democratisch recht inhoudt als het alleen geldt voor mensen die jouw mening delen?

Waar blijven de democratische rechten van Cifki?

taouanza
25-09-04, 20:23
Geplaatst door Lewis Moon
Daar ben ik het dus niet mee eens. De argumentatie heb ik al gegeven.



Wanneer heb ik gezegd dat democratisch recht alleen geldt voor mensen met mijn mening? De mening van de een is net zo goed als de mening van de ander, hoewel ik persoonlijk vind dat jij ongelijk hebt. Ik weet niet of je de hele topic gelezen hebt maar aan het begin heb ik gezegd dat Cifci mag zeggen wat hij wil, jij mag dat ook en Goodnight ook en ik ook. We mogen ook onthouden wat Cifci heeft gezegd en daarna stemmen op wie we willen.

PS. ZIT NIET TE KNOEIEN IN MIJN BERICHTEN!!!


Ik vond je argumentatie maar flut.:wijs:

EN ik heb niet geknoeit met je berichten.

taouanza
25-09-04, 20:37
Geplaatst door Lewis Moon
Ik wil je wel geloven maar dan heeft iemand anders het gedaan.

Nee hoor je orginele tekst staat er nog ik heb je tekst aangepast maar het staat er niet als een quote van jou.

Er staat geen geplaatst door bij.

taouanza
25-09-04, 20:45
Geplaatst door Lewis Moon
Taouanza, luister nou eens. Als ik over de schreef ga heb je alle recht om mijn tekst aan te passen. Anders moet je ervan af blijven.

Ik heb jou taal gebruikt om je argumenten onderuit te halen.
Dat je dat niet leuk vindt begrijp ik maar je moet niet zeuren dat ik tekst heb aangepast wat dat is het niet.
Dus als je een tegenargument hebt prima maar niet meer zeuren.