PDA

Bekijk Volledige Versie : wat moet ik

selma15
24-09-04, 08:23
Salamoe alaikoem broeders en zusters in de isl

K heb een klein probleempje.
altijd ik zit nu in 3 atheneum een erg moeilijk jaar vind ik.
Ik vind dat mijn moeder teveel druk op mij uitoefent al sik thuis ben moet iik al gelijk de keuken opruimen ofsow of me zusjes ophalen vamn sgool en meer van dat soort kusjes.
Natuurlijk help ik mijn moeder maar ik vind dat ze te veel van mij verwacht ik kan dat neijt ik heb elke dag bergen huiswerk en als ik dan om een uur of 7 na het eten eindelijk wat aan me huiswrk wil doen ben ik te moe en doe ik nix en als ik een slecht cijfer haal ja dan moet je haar horen zeuren! misschien zien jullie dit neijt als een probleem maar ik zit er wel heel erg mee praten heeft geen zin vaak genoeg geprobeerd alstublieft hebben jullie advies voor mij hoe ik dit kan oplossen.

heel erg bedankt alvast

wa alikoem a salaam

Flower1
24-09-04, 08:36
Hee Selma15!

Ik snap dat het je allemaal een beetje te druk word. En als je er niet echt over kan praten omdat dat toch niets uithaalt dan zal je toch iets anders moeten verzinnen.

Misschien is het handig om langer op school te blijven om daar je hiswerkt te maken, of in iederegeval voor een gedeelte te maken. Dus als je om 3 uur uit ben dat je tot 4 uur of iets later op school blijft.

En je zou tegen me moeder kunnen zeggen dat je haar graag helpt maar dat je ook graag je school wilt halen en dat je daar erg veel voor moet doen en dat je anders moe bent voordat je eraan begint. En ik denk dat je moeder graag wilt dat je je school gaat halen.

Dus ik zou zeggen blijf iets langer op school om je hiswerk te maken of ga eerder heen! Succes ermee ik hoop dat het snel beter gaat!
Groetjes Flower!

selma15
24-09-04, 09:01
Geplaatst door selma15

Ik vind dat mijn moeder teveel druk op mij uitoefent al sik thuis ben moet iik al gelijk de keuken opruimen ofsow of me zusjes ophalen vamn sgool en meer van dat soort kusjes.
Natuurlijk help ik mijn moeder maar ik vind dat ze te veel van mij verwacht ik kan dat neijt ik heb elke dag bergen huiswerk en als ik dan om een uur of 7 na het eten eindelijk wat aan me huiswrk wil doen ben ik te moe en doe ik nix en als ik een slecht cijfer haal ja dan moet je haar horen zeuren! misschien zien jullie dit neijt als een probleem maar ik zit er wel heel erg mee praten heeft geen zin vaak genoeg geprobeerd alstublieft hebben jullie advies voor mij hoe ik dit kan oplossen.

heel erg bedankt alvast

wa alikoem a salaam

bedankt flower voor het goede advies maar
dat van langer op school blijven heb ik al probeerd te bespreken met mijn moeder zij vond dat niet goed jmmer genoeg

maar in ieder geval bedankt

DaNGeRouZLy
25-09-04, 01:31
ewa wie moet dat niet het hoort erbij meid;)

Help je moeder gewoon eerst en spreek af dat je op een bepaalde tijd naar je kamer gaat en dan je huiswerk gaat maken en wat relaxen.

en als je te moe bent dan kun je afspreken dat je in het weekend alles doet en door de weeks voor school houdt.

succes:zwaai:

rambo
26-09-04, 21:21
Geplaatst door selma15

heel erg bedankt alvast

wa alikoem a salaam
Zit jij echt op 3 Atheneum? :cheefbek:

Ik snap het niet helemaal? Je kunt toch haar gewoon duidelijk maken dat je het druk hebt met school? En wat is er moeilijk aan...om na zeven uur nog je huiswerk te maken?

Rambo :rambo:

P.s. Zie dit niet als een aanval, ajb!

said top
26-09-04, 21:48
ik vind dat je nog al veel schrijf fouten maakt.
en als je het nou aan je moeder duidelijk maakt
wellicht ziet ze dan in zo als het nu gaat niet goed is voor je studie
en hoop voor je dat je meer tijd krijgt voor je zef

rambo
27-09-04, 10:50
Geplaatst door said top
Alsof jij geen 'schrijffouten' maakt! :lekpuh:

julliewij
27-09-04, 18:50
hey,

vraag je moeder om het om te draaien..
Vraag haar als je thuis komt of je eerst even (een deel van) je huiswerk kan maken (bijv. tot 6 uur ofzo) en dat je haar daarna helpt.
Dit hoeft misschien niet elke dag, maar als je er moeite mee hebt om na de huishoudelijke taken nog te studeren, dan kun je proberen om het een paar keer per week om te draaien.

Veel succes.

nourrif
28-09-04, 09:34
Geplaatst door said top

Typisch Marokkaan!!!
Het meisje vraagt om advies en jij hebt het over typfouten.
Niet zo bijdehand doen!!!!!

nari
29-09-04, 11:50
Geplaatst door selma15

heel erg bedankt alvast

wa alikoem a salaam

Wa 3alajkum asslamoe wa ra7matoe llaah
Ik heb een vraag : Weet je vader ook iets over je probleem? ja/nee.
assalmu 3alajkum

selma15
29-09-04, 18:21
Geplaatst door said top
Ja dat weet ik is per ongeluk gegaan
maar je begrijpt het toch wel dat is het belangerijkst denk ik
en trouwens ik verwacht advies geen gozer die me effe komt vertelle dat ik teveel schrijffouten maak
en jij maakt ze anders ook hoor
zef=zelf
nog al=nogal
schrijf fouten=schrijffouten
en hoop voor=en ik hoop voor
ik weet dat we alemaal zulke problemenhebben maar ik kan niet en goed presteren op school en altijd voor me moeder klaar staan
en afspraken maken is zinloos houd ze zich tog niejt aan

p.s: voor de andere sorry voor de schrijffouten

selma15
29-09-04, 18:24
Geplaatst door nari
Wa 3alajkum asslamoe wa ra7matoe llaah
Ik heb een vraag : Weet je vader ook iets over je probleem? ja/nee.
assalmu 3alajkum

salaam

ja m evader weet hiervan hij komt wel eens voor me op maar hij denkt ook dat die voldoendes uit de lucht komen vballen terwijlik soms gewoon tot 1 uur in de nacht zit te leren

aslamoel alaikoem

rambo
29-09-04, 18:37
Geplaatst door selma15
salaam

ja m evader weet hiervan hij komt wel eens voor me op maar hij denkt ook dat die voldoendes uit de lucht komen vballen terwijlik soms gewoon tot 1 uur in de nacht zit te leren

aslamoel alaikoem
Het niveau is tè hoog voor je. Ik denk dat je beter een havo-opleiding of zelfs een mavo-opleiding kunt gaan volgen. Tenminste, als je echt dagelijks tot één uur in de nacht aan je huiswerk zit (dat is namelijk 6uren per dag).

selma15
29-09-04, 19:50
Geplaatst door rambo
Het niveau is tè hoog voor je. Ik denk dat je beter een havo-opleiding of zelfs een mavo-opleiding kunt gaan volgen. Tenminste, als je echt dagelijks tot één uur in de nacht aan je huiswerk zit (dat is namelijk 6uren per dag).

Hallo nix is te hoog voor mij
ik moet gewoon de tijd krijgen ik bedoel dat ik tot 1 uur zit te leren als ik die dag veel heb gedaan me moeder helpen bijvoorbeeld
maar normaal is 2 uur aan mijn huiswerk voldoende om nog een redelijk goed cijfer te scoren
e iik ben egt neitj van plan om lager te gaan doen!

Arab2004
30-09-04, 12:36
Geplaatst door rambo
Alsof jij geen 'schrijffouten' maakt! :lekpuh:

Ja precies, ik wou het net al doorgeven aan hem, maar heb gezien dat jij dat al hebt gedaan...Hele goede opmerking!

Voor de mensen die eerst iets zeggen over anderen., LET EERST OP JEZELF en kijk dan pas naar anderen aub Said Top!!!!

selma15
30-09-04, 17:10
Geplaatst door Arab2004
Ja precies, ik wou het net al doorgeven aan hem, maar heb gezien dat jij dat al hebt gedaan...Hele goede opmerking!

Voor de mensen die eerst iets zeggen over anderen., LET EERST OP JEZELF en kijk dan pas naar anderen aub Said Top!!!!

tnx arab2004
:handbang:

rambo
30-09-04, 18:14
Geplaatst door selma15
Hallo nix is te hoog voor mij
ik moet gewoon de tijd krijgen ik bedoel dat ik tot 1 uur zit te leren als ik die dag veel heb gedaan me moeder helpen bijvoorbeeld
maar normaal is 2 uur aan mijn huiswerk voldoende om nog een redelijk goed cijfer te scoren
e iik ben egt neitj van plan om lager te gaan doen!
Hmmm......waarom is niks te hoog voor je? Het kan toch gewoon zo zijn dat jij het niveau niet aan kan? Daar is niets mis mee, hoor!

Oh..nu is opeens twee uur genoeg? Ewa, van zeven tot negen en je bent klaar met home work?

Zeg gewoon dat je lui bent...:hihi:....

nari
30-09-04, 19:26
Vraag hulp van iemand van je familie, oom ,tant,

selma15
01-10-04, 13:10
Geplaatst door rambo
Hmmm......waarom is niks te hoog voor je? Het kan toch gewoon zo zijn dat jij het niveau niet aan kan? Daar is niets mis mee, hoor!

Oh..nu is opeens twee uur genoeg? Ewa, van zeven tot negen en je bent klaar met home work?

Zeg gewoon dat je lui bent...:hihi:....

ja 2 uur is genoeg voor mij als ik tenminste die tijd krijg daarvoor.
en als je nix beters te zeggen heb moet je hier ook niet op reageren
:fuckit2: