PDA

Bekijk Volledige Versie : Wat is een achterlijke cultuur? volgens Westerse normen...



Goodnight
24-09-04, 14:28
Oproepen tot angst en moslimhaat, oproepen daarop hoeft niet dat komt vanzelf door de onderstaande feiten waardoor de burgers automatisch goed en slecht gaan onderscheiden.

Gebrek aan zelfkritiek
Scheiding Kerk en Staat niet erkennen (ook in Turkije is hier geen sprake van)
Discriminatie en slaan/mishandeling van vrouwen
Vrouwen in elkaar meppen
Rituele slachting van dieren (gebeurt zeer dieronvriendelijk, Rosenluller kijkt de andere kant op)
Muziek verbieden
De acceptatie van slavernij
Eerwraak (200 x per jaar in Turkije)
Sex met dieren/baby's mag volgels moslim-leider Khomeini's boek Tahrirolvasyleh
Duiveluitdrijvingen bij Voodoo
Hoofddoeken mogen niet met autochtonen trouwen van cultuur/islam/familie
Ongelovigen verkrachten/beroven/vermoorden kortom straffen (voorschrift in koran )
Homohaat
Kinderarbeid (komt nog extreem vaak voor in Marokko, amnesty hoor je hier niet over)
Je huispersoneel als slaaf gebruiken/misbruiken
Moslima met hoofddoek mag van haar broer niet in disco komen (dan is ze immmers hoer)
Taboe op sexuele voorlichting
75% van criminelen in A'dam is een kut-marokkaan
Gescheiden fysieke ruimten maken voor de sexen
Kledingvoorschriften voor vrouwen
Besnijden van mannen en vrouwen
Het altijd maar ontkennen "ikkuh nie gedaan hebbe" terwijl het een het een heterdaadje is.
Gezichtsverlies is een schande, daarom ontkennen ze ook hun misdaden en liegen/misleiding is dan toegestaan
Symbolen van heidense feesten zijn strafbaar
Uithuwelijken = verkrachting met goedkeuring van familie
Het familie- of clanverband boven het eigen individu stellen
Liegen/bedrog is geoorloofd als je jezelf kan verrijken
Per jaar worden 300 Westerse boeken naar het Arabisch vertaald (Voor de gehele Arabische wereld!!!). Daartegenover worden er alleen al in Nederland zo'n 5000 Arabische boeken naar het Nederlands vertaald.
De eeuwige 'slachtofferrol'.
Geloven dat je als "martelaar" (terrorist) in het hiernamaals wordt omringd met 7 maagden van 15 jaar.
Totaal geen interesse in cultuur emigratie-land, maar wel sjosjale dienst weten te vinden
De moslim heeft het nooit gedaan , het is altijd de schuld van de ander
Wanneer je niet tot de islam behoort ben je heiden
Geen securalisatie geen verlichting meegemaakt
Tegen vrijheid van meningsuiting
Veel te vaak op een dag bidden
Het tegengaan van Wetenschap in het algemeen
Veel aspecten van het leven die gericht zijn op een geweldscultuur
Gebrek om een rustige dialoog te voeren (mensen uit laten praten)
6 á 10 kinderen hier uitpoepen en 5 in het thuisland eveneens opgeven voor kinderbijslag
Je kitsch-bak op de stoep parkeren (mercedes 190D)
Autochtonen wegpesten zodat je er zelf kan wonen
Je vuilnis uit het raam gooien
Vrouwen in sexy kleding voor 'hoer' aanzien
Altijd maar om het geringste roepen: "Jai moe dood!!!ik wil sjoepshidie"
Denken dat je al iemand bent zonder ook nog maar iets te hebben uitgevoerd in je leven
RESPECT eisen in plaats van het willen verdienen
Hardnekkig in je eigen taal blijven lullen terwijl je volop omringd wordt door autochtonen
Je kinderen niet afleren dat je geen straatroof mag plegen
Het fenomeen onaanraakbaren
Erbij lopen als een Gangsta (Crips/Bloods) met gestolen gouden kettingen
Met een veel te dure BMW bij de sociale dienst verschijnen
Barbie poppen verbieden
De islam kent geen diervriendelijkheid (zie de ramadan)
De islam mishandelt kinderen (besnijdenissen)
De acceptatie dierensex / mishandeling
Zeg nou eens zelf... Waarom mag een land geen regels opstellen voor ideologien die haaks staan op de normen en waarden die zij zelf hebben ontwikkeld en willem. Het volkerenrecht schrijft voor dat het Nederlandse volk ook het recht heeft op zijn eigen identiteit. Men denke aan de scheiding van Kerk en Staat, de parlementaire democratie, de onafhankelijkheid van de rechtspraak, de vrijheid van meningsuiting, de gelijkwaardigheid van man en vrouw, het vrije ondernemerschap, de legale acceptatie van homosexualiteit, abortus… In alle islamitische landen zijn deze verworvenheden vaak formeel of de facto afwezig. De huidige politiek dwingt ons door een verouderde grondwet om geen eigen identiteit op te bouwen. En zo onvrede te bewerkstelligen. Het wachten is op een burgeroorlog (ww4) die naar mijn inzien nu al bezig is.

Als een islamitisch land wetten heeft om de Westerse normen en waarden tegen te houden hoor je GroenLinks niet en heet dat geen discriminatie. Maar als ik mijn normen en waarden wil beschermen dan is het hek van de dam.

Iedere aanbieder van telecomdiensten, dus ook een belwinkel, is verplicht zich te laten registreren bij de Opta. Belwinkels doen dat niet en de Opta laat dat zo." Of het nu om shoarmetenten, de Beverwijkse markt, belhuizen, islamitische slagerijen of 'supermarkten' gaat, om naaiatteliers, illegale uitzendbureau's, het maakt niet uit, voor allochtone bedrijven gelden niet de regels waar de autochtone Nederlander onder zucht. Of het nu gaat om criminaliteit, volksgezondheid, ontduiking van belastingen en het zich niet houden aan de regels of voorschriften, zij worden met rust gelaten.

Marokkaanse vooroordelen over de Nederlander.


Onderstaand is een collage van postings op maroc.nl en marokko.nl. Ergens houdt het ons een spiegel voor van onze onhebbelijkheden.

1.Nederlanders vegen hun achterste droog af met papier. Toelichting :Arabieren gebruiken water (bekend van onze bezoeken aan het MO). Ook oudere Indischen gebruiken nog steeds water. In Indie plachtten wij de Hollanders hierdoor ook vies te vinden. Wanneer een Indische trouwde met een Hollander zeiden wij hem/haar ‘leer haar/hem de fles’.
2.Nederlanders wassen hun handen niet na toiletgebruik.Toelichting : inderdaad niet. Hangt ook samen met het bovenstaande.
3.Nederlanders bezigen schaamteloos woorden als : kut, lul, poep, piesen, kakken en drollen.
4.Vooral ouderen spreken vrijuit over de kleur en smeuigheid van hun ontlasting. Toelichting: hier spreekt kennelijk een Moslima over haar ervaringen in de bejaardenzorg.
5.Hollanders wassen , voor en na het eten, hun handen niet. Toelichting : Marokkanen eten, ook hier in Nederland, met hun handen.
6.Een Hollander boert en laat winden in de familiekring maar ook in het openbaar.
7.Een Hollander eet smerig in het openbaar. Als voorbeeld wordt hier het eten van een (varkens) worst van de Hema gegeven. Het vet druipt af van de kin en stroomt over het T-shirt. Een smerig gezicht.
8.Een Hollander schrikt er niet voor terug zijn hond te zoenen. Toelichting: voor de Islam is een hond een onrein dier en zal dus nooit als huisdier genomen moeten worden. (ik ben er ook vies van )
9.Een Hollander spreekt in het openbaar luid. Hij roept wat van de ene kant van de straat naar de andere. Toelichting: iemand iets toeroepen (zeker voordat je hem begroet hebt) is voor een Arabier onfatsoenlijk.
10.Vieze moppen vertellen.
11. Hollanders beledigen elkaar. Toelichting: Arabieren beledigen elkaar niet. Wanneer je iemand ‘hoerenzoon’ noemt wordt je afgeslacht. Tegenover een ongelovige mag het natuurlijk altijd.
12 Hollanders zeggen meteen wat ze denken.
13.Hollanders zijn onbeleefd tegen leraren en ouderen. Hierbij laat ik de geijkte vooroordelen als : ‘de ene helft van Nederland bestaat uit hoerenlopers en/of homo’s en de andere helft uit hoeren’ achterwege.





kwam ik tegen op een site.
stond verders geen naam bij.

Goodnight

Seif
24-09-04, 14:40
Het eerste lijstje is veeeeeeel langer. :D

Cub
24-09-04, 14:45
Klopt, Hollanders zijn vaak ranzig helaas. Hoewel ze echt wel handen wassen na de wc en voor het eten hoor. Ook het winden laten valt wel mee. Maar de respectloze richting ouderen vind ik echt walgelijk. Dat 'mevrouwtje' tegen oude mensen in het ziekenhuis, triest.

Goodnight
24-09-04, 14:53
Geplaatst door Seif
Het eerste lijstje is veeeeeeel langer. :D

ja idd...bewijst hoe geaccepteerd we blijkbaar worden door onze autochtone medeburgers........

Goodnight
24-09-04, 14:58
Geplaatst door Cub
Klopt, Hollanders zijn vaak ranzig helaas. Hoewel ze echt wel handen wassen na de wc en voor het eten hoor. Ook het winden laten valt wel mee. Maar de respectloze richting ouderen vind ik echt walgelijk. Dat 'mevrouwtje' tegen oude mensen in het ziekenhuis, triest.

zat laatst bij het toilet te wachten tot ik aan de beurt was.
Ene collega na de andere verliet het toilet en liep zo de deur uit :D

Ik stond versteld van.
Verder is me niet opgevallen dat ze winden laten.
Maar er wordt meer lacherig over gedaan als iemand dat doet.Wordt ook vrijelijker over gesproken.
Bij ons is dat het toppunt van schaamte voorbij.

De ouderen zouden wat meer gerespecteerd moeten worden.
Ik heb wel eens met ouderen te maken en hun kinderen zijn altijd druk druk druk bezig met carriere, gezinnetje etc.

Ik vraag me dan af: als een ouder zijn kinderen te weinig aandacht geeft als ze klein zijn wordt dat heel erg gevonden.Men riskeert zelfs dat hij/zij kinderen verliest.
Je bent een slechte ouder etc.etc.

Maar kinderen voelen niet de verplichting naar hun ouders toe om voor ze te zorgen als ze oud en gebrekkig zijn.
dat verbaast me wel heel erg.

Tomas
24-09-04, 15:06
Geplaatst door Goodnight

zat laatst bij het toilet te wachten tot ik aan de beurt was.
Ene collega na de andere verliet het toilet en liep zo de deur uit :D


Waar werk jij in godesnaam? Volgens mij is handen wassen toch wel degelijk ingeburgerd?

Ik weet wel dat ze vroeger bij mijn indonesische vriendje een fles water in de wc hadden staan. Toen had je nog geen fontijntjes. Volgens zijn moeder hoefde ik me daar niks van aan te trekken. Kijk, dat was nou nog 's tolerant.

Tomas
24-09-04, 15:10
Trouwens, als je nderlanders vies vindt, dan raad ik je af om ooit naar china te gaan op vakantie.

Seif
24-09-04, 15:12
Geplaatst door Goodnight

Maar kinderen voelen niet de verplichting naar hun ouders toe om voor ze te zorgen als ze oud en gebrekkig zijn.
dat verbaast me wel heel erg.

Ik vraag me af in hoeverre dat iets te maken heeft met de omvang van gezinnen.

In principe zou ik mijn ouders best willen verzorgen. Maar als enigskind ga ik later toch echt terugvallen op de hulpverlening.

Maar ik kan me goed voorstellen dat het bij de (vaak) grotere allochtone gezinnen, het veel makkelijker is om de belasting te verdelen over meerdere kinderen.

Goodnight
24-09-04, 15:18
Geplaatst door Seif
Ik vraag me af in hoeverre dat iets te maken heeft met de omvang van gezinnen.

In principe zou ik mijn ouders best willen verzorgen. Maar als enigskind ga ik later toch echt terugvallen op de hulpverlening.

Maar ik kan me goed voorstellen dat het bij de (vaak) grotere allochtone gezinnen, het veel makkelijker is om de belasting te verdelen over meerdere kinderen.

ja dat zal ook wel zo zijn.Ik kom uit een groot gezin dus geen haar op mijn hoofd die er aan denkt ze ergens te plaatsen.

Een collega van mij woont vlak boven haar schoonmoeder.Die verzorgt haar ook.

Goodnight
24-09-04, 15:20
Geplaatst door Tomas
Waar werk jij in godesnaam? Volgens mij is handen wassen toch wel degelijk ingeburgerd?

Ik weet wel dat ze vroeger bij mijn indonesische vriendje een fles water in de wc hadden staan. Toen had je nog geen fontijntjes. Volgens zijn moeder hoefde ik me daar niks van aan te trekken. Kijk, dat was nou nog 's tolerant.

ik werk gewoon op een groot kantoor.
Maar die keer viel het me heel erg op.
Weet niet of ze dat altijd doen :wink:

Ow , ik verplicht niet-moslims altijd als ze bij komen zich te wassen na toiletbezoek.ben dus niet zo tolerant :D

Cub
24-09-04, 15:20
Geplaatst door Seif
Ik vraag me af in hoeverre dat iets te maken heeft met de omvang van gezinnen.

In principe zou ik mijn ouders best willen verzorgen. Maar als enigskind ga ik later toch echt terugvallen op de hulpverlening.

Maar ik kan me goed voorstellen dat het bij de (vaak) grotere allochtone gezinnen, het veel makkelijker is om de belasting te verdelen over meerdere kinderen.

Ik heb hetzelfde probleem, ook enigskind. Het is moeilijk. Toch hoop ik ze wel te kunnen verzorgen. Het zou mijn hart breken als ik ze naar een tehuis zou moeten sturen. Maar goed, dat zeg ik nu, nu ze nog jong en vief zijn......

Goodnight
24-09-04, 15:21
Geplaatst door Tomas
Trouwens, als je nderlanders vies vindt, dan raad ik je af om ooit naar china te gaan op vakantie.

ik heb nergens beweerd dat ik Nl-ers vies vind.
Vieze mensen heb je overal....maar dat viel me op van die collega's.

Tomas
24-09-04, 15:22
Geplaatst door Goodnight
ja dat zal ook wel zo zijn.Ik kom uit een groot gezin dus geen haar op mijn hoofd die er aan denkt ze ergens te plaatsen.

Een collega van mij woont vlak boven haar schoonmoeder.Die verzorgt haar ook.

Ik kom ook nog uit een groot gezin. Een van de laatste autochtone grote gezinnen zegmaar. Maar er is ook geen haar op mijn hoofd die er an denkt om mijn lieve moedertje in huis te nemen zolang zij dat niet wil of ik nodig acht. Voor mijn vader geldt zelfs dat ook als dit nodig mocht zijn uit den boze is. Ik zou knetter gek worden. Ik moet er niet aan denken. Dit geldt trouwens voor de meeste mensen. Want als het eenmaal zover is en het welvaartsniveau is zo hoog dat het ook niet meer nodig is dan is het snel over met deze zogenaamde oudervereering. Ik zeg zogenaamd omdat het in de praktijk heel vaak tot hele vervelende toestanden heft geleidt.

Tomas
24-09-04, 15:23
Geplaatst door Goodnight
ik heb nergens beweerd dat ik Nl-ers vies vind.
Vieze mensen heb je overal....maar dat viel me op van die collega's.

Ik bedoelde Je in het algemeen. En dan op basis van de lijst over autochtonen die jij plaatste. En geloof me als je nederlanders ook maar een heel klein beetje vies vindt, dan is china buiten de grote businesscentra om een hel op aarde.

Goodnight
24-09-04, 15:28
Geplaatst door Tomas
Ik bedoelde Je in het algemeen. En dan op basis van de lijst over autochtonen die jij plaatste. En geloof me als je nederlanders ook maar een heel klein beetje vies vindt, dan is china buiten de grote businesscentra om een hel op aarde.

als ik aan chinees eten denk wordt ik onpasselijk....dat zegt al voldoende volgens mij.

Goodnight
24-09-04, 15:31
Geplaatst door Tomas
Ik kom ook nog uit een groot gezin. Een van de laatste autochtone grote gezinnen zegmaar. Maar er is ook geen haar op mijn hoofd die er an denkt om mijn lieve moedertje in huis te nemen zolang zij dat niet wil of ik nodig acht. Voor mijn vader geldt zelfs dat ook als dit nodig mocht zijn uit den boze is. Ik zou knetter gek worden. Ik moet er niet aan denken. Dit geldt trouwens voor de meeste mensen. Want als het eenmaal zover is en het welvaartsniveau is zo hoog dat het ook niet meer nodig is dan is het snel over met deze zogenaamde oudervereering. Ik zeg zogenaamd omdat het in de praktijk heel vaak tot hele vervelende toestanden heft geleidt.

zeikerd, ze had ook nog voor je kunnen oppassen ook.
Kijk zolang iemand voor zichzelf kan zorgen en niet al te ver uit de buurt woont vind ik het best.

Alhoewel...ik zou er niet tegen kunnen als mijn moeder helemaal alleen thuis zat, in geval mijn vader eerder komt te overlijden.
Je hoeft niet op elkaar lip te zitten, dat vind ik geen oudervereering.Maar dichtbij in de buurt is al prima.dat je vader of je moeder op je kan rekenen enzo.Dus niet dat je helemaal in het zuiden woont en je ouders in het noorden en dat ze in geval van nood een beroep moeten doen op de over buurvrouw.

Cub
24-09-04, 15:37
Geplaatst door Tomas
Als het eenmaal zover is en het welvaartsniveau is zo hoog dat het ook niet meer nodig is dan is het snel over met deze zogenaamde oudervereering. Ik zeg zogenaamd omdat het in de praktijk heel vaak tot hele vervelende toestanden heft geleidt.

Je bedoelt zeker irritante schoonouders die het leven van hun schoondochter zuur maken? Dat is idd vervelend. Maar die zijn vaak nog niet hulpbehoevend.

mark61
24-09-04, 15:41
Geplaatst door Goodnight
zeikerd, ze had ook nog voor je kunnen oppassen ook.
...dat ze in geval van nood een beroep moeten doen op de over buurvrouw.

Ik heb voor mijn ouders gezorgd. Voorzover mogelijk. In mijn huis komen wonen wilden ze beslist niet. In een bejaardenhuis al helemaal niet.

Veel Turken, hier en daar, beginnen schoorvoetend toe te geven dat ze het niet leuk vinden voor (schoon)ouders te zorgen, dan wel door hun kinderen verzorgd te worden. De eerste bejaardenhuizen, in TR en NL, zijn geopend. Hoe zit dat bij Marokkanen?

Ik zie overigens in het algemeen niet wat er mis is aan closere banden hebben met vrienden (generatiegenoten of niet) dan met familie.

Cub
24-09-04, 15:47
Geplaatst door mark61
Ik zie overigens in het algemeen niet wat er mis is aan closere banden hebben met vrienden (generatiegenoten of niet) dan met familie.

Bejaarden verliezen op een gegeven moment hun vrienden door de dood en maken minder makkelijk nieuwe vrienden, helemaal al moeilijk met jongere mensen. Dan is het fijn als ze familie hebben om op terug te vallen.

Goodnight
24-09-04, 15:49
Geplaatst door mark61
Ik heb voor mijn ouders gezorgd. Voorzover mogelijk. In mijn huis komen wonen wilden ze beslist niet. In een bejaardenhuis al helemaal niet.

Veel Turken, hier en daar, beginnen schoorvoetend toe te geven dat ze het niet leuk vinden voor (schoon)ouders te zorgen, dan wel door hun kinderen verzorgd te worden. De eerste bejaardenhuizen, in TR en NL, zijn geopend. Hoe zit dat bij Marokkanen?

Ik zie overigens in het algemeen niet wat er mis is aan closere banden hebben met vrienden (generatiegenoten of niet) dan met familie.

wat dat laatste betreft, hoe zou jij het vinden als je moeder meer closere banden had met vriendinnen dan met haar eigen kinderen?Of je vader die altijd bezig is met andere vrienden maar er niet is voor zijn kinderen?

Wat bejaardentehuizen betreft voor Marokkanen, weet wel dat er een tijdje terug een discussie op gang kwam over Islamitische bejaardentehuizen.
Ik denk dat het niet te voorkomen is ( helaas) dat in de toekomst kinderen de zorg van hun ouders zullen overlaten aan de hulpverlening.

Qua huisvesting is het in NL niet te doen je ouders in huis te nemen.
Maar je kan wel in de buurt van ze gaan wonen.Meer tijd met ze door brengen dan het bezoekje op zondag eind van de maand.
Dat is zo kil vind ik.

Cub
24-09-04, 15:53
Geplaatst door Goodnight

Qua huisvesting is het in NL niet te doen je ouders in huis te nemen.
Maar je kan wel in de buurt van ze gaan wonen.Meer tijd met ze door brengen dan het bezoekje op zondag eind van de maand.
Dat is zo kil vind ik.

Helemaal mee eens.

mark61
24-09-04, 15:55
Geplaatst door Cub
Bejaarden verliezen op een gegeven moment hun vrienden door de dood en maken minder makkelijk nieuwe vrienden, helemaal al moeilijk met jongere mensen. Dan is het fijn als ze familie hebben om op terug te vallen.

Voor die tijd moet je dan ook snel jonge vrienden maken. :hihi:

mark61
24-09-04, 15:58
Geplaatst door Goodnight
wat dat laatste betreft, hoe zou jij het vinden als je moeder meer closere banden had met vriendinnen dan met haar eigen kinderen?Of je vader die altijd bezig is met andere vrienden maar er niet is voor zijn kinderen?

Ja natuurlijk, als kinderen klein zijn. Ik bedoel als ze het huis uit zijn. En meer algemeen, broers en zusters en neven en nichten.


Qua huisvesting is het in NL niet te doen je ouders in huis te nemen.
Maar je kan wel in de buurt van ze gaan wonen.Meer tijd met ze door brengen dan het bezoekje op zondag eind van de maand.
Dat is zo kil vind ik.

Niet dat de huisvesting in landen waar mensen (nog) voor hun ouders zorgen, of in NL vroeger, beter was. Het zijn de veranderde (luxe-)eisen die maken dat de huisvesting niet geschikt is, niet de m2s of aantal kamers. En zo is dat niet-meer-voor-ouders-zorgen natuurlijk gewoon een welvaartsverschijnsel.

Goodnight
24-09-04, 16:06
Geplaatst door mark61
Ja natuurlijk, als kinderen klein zijn. Ik bedoel als ze het huis uit zijn. En meer algemeen, broers en zusters en neven en nichten. ja daarom vind ik dat je omgekeerd de plicht naar je ouders toe hebt om voor ze te zorgen als ze oud en hulpbehoevend zijn.Ondanks je drukke baan en sociaal leventje.Ik kom uit een groot gezin en zou het ontzettend erg vinden als ik geen contact meer had met een van mijn broertjes of zusjes.Neven en nichten...tjsa daar heb ik andere ervaringen mee.Maar als het contact goed is moet je dat vooral zo houden.




Niet dat de huisvesting in landen waar mensen (nog) voor hun ouders zorgen, of in NL vroeger, beter was. Het zijn de veranderde (luxe-)eisen die maken dat de huisvesting niet geschikt is, niet de m2s of aantal kamers. En zo is dat niet-meer-voor-ouders-zorgen natuurlijk gewoon een welvaartsverschijnsel.

ja huisvesting is een luxe probleem het heeft meer te maken hoeveel ruimte je in je hart hebt.Of hoe belangrijk je het vindt.
Nu is de tendens dat je een eigen leven hebt en dat ouders wel voor zichzelf kunnen zorgen.Ik merk weinig van een plichtgevoel naar ouders toe.

mark61
24-09-04, 16:15
Geplaatst door Goodnight
hoeveel ruimte je in je hart hebt.

Das mooi gezegd.

Goodnight
24-09-04, 16:17
Geplaatst door mark61
Das mooi gezegd.

:D

freya
25-09-04, 09:16
Geplaatst door Goodnight
Ik merk weinig van een plichtgevoel naar ouders toe.

Waarom moet je een plichtgevoel naar je ouders hebben dan?

Zij wilden zo graag kinderen en namen daarmee de verantwoordelijkheid op zich op daar voor te zorgen.
En je zal de ouders de kost moeten geven die daar een potje van maken. Kinderen hebben er niet om gevraagd om op de wereld gezet te worden en hebben dus ook geen verplichtingen tegenover degenen die dat gedaan hebben.

Ik moet er niet aan denken dat mijn zoon zijn hele leven gaat inrichten naar mijn behoeften, uit plichtsbesef nogwel! Daarvoor voed ik hem niet op tot een zelfstandig wezen.

Mijn leven is mijn verantwoordelijkheid en als ik niet eenzaam wil sterven zal ik ervoor moeten zorgen dat ik voldoende mensen om me heen heb die mij aardig vinden. Ik heb zoiezo geen zin om hulpbehoevend mijn leven te laten rekken, als het leven niet meer leuk is dan heb ik meer het recht om eruit te stappen, dan het recht het leven van mijn kind te verpesten.

:duivels:

mrz
25-09-04, 09:41
Een achterlijke cultuur is dat Pim Fortuyn dood is, en dat vervolgens zeg een Hirshi Ali blijkbaar trots is op onze oh-zo achterlijke cultuur... :rolleyes:

Een achterlijke cultuur is ook: Het verheerlijken van zelfmoord.
Wat dat betreft heeft nederland inderdaad een achterlijke cultuur, of wat was de vraag?

Goodnight
25-09-04, 11:19
Geplaatst door freya
[B]Waarom moet je een plichtgevoel naar je ouders hebben dan? zij hebben voor je gezorgd toen je dat zelf nog niet kon.....


Zij wilden zo graag kinderen en namen daarmee de verantwoordelijkheid op zich op daar voor te zorgen.
En je zal de ouders de kost moeten geven die daar een potje van maken. Kinderen hebben er niet om gevraagd om op de wereld gezet te worden en hebben dus ook geen verplichtingen tegenover degenen die dat gedaan hebben. ja maar ondertussen hebben zij toch wel mooi voor je gezorgd.Kinderen hebben zeker wel de verplichting, alleen velen ontrekken zich daaraan door zulke popi kreten als: ja zij wilden toch kinderen, ja dan moeten ze daar ook de verantwoordelijkheid van op zich nemen.Het is zo makkelijk om je hiermee van je plicht af te maken.Je staat nu immers op eigen benen en bent niet meer van ze afhankelijk.Ja er zijn ouders die er een potje van maken.Maar ook daar heb je gradaties in.Iemand die sexueel misbruikt of lichamelijk mishandeled kan ik me nog enigzins wat bij voorstellen.Maar iemand die verder goed verzorgd is door zijn ouders en als volwassene niet naar ze omkijkt of een goed woord voor ze overheeft vind ik ronduit laag...sorry dat ik het moet zeggen.


Ik moet er niet aan denken dat mijn zoon zijn hele leven gaat inrichten naar mijn behoeften, uit plichtsbesef nogwel! Daarvoor voed ik hem niet op tot een zelfstandig wezen. ik verwacht het ook niet van mijn kind, is iets wat hij zelf moet doen.Maar ik weet wel dat ik dat naar mijn ouders toe wel zal doen.Ik moet er namelijk niet aan denken dat ik lekker met mijn leventje doorga met mijn vrienden etc. en niet omkijk naar mijn ouders.Zou ik me zelf nooit vergeven.


Mijn leven is mijn verantwoordelijkheid en als ik niet eenzaam wil sterven zal ik ervoor moeten zorgen dat ik voldoende mensen om me heen heb die mij aardig vinden. Ik heb zoiezo geen zin om hulpbehoevend mijn leven te laten rekken, als het leven niet meer leuk is dan heb ik meer het recht om eruit te stappen, dan het recht het leven van mijn kind te verpesten.
Heel grappig dat je dat zegt, je beseft je volgens mij niet dat al die mensen die je om je heen hebt misschien ook op een gegeven moment wegvallen.Ik ken een Nl vrouw die is in de 70.Had een druk sociaal leven en was gescheiden toen ze nog jonger was.Ze wilde bewust geen kinderen, ze had vrienden bij de vleet.
Nu heeftz e totaal niemand.Al haar vrienden zijn of dood, of wonen elders, of het contact is verwaterd.Die arme dame zit met de feestdagen en met moederdag te janken als een klein kind omdat ze niemand heeft die naar haar omkijkt.Toen ze nog sterk, jong en mooi was wilde iedereen met haar omgaan, nu heeft ze gewoon niemand.Zelfs haar naaste familie leden zoeken haar alleen op als ze geld nodig hebben of als een van de nichtjes/neefjes op zichzelf gaat wonen en spullen voor zijn huis nodig heeft.
Ja wat betreft je laatste opmerking....uit het leven stappen als het niet meer boeiend is en als je hulpbehoevend bent.Dat bewijst volgens mij al hoe hemelsbreed onze denkwijzen over invulling aan het leven geven verschillen.

:wink:

freya
25-09-04, 11:52
Geplaatst door Goodnight
zij hebben voor je gezorgd toen je dat zelf nog niet kon.....

ja maar ondertussen hebben zij toch wel mooi voor je gezorgd.Kinderen hebben zeker wel de verplichting, alleen velen ontrekken zich daaraan door zulke popi kreten als: ja zij wilden toch kinderen, ja dan moeten ze daar ook de verantwoordelijkheid van op zich nemen.Het is zo makkelijk om je hiermee van je plicht af te maken.Je staat nu immers op eigen benen en bent niet meer van ze afhankelijk.Ja er zijn ouders die er een potje van maken.Maar ook daar heb je gradaties in.Iemand die sexueel misbruikt of lichamelijk mishandeled kan ik me nog enigzins wat bij voorstellen.Maar iemand die verder goed verzorgd is door zijn ouders en als volwassene niet naar ze omkijkt of een goed woord voor ze overheeft vind ik ronduit laag...sorry dat ik het moet zeggen.

Hierover verschillen wij dus wezenlijk van mening.
Kinderen krijgen is een beslissing van de ouders, een kind heeft er niet om gevraagd geboren te worden. Ouders zijn verplicht hun taak te vervullen. Maar moeten kinderen daar dankbaar voor zijn?
Dat verwacht ik iig niet van mijn zoon.


ik verwacht het ook niet van mijn kind, is iets wat hij zelf moet doen.Maar ik weet wel dat ik dat naar mijn ouders toe wel zal doen.Ik moet er namelijk niet aan denken dat ik lekker met mijn leventje doorga met mijn vrienden etc. en niet omkijk naar mijn ouders.Zou ik me zelf nooit vergeven.

Dan heb jij waarschijnlijk een goede band met je ouders. Maar je kan niet met een beschuldigend / belerend vingertje wijzen naar mensen die daar anders over denken. Sommige ouders zijn altijd egoistische etterbakken geweest en zitten later zielig te doen dat er niemand naar ze omkijkt. :rolleyes:
Ik ben nooit fysiek mishandeld of sexueel misbruikt, maar toch hebben mijn ouders mijn jeugd grondig weten te verpesten. En ik ken heel veel mensen met vergelijkbare levensgeschiedenissen.



Heel grappig dat je dat zegt, je beseft je volgens mij niet dat al die mensen die je om je heen hebt misschien ook op een gegeven moment wegvallen.Ik ken een Nl vrouw die is in de 70.Had een druk sociaal leven en was gescheiden toen ze nog jonger was.Ze wilde bewust geen kinderen, ze had vrienden bij de vleet.
Nu heeftz e totaal niemand.Al haar vrienden zijn of dood, of wonen elders, of het contact is verwaterd.Die arme dame zit met de feestdagen en met moederdag te janken als een klein kind omdat ze niemand heeft die naar haar omkijkt.Toen ze nog sterk, jong en mooi was wilde iedereen met haar omgaan, nu heeft ze gewoon niemand.Zelfs haar naaste familie leden zoeken haar alleen op als ze geld nodig hebben of als een van de nichtjes/neefjes op zichzelf gaat wonen en spullen voor zijn huis nodig heeft.

Tja, dat is toch het gevolg van haar eigen keuzes geweest.
Onzin dat mensen alleen met je willen omgaan als je sterk en mooi bent, je moet mensen gewoon iets te bieden hebben.
Je kan niet iets van anderen verwachten, wat je niet zelf in de aanbieding hebt.


Ja wat betreft je laatste opmerking....uit het leven stappen als het niet meer boeiend is en als je hulpbehoevend bent.Dat bewijst volgens mij al hoe hemelsbreed onze denkwijzen over invulling aan het leven geven verschillen.

In veel traditionele culturen (Inuit, Native American, enz) is het heel normaal om er voor te kiezen waardig uit het leven te stappen.
Hier is men over het algemeen zo bang om te sterven, dat men zich tot in het absurde in leven laat houden. Liever een uitgemergeld kasplantje dan gewoon op tijd doodgaan.
Op het moment dat ik mijn eigen kont niet meer kan afvegen, ga ik ernstig overwegen hoeveel meerwaarde mijn leven nog heeft.

Is het echt de bedoeling dat mensen ziek, dement en volledig afhankelijk van anderen hun laatste levensjaren doorbrengen, alleen maar omdat dat tegenwoordig technisch mogelijk is?

Rabi'ah.
25-09-04, 12:51
Geplaatst door freya
Hierover verschillen wij dus wezenlijk van mening.
Kinderen krijgen is een beslissing van de ouders, een kind heeft er niet om gevraagd geboren te worden. Ouders zijn verplicht hun taak te vervullen. Maar moeten kinderen daar dankbaar voor zijn?
Dat verwacht ik iig niet van mijn zoon.

Ik vind wel dat kinderen hun ouders dankbaar moeten zijn, omdat zij per slot van rekening degenen zijn geweest die je op de wereld hebben gezet, je hebben verzorgd en hebben gemaakt tot wie je bent.

Bovendien is het krijgen van kinderen voor lang niet iedereen een bewuste keuze geweest en is het een hele opoffering voor ouders om 20 jaar lang kinderen op te voeden.

Dus een beetje erkentelijkheid daarvoor is mijns inziens zeker op zijn plaats.



Geplaatst door freya

Dan heb jij waarschijnlijk een goede band met je ouders. Maar je kan niet met een beschuldigend / belerend vingertje wijzen naar mensen die daar anders over denken. Sommige ouders zijn altijd egoistische etterbakken geweest en zitten later zielig te doen dat er niemand naar ze omkijkt. :rolleyes: .

Egoïstische etterbakken of niet, het blijven toch je ouders. Iedereen maakt fouten in de opvoeding, ideaal kun je het nooit hebben.

In principe heb ik ook een goede band met mijn ouders, maar beide hebben me toch ook een aantal keren behoorlijk gekwetst.

Is dat dan maar een reden om je ouders te laten stikken als ze oud en hulpbehoevend zijn?


Geplaatst door freya

Ik ben nooit fysiek mishandeld of sexueel misbruikt, maar toch hebben mijn ouders mijn jeugd grondig weten te verpesten. En ik ken heel veel mensen met vergelijkbare levensgeschiedenissen.

Als je ouders je slecht hebben behandeld, kan ik me voorstellen dat je later niks meer van ze wil weten.

Aan de andere kant ken ik ook verhalen van mensen die wel fysiek mishandeld zijn geweest en het hun ouders later toch hebben vergeven.

Ik kan me gewoon niet voorstellen dat je zo keihard kunt zijn vanwege je ouders omdat ze fouten hebben gemaakt in het verleden, fouten die ieder mens kan maken.

Bovendien houdt 99% van de ouders onvoorwaardelijk van hun kinderen en hebben het beste met hun kinderen voor, maar soms hebben ouders zelf problemen en zijn ze gewoon niet bij machte om goed voor hun kinderen te zorgen.



Geplaatst door freya

Tja, dat is toch het gevolg van haar eigen keuzes geweest.
Onzin dat mensen alleen met je willen omgaan als je sterk en mooi bent, je moet mensen gewoon iets te bieden hebben.
Je kan niet iets van anderen verwachten, wat je niet zelf in de aanbieding hebt.

Liefde is geen ruilhandel. :moe:



Geplaatst door freya

In veel traditionele culturen (Inuit, Native American, enz) is het heel normaal om er voor te kiezen waardig uit het leven te stappen.
Hier is men over het algemeen zo bang om te sterven, dat men zich tot in het absurde in leven laat houden. Liever een uitgemergeld kasplantje dan gewoon op tijd doodgaan.
Op het moment dat ik mijn eigen kont niet meer kan afvegen, ga ik ernstig overwegen hoeveel meerwaarde mijn leven nog heeft.

Is het echt de bedoeling dat mensen ziek, dement en volledig afhankelijk van anderen hun laatste levensjaren doorbrengen, alleen maar omdat dat tegenwoordig technisch mogelijk is?

Hier ben ik het honderd procent mee eens. :duim:

Als mensen ernstig ziek zijn, denken de zogenaamde "goedbedoelende" familieleden vaak helemaal niet aan wat goed is voor de persoon in kwestie, maar alleen maar aan hun eigen egoïstische verlangens, waardoor mensen idd soms vergaan van de pijn, maar nee hoor, er moet nog een chemokuur tegenaan, want de familieleden kunnen die persoon niet loslaten. :moe:

Liefde houdt juist in dat je doet wat het beste voor die persoon in kwestie is, ook als het tegen je eigen belang ingaat.

Ik zie ook de zin van het leven niet meer in als iemand onder de tumoren zit, vergaat van de pijn en nauwelijks meer op zijn benen kan staan, of volkomen dement is en alleen nog maar erger achteruit kan gaan.

Ik denk dat zo'n "leven" nog veel erger is dan de dood en dat het egoïstisch en zelfs wreed is om mensen onder zulke omstandigheden op te leggen dat ze maar moeten blijven leven voor de familieleden.


Groetjes,

Rabiah.

Siah
25-09-04, 13:08
Oproepen tot angst en moslimhaat, oproepen daarop hoeft niet dat komt vanzelf door de onderstaande feiten waardoor de burgers automatisch goed en slecht gaan onderscheiden. Gebrek aan zelfkritiek
Scheiding Kerk en Staat niet erkennen (ook in Turkije is hier geen sprake van) Discriminatie en slaan/mishandeling van vrouwen
Vrouwen in elkaar meppen Rituele slachting van dieren (gebeurt zeer dieronvriendelijk, Rosenluller kijkt de andere kant op) Muziek verbieden De acceptatie van slavernij Eerwraak (200 x per jaar in Turkije)
Sex met dieren/baby's mag volgels moslim-leider Khomeini's boek Tahrirolvasyleh Duiveluitdrijvingen bij Voodoo Hoofddoeken mogen niet met autochtonen trouwen vancultuur/islam/familie Ongelovigen verkrachten/beroven/vermoorden kortom straffen (voorschrift in koran ) Homohaat Kinderarbeid (komt nog extreem vaak voor in Marokko, amnesty hoor je hier niet over) Je huispersoneel als slaaf gebruiken/misbruiken Moslima met hoofddoek mag van haar broer niet in disco komen (dan is ze immmers hoer)
Taboe op sexuele voorlichting 75% van criminelen in A'dam is een kut-marokkaan Gescheiden fysieke ruimten maken voor de sexen
Kledingvoorschriften voor vrouwen Besnijden van mannen en vrouwen
Het altijd maar ontkennen "ikkuh nie gedaan hebbe" terwijl het een het een heterdaadje is. Gezichtsverlies is een schande, daarom ontkennen ze ook hun misdaden en liegen/misleiding is dan toegestaan
Symbolen van heidense feesten zijn strafbaar Uithuwelijken = verkrachting met goedkeuring van familie Het familie- of clanverband boven het eigen individu stellen Liegen/bedrog is geoorloofd als je jezelf kan verrijken Per jaar worden 300 Westerse boeken naar het Arabisch vertaald (Voor de gehele Arabische wereld!!!). Daartegenover worden er alleen al in Nederland zo'n 5000 Arabische boeken naar het Nederlands vertaald. De eeuwige 'slachtofferrol'. Geloven dat je als "martelaar" (terrorist) in het hiernamaals wordt omringd met 7 maagden van 15 jaar. Totaal geen interesse in cultuur emigratie-land, maar wel sjosjale dienst weten te vinden De moslim heeft het nooit gedaan , het is altijd de schuld van de ander Wanneer je niet tot de islam behoort ben je heiden Geen securalisatie geen verlichting meegemaakt Tegen vrijheid van meningsuiting Veel te vaak op een dag bidden Het tegengaan van Wetenschap in het algemeen
Veel aspecten van het leven die gericht zijn op een geweldscultuur
Gebrek om een rustige dialoog te voeren (mensen uit laten praten)
6 á 10 kinderen hier uitpoepen en 5 in het thuisland eveneens opgeven voor kinderbijslag Je kitsch-bak op de stoep parkeren (mercedes 190D)
Autochtonen wegpesten zodat je er zelf kan wonen
Je vuilnis uit het raam gooien Vrouwen in sexy kleding voor 'hoer' aanzien Altijd maar om het geringste roepen: "Jai moe dood!!!ik wil sjoepshidie" Denken dat je al iemand bent zonder ook nog maar iets te hebben uitgevoerd in je leven RESPECT eisen in plaats van het willen verdienen Hardnekkig in je eigen taal blijven lullen terwijl je volop omringd wordt door autochtonen Je kinderen niet afleren dat je geen straatroof mag plegen Het fenomeen onaanraakbaren Erbij lopen als een Gangsta (Crips/Bloods) met gestolen gouden kettingen Met een veel te dure BMW bij de sociale dienst verschijnen
Barbie poppen verbieden De islam kent geen diervriendelijkheid (zie de ramadan) De islam mishandelt kinderen (besnijdenissen) De acceptatie dierensex / mishandeling Zeg nou eens zelf... Waarom mag een land geen regels opstellen voor ideologien die haaks staan op de normen en waarden die zij zelf hebben ontwikkeld en willem. Het volkerenrecht schrijft voor dat het Nederlandse volk ook het recht heeft op zijn eigen identiteit. Men denke aan de scheiding van Kerk en Staat, de parlementaire democratie, de onafhankelijkheid van de rechtspraak, de vrijheid van meningsuiting, de gelijkwaardigheid van man en vrouw, het vrije ondernemerschap, de legale acceptatie van homosexualiteit, abortus… In alle islamitische landen zijn deze verworvenheden vaak formeel of de facto afwezig. De huidige politiek dwingt ons door een verouderde grondwet om geen eigen identiteit op te bouwen. En zo onvrede te bewerkstelligen. Het wachten is op een burgeroorlog (ww4) die naar mijn inzien nu al bezig is. Als een islamitisch land wetten heeft om de Westerse normen en waarden tegen te houden hoor je GroenLinks niet en heet dat geen discriminatie. Maar als ik mijn normen en waarden wil beschermen dan is het hek van de dam. Iedere aanbieder van telecomdiensten, dus ook een belwinkel, is verplicht zich te laten registreren bij de Opta. Belwinkels doen dat niet en de Opta laat dat zo." Of het nu om shoarmetenten, de Beverwijkse markt, belhuizen, islamitische slagerijen of 'supermarkten' gaat, om naaiatteliers, illegale uitzendbureau's, het maakt niet uit, voor allochtone bedrijven gelden niet de regels waar de autochtone Nederlander onder zucht. Of het nu gaat om criminaliteit, volksgezondheid, ontduiking van belastingen en het zich niet houden aan de regels of voorschriften, zij worden met rust gelaten. Marokkaanse vooroordelen over de Nederlander.
Onderstaand is een collage van postings op maroc.nl en marokko.nl. Ergens houdt het ons een spiegel voor van onze onhebbelijkheden.
1.Nederlanders vegen hun achterste droog af met papier. Toelichting :Arabieren gebruiken water (bekend van onze bezoeken aan het MO). Ook oudere Indischen gebruiken nog steeds water. In Indie plachtten wij de Hollanders hierdoor ook vies te vinden. Wanneer een Indische trouwde met een Hollander zeiden wij hem/haar ‘leer haar/hem de fles’. 2.Nederlanders wassen hun handen niet na toiletgebruik.Toelichting : inderdaad niet. Hangt ook samen met het bovenstaande. 3.Nederlanders bezigen schaamteloos woorden als : kut, lul, poep, piesen, kakken en drollen. 4.Vooral ouderen spreken vrijuit over de kleur en smeuigheid van hun ontlasting. Toelichting: hier spreekt kennelijk een Moslima over haar ervaringen in de bejaardenzorg. 5.Hollanders wassen , voor en na het eten, hun handen niet. Toelichting : Marokkanen eten, ook hier in Nederland, met hun handen. 6.Een Hollander boert en laat winden in de familiekring maar ook in het openbaar. 7.Een Hollander eet smerig in het openbaar. Als voorbeeld wordt hier het eten van een (varkens) worst van de Hema gegeven. Het vet druipt af van de kin en stroomt over het T-shirt. Een smerig gezicht. 8.Een Hollander schrikt er niet voor terug zijn hond te zoenen. Toelichting: voor de Islam is een hond een onrein dier en zal dus nooit als huisdier genomen moeten worden. (ik ben er ook vies van ) 9.Een Hollander spreekt in het openbaar luid. Hij roept wat van de ene kant van de straat naar de andere. Toelichting: iemand iets toeroepen (zeker voordat je hem begroet hebt) is voor een Arabier onfatsoenlijk. 10.Vieze moppen vertellen. 11. Hollanders beledigen elkaar. Toelichting: Arabieren beledigen elkaar niet. Wanneer je iemand ‘hoerenzoon’ noemt wordt je afgeslacht. Tegenover een ongelovige mag het natuurlijk altijd. 12 Hollanders zeggen meteen wat ze denken. 13.Hollanders zijn onbeleefd tegen leraren en ouderen. Hierbij laat ik de geijkte vooroordelen als : ‘de ene helft van Nederland bestaat uit hoerenlopers en/of homo’s en de andere helft uit hoeren’ achterwege.

freya
25-09-04, 13:42
Geplaatst door Rabi'ah.
Ik vind wel dat kinderen hun ouders dankbaar moeten zijn, omdat zij per slot van rekening degenen zijn geweest die je op de wereld hebben gezet, je hebben verzorgd en hebben gemaakt tot wie je bent.

Bovendien is het krijgen van kinderen voor lang niet iedereen een bewuste keuze geweest en is het een hele opoffering voor ouders om 20 jaar lang kinderen op te voeden.

Dus een beetje erkentelijkheid daarvoor is mijns inziens zeker op zijn plaats.



Dit vind ik dus echt onzin. Ouders moeten zo nodig kinderen, het is hun plicht daarvoor te zorgen totdat ze zelfstandig zijn. Dat heeft te maken met de instandhouding van de soort en het doorgeven van de eigen genen.

Het is tegennatuurlijk om nakomelingen te remmen in hun ontwikkeling door ze te dwingen de ouders te verzorgen. In de dierenwereld zal je dat nergens tegenkomen.
Als een kind dat uit liefde wil doen, is dat prima, maar je kan dat als ouder en/of maatschappij niet gaan eisen.
Ik als ouder maak de keus om nooit helemaal afhankelijk te willen zijn van mijn kind. Als ik het zelf niet meer red en ik mijn omgeving tot last wordt, waarom moet ik me dan per se aan het leven vastklampen?
Is sterven dan zoiets verschrikkelijks? Ik ben er iig niet bang voor, zolang het maar niet voortijdig is en ik mijn kind niet kan begeleiden totdat hij me niet meer nodig heeft.



Liefde is geen ruilhandel. :moe:

In elke relatie telt: voor wat hoort wat.

Als jij geen belangstelling voor je omgeving kan opbrengen, dan kan je ook niet verwachten dat je omgeving belangstelling voor jou heeft.

Als jij je uit het leven terugtrekt achter geraniums, kan je niet verwachten dat het leven nog graag bij jou binnenkomt.

Als jij nooit moeite doet voor een ander, doet een ander geen moeite voor jou.

Als jij altijd loopt te klagen en een saaie zeurpiet bent, verwacht dan niet dat anderen jou graag komen entertainen.


De eenzame mensen die ik ken, hebben dat grotendeels aan zichzelf te danken :moe:
En de leuke, belangstellende, gezellige, actieve ouderen die ik ken zijn niet eenzaam.



Ik denk dat zo'n "leven" nog veel erger is dan de dood en dat het egoïstisch en zelfs wreed is om mensen onder zulke omstandigheden op te leggen dat ze maar moeten blijven leven voor de familieleden.

Ik vind het ook egoistisch en wreed om jezelf aan het leven vast te klampen en van je familie te verwachten dat ze je verzorgen.

Rabi'ah.
25-09-04, 14:04
Geplaatst door freya
Dit vind ik dus echt onzin. Ouders moeten zo nodig kinderen, het is hun plicht daarvoor te zorgen totdat ze zelfstandig zijn. Dat heeft te maken met de instandhouding van de soort en het doorgeven van de eigen genen.

Zoals ik al eerder schreef, is het krijgen van kinderen lang niet altijd een bewuste eigen keuze.

Iemand kan verkracht worden, iemand kan op een andere manier ongewenst zwanger raken, iemand kan nooit goed voorgelicht zijn, iemand kan geen beschikking hebben tot voorbehoedsmiddelen, iemand kan kinderen moeten krijgen om te helpen op het land of om later niet aan de straatstenen overgeleverd te zijn. :moe:

De wereld is groter dan alleen West-Europa, waar men de luxe heeft om te beschikken over sociale voorzieningen en anticonceptie.


Geplaatst door freya

Het is tegennatuurlijk om nakomelingen te remmen in hun ontwikkeling door ze te dwingen de ouders te verzorgen. In de dierenwereld zal je dat nergens tegenkomen.
Als een kind dat uit liefde wil doen, is dat prima, maar je kan dat als ouder en/of maatschappij niet gaan eisen.

Niemand heeft het hier over dwang of over verplichting.

Kinderen zijn ook zeker niet verplicht om hun ouders in huis te nemen.

Maar waar het hier over gaat zijn kinderen met normale ouders die normaal opgevoed zijn met ouders die hun best voor hun gedaan hebben en ze laten stikken als ze oud en hulpbehoevend zijn en het nog als een last zien om 1 keer per jaar met Kerst langs te gaan in het verzorgingstehuis waarin ze ma of pa gedumpt hebben en dan nog met tegenzin gaan. :moe:

Voor wat hoort wat, toch volgens jouw theorie?

Dan mogen die kinderen ook best wat terugdoen voor de mensen die hun op de wereld gezet hebben.

Bovendien hoeft het omkijken naar je ouders helemaal niet in te houden dat je geremd wordt in je ontwikkeling, het is geen óf óf-kwestie.




Geplaatst door freya

Ik als ouder maak de keus om nooit helemaal afhankelijk te willen zijn van mijn kind. Als ik het zelf niet meer red en ik mijn omgeving tot last wordt, waarom moet ik me dan per se aan het leven vastklampen?
Is sterven dan zoiets verschrikkelijks? Ik ben er iig niet bang voor, zolang het maar niet voortijdig is en ik mijn kind niet kan begeleiden totdat hij me niet meer nodig heeft..

Het is altijd makkelijk praten als je jezelf nog kunt redden en niet oog in oog met de dood staat.

Verder kan ik het uit eigen ervaring zeggen dat het vaak niet zozeer de ouderen zijn die zich aan het leven vastklampen, maar de omgeving die per se wil dat de ouder blijft leven, desnoods kermend van de pijn of als een kasplantje, als hij/zij maar blijft leven. :moe:




Geplaatst door freya

In elke relatie telt: voor wat hoort wat.

Als jij geen belangstelling voor je omgeving kan opbrengen, dan kan je ook niet verwachten dat je omgeving belangstelling voor jou heeft.

Als jij je uit het leven terugtrekt achter geraniums, kan je niet verwachten dat het leven nog graag bij jou binnenkomt.

Als jij nooit moeite doet voor een ander, doet een ander geen moeite voor jou.

Als jij altijd loopt te klagen en een saaie zeurpiet bent, verwacht dan niet dat anderen jou graag komen entertainen.

Ik ben het met je eens dat dit geldt voor contacten met vreemden, maar mijn liefde voor mijn ouders is niet aan voorwaarden gebonden.

Die van hen voor mij trouwens ook niet.



Geplaatst door freya

De eenzame mensen die ik ken, hebben dat grotendeels aan zichzelf te danken :moe:
En de leuke, belangstellende, gezellige, actieve ouderen die ik ken zijn niet eenzaam.

Als je van iemand houdt, accepteer je die persoon zoals hij/zij is, dus ook met diens minder leuke kanten, zeker als het je ouders zijn.

Ik kan me kapot ergeren aan mijn ouders en mijn relatie met mijn zusje en andere familileden is ook niet altijd rozengeur en maneschijn, maar right or wrong, het blijven toch je ouders en omgekeerd blijven het toch je kinderen.



Geplaatst door freya

Ik vind het ook egoistisch en wreed om jezelf aan het leven vast te klampen en van je familie te verwachten dat ze je verzorgen.

Wat vel jij makkelijk een oordeel over mensen die als enige fout hebben dat ze bang voor de dood zijn.


Groetjes,

Rabiah.

Afrux
25-09-04, 14:07
het lijkt net of de discussie nu draait om het al dan niet "afwassen van handen". In mijn ogen heeft het niets te maken met achterlijkheid maar met hygiene.

De Kern van de zaak is of de moslim wereld ten opzichte van de ontwikkelde wereld achterloopt. Helaas voel ik vaak een woede op gezichten van de Marokkanen als ik zeg dat de moslims op dit moment in een achterlijke positie zich bevinden. Zowel op culturele, economisch als sociale niveau.
Een paar voorbeelden:
Economie: Het BNP van Spanje is hoger dan de 22 landen die zich Arabisch noemen.
Cultuur: in 18 van deze landen wonen etnische groepen, maar nergens hebben ze hun culturele en taalkundige rechten.
Sociaal: In alle deze landen geldt het recht van de sterkste.
(er zijn nog 1001 voobeelden)

Daarbij komt een grootgroep extremisten die dankzij de bovengenoemde omstandigheden veel terrein winnen. Deze extremisten is pas achterlijk. Want zij willen terug naar 1500 jaar geleden. En voor hun zijn teksten zoals het stenigen van tot de dood, handen afhakken, dat vrouwen minder gelovig en slim zijn (door Mohammed gezegd), en veel anderen heilig.


Conclusie:
De zogenaamde "islamitische" wereld loopt achter en bevindt zich een achterlijk positie.

Helaas worden de msolims in het westen die het bevoorecht hebben in beschaafde samenlevingen te leven erg kwaad als iemand zoiets zegt. terwijl ik dagelijks artikelen in gezaghebbende arabische kranten tegenkom die duidelijk over een achterlijke samenleving hebben.

freya
25-09-04, 17:07
Geplaatst door Rabi'ah.
Zoals ik al eerder schreef, is het krijgen van kinderen lang niet altijd een bewuste eigen keuze.

Iemand kan verkracht worden, iemand kan op een andere manier ongewenst zwanger raken, iemand kan nooit goed voorgelicht zijn, iemand kan geen beschikking hebben tot voorbehoedsmiddelen, iemand kan kinderen moeten krijgen om te helpen op het land of om later niet aan de straatstenen overgeleverd te zijn. :moe:

De wereld is groter dan alleen West-Europa, waar men de luxe heeft om te beschikken over sociale voorzieningen en anticonceptie.


Verkrachting is een geval appart maar voor der est weet de wereldbevolking heel goed dat er van sex kindertjes komen :moe:

Bovendien is over het grootste deel van de wereld de bedoeling van een huwelijk kinderenkrijgen.
Verder hoeven kinderen al helemaal niet op te draaien voor domheden begaan door hun ouders :moe:



Niemand heeft het hier over dwang of over verplichting.

Kinderen zijn ook zeker niet verplicht om hun ouders in huis te nemen.

Maar waar het hier over gaat zijn kinderen met normale ouders die normaal opgevoed zijn met ouders die hun best voor hun gedaan hebben en ze laten stikken als ze oud en hulpbehoevend zijn en het nog als een last zien om 1 keer per jaar met Kerst langs te gaan in het verzorgingstehuis waarin ze ma of pa gedumpt hebben en dan nog met tegenzin gaan. :moe:

Nee hoor geen verplichting, maar de waardeoordelen over mensen die niet voor hun ouders wensen te zorgen druipen van dit stukje tekst af!


Voor wat hoort wat, toch volgens jouw theorie?

Dan mogen die kinderen ook best wat terugdoen voor de mensen die hun op de wereld gezet hebben.

hen :p

Nee in mijn voorbeelden gaat het om iets dat vanzelf gaat als zaken in een relatie in evenwicht zijn. Dat is geen kwestie van je mag toch zeker wel iets terug doen. Nogmaals: ouders hebben een verplichting (en instinct!) om hun nakomelingen te verzorgen, maar omgekeerd kan je die eis niet stellen.


Bovendien hoeft het omkijken naar je ouders helemaal niet in te houden dat je geremd wordt in je ontwikkeling, het is geen óf óf-kwestie.

Dan ken jij geen volwassen dochters die zichzelf totaal hebben weggecijferd voor hun ouders en na hun dood met een burnout achterblijven.


Het is altijd makkelijk praten als je jezelf nog kunt redden en niet oog in oog met de dood staat.

Ik ben hier pas goed over gaan nadenken sinds ik niet meer alles helemaal zelf kan!



Ik ben het met je eens dat dit geldt voor contacten met vreemden, maar mijn liefde voor mijn ouders is niet aan voorwaarden gebonden.

Die van hen voor mij trouwens ook niet

Als je van iemand houdt, accepteer je die persoon zoals hij/zij is, dus ook met diens minder leuke kanten, zeker als het je ouders zijn.

Ik kan me kapot ergeren aan mijn ouders en mijn relatie met mijn zusje en andere familileden is ook niet altijd rozengeur en maneschijn, maar right or wrong, het blijven toch je ouders en omgekeerd blijven het toch je kinderen..

Mooi dat er in jouw gezin sprake van liefde is. In veel gezinnen is dat niet het geval.

Ik zie btw geen enkele reden om mensen maar met al hun fouten te accepteren. Ik zoek liever mensen om me heen die bij me passen.

Dat hele familiegevoel gedoe is een flinterdun cultureel ideaal dat voor heel veel mensen helemaal niet is weggelegd. Ik ken TE veel mensen die door hun familie doodongelukkig worden gemaakt.



Wat vel jij makkelijk een oordeel over mensen die als enige fout hebben dat ze bang voor de dood zijn.

Wat vel jij makkelijk een oordeel over mensen die andere keuzes in het leven durven te maken :p

answering
25-09-04, 19:12
Geplaatst door Afrux
het lijkt net of de discussie nu draait om het al dan niet "afwassen van handen". In mijn ogen heeft het niets te maken met achterlijkheid maar met hygiene.

De Kern van de zaak is of de moslim wereld ten opzichte van de ontwikkelde wereld achterloopt. Helaas voel ik vaak een woede op gezichten van de Marokkanen als ik zeg dat de moslims op dit moment in een achterlijke positie zich bevinden. Zowel op culturele, economisch als sociale niveau.
Een paar voorbeelden:
Economie: Het BNP van Spanje is hoger dan de 22 landen die zich Arabisch noemen.
Cultuur: in 18 van deze landen wonen etnische groepen, maar nergens hebben ze hun culturele en taalkundige rechten.
Sociaal: In alle deze landen geldt het recht van de sterkste.
(er zijn nog 1001 voobeelden)

Daarbij komt een grootgroep extremisten die dankzij de bovengenoemde omstandigheden veel terrein winnen. Deze extremisten is pas achterlijk. Want zij willen terug naar 1500 jaar geleden. En voor hun zijn teksten zoals het stenigen van tot de dood, handen afhakken, dat vrouwen minder gelovig en slim zijn (door Mohammed gezegd), en veel anderen heilig.


Conclusie:
De zogenaamde "islamitische" wereld loopt achter en bevindt zich een achterlijk positie.

Helaas worden de msolims in het westen die het bevoorecht hebben in beschaafde samenlevingen te leven erg kwaad als iemand zoiets zegt. terwijl ik dagelijks artikelen in gezaghebbende arabische kranten tegenkom die duidelijk over een achterlijke samenleving hebben.

Precies wat Hirsi ook zegt:

De Arabische cultuur - die, via de islam, ook verbreid is naar niet Arabische samenlevingen - loopt in veel opzichten ver achter bij het westen. Uitzicht op verbetering is er, maar komt moeizaam. De Arab Human development-rapporten van de VN, opgesteld door Arabische wetenschappers, zijn een eerste stap in de goede richting. Deze zijn uitgebracht in 2002 en 2003 en de schrijvers ervan leggen de vinger op de zere plek. Zij concluderen dat het in de Arabische wereld schort aan (individuele) vrijheid, kennis en rechten voor vrouwen. De nog aanwezige rijkdom is uitsluitend gebaseerd op de olie die door westerse ondernemingen uit de grond gehaald wordt, de economische groei is de laagste ter wereld (met uitzondering van zuidelijk Afrika) en het analfabetisme is omvangrijk en hardnekkig. Zo worden er per jaar in de Arabische wereld niet meer dan 300 buitenlandse boeken in vertaling uitgegeven. Alleen in Nederland zijn dat er jaarlijks 5000. Met de naleving van de mensenrechten is het er evenseens beroerd gesteld. De Arabische overheden plegen geweld tegen hun eigen bevolking en de verschillende bevolkingsgroepen plegen geweld tegen elkaar. Mensen worden onderdrukt en de positie van vrouwen is nergens zo slecht als in d islamitische wereld. De VN-rapporten melden dat vrouwen nagenoeg zijn uitgesloten van het publieke en politieke leven en dat de wetgeving inzake huwelijk, echtscheiding, erfrecht en overspel extreem in het nadeel van vrouwen is.

Ayaan Hirsi Ali, de maagdenkooi, p.7

Siah
25-09-04, 21:10
Geplaatst door freya
Op het moment dat ik mijn eigen kont niet meer kan afvegen, ga ik ernstig overwegen hoeveel meerwaarde mijn leven nog heeft. :haha: :hihi:

Siah
25-09-04, 21:17
Geplaatst door Rabi'ah.
Ik vind wel dat kinderen hun ouders dankbaar moeten zijn, omdat zij per slot van rekening degenen zijn geweest die je op de wereld hebben gezet, je hebben verzorgd en hebben gemaakt tot wie je bent.





:fpetaf: TUSSEN IN ,




Geplaatst door freya
Dit vind ik dus echt onzin. Ouders moeten zo nodig kinderen, het is hun plicht daarvoor te zorgen totdat ze zelfstandig zijn. Dat heeft te maken met de instandhouding van de soort en het doorgeven van de eigen genen.

Siah
25-09-04, 21:24
effe tusse door, :tover:

Geplaatst door Rabi'ah.
Voor wat hoort wat, toch volgens jouw theorie?

:fplet: voorzichtig!

mark61
25-09-04, 23:12
Geplaatst door Rabi'ah.
Iemand kan verkracht worden, iemand kan op een andere manier ongewenst zwanger raken, iemand kan nooit goed voorgelicht zijn, iemand kan geen beschikking hebben tot voorbehoedsmiddelen, iemand kan kinderen moeten krijgen om te helpen op het land of om later niet aan de straatstenen overgeleverd te zijn. :moe:

Sex is voor armen het enige gratis verzetje. Het proletariaat heet dan ook naar hun enige rijkdom, proles = nageslacht.

Siah
26-09-04, 02:00
Geplaatst door mark61
Sex is voor armen het enige gratis verzetje. Het proletariaat heet dan ook naar hun enige rijkdom, proles = nageslacht.




:auw2: