PDA

Bekijk Volledige Versie : Blunder van Cliteur?



Olive Yao
25-09-04, 15:08
“Wat willen die sympathieke pleitbezorgers van de vrijzinnige islam nu precies betogen? Dat het mogelijk is een bloemlezing te maken uit de koran waaruit alle passages over het afhakken van handen, het slaan van vrouwen het amputeren van handen en voeten van ketters en het stenigen van overspeligen verdwenen zijn? (…)

Het probleem met veel autochtone commentaren over de “islam” is dat het vaak helemaal niet over de islam gaat. De koran wordt niet gelezen (…)”.

(Paul Cliteur, Trouw zaterdag 25 september)

Ik heb de koran van het eerste tot het laatste woord gelezen en veel aantekeningen gemaakt. Uit m'n hoofd kan ik me geen passages herinneren over handen en voeten afhakken, en van overspeligen stenigen weet ik zeker dat dat er niet in staat.

Heeft Cliteur de koran wel gelezen?

Julien
25-09-04, 15:12
is Cliteur niet in de war met die zogenaamde "hadith's"?

Orakel
25-09-04, 15:28
Geplaatst door Olive Yao
“Wat willen die sympathieke pleitbezorgers van de vrijzinnige islam nu precies betogen? Dat het mogelijk is een bloemlezing te maken uit de koran waaruit alle passages over het afhakken van handen, het slaan van vrouwen het amputeren van handen en voeten van ketters en het stenigen van overspeligen verdwenen zijn? (…)

Het probleem met veel autochtone commentaren over de “islam” is dat het vaak helemaal niet over de islam gaat. De koran wordt niet gelezen (…)”.

(Paul Cliteur, Trouw zaterdag 25 september)

Ik heb de koran van het eerste tot het laatste woord gelezen en veel aantekeningen gemaakt. Uit m'n hoofd kan ik me geen passages herinneren over handen en voeten afhakken, en van overspeligen stenigen weet ik zeker dat dat er niet in staat.

Heeft Cliteur de koran wel gelezen?

Paul Cliteur en Mohamed Rabbae reageren op Paul Scheffer's 'Het onbehagen in de islam'

Paul Cliteur: ,,Het probleem met veel autochtone commentaren over de 'islam' is dat het vaak helemaal niet over de islam gaat. De Koran wordt niet gelezen. Men neemt geen kennis van wat in de islamitische cultuur is gebeurd of gebruikelijk is. Men richt zich op sympathieke uitspraken van nieuwe Nederlanders als Karacaer en Bouali en vervolgens zegt men: 'Kijk, zo kan het toch ook?' Wat men vergeet, is dat deze uitspraken voor niets anders staan dan de hoogst persoonlijke opvattingen van Bouali of Karacaer. Die opvattingen hebben zij niet dankzij de islam, maar ondanks de islam.''

Mohamed Rabbae: ,,Waar ligt de werkelijke oorzaak van het terrorisme? Volgens Paul Scheffer in het onbehagen in de islam: een twijfel aan de eigen cultuur en religie, die geen stem krijgt en daarom een uitweg vindt in wrok en agressie. Hij zit ernaast. Dat de onderdrukte stem een uitweg vindt in wrok en geweld is juist. Maar de oorzaak is niet religieus, maar politiek. In de islamitische landen is het fundamentalisme ontstaan door het totaal falen van de politiek: gebrek aan democratie, armoede en algemene corruptie. Omdat de bestaande politieke partijen niet bij machte zijn om de massa tegen deze misstanden te mobiliseren, is het politieke fundamentalisme met succes een militanter alternatief geworden.

hele artikel helaas nog niet beschikbaar

Joesoef
25-09-04, 15:44
Ik wil een rectificatie. Anders laat ik hem stenigen.

Spoetnik
25-09-04, 15:48
I sense much fear in Cliteur,

Fear leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.

Fear is the path of the dark side.

(c) Yoda

Orakel
25-09-04, 16:08
Geplaatst door Spoetnik
I sense much fear in Cliteur,

Fear leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.

Fear is the path of the dark side.

(c) Yoda

Mooie uitspraak! Vonnum zo mooi, dat ik dacht: wie is die Yoda? Een Oosterse wijsgeer? Een Briljant filosoof?
Dus ik googelen en wat ziet ik?

http://216.127.78.103/~dutch-starwars.com/database/personen/pics/yoda.jpg

:moe:

Hij lijkt wel een beetje op Cliteur.

Al3arbi
25-09-04, 16:09
Geplaatst door Orakel
Mooie uitspraak! Vonnum zo mooi, dat ik dacht: wie is die Yoda? Een Oosterse wijsgeer? Een Briljant filosoof?
Dus ik googelen en wat ziet ik?

http://216.127.78.103/~dutch-starwars.com/database/personen/pics/yoda.jpg

:moe:

Hij lijkt wel een beetje op Cliteur.


Je ken mij nie wijsmaken dat je ook Yoda niet kent. :cheefbek:

Orakel
25-09-04, 16:11
Geplaatst door Al3arbi
Je ken mij nie wijsmaken dat je ook Yoda niet kent. :cheefbek:

Wollah 'ksweerut: gtttffff.
Heb niks met ouwe SF-films of series.

Moet toch me grot maar es uit.

Spoetnik
25-09-04, 16:16
Geplaatst door Orakel
Wollah 'ksweerut: gtttffff.
Heb niks met ouwe SF-films of series.

Moet toch me grot maar es uit.

Hij was gisteren op TV. :D

ps. de filosofische waarheid van zo'n uitspraak blijft natuurlijk kloppen, of het nou uit een SciFi film komt, of een heilig boek.

Siah
25-09-04, 17:14
Geplaatst door Orakel
Mooie uitspraak! Vonnum zo mooi, dat ik dacht: wie is die Yoda? Een Oosterse wijsgeer? Een Briljant filosoof?
Dus ik googelen en wat ziet ik?

http://216.127.78.103/~dutch-starwars.com/database/personen/pics/yoda.jpg

:moe:

Hij lijkt wel een beetje op Cliteur.

:haha: :hihi:

Siah
25-09-04, 17:15
Geplaatst door Orakel
Wollah 'ksweerut: gtttffff.
Heb niks met ouwe SF-films of series.

Moet toch me grot maar es uit. :hihi:

Siah
25-09-04, 17:17
Geplaatst door Spoetnik
Hij was gisteren op TV. :D

ps. de filosofische waarheid van zo'n uitspraak blijft natuurlijk kloppen, of het nou uit een SciFi film komt, of een heilig boek. :moe:

sjaen
25-09-04, 17:46
Geplaatst door Siah
:moe:


http://www.typingmaster.nl/

:ergleuk: