PDA

Bekijk Volledige Versie : c ?



Siah
26-09-04, 01:21
toch ga ik erop regeren;


Geplaatst door Afrux
het lijkt net of de discussie nu draait om het al dan niet "afwassen van handen". In mijn ogen heeft het niets te maken met achterlijkheid maar met hygiene.

De Kern van de zaak is of de moslim wereld ten opzichte van de ontwikkelde wereld achterloopt. Helaas voel ik vaak een woede op gezichten van de Marokkanen als ik zeg dat de moslims op dit moment in een achterlijke positie zich bevinden. Zowel op culturele, economisch als sociale niveau.
Een paar voorbeelden:
Economie: Het BNP van Spanje is hoger dan de 22 landen die zich Arabisch noemen.
Cultuur: in 18 van deze landen wonen etnische groepen, maar nergens hebben ze hun culturele en taalkundige rechten.
Sociaal: In alle deze landen geldt het recht van de sterkste.
(er zijn nog 1001 voobeelden)

Daarbij komt een grootgroep extremisten die dankzij de bovengenoemde omstandigheden veel terrein winnen. Deze extremisten is pas achterlijk. Want zij willen terug naar 1500 jaar geleden. En voor hun zijn teksten zoals het stenigen van tot de dood, handen afhakken, dat vrouwen minder gelovig en slim zijn (door Mohammed gezegd), en veel anderen heilig.


Conclusie:
De zogenaamde "islamitische" wereld loopt achter en bevindt zich een achterlijk positie.

Helaas worden de msolims in het westen die het bevoorecht hebben in beschaafde samenlevingen te leven erg kwaad als iemand zoiets zegt. terwijl ik dagelijks artikelen in gezaghebbende arabische kranten tegenkom die duidelijk over een achterlijke samenleving hebben.



..cartoon