PDA

Bekijk Volledige Versie : Muslims in S. Africa celebrate 200 years of freedom



deleted user
27-09-04, 11:02
gewist

sjaen
27-09-04, 13:04
Vorig jaar dook er een professor en\of imam uit zuid afrika regelmatig in praatprogamma's op. Weet iemand hier wie ik bedoel? en kan me dan zijn naam geven zodat ik naar publicaties van hem kan zoeken.

mark61
27-09-04, 13:09
Geplaatst door sjaen
Vorig jaar dook er een professor en\of imam uit zuid afrika regelmatig in praatprogamma's op. Weet iemand hier wie ik bedoel? en kan me dan zijn naam geven zodat ik naar publicaties van hem kan zoeken.

Dat was op de NMO, tenminste ik denk dat je die man bedoelt. Vraag het ze via [email protected]

Afrux
27-09-04, 13:16
Ik ben een groot aanhanger van de interpertatie van de islam in Zuid Afrika. Een voorbeeld om een illustratie te geven. Vrouwen gaan niet naar binnen via een zij deur maar nemen de plaats van de Imam in om mannen en vrouwen samen voor te lichten over het gevaar van Aids.


Ik heb een debat van Ahmed Dedaad gezien en sindsdien ben ik een grote aanhanger van zijn filosofie. het debat was in London en zijn tegen debater was een christen hoogleraar theologie in Amerika (van Palestijns afkomst). Deedad heeft hem alle hoeken van de zaal laten zien. Ik voelde op een gegeven moment medeleden met die hoogleraar. Het mooiste was toen Ahmed Deedad uit zijn hoofd de referetine van de palestijn uit de bijbel corrigeerde. De palstijn had een bijbel in zijn handen op dat moment. Deedad: Het is uw beurt, ik mag nu niet spreken, maar uw referentie is niet vers X maar vers XX. De hoogleraar helemaal zenuwwachtig laten uitzoeken door zijn adviseurs die bij hem aan tafel zaten en het klopte.

Later heb ik vernomen dat hij zowel de koran, tora en bijbel uit zijn hoofd kent.

sjaen
27-09-04, 13:39
Thankx, maar het was niet Deedat, ik herinner me n.l. geen baard en hij was jonger.

mark61
27-09-04, 13:42
Geplaatst door sjaen
Thankx, maar het was niet Deedat, ik herinner me n.l. geen baard en hij was jonger.

Dus vraag het de NMO.

sjaen
27-09-04, 14:19
Geplaatst door mark61
Dus vraag het de NMO.

Met alleen die vage omschrijving die ik heb! Hellup, ik maak mezelf wel eens vaker belachelijk, dat gebeurt echter spontaan, maar om dat nu bewust te gaan doen? Nah, :hihi:

Goodnight
27-09-04, 19:27
Geplaatst door sjaen
Met alleen die vage omschrijving die ik heb! Hellup, ik maak mezelf wel eens vaker belachelijk, dat gebeurt echter spontaan, maar om dat nu bewust te gaan doen? Nah, :hihi:

he sjaen, colgens mij bedoel je die baardloze man ( imam???) die ook een keer een discussie leidde met een joodse vrouw een vrouwelijke pastoor en een islamitische vrouw.

Ik weet zijn naam niet.Maar weet 100% zeker als je die discussie noemt bij de NMO dat ze weten wie je bedoelt.

En je maakt je zelf niet belachelijk hoor.als dat jezelf belachelijk maken is...dan moet ik snel onder een steen gaan wonen :hihi:

Goodnight
27-09-04, 19:43
Geplaatst door Abu ghuraib2004
sjeikh Ahmed Deedat...die man is echt TOP!! :Iluvu:

Bij debatten met Christenen blijkt ie de bijbel zelfs beter te kennen dan menig dominee of priester.



en inderdaad is sjaikh Ahmed Deedat 1 van de grootste geleerden van deze eeuw.


Ik heb een boek van hem gelezen : Als de bijbel een tong had.

Echt een aanrader.

dat boek heb ik ook.
Eigenlijk mag ik dit niet zeggen, maar heb bij een paar dingen echt dubbel gelegen van het lachen.

Ik heb de bijbel nog nooit gelezen, dus weet niet of de stukken die hij citeert idd in staan,maar sjees als het waar is staat het vol met tegenstrijdigheden zeg!

mark61
27-09-04, 21:54
Geplaatst door Goodnight
En je maakt je zelf niet belachelijk hoor.als dat jezelf belachelijk maken is...dan moet ik snel onder een steen gaan wonen :hihi:

O ja? Vertel s wat jij allemaal voor belachelijke dingen doet...? :p


@ Sjaen: moet ik het voor je vragen? muts

sjaen
27-09-04, 22:17
Geplaatst door mark61
O ja? Vertel s wat jij allemaal voor belachelijke dingen doet...? :p


@ Sjaen: moet ik het voor je vragen? muts

Please? :blij: :nerveus: :Iluvu:

mark61
27-09-04, 22:28
Geplaatst door sjaen
Please? :blij: :nerveus: :Iluvu:

Is gebeurd. Lafaard. Ik wacht nu op antwoord.

sjaen
27-09-04, 22:56
Geplaatst door mark61
Is gebeurd. Lafaard. Ik wacht nu op antwoord.

Toppie!, thanx :blij:

Goodnight
28-09-04, 10:47
Geplaatst door mark61
O ja? Vertel s wat jij allemaal voor belachelijke dingen doet...? :p


@ Sjaen: moet ik het voor je vragen? muts

wil je niet weten.... :zwaai:

mark61
28-09-04, 10:50
Geplaatst door Goodnight
wil je niet weten.... :zwaai:

Jawel :boer:

sjaen
28-09-04, 12:27
Nou vooruit ééntje dan.

Ik ben nogal een 'flapuit', so to speak!
Picture this:
Je zit met je vriendin op een terras in Berlijn en bestelt koffie, de ober komt met het gevraagde terug, ligt er één miezerig klontje suiker, dus ik vraag in mijn beste Duits om nog wat suiker! Hij komt terug en ik meen toch een verklarende verontschuldiging te moeten geven , en zeg: Danke schön, ich bin süss!

mark61
28-09-04, 12:37
Geplaatst door sjaen
Nou vooruit ééntje dan.

Ik ben nogal een 'flapuit', so to speak!
Picture this:
Je zit met je vriendin op een terras in Berlijn en bestelt koffie, de ober komt met het gevraagde terug, ligt er één miezerig klontje suiker, dus ik vraag in mijn beste Duits om nog wat suiker! Hij komt terug en ik meen toch een verklarende verontschuldiging te moeten geven , en zeg: Danke schön, ich bin süss!

Ik zou maar oppassen met Berlijnse obers. Of wastie ook süss?