PDA

Bekijk Volledige Versie : Probleemjeugd treitert politie Ede



freya
28-09-04, 08:50
Probleemjeugd treitert politie Ede

NU.nl

EDE - Een groep probleemjongeren uit Ede treitert al enige tijd de politie in die plaats. Verschillende agenten, onder wie de allochtonencoördinator, zijn ernstig bedreigd. Ook worden regelmatig banden van privé-auto's lekgestoken. De probleemgroep bestaat voornamelijk uit Marokkaanse jeugd.

Dat heeft districtschef A. Kloosterman gezegd bij een gemeentelijke commissievergadering. Volgens Kloosterman gaat de politie de leden van de probleemgroep keihard aanpakken. Ook justitie werkt daar aan mee. Het gaat om de groep jongeren, van wie burgemeester Robbertsen van Ede eerder al zei dat de gemeente er geen geld voor hulpverlening meer aan wil besteden, omdat de jongens onverbeterlijk blijken te zijn.


allochtonencoördinator :maf2:

Bofko
28-09-04, 08:59
Geplaatst door freya
allochtonencoördinator :maf2:

Ja , ze durven het geen marokkanencoördinator te noemen.

plexus
28-09-04, 09:02
vroeger had men nog respect voor een allochtonencoördinator ..wat dat ook mag zijn :duizelig:

nard
28-09-04, 10:34
Inderdaad.
Ik kan me heel goed voorstellen dat deze arme jongens zich zo gaan gedragen.

TonH
28-09-04, 11:03
Geplaatst door freya
Dat heeft districtschef A. Kloosterman gezegd bij een gemeentelijke commissievergadering. Volgens Kloosterman gaat de politie de leden van de probleemgroep keihard aanpakken.

Dat is, geloof ik al de zoveelste keer dat dat daar geroepen wordt. Steeds als de begroting op de agenda staat zeker. Want heeft men nu in de afgelopen twee jaar nog steeds niets gedaan?! Of was probleem, toen men in 2002 aan de bel trok toch eigenlijk niet zo ernstig?

Maar waarom riep men dat toen wel? En hebben die camera's die alle heil zouden brengen op het museumplein dan niet gewerkt? Dat valt even tegen...

Bofko
28-09-04, 11:07
Bij andere steden hoor je redelijke succesverhalen. Waarom niet in Ede?

mark61
28-09-04, 11:19
Geplaatst door Bofko
Bij andere steden hoor je redelijke succesverhalen. Waarom niet in Ede?

Ede ligt in de frontlinie van de clash of civvies. Steile christenen versus (zogeheten) moeslims.

Als jij in Ede woonde was je ook een probleemjongere. :hihi: Tilburgse Heuvel-pleinplasser...

Bofko
28-09-04, 11:22
Geplaatst door mark61
Ede ligt in de frontlinie van de clash of civvies. Steile christenen versus (zogeheten) moeslims.


Ja van die hele christelijke agenten die de andere wang toekeren in plaats van de wapenstok te hanteren.

nard
28-09-04, 11:23
Geplaatst door Bofko
Ja van die hele christelijke agenten die de andere wang toekeren in plaats van de wapenstok te hanteren.

You've got the point ....


:p


andere-wang-christenen tegen heilige-oorlog-moslims; het probleem ten voeten uit.

mark61
28-09-04, 11:31
Geplaatst door nard
andere-wang-christenen tegen heilige-oorlog-moslims; het probleem ten voeten uit.

Nog even en de shari`a is van kracht binnen Ede city limits.

nard
28-09-04, 11:38
Geplaatst door mark61
Nog even en de shari`a is van kracht binnen Ede city limits.

Wat zullen die griffo's balen. Hoewel .... hoedjes dragen doen de vrouwen toch al dus.

mark61
28-09-04, 11:40
Geplaatst door nard
Wat zullen die griffo's balen. Hoewel .... hoedjes dragen doen de vrouwen toch al dus.

Jah er is hier eerder sprake van een eensgezinde strijd van preciezen tegen rekkelijken. Ik adviseer het aantrekken van imams uit S.A.

nard
28-09-04, 11:42
Geplaatst door mark61
Jah er is hier eerder sprake van een eensgezinde strijd van preciezen tegen rekkelijken. Ik adviseer het aantrekken van imams uit S.A.

Je suggereert met de boerka in de kerk?

Dat zal reverence niet fijn vinden; kan ie niet goed zien of zijn vrouwelijk gehoor zit te pitten of niet.

Bofko
28-09-04, 11:46
1400 jaar na de triomfantelijke verbreiding van het geloof vanuit Mekka gaat dit dunnetjes worden overgedaan vanuit Ede.

mark61
28-09-04, 11:53
Geplaatst door Bofko
1400 jaar na de triomfantelijke verbreiding van het geloof vanuit Mekka gaat dit dunnetjes worden overgedaan vanuit Ede.

Jaja, en wij zijn getuigen. Krijg je geen warm gevoel van binnen? Onze generatie mist toch al meeslepende ervaringen.

nard
28-09-04, 12:08
Geplaatst door mark61
Jaja, en wij zijn getuigen. Krijg je geen warm gevoel van binnen? Onze generatie mist toch al meeslepende ervaringen.

Gereformeerden hebben meeslepende ervaringen zat in het hedendaagse Ede.

Jij bent waarschijnlijk zo'n saaie dertien-in-een-dozijn-seculier...
Kan ik snappen dat je niks meemaakt.

mark61
28-09-04, 12:12
Geplaatst door nard
Gereformeerden hebben meeslepende ervaringen zat in het hedendaagse Ede.
Jij bent waarschijnlijk zo'n saaie dertien-in-een-dozijn-seculier...
Kan ik snappen dat je niks meemaakt.

Heel Ede verkeert permanent in religieuze vervoering? Waarom is dat geen Wereldnieuws?

Meeslepende ervaringen in de zin van ten days (months, years) that shook the world. Not some village in some little country somewhere in Northern Europe.

nard
28-09-04, 12:14
Geplaatst door mark61
Heel Ede verkeert permanent in religieuze vervoering? Waarom is dat geen Wereldnieuws?

Meeslepende ervaringen in de zin van ten days (months, years) that shook the world. Not some village in some little country somewhere in Northern Europe.

We zitten er middenin, Mark. We zitten er midden in. :hihi:

Alleen het duurt iets langer dan tien dagen.
Ken je die adaptatie-test met de kikker?

GroteWolf
28-09-04, 13:54
Bij andere steden hoor je redelijke succesverhalen. Waarom niet in Ede?


Ze zijn daar te gelovig om te liegen.

Siah
28-09-04, 15:04
Geplaatst door freya
allochtonencoördinator :maf2:

:stout:

nard
28-09-04, 15:04
Geplaatst door GroteWolf
Ze zijn daar te gelovig om te liegen.

Persoonlijk vind ik deze bijzonder sterk

:cool:

Bofko
28-09-04, 15:33
Geplaatst door GroteWolf
Ze zijn daar te gelovig om te liegen.

:D Dus die succesverhalen in die andere steden kloppen niet.

nard
28-09-04, 15:34
Geplaatst door Bofko
:D Dus die succesverhalen in die ander steden kloppen niet.


Neuh, maar dat wisten we zonder die stijlen uit Ede natuurlijk ook allang.

Maar ja, we hebben in dit land nu eenmaal datgene wat gebeurt én datgene wat gezegd mag worden. Niet zelden zit daar enige discrepantie tussen.

Dus misschien is het helemaal nog niet zo'n foute plek om te wonen, dat Ede. Het is in heel het land hetzelfde, maar daar weet je tenminste direct waar je aan toe bent.

:wink:

mark61
28-09-04, 15:34
Geplaatst door Bofko
:D Dus die succesverhalen in die ander steden kloppen niet.

Het zijn allemaal goddeloze leugenaars, en ze krijgen hun verdiende loon. Den Marokkaan als gesel gods.

mark61
28-09-04, 15:36
Steil, nard, tegen de klippen op. Geen stijl.

nard
28-09-04, 15:38
Geplaatst door mark61
Steil, nard, tegen de klippen op. Geen stijl.

;)

Ik wist dat er iets niet helemaal goed ging, maar ik kon er de vinger niet achter krijgen.


(Ik gebruik dat woord bijna nooit, snap je....)

GroteWolf
28-09-04, 15:41
Het is natuurlijk juist de schuld van die allochtonencoördinator. Die heeft de allochtonen aldaar helemaal verkeerd gecoördineerd.

Bofko
28-09-04, 15:44
Geplaatst door nard
Neuh, maar dat wisten we zonder die stijlen uit Ede natuurlijk ook allang.

Maar ja, we hebben in dit land nu eenmaal datgene wat gebeurt én datgene wat gezegd mag worden. Niet zelden zit daar enige discrepantie tussen.

Dus misschien is het helemaal nog niet zo'n foute plek om te wonen, dat Ede. Het is in heel het land hetzelfde, maar daar weet je tenminste direct waar je aan toe bent.

:wink:

Het is natuurlijk ook een definitiekwestie mbt het begrip 'succesvol', nard. Een optimistische,atheistische hoofd van de politie uit Amsterdam zal 3 berovingen minder dan vorig jaar als succesverhaal kunnen typeren. Een calvinistisch, doemdenkende , style pessimistische politie-agent uit Ede zal pas bij 3 berovingen per jaar van een succes-story spreken.

nard
28-09-04, 15:44
Geplaatst door GroteWolf
Het is natuurlijk juist de schuld van die allochtonencoördinator. Die heeft de allochtonen aldaar helemaal verkeerd gecoördineerd.

Zou 't een SGP-er zijn?

Gerard074
28-09-04, 15:46
Geplaatst door GroteWolf
Het is natuurlijk juist de schuld van die allochtonencoördinator. Die heeft de allochtonen aldaar helemaal verkeerd gecoördineerd.

Ja inderdaad, jongens tonen natuurlijk alleen maar gewenst gedrag anders zal die allochtonencoordinator echt weer aan het werk moeten

nard
28-09-04, 15:47
Geplaatst door Bofko
Het is natuurlijk ook een definitiekwestie mbt het begrip 'succesvol', nard. Een optimistische,atheistische hoofd van de politie uit Amsterdam zal 3 berovingen minder dan vorig jaar als succesverhaal kunnen typeren. Een calvinistisch, doemdenkende , style pessimistische politie-agent uit Ede zal pas bij 3 berovingen per jaar van een succes-story spreken.

Met als gevolg dat er in jouw casus in Ede een aardige basisvoorwaarde voor veiligheid ontstaat.... (dat die agent doemdenkt heb jij weer geen last van....)

Of interpreteer ik je voorbeeld nu verkeerd?


:)

Bofko
28-09-04, 15:55
Geplaatst door nard
Met als gevolg dat er in jouw casus in Ede een aardige basisvoorwaarde voor veiligheid ontstaat.... (dat die agent doemdenkt heb jij weer geen last van....)

Of interpreteer ik je voorbeeld nu verkeerd?

:)

Ja.
Na tig jaren geen succes kunnen melden voor iets waarvoor wel inspanning is verricht is funest voor de motivatie en de geloofwaardigheid. Dus moet je de lat niet te hoog leggen.

nard
28-09-04, 16:07
Geplaatst door Bofko
Ja.
Na tig jaren geen succes kunnen melden voor iets waarvoor wel inspanning is verricht is funest voor de motivatie en de geloofwaardigheid. Dus moet je de lat niet te hoog leggen .

De lat ...
Ik vind het toch een opmerkelijke beeldspraak, bofko.
Ging me af zitten vragen wat voor lat dan, en waar die dan gelegen zou hebben in de achterliggende jaren, enzo.
Als het ging om criminaliteitsbestrijding heeft er in de achterliggende 10 jaar volgens mij nooit een lat gelegen. Althans niet waar ie moet liggen.

De ironie wil dat de lat wel onder 't kopje "tolerantie" te vinden was bij wat wij in Nederland vinden dat wij allemaal tegen iedereen mogen zeggen. En wat niet uiteraard.

Wat dat betreft zijn het in Ede inderdaad klassieke gereformeerden, dat klopt.

Bofko
28-09-04, 16:19
Geplaatst door nard
De lat ...
Ik vind het toch een opmerkelijke beeldspraak, bofko.
Ging me af zitten vragen wat voor lat dan, en waar die dan gelegen zou hebben in de achterliggende jaren, enzo.
Als het ging om criminaliteitsbestrijding heeft er in de achterliggende 10 jaar volgens mij nooit een lat gelegen. Althans niet waar ie moet liggen.

De ironie wil dat de lat wel onder 't kopje "tolerantie" te vinden was bij wat wij in Nederland vinden dat wij allemaal tegen iedereen mogen zeggen. En wat niet uiteraard.

Wat dat betreft zijn het in Ede inderdaad klassieke gereformeerden, dat klopt.

We dreigen nu teveel onze eigen associaties op bepaalde termen los te laten , Nard. Dat gaat ten koste van de lijn in dit onderwerp. :)

TonH
28-09-04, 23:07
Geplaatst door nard
Maar ja, we hebben in dit land nu eenmaal datgene wat gebeurt én datgene wat gezegd mag worden. Niet zelden zit daar enige discrepantie tussen.

Juist, zodra er een succesverhaal is mag men dat in Nederland niet meer zeggen. De neo-politieke-correctheid dicteert dat nu eenmaal...

't Is af en toe net cabaret:

"Het is één en al ellende en verderf!"
"Toont u dat eens aan?"
"Waarom? Iedereen weet dat toch? U praat zaken goed!"
"Maar bijna alle betrokkenen en alle cijfers bevestigen het beeld dat het geen ellende en verderf is."
"U valt de boodschapper aan. U ontkent de werkelijkheid. Dat is 'oude politiek'."
"Maar..."
"Niks "maar"! Wij weten u te vinden. Het is verderf al moet ik er zelf voor in de brievenbus gaan piesen!!!"

Dutchguy
28-09-04, 23:50
Ik vraag me af of er naast die kutjochies, de politie en de allochtonencoordinator ook nog ouders in Ede wonen? :confused:

mark61
28-09-04, 23:59
Geplaatst door Dutchguy
Ik vraag me af of er naast die kutjochies, de politie en de allochtonencoordinator ook nog ouders in Ede wonen? :confused:

Die zijn al met pek en veren ingesmeerd & de gemeentegrens overgewerkt. Nu de jeugd nog. Misschien kunnen ze getransfereerd naar Dedemsvaart. Daar schijnt dat soort werk legaal te zijn.

Siah
29-09-04, 00:14
de reacties hierboven laten in ieder geval zien, dat je aanleg hebt om nieuwe toppiken te openen. :chef:


Geplaatst door freya
allochtonencoördinator :maf2:

nard
29-09-04, 09:04
Geplaatst door mark61
Die zijn al met pek en veren ingesmeerd & de gemeentegrens overgewerkt. Nu de jeugd nog. Misschien kunnen ze getransfereerd naar Dedemsvaart. Daar schijnt dat soort werk legaal te zijn.

Ik wil je gedachtengang natuurlijk niet doorbreken, maar het zijn hier op dit moment politiemensen die bedreigd en met "pek en veren" hun werk met deze rotjongens moeten proberen te doen, hoor.

Misschien past het niet helemaal in je gedachtenwereld, maar ik dacht, zeg het toch maar even....

:)

nard
29-09-04, 09:07
Geplaatst door Bofko
We dreigen nu teveel onze eigen associaties op bepaalde termen los te laten , Nard. Dat gaat ten koste van de lijn in dit onderwerp. :)

Nee toch, Bof? Ik dacht juist dat we heel aardig op weg waren door eens te bekijken of de manier waarop je als gemeenschap zaken als bedreigingen en criminaliteit e.d. bespreekbaar maakt, ook van invloed is op zaken als feitelijk veiligheid en criminaliteit e.d.

Toch geen verkeerd spoor, meen ik zo.

freya
29-09-04, 10:23
Geplaatst door TonH
Wij weten u te vinden. Het is verderf al moet ik er zelf voor in de brievenbus gaan piesen!!!"

:hihi:

barfly
29-09-04, 10:45
Bedreiging van politie Ede allang voorbij

De bedreigingen aan het adres van de politie in Ede door Marokkaanse jongeren blijken allang verleden tijd te zijn. De pesterijen blijken een half jaar geleden plaats te hebben gevonden, met de aanhouding van een aantal jongeren is deze zaak al lange tijd opgelost.

Naar aanleiding van de berichtgeving van de Gelderlander over de bedreigingen gisteren, komt de politie vandaag met een verklaring over de kwestie. Hierin wordt gezegd dat met de aanhouding van een aantal jongeren de Edese politie de bedreigingen van agenten en vernieling van politieauto's allang heeft opgelost. R. Robbertsen, de burgemeester van Ede, en de politie West-Veluwe Vallei stellen dat het vertrouwen tussen de overheid en de Marokkaanse gemeenschap sindsdien juist is verbeterd.

De verslaggever verantwoordelijk voor het bericht vatte een presentatie van de politie aan Edese gemeenteraadsleden verkeerd op. Bij de presentatie sprak de districtschef over een nieuwe systematiek waarbij groepen overlastveroorzakende jongeren in Ede sinds dit jaar gevolgd worden. Hierbij ging hij in op een specifieke aanpak van een groep jongeren, vooral van Marokkaanse afkomst. De problemen waren al een tijd opgelost, echter door een misverstand vatte de verslaggever de berichtgeving op als actuele ontwikkelingen.

Bron: http://frontpage.fok.nl/nieuws/46702

Wat een gezeur tis allemaal harstikke oud nieuws :haha:

TonH
29-09-04, 11:35
Geplaatst door barfly
Bedreiging van politie Ede allang voorbij

De bedreigingen aan het adres van de politie in Ede door Marokkaanse jongeren blijken allang verleden tijd te zijn. De pesterijen blijken een half jaar geleden plaats te hebben gevonden, met de aanhouding van een aantal jongeren is deze zaak al lange tijd opgelost.

Naar aanleiding van de berichtgeving van de Gelderlander over de bedreigingen gisteren, komt de politie vandaag met een verklaring over de kwestie. Hierin wordt gezegd dat met de aanhouding van een aantal jongeren de Edese politie de bedreigingen van agenten en vernieling van politieauto's allang heeft opgelost. R. Robbertsen, de burgemeester van Ede, en de politie West-Veluwe Vallei stellen dat het vertrouwen tussen de overheid en de Marokkaanse gemeenschap sindsdien juist is verbeterd.

De verslaggever verantwoordelijk voor het bericht vatte een presentatie van de politie aan Edese gemeenteraadsleden verkeerd op. Bij de presentatie sprak de districtschef over een nieuwe systematiek waarbij groepen overlastveroorzakende jongeren in Ede sinds dit jaar gevolgd worden. Hierbij ging hij in op een specifieke aanpak van een groep jongeren, vooral van Marokkaanse afkomst. De problemen waren al een tijd opgelost, echter door een misverstand vatte de verslaggever de berichtgeving op als actuele ontwikkelingen.

Bron: http://frontpage.fok.nl/nieuws/46702

Wat een gezeur tis allemaal harstikke oud nieuws :haha:

Ik word hier toch zo spuug- en spuugziek van!!!

Tomas
29-09-04, 11:49
Geplaatst door TonH
Ik word hier toch zo spuug- en spuugziek van!!!

Je zou bijna bij die journalisten door de brievenbus gaan zeiken.

Dutchguy
29-09-04, 11:59
Geplaatst door Tomas
Je zou bijna bij die journalisten door de brievenbus gaan zeiken.

Inderdaad. Even een paar gele bankafschriften bezorgen.

barfly
29-09-04, 12:12
Geplaatst door TonH
Ik word hier toch zo spuug- en spuugziek van!!!

Gelukkig heb je binnenkort niks meer met dat stelletje kaaskoppen te maken :p

Tomas
29-09-04, 12:20
Geplaatst door barfly
Gelukkig heb je binnenkort niks meer met dat stelletje kaaskoppen te maken :p

Wel jammer dat we 'm over een halfjaar als ie weer met hangende pootjes terugkomt niet kunnen weigeren door die ellendige eu.

GroteWolf
29-09-04, 12:40
Ik word hier toch zo spuug- en spuugziek van!!!


En je woont er niet eens!

GroteWolf
29-09-04, 12:56
Weet je waar ik ziek van wordt? Die hele instelling. Dat idee dat je lekker niet naar school gaat maar dan later wel miljonair zult worden. Omdat je een slimme gangster wilt zijn, of met wat snelle zaakjes binnen wilt lopen. Maar je doet er niks voor. Alle initiatieven moeten van elders komen, jongerenwerk, streetcorner workers, gezinscoaches en weet ik veel wat. En dan verveeld en arrogant blijven klagen dat jij geen kansen krijgt. Terwijl je al te lui was om het VMBO af te maken!

Dus dan met je vrienden op straat hangen en andere mensen lekker bang maken. Je hebt toch niks beters te doen en je verveelt je nu eenmaal. De schuld van anderen natuurlijk, want er zou een gratis pretpark moeten zijn waar je elke dag vermaakt werd. Maar dat is er niet, dus ga je mensen die daar hun hele leven al met plezier gewoond hebben uit verveling lekker treiteren. En hoe erger het voor die mensen is, en hoe meer ze zich in de steek gelaten voelen, en in de hoek gedreven, hoe leuker het wordt. Kijk die mensen eens leuk wanhopig worden! Alle lol is er voor die mensen af en als de politie komt ben je natuurlijk al weg. En je laat ze natuurlijk even je gun zien en je vertelt dat je weet waar hun kinderen naar school gaan. Of gewoon dat je weet waar ze wonen. Nou, die vertellen mooi niks meer aan de politie. Ben jij even een stoere vent.

En de Ton H’s en Freya’s van deze wereld, die daar dan zo vergoelijkend over doen, dat het allemaal wel meevalt/ Voor wie? Voor jullie? Vast wel. Maar niet voor die bejaarde mensen die nergens meer heen kunnen en die elke avond weer doodsbenauwd binnen zitten. Voor die mensen valt het eigenlijk een beetje tegen, hoe het leven geworden is in hun stad.

freya
29-09-04, 13:15
Geplaatst door GroteWolf
Weet je waar ik ziek van wordt? Die hele instelling. Dat idee dat je lekker niet naar school gaat maar dan later wel miljonair zult worden. Omdat je een slimme gangster wilt zijn, of met wat snelle zaakjes binnen wilt lopen. Maar je doet er niks voor. Alle initiatieven moeten van elders komen, jongerenwerk, streetcorner workers, gezinscoaches en weet ik veel wat. En dan verveeld en arrogant blijven klagen dat jij geen kansen krijgt. Terwijl je al te lui was om het VMBO af te maken!

Dus dan met je vrienden op straat hangen en andere mensen lekker bang maken. Je hebt toch niks beters te doen en je verveelt je nu eenmaal. De schuld van anderen natuurlijk, want er zou een gratis pretpark moeten zijn waar je elke dag vermaakt werd. Maar dat is er niet, dus ga je mensen die daar hun hele leven al met plezier gewoond hebben uit verveling lekker treiteren. En hoe erger het voor die mensen is, en hoe meer ze zich in de steek gelaten voelen, en in de hoek gedreven, hoe leuker het wordt. Kijk die mensen eens leuk wanhopig worden! Alle lol is er voor die mensen af en als de politie komt ben je natuurlijk al weg. En je laat ze natuurlijk even je gun zien en je vertelt dat je weet waar hun kinderen naar school gaan. Of gewoon dat je weet waar ze wonen. Nou, die vertellen mooi niks meer aan de politie. Ben jij even een stoere vent.

En de Ton H’s en Freya’s van deze wereld, die daar dan zo vergoelijkend over doen, dat het allemaal wel meevalt/ Voor wie? Voor jullie? Vast wel. Maar niet voor die bejaarde mensen die nergens meer heen kunnen en die elke avond weer doodsbenauwd binnen zitten. Voor die mensen valt het eigenlijk een beetje tegen, hoe het leven geworden is in hun stad.

:lol:

geniaal
















:moe:

Goodnight
29-09-04, 13:22
Geplaatst door GroteWolf
Weet je waar ik ziek van wordt? Die hele instelling. Dat idee dat je lekker niet naar school gaat maar dan later wel miljonair zult worden. Omdat je een slimme gangster wilt zijn, of met wat snelle zaakjes binnen wilt lopen. Maar je doet er niks voor. Alle initiatieven moeten van elders komen, jongerenwerk, streetcorner workers, gezinscoaches en weet ik veel wat. En dan verveeld en arrogant blijven klagen dat jij geen kansen krijgt. Terwijl je al te lui was om het VMBO af te maken!

Dus dan met je vrienden op straat hangen en andere mensen lekker bang maken. Je hebt toch niks beters te doen en je verveelt je nu eenmaal. De schuld van anderen natuurlijk, want er zou een gratis pretpark moeten zijn waar je elke dag vermaakt werd. Maar dat is er niet, dus ga je mensen die daar hun hele leven al met plezier gewoond hebben uit verveling lekker treiteren. En hoe erger het voor die mensen is, en hoe meer ze zich in de steek gelaten voelen, en in de hoek gedreven, hoe leuker het wordt. Kijk die mensen eens leuk wanhopig worden! Alle lol is er voor die mensen af en als de politie komt ben je natuurlijk al weg. En je laat ze natuurlijk even je gun zien en je vertelt dat je weet waar hun kinderen naar school gaan. Of gewoon dat je weet waar ze wonen. Nou, die vertellen mooi niks meer aan de politie. Ben jij even een stoere vent.

En de Ton H’s en Freya’s van deze wereld, die daar dan zo vergoelijkend over doen, dat het allemaal wel meevalt/ Voor wie? Voor jullie? Vast wel. Maar niet voor die bejaarde mensen die nergens meer heen kunnen en die elke avond weer doodsbenauwd binnen zitten. Voor die mensen valt het eigenlijk een beetje tegen, hoe het leven geworden is in hun stad.

stel je niet zo aan...je hebt te veel Holywood films gekeken.

De oudjes die bang zijn worden bang gemaakt over al het onheil waar op de tv over wordt bericht.
Je kan ook zaken groter maken dan ze zijn.
Je hoeft ze ook niet te bagataliseren, maar als ik jouw stuk zo lees dan zitten alle oudjes bibberend in huisjes en durven niet naar buiten.
Nou ik ken er genoeg en die gingen vroeger niet om 12 uur de straat op en doen dat dus nu ook niet!

Volare
29-09-04, 13:26
Ik zou het aantal oudjes dat inmiddels is beroofd, kunnen verwijten dat ze hier hun mond niet over hebben gehouden.

Goodnight
29-09-04, 13:28
Geplaatst door Volare
Ik zou het aantal oudjes dat inmiddels is beroofd, kunnen verwijten dat ze hier hun mond niet over hebben gehouden.

wat heb je met de buit gedaan?

GroteWolf
29-09-04, 13:50
stel je niet zo aan...je hebt te veel Holywood films gekeken.


Hollywood maakt hier vrijwel geen films over (The Outsiders van FFCoppola misschien een beetje?). Maar er zijn wel Engelse en Franse films (Le thé au Harem d'Archimede, is al oud maar nog steeds 100% relevant. En La Haine natuurlijk) over. En documentaires. Er zijn talloze wijken waar de jeugd niks doet behalve een beetje rondhangen, beetje inbreken, overvallen plegen, meisjes ongewenst betasten, dealen en hopen ooit een big shot crimineel te worden. Waar het van kwaad tot erger gaat.

Die buurten met die dichtgespijkerde ramen en die groepjes mannen die rondhangen en waar die auto's op de stoep staan met ook steeds drie of meer mannen er in en harde muziek.....die beginnen ergens zo te worden. Het Krugerplein en het Javaplein, daar was het ooit heel normaal, veilig en rustig. Daarna wordt het een beetje Diamantbuurt en daarna wat het nu is. En dan is er bijna geen weg meer terug.

Volare
29-09-04, 14:17
Geplaatst door GroteWolf
Die buurten met die dichtgespijkerde ramen en die groepjes mannen die rondhangen en waar die auto's op de stoep staan met ook steeds drie of meer mannen er in en harde muziek.....die beginnen ergens zo te worden. Het Krugerplein en het Javaplein, daar was het ooit heel normaal, veilig en rustig. Daarna wordt het een beetje Diamantbuurt en daarna wat het nu is. En dan is er bijna geen weg meer terug.
Ook waar niet wordt rondgehangen door hoodlums, zijn buurten dermate veranderd dat oorspronkelijke bewoners zich daar niet meer prettig voelen.
Ze zijn veranderd omdat de nieuwe bewoners zich prettiger voelden bij wat ze herkennen: dat het voor de locals daardoor niet meer herkenbaar dus niet prettig meer is, is een altruistische denkwijze. Dan moeten autochtonen 'niet zeuren' maar de zogeheten verandering ofwel cultuurverrijking aanvaarden.

Siah
29-09-04, 14:27
er zit natuurlijk een sprankje waarheid in wat je zegt,
daar erger ik me ook af en toe aan.
maar toch is de text het gevolg van een kortzichtige gedachten en/of een overhaastige reactie.



Geplaatst door GroteWolf
Weet je waar ik ziek van wordt? Die hele instelling. Dat idee dat je lekker niet naar school gaat maar dan later wel miljonair zult worden. Omdat je een slimme gangster wilt zijn, of met wat snelle zaakjes binnen wilt lopen. Maar je doet er niks voor. Alle initiatieven moeten van elders komen, jongerenwerk, streetcorner workers, gezinscoaches en weet ik veel wat. En dan verveeld en arrogant blijven klagen dat jij geen kansen krijgt. Terwijl je al te lui was om het VMBO af te maken!

Dus dan met je vrienden op straat hangen en andere mensen lekker bang maken. Je hebt toch niks beters te doen en je verveelt je nu eenmaal. De schuld van anderen natuurlijk, want er zou een gratis pretpark moeten zijn waar je elke dag vermaakt werd. Maar dat is er niet, dus ga je mensen die daar hun hele leven al met plezier gewoond hebben uit verveling lekker treiteren. En hoe erger het voor die mensen is, en hoe meer ze zich in de steek gelaten voelen, en in de hoek gedreven, hoe leuker het wordt. Kijk die mensen eens leuk wanhopig worden! Alle lol is er voor die mensen af en als de politie komt ben je natuurlijk al weg. En je laat ze natuurlijk even je gun zien en je vertelt dat je weet waar hun kinderen naar school gaan. Of gewoon dat je weet waar ze wonen. Nou, die vertellen mooi niks meer aan de politie. Ben jij even een stoere vent.

En de Ton H’s en Freya’s van deze wereld, die daar dan zo vergoelijkend over doen, dat het allemaal wel meevalt/ Voor wie? Voor jullie? Vast wel. Maar niet voor die bejaarde mensen die nergens meer heen kunnen en die elke avond weer doodsbenauwd binnen zitten. Voor die mensen valt het eigenlijk een beetje tegen, hoe het leven geworden is in hun stad.

helaas moet ik nu weg,
later kom ik daar zeker weer op terug! :fpetaf:
je kan intussen tijd meer over nadenken.

nard
29-09-04, 14:55
Geplaatst door Siah
je kan intussen tijd meer over nadenken. [/B]

Nadenken?
Over deze zin .... ?

deleted user
29-09-04, 15:40
L.S.

Naar aanleiding van uw artikel "Probleemjeugd treitert politie Ede" van dinsdag 28 september wil ik het volgende opmerken. Wilt u stoppen met het verdachtmaken van een bepaalde groep?

U schrijft: "Enkele jongens haalden drie jaar geleden het wereldnieuws door na de aanslagen in New York en Washington op straat luidkeels hun instemming te betuigen met de terroristen."

Die jongens wisten op dat moment nog niets van die aanslagen - dat is door de politie zelf toegegeven. Uw redacteur heeft kennelijk zitten slapen. Het telkens maar weer herhalen van dergelijke foutieve informatie is schadelijk voor het imago van een hele etnische c.q. geloofsgroep. Op de pers rust een zware verantwoordelijkheid als het gaat om het voorkomen van het nodeloos aanwakkeren van vreemdelingenhaat in onze samenleving.

Ik ben het overigens met u eens dat, wanneer jongeren (van welke groep dan ook) structureel overlast veroorzaken, maatregelen genomen moeten worden.

Namens Moslim Media Nederland,

Hendrik Jan Bakker - Den Haag

taouanza
29-09-04, 16:44
Geplaatst door GroteWolf
Weet je waar ik ziek van wordt? Die hele instelling. Dat idee dat je lekker niet naar school gaat maar dan later wel miljonair zult worden. Omdat je een slimme gangster wilt zijn, of met wat snelle zaakjes binnen wilt lopen. Maar je doet er niks voor. Alle initiatieven moeten van elders komen, jongerenwerk, streetcorner workers, gezinscoaches en weet ik veel wat. En dan verveeld en arrogant blijven klagen dat jij geen kansen krijgt. Terwijl je al te lui was om het VMBO af te maken!

Dus dan met je vrienden op straat hangen en andere mensen lekker bang maken. Je hebt toch niks beters te doen en je verveelt je nu eenmaal. De schuld van anderen natuurlijk, want er zou een gratis pretpark moeten zijn waar je elke dag vermaakt werd. Maar dat is er niet, dus ga je mensen die daar hun hele leven al met plezier gewoond hebben uit verveling lekker treiteren. En hoe erger het voor die mensen is, en hoe meer ze zich in de steek gelaten voelen, en in de hoek gedreven, hoe leuker het wordt. Kijk die mensen eens leuk wanhopig worden! Alle lol is er voor die mensen af en als de politie komt ben je natuurlijk al weg. En je laat ze natuurlijk even je gun zien en je vertelt dat je weet waar hun kinderen naar school gaan. Of gewoon dat je weet waar ze wonen. Nou, die vertellen mooi niks meer aan de politie. Ben jij even een stoere vent.

En de Ton H’s en Freya’s van deze wereld, die daar dan zo vergoelijkend over doen, dat het allemaal wel meevalt/ Voor wie? Voor jullie? Vast wel. Maar niet voor die bejaarde mensen die nergens meer heen kunnen en die elke avond weer doodsbenauwd binnen zitten. Voor die mensen valt het eigenlijk een beetje tegen, hoe het leven geworden is in hun stad.

Wat zielig voor je zeg.:jammer:

GroteWolf
29-09-04, 16:50
er zit natuurlijk een sprankje waarheid in wat je zegt,
daar erger ik me ook af en toe aan.
maar toch is de text het gevolg van een kortzichtige gedachten en/of een overhaastige reactie.



Kortzichtig? Ik vind het juist kortzichtig om nu, in 2004, nog steeds die roze provobril te dragen (Provo was een ideologische linkse beweging, verwant aan De Kabouters).
Soms zal de berichtgeving best rellerig en onredelijk of zelfs onwaar zijn. Maar soms is het ook wel gewoon waar. Dat stelselmatig ontkennen omdat je de invloed ervan op de publieke opinie ongunstig vindt, vind ik dom.

Siah
29-09-04, 17:30
Geplaatst door GroteWolf
Kortzichtig? Ik vind het juist kortzichtig om nu, in 2004, nog steeds die roze provobril te dragen (Provo was een ideologische linkse beweging, verwant aan De Kabouters).

ik drag geen bril en zeker geen roze bril!
hoewel ik wel een beetje last van mijn ogen krijg als ik bv vijf uur nonstap met com. aan het werken ben.




Soms zal de berichtgeving best rellerig en onredelijk of zelfs onwaar zijn. Maar soms is het ook wel gewoon waar.

en in jouw geval?
bericht?? :vreemd:



Dat stelselmatig ontkennen omdat je de invloed ervan op de publieke opinie ongunstig vindt, vind ik dom.

<ontkennen??
<de invloed ervan??
<op de publieke opinie ongunstig vindt??

die zijn allemaal jouw woorden,
en met jouw zinsopbouw.

en niet te vergeten, je "Judgment ".

TonH
30-09-04, 09:58
Geplaatst door barfly
Gelukkig heb je binnenkort niks meer met dat stelletje kaaskoppen te maken :p

Wees gerust, als alles tegen zit duurt dat nog wel ruim 1,5 jaar :droef:

GroteWolf
30-09-04, 10:17
Wat zielig voor je zeg.


Maak je je over mij maar geen zorgen. Maar wel over die Braziliaanse homo die in Oost woont en continu getreiterd werd. En uiteindelijk finaal in elkaar geslagen. Persoonlijk vind ik dat heel erg. Maar jou kan het blijkbaar niets schelen of je vind meteen dat ie er om gevraagd heeft zonder dat je er iets van weet. Zo genuanceerd verloopt de discussie nu wel: De slachtoffers zijn per definitie zeurkousen.



die zijn allemaal jouw woorden,
en met jouw zinsopbouw.
en niet te vergeten, je "Judgment ".


Vrijwel iedereen zal het met me eens zijn dat getreiter, geweld en intimidatie niet prettig zijn in een buurt. Het verschil zit 'm er in in welke mate men denkt dat media en politiek de problemen opblazen.
Ik vind dat die de problemen juist jaren lang volledig ontkent zijn. Nu zal er vast een omslag naar de andere kant zijn, maar het is voor mij als Amsterdammer heel duidelijk dat er buurten zijn waar deze problemen spelen. De mensen die daar nu heel sussend over doen zijn precies die mensen die het hele onderwerp al die jaren liever verzwegen. Dus die vertrouw ik niet.

TonH
30-09-04, 10:51
Geplaatst door GroteWolf
Weet je waar ik ziek van wordt? Die hele instelling. Dat idee dat je lekker niet naar school gaat maar dan later wel miljonair zult worden. Omdat je een slimme gangster wilt zijn, of met wat snelle zaakjes binnen wilt lopen. Maar je doet er niks voor. Alle initiatieven moeten van elders komen, jongerenwerk, streetcorner workers, gezinscoaches en weet ik veel wat. En dan verveeld en arrogant blijven klagen dat jij geen kansen krijgt. Terwijl je al te lui was om het VMBO af te maken!

Dus dan met je vrienden op straat hangen en andere mensen lekker bang maken. Je hebt toch niks beters te doen en je verveelt je nu eenmaal. De schuld van anderen natuurlijk, want er zou een gratis pretpark moeten zijn waar je elke dag vermaakt werd. Maar dat is er niet, dus ga je mensen die daar hun hele leven al met plezier gewoond hebben uit verveling lekker treiteren. En hoe erger het voor die mensen is, en hoe meer ze zich in de steek gelaten voelen, en in de hoek gedreven, hoe leuker het wordt. Kijk die mensen eens leuk wanhopig worden! Alle lol is er voor die mensen af en als de politie komt ben je natuurlijk al weg. En je laat ze natuurlijk even je gun zien en je vertelt dat je weet waar hun kinderen naar school gaan. Of gewoon dat je weet waar ze wonen. Nou, die vertellen mooi niks meer aan de politie. Ben jij even een stoere vent.

En de Ton H’s en Freya’s van deze wereld, die daar dan zo vergoelijkend over doen, dat het allemaal wel meevalt/ Voor wie? Voor jullie? Vast wel. Maar niet voor die bejaarde mensen die nergens meer heen kunnen en die elke avond weer doodsbenauwd binnen zitten. Voor die mensen valt het eigenlijk een beetje tegen, hoe het leven geworden is in hun stad.

Ik vergoeilijk niks. Juist die bejaarde mensen voelden zich weer lekker in hun buurt na de overlast van een tijd geleden. Zíj zijn het die afgelopen weken, na de berichten op TV en krant, verontrust bij de wethouders aan de telefoon hingen met de vraag of het nu eigenlijk nog wel veilig was om buiten te komen...

Wat hen gezegd kon worden was dat ze gerust naar buiten konden. Maar het is toch echt van de dolle dat er politici zijn die het oportuun vinden om op de angsten van deze kwetsbare groepen te spelen door verhalen te blijven herhalen die in het verleden klopten maar nu zeker niet meer. "Straatterreur" hebben ze het over. No-go-area's. Het is gewoon niet waar! Zelfs de Leefbaren (mensen die met "de frisse wind van de Leefbaren" [Volkskrant] in de raad zijn gekomen) in dit stadsdeel, waarvan 3 of 4 raadsleden in de Diamantbuurt wónen, ontkennen dat wat er in de pers verscheen klopt.

Maar dat kun je keer op keer zeggen. Regelmatig daar rondlopen. Mensen meenemen. Praten met deze en gene buurtbewoners. Weet je dat ook die zgn. 'straatterroristen' in de Diamantbuurt geboren zijn en trots op hun wijk zijn?! Ook zij vragen om niets meer dan gewoon in hun wijk te kunnen leven.

Intussen luistert zo'n journalistieke onbenul maar met een half oor naar een presentatie en staat de volgende dag in De Gelderlander dat de pleuris weer is uitgebroken in Ede. Of wijdt de Volkskrant een Hoofdcommentaar aan "de verloedering van de Diamantbuurt in Oud-Zuid" en "het onvermogen van de politiek iets aan de problemen te doen." Daarbij verwijzend naar de "recente publikaties" die deels van hen zelf zijn en waarbij ze weigeren naar mensen te luisteren die niet in het publicitaire straatje passen. Of zoals de redactie van het Parool het stelde: "Uw reactie past momenteel niet in het actuele stramien".
Of de betreffende Volkskrantjournalist die op een werkbezoek tegen een GroenLinkser zegt dat hij zijn reactie niet kan "gebruiken".

Wat moet je daarmee als politie-agenten die hebben gezien dat door hun inspanningen de overlast en criminaliteit met 78% zijn gedaald. Wat moet je daarmee als je als Streetcornerwerker het afgelopen jaar meer dan 30 jongeren op een opleiding hebt gekregen of in een betaalde baan, terwijl er nog 20 die kant op gaan. Wat moet je daarmee, wanneer er dán gezegd wordt: U liegt!

Dat is een hetze, een hausse of hoe je het wilt noemen. In ieder geval een golf van halve en hele onwaarheden waarbij de bewoners van die buurt uiteindelijk met de gevolgen blijven zitten als meneer de PvdA-politicus inmiddels ergens hoog en droog op het pluche zit en de Diamantbuurt al lang niet meer "in het actuele stramien" past.

mark61
30-09-04, 11:00
Geplaatst door TonH
Of zoals de redactie van het Parool het stelde: "Uw reactie past momenteel niet in het actuele stramien".

IJzersterk :vreemd:

GroteWolf
30-09-04, 11:16
In ieder geval een golf van halve en hele onwaarheden waarbij de bewoners van die buurt uiteindelijk met de gevolgen blijven zitten als meneer de PvdA-politicus inmiddels ergens hoog en droog op het pluche zit en de Diamantbuurt al lang niet meer "in het actuele stramien" past.


Dan past hier toch de vraag: Wat is dan de agenda van deze PvdA politicus? Terwijl het toch juist Asser, Olij, Stadig, Aboutaleb, Cohen, Belliot ea zijn die bij elke gelegendheid beweren dat het steeds beter gaat allemaal. Ik begrijp daar niets van. Een PvdA-man is geprogrammeerd (en dat doen ze heel goed bij de PvdA) om te vertellen dat een aanpak met veel streetcorner workers en gezinscoachen en gratis kickboxlessen en een 100% gesubsidieerd jongerenhonk bijzonder effectief is. Waarom doet meneer van Amerongen daar niet aan mee, én krijgt hij bijval van Asser? Waarom?

TonH
30-09-04, 12:20
Geplaatst door GroteWolf
Dan past hier toch de vraag: Wat is dan de agenda van deze PvdA politicus? Terwijl het toch juist Asser, Olij, Stadig, Aboutaleb, Cohen, Belliot ea zijn die bij elke gelegendheid beweren dat het steeds beter gaat allemaal. Ik begrijp daar niets van. Een PvdA-man is geprogrammeerd (en dat doen ze heel goed bij de PvdA) om te vertellen dat een aanpak met veel streetcorner workers en gezinscoachen en gratis kickboxlessen en een 100% gesubsidieerd jongerenhonk bijzonder effectief is. Waarom doet meneer van Amerongen daar niet aan mee, én krijgt hij bijval van Asser? Waarom?

bron http://www.amsterdam.pvda.nl/nieuwsbericht/1262

Asscher, twee stukjes

´Een sociaal New York, dat moet Amsterdam worden´, Interview, Lodewijk Asscher op werkbezoek in de ´big apple´
Van onze verslaggever
Willem Beusekamp
Amsterdam
‘De problemen met de hangjeugd in de Diamantbuurt vormen een testcase voor Amsterdam. Als we dit niet kunnen oplossen, stellen we als overheid geen donder voor. Dan durf ik de kiezers niet meer onder ogen te komen.’ Lodewijk Asscher (29) is sinds een halfjaar fractievoorzitter van de PvdA, de grootste partij van de hoofdstad. Mogelijk is hij over twee jaar lijsttrekker.

Voor de Diamantbuurt is zo’n systeem niet nodig, de daders zijn bekend.
‘Ik ben jurist en geen veiligheidsexpert, maar mij lijkt het ook niet zo’n probleem. De grootste klootzakjes eruit pakken en onder enige dwang naar zo’n opvoedingsschool. De anderen intensief begeleiden naar een opleiding of werk. Dat laatste is ook precies wat onze wethouder Aboutaleb van plan is. Hij heeft vorige week met die knapen gesproken en merkte hoe uitzichtloos hun toekomst is.’

Al deze maatregelen zijn al lang in uitvoering en hebben positieve resultaten. Misschien is het van belang te weten dat de PvdA niet in het bestuur van OudZuid zit.

Daaruit kan misschien het volgende bericht verklaard worden


Van Amerongen (deelraadslid Oud-Zuid van de oppositiepartij PvdA), ingezonden brief Volkskrant 25 september 2004.
" Het hoofdredactioneel commentaar over de Diamantbuurt (24/9) behoeft enige nuancering en actualisering. In de eerste plaats omdat partijgenoten uit de centrale stad als Frank de Wolf, Lodewijk Asscher en wethouder Aboutaleb wel degelijk serieuze belangstelling voor de problematiek in de Diamantbuurt aan de dag leggen. Daarnaast is de politie-inzet de laatste weken beduidend intensiever en zijn er door het stadsdeelbestuur aanvullende maatregelen afgekondigd,
onder andere het sluiten van een voetbalkooi voor de nacht. Ook mogen de inspanningen van welzijnswerkers en Stichting Streetcornerwork benadrukt worden. Zij verzetten - vaak onzichtbaar, maar zeer belangrijk - om de aanwas van nieuwe probleemjongeren tegen te gaan. Ik zie het als een
plicht deze positieve ontwikkelingen te melden, zeker omdat ik ook vaak de boodschapper van het slechte nieuws ben. De kreten - in de eerste plaats van bewoners, dan pas van politici - zijn gehoord en er zijn zaken in beweging gezet. Het is nu wel een kwestie van 'zelfde drankje doorgaan'. Als dat gebeurt, heb ik de verwachting dat de Diamantbuurt in maart 2006 weer progressief zal stemmen. "

Het door Van Amerongen ingestoken Hoofdcommentaar van de Volkskrant waar hij nu nuance op aanbrengt (overigens nadat hij in de raad verklaard had zich niet meer in het publiek te zullen uitten; familie kwesbaart etc.) is te vinden op: http://www.groenlinks-oudzuid.nl/groenlinks-oudzuid/nieuws/Forum24092004.doc

En mocht je nog wat meer over de heer willen weten, hoe hij in de politiek staat etc., dan is Trouw, Letter en Geest, zaterdag 11 september 2004, Bij ons in het dorp is alles in orde, door Job van Amerongen http://archief.trouw.nl/artikel?text=Amerongen&SORT=date&ED=ola&SEC=%2A&SO=%2A&PRD=20y&fdoc=1 een lang stuk van zijn hand.
Hierin stelt hij: Eigenlijk had ik gezworen om nooit meer iets in de vertegenwoordigende politiek te onderne-men. De ervaringen opgedaan in de periode 1992-1998, als deelraadslid in De Pijp, waren niet onverdeeld positief. Vooral het gebrek aan daadkracht van het toenmalige dage-lijks bestuur bij de bestrijding van de over-last van coffeeshops, had mij buitengewoon cynisch gemaakt over wat je als volksverte-genwoordiger kunt doen.

En vermeldt er even niet bij dat het zijn ´eigen´ PvdApartijgenoten betrof in dat Dagelijks Bestuur.

GroteWolf
30-09-04, 12:59
Dus, de PvdA wil eigenlijk het bestuur verwijten dat ze niet optreden.....en dat om stemmen te trekken.
Ja, achterbakse machtspolitiek en (Amsterdamse) PvdA, dat klinkt wel logisch.