PDA

Bekijk Volledige Versie : sex voor het huwelijksnacht

amchoum6
28-09-04, 12:41
even onder marok.nl leden.

dit bericht heb ik van iemand anders ik kwaam het daar tegen.
en ben eigenlijk nieuwsgierig wat de marokleden hier over denken.

wanneer er een huwelijksakte opgemaakt is dan ben je offivieel getrouwd dan mag je dus sex met je man , want hij is op dat vanaf de dag dat de huwelijksakte opgemaakt is je man en geen verloofde . want feest dat gegeven wordt is alleen maar bijzaak het is niet verplicht

Als verloofde heb we paar dagen geleden sex gehad en in januari gaan we trouwen, mag dat wel??????????

Joesoef
28-09-04, 13:03
Meer een vraag voor de islam pagina. Maar je verhaal is wat onduidelijk, is het huwelijkscontract nu wel of niet ondertekend? Verloofd is iets anders als getrouwd (feest maakt niets uit) en opgemaakt wil nog niet zeggen dat het is ondertekend.

Grtn.

TonH
28-09-04, 13:06
Geplaatst door amchoum6

wanneer er een huwelijksakte opgemaakt is dan ben je offivieel getrouwd dan mag je dus sex met je man , want hij is op dat vanaf de dag dat de huwelijksakte opgemaakt is je man en geen verloofde . want feest dat gegeven wordt is alleen maar bijzaak het is niet verplicht

Als verloofde heb we paar dagen geleden sex gehad en in januari gaan we trouwen, mag dat wel??????????

Van harte gefeliciteerd en laten ze zorgen dat ze gelukkig worden.

Bofko
28-09-04, 13:08
Geplaatst door amchoum6

Van mij mag het !!

Veel geluk.

Dutchguy
28-09-04, 13:21
Wees in ieder geval teder voor haar en ik hoop dat er geen doekjes getoond hoeven worden na de huwelijksnacht. Maak het voor haar ook een feest.

amchoum6
28-09-04, 13:22
Geplaatst door Joesoef
Meer een vraag voor de islam pagina. Maar je verhaal is wat onduidelijk, is het huwelijkscontract nu wel of niet ondertekend? Verloofd is iets anders als getrouwd (feest maakt niets uit) en opgemaakt wil nog niet zeggen dat het is ondertekend.

Grtn.

is wel ondertekend er ontbreekt alleen het feest nog

Siah
28-09-04, 13:22
Geplaatst door amchoum6

van iemand anders?? :stout:

genoten? :rambo:

in januari? :fparty:

bedankt voor de uitnodiging.
:rood:

bnija nadoria
28-09-04, 14:49
Ik zou het nooit gedaan hebben.
De hele familie stond bij de deur te wachten en ik kon geen kip meesmokkelen in mijn trouwjurk.
:terrorist

imalla25
29-09-04, 00:03
:fplayer: jij geeft aan dat je verlooft bent en seks hebt gehad maar heb je ook het trouwboekje ondertekent als het wel zo is dan is het niet verboden om seks te hebben voor jou huwelijksnacht want je bent dan vanaf de dag dat jij jou trouwakte hebt ondertekent getrouwd en dan heeft het feest er niks mee te maken

veel succes verder

Dropveter
29-09-04, 09:34
Geplaatst door amchoum6

Daar kan ik je alles over vertellen,

Zodra de huwelijksakte is opgetekend kunnen jij en je partner je uitleven op sexueel gebied.

Een huwelijksfeest stelt voor de Islam niets voor. Althans het heeft geen toegevoegde waarde.

het gaat erom dat de notaris in naam van Allah jullie samen zijn officieel verbind dmv een akte. Dat is het getrouwd zijn. Jullie zijn niet meer verloofd maar getrouwd.

Batin
02-10-04, 16:04
Geplaatst door Dropveter
Daar kan ik je alles over vertellen,

Zodra de huwelijksakte is opgetekend kunnen jij en je partner je uitleven op sexueel gebied.

Een huwelijksfeest stelt voor de Islam niets voor. Althans het heeft geen toegevoegde waarde.

het gaat erom dat de notaris in naam van Allah jullie samen zijn officieel verbind dmv een akte. Dat is het getrouwd zijn. Jullie zijn niet meer verloofd maar getrouwd.

Sterker nog, er bestaan overleveringen/bronnen over dit onderwerp. Daarin wordt beschreven dat nadat het huwelijkspaar hun huwelijkskontrakt hadden ondertekend zich terug trokken.

Pas nadat ze het huwelijk hadden geconsumeerd, dus bijvoorbeeld de volgende dag, gaf het huwelijkspaar een walima. Walima is het feestmaal voor de gasten.

*denkt na*

:denk:

"Ik moet toch echt eens een keertje weer mijn literatuur doornemen en ordenen."