PDA

Bekijk Volledige Versie : De staat der Nederlanden pleegt terreur tegen de Marokkanen



vgeld
28-09-04, 20:13
Utrechts 'terreurgezin' weer vrij

***************************************
UTRECHT De drie gezinsleden uit Utrecht
die zondag met groot machtsvertoon door
de politie uit hun huis werden gehaald,
zijn vrijgelaten .Volgens het landelijk
parket is uit niets gebleken dat ze bij
een strafbaar feit betrokken waren.

Een arrestatieteam van 50 agenten viel
zondag het huis aan de Bucheliusstraat
binnen.De inval zou verband houden met
een landelijk terrorisme-onderzoek.De
politie zou aanwijzingen hebben dat er
explosieven in de woning lagen.

Volgens de lokale pers is de woning bij
de inval flink beschadigd.Luidsprekers
zijn kapotgesneden,plinten weggehaald
en kledingkasten overhoopgehaald.
***************************************
Bron: Netwerk TV
De 20-jarige Amsterdammer van Marokkaanse afkomst die afgelopen maandag aangifte deed tegen de Zaanse politie vanwege mishandeling , doet vanavond zijn verhaal in Netwerk. Volgens de jongeman, Abdel, is hij in de nacht van vrijdag op zaterdag door twee politiemannen mishandeld in een politiecel te Zaandam. Daarbij liep hij verschillende verwondingen op en verloor hij twee tanden.



Volgens Abdel wilde hij vrijdagavond met vrienden naar discotheek 'Club U' in Zaandam gaan. Naar eigen zeggen werd hem de de toegang geweigerd. Over het verloop van de rest van de avond lopen de verklaringen van de jongeman en de politie uiteen. Abdel beweert klappen te hebben gehad met een knuppel van een agente te paard en in een cel door de politie onder handen te zijn genomen.

De politie stelt dat Abdel zich in een ophoudkamer recalcitrant gedroeg en dat er toen over en weer klappen zijn gevallen. De tanden die hij verloor zouden te wijten zijn aan een valpartij terwijl hij geboeid werd afgevoerd.

Het Bureau Interne Onderzoeken van de politie in de Zaanstreek onderzoekt de zaak. Abdel, een VWO-scholier uit Amsterdam, deed eerder al zijn verhaal bij Editie NL, AT5 en TV Noord-Holland. Ook in het Parool verscheen een uitgebreid artikel over de zaak.


In Netwerk een gesprek met Abdel, zijn advocaat en strafrechtdeskundige Th. de Roos. Nederland 1 20:30 uur, en herhalingen tussen 00:30 en 02:00 uur.

************************************************** *****************


Justitie denkt dat terroristen aanslagen hebben beraamd op een aantal doelen in ons land, waaronder luchthaven Schiphol.

Ook de Tweede Kamer, de kerncentrale in Borsele, het ministerie van Defensie en het kantoor van de AIVD in Leidschendam waren doelwit voor aanslagen, zo blijkt uit de dagvaarding van de 18-jarige Samir A.

De Marokkaanse Nederlander Samir A. werd eind juni gearresteerd door de Rotterdamse politie. Hij wordt ervan verdacht voorbereidingen te hebben getroffen voor een bomaanslag.

Huiszoeking
Samir A. werd opgepakt voor een gewapende roofoveral. Nadat bij hem huiszoeking was gedaan, rezen de verdenkingen dat hij een bomaanslag aan het plannen was.

In de woning van de verdachte trof de politie plattegronden van de gebouwen aan, een geluiddemper, twee patroonhouders, een nachtkijker en een kogelwerend vest. Ook werden er stoffen als ammoniak en zoutzuur gevonden en "een leeg flesje citroensap gevuld met stoffen en voorzien van groene bedrading", materiaal om een bom mee te maken.

Destijds was al bekend dat de arrestatie van Samir A. een van de redenen was voor het afkondigen van het terreuralarm in ons land. Dat alarm is nog altijd van kracht.

Netwerk
Vooralsnog is Samir A. de enige verdachte in de zaak, maar volgens de AIVD maakt hij deel uit van een netwerk van radicale moslims. De verdachte verschijnt op 23 voor een eerste zitting voor de Rotterdamse rechtbank.

Samir A. werd vorig jaar oktober al met vier anderen opgepakt, omdat hij een bomaanslag aan het voorbereiden zou zijn. Wegens gebrek aan bewijs werden de vijf twee weken later weer vrijgelaten.
*********************************

Tegen de lafards van het OM en de politie zal ik het volgnde zeggen:
i.p.v. boeven/inbrekers/drugs dealers/moordbrigades/ ...etc te "targeten" gaat u weerloze burgers (=Marokkanen) opvoeren als terroristen om uw prestaties te verdoezelen. !!!

Zwarte Schaap
28-09-04, 21:14
Geplaatst door vgeld
Tegen de lafards van het OM en de politie zal ik het volgnde zeggen:
i.p.v. boeven/inbrekers/drugs dealers/moordbrigades/ ...etc te "targeten" gaat u weerloze burgers (=Marokkanen) opvoeren als terroristen om uw prestaties te verdoezelen. !!!

Wat dacht je van Marokko die ruim 4000 man zonder enige aanklacht gevangen houdt naar aanleiding van dat ene bomgeval? Wat dacht je van het feit dat Marokko als een soort Guantanamo fungeert en de Amerikanen toestaat om daar andere moslims te martellen?

Voor de rest heb je gelijk. Ik zat net naar prem-time te kijken, voor het eerst is de emigratie groter dan de immigratie in Nederland. Vooral Turken gaan terug naar hun eigen land omdat het leefklimaat voor allochtonen sterk verslechterd is.

Inschallah komt er ooit een tijd dat we dit vervloekte land achter ons kunnen laten en de duivels in mijn land verdreven zijn.

answering
28-09-04, 21:20
Geplaatst door Zwarte Schaap
Wat dacht je van Marokko die ruim 4000 man zonder enige aanklacht gevangen houdt naar aanleiding van dat ene bomgeval? Wat dacht je van het feit dat Marokko als een soort Guantanamo fungeert en de Amerikanen toestaat om daar andere moslims te martellen?

Voor de rest heb je gelijk. Ik zat net naar prem-time te kijken, voor het eerst is de emigratie groter dan de immigratie in Nederland. Vooral Turken gaan terug naar hun eigen land omdat het leefklimaat voor allochtonen sterk verslechterd is.

Inschallah komt er ooit een tijd dat we dit vervloekte land achter ons kunnen laten en de duivels in mijn land verdreven zijn. D


De Spanjaarden vervloekten dit kikkerland ook al in 1573 en verdere jaren. Maar wat voor jouw een vervloekt land is, is voor ons een gezegend land dat we voor de helft op de zee veroverd hebben.

answering
28-09-04, 21:22
Geplaatst door vgeld
Utrechts 'terreurgezin' weer vrij

***************************************
UTRECHT De drie gezinsleden uit Utrecht
die zondag met groot machtsvertoon door
de politie uit hun huis werden gehaald,
zijn vrijgelaten .Volgens het landelijk
parket is uit niets gebleken dat ze bij
een strafbaar feit betrokken waren.

Een arrestatieteam van 50 agenten viel
zondag het huis aan de Bucheliusstraat
binnen.De inval zou verband houden met
een landelijk terrorisme-onderzoek.De
politie zou aanwijzingen hebben dat er
explosieven in de woning lagen.

Volgens de lokale pers is de woning bij
de inval flink beschadigd.Luidsprekers
zijn kapotgesneden,plinten weggehaald
en kledingkasten overhoopgehaald.
***************************************
Bron: Netwerk TV
De 20-jarige Amsterdammer van Marokkaanse afkomst die afgelopen maandag aangifte deed tegen de Zaanse politie vanwege mishandeling , doet vanavond zijn verhaal in Netwerk. Volgens de jongeman, Abdel, is hij in de nacht van vrijdag op zaterdag door twee politiemannen mishandeld in een politiecel te Zaandam. Daarbij liep hij verschillende verwondingen op en verloor hij twee tanden.



Volgens Abdel wilde hij vrijdagavond met vrienden naar discotheek 'Club U' in Zaandam gaan. Naar eigen zeggen werd hem de de toegang geweigerd. Over het verloop van de rest van de avond lopen de verklaringen van de jongeman en de politie uiteen. Abdel beweert klappen te hebben gehad met een knuppel van een agente te paard en in een cel door de politie onder handen te zijn genomen.

De politie stelt dat Abdel zich in een ophoudkamer recalcitrant gedroeg en dat er toen over en weer klappen zijn gevallen. De tanden die hij verloor zouden te wijten zijn aan een valpartij terwijl hij geboeid werd afgevoerd.

Het Bureau Interne Onderzoeken van de politie in de Zaanstreek onderzoekt de zaak. Abdel, een VWO-scholier uit Amsterdam, deed eerder al zijn verhaal bij Editie NL, AT5 en TV Noord-Holland. Ook in het Parool verscheen een uitgebreid artikel over de zaak.


In Netwerk een gesprek met Abdel, zijn advocaat en strafrechtdeskundige Th. de Roos. Nederland 1 20:30 uur, en herhalingen tussen 00:30 en 02:00 uur.

************************************************** *****************


Justitie denkt dat terroristen aanslagen hebben beraamd op een aantal doelen in ons land, waaronder luchthaven Schiphol.

Ook de Tweede Kamer, de kerncentrale in Borsele, het ministerie van Defensie en het kantoor van de AIVD in Leidschendam waren doelwit voor aanslagen, zo blijkt uit de dagvaarding van de 18-jarige Samir A.

De Marokkaanse Nederlander Samir A. werd eind juni gearresteerd door de Rotterdamse politie. Hij wordt ervan verdacht voorbereidingen te hebben getroffen voor een bomaanslag.

Huiszoeking
Samir A. werd opgepakt voor een gewapende roofoveral. Nadat bij hem huiszoeking was gedaan, rezen de verdenkingen dat hij een bomaanslag aan het plannen was.

In de woning van de verdachte trof de politie plattegronden van de gebouwen aan, een geluiddemper, twee patroonhouders, een nachtkijker en een kogelwerend vest. Ook werden er stoffen als ammoniak en zoutzuur gevonden en "een leeg flesje citroensap gevuld met stoffen en voorzien van groene bedrading", materiaal om een bom mee te maken.

Destijds was al bekend dat de arrestatie van Samir A. een van de redenen was voor het afkondigen van het terreuralarm in ons land. Dat alarm is nog altijd van kracht.

Netwerk
Vooralsnog is Samir A. de enige verdachte in de zaak, maar volgens de AIVD maakt hij deel uit van een netwerk van radicale moslims. De verdachte verschijnt op 23 voor een eerste zitting voor de Rotterdamse rechtbank.

Samir A. werd vorig jaar oktober al met vier anderen opgepakt, omdat hij een bomaanslag aan het voorbereiden zou zijn. Wegens gebrek aan bewijs werden de vijf twee weken later weer vrijgelaten.
*********************************

Tegen de lafards van het OM en de politie zal ik het volgnde zeggen:
i.p.v. boeven/inbrekers/drugs dealers/moordbrigades/ ...etc te "targeten" gaat u weerloze burgers (=Marokkanen) opvoeren als terroristen om uw prestaties te verdoezelen. !!!

Het OM heeft tot taak misdadigers en terroristen aan te houden. Dat daarbij fouten gemaakt worden is logisch. Verschil met andere landen is, dat deze mensen weer vrijgelaten worden en niet maanden of jaren zonder proces vast zitten in cellen met 40 man die vergeven zijn van de ratten en waar je een kans van 80% loopt op HIV-besmetting.

Zwarte Schaap
28-09-04, 21:24
Geplaatst door answering
De Spanjaarden vervloekten dit kikkerland ook al in 1573 en verdere jaren. Maar wat voor jouw een vervloekt land is, is voor ons een gezegend land dat we voor de helft op de zee veroverd hebben.

10 jaar geleden zou ik dit nooit gezegd hebben.

mrz
28-09-04, 21:30
Sinds wanneer is maroc.nl staat der nederlanden dan?

answering
28-09-04, 21:34
Geplaatst door Zwarte Schaap
10 jaar geleden zou ik dit nooit gezegd hebben.


Tot 9/11 werden allochtonen en asiel zoekers m.i. te veel in de watten gelegd. Dit heeft tot een aantal misstanden geleid, die de afgelopen jaren zijn rechtgezet. De domme kaaskop heeft zich teveel laten gebruiken. Maar dat is nu voorbij. Ik kan wel begrijpen dat dit niet prettig is voor de betrokkenen, maar de verhouding is nu wel veel reëler.

Wij gaan gewoon lekker verder in dit land en wel op onze condities. Wie zich aan kan passen, prima en wie dat niet wil ook prima.

Er zijn genoeg anderen die hier wel willen leven en werlken.

Zwarte Schaap
28-09-04, 21:45
Geplaatst door answering
Tot 9/11 werden allochtonen en asiel zoekers m.i. te veel in de watten gelegd. Dit heeft tot een aantal misstanden geleid, die de afgelopen jaren zijn rechtgezet. De domme kaaskop heeft zich teveel laten gebruiken. Maar dat is nu voorbij. Ik kan wel begrijpen dat dit niet prettig is voor de betrokkenen, maar de verhouding is nu wel veel reëler.

Wij gaan gewoon lekker verder in dit land en wel op onze condities. Wie zich aan kan passen, prima en wie dat niet wil ook prima.

Er zijn genoeg anderen die hier wel willen leven en werlken.
Ik had je graag gelijk willen geven al was het alleen maar om er voor te zorgen dat de autochtoontjes die lijden aan een minderwaardigheidscomplex een hart onder de riem te steken, maar helaas voor jou het is niet waar, je zult toch echt wel kritiek moeten dulden om de problemen op te lossen. Niet open staan voor kritiek leidt ertoe dat je cultuur gaat achterlopen. Het slachteroffer rol voor de domme kaaskop is maar een mythe om zelf meer aandacht op te eisen.

Een prive probleem tussen Bin laden en de Amerikaanse staat lijdt er dus toe om allochtonen te gaan pesten. Lekker volwassen zeg !

DHR R
28-09-04, 21:47
het OM en de politie zijn helemaal in de war met het recente terrorisme.
ze zijn gemediaspoeld door al het negatieve nieuws over moslims en marokkanen op tv.

Wat ze in guantanamo bay doen hoeven we hier niet na te doen. dat is de zaak van amerika. Wat in Amerika gebeurd hoeft hier niet te gebeuren. als het AIVD, OM en politie eerlijk en naar behoren hun werk doen is er niets aan de hand lijkt mij. Terroristen plegen niet zo maar een aanslag, daar gaat een heel voorbereiding aan vooraf. voordat ze in actie kunnen komen is het AIVD allang op de hooget denk ik.

wat we de laatste tijd in de media horen is kort en goed "propaganda". :sniper:

answering
28-09-04, 22:01
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik had je graag gelijk willen geven al was het alleen maar om er voor te zorgen dat de autochtoontjes die lijden aan een minderwaardigheidscomplex een hart onder de riem te steken, maar helaas voor jou het is niet waar, je zult toch echt wel kritiek moeten dulden om de problemen op te lossen. Niet open staan voor kritiek leidt ertoe dat je cultuur gaat achterlopen. Het slachteroffer rol voor de domme kaaskop is maar een mythe om zelf meer aandacht te eisen.

Een prive probleem tussen Bin laden en de Amerikaanse staat lijdt er dus toe om allochtonen te gaan pesten. Lekker volwassen zeg !


Je hebt net nog gezegd dat je dit vervloekte land wil verlaten, zodra dit mogelijk is. Terwijl dit nog altijd een van de meest leefbare landen ter wereld is. Dat blijkt wel uit het grote aantal nationaliteiten dat probeert hier een bestaan op te bouwen.

Ik heb het hier in ieder geval prima naar mijn zin en hoop hier de rest van mijn leven te kunnen slijten. Wie gaan wil kan gaan. Wie blijven wil kan blijven. Maar wel op onze condities.

Slachtoffer gedrag zie ik veel bij allochtonen:
* het licht altijd aan een ander
* kritiek wordt meteen opgevat als een belediging
* meestal steekt er een of ander zionistisch of amerikaans complot achter

Het grootste deel van de autochtonen heeft helemaal geen boodschap aan gezeur van een aantal gefrustreerde moslims:
* ze hebben kritiek op Israel, maar willen die staat niet vernietigen
* ze hebben kritiek op Amerika, maar weten wel waar hun belangen liggen
* zien opboiuwende kritiek als iets positief en niet als een persoonlijke aanval die gewroken moet worden
* beschouwen vrouwen als gelijkwaardig en niet als voetvegen

answering
28-09-04, 22:17
Geplaatst door Zwarte Schaap
Een prive probleem tussen Bin laden en de Amerikaanse staat lijdt er dus toe om allochtonen te gaan pesten. Lekker volwassen zeg !

je bent echt niet lekker. Hitler had zeker ook een prive probleem met Churchill?

9/11 was gewoon een oorlogsverklaring aan het Westen.
Toen kwam ook de scheiding der geesten duidelijk openbaar:
* dansen op de straat in Ede
* weigeren om 3 minuten stilte te houden

Autochtoon NL voelde zich die dagen sterk verbonden met Amerika, en ontdekte zijn eigen 5e kolonne

Zwarte Schaap
28-09-04, 22:24
Geplaatst door answering
Je hebt net nog gezegd dat je dit vervloekte land wil verlaten, zodra dit mogelijk is. Terwijl dit nog altijd een van de meest leefbare landen ter wereld is. Dat blijkt wel uit het grote aantal nationaliteiten dat probeert hier een bestaan op te bouwen.

Leefbaar houdt niet alleen in dat je genoeg te vreten hebt, leefbaar houdt ook in dat je erbij hoort en niet elke dag duizendmaal moet aanhoren dat je niet deugt en niet welkom bent. Als je dat al je hele leven hier aanhoort dan is dat op zijn zachts gezegd onprettig.


Ik heb het hier in ieder geval prima naar mijn zin en hoop hier de rest van mijn leven te kunnen slijten. Wie gaan wil kan gaan. Wie blijven wil kan blijven. Maar wel op onze condities. Ik heb het niet naar mijn zin en veroordeel onrechtvaardige condities die gebasseerd zijn op onwetendheid, vooroordelen en hypocriet gedrag.



Slachtoffer gedrag zie ik veel bij allochtonen:
* het licht altijd aan een ander
* kritiek wordt meteen opgevat als een belediging
* meestal steekt er een of ander zionistisch of amerikaans complot achter Wat ik vooral in de media, politiek en vaak ook op straat hoor is dat allochtonen :
- "onze" subsidies misbruiken,
- massaal van ''onze'' sociale voorzieningen misbruiken,
- massaal met "onze" de uitkeringen frauderen,
- niet aan onze normen en waarden willen aannemen,
- drugsdealen,
- crimineel zijn
- "onze'' vrouwen veroveren
- Terroristen zijn
- ...etc...etc..

Dat is je reinste slachtoffergedrag en de ander de schuld geven.


Het grootste deel van de autochtonen heeft helemaal geen boodschap aan gezeur van een aantal gefrustreerde moslims:
* ze hebben kritiek op Israel, maar willen die staat niet vernietigen
* ze hebben kritiek op Amerika, maar weten wel waar hun belangen liggen
* zien opboiuwende kritiek als iets positief en niet als een persoonlijke aanval die gewroken moet worden
* beschouwen vrouwen als gelijkwaardig en niet als een voetveeg

Domme onverwoestbare vooroordelen die gebruikt worden door bange aan een minderwaardigheidscomplex lijdende autochtonen om hun slachtofferschap af te wentelen op moslims. Eerlijk gezegd lijk je net een zionist omdat jij hier de enige bent die zionisme en Israel erbij haalt. Het lijkt net alsof het je goed uitkomt dat je bepaalde allochtonen zich hier niet thuis voelen.

Zwarte Schaap
28-09-04, 22:33
Geplaatst door answering
je bent echt niet lekker. Hitler had zeker ook een prive probleem met Churchill?

9/11 was gewoon een oorlogsverklaring aan het Westen.
Toen kwam ook de scheiding der geesten duidelijk openbaar:
* dansen op de straat in Ede
* weigeren om 3 minuten stilte te houden

Autochtoon NL voelde zich die dagen sterk verbonden met Amerika, en ontdekte zijn eigen 5e kolonne

Dit is typisch een zionistenverhaaltje met de typische begrippen zoals 5de kolonne waar naargeestig van gedroomd is.

Het is puur een osama versus amerikaanse militaire aanwezigheid in Saoedie Arabie. De daders waren vrijwel allemaal saoedies en hebben niets met MIJN aanwezigheid of van andere moslims elders in de wereld en in Nederland te maken.

Ede is een fantasieverhaal en de veralgemeenisering van het 3 minuten stilte zijn typische zaken die een eigen verhaal gaan leiden die passen bij het slachtofferschap van onwetenden die vol van vooroordelen zijn.

Ga maar eens na tegen wie de meeste terreuraanslagen zijn gepleegd in Nederland zet daar maar de terrreuraanslagen van jouw 5de colonne de moslims tegenover. Kijk naar het resultaat en bedenk dan maar wie er echt bang zou moeten zijn?

answering
28-09-04, 23:01
Geplaatst door Zwarte Schaap


Domme onverwoestbare vooroordelen die gebruikt worden door bange aan een minderwaardigheidscomplex lijdende autochtonen om hun slachtofferschap af te wentelen op moslims. Eerlijk gezegd lijk je net een zionist omdat jij hier de enige bent die zionisme en Israel erbij haalt. Het lijkt net alsof het je goed uitkomt dat je bepaalde allochtonen zich hier niet thuis voelen.

Ik ben inderdaad een vriend van het Joodse volk.

Buiten dit forum houdt het onderwerp allochtoon mij niet echt bezig. Om de doodeenvoudige reden dat ik weinig met ze in aanraking kom. In ons dorp wonen een kleine honderd Irakese christenen die blij zijn dat ze niet langer onderdrukt worden door moslims. Deze mensen zijn goed geintegreerd in de dorpsgemeenschap en hebben zelfs de zieltogende rooms-katholieke parochie van de ondergang gered.

Mijn informatie komt grotendeels uit de media, die uiteraard alleen maar leugens verkopen.

Als ik echter de extreme reacties van moslims op AHA lees en hoor, krijg ik toch de indruk dat men daar niet erg tolerant is. Terwijl dat mens alleen maar haar eigen ervaringen met de islam c.q. Somalische cultuur weergeeft. Ik verbaas me ook over de brief van een of andere sjeik aan de VVD met het verzoek om AHA het zwijgen op te leggen. Dit slaat echt alles.

answering
28-09-04, 23:05
Geplaatst door Zwarte Schaap
van vooroordelen zijn.

Ga maar eens na tegen wie de meeste terreuraanslagen zijn gepleegd in Nederland zet daar maar de terrreuraanslagen van jouw 5de colonne de moslims tegenover. Kijk naar het resultaat en bedenk dan maar wie er echt bang zou moeten zijn?

Ik lees geregeld over aanvallen op Joden. De orthodoxe Joodse school Het Cheidr moet permanent beschermd worden. Het is vrijwel onmogelijk om op zwarte scholen iets over WOII te vertellen.

Zwarte Schaap
28-09-04, 23:06
Geplaatst door answering
Ik ben inderdaad een vriend van het Joodse volk.

Buiten dit forum houdt het onderwerp allochtoon mij niet echt bezig. Om de doodeenvoudige reden dat ik weinig met ze in aanraking kom. In ons dorp wonen een kleine honderd Irakese christenen die blij zijn dat ze niet langer onderdrukt worden door moslims. Deze mensen zijn goed geintegreerd in de dorpsgemeenschap en hebben zelfs de zieltogende rooms-katholieke parochie van de ondergang gered.

Mijn onformatie komt grotendeels uit de media, die uiteraard alleen maar leugens verkopen.

Als ik echter de extreme reacties van moslims op AHA lees en hoor, krijg ik toch de indruk dat men daar niet erg tolerant is. Terwijl dat mens alleen maar haar eigen ervaringen met de islam c.q. Somlische cultuur weergeeft.

Kortom zover bezeten van het onderwerp dat je niets anders meer dan vooroordelen ziet en leest. Voorlopig zijn er mensen onterecht gebruskeerd en vernedert door het onaangename klimaat dat doorlopend met vooroordelen wordt gevoed en zo in stand wordt gehouden.

Zwarte Schaap
28-09-04, 23:08
Oow ja, ik moet mijn waardering uitspreken voor je eerlijkheid, ben wat anders gewend van de zionisten en hun supporters.

deleted user
28-09-04, 23:09
Deze mensen wonen een paar straten achter mij.
De zoon is een goede vriend van mij, de rest van de familie is erg aardig.
Ik weet zeker dat ze niks met terrorisme te maken hebben.
De twee ouders zijn redelijk oud en kunnen amper lopen en hebben altijd hard voor hun geld gewerkt.De zoon werkt en studeerd ook hard.
Hij heeft trouwens 1 jaar geleden bij schiphol gewerkt, bij de beveiliging.(dus niet bij de KLM).Ook vind ik het een beetje overdreven om met 50 man zo'n kleine bovenwoning binnen te vallen en de boel te slopen.


http://frontpage.fok.nl/nieuws/46691

Zwarte Schaap
28-09-04, 23:11
Geplaatst door answering
Ik lees geregeld over aanvallen op Joden. De orthodoxe Joodse school Het Cheidr moet permanent beschermd worden. Het is vrijwel onmogelijk om op zwarte scholen iets over WOII te vertellen.

Die paar conflicten door rellerige jongeren moet je niet scharen onder terreuraanvallen. Ben je al nagegaan hoeveel aanvallen op Moskeen en andere allochtone instellingen zijn geweest. Verder is het een pertinente leugen dat je op zwarte scholen geen les kunt geven over de tweede wereld-oorlog.

TonH
28-09-04, 23:32
Geplaatst door Zwarte Schaap
Inschallah komt er ooit een tijd dat we dit vervloekte land achter ons kunnen laten en de duivels in mijn land verdreven zijn.

Dat wens ik je van harte toe.

Zelf heb ik dat probleem met duivels niet, maar er moet eerst nog een karwei afgemaakt worden voor ík de deur achter me dicht trek...

De tijd gaat snel, wanneer je lol hebt. In NL lijkt elke seconde een uur...

ASHELHIE
29-09-04, 12:10
Geplaatst door answering
Ik ben inderdaad een vriend van het Joodse volk.

Buiten dit forum houdt het onderwerp allochtoon mij niet echt bezig. Om de doodeenvoudige reden dat ik weinig met ze in aanraking kom. In ons dorp wonen een kleine honderd Irakese christenen die blij zijn dat ze niet langer onderdrukt worden door moslims. Deze mensen zijn goed geintegreerd in de dorpsgemeenschap en hebben zelfs de zieltogende rooms-katholieke parochie van de ondergang gered.

Mijn informatie komt grotendeels uit de media, die uiteraard alleen maar leugens verkopen.

Als ik echter de extreme reacties van moslims op AHA lees en hoor, krijg ik toch de indruk dat men daar niet erg tolerant is. Terwijl dat mens alleen maar haar eigen ervaringen met de islam c.q. Somalische cultuur weergeeft. Ik verbaas me ook over de brief van een of andere sjeik aan de VVD met het verzoek om AHA het zwijgen op te leggen. Dit slaat echt alles.


Die Irakese Christenen zijn volgens u door Moslims onderdrukt geweest in Irak. Toch niet ten tijde van Saddam? Zelfs nu niet!
Jij zit gewoon leugens te verkondigen. Typisch iets voor een bepaalde groep.
En mogen deze Irakezen bij jouw in de synagoge?

Shalom

deleted user
29-09-04, 12:58
Geplaatst door deleted user
Deze mensen wonen een paar straten achter mij.
De zoon is een goede vriend van mij, de rest van de familie is erg aardig.
Ik weet zeker dat ze niks met terrorisme te maken hebben.
De twee ouders zijn redelijk oud en kunnen amper lopen en hebben altijd hard voor hun geld gewerkt.De zoon werkt en studeerd ook hard.
Hij heeft trouwens 1 jaar geleden bij schiphol gewerkt, bij de beveiliging.(dus niet bij de KLM).Ook vind ik het een beetje overdreven om met 50 man zo'n kleine bovenwoning binnen te vallen en de boel te slopen.



http://frontpage.fok.nl/nieuws/46691

'We zijn schandalig behandeld'

Oké, hij en zijn ouders worden nergens meer van verdacht. Maar om nou te zeggen dat ze blij zijn, nee. ,,Met veel geweld drongen ze ons
huis binnen. Overal lag glas. Mijn moeder mocht haar schoenen niet
eens aantrekken. Op haar blote voeten moest ze naar de politiewagen.
Over dat glas! In een woord: schandalig.''

Twee dagen lang zaten Khalid (19), zijn vader Lyazid (54) en moeder
Malika Mbarki (48) vast in een politiecel. De drie werden zondagavond
aangehouden op verdenking van het voorbereiden van een aanslag. In
hun huis in de Bucheliusstraat in Utrechtse Tuinwijk zouden al
explosieven klaarliggen. Het doorzoeken van hun bovenhuis en de
politieverhoren leverden niets op. Dus werd het Marokkaanse gezin
gistermiddag vrijgelaten.

Khalid: ,,We moesten bijna naakt de cel in. Meer dan zo'n papieren
overalletje kregen we niet. Ik ben heel lang verhoord. Door
vriendelijke rechercheurs, dat wel. Of ik de van terrorisme verdachte
Samir A. ken, wilden ze weten.'' Zijn stem slaat over: ,,Niemand van
ons is ooit in aanraking geweest met de politie. En dan word je
opeens verdacht van terrorisme, tsss.''

De politie heeft een ravage aangericht: de boxen van de stereoset
zijn opengesneden, pakken vol etenswaren leeggeschud. In de kamer van
de jongste zoon Osama (8) staat niets meer op zijn plaats.

Justitie heeft het gezin toegezegd alle schade te vergoeden, dat wel.
Maar excuses aanbieden? Nee. ,,Gezien de serieuze en betrouwbare
informatie die wij hadden, was de inval gerechtvaardigd'', aldus een
woordvoerder.

Volgens Khalid zint zijn familie op juridische stappen. Wie ten
onrechte heeft vastgezeten, kan via een gerechtelijke procedure geld
proberen los te weken van politie en justitie. Hoge
schadevergoedingen voor dit soort zaken worden in Nederland zelden
uitgekeerd.

Maar bovenal willen Khalid en zijn ouders weten waarom nou precies
zíj zijn gearresteerd. Of hun arrestatie wat te maken heeft met het
onderzoek naar de veronderstelde moslimterrorist Samir A., wil
justitie niet zeggen. Het Openbaar Ministerie is in die zaak nog wel
op zoek naar handlangers.

De buurt spreekt schande van de manier waarop het 'onopvallende'
en 'behulpzame' gezin, dat al meer dan 30 jaar in Nederland woont, is
gearresteerd. De Bucheliusstraat werd zondagavond hermetisch
afgesloten door de politie. De politie en Mobiele Eenheid waren met
zoveel man uitgerukt dat sommige buurtbewoners het idee hadden op de
set van een Amerikaanse actiefilm te zijn beland. Het blauwe licht
van de vele wagens scheen door tot in huizen straten verder.

,,Wat ik dan wel weer gek vind, is dat de Explosieven Opruimings
Dienst er niet bij was'', zegt een van de buren van de Mbarkis. ,,Als
je uit gaat van de aanwezigheid van explosieven, ga je toch
tactischer te werk? Nee, volgens mij wilde de politie een keer laten
zien dat ze iets doet aan de dreiging van terreur. En dat over de
ruggen van die mensen.''

AD

Goodnight
29-09-04, 13:01
Geplaatst door answering
Ik lees geregeld over aanvallen op Joden. De orthodoxe Joodse school Het Cheidr moet permanent beschermd worden. Het is vrijwel onmogelijk om op zwarte scholen iets over WOII te vertellen.

Ow, dan moet ik toch eens gaan vragen aan mijn zusje die lerares geschiedenis is vragen waar ze het dan al die tijd over heeft.........
waarschijnlijk aardrijkskunde of biologie ofzo...

Goodnight
29-09-04, 13:07
Boris Dittrich bracht dit voorval net ter sprake tijdens de Algemene beschouwingen.Dat hij het niet vond kunnen en dat men blijkbaar opereert op basis van onjuiste informatie.

Zalm kapte dit af door op te merken dat er wel op basis van juiste info is gehandeld.
Uit hetgeen hij zei begrijp ik dat dit gezin nog steeds wordt verdacht.......

Mill
29-09-04, 13:16
't Doet me denken aan die meneer Lancee die een aantal jaren geleden (onder Sorgdrager nog) op grond van een vage incest-beschuldiging van z'n dochtertje door een gigantisch arrestatieteam, met mitrailleurs en een helicopter nota bene, van z'n bed werd gelicht. Bleek niks aan de hand te zijn.

Bij een vriend van me heeft een AT ook wel eens z'n deur ingebeukt met een stormram om 5.00u 's ochtends. Maar hij was dan ook schuldig. :nerveus:

Goodnight
29-09-04, 13:24
Geplaatst door Mill
.

Bij een vriend van me heeft een AT ook wel eens z'n deur ingebeukt met een stormram om 5.00u 's ochtends. Maar hij was dan ook schuldig. :nerveus:

lekkere vrienden heb jij :rolleyes:

Volare
29-09-04, 13:28
Misschien hebben we hier ondertussen al Irakese toestanden: daar geven ze mekaar ook rustig aan om iemand een hak te zetten of simpelweg een rivaal uit te schakelen.

Mill
29-09-04, 13:28
Geplaatst door Goodnight
lekkere vrienden heb jij :rolleyes:

Dat zeggen ze tegen die klasgenootjes van de kinderen van dat gezin ook.

Goodnight
29-09-04, 13:30
Geplaatst door Volare
Misschien hebben we hier ondertussen al Irakese toestanden: daar geven ze mekaar ook rustig aan om iemand een hak te zetten of simpelweg een rivaal uit te schakelen.

Nah, ik denk eerder dat ze behoorlijk geintegreerd zijn...schijnt een veelgebruikte methode geweest te zijn in WO2 :wink:

Hebben we nu een hedendaagse moderne variant van: meld misdaad anoniem.

Volare
29-09-04, 13:33
Geplaatst door Goodnight
Nah, ik denk eerder dat ze behoorlijk geintegreerd zijn...schijnt een veelgebruikte methode geweest te zijn in WO2 :wink:

Hebben we nu een hedendaagse moderne variant van: meld misdaad anoniem.

Dat hoor ik wel vaker: als allochtonen de mist ingaan, zijn ze geintegreerd.
Ze hebben er dus blijkbaar een talent voor om precies de verkeerde gewoontes op te pikken. Zonder westerse invloeden hadden we waarschijnlijk met een smetteloos, superieur volkje te maken.

Goodnight
29-09-04, 13:37
Geplaatst door Volare
Dat hoor ik wel vaker: als allochtonen de mist ingaan, zijn ze geintegreerd.
Ze hebben er dus blijkbaar een talent voor om precies de verkeerde gewoontes op te pikken.

MPsje toch...ga je nu slachtoffertje spelen?
Je komt hier met Irak gewoontes terwijl je het helemaal niet zover had hoeven zoeken hoor.
Waarom die hele omloop als je legio voorbeelden in eigen land hebt?

Volare
29-09-04, 13:42
Geplaatst door Goodnight
MPsje toch...ga je nu slachtoffertje spelen?
Je komt hier met Irak gewoontes terwijl je het helemaal niet zover had hoeven zoeken hoor.
Waarom die hele omloop als je legio voorbeelden in eigen land hebt?

Onze geschiedenisboeken worden nageplozen om te kijken welke rottigheid ze kunnen kopieren?

Klinkt erg logisch.

Goodnight
29-09-04, 13:49
Geplaatst door Volare
Onze geschiedenisboeken worden nageplozen om te kijken welke rottigheid ze kunnen kopieren?

Klinkt erg logisch.

dat kopieren wil dan niet echt lukken.Ze halen het natuurlijk nooit bij de echte meesters......
Je zal vast en zeker wel een handleiding hebben Volare/amadeus....: hoe verraad ik mijn buurman....

Volare
29-09-04, 14:00
Geplaatst door Goodnight
dat kopieren wil dan niet echt lukken.Ze halen het natuurlijk nooit bij de echte meesters......


Wij zijn overal beter in.

Goodnight
29-09-04, 14:22
Geplaatst door Volare
Wij zijn overal beter in.
wat volkeren uitmoorden betreft wel die aantallen halen wij never van zijn leven niet......maar niet te hoog in je bol gaan krijgen he.
Enige bescheidenheid siert de mens...

Volare
29-09-04, 14:26
Geplaatst door Goodnight
wat volkeren uitmoorden betreft wel die aantallen halen wij never van zijn leven niet......


Kwestie van incompetentie (3x verloren oorlogen tegen Israel) en technologische achterstand.


maar niet te hoog in je bol gaan krijgen he.
Enige bescheidenheid siert de mens...

Zo is het maar net.

Goodnight
29-09-04, 14:29
Geplaatst door Volare
Dat hoor ik wel vaker: als allochtonen de mist ingaan, zijn ze geintegreerd.
Ze hebben er dus blijkbaar een talent voor om precies de verkeerde gewoontes op te pikken. Zonder westerse invloeden hadden we waarschijnlijk met een smetteloos, superieur volkje te maken.

ow je hebt even snel wat aan toegevoegd?

dat superieur denken laten we aan jou en kornuiten over.
En vat dat niet op als compliment.... :p

Goodnight
29-09-04, 14:32
Geplaatst door Volare
Kwestie van incompetentie (3x verloren oorlogen tegen Israel) en technologische achterstand. je betreurt het eigenlijk dat je alleen maar lansg de zijlijn mocht toekijken.Een nieuwe genocide binnen 25 jaar kon men zich natuurlijk niet veroorloven.Wat wel gedaan kon worden is de wapens verstrekken en dan achterover leunen zodat die arabieren en joden elkaar afmaakten.Is er toch nog wat bewerkstelligd.




Zo is het maar net.

nard
29-09-04, 14:37
Geplaatst door Volare
Wij zijn overal beter in.

Kap daar toch mee sukkel.

Laila zit je alleen maar uit je tent te lokken.

:)

Volare
29-09-04, 14:38
Geplaatst door Goodnight
je betreurt het eigenlijk dat je alleen maar lansg de zijlijn mocht toekijken.Een nieuwe genocide binnen 25 jaar kon men zich natuurlijk niet veroorloven.Wat wel gedaan kon worden is de wapens verstrekken en dan achterover leunen zodat die arabieren en joden elkaar afmaakten.Is er toch nog wat bewerkstelligd.

Er waren indertijd mensen die de joden graag van de aardbodem wilden wegvagen. Die zijn er nog altijd, alleen zijn hun pogingen daartoe mislukt.
Qua draagvlak op burgerniveau zou ik niet kunnen zeggen hoeveel Europeanen indertijd versus Arabieren nu, die genocide-verlangens koesteren.
Als jij alle Europeanen de Holocaust in de schoenen wilt schuiven, best.
Maar ik heb nog geen documentatie van protestacties gevonden uit de Arabische wereld toen tot 3x toe werd gepoogd Israel van de kaart te vegen.

Seif
29-09-04, 14:38
Het is een gegeven dat na de Saoudisch, de Marokkanen het actiefst zijn met het zaaien van terreur.

Dus ik denk dat de Marokkanen in het Westen nog wel meer te maken gaan krijgen met justitie.

Zolang dit proportioneel gebeurd, zoals bijvoorbeeld nu met een schadevergoeding bij gebleken onschuld, zie ik het probleem niet.

nard
29-09-04, 14:40
Geplaatst door Seif
Zolang dit proportioneel gebeurd, zoals bijvoorbeeld nu met een schadevergoeding bij gebleken onschuld, zie ik het probleem niet. [/B]

En bij gebleken schuld?
Aanleggen van IIe Maasvlakte en dan terug naar ..... ?

;)

Al Sawt
29-09-04, 16:14
Geplaatst door answering

9/11 was gewoon een oorlogsverklaring aan het Westen.

Dus we kunnen de Amerikaanse agressie in MO voor 9-11, ook uitleggen als een algemene oorlogsverklaring aan de gehele Islamitische wereld?

Al Sawt
29-09-04, 16:24
Geplaatst door Volare
Er waren indertijd mensen die de joden graag van de aardbodem wilden wegvagen. Die zijn er nog altijd, alleen zijn hun pogingen daartoe mislukt.
Qua draagvlak op burgerniveau zou ik niet kunnen zeggen hoeveel Europeanen indertijd versus Arabieren nu, die genocide-verlangens koesteren.
Als jij alle Europeanen de Holocaust in de schoenen wilt schuiven, best.
Maar ik heb nog geen documentatie van protestacties gevonden uit de Arabische wereld toen tot 3x toe werd gepoogd Israel van de kaart te vegen. Verschil tussen jullie en ons; wij proberen onrecht recht te zetten en we streven niet naar genocide.

Wij bestrijden Israel niet om haar joodse identiteit, maar omdat ze de Nazi-Duitsland van de Arabische wereld is.

In Europa werden Joden puur uit medische oogpunten al uitgemoord. Er hoeft een ziekte richting epidemie te ontwikkelen of er worden complete Joodse ghetto`s uitgemoord, om de epidemie preventief te bestrijden.

Al Sawt
29-09-04, 16:27
Geplaatst door Goodnight
je betreurt het eigenlijk dat je alleen maar lansg de zijlijn mocht toekijken.Een nieuwe genocide binnen 25 jaar kon men zich natuurlijk niet veroorloven.Wat wel gedaan kon worden is de wapens verstrekken en dan achterover leunen zodat die arabieren en joden elkaar afmaakten.Is er toch nog wat bewerkstelligd. Dat hadden ze gedroomd.

Als de ontmanteling van kankergezwel Israel tot een kernoorlog zal uitmonden, dan zal het Westen de steun aan Israel in verleden en heden als een nucleaire boemerang terug krijgen.

~Panthera~
29-09-04, 16:30
Geplaatst door Al Sawt
Dat hadden ze gedroomd.

Als de ontmanteling van Israel tot een kernoorlog zal uitmonden, dan zal het Westen de steun aan Israel in verleden en heden als een nucleaire boemerang terug krijgen.
---------------


Dat denk ik ook ja.
Helaas, maar waar. :moe:

Al Sawt
29-09-04, 16:35
Geplaatst door ~Panthera~
---------------


Dat denk ik ook ja.
Helaas, maar waar. :moe: En dan doel ik alleen op de nucleaire fall out.

Laat staan dreigementen van IDF, dat ze ook Rome met nucleaire wapens zullen bestoken.

Goodnight
29-09-04, 16:56
Geplaatst door Volare
Er waren indertijd mensen die de joden graag van de aardbodem wilden wegvagen. Die zijn er nog altijd, alleen zijn hun pogingen daartoe mislukt. mislukt of niet, het gaat om het aantal mensen wat hierbij is omgekomen.En dat waren er niet weinig.

Qua draagvlak op burgerniveau zou ik niet kunnen zeggen hoeveel Europeanen indertijd versus Arabieren nu, die genocide-verlangens koesteren. goh, maar men weet wel te vermelden dat de anti-semitische gevoelens onder de moslims wijdverbreid zijn.

Als jij alle Europeanen de Holocaust in de schoenen wilt schuiven, best.
Maar ik heb nog geen documentatie van protestacties gevonden uit de Arabische wereld toen tot 3x toe werd gepoogd Israel van de kaart te vegen. Ik schuif niet alle Europeanen niets in de schoenen.Maar op het moment dat een of ander arrogant misselijk ventje wil doen voorkomen alsof het antisemitisme binnen de arabische wereld immens groter is dan dat van de Europeanen tijdens de wereldoorlog dan kan je dit soort reactie's verwachten.

Het is maar wat voor nieuwsbeelden je wil zien:
a.werd de arabische wereld gecofronteerd met een land wat opeens hen door de strot werd gedouwd.Ga maar eens na als Nederland opeens opgeeist zou worden door iedere imbeciel in de wereld alleen vanwege een ( zeer twijfelachtige) afkomst....als Europa het zo goed voor had met de joden waarom hebben ze dan niet in Europa een land voor ze gesticht?

b.diverse leiders, waaronder wijlen Hassan 2, hebben zich ingespannen voor vrede tussen Israel en Palestina.....

Zwarte Schaap
29-09-04, 19:37
Geplaatst door Volare
Dat ontkent geen mens: heeft ook alles met technologie en organisatievermogen te maken.
Als het aan de Arabische leiders had gelegen, hadden ze tot 3 keer toe de joden in Israel een kopje kleiner gemaakt. En in hoeverre daarvoor draagvlak bestond/bestaat in de Arabische wereld weet ik niet. Ik heb alleen nergens melding van protest gehoord tegen deze intenties.


Geen idee. Daarom ga ik ook niet af op wat ik hier zoal lees, want dan zou het antwoord overwegend 'ja' zijn.

Geen woord van ontkenning over nazi-sympathisanten en jodenjagers: staat overal gedocumenteerd en al was dat niet zo geschreven, dan wisten nog altijd hoe laat het was.
Het dictatoriale apparaat van Snorremans droeg daar ook toe bij: daar is genoeg over te lezen. Geen idee in hoeverre druk vanuit Arabische regeringen nu ook bijdraagt tot antisemitisme. Oppressie en haat zaaien doet rare dingen met mensen, ook met die van goeie wil.

Ik zou mijn rechterarm en meer ervoor geven om ze weer terug te krijgen.

Dat doen er wel meer, ook westerse leiders. Voorlopig steken de rare fundies nog overal een stokje voor.

Diefstal van land is naast een wereldse misdaad ook één van de ergste zondes in het echte Joodse geloof. Spring maar hoog en/of laag maar meer is het niet.

Goodnight
29-09-04, 20:07
Geplaatst door Nolens Volens
Tsja. Als ze in het MO net zo inschikkelijk waren geweest als wij Europeanen met het opnemen van miljoenen moslims, hadden we deze zooi niet gehad.

Mo kreeg het door de strot geduwd door de Europeanen die zich geen raad wisten met hun schuldgevoelens.
Moslims zijn grotendeels hier vanwege de vraag naar 'goedkope'arbeidskrachten.

Zwarte Schaap
29-09-04, 20:21
Geplaatst door Nolens Volens
Tsja. Als ze in het MO net zo inschikkelijk waren geweest als wij Europeanen met het opnemen van miljoenen moslims, hadden we deze zooi niet gehad.

Wie nam ze op toen ze vervolgd werden in Europa? Het is geen kwestie van opnemen, maar één van diefstal met alle leugens en misdaden die erbij horen.

magden_david
29-09-04, 20:23
Geplaatst door Zwarte Schaap
Verder is het een pertinente leugen dat je op zwarte scholen geen les kunt geven over de tweede wereld-oorlog.


dat is ook de reden dat de europese comissie onlangs policy recommendation 9 uitbracht specifiek om het opkomend antisemitisme het hoofd te bieden:

http://www.coe.int/T/E/human_rights/ecri/1-ECRI/3-General_themes/1-Policy_Recommendations/Recommendation_N%B09/1-Recommendation_9.asp#TopOfPage

Underlining that these manifestations are not exclusively the actions of marginal or radical groups, but are often mainstream phenomena, including in schools, that are becoming increasingly perceived as commonplace occurrences;

Observing that the victims of racism and exclusion in some European societies, themselves sometimes become perpetrators of antisemitism;


is natuurlijk allemaal een zionistisch complot om islamitsche jongeren in het verdom hoekje te gooien want het gebeurt zo sporadisch dat de europeese commissie dit hooguit onder de druk van "de zionisten" heeft kunnen doen........................ja dat zal het zijn.............

Zwarte Schaap
29-09-04, 20:33
Geplaatst door magden_david
dat is ook de reden dat de europese comissie onlangs policy recommendation 9 uitbracht specifiek om het opkomend antisemitisme het hoofd te bieden:

http://www.coe.int/T/E/human_rights/ecri/1-ECRI/3-General_themes/1-Policy_Recommendations/Recommendation_N%B09/1-Recommendation_9.asp#TopOfPage

Underlining that these manifestations are not exclusively the actions of marginal or radical groups, but are often mainstream phenomena, including in schools, that are becoming increasingly perceived as commonplace occurrences;

Observing that the victims of racism and exclusion in some European societies, themselves sometimes become perpetrators of antisemitism;


is natuurlijk allemaal een zionistisch complot om islamitsche jongeren in het verdom hoekje te gooien want het gebeurt zo sporadisch dat de europeese commissie dit hooguit onder de druk van "de zionisten" heeft kunnen doen........................ja dat zal het zijn.............

Als je dat die recommendation 9 leest zie je nergens staan dat het gaat om Islamitische leerlingen van zwarte scholen en gaat het ook niet over het niet kunnen lesgeven over de tweede wereld-oorlog op die zwarte scholen.

Zwarte Schaap
29-09-04, 20:49
Geplaatst door Deo Volente
Plus het grif verkopen voor veel geld van waardeloze stukken land, die pas interessant werden toen de joden hun klauwen erin staken en er iets van maakten. En daarmee veel werkgelegenheid creeerden. Uniek in die regio.

Het grif verkopen van land is een zionistische fabeltje, en het vruchtbaar maken is net zo een fabeltje. Ze pakten gewoon de vruchtbaarste stukken af en maakten het dan zogenaamd vruchtbaar. Anyhow als je de 100derden miljarden euro's vanuit het westen daar heen sluist dan lukt dat de grootste sukkel wel.

Zwarte Schaap
29-09-04, 23:56
Politici: 'voorzichtigheid bij inval woning'

DEN HAAG - De overheid moet uiterst voorzichtig zijn om verdachten in hun woning te arresteren, zeker als dat met veel machtsvertoon gepaard gaat. Het huisrecht is een grondrecht. Een politie-inval grijpt diep in het privé-leven in en kan leed veroorzaken en zelfs traumatiserend werken. Als een aanhouding niet terecht blijkt, moet er snel een vergoeding komen voor zowel de geleden materiële als immateriële schade.

Dat stelde de Tweede Kamer woensdag in een reactie op de arrestatie van een gezin dit weekeinde in Utrecht, waarbij de politie massaal werd ingezet. Een vader, moeder en hun 18-jarige zoon werden zondagavond aangehouden en dinsdag weer vrijgelaten, toen bleek dat zij niet betrokken zijn bij strafbare feiten. In het kader van een lopend onderzoek naar terrorisme zouden aanwijzingen zijn gevonden dat in de woning explosieven aanwezig waren.

De fracties willen geen inhoudelijk oordeel vellen over de kwestie, omdat zij niet op de hoogte zijn van de feiten. CDA, PvdA en VVD wachten daarom eerst de verantwoording af die justitie over de handelwijze moet geven. Ze gaan er vooralsnog van uit dat er concrete en serieuze aanwijzingen moeten zijn geweest om de arrestatie op deze manier uit te voeren.

D66 en GroenLinks hebben woensdag wel schriftelijke vragen gesteld aan de ministers Donner (Justitie) en Remkes (Binnenlandse Zaken). D66-Kamerlid Van der Laan wil dat Donner excuses maakt aan het betrokken gezin, als er fouten zijn gemaakt. De minister gaat daar niet op in en zegt dat dat een zaak is tussen hem en de familie, aldus zijn woordvoerder.

De PvdA'er Wolfsen vindt het overigens geen schande als achteraf blijkt dat de opsporingsdiensten hebben misgetast, ondanks serieuze informatie uit diverse bronnen. Hij wijst erop dat alle informatie eerst wordt gewogen door een rechter, voordat de politie tot zo'n actie mag overgaan. Hij pleit wel voor één rechter-commissaris die zich bezighoudt met informatie over terrorisme, zodat er geen verschil ontstaat in kennis en besluitvorming.

Burgemeester Brouwer van Utrecht zei woensdag dat zij sterk hecht aan goede communicatie bij een landelijke actie als die van zondag. Dat is nodig voor een goede afwikkeling naar de bevolking. Zij noemt het verkeerd, dat zij zelf moest bellen om zeker te weten dat de betrokken familie buiten iedere verdenking kwam te staan. Brouwer spreekt donderdag met vertegenwoordigers van de Marokkaanse gemeenschap over de onrust die is ontstaan.

Advocaat L. Zegveld van het Marokkaanse gezin gaat ervan uit dat justitie met een aanbod voor schadevergoeding en rehabilitatie komt. Zo niet, zal zij een procedure aanspannen. Volgens Zegveld blijkt uit de verhoren dat de tip die tot de inval leidde, te maken had met een voormalige collega van de zoon, uit de tijd dat die op Schiphol werkte.

Zegveld denkt dat justitie is afgegaan op informatie van de Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst (AIVD), die door justitie niet te controleren was. Het optreden van justitie omschrijft Zegveld als disproportioneel. Het Openbaar Ministerie liet dinsdag al weten dat het gezin de schade aan hun woning als gevolg van de politie-inval vergoed zal krijgen.


Bron: De Telegraaf 29/09/04

Wat een schijnheiltjes toch die kutpolitici. fuck de boel maar op en neem maar mog meer wetten aan die de privacy en de rechtsbescherming schenden.

magden_david
29-09-04, 23:58
Geplaatst door Zwarte Schaap
Als je dat die recommendation 9 leest zie je nergens staan dat het gaat om Islamitische leerlingen van zwarte scholen en gaat het ook niet over het niet kunnen lesgeven over de tweede wereld-oorlog op die zwarte scholen.

tuurlijk.... ze hebben het over het niet willen ruilen van pokemon kaartjes...

Zwarte Schaap
30-09-04, 00:07
Geplaatst door magden_david
tuurlijk.... ze hebben het over het niet willen ruilen van pokemon kaartjes...

Mischien hebben ze het over de strijd tussen Sinterklaas en de Kerstman.

TonH
30-09-04, 11:05
Geplaatst door Zwarte Schaap
Wat een schijnheiltjes toch die kutpolitici. fuck de boel maar op en neem maar mog meer wetten aan die de privacy en de rechtsbescherming schenden.

Nog een jaartje verder en deze opmerking zorgt ook voor een inval rond middernacht...

Zwarte Schaap
30-09-04, 14:06
Geplaatst door TonH
Nog een jaartje verder en deze opmerking zorgt ook voor een inval rond middernacht...

Voor wat? Voor aanzetten tot strengere wetgeving?

TonH
30-09-04, 14:44
Geplaatst door Zwarte Schaap
Voor wat? Voor aanzetten tot strengere wetgeving?

"opfucken" is dan natuurlijk code. Code voor "opblazen van"

'k Word zo zaggies an helemaal niet paranoia hoor van wat er in Nederland allemaal kan... :nerveus:

vgeld
01-10-04, 00:03
[QUOTE]Geplaatst door deleted user
Kritiek op arrestatie Marokkaans gezin

Waar is de "K||t links, mensenrechtenorganisaties, ..etc gebleven. Het wordt tijd dat u uw visie op deze maatschappij gaat [B]herschikken !

Spoetnik
01-10-04, 00:23
Het lijkt er dus op dat de AIVD een lijst heeft van alle Marokkanen die ooit bij de beveiliging van schiphol hebben gewerkt en ze zijn blijkbaar erg benauwd dat er een aanslag wordt voorbereid op Schiphol. Het lijkt erop dat ze bij de inval van het huis van deze jongen hebben gewerkt op een raciaal profiel en is zijn voornaam wel eens genoemd in onderschepte berichten.

nard
06-10-04, 07:58
Informatie AIVD bij verdachten
Door Jaco Alberts en Jutta Chorus


UTRECHT, 5 OKT. Informatie van de veiligheidsdienst AIVD is gelekt naar verdachten in de Utrechtse terrorisme-zaak. In deze zaak is vorige week in een woning van een Marokkaans gezin tevergeefs naar explosieven gezocht. Het gaat waarschijnlijk om gegevens die afkomstig zijn van de AIVD-medewerker die eind vorige week is gearresteerd op beschuldiging van het doorgeven van 'staatsgeheimen'.


De Rijksrecherche doet onderzoek naar de vraag ,,of er informatie van de AIVD is terechtgekomen bij verdachten in het terrorisme-onderzoek'', zo bevestigt een woordvoerder van het landelijk parket. Een nadere toelichting kon hij niet geven. Bronnen bij het onderzoek zeggen dat er vermoedelijk van de AIVD afkomstige gegevens zijn aangetroffen bij een van de verdachten in de Utrechtse zaak, de 37-jarige Hassan. Om wat voor informatie het gaat is nog onduidelijk. Vrijdag zei een AIVD-zegsman dat het lek slechts ,,beperkt schade'' heeft opgeleverd.

Gisteren is er in de zaak van het 'AIVD-lek' nog een 28-jarige man aangehouden die mogelijk de beschikking had over informatie van de geheime dienst. In totaal zitten er in die zaak nu vier mannen vast, onder wie de AIVD-medewerker. Een van de anderen zou informatie hebben doorgespeeld aan de 37-jarige Hassan.

Deze Hassan werd vorige week zondag gearresteerd, net als drie leden van een Marokkaans gezin. Het vermoeden bestond dat zij betrokken waren bij het vervoer van explosieven. De drie gezinsleden zijn vrijgelaten, en niet meer verdacht. Hassan zit nog steeds vast, net als de 30-jarige broer van de moeder van het gezin, die zaterdag werd aangehouden. Volgens diens advocaat, L. Zegveld, was hij naar Utrecht gekomen voor familiebezoek. De broer studeert Frans in Brussel en zou logeren bij een oudere zoon van het gezin in Overvecht.

Op het moment van zijn arrestatie was het Brusselse familielid in gezelschap van zijn 19-jarige neef Khalid, de jongere zoon van het gezin die eerder was vrijgelaten. Volgens advocaat Zegveld kreeg Khalid bij die arrestatie een pistool tegen het hoofd gedrukt, maar werd hij niet opnieuw meegenomen. Volgens de advocate ging het verhoor van de Brusselse man uitsluitend over diens relatie met Hassan. Volgens haar heeft hij Hassan twee keer gesproken. De laatste keer was in juli 2004, toen Khalid en Hassan naar Brussel kwamen, om samen naar het strand te gaan. Khalid kende Hassan van zijn werk bij Securop op Schiphol.
NRC




....... en mijnheer Mohamed Sini van Islam en Burgerschap nam de honneurs waar voor de "zwaar getroffen familie". Mijnheer zou het, in een radioverslag vorige week, wel verheffend vinden als "de Minister excuses aanbood aan de familie en over de hoofden van de familie ook aan de gehele Marokkaanse gemeenschap in Nederland"
(NIET door mij verzonnen!! :p Je zou toch bijna het gevoel krijgen dat deze wijze mijnheer graag segregatie in de hand werkt ... )

U trekt, zoals u na dertig jaar zou kunnen weten dat wij gewend zijn te zeggen, een veels te grote broek aan, mijnheer Mohamed Sini. Wij wachten rustig even af, goed? Heus, het wordt allemaal echt wel duidelijk, Mijnheer Sini.

freya
06-10-04, 08:46
Geplaatst door nard
....... en mijnheer Mohamed Sini van Islam en Burgerschap nam de honneurs waar voor de "zwaar getroffen familie". Mijnheer zou het, in een radioverslag vorige week, wel verheffend vinden als "de Minister excuses aanbood aan de familie en over de hoofden van de familie ook aan de gehele Marokkaanse gemeenschap in Nederland"
(NIET door mij verzonnen!! :p Je zou toch bijna het gevoel krijgen dat deze wijze mijnheer graag segregatie in de hand werkt ... )

U trekt, zoals u na dertig jaar zou kunnen weten dat wij gewend zijn te zeggen, een veels te grote broek aan, mijnheer Mohamed Sini. Wij wachten rustig even af, goed? Heus, het wordt allemaal echt wel duidelijk, Mijnheer Sini.

Bespeur ik hier onchristelijk, venijnig leedvermaak?
Je zit er duidelijk van te genieten, heb je echt geen andere pleziertjes in je leven?

En wat nu als deze broer ook gewoon weer wordt vrijgelaten?
Blijf je dan een week weg van het NVDD om daar van bij te komen? Beloofd?

nard
06-10-04, 11:35
Geplaatst door freya
Bespeur ik hier onchristelijk, venijnig leedvermaak?
Je zit er duidelijk van te genieten, heb je echt geen andere pleziertjes in je leven?

En wat nu als deze broer ook gewoon weer wordt vrijgelaten?
Blijf je dan een week weg van het NVDD om daar van bij te komen? Beloofd?

Het is geen venijnig leedvermaak. Ik ervaar ironie, hoogstens mild sarcasme.
Deze man maakte op mij een buitengewoon negatieve indruk door direct lijnen te trekken naar de marokkaanse gemeenschap met zijn segregerende opmerking dat de minister wel eens generaal verontschuldigingen aan zou mogen bieden.
Je gaat je toch afvragen wie wie in de hoek duwt in Nederland.

Ik geniet daar helemaal niet van, ik heb er knap de pest in dat mensen zo'n houding kunnen aannemen. En dat terwijl nog geen drie dagen later blijkt dat de ontkenning in alle toonaarden van het verband met de Utrechtse familie nog helemaal niet zo zeker is. En dan breed etnische excuses verwachten.
Trek je dan een paar maten te grote broek aan of niet? :mad:

Vervelende blaaskaak.

:nl:

En daarbij doe ik helemaal geen uitspraken over de feitelijk schuldigheid van welke partij dan ook. Dus je laatste zin is gewoon flauwe kul.

O, en hier wegblijven is strikt mijn eigen keuze, niet die van een ander.
Voorlopig krijg ik hier nog veel te veel interessante informatie.

nard
08-10-04, 09:18
Hassan O. stortte zich op islam na scheiding
door Hens Schonewille
AMSTERDAM - De hoofdverdachte in het Utrechtse terrorismeonderzoek Hassan O. blijkt een gewezen elektromonteur die vijf jaar geleden uit verdriet over zijn echtscheiding in de ban van Allah is geraakt. De nationale recherche graaft diep in het verleden van de 37-jarige Utrechter die verdacht wordt van het vervoer en bezit van explosieven.


Het onderzoek richt zich ook op de mogelijke betrokkenheid van O. bij verdachte geldstromen naar Frankrijk en België. O. werd zondag 26 september bij een tramhalte op de Beneluxlaan in Utrecht gearresteerd, toen hij zijn 12-jarige zoon na een bezoekje aan oma wilde terugbrengen naar zijn ex-echtgenote. De verdachte werd naar verluidt al dagenlang door de politie gevolgd. Direct na de aanhouding zijn op meer plekken in Utrecht huiszoekingen verricht waaronder de woning van zijn voormalige echtgenote aan de Stanleylaan. Uiteindelijk werden geluidscassettes en videobanden in beslag genomen. De vrouw zegt hevig geschrokken te zijn door de enorme politiemacht die haar woning binnendrong en urenlang haar huis doorspitte.

Zoon

De Marokkaanse is sinds 1999 van Hassan O. gescheiden. "We hadden weinig contact meer met elkaar, alleen in verband met de omgangsregeling. Voor onze zoon is dat heel belangrijk, want hij mist zijn vader heel erg. Hij is helemaal kapot van de arrestatie."

De elektromonteur, die op een kamertje woont in de Utrechtse wijk Overvecht, had volgens zijn ex grote moeite de scheiding te verwerken en zocht troost in het islamitische geloof. "Hij ging vaak naar de moskee, liet zijn baard staan en droeg traditionele kleding. Later ging hij werken als Schipholbeveiliger en droeg hij weer westerse kleren." De vrouw is deze week intensief door de politie verhoord. "Ze vroegen me of ik wist dat Hassan geld naar Frankrijk en België bracht. Het gaat om geld dat is opgehaald in moskeeën in Utrecht. Ik weet er verder niets van. Ook werd mij de naam voorgehouden van ene Moestafa Arabi, maar dat zei me niets.Volgens mij is sprake van een grote vergissing."

De nationale recherche neemt de zaak echter serieus en onderzoekt of O. mogelijk ingezet is als explosievenkoerier voor een Marokkaanse terreurcel met vertakkingen in onder andere België.

Springstoffen

Gisteren werd bekend dat ook op zijn werkplek, het distributiecentrum van V& D in Utrecht, naar sporen van springstoffen is gezocht. Eerder werd dat al gedaan bij het Utrechtse gezin Mbarki. Een familielid van de Mbarki's zit net als Hassan O. nog vast op verdenking van explosievenvervoer. Volgens de veiligheidsdienst AIVD is medio september een partij krachtige explosieven vanuit België naar Nederland gebracht. Die zouden zijn afgeleverd bij een vrouw in het huis van de Mbarki's.
Telegraaf



Het is te hopen voor de AIVD en Justitie dat er ook daadwerkelijk bewijsmateriaal is gevonden, anders komen ze echt zwaar in de problemen

TonH
08-10-04, 09:46
Geplaatst door nard
[SIZE=1]
Springstoffen

Gisteren werd bekend dat ook op zijn werkplek, het distributiecentrum van V& D in Utrecht, naar sporen van springstoffen is gezocht. Eerder werd dat al gedaan bij het Utrechtse gezin Mbarki. Een familielid van de Mbarki's zit net als Hassan O. nog vast op verdenking van explosievenvervoer. Volgens de veiligheidsdienst AIVD is medio september een partij krachtige explosieven vanuit België naar Nederland gebracht. Die zouden zijn afgeleverd bij een vrouw in het huis van de Mbarki's. Telegraaf

Het is te hopen voor de AIVD en Justitie dat er ook daadwerkelijk bewijsmateriaal is gevonden, anders komen ze echt zwaar in de problemen

De Telegraaf plaatst dit stuk do 7 okt 2004, 23:21. Dat is drie kwartier nadat de Officier van Justitie die de inval in het huis van de Mbarki's leidde bij NOVA heel nadrukkelijk stelt dat er in het huis geen explosieven zijn aangetroffen en dat men met de meest moderne aparatuur naar sporen heeft gezocht en niets heeft gevonden. Volgens hem zijn er geen explosieven in de woning geweest.

En nu de vraag: Wie liegt!

nard
08-10-04, 12:26
Geplaatst door TonH
De Telegraaf plaatst dit stuk do 7 okt 2004, 23:21. Dat is drie kwartier nadat de Officier van Justitie die de inval in het huis van de Mbarki's leidde bij NOVA heel nadrukkelijk stelt dat er in het huis geen explosieven zijn aangetroffen en dat men met de meest moderne aparatuur naar sporen heeft gezocht en niets heeft gevonden. Volgens hem zijn er geen explosieven in de woning geweest.

En nu de vraag: Wie liegt!

Niet perse een van beiden, toch?

De Telegraaf heeft t in dit geval over zoeking op de werkplek van H.O. bij V&D. Terwijl, blijkbaar, de officier van Justitie nog spreekt over de inval bij de fam. Mbarki thuis.
Dat zijn toch twee verschillende onderdelen van 't onderzoek?

TonH
08-10-04, 13:19
Geplaatst door nard
Niet perse een van beiden, toch?

De Telegraaf heeft t in dit geval over zoeking op de werkplek van H.O. bij V&D. Terwijl, blijkbaar, de officier van Justitie nog spreekt over de inval bij de fam. Mbarki thuis.
Dat zijn toch twee verschillende onderdelen van 't onderzoek?

Het gaat om de twee laatste zinnen:


Volgens de veiligheidsdienst AIVD is medio september een partij krachtige explosieven vanuit België naar Nederland gebracht. Die zouden zijn afgeleverd bij een vrouw in het huis van de Mbarki's.

Die explosieven zouden volgens de AIVD in het huis van de Mbarki's zijn afgeleverd. Tot zover de tip van de AIVD. Na de inval concludeerd de Officier Justitie dat er nooit explosieven in dat huis geweest zijn.
Toch kiest de auteur er voor om de verdenking zonder die wezenlijke nuance toch maar even op te nemen.

Da's op zijn minst onzorgvuldig van meneer/mevrouw de journalist. En een rectificatie heb ik nog niet zien verschijnen.

nard
08-10-04, 13:34
Geplaatst door TonH
Het gaat om de twee laatste zinnen:

Die explosieven zouden volgens de AIVD in het huis van de Mbarki's zijn afgeleverd. Tot zover de tip van de AIVD. Na de inval concludeerd de Officier Justitie dat er nooit explosieven in dat huis geweest zijn.
Toch kiest de auteur er voor om de verdenking zonder die wezenlijke nuance toch maar even op te nemen.

Da's op zijn minst onzorgvuldig van meneer/mevrouw de journalist. En een rectificatie heb ik nog niet zien verschijnen.

Je punt in je laatste zin is duidelijk.
Maar wel lopen wat langs elkaar heen: mijn eerdere opmerking betrof het onderzoek van de werkplek bij V&D.
Nu maar hopen dat ze daar wél bewijs vinden, anders zijn de rapen helemaal gaar.

nard
15-10-04, 00:00
Het Openbaar Ministerie heeft de aanklacht laten vallen tegen vier mannen die van terreuraanslagen werden verdacht. Minister Donner van Justitie zei vorige maand nog dat de vier opgepakt waren in verband met het voorbereiden van aanslagen op onder meer de Tweede Kamer en Schiphol.

De vier werden eind juli opgepakt, maar Justitie maakte hun arrestatie pas half september bekend. Volgens het OM heeft onderzoek van de Nationale Recherche onvoldoende bewijs opgeleverd voor een succesvolle vervolging.


"Uit het onderzoek van de Nationale Recherche is niet gebleken dat de vier aangehouden verdachten behoren tot een radicale groepering of netwerk. Onderzoek naar banden met mogelijke andere verdachten heeft evenmin tot concretere aanwijzingen geleid", aldus het parket.

Drie van de verdachten zijn wel voor verboden wapenbezit en voor het gebruik van een vals paspoort gedagvaard. De advocaat van één van de verdachten zei eerder dat het OM vermoedde dat de mannen bezig waren met de voorbereiding van moord, brandstichting en het teweegbrengen van een ontploffing.
NOS


En dus toch.
De Nederlandse wet vraagt meer bewijs.

Hoort Hassan O. ook bij deze vier?

TonH
15-10-04, 12:44
Geplaatst door nard
En dus toch.
De Nederlandse wet vraagt meer bewijs.

Hoort Hassan O. ook bij deze vier?

Wat bedoel je met "En dus toch." Dat de rapen nu gaar zijn?

Het OM gaat dus voor verboden wapenbezit en valse passen. Zou het misschien kunnen zijn dat deze 4 heren 'gewone' criminelen zijn? Of is dat niet opportuun in dit tijdsgewricht.

David
15-10-04, 16:23
Geplaatst door Zwarte Schaap
elke dag duizendmaal moet aanhoren dat je niet deugt en niet welkom bent. Als je dat al je hele leven hier aanhoort dan is dat op zijn zachts gezegd onprettig.


Je hele leven, elke dag duizend keer! Da's inderdaad om dol van te worden, Schaap. Dat je nog niet helemaal ingestort bent is een wonder!