PDA

Bekijk Volledige Versie : Burka verboden



Marsipulami
28-09-04, 21:24
Burka verboden

BRUSSEL - Het dragen van een burka in het openbaar wordt verboden. Vlaams minister van Binnenlands Bestuur Marino Keulen (VLD) vindt die traditionele klederdracht, die de vrouw volledig omhult en onherkenbaar maakt, ontoelaatbaar. Hij geeft zijn administratie de opdracht een mode-politiereglement op te stellen dat de burka in het openbaar verbiedt.



In Maaseik, waar enkele islamitische vrouwen in burka zijn gesignaleerd, was de burgemeester al van plan een verbod in te voeren. Keulen wil dat tot algemene regel uitroepen: ,,Ik vind het normaal dat niet-identificeerbare mensen in het straatbeeld een gevoel van onveiligheid opwekken. De burka kan ook niet beschouwd worden als een normaal religieus symbool.''

(pdb)


28/09/2004 (pdb)

©Copyright De Standaard

said top
28-09-04, 21:40
volkomen met je eens

vgeld
28-09-04, 21:45
Geplaatst door Marsipulami
Burka verboden

BRUSSEL - Het dragen van een burka in het openbaar wordt verboden. Vlaams minister van Binnenlands Bestuur Marino Keulen (VLD) vindt die traditionele klederdracht, die de vrouw volledig omhult en onherkenbaar maakt, ontoelaatbaar. Hij geeft zijn administratie de opdracht een mode-politiereglement op te stellen dat de burka in het openbaar verbiedt.



In Maaseik, waar enkele islamitische vrouwen in burka zijn gesignaleerd, was de burgemeester al van plan een verbod in te voeren. Keulen wil dat tot algemene regel uitroepen: ,,Ik vind het normaal dat niet-identificeerbare mensen in het straatbeeld een gevoel van onveiligheid opwekken. De burka kan ook niet beschouwd worden als een normaal religieus symbool.''

(pdb)
Ik heb vandaag een aansteker gekocht ! \
PS: ik zal de burka in de fik steken maar de draagster vooralsnog uit de brand redden !
28/09/2004 (pdb)

©Copyright De Standaard

Marsipulami
28-09-04, 22:15
Dit burkaverbod is alweer een hele sprong voorwaarts in het integratieproces. :blowen: :watte?:

~Panthera~
28-09-04, 22:25
Geplaatst door Marsipulami
Dit burkaverbod is alweer een hele sprong voorwaarts in het integratieproces. :blowen: :watte?:
-----------------


Is er ook al een LonSDALe verbod ?? :watte?:

Afrux
28-09-04, 22:30
Geplaatst door Marsipulami
Dit burkaverbod is alweer een hele sprong voorwaarts in het integratieproces. :blowen: :watte?:

Er g toevallig, Ik zag gisteren een aankondiging avn een programma op aljazeera waarin het zelfde zal worden besproken. Het programma heet (voor vrouwen alleen), ik weet niet wanneer het uitgezonden zal worden.

Men pleit in de zogenaamde arabische wereld ook voor een verbod vanwege niet identificatie plicht.


Ik vind deze regel een goede stap in de goede richting.

said top
28-09-04, 22:38
loop jij ook in zo een burka dan
dat ik het niet eens ben met het dragen van een burka
heeft niets te makken met zo als jij het zegt intergratie p.
en het heeft hellemaal niets met moslim zijn te makken