PDA

Bekijk Volledige Versie : 'Christen moet niet trouwen met moslim'



deleted user
28-09-04, 22:58
gewist

Siah
29-09-04, 00:28
http://www.maroc.nl/photopost/data/3046/28887Touka_Neyestani_.jpg

~Panthera~
29-09-04, 03:36
Kan die Cees Rentier, net als El Moumni, ook even afgefikt worden door de media nu ?
Of is dit ineens "anders" ?? :duivels:

Wortel
29-09-04, 07:01
Er staan wel vaker erg wonderlijke zaken in Idea, waar we dan weer achteraan moeten :moe:

Als tegenwicht maar een boektitel:
"Ik ben christen, mijn partner is moslim"
De praktijk van interreligieuze huwelijken: verhalen en vragen.

Samengesteld door een werkgroep van de Sectie Interreligieuze Ontmoeting van de Raad van Kerken.
ISBN 90-242-7772-8

amadeus
29-09-04, 07:17
Geplaatst door ~Panthera~
Kan die Cees Rentier, net als El Moumni, ook even afgefikt worden door de media nu ?
Of is dit ineens "anders" ?? :duivels:

Ik dacht dat El Moumni het over de "homo-ziekte" had?

Is El Moumni dan wèl voorstander van huwelijken tussen moslima's en christelijke nederlanders?

Fillastiene
29-09-04, 08:27
Geplaatst door deleted user
[B]Rentier roept christenen op om op te komen voor een rechtvaardige behandeling van etnische minderheden.

Ja, zodat die etnische minderheden vervolgens allemaal fijn christen kunnen worden.

:duim:

nard
29-09-04, 08:58
Geplaatst door Fillastiene
Ja, zodat die etnische minderheden vervolgens allemaal fijn christen kunnen worden.

:duim:


Béétje vréémd ....
Als er voor moslims één gevaar niet dreigt dan is het dwang om christen te worden.
Andersom is dat risico vele malen groter dat je als christen moslim kunt worden.
Ga in gedachten rustig de wereld over en je zult t zien.

Goodnight
29-09-04, 09:32
Geplaatst door nard
Béétje vréémd ....
Als er voor moslims één gevaar niet dreigt dan is het dwang om christen te worden.
Andersom is dat risico vele malen groter dat je als christen moslim kunt worden.
Ga in gedachten rustig de wereld over en je zult t zien.

Ach gut a gut....ik zou zeggen lees de geschiedenis boekjes er maar nog eens op na.
En er wordt hier niet gesproken over dwang........ga nu niet doen alsof de Christenen niet willen dat de rest van de wereld ook christelijk wordt.Iets willen/wensen hoeft perse niet gepaard te gaan met dwang.

sjaen
29-09-04, 09:50
Geplaatst door Goodnight
Ach gut a gut....ik zou zeggen lees de geschiedenis boekjes er maar nog eens op na.
En er wordt hier niet gesproken over dwang........ga nu niet doen alsof de Christenen niet willen dat de rest van de wereld ook christelijk wordt.Iets willen/wensen hoeft perse niet gepaard te gaan met dwang.

Inderdaad geschiedenis

Fillastiene
29-09-04, 09:54
Geplaatst door nard
Béétje vréémd ....
Als er voor moslims één gevaar niet dreigt dan is het dwang om christen te worden.
Andersom is dat risico vele malen groter dat je als christen moslim kunt worden.
Ga in gedachten rustig de wereld over en je zult t zien.

Zo te zien heb jij mijn opmerking verkeerd begrepen. Ik zal in het vervolg wat minder vaag zijn. Wat ik wilde zeggen is dat ik de bedoeling om etnische minderheden beter te behandelen van de dominee een beetje dubieus vindt. Dus, laten we aardig zijn tegen die moslims, dan worden ze vanzelf wel christen. Dat proef ik er een beetje uit. De missionarisdrift begint zich weer tentoon te spreiden.

Trouwens. Heb jij er wel eens gedacht om uit dat paradigma van je te klimmen dat wilde moslimmannen met een mes christenen dwingen neer te knielen naar het oosten?

In de Islaam is géén dwang. Godsdienst kent géén dwang. Géén dwang.

Allaahu Ta'ala zegt:

There is no compulsion in religion. Verily, the Right Path has become distinct from the wrong path. Whoever disbelieves in Tâghût and believes in Allâh, then he has grasped the most trustworthy handhold that will never break. And Allâh is All-Hearer, All-Knower. [Al-Baqarah 2:256] [1]

Uitleg van dit vers:

No Compulsion in Religion

Allah said,

[áÇó ÅößúÑóÇåó Ýöì ÇáÏøöíäö]

(There is no compulsion in religion), meaning, "Do not force anyone to become Muslim, for Islam is plain and clear, and its proofs and evidence are plain and clear. Therefore, there is no need to force anyone to embrace Islam. Rather, whoever Allah directs to Islam, opens his heart for it and enlightens his mind, will embrace Islam with certainty. Whoever Allah blinds his heart and seals his hearing and sight, then he will not benefit from being forced to embrace Islam.''

It was reported that the Ansar were the reason behind revealing this Ayah, although its indication is general in meaning. Ibn Jarir recorded that Ibn `Abbas said [that before Islam], "When (an Ansar) woman would not bear children who would live, she would vow that if she gives birth to a child who remains alive, she would raise him as a Jew. When Banu An-Nadir (the Jewish tribe) were evacuated [from Al-Madinah], some of the children of the Ansar were being raised among them, and the Ansar said, `We will not abandon our children.' Allah revealed,

[áÇó ÅößúÑóÇåó Ýöì ÇáÏøöíäö ÞóÏ ÊøóÈóíøóäó ÇáÑøõÔúÏõ ãöäó ÇáúÛóíøö]

"(There is no compulsion in religion. Verily, the right path has become distinct from the wrong path.)''

Abu Dawud and An-Nasa'i also recorded this Hadith. As for the Hadith that Imam Ahmad recorded, in which Anas said that the Messenger of Allah said to a man,

«ÃóÓúáöã»


ÞóÇáó: Åöäøöí ÃóÌöÏõäöí ßóÇÑöåðÇ ÞóÇáó:


«æóÅöäú ßõäúÊó ßóÇÑöåðÇ»


("Embrace Islam.'' The man said, "I dislike it.'' The Prophet said, "Even if you dislike it.'')

First, this is an authentic Hadith, with only three narrators between Imam Ahmad and the Prophet . However, it is not relevant to the subject under discussion, for the Prophet did not force that man to become Muslim. The Prophet merely invited this man to become Muslim, and he replied that he does not find himself eager to become Muslim. The Prophet said to the man that even though he dislikes embracing Islam, he should still embrace it, `for Allah will grant you sincerity and true intent.' [2]

Allaah's Vrede en Zegeningen zij met de Profeet.

[1] The Noble Quran (http://www.thenoblequran.com/sps/nbq/)

[2] Tafsir Ibn Kethier (http://www.tafsir.com)

Fillastiene
29-09-04, 09:55
Geplaatst door sjaen
Inderdaad geschiedenis

Geschiedenis waar onze waarde dominee nieuw leven in wil blazen.

:)

Goodnight
29-09-04, 10:02
Geplaatst door sjaen
Inderdaad geschiedenis

geschiedenis bepaalt het hedendaagse leven.

Dwang kan ook bestaan uit psychische druk en niet alleen maar uit fysieke.........

Zoals ik al eerder zei: als het aan de Christenen lag was iedereen Christen.
Maar dat geldt ook voor andere godsdiensten.........

amadeus
29-09-04, 10:12
Misschien wil die brave christen dominee wel liever dat moslims helemaal niet gedwongen worden om zich te bekeren? Gewoon dat ze extra belastingen moeten betalen en een mindere (dhimmi) status krijgen indien ze het niet doen!

Die brave dominee wil ook helemààl geen dwang in de religie denk ik.

Fillastiene
29-09-04, 10:15
Geplaatst door deleted user
Er is geen dwang in de godsdienst. Waarlijk, de rechte leiding is duidelijk onderscheiden van de dwaling, en hij die de Thaaghoet verwerpt en in Allah gelooft; hij heeft zeker het stevigste houvast gegrepen. [2:256]

"Do not force anyone to become Muslim, for Islam is plain and clear, and its proofs and evidence are plain and clear. Therefore, there is no need to force anyone to embrace Islam. Rather, whoever Allah directs to Islam, opens his heart for it and enlightens his mind, will embrace Islam with certainty. Whoever Allah blinds his heart and seals his hearing and sight, then he will not benefit from being forced to embrace Islam.''

It was reported that the Ansar were the reason behind revealing this Ayah, although its indication is general in meaning. Ibn Jarir recorded that Ibn `Abbas said [that before Islam], "When (an Ansar) woman would not bear children who would live, she would vow that if she gives birth to a child who remains alive, she would raise him as a Jew. When Banu An-Nadir (the Jewish tribe) were evacuated [from Al-Madinah], some of the children of the Ansar were being raised among them, and the Ansar said, `We will not abandon our children.' Allah revealed, ... (Jouw aangehaalde vers...)

Abu Dawud and An-Nasa'i also recorded this Hadith. As for the Hadith that Imam Ahmad recorded, in which Anas said that the Messenger of Allah said to a man; "Embrace Islam.'' The man said, "I dislike it.'' The Prophet said, "Even if you dislike it.''

First, this is an authentic Hadith, with only three narrators between Imam Ahmad and the Prophet. However, it is not relevant to the subject under discussion, for the Prophet did not force that man to become Muslim. The Prophet merely invited this man to become Muslim, and he replied that he does not find himself eager to become Muslim. The Prophet said to the man that even though he dislikes embracing Islam, he should still embrace it, `for Allah will grant you sincerity and true intent.'

http://www.tafsir.com/default.asp?sid=2&tid=6832
:knipoog:

:wijs:

Allaah's Woord is het waard herhaald te worden.

sjaen
29-09-04, 10:17
Geplaatst door Fillastiene
Geschiedenis waar onze waarde dominee nieuw leven in wil blazen.

:)

Je kunt de klok niet terugdraaien!
Al blaas je nog zo hard.

Brunssum heeft zondag een nieuwe kloostergemeenschap warm welkom geheten. Het betreft vier zusters en twee paters van het instituut 'Het Mensgeworden Woord'. Deze jonge congregaties zijn afkomstig uit Argentinie. De meeste van de ruim 300 zusters en paters zijn jonger dan 40 jaar. Generaal-overste is de oorspronkelijk uit Nederweert afkomstige zuster Anima Christi van Eijk. Zij was samen met bisschop F. Wiertz van Roermond bij de verwelkoming aanwezig. De komst past in het beleid van het bisdom om buitenlandse missionarissen uit te nodigen zich in Limburg te vestigen.

Fillastiene
29-09-04, 10:20
Geplaatst door amadeus
Misschien wil die brave christen dominee wel liever dat moslims helemaal niet gedwongen worden om zich te bekeren? Gewoon dat ze extra belastingen moeten betalen en een mindere (dhimmi) status krijgen indien ze het niet doen!

Die brave dominee wil ook helemààl geen dwang in de religie denk ik.

Nee, geen dwang. Iemand anders begon hier over dwang. Niemand heeft hier beweerd dat de dominee moslims wil dwingen christen te worden. Alleen dit blijft apart:


Verder roept hij christenen op om toevallige ontmoetingen met moslims " te laten uitgroeien tot een vertrouwelijk persoonlijk contact waarbinnen het evangelie een kans krijgt ". Ook oppert hij de mogelijkheid dat christenvrouwen een vrouwenkring met hun islamitische seksegenoten opzetten. Bij dit alles is het volgens hem van groot belang dat sommige gemeenteleden zich door taal- en cultuurstudie in de wereld van de islam verdiepen.

Fillastiene
29-09-04, 10:21
Geplaatst door sjaen
Je kunt de klok niet terugdraaien!
Al blaas je nog zo hard.

Brunssum heeft zondag een nieuwe kloostergemeenschap warm welkom geheten. Het betreft vier zusters en twee paters van het instituut 'Het Mensgeworden Woord'. Deze jonge congregaties zijn afkomstig uit Argentinie. De meeste van de ruim 300 zusters en paters zijn jonger dan 40 jaar. Generaal-overste is de oorspronkelijk uit Nederweert afkomstige zuster Anima Christi van Eijk. Zij was samen met bisschop F. Wiertz van Roermond bij de verwelkoming aanwezig. De komst past in het beleid van het bisdom om buitenlandse missionarissen uit te nodigen zich in Limburg te vestigen.__

Uh.

Oh wacht.

Je wilt zeggen dat missionarissen succes hebben.

Of niet?

:cheefbek:

nard
29-09-04, 10:31
Geplaatst door deleted user
Dhimmie status betekent simpelweg dat je belasting betaalt als niet-moslim en tevens bescherming geniet tegen iedere vorm van vijandigheid.

Moslims betaalden ook belasting, maar dan als moslim, en waren verplicht om niet-moslims rechtvaardig te behandelen, en er goed mee om te gaan. Bovendien werden moslims gestimuleert om meer dan alleen het verplichte, te betalen.

Over dat ze EXTRA moesten betalen, daar weet ik niets vanaf. Maar wat ik wel weet is dat die (3000?) Bosniers graag extra hadden willen betalen, als ze daardoor in leven waren gebleven.


Jaja, geen dwang hier, geen dwang daar....
Vrijheid, toch?

Nou de geschiedenis en de huidige tijd (Iran, Irak) leren ons dat dhimmi zijn segregatie betekent. Harde compromisloze segregatie. Gaat het maar even vragen bij de Iraanse en Iraakse christenen hier te lande. Gaat het aan de Armeniers vragen.

En al helemaal als je ongelovig bent.

Zeg, en begin even niet over Bosnie, oke?
Want dan is de enige zinnige reply; O, die Bosniers die zelf ook massaal bloed aan hun handen hebben van een aantal jaren tevoren.
Ga aub niet lopen schermen met mensen die zelf, toen ze de lengte kregen ook massaal christenen gemoord hebben.

sjaen
29-09-04, 10:37
Geplaatst door Fillastiene
Uh.

Oh wacht.

Je wilt zeggen dat missionarissen succes hebben.

Of niet?

:cheefbek:

Eh,

Nee,

Er zijn in Nederland bijna geen missionarissen meer, als je de geschiedenis kent, zie je dat de rollen nu omgedraaid zijn. Men moet buitenlandse missionarissen naar Nederland halen om de blijde boodschap onder de Nederlanders weer te verkondigen.

:cheefbek:

Fillastiene
29-09-04, 10:40
Geplaatst door sjaen
Eh,

Nee,

Er zijn in Nederland bijna geen missionarissen meer, als je de geschiedenis kent, zie je dat de rollen nu omgedraaid zijn. Men moet buitenlandse missionarissen naar Nederland halen om de blijde boodschap onder de Nederlanders weer te verkondigen.

:cheefbek:

Nu snap ik het. Ik snap nu ook gelijk je hele punt!

:)

Vriend
29-09-04, 15:48
die dominee is gewoon xenofoob en ik ook dus ben ik het wel een beetje met hem eens....Twee religies op 1 kussen daar slaapt de duivel tussen.