PDA

Bekijk Volledige Versie : Mein Kampf was bestseller in Nederland



deleted user
28-09-04, 23:15
gewist

Zwarte Schaap
28-09-04, 23:19
Vandaar dat de Nederlandse staat de rechten van dat boek in haar bezit heeft. Ze hebben gewoon een fijne neus voor bestsellers.

Siah
28-09-04, 23:21
:roker:

Bofko
28-09-04, 23:35
Rond 1940 was Hitler waarschijnlijk op het hoogtepunt van zijn populariteit. Hij had de werkeloosheid in Duitsland opgelost en weinigen hadden nog in de gaten wat hij eigenlijk werkelijk van plan was. Mede door de geringe invloed van de media. Niemand had op dat moment de historische kennis en de historische beoordeling die we nu wel hebben.
De gigantische horror van de 2e wereldoorlog is pas veel later duidelijk geworden.

Bovendien als je het nuchter bekijkt is het natuurlijk onzin om zo´n boek als ´Mein Kampf´te verbieden. Het geeft een inkijkje in Hitlers persoonlijkheid en ideeen. So what. Je zou er van kunnen leren hoe het niet moet.

TonH
28-09-04, 23:42
Geplaatst door deleted user
Hitler moet er schatrijk van zijn geworden. Al in 1933 gaf hij aan de belasting een inkomen van ruim 1,2 miljoen mark op.

Zou het even moeten nakijken... Maar was dat niet de tijd dat een brood al bijna 3 miljoen mark kostte?

Bofko
28-09-04, 23:46
Geplaatst door TonH
Zou het even moeten nakijken... Maar was dat niet de tijd dat een brood al bijna 3 miljoen mark kostte?

3 miljoen ? 3 triljoen !! Nee, dat was rond 1923/1924. Nadat ze de Reichsmark in die tijd hadden ingevoerd (gewoon 12 nullen van de mark afhalen) was daarna deze hyper-inflatie onder controle.

Zwarte Schaap
28-09-04, 23:48
Geplaatst door Bofko
Bovendien als je het nuchter bekijkt is het natuurlijk onzin om zo´n boek als ´Mein Kampf´te verbieden.

Het is niet verboden, de Nederlandse staat heeft de rechten op het boek maar brengt Mein Kampf gewoon niet uit in Nederland. Vandaar dat je het nergens tegenkomt. (In de grote bibliotheek van Rotterdam mocht je het wel inkijken als je je pasje inleverde)

mark61
28-09-04, 23:49
Geplaatst door Bofko
3 miljoen ? 3 triljoen !! Nee, dat was rond 1923/1924. Nadat ze de Reichsmark in die tijd hadden ingevoerd (gewoon 12 nullen van de mark afhalen) was daarna deze hyper-inflatie onder controle.

In any case deed ie het dacht ik niet voor het geld.

Bofko
28-09-04, 23:50
Geplaatst door Zwarte Schaap
Het is niet verboden, de Nederlandse staat heeft de rechten op het boek maar brengt Mein Kampf gewoon niet uit in Nederland. Vandaar dat je het nergens tegenkomt. (In de grote bibliotheek van Rotterdam mocht je het wel inkijken als je je pasje inleverde)

Ok, thnx. Ik wist niet precies wat de status van dat boek nu is. Wat ik wel vind is dat er veel te krampachtig over gedaan wordt. Behandel het gewoon als een normaal boek en beschouw de lezers als volwassenen.

mark61
28-09-04, 23:55
Geplaatst door Bofko
Ok, thnx. Ik wist niet precies wat de status van dat boek nu is. Wat ik wel vind is dat er veel te krampachtig over gedaan wordt. Behandel het gewoon als een normaal boek en beschouw de lezers als volwassenen.

Ik heb het ooit op mijn twaalfde ofzo geprobeerd bij de bieb. Moest ik bij de bibliothecaresse komen om uit te leggen hoe ik zulke ziekelijke neigingen kon hebben. Hoe het precies afliep weet ik niet meer, maar ik kreeg het in ieder geval niet te zien. Als ze er al 1 in huis hadden.

Zwarte Schaap
28-09-04, 23:55
Geplaatst door Bofko
Ok, thnx. Ik wist niet precies wat de status van dat boek nu is. Wat ik wel vind is dat er veel te krampachtig over gedaan wordt. Behandel het gewoon als een normaal boek en beschouw de lezers als volwassenen.

Ik meen ergens gelezen te hebben dat de rechten binnenkort vervallen.

TonH
28-09-04, 23:58
Geplaatst door Bofko
3 miljoen ? 3 triljoen !! Nee, dat was rond 1923/1924. Nadat ze de Reichsmark in die tijd hadden ingevoerd (gewoon 12 nullen van de mark afhalen) was daarna deze hyper-inflatie onder controle.

Och, tien jaar meer of minder :nerveus:

Hij heeft er in ieder geval niet erg lang lol van gehad.

nard
29-09-04, 09:08
De weg van de moslim (in drie delen) is ook een bestseller in NL. Toch?

:)

amadeus
29-09-04, 09:35
Ik las nochtans ergens dat MEIN KAMPF op DIT ogenblik nog stééds een bestseller is in de Arabische landen!

Goodnight
29-09-04, 09:39
Geplaatst door nard
De weg van de moslim (in drie delen) is ook een bestseller in NL. Toch?

:)

Goed zo nar(d) de beste manier om kritiek in de kiem te smoren is door gelijk te komen met kritiek op de tegenstander.
Hoe noemden ze dat ook alweer?Niet om kunnen gaan met (zelf) kritiek....populaire kreet als het om moslims gaat, maar het doet me genoegen om te zien dat mensen die het het hardst roepen er zelf niet vies van zijn.

Vraag me af hoeveel er van de weg van de Moslim zijn verkocht in Nederland vergelijking met het boek Mein Kampf..........

ga liever in op het waarom er blijkbaar zoveel vraag was naar dit boek.


En wat Bofko zegt dat men nog niet besefte hoe erg hitler was vind ik een kulargument......ik denk dat men dondersgoed wist dat hij niet dol was op bepaalde bevolkingsgroepen.

Goodnight
29-09-04, 09:42
Geplaatst door amadeus
Ik las nochtans ergens dat MEIN KAMPF op DIT ogenblik nog stééds een bestseller is in de Arabische landen!

goh en waar heeft u dat dan gelezen?
Wil ik wel eens dat artikel lezen om het met eigen ogen te kunnen beoordelen.

Eng he wanneer iemand lijken uit de kast haalt......

amadeus
29-09-04, 09:58
The Holocaust used as a backlash

Hitler is one of the heroes of Palestinian youth, reveal researchers from the University of Hamburg, who are conducting an international study on the perceptions of democracy among young people around the world. Booksellers in the territories report that Hitler's book Mein Kampf is one of the most popular there, a best-seller from their point of view.
http://www.likud.nl/extr82.html


An Arabic translation of Hitler's Mein Kampf which has become a bestseller in the Palestinian territories is now on sale in Britain. The book, Hitler's account of his life and anti-Semitic ideology written while he was in prison in the 1920s, is normally found in Britain in academic or political bookshops.

But The Telegraph found it on sale in three newsagents on Edgware Road, central London, an area with a large Arab population.

The book, originally translated in the 1960s and revived by Bisan, a Lebanese publisher in the 1990s, has a picture of Hitler and a swastika on the cover and is selling for 10 pounds.

Although the Bavarian state government, which claims copyright in the text, has tried to stop its publication around the world, Mein Kampf became the sixth best selling book in the Palestinian Authority area.
http://www.likud.nl/extr183.html


ADOLF HITLER'S MEIN KAMPF IS BEST-SELLER
AMONG THE PALESTINIAN ARABS

NEW YORK- Adolf Hitler's autobiography, Mein Kampf, in which he explains his virulent hatred of Jews, has made it to the best-seller list in the Palestinian Authority-controlled territories. The French news agency, Agence France Presse, reports that Mein Kampf is presently at number six on the PA best-seller list. It noted that Mein Kampf was banned from the territories during the years of Israeli administration of the region, but was recently allowed in by the PA.
http://www.freeman.org/m_online/oct99/meinkampf.htm


Mein Kampf was an influential text among the Arab Ba’ath Party activists. An Arabic edition of Mein Kampf has been published by Bisan publishers in Lebanon. It ranks on the best-seller list among Palestinian Arabs.
http://www.wordiq.com/definition/Mein_Kampf

Indien je googlet op "mein kampf arabs" vind je nog hopen meer informatie en links.

Goodnight
29-09-04, 10:06
ADOLF HITLER'S MEIN KAMPF IS BEST-SELLER
AMONG THE PALESTINIAN ARABS........

Ik denk dat dit geen vreemde wending is.....

Palestijnen en Israeliers zijn niet echt bepaald goede vrienden.

Goodnight
29-09-04, 10:08
die site van de likud vind ik niet bepaald onpartijdig....dus als je het niet erg vind hecht ik zeer weinig waarde aan hetgeen zij melden :wink:

amadeus
29-09-04, 10:15
Vandaar dat ik er nog verschillende andere heb bijgezet!

Googelen met "mein kampf arab" gaf 17.800 resultaten!

nard
29-09-04, 10:22
Geplaatst door Goodnight
Goed zo nar(d) de beste manier om kritiek in de kiem te smoren is door gelijk te komen met kritiek op de tegenstander.
Hoe noemden ze dat ook alweer?Niet om kunnen gaan met (zelf) kritiek....populaire kreet als het om moslims gaat, maar het doet me genoegen om te zien dat mensen die het het hardst roepen er zelf niet vies van zijn.

Vraag me af hoeveel er van de weg van de Moslim zijn verkocht in Nederland vergelijking met het boek Mein Kampf..........

ga liever in op het waarom er blijkbaar zoveel vraag was naar dit boek.


En wat Bofko zegt dat men nog niet besefte hoe erg hitler was vind ik een kulargument......ik denk dat men dondersgoed wist dat hij niet dol was op bepaalde bevolkingsgroepen.

Ik zeg dit omdat ik sowieso de plaatsing van een dergelijk topic bijzonder discutabel, zo niet onzinnig vind. 65 jaar na dato. Nou, nou. Dus waarom dat hier zelfkritiek voor mij het juiste medicijn zou zijn, ontgaat me ten enen male.

Dan vind ik "de weg van de moslim" een actueler thema voor deze tijd. En heeft dus inderdaad alles te maken met het vermogen tot zelfkritiek onder moslims. Zelfs het plaatsen van dit onderwerp heeft al te maken met zelfkritiek onder moslims.

:)

Inderdaad. Velen (maar niet zovelen als nu wordt verondersteld) wisten in de dertiger jaren al uit welke hoek de wind waaide bij Hitler. Maar zij zagen hem als een leuk hebbedingetje voor in het rariteitenkabinet. Hij werd de eerste 8 jaar niet serieus genomen. Hetgeen anders uitpakte, zo leert ons de geschiedenis.

Vele gematigde moslims weten nu ook wat moslimextremisten en mensen als Bin Laden en de keelsnijders van plan zijn. Vele liberale moslims. Lijkt me logisch. Insiders weten wat insiders vinden, willen en doen. Soort kent soort. Dus die parallel ligt er.
Nu nog even afwachten hoe dit gaat uitpakken. (?) Dat weet nog niemand.

Kijk , dat zijn actuele thema's.
Niet of Mein Kampf in de dertiger jaren veel gelezen is. Zou ik aan mijn opa's moeten vragen, die helaas niet meer leven. (Maar zich in 40-45 wel verzet hebben).

Goodnight
29-09-04, 10:26
Geplaatst door amadeus
Vandaar dat ik er nog verschillende andere heb bijgezet!

Googelen met "mein kampf arab" gaf 17.800 resultaten!

ow maar das iets meer dan de helft van het aantal resulaten wat ik kreeg bij Mein Kampf Europa :wink: 33.400 maar liefst.

Goodnight
29-09-04, 10:36
Geplaatst door nard
Ik zeg dit omdat ik sowieso de plaatsing van een dergelijk topic bijzonder discutabel, zo niet onzinnig vind. 65 jaar na dato. Nou, nou. Dus waarom dat hier zelfkritiek voor mij het juiste medicijn zou zijn, ontgaat me ten enen male. misschien kan je die vraag beter leggen bij diegene die het artikel heeft geschreven?Het is nogal actueel volgens mij.
Ja als je vind dat het 65 jaar na dato is, moet je er ook met een kritische blik naar kunnen kijken en je afvragen waarom het zo'n bestseller was.Zonder dat je met zo'n zinloze opmerking komt over de weg van de moslim.


Dan vind ik "de weg van de moslim" een actueler thema voor deze tijd. En heeft dus inderdaad alles te maken met het vermogen tot zelfkritiek onder moslims. Zelfs het plaatsen van dit onderwerp heeft al te maken met zelfkritiek onder moslims. ow, maar niemand houd je tegen om daar een artikel over te plaatsen.Maar dat staat dan weer los van deze thread.Kan je die 2 zaken scheiden denk je?Wat betreft je laatste zin: verklaar je nader want ik snap er niets van.




Inderdaad. Velen (maar niet zovelen als nu wordt verondersteld) wisten in de dertiger jaren al uit welke hoek de wind waaide bij Hitler. Maar zij zagen hem als een leuk hebbedingetje voor in het rariteitenkabinet. Hij werd de eerste 8 jaar niet serieus genomen. Hetgeen anders uitpakte, zo leert ons de geschiedenis. ja ik blijf me toch steeds afvragen hoe het dan toch zover heeft kunnen komen dat zoveel joden de dood vonden door 'hulp'van hun medelanders.Blijkbaar was dit toch het gevolg van dieper liggende gevoelens die geuit mochten worden?Om welke aantallen het ging kan je alleen maar naar gisssen.Denk niet dat er iemand vrijelijk voor uit zal komen.leuke hebbedinegtje dus...hahahaha...yeah right.En hij heeft eigenhandig miljoenen mensen de dood ingejaagd.........oops..we wisten niet dat hij zo gevaarlijk was echt waar!


Vele gematigde moslims weten nu ook wat moslimextremisten en mensen als Bin Laden en de keelsnijders van plan zijn. Vele liberale moslims. Lijkt me logisch. Insiders weten wat insiders vinden, willen en doen. Soort kent soort. Dus die parallel ligt er.
Nu nog even afwachten hoe dit gaat uitpakken. (?) Dat weet nog niemand. wat hoop je?Want ga niet ontkennen dat je een wens hebt wat dat betreft.........dat laat je maar al te duidelijk blijken.
Soort kent soort, parallelen wat kraam je allemaal uit jongeman.Wees duidelijker.bedoel je de moslims zijn hetzelfde als Hitelr van plan?En Bin laden is diegene die dat voor hen gaat bewerkstelligen.
Dream on....helaas voor jou maar je droom komt niet uit.


Kijk , dat zijn actuele thema's.
Niet of Mein Kampf in de dertiger jaren veel gelezen is. Zou ik aan mijn opa's moeten vragen, die helaas niet meer leven. (Maar zich in 40-45 wel verzet hebben).

ow maar ik vind het zeer zeker wel actueel je doet toch ook aan de herdenkingsdiensten mee?Kijk als je een andere mening hebt dan kan je zoals eerder gezegd gewoon een topic openen over de thema's die jou aan het hart gaan.Maar die halfslachtige houding van jou om iets wat ZEER degelijk actueel is te verdoezelen wekt alleen maar medelijden op.
Waar ben je bang voor?Dat de geschiedens

mark61
29-09-04, 10:39
Geplaatst door amadeus
Ik las nochtans ergens dat MEIN KAMPF op DIT ogenblik nog stééds een bestseller is in de Arabische landen!

Héhé, in de Arabische wereld worden geen boeken vertaald en gelezen, remember?

Goodnight
29-09-04, 10:45
Geplaatst door mark61
Héhé, in de Arabische wereld worden geen boeken vertaald en gelezen, remember?

smiecht dat je der bent...je was me net voor.
Maar Mein kampf wel....ben je het niet tegengekomen in Marokko?:wink:

amadeus
29-09-04, 10:47
Geplaatst door mark61
Héhé, in de Arabische wereld worden geen boeken vertaald en gelezen, remember?

Misschien dat er daarom zoveel te doen is omdat nét dat ENE boek wèl vertaald werd!

Max Stirner
29-09-04, 10:47
Ik zag Mein Kampf op een boekenmarkt in Bolivia liggen als uitgave in de serie `classics door de eeuwen heen` of zo iets, tussen Macchiavelli, Aristoteles, Lao Tsu, Karl Marx enzenz.

Vonnik wel grappig eigenlijk.....dat krampachtige geverbied van dat soort boeken leidt er alleen maar toe dat mensen denken dat het blijkbaar iets betreft dat de moeite waard is om te lezen.

Dat Hitler aanvankelijk bij een deel van de Nederlandse bevolking best populair was, is trouwens geen geheim. Dat veranderde toen die moffen onze fietsen gingen jatten....... :)

nard
29-09-04, 10:58
Geplaatst door Goodnight
[B]misschien kan je die vraag beter leggen bij diegene die het artikel heeft geschreven?Het is nogal actueel volgens mij.
Ja als je vind dat het 65 jaar na dato is, moet je er ook met een kritische blik naar kunnen kijken en je afvragen waarom het zo'n bestseller was.Zonder dat je met zo'n zinloze opmerking komt over de weg van de moslim.


Het was ook een algemene opmerking, waar het iedereen vrij staat op te reageren. Dus ook de starter van dit onderwerp.



ow, maar niemand houd je tegen om daar een artikel over te plaatsen.Maar dat staat dan weer los van deze thread.Kan je die 2 zaken scheiden denk je?Wat betreft je laatste zin: verklaar je nader want ik snap er niets van.


Het is een vergelijking.
Mijn boodschap was dat Khattabi de hand beter in eigen boezem kan steken dan in die van een ander. Het ter discussie stellen van een probleem waarvan de betrokkenen bijna allemaal dood en begraven, danwel dement zijn, is strikt genomen nogal ridicuul als je zelf midden in een eigen probleem zit van gelijke omvang.

Maar blijkbaar hoeft hij niet eens te reageren, want jij was al zo genereus je aangesproken te voelen en hem alvast te gaan verdedigen.



ja ik blijf me toch steeds afvragen hoe het dan toch zover heeft kunnen komen dat zoveel joden de dood vonden door 'hulp'van hun medelanders.Blijkbaar was dit toch het gevolg van dieper liggende gevoelens die geuit mochten worden?Om welke aantallen het ging kan je alleen maar naar gisssen.Denk niet dat er iemand vrijelijk voor uit zal komen.leuke hebbedinegtje dus...hahahaha...yeah right.En hij heeft eigenhandig miljoenen mensen de dood ingejaagd.........oops..we wisten niet dat hij zo gevaarlijk was echt waar!


Algemeen wordt aangenomen dat in '42 bij de public at large bekend was wat de werkelijk omvang, strekking en realiteit van de "Judenfrage" was.
Toen was het te laat voor de burgers om kracht te zetten. Hitler was toen reeds 4 a 5 jaar aan de macht en had in rap tempo het land veranderd in een oorlogsmachine én hij gaf het volk brood en arbeid.
Verder had hij dmv de SA en later de SS een politieapparaat tot zijn beschikking dat voortdurend dominant op straat aanwezig was en zich uitte in voortdurende onvoorspelbare terreur tegen eigen mensen.
Toen de gemiddelde Duitser wakker werd, was het gewoon te laat om nog wat te kunnen doen.
Hiermee bagatelliseer ik de verantwoordelijkheid van de betrokken Duitsers en Nederlanders niet. Die medeverantwoordelijkheid van vooral de Duitse burgers staat als een huis. Maar laat ik het zo zeggen; als je kinderen hebt, liggen je prioriteiten wat anders.



wat hoop je?Want ga niet ontkennen dat je een wens hebt wat dat betreft.........dat laat je maar al te duidelijk blijken.
Soort kent soort, parallelen wat kraam je allemaal uit jongeman.Wees duidelijker.bedoel je de moslims zijn hetzelfde als Hitelr van plan?En Bin laden is diegene die dat voor hen gaat bewerkstelligen.
Dream on....helaas voor jou maar je droom komt niet uit.


En heel handig speel je de bal weer terug naar mij. Maar helaas voor je.
Ik ga me geen wens aan laten praten die niet bij me bestaat. Voor zover het met emoties gepaard gaat, zijn het zorgen die ik me maak. Dus probeer aub niet om mijn veronderstelde emoties onder uit de doos vandaan te klauwen en die hier in de vitrine ten toon te stellen.
Daar ben ik zelf mans genoeg voor en heb ik jou per definitie niet bij nodig.

Het enige wat ik bedoel met de parallel is dat ik dit onderwerp voor Nederlanders (op een paar bejaarden na) en al helemaal voor allochtonen en moslims volslagen onzinnig en belachelijk vind. Moslims kunnen zich op dit moment beter andere prioriteiten stellen dan zich bezig te houden met hoe de holocaust toch wel niet kon gebeuren. Tenzij ze natuurlijk bereid zijn de lessen hieruit te accepteren wat de gevolgen kunnen zijn. En die houding mis ik.



ow maar ik vind het zeer zeker wel actueel je doet toch ook aan de herdenkingsdiensten mee?Kijk als je een andere mening hebt dan kan je zoals eerder gezegd gewoon een topic openen over de thema's die jou aan het hart gaan.Maar die halfslachtige houding van jou om iets wat ZEER degelijk actueel is te verdoezelen wekt alleen maar medelijden op.
Waar ben je bang voor?Dat de geschiedens

Ik doe er aan mee door me te verdiepen in de Nederlandse geschiedenis. In alles wat we goed en alles wat we fout hebben gedaan.
Is dat genoeg voor je?

Nee, uiteraard niet een apart topic openen, als de boodschap juist in de parallel is gelegen. Maar blijkbaar kan je er niet veel mee... :)
Bovendien geloof ik niet dat ik halfslachtig ben, ik meen dat ik vrij duidelijk ben in wat ik bedoel. Maar goed hypocriet, halfslachtig; gemakkelijke woorden nietwaar?

Goodnight
29-09-04, 11:17
Geplaatst door nard
Het was ook een algemene opmerking, waar het iedereen vrij staat op te reageren. Dus ook de starter van dit onderwerp. ja,maar dat verklaart nog steeds niet waarom dit volgens jou niet actueel is.




Het is een vergelijking.
Mijn boodschap was dat Khattabi de hand beter in eigen boezem kan steken dan in die van een ander. Het ter discussie stellen van een probleem waarvan de betrokkenen bijna allemaal dood en begraven, danwel dement zijn, is strikt genomen nogal ridicuul als je zelf midden in een eigen probleem zit van gelijke omvang. nee het was geen vergelijking, misschien zo bedoeld maar dat kwam niet over.Je irriteert je duidelijk aan het feit dat dit bericht geplaatst wordt.En of de betrokkenen nou dood zijn of niet doet er niet toe.Vijf mei wordt ook nog steeds gevierd....
Nogal makkelijk om de 2de wereldoorlog te vergelijken met de problemen die nu spelen.Een aantal miljoen doden is toch wel heel wat anders dan de brandhaarden die momenteel over de hele wereld woeden.Blijft nog steeds de vraag: waarom zou El-Khattabi dit niet ter sprake mogen brengen?Dus omdat er nu problemen zijn waarbij moslims betrokken zijn, mogen moslims dit soort zaken niet aankaarten?
Pleazzzzeeee.....


Maar blijkbaar hoeft hij niet eens te reageren, want jij was al zo genereus je aangesproken te voelen en hem alvast te gaan verdedigen. ter info voor jou, dit is een forum.Iedereen kan en mag op elkaar reageren.Ik voel me niet aangesproken, ik reageer alleen op een domme opmerking die niet inhoudelijk over het geplaatste artikel gaat, maar zijweggetjes nemen is jou niet onbekend.




Algemeen wordt aangenomen dat in '42 bij de public at large bekend was wat de werkelijk omvang, strekking en realiteit van de "Judenfrage" was.
Toen was het te laat voor de burgers om kracht te zetten. Hitler was toen reeds 4 a 5 jaar aan de macht en had in rap tempo het land veranderd in een oorlogsmachine én hij gaf het volk brood en arbeid.
Verder had hij dmv de SA en later de SS een politieapparaat tot zijn beschikking dat voortdurend dominant op straat aanwezig was en zich uitte in voortdurende onvoorspelbare terreur tegen eigen mensen.
Toen de gemiddelde Duitser wakker werd, was het gewoon te laat om nog wat te kunnen doen.
Hiermee bagatelliseer ik de verantwoordelijkheid van de betrokken Duitsers en Nederlanders niet. Die medeverantwoordelijkheid van vooral de Duitse burgers staat als een huis. Maar laat ik het zo zeggen; als je kinderen hebt, liggen je prioriteiten wat anders . dit is pas een inhoudelijke reactie...
Alleen snap je laatste opmerking niet helemaal......




En heel handig speel je de bal weer terug naar mij. Maar helaas voor je.
Ik ga me geen wens aan laten praten die niet bij me bestaat. Voor zover het met emoties gepaard gaat, zijn het zorgen die ik me maak. Dus probeer aub niet om mijn veronderstelde emoties onder uit de doos vandaan te klauwen en die hier in de vitrine ten toon te stellen.
Daar ben ik zelf mans genoeg voor en heb ik jou per definitie niet bij nodig. tturlijk doe je dat niet.Ik speel je geen bal toe....je insinueert bepaalde zaken en dat doet het vermoeden rijzen dat je niet rouwig zou zijn als het echt zo zal lopen als waar je op doelt.Ik stel niets tentoon, ik reageer alleen op jou niet altijd duidelijke opmerkingen die een diepere bedoeling hebben.


Het enige wat ik bedoel met de parallel is dat ik dit onderwerp voor Nederlanders (op een paar bejaarden na) en al helemaal voor allochtonen en moslims volslagen onzinnig en belachelijk vind. Moslims kunnen zich op dit moment beter andere prioriteiten stellen dan zich bezig te houden met hoe de holocaust toch wel niet kon gebeuren. Tenzij ze natuurlijk bereid zijn de lessen hieruit te accepteren wat de gevolgen kunnen zijn. En die houding mis ik.
waarom is het volslagen onzinnig en belachelijk...dat roep je steeds maar echt beargumenteren doe je het niet.Wat heb je erop tegen als dit onderwerp ter discussie wordt gesteld?Je vind het onzin dat men zich bezighoudt met hoe de holocaust wel of niet kon gebeuren?Jongen, hele studies en onderzoeken zijn er aangewijd.Vind je dat nog steeds onzin?

Welke houding mis je? ( weer zo'n insinuerende onduidelijk opmerking)




Ik doe er aan mee door me te verdiepen in de Nederlandse geschiedenis. In alles wat we goed en alles wat we fout hebben gedaan.
Is dat genoeg voor je? dan snap ik niet waarom je struikelt over het feit dat dit artikel wordt geplaatst...men wil zich ook wel verdiepen in andere zaken dan de hedendaagse hoor.
En of het genoeg is voor mij of niet, doet er verders niet toe...het gaat niet om mij.


Nee, uiteraard niet een apart topic openen, als de boodschap juist in de parallel is gelegen. Maar blijkbaar kan je er niet veel mee... :)
Bovendien geloof ik niet dat ik halfslachtig ben, ik meen dat ik vrij duidelijk ben in wat ik bedoel. Maar goed hypocriet, halfslachtig; gemakkelijke woorden nietwaar?

Nee jij doet het voorkomen alsof het in de parallel gelegen is......jouw eerste reactie bestaat uit de opmerking: de weg van de Moslim is in Nederland ook een bestseller.Niet inhoudelijk ingaan op de thread....maar direct in de aanval gaan.....
En je bent halfslachtig...sorry dat ik het zeg.
Juw opmerkingen doen vermoeden dat er veel meer onder de oppervlakte ligt dan hetgeen je zegt.

amadeus
29-09-04, 11:20
Het valt me op dat moslims in Nederland en Belgie (rest in europa waarschijnlijk ook), ondertussen net doen of EUROPA de Holocaust heeft uitgevoerd. Dit is natuurlijk je reinste bullshit! Het waren de nazi's die dat gedaan hebben.
Buiten het hier bestaande verzet in de verschillende bezette landen waren er uiteraard een aantal collaborateurs. Ik denk echter dat het grootste gedeelte van de bevolking (evengoed in Duitsland zelf) gewoon gebukt ging onder het oorlogsgeweld.

Het "jullie" hebben de joden vermoord is dus totaal uit de lucht gegrepen.

Misschien hebben de 'moslims' eerder nog dan de bezette westeuropeanen de joden vermoord?

The mufti and some of his aides participate in plans for the destruction of European Jewry and help the German propaganda machine. The mufti works to build his personal stature in the world as a major Arab leader. (http://www.jerusalem-archives.org/period3/3-25.html)


http://www.jerusalem-archives.org/images/3-25b.jpg

Goodnight
29-09-04, 11:39
Geplaatst door amadeus
[B]Het valt me op dat moslims in Nederland en Belgie (rest in europa waarschijnlijk ook), ondertussen net doen of EUROPA de Holocaust heeft uitgevoerd. Dit is natuurlijk je reinste bullshit! Het waren de nazi's die dat gedaan hebben.
Buiten het hier bestaande verzet in de verschillende bezette landen waren er uiteraard een aantal collaborateurs. Ik denk echter dat het grootste gedeelte van de bevolking (evengoed in Duitsland zelf) gewoon gebukt ging onder het oorlogsgeweld.

Het "jullie" hebben de joden vermoord is dus totaal uit de lucht gegrepen.
valt me op dat sommige Nederlanders en Belgen de waarheid niet onder ogen willen zien dat zij degelijk hebben meegeholpen aan de vergassen van miljoenen joden.
Dat alleen de nazi's hiervoor verantwoordelijk voor waren is je reinste bullshit, maar geen haan die er naar kraait want na de wanorde van de 2de wereldoorlog waren de duiters de bad guy's.

een aantal collaborateurs?
U are so funny.......

en ja lekker makkelijk om ( vooral nu in de tijd van het moslimbashen) de schuld bij de moslims neer te leggen.
Volgens mij ging de Nederlandse koningin ervandoor tijdens de WO2.
De Marokkaanse sultan daarentegen weigerde zijn joodse onderdanen uit te leveren ondanks de druk van de Vichyregering die collaboreerde.Zijn antwoord klinkt nog steeds als muziek in de oren namelijk:Joden?Ik heb hier geen joden, ik heb hier alleen Marokkanen.

de moslims zijn niet diegen die ze vervoerd hebben naar de kampen.de kampen liggen niet in islamitische landen.
Kortom.....de waarheid is pijnlijk maar moet je toch onder ogen zien.

Goodnight
29-09-04, 11:43
Geplaatst door amadeus
[B]Het valt me op dat moslims in Nederland en Belgie (rest in europa waarschijnlijk ook in Polen worden de joodse graven nog steeds volop vernield en volgekliederd met hakenkruizen.
In tegenstelling tot de katholieke graven liggen ze er geruineerd en onverzorgd bij......

zouden dat nou ook moslims zijn die dat gedaan hebben?

ASHELHIE
29-09-04, 11:45
Geplaatst door amadeus
Ik las nochtans ergens dat MEIN KAMPF op DIT ogenblik nog stééds een bestseller is in de Arabische landen!


SO WHAT ???

Tomas
29-09-04, 11:48
Geplaatst door amadeus
Het valt me op dat moslims in Nederland en Belgie (rest in europa waarschijnlijk ook), ondertussen net doen of EUROPA de Holocaust heeft uitgevoerd. Dit is natuurlijk je reinste bullshit! Het waren de nazi's die dat gedaan hebben.
Buiten het hier bestaande verzet in de verschillende bezette landen waren er uiteraard een aantal collaborateurs. Ik denk echter dat het grootste gedeelte van de bevolking (evengoed in Duitsland zelf) gewoon gebukt ging onder het oorlogsgeweld.

Het "jullie" hebben de joden vermoord is dus totaal uit de lucht gegrepen.

Misschien hebben de 'moslims' eerder nog dan de bezette westeuropeanen de joden vermoord?



Jij doet dus wat je een ander verwijt.

Maargoed, uiteindelijk is Bilal begonnen met een poging om de ware aard van de westerling weer eens aan het daglicht te brengen.

amadeus
29-09-04, 11:54
Geplaatst door Tomas
Jij doet dus wat je een ander verwijt.

Maargoed, uiteindelijk is Bilal begonnen met een poging om de ware aard van de westerling weer eens aan het daglicht te brengen.

Ik gebruikte het voorbeeld van de MUFTI inderdaad als voorbeeld hoe je de zaken om kan keren :fpimp:

Blijkbaar ben jij de enige die het begrepen heeft!

Ik was nog niet geboren ten tijde van WOII en mijn grootvaders zaten beiden in het verzet!

Misschien dat Goodnight er echter meer van weet?

Mill
29-09-04, 12:02
Mein Kampf was bestseller in Nederland

Nou en? De bijbel is een nog veel grotere bestseller in Nederland. Schaam ik me ook niet voor. Ik koop die troep toch niet?

Iglo
29-09-04, 12:07
Geplaatst door amadeus
Ik was nog niet geboren ten tijde van WOII en mijn grootvaders zaten beiden in het verzet! Dat wil niet zo veel zeggen, bijna iedereen zat in het verzet (Zoals ze zelf zeggen ;)).

Goodnight
29-09-04, 12:23
Geplaatst door amadeus
Ik gebruikte het voorbeeld van de MUFTI inderdaad als voorbeeld hoe je de zaken om kan keren :fpimp:

Blijkbaar ben jij de enige die het begrepen heeft!

Ik was nog niet geboren ten tijde van WOII en mijn grootvaders zaten beiden in het verzet!

Misschien dat Goodnight er echter meer van weet?


Snap niet waarom je het om wil keren.Jij doet niets anders dan moslim gerelateerde artikelen plaatsen die niet bepaald positief zijn.Dus waarom zou el Khattabi niet zo'n artikel mogen plaatsen?

het meer weten van zaken laat ik aan jou over.

Overigens.....als ik het zo hoor zaten alle opa's in het verzet... :wink:

Maar feit blijft dat jij en Nard niet gewoon inhoudelijk op het artikel in kunnen gaan.Inplaats daarvan kom jij met 'bewijzen'dat het boek in de Arabische wereld blijkbaar erg gewild is.Je gaat niet eens in op het gegeven dat dit boek blijkbaar ten tijde van de auteur erg gewild is en dat er ten tijde hiervan ook miljoenen doden zijn gevallen.

Goodnight
29-09-04, 12:24
Geplaatst door Iglo
Dat wil niet zo veel zeggen, bijna iedereen zat in het verzet (Zoals ze zelf zeggen ;)).

Damn, twee zielen 1 gedachte :wink:

Max Stirner
29-09-04, 12:36
Geplaatst door Iglo
Dat wil niet zo veel zeggen, bijna iedereen zat in het verzet (Zoals ze zelf zeggen ;)).

De meesten zijn alleen pas in 1946 toegetreden...... :)

amadeus
29-09-04, 13:03
Nou, mijn opa had dan toch maar voor 1946 zijn been verloren!

Goodnight
29-09-04, 13:13
Geplaatst door amadeus
Nou, mijn opa had dan toch maar voor 1946 zijn been verloren!

een been verliezen maakt je nog geen verzetsheld :rolleyes:

Volare
29-09-04, 13:48
Geplaatst door Goodnight
de moslims zijn niet diegen die ze vervoerd hebben naar de kampen.de kampen liggen niet in islamitische landen.
Kortom.....de waarheid is pijnlijk maar moet je toch onder ogen zien.

Die waarheid ligt hier op elke straathoek en wordt in elk klaslokaal onderwezen, decennia lang. Geen mens die de Holocaust ontkent. Sterker nog, als hier iemand de Shoa qua aantallen in twijfel trekt ('ze' kunnen wel 's overdrijven) kunnen ze rekenen op een gigantische veeg uit de pan.

Goodnight
29-09-04, 13:54
Geplaatst door Volare
Die waarheid ligt hier op elke straathoek en wordt in elk klaslokaal onderwezen, decennia lang. Geen mens die de Holocaust ontkent. Sterker nog, als hier iemand de Shoa qua aantallen in twijfel trekt ('ze' kunnen wel 's overdrijven) kunnen ze rekenen op een gigantische veeg uit de pan.

natuurlijk ga je dat niet ontkennen...is al erg genoeg dat het is gebeurd.
En of het nou onderwezen wordt of niet, het is gebeurd en dat moet toch wel een bittere pil zijn.Dat je nog kan leven met dat eeuwige schuldgevoel en in de spiegel kan kijken zonder te denken: in het mooie West Europa waar ik zo trots op ben zijn een kleine 65 jaartjes geleden een aantal miljoen mensen de dood ingejaagd....alleen omdat ze anders waren dan wij.

Volare
29-09-04, 14:05
Geplaatst door Goodnight
natuurlijk ga je dat niet ontkennen...is al erg genoeg dat het is gebeurd.
En of het nou onderwezen wordt of niet, het is gebeurd en dat moet toch wel een bittere pil zijn.Dat je nog kan leven met dat eeuwige schuldgevoel en in de spiegel kan kijken zonder te denken: in het mooie West Europa waar ik zo trots op ben zijn een kleine 65 jaartjes geleden een aantal miljoen mensen de dood ingejaagd....alleen omdat ze anders waren dan wij.

Dat schuldgevoel is zo zeker als de wisseling der seizoenen, ook zonder dat het wordt ge-exploiteerd door derden.

Goodnight
29-09-04, 14:10
Geplaatst door Volare
Dat schuldgevoel is zo zeker als de wisseling der seizoenen, ook zonder dat het wordt ge-exploiteerd door derden.

Nou dan ,amadeus.....snap dan niet waarom je constant op deze site loopt te hameren over hoe moslims zich eigenlijk moeten opstellen.
waarschijnlijk heb niets geleerd van dat schuldgevoel......wellicht dat het niet oprecht is maar slechts een dun laagje vernis wat je werkelijke gevoelens ( probeert te) verhul(len)t.

amadeus
29-09-04, 14:13
Misschien best even kijken naar WIE wàt schrijft my dear?

En pikt het je nu zodanig dat de mufti Dolfje's vriendje was?

Beter opletten in de les in het vervolg misschien!

Goodnight
29-09-04, 14:18
Geplaatst door amadeus
Misschien best even kijken naar WIE wàt schrijft my dear?

En pikt het je nu zodanig dat de mufti Dolfje's vriendje was?

Beter opletten in de les in het vervolg misschien!

ow ik let degelijk wel op moppie....
Volare heeft zich net ingeschreven op maroc.nl....en prikt op de tijden dat jij er niet bent.....ennuh heeft een paar keer diezelfde bewoordingen gebruikt als jij :wink:

En wie is die mufti?
Ik ken namelijk alleen de Marokkaanse sultan...ben namelijk marokkaans in het geval je dat is ontgaan.
Dus ik lig er niet echt wakker van...ook al hoopte je dat stiekempjes wel...:zwaai:

Volare
29-09-04, 14:24
Geplaatst door amadeus
Misschien best even kijken naar WIE wàt schrijft my dear?

En pikt het je nu zodanig dat de mufti Dolfje's vriendje was?

Beter opletten in de les in het vervolg misschien!

We worden verwisseld, zo te zien.
't Is dat typische geloof in complottheorieen natuurlijk weer.
Zelfs als we nu gelijktijdig overal berichten plaatsen, denkt die Goodnight nog dat we 1 persoon zijn met 2 PC's of zoiets vermoeiends. Laat maar zitten dus.

Goodnight
29-09-04, 14:27
Geplaatst door Volare
We worden verwisseld, zo te zien.
't Is dat typische geloof in complottheorieen natuurlijk weer.
Zelfs als we nu gelijktijdig overal berichten plaatsen, denkt die Goodnight nog dat we 1 persoon zijn met 2 PC's of zoiets vermoeiends. Laat maar zitten dus.

je taalgebruik verraad je Volare/amadeus....en toevallig, toevallig heb jij net vanmiddag ingeschreven op maroc.nl.....

Geloof je in complottheorie-en?
Zou ik toch snel even een shrink inschakelen....misschien dat hij je ook kan helpen bij je MPs aandoening......

Laat maar zitten ja......wat zit er anders voor jou op als men je doorheeft.Idd snel met de staart tussen de bene afdruipen :zwaai:

nard
29-09-04, 14:33
Geplaatst door Goodnight
[B]ja,maar dat verklaart nog steeds niet waarom dit volgens jou niet actueel is.


Daar ging mijn opmerking ook niet over. Mijn opmerking was een reactie op het volgende:



Goodnight
misschien kan je die vraag beter leggen bij diegene die het artikel heeft geschreven?


Waarom ik vind dat dit topic niet bepaald nuttig is, heb ik uitgelegd.



Goodnight
nee het was geen vergelijking, misschien zo bedoeld maar dat kwam niet over.Je irriteert je duidelijk aan het feit dat dit bericht geplaatst wordt.En of de betrokkenen nou dood zijn of niet doet er niet toe.Vijf mei wordt ook nog steeds gevierd....


Dat vijf mei gevierd wordt is inmiddels traditie. De meesten die vijf mei vieren, vieren dat niet meer omdat ze zo blij zijn dat we in '45 bevrijd zijn van de Duitsers, maar gewoon omdat er vrijheid is. Ik kan me zelfs voorstellen dat het gevoel van vrijheid wat mensen nu waarderen een nogal andere lading heeft dan het vrij worden van '45.

Dus vijf mei is een nauwelijks ter zake doend, nogal zwak argument.

Irriteren is niet het juiste woord, maar ik vind het wel onzinnig. Inderdaad.
Dat vind ik, zoals ik al heb uitgelegd, omdat de generatie en dus het aantal mensen dat de oorlog in die bewuste keuzevrijheid van de volwassene hebben zien aankomen, daarin zijn ondergaan en weer uit zijn gerold, die zijn nu gestorven of dement.
Wat overblijft zijn 16 miljoen Nederlanders die geen enkele eerstelijns binding meer hebben met WO II, alleen maar tweedehands informatie.

Dus vind ik dat onderwerpen als de oplage van mein Kampf, als ook het herhaald hier op het forum ter discussie stellen van de half-duitse oorlogskinderen (om daarmee de overspeligheid van de Nederlanders te onderbouwen), de relatief kleine groep Hollandjoden dat de oorlog heeft overleefd (hetgeen weer impliceert dat het verzet maar matig gesteund werd), enz enz, al dat soort onderwerpen hebben geen betekenis meer voor de meesten die hier posten. En sowieso niet meer voor Nederlanders.

Sterker nog; ze worden immer door Marokkanen en moslims opgerakeld, nimmer door Hollanders. (Ja oké, door Mars, maar dan bij voorkeur over Nederland en niet over België).
Wat zouden die nou voor dieper, belangstellender en edeler motief hebben om daarover te spreken? Dat is er niet. Zeker niet in ogenschouw nemend dat de mensen die over dit soort zaken posten ook altijd de mond volhebben over de verdorvenheid van de Nederlandse en westerse maatschappijen.

Het is een simpel stuk gereedschap geworden om Nederland en de Nederlander in de discussie te discrediteren, af te zeiken om je eigen paadje schoon te houden.

En dus kom ik tot mijn parallel in tegengestelde richting; '40-'45 is over, is zelfs uit het eerstehands collectieve geheugen van het Nederland dat toen toen kon kiezen, verdwenen (op wat resten na), dus doe je er niet beter aan de extremiteiten uit je eigen cultuur en religie onder de loupe te nemen.
Lijkt me een waardevolle zaak, misschien dat escalaties daarmee worden voorkomen. Met zeiken op de Nederlandse geschiedenis voorkom je moslimextremisme niet. Met intern je krachten aanwenden binnen de moslimsgemeenschappen voorkom je uitingen van moslimextremisme wel.
En een of andere zwakke graduele vergelijking van aantallen doden toen en nu past niet, vind ik. Een vuile bom in verkeerde handen en de verhoudingen zijn in een keer omgeslagen.

That's it.
Niets verhullends, niets hypocriets, geen verborgen bijbedoelingen, geen zijweggetjes, niets van dat al. Alleen maar een vinger bij de zere plek; zelfkritiek van individuele moslims en interne kritiek van de moslim- en arabische gemeenschappen. Een heikel punt waar het bijzonder aan schort.
Hand in eigen boezem; dat lijkt me een aardige actualiteit voor Khattabi op dit moment. En van velen alhier en in Nederland.
En of jij die schoen past, komt voor je eigen rekening.

Daarom déze parallel in déze draad.
En wat jij verder voor helderziende ideeen, vermoedens en intelligente opmerkingen hebt tav mijn vermeende motieven kan me nauwelijks beroeren. Misschien dat je denkt dat je een of andere gave hebt, zoals je bijdragen op een gladde manier vertroebeld worden met conclusies over mijn beweegredenen. Echt héél wonderlijk.

Genoeg woorden hierover nu.
Bedankt voor je aandacht in ieder geval.

Volare
29-09-04, 14:41
Geplaatst door Goodnight
je taalgebruik verraad je Volare/amadeus....en toevallig, toevallig heb jij net vanmiddag ingeschreven op maroc.nl.....

Geloof je in complottheorie-en?
Zou ik toch snel even een shrink inschakelen....misschien dat hij je ook kan helpen bij je MPs aandoening......

Laat maar zitten ja......wat zit er anders voor jou op als men je doorheeft.Idd snel met de staart tussen de bene afdruipen :zwaai:

Ik ben Amadeus niet. Einde verhaal.

Goodnight
29-09-04, 14:56
Geplaatst door nard


Dat vijf mei gevierd wordt is inmiddels traditie. De meesten die vijf mei vieren, vieren dat niet meer omdat ze zo blij zijn dat we in '45 bevrijd zijn van de Duitsers, maar gewoon omdat er vrijheid is. Ik kan me zelfs voorstellen dat het gevoel van vrijheid wat mensen nu waarderen een nogal andere lading heeft dan het vrij worden van '45. ik denk dat velen die mening niet delen......maar dat is een andere discussie.



Irriteren is niet het juiste woord, maar ik vind het wel onzinnig. Inderdaad.
Dat vind ik, zoals ik al heb uitgelegd, omdat de generatie en dus het aantal mensen dat de oorlog in die bewuste keuzevrijheid van de volwassene hebben zien aankomen, daarin zijn ondergaan en weer uit zijn gerold, die zijn nu gestorven of dement.
Wat overblijft zijn 16 miljoen Nederlanders die geen enkele eerstelijns binding meer hebben met WO II, alleen maar tweedehands informatie. je kan het onzinnig vinden maar hij mag het plaatsen.Ik vind ook veel artikelen die bepaalde individuen plaatsen op dit forum onzinning, maar he wie ben ik?En je hebt gelijk dat de meeste Nederlanders die na de oorlog zijn geboren geen eerste lijsn binding hebben met de WO2,maar dat heeft niemand met gebeurtenissen die in een ver verleden plaats hebben gevonden ook niet.Desondanks worden die wel besproken......


Dus vind ik dat onderwerpen als de oplage van mein Kampf, als ook het herhaald hier op het forum ter discussie stellen van de half-duitse oorlogskinderen (om daarmee de overspeligheid van de Nederlanders te onderbouwen), de relatief kleine groep Hollandjoden dat de oorlog heeft overleefd (hetgeen weer impliceert dat het verzet maar matig gesteund werd), enz enz, al dat soort onderwerpen hebben geen betekenis meer voor de meesten die hier posten. En sowieso niet meer voor Nederlanders. ik vind het wel ter zake doende en weet je waarom?Om dat de sfeer die nu heerst moslims beschuldigd van anti-semitisme...als je niet beter zou weten dan zou je haast gaan geloven dat de Holocaust nooit heeft plaatsgevonden.Net zo als jij het plaatsen van dit soort berichten onzin vind, vind ik het onzin om moslims te beschuldigen van een aantal zaken gepleegd door een handjevol misdadigers.De sfeer die nu heerst zorgt ervoor dat moslims constant moeten bewijzen dat ze niet haatdragend zijn of wreed.Bepaalde individuen waaronder jij komen met standpunten en beweringen dat moslims helemaal niet verdraagzaam zijn en dat zelfs de liberale moslims extremisme met de paplepel krijgen ingegoten.
En ja dan krijg je het: de pot verwijt de ketel verhaal.......


Sterker nog; ze worden immer door Marokkanen en moslims opgerakeld, nimmer door Hollanders. (Ja oké, door Mars, maar dan bij voorkeur over Nederland en niet over België).
Wat zouden die nou voor dieper, belangstellender en edeler motief hebben om daarover te spreken? Dat is er niet. Zeker niet in ogenschouw nemend dat de mensen die over dit soort zaken posten ook altijd de mond volhebben over de verdorvenheid van de Nederlandse en westerse maatschappijen. Volgens mij is het toch echt een Hollander dit dit artikel heeft geschreven en niet een moslim.....wat voor motief zou hij hebben denk je???heeft hij denk je ook de mond vol van de verdorven westerse maatschappij?Wat zou zijn bedoeling zijn van dit artikel...je maakt je drukker om het feit dat ElKhattabi dit plaatst dan dat het door een Nederlander is geschreven die toch diezelfde erfenis heeft als jij.Of had je je er niet druk om gemaakt als het wel geschreven was door een Nederlander,maar niet geplaatst op dit forum???


[quote]Het is een simpel stuk gereedschap geworden om Nederland en de Nederlander in de discussie te discrediteren, af te zeiken om je eigen paadje schoon te houden. goh dit komt me zo bekend voor he....jij heb er nu mee te maken middels de thread op dit forum....moslims hebben er dagelijks mee te maken beste nard!


En dus kom ik tot mijn parallel in tegengestelde richting; '40-'45 is over, is zelfs uit het eerstehands collectieve geheugen van het Nederland dat toen toen kon kiezen, verdwenen (op wat resten na), dus doe je er niet beter aan de extremiteiten uit je eigen cultuur en religie onder de loupe te nemen.
Lijkt me een waardevolle zaak, misschien dat escalaties daarmee worden voorkomen. Met zeiken op de Nederlandse geschiedenis voorkom je moslimextremisme niet. Met intern je krachten aanwenden binnen de moslimsgemeenschappen voorkom je uitingen van moslimextremisme wel.
En een of andere zwakke graduele vergelijking van aantallen doden toen en nu past niet, vind ik. Een vuile bom in verkeerde handen en de verhoudingen zijn in een keer omgeslagen. die worden ruimschoots onder de loep genomen nardje....de discussie is pas 3 jaar aan de gang.Hoe lang was die aan de gang voor Hitler en kornuiten toesloeg?
Ik ben het met je eens dat je escalatie moet voorkomen door dingen niet op scherp te stellen.Maar helaas is dat wel hetgeen momenteel gebeurt....het zeiken op de moslimcultuur gaat velen blijkbaar goed af...het is haast een tweede natuur geworden.
Moslimextremisme komt voort uit verschillende oorzaken....door de Islam als de boosdoener aan te wijzen bereik je niets.....alleen dat de kloof onderling groter wordt en zal het aantal brandhaarden over de hele wereld alleen maar toenemen.


That's it.
Niets verhullends, niets hypocriets, geen verborgen bijbedoelingen, geen zijweggetjes, niets van dat al. Alleen maar een vinger bij de zere plek; zelfkritiek van individuele moslims en interne kritiek van de moslim- en arabische gemeenschappen. Een heikel punt waar het bijzonder aan schort.
Hand in eigen boezem; dat lijkt me een aardige actualiteit voor Khattabi op dit moment. En van velen alhier en in Nederland.
En of jij die schoen past, komt voor je eigen rekening. ik mis zelfkritiek van de westerlingen in dit rijtje....tweerichtings verkeer werkt toch het beste.Misschien zou men eens op moeten houden met dat belerende vingertje te wijzen.Hoe erg dat is als men naar jou wijst heeft El Khattabi wel bewezen door het plaatsen van het stuk......de boodschap ontging je blijkbaar.


Daarom déze parallel in déze draad.
En wat jij verder voor helderziende ideeen, vermoedens en intelligente opmerkingen hebt tav mijn vermeende motieven kan me nauwelijks beroeren. Misschien dat je denkt dat je een of andere gave hebt, zoals je bijdragen op een gladde manier vertroebeld worden met conclusies over mijn beweegredenen. Echt héél wonderlijk. Ow wist niet dat ik helderziend was.....nard..ga niet de vermoorde onschuld uithangen.Hoe jij over moslims en de islam in het algemeen denkt is al duidelijk....jou verontwaardiging omdat el khattabi dit stuk heeft geplaatst ongelofelijk doorzichtig..en dat voor iemand die zich in principe schuldig maakt aan precies hetzelfde en niet door 1 thread...bijna iedere reactie van jou druipt ervan af waar jij de schuld legt.

Genoeg woorden hierover nu. excuse me?Nou als je het niet erg vind ga ik verder met discussieren....

Bedankt voor je aandacht in ieder geval. insgelijks :zwaai:

Julien
29-09-04, 15:18
Geplaatst door Volare
Ik ben Amadeus niet. Einde verhaal.

VOLARE OHO CANTARE OHOHOHO
NEL BLU DI PINTO DI BLU
FELICE DISTARE LASSU
E VOLAVO VOLAVO FELICE PIUN ALTO
E SOLE DANCORA DIL SU
NEN TIL MONDO PIAGIANO SPARIVO LONTANO LA GIU
UNA MUSICA GOCIA SONJAVO SOLTANTO PER ME

het beste italiaanse lied ooit gemaakt!

amadeus
30-09-04, 07:43
Doordenkertje als afsluiter:


http://www.worldoffline.be/images/Various%20Fun%20collections/fun/arian.jpg

:D

Iglo
30-09-04, 08:29
Geplaatst door Goodnight
natuurlijk ga je dat niet ontkennen...is al erg genoeg dat het is gebeurd.
En of het nou onderwezen wordt of niet, het is gebeurd en dat moet toch wel een bittere pil zijn.Dat je nog kan leven met dat eeuwige schuldgevoel en in de spiegel kan kijken zonder te denken: in het mooie West Europa waar ik zo trots op ben zijn een kleine 65 jaartjes geleden een aantal miljoen mensen de dood ingejaagd....alleen omdat ze anders waren dan wij. Natuurlijk niet. Als ik eraan terug denk, dan is het onder het mom: wat een waanzin en wat een vreselijke misdaden. Ik zie niet in waarom ik een schuldgevoel zou moeten hebben voor wat een geflipte dictator met een totalitaire bevolking 60 jaar geleden uitgevoerd hebben. Hun standpunten zijn de mijne niet, hun idealen zijn de mijne niet, ik heb niks dan afschuw voor wat ze hebben geprobeerd.
Om kort te gaan: er is voor mij geen enkele reden om me schuldig te voelen voor de misdaden van 60 jaar geleden, net zo min als de Moslims zich vandaag den dag moeten verontschuldigen voor 11 september. In beiden gevallen is het enige dat van belang is een duidelijke en absoluut afwijzen ervan.
Je bent immers verantwoordelijk voor je eigen gedrag, niet voor dat van de buren van je voorouders 60 jaar geleden, of een paar malotige geloofsgenoten die dood en verderf willen zaaien.

nard
30-09-04, 09:22
Geplaatst door Iglo
Natuurlijk niet. Als ik eraan terug denk, dan is het onder het mom: wat een waanzin en wat een vreselijke misdaden. Ik zie niet in waarom ik een schuldgevoel zou moeten hebben voor wat een geflipte dictator met een totalitaire bevolking 60 jaar geleden uitgevoerd hebben. Hun standpunten zijn de mijne niet, hun idealen zijn de mijne niet, ik heb niks dan afschuw voor wat ze hebben geprobeerd.
Om kort te gaan: er is voor mij geen enkele reden om me schuldig te voelen voor de misdaden van 60 jaar geleden, net zo min als de Moslims zich vandaag den dag moeten verontschuldigen voor 11 september. In beiden gevallen is het enige dat van belang is een duidelijke en absoluut afwijzen ervan.
Je bent immers verantwoordelijk voor je eigen gedrag, niet voor dat van de buren van je voorouders 60 jaar geleden, of een paar malotige geloofsgenoten die dood en verderf willen zaaien.

Eens, maar niet helemaal.
Je ziet nu de grote groep over het hoofd die in de WO II (zeker vanaf '42) wel wist wat er gebeurde, maar zich niet meer bij machte voelde om er iets aan te doen. Of gewoon bang waren voor zichzelf of voor hun kinderen, familie, vrienden.
Hoe ligt het met de verantwoordelijkheid van deze mensen?
Is een volwassen individu dat niets doet en wél wéét onder omstandigheden van toenemende staatsterror medeverantwoordelijk voor staatsmisdaden? (en deze vraag kan je heel breed trekken)

mark61
30-09-04, 09:25
Geplaatst door nard
Is een volwassen individu dat niets doet en wél wéét onder omstandigheden van toenemende staatsterror medeverantwoordelijk voor staatsmisdaden? (en deze vraag kan je heel breed trekken)

Of juist wat strakker. Hoe zit het met politie en overige ambtenaren die zich voor die misdaden laten gebruiken? Is het dat ze hun bloedjes van kinderen te eten moeten geven dat ze dan maar moeten meedoen?

nard
30-09-04, 09:41
Of: was het goed om als politie in dienst te blijven van een fout systeem (in wording) omdat je dat systeem schade wilde gaan toebrengen.

Tomas
30-09-04, 09:45
Of was het goed om direct na de bevrijding, als zogenaamde verzetsheld moffenhoeren te mishandelen of de truggekeerde dwangarbeiders te vernederen?

mark61
30-09-04, 09:49
Geplaatst door nard
Of: was het goed om als politie in dienst te blijven van een fout systeem (in wording) omdat je dat systeem schade wilde gaan toebrengen.

Ja ja, de bekende burgemeester in oorlogstijd. En hoeveel procent heeft dan wel geen schade toegebracht? Kreeg toch de indruk dat de meesten loyaal meededen aan razzia's etc.

nard
30-09-04, 09:55
Geplaatst door mark61
Ja ja, de bekende burgemeester in oorlogstijd. En hoeveel procent heeft dan wel geen schade toegebracht? Kreeg toch de indruk dat de meesten loyaal meededen aan razzia's etc.

Denk ik ook.

Of is het juist dat sommige christenen, waarvan ik gehoord heb, principieel tegen verzet waren omdat zij geloofden dat de komst van Duitsland een straf van God was. En tegen Gods straffen verzet je je niet.

mark61
30-09-04, 10:20
Geplaatst door nard
Denk ik ook.

Of is het juist dat sommige christenen, waarvan ik gehoord heb, principieel tegen verzet waren omdat zij geloofden dat de komst van Duitsland een straf van God was. En tegen Gods straffen verzet je je niet.

Of gewoon omdat je het wereldlijk gezag moet gehoorzamen. Terwijl ik dacht iets meer andere christenen in het verzet zaten. Omdat waar die Duitsers voor stonden indruiste tegen alles wat christelijk was. Is.

nard
30-09-04, 10:47
Geplaatst door mark61
Of gewoon omdat je het wereldlijk gezag moet gehoorzamen. Terwijl ik dacht iets meer andere christenen in het verzet zaten. Omdat waar die Duitsers voor stonden indruiste tegen alles wat christelijk was. Is.

Dat is waar.
De groep uit mijn voorbeeld was heel klein. Ik weet ook niet hoe ze die twee zaken rond kregen in hun geweten; de beestachtigheid van het systeem versus gehoorzaamheid aan de overheid/cq. straf.

Tomas
30-09-04, 10:49
Geplaatst door nard
Dat is waar.
De groep uit mijn voorbeeld was heel klein. Ik weet ook niet hoe ze die twee zaken rond kregen in hun geweten; de beestachtigheid van het systeem versus gehoorzaamheid aan de overheid/cq. straf.

Dat ondergaan van de nazi's lijkt mij niet zo heel anders dan je kinderen niet inenten tegen polio. Het is allebij nogal deo-volente lijkt mij.

Spoetnik
30-09-04, 10:52
Geplaatst door Max Stirner
Dat Hitler aanvankelijk bij een deel van de Nederlandse bevolking best populair was, is trouwens geen geheim. Dat veranderde toen die moffen onze fietsen gingen jatten....... :)

Ze beschermden ons tegen het rode gevaar he. Eigenlijk best te vergelijk met de situatie nu dus. Maar met de populariteit van het Amerika zal het ook wel snel afzinken, zodra ze olie van Nederland gaan stelen.

magden_david
30-09-04, 10:59
Geplaatst door amadeus
Ik las nochtans ergens dat MEIN KAMPF op DIT ogenblik nog stééds een bestseller is in de Arabische landen!

dat en de protocollen van zion, zolang er maar joden in voorkomen die kindertjes eten is het daar erg populair

nard
30-09-04, 11:37
Geplaatst door Tomas
Dat ondergaan van de nazi's lijkt mij niet zo heel anders dan je kinderen niet inenten tegen polio. Het is allebij nogal deo-volente lijkt mij.

Ja oke, maar het punt is hier het bestaan in en ondergaan van een regime gevormd door mensen, die of op eigen initiatief of gedwongen door anderen, slechte dingen doen.
Het al dan niet actief of passief door een deur kunnen met mensen die onmenselijke dingen doen.

Zowel het wel als niet enten gaat vaak gepaard met de overtuiging deo volente. Niet enten: God bidden om je kind te beschermen tegen de ziekte. Wel enten: God bidden om het middel te zegenen. Mensen van beide meningen leven massaal door elkaar heen.
Gewetensvrijheid heet dat.

Bij een systeem gevormd door mensen die slechte dingen doen ten nadele van anderen wordt die gewetensvrijheid nogal lastig.

Goodnight
30-09-04, 11:48
Geplaatst door amadeus
Doordenkertje als afsluiter:


http://www.worldoffline.be/images/Various%20Fun%20collections/fun/arian.jpg

:D

:rolleyes:

Iglo
30-09-04, 21:55
Geplaatst door nard
Eens, maar niet helemaal.
Je ziet nu de grote groep over het hoofd die in de WO II (zeker vanaf '42) wel wist wat er gebeurde, maar zich niet meer bij machte voelde om er iets aan te doen. Of gewoon bang waren voor zichzelf of voor hun kinderen, familie, vrienden.
Hoe ligt het met de verantwoordelijkheid van deze mensen?
Is een volwassen individu dat niets doet en wél wéét onder omstandigheden van toenemende staatsterror medeverantwoordelijk voor staatsmisdaden? (en deze vraag kan je heel breed trekken) We zouden inderdaad kunnen kijken wat we vinden wat deze groep deed. (Persoonlijk heb ik alle begrip voor de mensen die uit angst niks deden.) Maar dat is juist wat ik niet bedoelde in mijn post. Mijn punt is: of het goed of fout is, dat is hun verantwoordelijkheid, wij kunnen (en konden) er niks aan doen. Wij kunnen alleen afgerekend worden op onze eigen acties, en onze opnies over deze onderwerpen. Is dit een heel Westers standpunt?

sjaakie
01-10-04, 22:43
Geplaatst door Zwarte Schaap
Het is niet verboden, de Nederlandse staat heeft de rechten op het boek maar brengt Mein Kampf gewoon niet uit in Nederland. Vandaar dat je het nergens tegenkomt. (In de grote bibliotheek van Rotterdam mocht je het wel inkijken als je je pasje inleverde)

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&threadid=94522

II. Geschiedenis
1932 In Tsjechoslowakije wordt het boek verboden vanwege de wrede militaire doctrines.
1937 Mein Kampf wordt in Palestina verboden.
1945 De bezittingen van ******, ook het copyright op Mein Kampf wordt geconfisceerd door de Duitse staat Beieren. Deze weigert elke herdruk toe te staan.
1974 Uitgeverij Ridderhof kondigt een heruitgave in de vertaling van NSB'er Steven BArends die in 1939 werd uitgegeven door De Amsterdamsche Keurkamer. Volgens de minister van Justitie is ingrijpen niet mogelijk omdat er in Nederland vrijheid van Drukpers is. Na verspreiding zal het boek in beslag genomen kunnen worden op grond van artikel 137e, dat elke publicatie die aanzet tot rassenhaat verbiedt.
1974 Het auteursrecht van de vertaling blijkt bij de Nederlandse staat te liggen. De regering van Beieren vraagt de Nederlandse overheid stappen te nemen. In maart laat de Rotterdamse officier van justitie 795 exemplaren in beslag nemen. Inmiddels waren er al 3000 exemplaren in België verspreid.
1975 Er wordt een strafvervolging tegen de uitgever ingesteld op grond van overtreding van het auteursrecht, niet op grond van artikel 137e. De uitgever heeft inmiddels van publicatie afgezien, ongeacht de uitspraak van de rechter.

http://www.xs4all.nl/~jikje/Verbod/Boeken/kampf.html

mark61
05-10-04, 14:22
Dan willen zij die briefjes zeker wel ter vernietiging van u overnemen.