PDA

Bekijk Volledige Versie : Is Nederland vol?



Siah
29-09-04, 00:54
Is Nederland vol ? Weet u dat zeker?


1945 Bevrijding!
Wij, oudjes van nu, waren druk bezig met de geboortegolf. 20 miljoen inwoners in het jaar 2000 voorspelden deskundigen. Ieder vond dat normaal. 2002, nog maar 16 miljoen. Men maakt zich zorgen. Wie moet de AOW verdienen voor de geboortegolf? Leest u het feiten-zakboek!!

Vertel dus niet meer dat Nederland vol is, u staat voor gek!

De vereniging AFVN (Anti Fascistische oud Verzetsstrijders Nederland, Bond van Anti-fascisten) heeft als bijlage in haar blad 'de anti fascist' (nr. 1 - 2002) een FEITEN-ZAKBOEK uitgegeven, samengesteld door A. van Luttikhuizen-de Vries.

Hieronder fragmenten uit:

FEITEN over AUTOCHTONEN en ALLOCHTONEN

VOORWOORD

Heel erg dat de holle frazen en leugenachtige suggesties van tien jaar geleden die toen door Janmaat c.s. werden gebruikt nu weer/nog zo'n effect hebben. Zo zelfs dat 'nette' partijen berouw hebben ook niet in die trant hun kiezers voorgelicht hebben.

Extreem rechts, fascisten, maken door middel van gezochte zondebokken furore. Altijd met medemensen uit een verdomhoekje. Zij hebben de minste weerstand. Bij de nazi's waren dat de Joden, Zigeuners, Homofielen. Een ieder kan nu weten dat de mensheid onder de nazi's geen beter leven had toen die 'zondebokken' vervolgd werden en omgebracht waren.

Men kan nu, na alles wat er gebeurd is, niet meer zo openlijk discrimineren. Er kwam zelfs een wet die dat verbiedt. Maar een nieuw fenomeen is opgestaan, die openlijk durft te zeggen wat de mensen 'wijs' is gemaakt. Dat drinkt men als nectar, het gif proeven ze niet. In zo'n situatie voelt extreem rechts zich thuis als een luis op een zeer hoofd.

Wij proberen in deze zakbrochure met feiten aan te tonen dat de gepropageerde nadelen van de buitenlanders onrechtmatig zijn. Wij kiezen opnieuw dit formaat, opdat u het altijd bij u kunt dragen, wat velen met de vorige uitgaven gedaan hebben.

VREEMDELINGENHAAT?

Vreemdelingenhaat, waarom zou men die hebben. Als men de mogelijkheid heeft, gaat men naar het Buitenland met vakantie. Heel veel Nederlanders haalden en halen hun bruid of bruidegom uit 'den vreemde'. Ons Vorstenhuis liep/loopt daarbij voorop. Als men in het Buitenland een lief snoetje of een geweldige knul tegen het lijf loopt, is er geen sprake van vreemdelingenhaat.

Hoeveel Nederlanders vestigen zich voor belastingvoordelen en/of het klimaat in het Buitenland? Dat is heus geen verschijnsel van de laatste tijd. De 'Gouden Eeuw' hebben we 'te danken' aan onze voorouders die naar 'den vreemden' trokken en daar grof geld verdienden. eerst door slaven te verhandelen en toen dat niet meer kon, door producten te laten verbouwen door allochtonen, die ze als slaven lieten werken, een spoor van bloed en uitbuiting achterlatend.

Later stichtten onze regeringen Koloniën, de slimmerikken. Daardoor zijn er nu nog Nederlanders met een donkerder huidskleur dan de onze. De liefde die onze voorouders daar, wel of niet onder dwang, met 'vreemdelingen' bedreven is nog te zien. De portretten van die voorouders, die schurken, kan men hier en daar nog tegenkomen in mooie zalen of kamers.

Vóór 1940.
Geen Asielzoekers. Grote werkloosheid. Talloze faillissementen. Nederland telde in 1936 8,5 miljoen inwoners; daarvan waren er 388.400 als werkloos geregistreerd. En we hadden nog Koloniën.

De evolutie was zover gevorderd dat de regering ook wat naar die landen ging brengen. Niet uit humaniteit, maar om de bedrijven en hun bestuurders te spekken. Het geld kwam van het Nederlandse volk, ook wat van de armen. Men stuurde ambtenaren voor het bestuur, onderwijzend personeel, mensen voor medische verzorging. De Nederlandse bedrijven gebruikten opgeleide functionarissen uit het moederland.

En dan natuurlijk de politie en het leger, orde en rust moest worden gehandhaafd. Daarop slaat de smartlap:

Hij liep maandenlang op de keien,
En de toekomst bood hem geen bestaan.
Zijn oudjes die hadden het amper,
Dus zo'n leegloper was niets gedaan.
Hij meldde zich als Koloniaal aan,
't Was uit wanhoop dat hij zette zijn poot.
Men wuifde hem na op de kade
En hij neuriede droef op de boot:

Ver van allen waarvan ik heb gehouden
Zwerf ik thans rond in alle eenzaamheid
Elk die 'k heb liefgehad
zal ik nooit meer aanschouwen.
Vergeef me niet, maar denk van tijd tot tijd,
een ogenblik aan mij, die in de vreemde lijdt.

Voor zes jaar moest er getekend worden. Sommigen kwamen niet, anderen ziek terug. Had men zich extra onderscheiden, dan kreeg men een lintje. Soms zat er een begrafenis met 'militaire' eer in. Reeds in 1930 waren er alleen al in Nederlands Oost-Indië 200.000 mensen ondergebracht. Onze levensvreugde en ruimte steeg daardoor niet merkbaar.

Hoe ging het in ons Buurland?
Het Duitsland van Hitler was zich inmiddels met behulp van grootindustriëlen aan het voorbereiden op een oorlog om aan 'Lebensraum' te komen. Binnen- en buitenlandse industriëlen staken eveneens miljoenen in de opbouw van de bewapening. 'Lebensraum' zouden de nazi's zoeken in het oosten, waar sinds 1917 een antikapitalistische staat aan het groeien was. Dat moest gestopt. De fabrieken draaiden op hun top, er kwam gebrek aan werkkrachten. Een aantal Nederlanders ging daar vrijwillig werken, anderen werden gedwongen, op straffe van verlies van hun werkloosheidsuitkering. Zelfs pa kreeg geen uitkering meer als zoon niet naar Duitsland wilde.

Eerst kregen mensen die zich tegen het opkomende fascisme verzetten en waarvan men verwachtte dat zij dat ook wel eens in Duitsland zouden kunnen doen, nog vrijstelling. Later, onder de minister van Sociale Zaken Romme, niet meer. Vrouwen die wilden werken konden ook mee, kinderen niet, dat was te lastig.

De mensen kregen in Duitsland, naast loon ook kost en inwoning, het geld dat ze op die manier spaarden, kon "zonder noemenswaardige kosten door de Rijksconsulent voor Sociale Zaken, directeur der Nederlandse Arbeidsbeurs te Oberhausen worden overgemaakt naar Nederland." Dat waren deviezen die ook nog ten goede kwamen aan de Nederlandse economie. Toen men in Nederland ging inzien dat het bevriende Duitsland toch wel eens snode plannen zou kunnen koesteren, kwam er wat meer werkgelegenheid bij defensiewerken, maar op 10 mei 1940 hadden we nog steeds 235.600 werklozen.

1945.
Geen werkloosheid meer - 55 miljoen doden - een veelvoud van invalieden en puin - puin - puin.


"Nederland is zo vol, we kunnen haast niet meer ademen"

Ja, we zijn een klein, dichtbevolkt land. Op sommige plaatsen wonen meer dan 1000 inwoners per vierkante kilometer. In heel dichtbevolkte steden, bijvoorbeeld.

We hebben nog grote gebieden met weinig inwoners. Monaco bijvoorbeeld is 1,95 vierkante kilometer groot, daarvan is nog veel water, de jachthaven. In Monaco zijn 31.720 inwoners. Maar 17 procent daarvan zijn Autochtoon, 83 procent zijn Vreemdelingen. Over 'VOL' gesproken. Zielige Monagasken. Een mooi werkterrein voor Pim Fortuyn.

Dunbevolkt was het hier 2000 jaar geleden. Bataven, Friezen en andere stammen bevolkten ons land. Vermenigvuldigd dat er is na die tijd. Niet te geloven! Ga uw stamboom maar eens napluizen, dan stoot u al snel op voorouders die meer dan 12 kinderen verwekten. De voorouders van mijn man bijvoorbeeld, geboren in 1765, brachten 13 kinderen op de wereld. Slechts vijf werden volwassen. Toen waren er geen geboortegolven, maar doorlopende geboorte-overstromingen.

In 1992, bij onze eerste uitgave, waren er 15,8 miljoen inwoners, en 322.000 werklozen geregistreerd. Nu met ruim 16 miljoen inwoners, worden er werkkrachten aangetrokken uit omliggende landen en zijn er in belangrijke beroepsgroepen vele tekorten. Ondanks grote mechanisatie en automatisereing.

De pil en vele andere middelen zijn uitgevonden: het geboortecijfer daalt drastisch. Als iedereen op de wereld weer terug zou moeten naar zijn oorspronkelijk thuisland, verandert er niet zoveel.

Van 1948 tot 1990 kwamen er 1.551.994 allochtonen ons land binnen. De meesten de eerste tijd door wervingsacties vanuit Nederland. In die tijd vertrokken 1.824.126 autochtonen als emigranten uit Nederland. Die mensen zijn nu ergens anders 'de buitenlanders'. Zij gingen om puur economische redenen.

De arbeiders in de landen waar ze naar toe gingen waren meestal niet zo blij met hun komst. Ze wilden slagen en werkten zich met vrouw en kinderen uit de naad. Ze bevorderden daarmee het uitbuitingssysteem. Degenen die met veel geld konden gaan, vestigden zich als werkgevers en deden mee aan het uitbuitingssysteem. In ieder geval hebben we daardoor geen bevolkingstoename gekregen.

De cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) van 1995 tot en met 2000 maken van die opruiende berichten over dat 'VOL' van Nederland door de buitenlanders eveneens een leugen.

Emigratie: 361.529 personen vertrokken;
Immigratie: 337.587 personen binnengekomen.

Zoals u dezer dagen heeft kunnen horen en lezen, is de instroom de laatste twee jaren drastisch gedaald. Dankzij de nieuwe Vreemdelingenwet. Hosanna! Wat een fijne meerderheid van parlementariërs en regering.

RECHTEN VAN DE MENS
Art. 15 - Ieder heeft het recht tot een land te behoren en niemand kan, zonder goede reden verhinderen dat men tot een ander land wil behoren.

Louis Feldhamer - voorzitter van het Canadese Comité voor Gelijkheid van Rassen - zei in een interview: "Wij zijn geen historisch gegroeide natie, maar een land van immigranten." Toch propageert de Canadese Ku Klux Klan, met succes: "Je kan weer een baan krijgen als ze alle immigranten naar huis sturen."

RECHTEN VAN DE MENS
Art. 14 - Een ieder heeft het recht om wegens vervolging om politieke redenen door de overheid van zijn land, asiel te zoeken en te genieten in een ander land.

VLUCHTELING - ASIELZOEKER
In opdracht van het Ministerie van Binnenlandse Zaken is er door historica Drs. Corrie K. Berghuis een boek samengesteld, getiteld: "Joodse vluchtelingen in Nederland 1938 - 1940." Het boek is uitgekomen bij Kok in Kampen. Daarin kunt u onder andere lezen dat de minister van Justitie in 1938 een schrijven rondstuurde waarbij hij vaststelde: "Een vluchteling zal voortaan als een ongewenscht element voor de Nederlandsche maatschappij en derhalve als een ongewenschte vreemdeling te beschouwen zijn, die derhalve aan de grens geweerd en, binnenlands aangetroffen, over de grens gebracht zal moeten worden."

De nieuwe naam voor Vluchteling is Asielzoeker. Vluchtelingen worden niet meer uitgewezen. Of ze werkelijk vervolgd werden, onderzoekt men in het land van herkomst. Men gaat daarvoor dus: "Bij de duivel te biecht." Wij pleiten ervoor dat mensen die terug moeten bescherming met juridische hulp blijven genieten van Nederland via onze ambassades.

2002: WEER EEN VERKIEZINGSJAAR
In Nederland heeft Pim Fortuyn de knuppel in het hoenderhok gegooid. Niet zozeer door zijn 'nieuwe' voorstellen, maar door de prognose van de zetels die hij daarmee zou halen. Zijn 'nieuwe' voorstellen hadden we al eerder gehoord van Janmaat tijdens zijn zittingsjaren in de Kamer:

Tégen onderzoek bij de banken naar zwart geld.
Tégen goedkoper vervoer voor gehandicapten.
Tégen vergoeding van koopkrachtverlies van de laagstbetaalden.
Tégen het behoud van uitkeringen voor de WAO.
Tégen het recht op een vaste en volwaardige arbeidsplaats.
Tégen de bevordering voor stadsvernieuwing.
Tégen het 'niet verhogen' van de defensieuitgaven.
Tégen verlaging van de Inkomsten Belasting laagste schijf.

Vóór verlaging van het minimumloon.
Vóór stelselmatige huurverhoging.
Vóór hogere schadeloosstelling van Kamerleden.
Vóór de beruchte ingrepen van de regering in de WAO.
Vóór verlaging van de bijstandsuitkeringen van jongeren.
Vóór eigen risico in de gezondheidszorg.
Vóór verlaging van de basisbeurs in het beroepsonderwijs.
Vóór afschaffing van de vermogensbelasting.

Fortuyn praat zoals de mensen denken, wordt beweerd. Dat is geen compliment voor het denken van de mensen. Nog erger is dat de zittende grote partijen, in paniek door het aangekondigde verlies, zich gaan inzetten om die denkers alsnog voor 15 mei weer in het vertrouwde hok te krijgen. Dijkstal wordt er nagenoeg openlijk door de stok 'Wiegel' toe gedwongen.

VEILIGHEID
Een nieuw fenomeen. De criminele rotjongetjes onder de Marokkaanse immigranten. Die op de tv steeds lekkerder en mooiere dingen zien die ze ook oh zo graag zouden hebben. Hoe je er eventueel aan kunt komen vertoont hetzelfde medium in spannende afleveringen, eveneens. Dat het dikwijls niet goed afloopt zien ze over het hoofd. Ze hebben geen andere keus.

Daarvoor heeft ene meneer Teeven de oplossing. Hij is gekozen als lijsttrekker van Leefbaar Nederland, deze Amsterdamse officier van Justitie. Pim Fortuyn was blijkbaar te veel een selfmade man om die taak waardig te zijn.

Lijsttrekker Teeven maakte in zijn toespraak duidelijk niet achter Pim Fortuyn aan te lopen. "Ik ben al 25 jaar met veiligheid bezig, niet als denker en boekenschrijver, maar als doener met mijn benen in het bluswater", voerde hij aan. Blijkbaar zonder veel succes. "Veel problemen worden veroorzaakt door allochtonen, maar niet álle", troostte hij. Waarschijnlijk schoot hem een collega te binnen die ook in de fout ging.

Hij eindigde met: "De gevestigde orde heeft haar kans gehad, onze aanpak is gebaseerd op daden." Enige dagen daarvoor, toen hij nog niet zeker wist of hij wel lijsttrekker zou willen worden..., sprak hij van meer agenten op straat, en geen gezanik als ze eens buiten hun boekje gingen.

Wat een mentaliteit. Mensen wees voorzichtig met uw roep om VEILIGHEID. Dat hebben de mensen in het vooroorlogse Duitsland aan den lijve ondervonden. Straks kunnen we nog genieten van de Nederlandse versie van het lied: S.A. MARSCHIERT FÜR VOLK UND VATERLAND!

Als je die arme jonge mensen hoop en vertrouwen in een toekomst weet te geven worden ze niet crimineel. We hebben een wet Gelijke Behandeling. Als ze straf verdienen, geef ze dan een schikking en weeg die af met de fraude van de Schipholtunnel. Dan is ieder met 20 eurocent al een eind op weg.

Wij kunnen allemaal helpen. Integratie is eenwording. Als autochtonen hebben we ook een taak, zorg dat onze nieuwkomers zich spoedig thuis voelen in ons land.

DAT IS LEEFBAAR MAKEN !


Woensdag 29 September 2004
---
(c) 2002 - A.F.V.N.
ISBN nr. 90-800733-2-6



.................................................. .
tot hoeverre is dat waar? :rolleyes:

~Panthera~
29-09-04, 03:32
Helemaal. :duim:

Alleen is Nederland te achterlijk om zelf de feiten boven water te halen.
Men lult liever een psychopaat na.

Ander klein verdoezeld feitje: 1 miljoen WAO'ers ?? mijn reet !
Het zijn 330.000 met een volledige uitkering, de REST WERKT gedeeltelijk.
Die werken worden in de andere EU landen NIET meegerekend als VOLLEDIG arbeidsongeschikt.
Alleen WEL in Nederland natuurlijk, want dat komt deze regering goed uit.
Kun je ook achterkomen als je je huiswerk goed doet. :moe:

Maar net wat ik zei: Nederland is te stom om voor de duvel te dansen en gelooft alles wat een paar idioten lopen rond te kwaken. :sniper:

Dus geniet straks inderdaad maar weer van de Nederlandse versie van het lied: S.A. MARSCHIERT FÜR VOLK UND VATERLAND! :kotsen:

nard
29-09-04, 08:55
Geplaatst door ~Panthera~
Helemaal. :duim:

Alleen is Nederland te achterlijk om zelf de feiten boven water te halen.
Men lult liever een psychopaat na.

Ander klein verdoezeld feitje: 1 miljoen WAO'ers ?? mijn reet !
Het zijn..................

..............................

..........................voor de duvel te dansen en gelooft alles wat een paar idioten lopen rond te kwaken. :sniper:

Dus geniet straks inderdaad maar weer van de Nederlandse versie van het lied: S.A. MARSCHIERT FÜR VOLK UND VATERLAND! :kotsen:


Dom gedrag vind ik nooit zo onoverkomelijk, maar dom in combinatie met boosheid.....
Dat is zo genant.....


Doe even normaal zeg.

Siah
29-09-04, 11:20
Geplaatst door nard
Dom gedrag vind ik nooit zo onoverkomelijk, maar dom in combinatie met boosheid.....
Dat is zo genant.....


Doe even normaal zeg.


onoverkomelijk?
wil je even aangeven wat je er in haar/zijn reactie dom vindt?

Arvid
29-09-04, 11:28
Geplaatst door ~Panthera~
Helemaal. :duim:

Alleen is Nederland te achterlijk om zelf de feiten boven water te halen.
Men lult liever een psychopaat na.

Ander klein verdoezeld feitje: 1 miljoen WAO'ers ?? mijn reet !
Het zijn 330.000 met een volledige uitkering, de REST WERKT gedeeltelijk.
Die werken worden in de andere EU landen NIET meegerekend als VOLLEDIG arbeidsongeschikt.
Alleen WEL in Nederland natuurlijk, want dat komt deze regering goed uit.
Kun je ook achterkomen als je je huiswerk goed doet. :moe:

Maar net wat ik zei: Nederland is te stom om voor de duvel te dansen en gelooft alles wat een paar idioten lopen rond te kwaken. :sniper:

Dus geniet straks inderdaad maar weer van de Nederlandse versie van het lied: S.A. MARSCHIERT FÜR VOLK UND VATERLAND! :kotsen:

hmmm iets teveel geluisterd naar de brainwashing van de NCPN.
Er zitten echt wel teveel mensen in de WAO. Feit.
Ik ken vrienden die een tijd op de helpdesk van de UWV hebben gewerkt, als je hoort wat voor frauduleuze beunhazen die lui aan de lijn krijgen, echt ongelooflijk.
Wat denk je nou zelf, 1 miljoen mensen die NIET kunnen werken?
Ik vond Fortuyn een idioot, maar op het punt van de WAO had ie volkomen gelijk.

Julien
29-09-04, 11:40
Weet je hoe LEEG Noord-Nederland is?

Weet je hoe LEEG Oost-Nederland is?

Weet je hoe LEEG Oost-Braband is?

Nederland vol?Laat me niet lachen.

Julien
29-09-04, 11:42
In Frankrijk zijn ook mensen die beweren dat het land vol is..moet je nagaan, Frankrijk is het dunbevolkste land van West-Europa!

Tomas
29-09-04, 11:45
Geplaatst door Julien
Weet je hoe LEEG Noord-Nederland is?

Weet je hoe LEEG Oost-Nederland is?

Weet je hoe LEEG Oost-Braband is?

Nederland vol?Laat me niet lachen.

Van dit rijtje is alleen Noord-oost Nederland redelijk dun bevolkt, de rest heb je verzonnen. Ook in Oost nederland staan de mensen dagelijks in een file en kom je overal mensen tegen. Met oost-brabant bedoel je waarschijnlijk de Peel, wat volgens mij een natuurgebied is. En niet zo heel erg groot.

Wat mij betreft zijn dat de gebieden die nederland leefbaar houden. Ze zijn alleen dankzij ons voorhistorische wegenet en openbaar vervoer erg lastig te bereiken.

Frankrijk als dunsbevolkte land van west-Europa is trouwens ook verzonnen.

Julien
29-09-04, 11:52
Geplaatst door Tomas
Van dit rijtje is alleen Noord-oost Nederland redelijk dun bevolkt, de rest heb je verzonnen. Ook in Oost nederland staan de mensen dagelijks in een file en kom je overal mensen tegen. Met oost-brabant bedoel je waarschijnlijk de Peel, wat volgens mij een natuurgebied is. En niet zo heel erg groot.

Wat mij betreft zijn dat de gebieden die nederland leefbaar houden. Ze zijn alleen dankzij ons voorhistorische wegenet en openbaar vervoer erg lastig te bereiken.

Frankrijk als dunsbevolkte land van west-Europa is trouwens ook verzonnen.

pff ik heb een paar keer in de trein gezeten naar Groningen, naar Doetinchem en naar Helmond (Noord-Oost-Zuidoost) en ik vond alle 3 de regio's behoorlijk dunbevolkt..ik zag nauwelijks steden, meer platteland.

En Frankrijk is wel degelijk het dunbevolkst..het grootste land van Europa heeft slechts 56 miljoen inwoners..waarvan 12 miljoen in Parijs en de meeste anderen in de overige miljoenensteden Marseille,Lyon,Lille,Toulouse. Ga eens naar Midden-Frankrijk (een regio zo groot als de UK) daar wonen echt héél weinig mensen.

Iglo
29-09-04, 12:03
Geplaatst door Siah

Is Nederland vol ? Weet u dat zeker?
1945 Bevrijding!
Wij, oudjes van nu, waren druk bezig met de geboortegolf. 20 miljoen inwoners in het jaar 2000 voorspelden deskundigen. Ieder vond dat normaal. 2002, nog maar 16 miljoen. Men maakt zich zorgen. Wie moet de AOW verdienen voor de geboortegolf? Leest u het feiten-zakboek!!

Vertel dus niet meer dat Nederland vol is, u staat voor gek! Nadat ik dit eerste stukje gelezen had ben ik acuut gestopt. In tegenstelling tot in 1945 is het aantal personen per huishouden nu 2,28. Ik heb geen cijfers kunnen vinden hoe hoog dat was in 1945, maar je kan ervan uitgaan dat dat een factor hoger lag. Verder komen alle mensen naar de gebieden toe die al het dichst bevolkt zijn. Kijk hoe groot de steden 50 jaar geleden waren, en hoe groot ze nu zijn... En als laatste punt: wat hebben wij te maken met de meningen van de mensen in de jaren 50? Niets!

Tomas
29-09-04, 12:27
Geplaatst door Julien
pff ik heb een paar keer in de trein gezeten naar Groningen, naar Doetinchem en naar Helmond (Noord-Oost-Zuidoost) en ik vond alle 3 de regio's behoorlijk dunbevolkt..ik zag nauwelijks steden, meer platteland.

Nou da's dan een verkeerde indruk.



En Frankrijk is wel degelijk het dunbevolkst..het grootste land van Europa heeft slechts 56 miljoen inwoners..waarvan 12 miljoen in Parijs en de meeste anderen in de overige miljoenensteden Marseille,Lyon,Lille,Toulouse. Ga eens naar Midden-Frankrijk (een regio zo groot als de UK) daar wonen echt héél weinig mensen.

Spanje is bijna net zo groot en heeft aanzienlijk minder inwoners. Zweden is ook niet zo heel veel kleiner, met maar een handje vol inwoners.

Tomas
29-09-04, 12:29
Geplaatst door Iglo
En als laatste punt: wat hebben wij te maken met de meningen van de mensen in de jaren 50? Niets!

Het frappante is dan ook dat men in de jaren 50 juist vond dat nederland vol was, vandaar ook de massale emigratie naar canada, zuid-afrika en australie.

sylvester
29-09-04, 12:41
Geplaatst door Arvid
hmmm iets teveel geluisterd naar de brainwashing van de NCPN.
Er zitten echt wel teveel mensen in de WAO. Feit.
Ik ken vrienden die een tijd op de helpdesk van de UWV hebben gewerkt, als je hoort wat voor frauduleuze beunhazen die lui aan de lijn krijgen, echt ongelooflijk.
Wat denk je nou zelf, 1 miljoen mensen die NIET kunnen werken?
Ik vond Fortuyn een idioot, maar op het punt van de WAO had ie volkomen gelijk.

Inderdaad ik ben het ook eens wat betreft de WAO!
:strik:
Er lopen veel te veel mensen ten onrechte in de WAO omdat zij b.v. niet kunnen lopen, nou dan kunnen ze toch wat met hun handen doen en dan gewoon zittend werk?
Ik bedoel er is altijd wel een oplossing te vinden hoor!
Productie werk moet ten slotte ook gebeuren want als dit zo doorgaat dan zijn de mensen die echt niks meer kunnen de dupe en worden ze flink gestraft door mensen die er ook inzitten en eigenlijk weinig mankeren.

Goodnight
29-09-04, 12:58
dan moet er natuurlijk wel werk zijn en met de krappe arbeidsmarkt van dit moment maken ze weinig kans.

Er zijn veel non-profit organisaties die zich bezig houden met werkvoorziening voor mensen die iets mankeren.
Er wordt ontzettend veel geld in gepompt en het levert eigenlijk niets op....ja heel veel managers, consulenten etc....

Max Stirner
29-09-04, 13:12
Geplaatst door Siah [/i]

Wij kunnen allemaal helpen. Integratie is eenwording. Als autochtonen hebben we ook een taak, zorg dat onze nieuwkomers zich spoedig thuis voelen in ons land.

Hier ben ik het mee eens.


De rest getuigt wat mij betreft van een zeldzame onbenulligheid en hysterie:


Een nieuw fenomeen. De criminele rotjongetjes onder de Marokkaanse immigranten. Die op de tv steeds lekkerder en mooiere dingen zien die ze ook oh zo graag zouden hebben. Hoe je er eventueel aan kunt komen vertoont hetzelfde medium in spannende afleveringen, eveneens. Dat het dikwijls niet goed afloopt zien ze over het hoofd. Ze hebben geen andere keus.



Wat een mentaliteit. Mensen wees voorzichtig met uw roep om VEILIGHEID. Dat hebben de mensen in het vooroorlogse Duitsland aan den lijve ondervonden. Straks kunnen we nog genieten van de Nederlandse versie van het lied: S.A. MARSCHIERT FÜR VOLK UND VATERLAND!

Vriend
29-09-04, 13:59
file vorming heeft meer te maken met het feit dat mensen teveel auto rijden en teveel auto's bezitten(vader auto, zoon auto, dochter auto, vrouwtjelief auto->4 auto's per gezin) dan met het feit dat nederland dichtbevolkt is.Dus ik snap de relevantie niet van het feit om hier filevorming als een van de symptomen van dichtbevolktheid aan te duiden?

Nederland is niet echt vol...we kunnen altijd nog omhoog bouwen..kijk maar naar new york...mooie hoge gebouwen...niets mis mee toch ;)

GroteWolf
29-09-04, 14:03
Ik vind 1 m2 per persoon wel voldoende. Dus kunnen er nog wel een paarhonderd miljoen armoedzaaiers vanuit de hele wereld hier komen wonen en garnalen pellen en asperges steken (ze staan dan continue op het veld, ze leren zelfs staand slapen denk ik).
Die dan allemaal AOW premie gaan betalen zodat ik AOW-miljonair wordt. En met dat geld ga ik dan, samen met mijn collega AOW-miljonairs, op een verlaten (die wonen dan allemaal in NL) tropisch eiland wonen.

I'm set!

Vriend
29-09-04, 14:05
Luister, al die buuuutelanders motte gewoon naar hunnie eige land. :roker:

Tomas
29-09-04, 14:09
Geplaatst door Vriend
Luister, al die buuuutelanders motte gewoon naar hunnie eige land. :roker:

Wist je dat je nederland ook overbevolkt kan vinden zonder daar enige associatie met buitenlanders mee te hebben?

Vriend
29-09-04, 14:14
ja tomas maar het is wel toevallig dat alle mensen die roepen dat nederland overbevolkt is tegelijkertijd ook roepen dat de grenzen dicht moeten....

Tomas
29-09-04, 14:18
Geplaatst door Vriend
ja tomas maar het is wel toevallig dat alle mensen die roepen dat nederland overbevolkt is tegelijkertijd ook roepen dat de grenzen dicht moeten....

Dat lijkt mij geen toeval. Als je het hier overbevolkt vind dan sta je niet achter een eiverig immigratiebeleid of extra veel kinderbijslag bij meer kinderen. Dat lijkt mij nogal logisch.

Maar dat wil allemaal niet zeggen dat je mensen weg wilt hebben. En dat maak jij ervan.

Vriend
29-09-04, 14:29
Ja maar toevallig hebben niet alle mensen even goede bedoelingen als die van jou beste Tomas....was iedereen maar zoals jij...gewoon eerlijk ervoor uitkomen dat Nederland overbevolkt is...maar dan niet tegelijkertijd roepen dat allochtone delinquenten hun straf maar lekker in hun eigen land moeten uitzitten..en daar gaat het om...men zoekt allerlei achterbakse manieren om hun apathie jegens de immigratiestromen te ventileren, al stammen die uit de jaren 70, 80. De VVD roept dat er een stop moet komen aan importhuwelijken en de CDA plus D66 lopen er gezellig achteraan.Verdonk gooit ieder asielzoeker met een paar schoenen het land uit met als reden dat het geen schrijnende gevallen zijn want ze hebben immers schoenen en kunnen dus nog wandelen naar hun eigen land.Was iedereen maar zoals jou Tomas.Was iedereen maar gewoon eerlijk..

Julien
29-09-04, 14:34
Geplaatst door Vriend
Ja maar toevallig hebben niet alle mensen even goede bedoelingen als die van jou beste Tomas....was iedereen maar zoals jij...gewoon eerlijk ervoor uitkomen dat Nederland overbevolkt is...maar dan niet tegelijkertijd roepen dat allochtone delinquenten hun straf maar lekker in hun eigen land moeten uitzitten..en daar gaat het om...men zoekt allerlei achterbakse manieren om hun apathie jegens de immigratiestromen te ventileren, al stammen die uit de jaren 70, 80. De VVD roept dat er een stop moet komen aan importhuwelijken en de CDA plus D66 lopen er gezellig achteraan.Verdonk gooit ieder asielzoeker met een paar schoenen het land uit met als reden dat het geen schrijnende gevallen zijn want ze hebben immers schoenen en kunnen dus nog wandelen naar hun eigen land.Was iedereen maar zoals jou Tomas.Was iedereen maar gewoon eerlijk..

importhuwelijken stoppen en illegalen het land uitzetten heeft niks te maken met "allochtone nederlanders" het land uit trappen. Er is geen enkele zichzelf respecterende politicus die dat voorstelt, behalve Nieuwrechts misschien.

Vriend
29-09-04, 14:38
Men kan op vele manieren Allochtonen het land uittrappen.Kijk als je een ongedierteprobleem hebt dan wil je hun populatie natuurlijk eerst beheersen niet?

Julien
29-09-04, 14:44
Geplaatst door Vriend
Men kan op vele manieren Allochtonen het land uittrappen.Kijk als je een ongedierteprobleem hebt dan wil je hun populatie natuurlijk eerst beheersen niet?

ik snap niet waar je het over hebt

importbruiden en illegalen zijn namelijk geen allochtone nederlanders, maar toekomstige allochtonen..zij zijn geen burgers.

Vriend
29-09-04, 14:51
Je moet toch ergens beginnen Julie...Als je een kakkerlak plet dan verspreidt hij zijn eitjes en heb je nog meer last van kakkerlakken...je moet het subtiel en accuraat aanpakken beste mede burger...begin bij een groep die toch geen rechten heeft...de andere hebben die al verkregen...maar zorg ervoor dat we ons niet nogmaals aan dezelfde steen stoten..immers, we zijn geen ezels...

Jane Doe
29-09-04, 14:54
Geplaatst door Vriend
file vorming heeft meer te maken met het feit dat mensen teveel auto rijden en teveel auto's bezitten(vader auto, zoon auto, dochter auto, vrouwtjelief auto->4 auto's per gezin) dan met het feit dat nederland dichtbevolkt is.Dus ik snap de relevantie niet van het feit om hier filevorming als een van de symptomen van dichtbevolktheid aan te duiden?

Nederland is niet echt vol...we kunnen altijd nog omhoog bouwen..kijk maar naar new york...mooie hoge gebouwen...niets mis mee toch ;)

Maar kijk vriend, als Holland omhoog gaat bouwen zakt Holland in. Daarom (in Amsterdam in ider geval) worden de wegen om de 4 jaar vernieuwd. Amsterdam is daarom ook de grootste bouwput van Europa.

En volgens mij is er geografisch gezien nog wel ruimte in Nederland alleen iedereen gaat naar de dezelfde plekken, want in de Randstad heb je immers de meeste bedrijvigheid..jah zoiets.

Trouwens Flevoland is toch kunstmatig aangelegd en het Oostenlijk Havengebied in A'dam was een haven. Als er geen grond meer is, bouwen we toch gewoon eilandjes?

GroteWolf
29-09-04, 14:56
Dat zijn nu eenmaal twee geheel verschillende zaken, vriend.

Overbevolking is zelfs te linken aan de overbevolking over de gehele wereld. Er wonen wellicht miljarden mensen teveel. Maar je kunt dat natuurlijk ook geen probleem vinden. Honger, vervuiling, El Nino, het broeikaseffect.....allemaal gevolgen van de overbevolking in deze wereld.

Immigratie in Nederland is een geheel ander punt aangezien de locale bevolking krimpt. Dus dat hoeft niet per definitie een toename van de bevolking te betekenen. Wel is het zo dat het maar de craag is of ' men' wel zou hebben gewild dat de grote steden straks voor 50% of meer niet-autochtoon zullen zijn. Bij de plannen voor de eenwording van cyprus vond de UN het helemaan niet vreemd dat de eis werd opgenomen dat in de Griekse steden maximaal 20% Turken zouden gaan wonen.

Tomas
29-09-04, 14:58
Geplaatst door Vriend
Men kan op vele manieren Allochtonen het land uittrappen.Kijk als je een ongedierteprobleem hebt dan wil je hun populatie natuurlijk eerst beheersen niet?

Als ik stel dat ik wil dat de overheid stopt met het financieel aanmoedigen van grote gezinnen, dan noem jij dat: het beheersen van het ongedierte probleem. Ik heb nergens buitenlanders genoemd, maar jij weet er wel een leuke draai aan te geven. Zo voer je geen discussie, zo zet je jezelf buitenspel.

Vriend
29-09-04, 15:02
Wat jij nu zegt grotewolf zo denkt de gemiddelde hollander dus niet.Die zit zondagmiddag na een dagje beverwijk in een file..hoort op de radio dat nederland te vol is, ziet een marokkaan met autopech langs de kant staan en voila: hij heeft een mening.

Vriend
29-09-04, 15:05
Geplaatst door Tomas
Als ik stel dat ik wil dat de overheid stopt met het financieel aanmoedigen van grote gezinnen, dan noem jij dat: het beheersen van het ongedierte probleem. Ik heb nergens buitenlanders genoemd, maar jij weet er wel een leuke draai aan te geven. Zo voer je geen discussie, zo zet je jezelf buitenspel.

Het spijt me Tomas maar ik ventileer hier gewoon wat de gemiddelde hollander denkt...Ik doe al jaren undercover werk tussen hen.Misschien ben ik wel de enige echte hollander hier?

Goodnight
29-09-04, 15:06
Geplaatst door GroteWolf
Ik vind 1 m2 per persoon wel voldoende. Dus kunnen er nog wel een paarhonderd miljoen armoedzaaiers vanuit de hele wereld hier komen wonen en garnalen pellen en asperges steken
I'm set!



Wist je dat je nederland ook overbevolkt kan vinden zonder daar enige associatie met buitenlanders mee te hebben?

Vriend
29-09-04, 15:10
ja wat bedoel je hier nu mee goodnight?

Julien
29-09-04, 15:10
Geplaatst door Vriend
Wat jij nu zegt grotewolf zo denkt de gemiddelde hollander dus niet.Die zit zondagmiddag na een dagje beverwijk in een file..hoort op de radio dat nederland te vol is, ziet een marokkaan met autopech langs de kant staan en voila: hij heeft een mening.

is dat zo?

Vriend
29-09-04, 15:13
ja ik heb het persoonlijk van God langs spirituele wegen ontvangen in mijn tempel op het Himalayagebergte.

deleted user
29-09-04, 15:14
Geplaatst door Julien
is dat zo?

Haha kennelijk. :lol:

deleted user
29-09-04, 15:15
Geplaatst door Vriend
ja ik heb het persoonlijk van God langs spirituele wegen ontvangen in mijn tempel op het Himalayagebergte.

Yeah Right! Hoe iemand van grappig naar droog kan verdampen. :moe:

Vriend
29-09-04, 15:16
Jullie kunnen allemaal de *piep* krijgen.

Tomas
29-09-04, 15:17
Geplaatst door Vriend
Het spijt me Tomas maar ik ventileer hier gewoon wat de gemiddelde hollander denkt...Ik doe al jaren undercover werk tussen hen.Misschien ben ik wel de enige echte hollander hier?

Zal ik dan maar de gemiddelde marokkaan gaan immiteren. Lijkt me wel leuk.

Vriend
29-09-04, 15:19
Is goed, pak je bruine schoensmeer maar alvast.

Goodnight
29-09-04, 15:24
Geplaatst door Vriend
Het spijt me Tomas maar ik ventileer hier gewoon wat de gemiddelde hollander denkt...Ik doe al jaren undercover werk tussen hen.Misschien ben ik wel de enige echte hollander hier?

zie je wel dat je een nederlander bent....

Goodnight
29-09-04, 15:26
Geplaatst door Vriend
ja wat bedoel je hier nu mee goodnight?

figure out yourself Vriend....

Vriend
29-09-04, 15:30
Geplaatst door Goodnight
figure out yourself Vriend....


Vrouwen...... :rolleyes:

~Panthera~
29-09-04, 16:00
Geplaatst door nard
Dom gedrag vind ik nooit zo onoverkomelijk, maar dom in combinatie met boosheid.....
Dat is zo genant.....


Doe even normaal zeg.
----------------------

Dom gedrag vind ik met je klauw omhoog een dom Duits lied staan te kelen van 60 jaar geleden vergane glorie bij een nog dommere begrafenis.
DAT vond ik nou vreselijk genant.

Goodnight
29-09-04, 16:10
Geplaatst door Vriend
Vrouwen...... :rolleyes:

wat zouden mannen zonder moeten......

Siah
29-09-04, 16:26
effe tussendoor;


Geplaatst door Vriend
Je moet toch ergens beginnen Julie...Als je een kakkerlak plet dan verspreidt hij zijn eitjes en heb je nog meer last van kakkerlakken...je moet het subtiel en accuraat aanpakken beste mede burger...begin bij een groep die toch geen rechten heeft..



maar beste mede burger(zoals jij dat zegt):
wat er aan je texten ontbreekt is;
dat er nog meer 'tweevoeters' (of/en systemen) in de geschiedenis geweest zijn die "last" van die eitjes hadden; en zichzelf verplicht vonden om die "subtiel" en a c c u r a at aan te pakken.
en er waren ook miljoenen mensen die daar aan meededen.
een van die tweevoeters was Adolf!
.
of on-ze bush, saddam, sharon,..

Vriend
29-09-04, 16:37
Geplaatst door Goodnight
wat zouden mannen zonder moeten......

Niets....Vrouwen zijn onze levenselixer

taouanza
29-09-04, 17:44
Geplaatst door Vriend
Men kan op vele manieren Allochtonen het land uittrappen.Kijk als je een ongedierteprobleem hebt dan wil je hun populatie natuurlijk eerst beheersen niet?

:loens:

Siah
29-09-04, 18:15
Geplaatst door Vriend
Die zit zondagmiddag na een dagje beverwijk in een file..hoort op de radio dat nederland te vol is, ziet een marokkaan met autopech langs de kant staan en voila: hij heeft een mening. :hihi:

Tomas
30-09-04, 09:26
Geplaatst door Vriend
Is goed, pak je bruine schoensmeer maar alvast.

Je schijnt ook blonde en zelfs roodharige Marokkanen te hebben, dus ik laat dit nog even achterwegen.

Maar nog even over de persoonlijke beleving die een ieder met overbevolking heeft en jou poging om daar dan een racistische cq fascistisch tintje aan te geven. Ondanks dat nederland nog veel open plekjes heeft waar je pas aan de horizon een flat ziet, ervaart een meerderheid in nederland, dit land als vol. Er is veel behoefte aan meer natuur, meer tuin, groter huis, meer oppervlak in het algemeen. Bijna iedereen streeft daarna, en gezien de bevlokingsdichtheid in nl zijn de prijzen daarvoor dusdanig hoog, dat er een gevoel van vol bestaat.

Onder deze mensen heb je figuren die dat gevoel vertalen in een uiterst urgent probleem en vooral buitenlanders als oorzaak zien, maar ook gewoon sociale mensen die dat vertalen in een niet op te lossen probleem en alleen als het om politieke keuzes daarin het aspect van de bevolingsdruk ook laten meewegen. En dit afwegen tegen het eventuele sociaal onrecht. En een iedere heeft hierin dan zijn eigen weegschaal.

Als jij iedereen die het hier druk vind voor racist cq fasist uitmaakt, dan maak je je eigen wereldje wel heel erg klein. Dat is wat ik je duidelijk wil maken.

Vriend
30-09-04, 13:47
Het is alleen toevallig dat het juist de (extreem)rechtse partijen en figuren zijn die het hardst roepen dat Nederland vol is.Rechtse partijen die niets hebben met gezinshereniging of met importhuwelijken.En asielzoeker?Die hebben volgens hen geen rechten.Er zijn maar weinig linkse stromingen die roepen dat Nederland vol is en dat doen vanuit een overtuiging die geen enkel asociatie heeft met het neo-fascisitische of racistische/nationalistische gedachtengoed.Vandaar dat het mij verbaast dat ik er een in jouw persoon ben tegengekomen beste Tomas.Je lijkt wel een van die weinige linkse figuren.Of ben je dan toch Rechts?Of ga je Rechtsom links?Ik denk van niet want je lijkt me wel een goed persoon zo op het eerste indruk.Maar goed als ik denk aan je asociatie met filevorming en een overbevolkte Nederland ga ik me toch wel verbazen hoe iemand zo een stupide rechtse vergelijking kan maken.Immers, ieder westers land heeft last van file's.Zelfs Frankrijk het dunstbevolkst gedeelte van West-Europa.Heb onlangs nog kilometers file gehad voordat ik Parijs in kon.

Wie een deccenia geleden riep dat Nederland vol was werd zeer duidelijk aangemerkt al stupide en xenofoob, wat naar mijn mening wel juist was.Want weet je wat het punt is.Nederland is al eeuwenlang uit haar jasje gegroeid en dat komt mede door het feit dat er verkeerd wordt gebouwd.Bovendien kan Nederland niet eeuwig enkele miljoenen burgers blijven tellen.De wereldbevolking groeit evenredig (in verhouding) aan die van de Nederlandse.Mensen die dat als excuus gebruiken om te roepen dat Nederland vol zit hebben naar mijn mening een verborgen agenda.En nu de grenzen van wat je wel en niet kunt zeggen zijn vervaagd denkt iedereen dat hij kan roepen wat hij wil zolang je maar je hart kunt luchten.De MEESTE mensen die roepen dat Nederland vol is luchten naar mijn mening hun racisitische/nationalistische hart.

P.S.: Je kunt ook kritiek hebben op mijn mening zonder persoonlijk te worden.Dat maakt meer indruk.En dan hoef ik ook niet persoonlijk te worden zoals nu het geval is.

Tomas
30-09-04, 13:53
Geplaatst door Vriend

P.S.: Je kunt ook kritiek hebben op mijn mening zonder persoonlijk te worden.Dat maakt meer indruk.En dan hoef ik ook niet persoonlijk te worden zoals nu het geval is.

Ik wist niet dat ik persoonlijk werd. Zal wel komen omdat ik zelf al aardig gewend ben om voor racist/fascist uitgemaakt te worden. Verders blijft het feit of een land vol is of niet een persoonlijke mening. In nederland kan je volgens mij niet anders bouwen als je zowel meer persoonlijke vrijheid wilt in je huis en tuin als ook gemeenschappelijke ruimte als natuur en recreatie gebied.

Vriend
30-09-04, 14:08
Ja en Nederland staat al eeuwen bekend om haar kilometers weidse vlakten waar je een oneindige horizon kunt bewonderen.De Sahara is er niets bij.

P.S.: Ik heb je niet uitgemaakt voor fascist jij voelde je aangesproken.Ik heb duidelijk aangegeven dat er linkse dwazen bestaan die rechtsom links gaan, meer niet.

Siah
30-09-04, 14:18
Geplaatst door Vriend
Het spijt me Tomas maar ik ventileer hier gewoon wat de gemiddelde hollander denkt...Ik doe al jaren undercover werk tussen hen.Misschien ben ik wel de enige echte hollander hier?

:hihi:

Tomas
30-09-04, 14:22
Geplaatst door Vriend
Ja en Nederland staat al eeuwen bekend om haar kilometers weidse vlakten waar je een oneindige horizon kunt bewonderen.De Sahara is er niets bij.

P.S.: Ik heb je niet uitgemaakt voor fascist jij voelde je aangesproken.Ik heb duidelijk aangegeven dat er linkse dwazen bestaan die rechtsom links gaan, meer niet.

Ja, ja. Maar weet je dat links en rechts volstrekt betekenisloos zijn. Zo noemt een socialist het nazi-regime steevast rechts. En een vvd-er ditzelfde regime links. Ik gebruik de termen daarom allang niet meer. Je hebt meer aan de termen liberaal, socialistisch, xenofoob etc.

Siah
30-09-04, 16:45
Geplaatst door Vriend

P.S.: Ik Ik heb duidelijk aangegeven dat er linkse dwazen bestaan die rechtsom links gaan, meer niet.
:haha: :hihi:

~Panthera~
30-09-04, 16:47
Waar Nederland in ieder geval WEL vol mee zit, is nitwits. :moe:

Siah
30-09-04, 16:47
Geplaatst door Goodnight
wat zouden mannen zonder moeten......
:haha:

Orakel
30-09-04, 20:52
Geplaatst door nard
Dom gedrag vind ik nooit zo onoverkomelijk, maar dom in combinatie met boosheid.....
Dat is zo genant.....


Doe even normaal zeg.

Meer of minder genant dan deze hautaine reactie van je?

Orakel
30-09-04, 20:55
Geplaatst door Arvid
hmmm iets teveel geluisterd naar de brainwashing van de NCPN.
Er zitten echt wel teveel mensen in de WAO. Feit.
.

776.000 om precies te zijn. Dus niet 1 miljoen.
En van die wao-ers is een deel geheel en een deel gedeeltelijk ongeschikt.
Waaronder lichamelijk en verstandelijk gehandicapten, psychisch gestoorden, verslaafden en nog zo wat groepen. Allemaal te vinden op de site van de NCPN.

~Panthera~
30-09-04, 21:07
Geplaatst door Orakel
776.000 om precies te zijn. Dus niet 1 miljoen.
En van die wao-ers is een deel geheel en een deel gedeeltelijk ongeschikt.
Waaronder lichamelijk en verstandelijk gehandicapten, psychisch gestoorden, verslaafden en nog zo wat groepen. Allemaal te vinden op de site van de NCPN.
----------------------------------


WAO-feiten
De regering schermt graag met het beeld van 1 miljoen WAO’ers. Dat klopt niet. Bij dat aantal zitten ook de 135.000 jonggehandicapten die op een sociale werkplaats werken of vanaf hun geboorte in een instelling zitten. Verder zijn er ruim 56.000 mensen met een WAZ-uitkering, een minimum-uitkering voor arbeidsongeschikte zelfstandigen. En van de krap 800.000 mensen die dan overblijven, heeft ongeveer een-derde, ofwel 270.000 mensen, gewoon een baan.

De instroom in de WAO loopt al enige tijd flink terug, terwijl de uitstroomcijfers stijgen. Daarom pleiten deskundigen, zoals Annette Dümig, een van de bazen van het WAO-uitvoeringsorgaan UWV, en Philip de Jong, directeur van het onderzoeksbureau dat adviseerde over het nieuwe WAO-stelsel, ervoor nu niet in te grijpen in de WAO. En zij zijn niet de enigen. Barend Barentsen, die onlangs is gepromoveerd op de WAO, zegt precies hetzelfde. Toch wil het kabinet de plannen doordrukken, tegen beter weten in.
-----------

Nog minder dus.
Maar ook dat zal ie wel weer "brainwashing" vinden. :aftel:

Arvid
01-10-04, 12:20
Geplaatst door ~Panthera~
----------------------------------


WAO-feiten
De regering schermt graag met het beeld van 1 miljoen WAO’ers. Dat klopt niet. Bij dat aantal zitten ook de 135.000 jonggehandicapten die op een sociale werkplaats werken of vanaf hun geboorte in een instelling zitten. Verder zijn er ruim 56.000 mensen met een WAZ-uitkering, een minimum-uitkering voor arbeidsongeschikte zelfstandigen. En van de krap 800.000 mensen die dan overblijven, heeft ongeveer een-derde, ofwel 270.000 mensen, gewoon een baan.

De instroom in de WAO loopt al enige tijd flink terug, terwijl de uitstroomcijfers stijgen. Daarom pleiten deskundigen, zoals Annette Dümig, een van de bazen van het WAO-uitvoeringsorgaan UWV, en Philip de Jong, directeur van het onderzoeksbureau dat adviseerde over het nieuwe WAO-stelsel, ervoor nu niet in te grijpen in de WAO. En zij zijn niet de enigen. Barend Barentsen, die onlangs is gepromoveerd op de WAO, zegt precies hetzelfde. Toch wil het kabinet de plannen doordrukken, tegen beter weten in.
-----------

Nog minder dus.
Maar ook dat zal ie wel weer "brainwashing" vinden. :aftel:

Inderdaad!
FEIT IS dat teveel mensen in de WAO zitten ONNODIG EN FRAUDEREND op de centen van EERLIJK WERKENDE MENSEN.

Jij begrijp?

Sinds Fortuyn dat luidkeels aan de kaak stelde (wat je ook van fortuyn vindt) ging de regering plannen opmaken om de WAO aan te pakken, succesvol blijkt uit het stuk van Orakel want het aantal WAO'ers is teruggedrongen.

waarom zou IK betalen voor mensen die niet WILLEN werken?
Niet kunnen werken is heel wat anders, als je gelooft dat een half miljoen niet kunnen werken ben je inderdaad behoorlijk gebrainwashed.

~Panthera~
01-10-04, 12:26
Geplaatst door Arvid
Inderdaad!
FEIT IS dat teveel mensen in de WAO zitten ONNODIG EN FRAUDEREND op de centen van EERLIJK WERKENDE MENSEN.

Jij begrijp?

Sinds Fortuyn dat luidkeels aan de kaak stelde (wat je ook van fortuyn vindt) ging de regering plannen opmaken om de WAO aan te pakken, succesvol blijkt uit het stuk van Orakel want het aantal WAO'ers is teruggedrongen.

waarom zou IK betalen voor mensen die niet WILLEN werken?
Niet kunnen werken is heel wat anders, als je gelooft dat een half miljoen niet kunnen werken ben je inderdaad behoorlijk gebrainwashed.
---------------------------

Laat jij je maar verder brainwashen door Strontfront. :moe:
En hopelijk krijg je geen enge ziektes.

Arvid
01-10-04, 13:26
Geplaatst door ~Panthera~
---------------------------

Laat jij je maar verder brainwashen door Strontfront. :moe:
En hopelijk krijg je geen enge ziektes.

Haha geen argumenten voor mijn stellingen?

Zeer zwak...maar je laat weer je ware aard zien....iedereen die het niet met jou eens is is meteen een nazi....wees er maar trots op.

~Panthera~
01-10-04, 14:29
Geplaatst door Arvid
Haha geen argumenten voor mijn stellingen?

Zeer zwak...maar je laat weer je ware aard zien....iedereen die het niet met jou eens is is meteen een nazi....wees er maar trots op.
-------------

Nee hoor, maar jouw stellingen kloppen niet.
Maar goed, je zou waarschijnlijk de waarheid niet eens geloven, ook al struikelde je erover.
Jouw beweringen zijn nl gestoeld op het idee-fix dat er 1 miljoen wao'rs zouden zijn, en iedereen die JOU niet geloof is volgend jou gebrainwashed door een of andere CPN achtige partij toch ??
Daar kwam je nl mee aanzetten.

Dan beweer ik dus dat jij je hebt laten brainwashen door Strontfront.
Mag ik dan ook. :vingers:

Arvid
01-10-04, 17:55
Geplaatst door ~Panthera~
-------------

Nee hoor, maar jouw stellingen kloppen niet.
Maar goed, je zou waarschijnlijk de waarheid niet eens geloven, ook al struikelde je erover.
Jouw beweringen zijn nl gestoeld op het idee-fix dat er 1 miljoen wao'rs zouden zijn, en iedereen die JOU niet geloof is volgend jou gebrainwashed door een of andere CPN achtige partij toch ??
Daar kwam je nl mee aanzetten.

Dan beweer ik dus dat jij je hebt laten brainwashen door Strontfront.
Mag ik dan ook. :vingers:

Of het 1 miljoen of 2 miljoen of 10 miljoen is mijn stelling is (als je mijn posts goed had gelezen) dat er TEVEEL mensen in de WAO FRAUDEREN.

Daar gaat het om. Het gaat er niet om dat de WAO uberhaupt bestaat want mensen die niet KUNNEN werken hou je nou eenmaal.
Ik heb geen zin, en net zoals iedere werkende Nederlander, om belasting te gaan betalen voor nitwits die weigeren te werken.

Ik durf zelfs te beweren dat zelfs CPN of Stormfront aanhangers dit ook wel kunnen beamen.

Spoetnik
01-10-04, 18:26
Geplaatst door Arvid
Inderdaad!
FEIT IS dat teveel mensen in de WAO zitten ONNODIG EN FRAUDEREND op de centen van EERLIJK WERKENDE MENSEN.


Bewijs die stelling eens.

~Panthera~
01-10-04, 20:41
Geplaatst door Arvid
Ik heb geen zin, en net zoals iedere werkende Nederlander, om belasting te gaan betalen voor nitwits die weigeren te werken.

-----------------------

Vind je waarschijnlijk het ook niet erg, als je volgende week een ongeluk krijgt, en met een dwarslesie in je bed beland, dat ik dan zeg: krijg jij ook de typhus maar ?
Zoek het dan ook lekker zelf maar uit?
Ach, je kunt niet lopen en werken? Wat naar nou voor je.
Je WILT vast niet. Dat is het.

Bovendien DENK jij te spreken voor "iedere werkende Nederlander" ??
Nogal aanmatigend, vind je zelf ook niet?

Trouwens, die "werkende Nederlander" KREEG ook een WAO uitkering als hij ziek was. Net als iedereen, want daar BETAAL je nl je WAO PREMIE voor, weet je nog ?
Nu niet meer.
Hoe oud ben je ?? ik hoop nl dat je heel jong bent, want dan weet ik in ieder geval zeker dat jij geen uitkering meer krijgt.
Maar goed, dat zul je dan ook niet erg vinden he, dat IK dan weiger te betalen voor jou, als "hardwerkende Nederlander" ???
Of ga je dan janken?

Arvid
01-10-04, 21:34
Geplaatst door ~Panthera~
-----------------------

Vind je waarschijnlijk het ook niet erg, als je volgende week een ongeluk krijgt, en met een dwarslesie in je bed beland, dat ik dan zeg: krijg jij ook de typhus maar ?
Zoek het dan ook lekker zelf maar uit?
Ach, je kunt niet lopen en werken? Wat naar nou voor je.
Je WILT vast niet. Dat is het.

Bovendien DENK jij te spreken voor "iedere werkende Nederlander" ??
Nogal aanmatigend, vind je zelf ook niet?

Trouwens, die "werkende Nederlander" KREEG ook een WAO uitkering als hij ziek was. Net als iedereen, want daar BETAAL je nl je WAO PREMIE voor, weet je nog ?
Nu niet meer.
Hoe oud ben je ?? ik hoop nl dat je heel jong bent, want dan weet ik in ieder geval zeker dat jij geen uitkering meer krijgt.
Maar goed, dat zul je dan ook niet erg vinden he, dat IK dan weiger te betalen voor jou, als "hardwerkende Nederlander" ???
Of ga je dan janken?

Ongelofelijk wat ben jij een analfabeet zeg.

hier een citaat van mijn post eerder "Niet kunnen werken is heel wat anders..."

L-E-Z-E-N

of beter, ga een opleiding volgen.

~Panthera~
01-10-04, 23:36
Geplaatst door Arvid
Ongelofelijk wat ben jij een analfabeet zeg.

hier een citaat van mijn post eerder "Niet kunnen werken is heel wat anders..."

L-E-Z-E-N

of beter, ga een opleiding volgen.
--------------------------
waarom zou IK betalen voor mensen die niet WILLEN werken?
Niet kunnen werken is heel wat anders, als je gelooft dat een half miljoen niet kunnen werken ben je inderdaad behoorlijk gebrainwashed.



----------------------

DUS stel je toch dat een half miljoen mensen niet WILLEN werken ?
En daar gaan we weer : het ZIJN ER GEEN half miljoen.

Sorry hoor, maar ga zelf maar je schoolgeld eerst terughalen.
Of je cijfers beter checken.
Deze zinloze soap vervolg je maar met iemand anders.