PDA

Bekijk Volledige Versie : Italiaanse gijzelaar: ik ga terug naar Irak



Goodnight
29-09-04, 14:03
Laatst gewijzigd: 29-09-2004 11:42


Simona Torretta, een van de Italiaanse gijzelaars die zijn vrijgelaten in Irak, zegt snel weer terug te willen naar het land waar zij werd gegijzeld.


Geloof
Dat zei ze op een persconferentie. Torretta sprak in Rome met de pers. Ze zei goed te zijn behandeld en had alle geloof in haar vrijlating: "Het was zwaar maar we wisten dat ze ons vrij zouden laten."

Respect
Volgens Torretta hebben de ontvoerders haar en haar lotgenote Simona Pari 'goed en met veel respect' behandeld. Ze bedankte iedereen die zich heeft ingespannen om hen vrij te krijgen.

Geen spijt
Torretta zei geen spijt te hebben van haar beslissing om in Irak te gaan werken. "Ik zou alles zo weer doen, ondanks de gevolgen, hoewel ik ik spijt heb van het leed dat mijn moeder heeft ondergaan. Dat verdiende zij niet", aldus de Italiaanse.

taouanza
29-09-04, 21:21
Het zwakke geslacht

Iglo
29-09-04, 23:30
Respect voor die vrouwen.

mark61
30-09-04, 10:00
...Met kappen over het hoofd en een grote doos snoepjes als pleister op de wonden zijn de vrouwen afgeleverd in een buitenwijk van Bagdad om vervolgens meteen naar het vliegveld te worden begeleid alwaar ze op een vlucht naar Rome zijn gezet.

,,Bij de bevrijding is geen bloed vergoten, noch is er losgeld betaald'', zo beklemtoont Berlusconi. Maar hoe deze dan wel in zijn werk is gegaan, blijft onduidelijk. Volgens de krant Al Rai Al Aam uit Koeweit, die in de afgelopen dagen een zeer betrouwbare bron is gebleken, is er een miljoen dollar betaald, terwijl er aanvankelijk 5 miljoen zou zijn gevraagd. De krant omschrijft de daders als gewone criminelen en niet als moslimfundamentalisten.

De gijzelnemers hebben de vrouwen redelijk behandeld, zo blijkt uit de eerste verklaringen van de twee eveneens bevrijde Iraakse collega's van de Simona's. Mahnaz Bassan zei geen moment bang te zijn geweest, goed te hebben gegeten en zelfs een kilo te zijn aangekomen. Mahnaz moest na haar vrijlating zelf een taxi aanhouden om weg te komen. ...

http://www.nrc.nl/buitenland/artikel/1096437569009.html

Gek dat er geen enkele aandacht is geschonken aan de Iraakse gijzelaarsters. Geen snoepjes voor Mahnaz?

Tomas
30-09-04, 10:04
Geplaatst door Goodnight
"Het was zwaar maar we wisten dat ze ons vrij zouden laten."


Je zou bijna denken dat ze op dat moment niks wisten over de afloop van al die andere gijzelingen. Maar goed ook dan.

taouanza
30-09-04, 10:04
Geplaatst door mark61
...Met kappen over het hoofd en een grote doos snoepjes als pleister op de wonden zijn de vrouwen afgeleverd in een buitenwijk van Bagdad om vervolgens meteen naar het vliegveld te worden begeleid alwaar ze op een vlucht naar Rome zijn gezet.

,,Bij de bevrijding is geen bloed vergoten, noch is er losgeld betaald'', zo beklemtoont Berlusconi. Maar hoe deze dan wel in zijn werk is gegaan, blijft onduidelijk. Volgens de krant Al Rai Al Aam uit Koeweit, die in de afgelopen dagen een zeer betrouwbare bron is gebleken, is er een miljoen dollar betaald, terwijl er aanvankelijk 5 miljoen zou zijn gevraagd. De krant omschrijft de daders als gewone criminelen en niet als moslimfundamentalisten.

De gijzelnemers hebben de vrouwen redelijk behandeld, zo blijkt uit de eerste verklaringen van de twee eveneens bevrijde Iraakse collega's van de Simona's. Mahnaz Bassan zei geen moment bang te zijn geweest, goed te hebben gegeten en zelfs een kilo te zijn aangekomen. Mahnaz moest na haar vrijlating zelf een taxi aanhouden om weg te komen. ...

http://www.nrc.nl/buitenland/artikel/1096437569009.html

Gek dat er geen enkele aandacht is geschonken aan de Iraakse gijzelaarsters. Geen snoepjes voor Mahnaz?

En de Iraakse gevangenen?
Dat zijn toch ook allemaal gijzelaars van de bezettingsmacht.

Waar zitten de vrouwen voor vast waarvoor de gijzelnemers van de Brit vrijlating voor eisen?
Is daar info over?

mark61
30-09-04, 10:07
Geplaatst door taouanza
En de Iraakse gevangenen?
Dat zijn toch ook allemaal gijzelaars van de bezettingsmacht.

Nou ja, ze dreigen niet onthoofd te worden. Dacht ik.


Waar zitten de vrouwen voor vast waarvoor de gijzelnemers van de Brit vrijlating voor eisen?
Is daar info over?

Het enige wat ik weet is dat het om twee vrouwen gaat die bij het chemische dan wel biologische wapenprogramma betrokken waren. Wie meer weet mag het zeggen.

taouanza
30-09-04, 10:13
Geplaatst door mark61
Nou ja, ze dreigen niet onthoofd te worden. Dacht ik.





Je hebt gelijk de rest valt dan in het niet.:moe:

mark61
30-09-04, 10:22
Geplaatst door taouanza
Je hebt gelijk de rest valt dan in het niet.:moe:

Is dit een geval van invullen?

taouanza
30-09-04, 10:26
Geplaatst door mark61
Is dit een geval van invullen?

Nee hoor je zei zelf ze worden niet onthoofd.
Alsof er niks anders is dan onthoofding.

Spoetnik
30-09-04, 10:30
Geplaatst door mark61
Het enige wat ik weet is dat het om twee vrouwen gaat die bij het chemische dan wel biologische wapenprogramma betrokken waren. Wie meer weet mag het zeggen.

Dat zegt de Iraakse overheid. De Amerikanen houden zelf nog wat vrouwen gegijzeld van mannen die zij zoeken. Zo is er van de vrouw en dochter van Al-Douri sinds zij zijn opgepakt, niets meer gehoord.

Tomas
30-09-04, 10:33
Geplaatst door Spoetnik
Dat zegt de Iraakse overheid. De Amerikanen houden zelf nog wat vrouwen gegijzeld van mannen die zij zoeken. Zo is er van de vrouw en dochter van Al-Douri sinds zij zijn opgepakt, niets meer gehoord.

Waren dit trouwens die twee italiaanse vrouwen die mogelijk helemaal niet ontvoerd waren?

Spoetnik
30-09-04, 11:01
Geplaatst door Tomas
Waren dit trouwens die twee italiaanse vrouwen die mogelijk helemaal niet ontvoerd waren?

Hoe bedoel je?

Ik heb wel een artikeltje geplaatst uit de guardian hierover. Daarin werd getwijfeld over wie hen had meegenomen, Iraakse rebellen of leden van de Iraakse veiligheidsdienst. Beide facties is nog steeds mogelijk. Vorige week is ook nog een Iranier die ontvoerd was vrijgelaten na 2 maanden, bleek opgepakt te zijn door leden van de Iraakse veiligheidsdienst.

mark61
30-09-04, 11:04
Geplaatst door Spoetnik
Dat zegt de Iraakse overheid. De Amerikanen houden zelf nog wat vrouwen gegijzeld van mannen die zij zoeken. Zo is er van de vrouw en dochter van Al-Douri sinds zij zijn opgepakt, niets meer gehoord.

Ik denk niet dat die mannen daarvan onder de indruk zijn. Denken de Amerikanen van wel?

mark61
30-09-04, 11:05
Geplaatst door Spoetnik
Ik heb wel een artikeltje geplaatst uit de guardian hierover. Daarin werd getwijfeld over wie hen had meegenomen, Iraakse rebellen of leden van de Iraakse veiligheidsdienst.

Volgens die Koeweitse krant waren het dus 'ordinaire' criminelen. Of kan je principes inruilen voor USD 1 miljoen? Das niet duur.

Spoetnik
30-09-04, 11:07
Geplaatst door mark61
Volgens die Koeweitse krant waren het dus 'ordinaire' criminelen. Of kan je principes inruilen voor USD 1 miljoen? Das niet duur.

1miljoen dollar koopt een hoop wapens in Iraq.

Spoetnik
30-09-04, 11:08
Geplaatst door mark61
Ik denk niet dat die mannen daarvan onder de indruk zijn. Denken de Amerikanen van wel?

Ze hebben gehoord van de Israeli dat het werkt.

Spoetnik
30-09-04, 11:09
'Ten hostages' captured in Iraq
Breaking news graphic
The Arabic television channel al-Jazeera has broadcast footage of what it says is a militant group claiming to have seized 10 new hostages in Iraq.

The video, said to be from a group calling itself the Islamic Army in Iraq, showed three men held captive and two masked gunmen.

It says the hostages - two Indonesian women, six Iraqis and two Lebanese - work for an electronics firm.

There was no mention of any demands, or when or where the hostages were taken.
http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/3703422.stm