PDA

Bekijk Volledige Versie : Opmerking over bierflesje werd Leeuwarder fataal



rja
29-09-04, 21:22
Opmerking over bierflesje werd Leeuwarder fataal

Uitgegeven: 29 september 2004 11:40
LEEUWARDEN - De 32-jarige Manuel Fetter die in de nacht van donderdag op vrijdag in Leeuwarden is doodgestoken, is door zinloos geweld om het leven gebracht. Volgens Harold Fetter, de oudere broer van het slachtoffer, maakte hij na een avondje stappen met zijn vriend alleen een opmerking over een kapot gegooid bierflesje.

"De twee verdachten gingen vervolgens helemaal door het lint. Zij zijn hem achterna gelopen, hebben hem veertien keer in zijn buik en zijn rug gestoken en uiteindelijk een fatale steek in het hart gegeven. Het is bij de beesten af", aldus Fetter. De broer heeft van getuigen gehoord wat de toedracht was van de steekpartij.

Lieve jongen

De familie en vriendin van het slachtoffer blijven verslagen achter. "Manuel was een lieve jongen. Helemaal geen vechtersbaas. Hij was gewoon rechtvaardig", vertelt zijn broer. Collega's van de Postbank hebben een altaar voor Manuel ingericht. In de Grote Hoogstraat in Leeuwarden, waar het gebeurde, liggen bloemen voor het slachtoffer. Woensdag wordt de Leeuwarder begraven.

De twee verdachte mannen uit Leeuwarden van 26 en 27 jaar oud, blijven voorlopig vastzitten, laat het Openbaar Ministerie weten. Zij zijn geen onbekenden van de politie. Op 6 oktober beslist de raadkamer van de rechtbank in Leeuwarden over de verlenging van hun voorlopige hechtenis.

bron : nu.nl

Al3arbi
29-09-04, 21:25
Sick!

RIV.

Mill
29-09-04, 21:47
Geplaatst door deleted user
Alcohol: "Over vijf jaar of minder is de volgende aan de beurt."


------

Condoleances voor de nabestaanden.

Alcohol, m'n reet. Wat is dat toch voor zieke gewoonte om altijd maar de verantwoordelijk buiten het individu te zoeken? Samir A is slachtoffer van de anti-islam hetze, verkrachting komt door MTV, verkeersdoden is de schuld van drugs, terroristen zijn gekweekt door falend integratiebeleid Europa, voetbalsupporters zijn gedeformeerd door de consumptiecultuur, allemaal gelul! Individuele verantwoordelijkheid! Je wil als autonoom mens worden behandeld, dan moet je ook de consequenties van je daden dragen. Djeezz...

taouanza
29-09-04, 21:48
Geplaatst door Mill
Alcohol, m'n reet. Wat is dat toch voor zieke gewoonte om altijd maar de verantwoordelijk buiten het individu te zoeken? Samira A is slachtoffer van de anti-islam hetze, verkrachting komt door MTV, verkeersdoden is de schuld van drugs, terroristen zijn gekweekt door falend integratiebeleid Europa, voetbalsupporters zijn gedeformeerd door de consumptiecultuur, allemaal gelul! Individuele verantwoordelijkheid!

Ben je nou boos?:argwaan:

Mill
29-09-04, 21:53
Geplaatst door deleted user
Naast deze individu, is de hele maatschappij verantwoordelijk. Aangezien er een "drink je zot wanneer je uit gaat" over dit landje heen raast, en al helemaal bij de 'jongeren'.

Veertien messteken en natrappen als ie al dood is - die gemene alcohol ook altijd!

Je relifreakazoid-gelijk halen over de aan flarden gestoken rug van die jongen, dat is het.

But I ain't mad atcha...je kan er ook niets aan doen, het ligt aan je omgeving.

RinC
29-09-04, 21:56
Geplaatst door Mill
Alcohol, m'n reet. Wat is dat toch voor zieke gewoonte om altijd maar de verantwoordelijk buiten het individu te zoeken? Samir A is slachtoffer van de anti-islam hetze, verkrachting komt door MTV, verkeersdoden is de schuld van drugs, terroristen zijn gekweekt door falend integratiebeleid Europa, voetbalsupporters zijn gedeformeerd door de consumptiecultuur, allemaal gelul! Individuele verantwoordelijkheid! Je wil als autonoom mens worden behandeld, dan moet je ook de consequenties van je daden dragen. Djeezz...

....Je vergeet dit aan het rijtje toe te voegen: Mediterrane cultuur


Waarom is het nu opeens een individuele kwestie?

Vriend
29-09-04, 22:10
Drank kan sommigen echt in beesten doen veranderen.Ik had een goede vriend.Italiaanse gast echt topgozer.Behulpzaam rustig.......bla die bla bla....Maar als hij een paar biertjes op had...demn die gast werd gewoon sadist...Kijk sommige mensen moeten gewoon geen alcohol zuipen...Mijn mening..

~Panthera~
30-09-04, 03:42
Geplaatst door Mill
Alcohol, m'n reet. Wat is dat toch voor zieke gewoonte om altijd maar de verantwoordelijk buiten het individu te zoeken? Samir A is slachtoffer van de anti-islam hetze, verkrachting komt door MTV, verkeersdoden is de schuld van drugs, terroristen zijn gekweekt door falend integratiebeleid Europa, voetbalsupporters zijn gedeformeerd door de consumptiecultuur, allemaal gelul! Individuele verantwoordelijkheid! Je wil als autonoom mens worden behandeld, dan moet je ook de consequenties van je daden dragen. Djeezz...
------------------------------

Als je als kind bv een vader hebt, die je dagelijks in elkaar rost, WAT LEER JE DAN, denk je ?

In JOUW gedachtenwereld leer je dan zeker dat je altijd behulpzaam moet zijn e.d. ?

JIJ bent dus verantwoordelijk voor wat je AANGELEERD is?
Rare omgedraaide wereld.

In welke kast ben jij opgegroeid ? :moe:

Tomas
30-09-04, 08:50
Geplaatst door Mill
Alcohol, m'n reet. Wat is dat toch voor zieke gewoonte om altijd maar de verantwoordelijk buiten het individu te zoeken? Samir A is slachtoffer van de anti-islam hetze, verkrachting komt door MTV, verkeersdoden is de schuld van drugs, terroristen zijn gekweekt door falend integratiebeleid Europa, voetbalsupporters zijn gedeformeerd door de consumptiecultuur, allemaal gelul! Individuele verantwoordelijkheid! Je wil als autonoom mens worden behandeld, dan moet je ook de consequenties van je daden dragen. Djeezz...

Drugs, zoals alcohol kan mensen veranderen. Soms worden ze grappiger dan anders en soms worden ze agressiever dan anders. Voor mij is dat nu eenmaal een feit. En daarom ben ik voor iedere poging om overmatig drank of drugsgebruik te beperken.

In dit geval weet ik net zo min als de rest wat nu precies de oorzaken zijn. Als ik ook over een rug of wat mag scoren denk ik dat justitie ook een deel van de verantwoordelijkheid draagt door zulke gasten gewoon tussen onze kinderen los te laten lopen.

Mill
30-09-04, 08:59
Geplaatst door Tomas
Drugs, zoals alcohol kan mensen veranderen. Soms worden ze grappiger dan anders en soms worden ze agressiever dan anders. Voor mij is dat nu eenmaal een feit. En daarom ben ik voor iedere poging om overmatig drank of drugsgebruik te beperken.

In dit geval weet ik net zo min als de rest wat nu precies de oorzaken zijn. Als ik ook over een rug of wat mag scoren denk ik dat justitie ook een deel van de verantwoordelijkheid draagt door zulke gasten gewoon tussen onze kinderen los te laten lopen.

Als je van jezelf weet dat je agressief wordt van drank of drugs, dan is het je verantwoordelijkheid om niet te veel drank of drugs te nemen. Culpa in causa. Je kan niet toch het op een zuipen zetten, iemand in elkaar beuken, en dan zeggen, tja die alcohol he? Als je niet in staat bent om jezelf in acht te nemen, dan ben je niet competent om deel te nemen aan het maatschappelijke verkeer en hoor je in het Pieter Baan Centrum.

95% van de mensen wordt niet agressief van alcohol. Ook niet van overmatig gebruik. Ik gebruik al 15, 16 jaar overmatig alcohol en drugs, nog nooit ruzie gehad. De meeste mensen die ik ken ook niet. 't Is natuurlijk wel ongezond, maar dat moet je zelf weten. Talloze mensen drinken niet maar zijn obsceen vet door een beroerd eetpatroon en gebrek aan sport. Moeten ze ook zelf weten.

Tomas
30-09-04, 09:11
Geplaatst door Mill
Als je van jezelf weet dat je agressief wordt van drank of drugs, dan is het je verantwoordelijkheid om niet te veel drank of drugs te nemen. Culpa in causa. Je kan niet toch het op een zuipen zetten, iemand in elkaar beuken, en dan zeggen, tja die alcohol he? Als je niet in staat bent om jezelf in acht te nemen, dan ben je niet competent om deel te nemen aan het maatschappelijke verkeer en hoor je in het Pieter Baan Centrum.

95% van de mensen wordt niet agressief van alcohol. Ook niet van overmatig gebruik. Ik gebruik al 15, 16 jaar overmatig alcohol en drugs, nog nooit ruzie gehad. De meeste mensen die ik ken ook niet. 't Is natuurlijk wel ongezond, maar dat moet je zelf weten. Talloze mensen drinken niet maar zijn obsceen vet door een beroerd eetpatroon en gebrek aan sport. Moeten ze ook zelf weten.

Dat jij nog nooit ruzie hebt gehad met een verkeerde afloop kan ook toeval zijn. Ik kwam laatst in een ietwat gespannen situatie met iemand die duidelijk aan de coke was. Dat zag ik pas toen hij behoorlijk door het lint ging na mijn verzoek om de herrie die hij waarschijnlijk muziek noemt wat zachter te zetten. Zijn ogen plopten er bijna uit. En hij begon te stuiteren en te schreeuwen. Doet ie anders nooit... Hele keurige man. Kindertjes, goeie baan etc. Ik nam dus maar de juiste beslissing en liet 'm maar weer met rust. Wat je rust noemt.

De toevallige omstandigheden kunnen iemand die aan de drugs is en normaal gesproken nooit iets agressiefs zou doen totaal veranderen. Met drugs ben je nu eenmaal niet meer instaat om een situatie goed in te schaten, te relativeren of van een juiste oplossing te voorzien.

Jij hebt gewoon mazzel. Zoals de meeste mensen, omdat je ook niet dagelijs in zo'n conflictsituatie beland.

Toch mag jij zelf weten wat je doet van mij, maar ik wil wel graag dat je, en iedereen wel voldoende info krijgt over wat er allemaal kan gebeuren. Ik wil dus dat de overheid het voor jonge mensen lastig maakt om aan drugs te komen en volwassenen voorziet van genoeg info over wat de gevolgen van zijn keuzes kunnen zijn. En die plicht heeft de overheid dus mi bij al die zaken die jij opnoemt. Waarbij je zelf slecht verzorgen door teveel eten of drugsgebruik wat minder erg is dan jezelf dusdanig chemisch veranderen dat je een potentieel gevaar wordt voor andermans kinderen.

Mill
30-09-04, 09:16
Geplaatst door Tomas
ik wil wel graag dat je, en iedereen wel voldoende info krijgt over wat er allemaal kan gebeuren. Ik wil dus dat de overheid het voor jonge mensen lastig maakt om aan drugs te komen en volwassenen voorziet van genoeg info over wat de gevolgen van zijn keuzes kunnen zijn. En die plicht heeft de overheid dus mi bij al die zaken die jij opnoemt. Waarbij je zelf slecht verzorgen door teveel eten of drugsgebruik wat minder erg is dan jezelf dusdanig chemisch veranderen dat je een potentieel gevaar wordt voor andermans kinderen.

Geen (veiligheids)speld tussen te krijgen.

freya
30-09-04, 09:48
Alcohol kan er niet uithalen wat er niet inzit :moe:

Ik geloof niet die verhaaltjes van "aardige goeie jongen die plotseling in beest veranderd"
Alcohol vergroot karaktereigenschappen en haalt de sociale rem weg.

Sommigen worden gewoon op het vervelende af vrolijk,
sommigen gaan zitten janken, sommige gaan anderen sexueel lastig vallen en sommigen worden agressief.

Tomas
30-09-04, 09:57
Geplaatst door freya
Alcohol kan er niet uithalen wat er niet inzit :moe:

Ik geloof niet die verhaaltjes van "aardige goeie jongen die plotseling in beest veranderd"
Alcohol vergroot karaktereigenschappen en haalt de sociale rem weg.

Sommigen worden gewoon op het vervelende af vrolijk,
sommigen gaan zitten janken, sommige gaan anderen sexueel lastig vallen en sommigen worden agressief.

Je staat verbaast als je de omstandigheden maar scherp weet te stellen wat er blijkbaar allemaal in een mens zit. Zo 1-dimensionaal als jij denkt dat ze zijn valt dan erg tegen.

freya
30-09-04, 10:26
Geplaatst door Tomas
Je staat verbaast als je de omstandigheden maar scherp weet te stellen wat er blijkbaar allemaal in een mens zit. Zo 1-dimensionaal als jij denkt dat ze zijn valt dan erg tegen.

Ik ben juist de laatste die mensen 1-dimensionaal bekijkt.

Ik ga ervan uit dat als de omstandigheden maar heftig genoeg zijn er in elk mens een beest naar boven zal komen.

Maar bij sommigen is een half kratje pils al heftig genoeg om dat te laten gebeuren :moe:

sjaen
30-09-04, 10:57
Het is goed om naar een verklaring te zoeken, de reden.
Zolang het maar nooit als excuus wordt gebruikt en/of de strafmaat beinvloedt.

Tomas
30-09-04, 11:05
Geplaatst door freya
Ik ben juist de laatste die mensen 1-dimensionaal bekijkt.

Ik ga ervan uit dat als de omstandigheden maar heftig genoeg zijn er in elk mens een beest naar boven zal komen.

Maar bij sommigen is een half kratje pils al heftig genoeg om dat te laten gebeuren :moe:

Dan had ik je verkeerd begrepen.