PDA

Bekijk Volledige Versie : sex

Jointje
30-09-04, 12:41
Na een paar discussies met marokkaanse vriendinnen, blijf ik me toch bepaalde dingen afvragen.

Ik weet dat sex voor het huwelijk niet mag, van onze geloof mag het niet, onze ouders, onze cultuur en zo kan ik doorgaan.
Maar stel je voor, je wilt gewoon niet trouwen....en de klok tikt, tikt, tikt...en je bent bijna 26, maar je hebt het nog niet gedaan. En je wilt nog langggg niet trouwen...
Wat dan? Gewoon maagd blijven tot je 35 bent, dat is wel een beetje zielig. En niet alleen dat, meisjes hebben ook hun behoeftes...
Hoe moet je die bevredigen?

Ik vind het heeeel moeilijk, maar Allah (swt) is boven mij....

Groet,
Jointje

Arab2004
30-09-04, 13:42
Geplaatst door Jointje
Na een paar discussies met marokkaanse vriendinnen, blijf ik me toch bepaalde dingen afvragen.

Ik weet dat sex voor het huwelijk niet mag, van onze geloof mag het niet, onze ouders, onze cultuur en zo kan ik doorgaan.
Maar stel je voor, je wilt gewoon niet trouwen....en de klok tikt, tikt, tikt...en je bent bijna 26, maar je hebt het nog niet gedaan. En je wilt nog langggg niet trouwen...
Wat dan? Gewoon maagd blijven tot je 35 bent, dat is wel een beetje zielig. En niet alleen dat, meisjes hebben ook hun behoeftes...
Hoe moet je die bevredigen?

Ik vind het heeeel moeilijk, maar Allah (swt) is boven mij....

Groet,
Jointje

Dan zit je zeker met een groot probleem, als je helemaal niet wilt trouwen...Ten eerste : wil je toch niet pas op je 35ste gaan trouwen en ten tweede : wil je op die leeftijd toch niet pas met je eerste kind beginnen???Dan ben je oud voordat je kind volwassen word...Dus wat ik eigenlijk wil aangeven is ; probeer gewoon voor die tijd te trouwen en dan zit je ook niet met dat probleem Inshallah.Beetje raar op zo'n leeftijd, maar goed...Hoop dat je eruit komt en wens je succes!

Jointje
30-09-04, 14:01
Geplaatst door Arab2004
Dan zit je zeker met een groot probleem, als je helemaal niet wilt trouwen...Ten eerste : wil je toch niet pas op je 35ste gaan trouwen en ten tweede : wil je op die leeftijd toch niet pas met je eerste kind beginnen???Dan ben je oud voordat je kind volwassen word...Dus wat ik eigenlijk wil aangeven is ; probeer gewoon voor die tijd te trouwen en dan zit je ook niet met dat probleem Inshallah.Beetje raar op zo'n leeftijd, maar goed...Hoop dat je eruit komt en wens je succes!

Ik wil echt niet trouwen, als het niet van de islam moest dan had ik waarschijnlijk nooit gedaan. Heb een soort bindingsangst. Alleen die sexbehoefte....tja dat blijft.
Pffff...zit echt in een dilemma.
Ik wil niet trouwen om sex, ik wil wel kinderen, maar het is niet erg om pas op je 35ste kinderen te krijgen.

Ach ik zie wel, insha-allah

Arab2004
30-09-04, 14:34
Geplaatst door Jointje
Ik wil echt niet trouwen, als het niet van de islam moest dan had ik waarschijnlijk nooit gedaan. Heb een soort bindingsangst. Alleen die sexbehoefte....tja dat blijft.
Ik wil niet trouwen om sex, ik wil wel kinderen, maar het is niet erg om pas op je 35ste kinderen te krijgen.

Die bindingsangst hebben wel meer mensen, alleen daar moet je toch een keer vanaf...Misschien is het handig om een keer met iemand te praten die het tal een keer heeft meegemaakt ..Dan weet je wat die persoon heeft gedaan om die bindingsangst te veroveren...

En Inshallah ontmoet je iemand waarbij je die angst helemaal niet hebt, maar waarbij je je juist helemaal op je gemak voelt...

Doe gewoon lekker rustig aan, het heeft helemaal geen haast...

Bslemma

Dropveter
04-10-04, 09:14
Geplaatst door Jointje

Meid, probeer niet te dwalen. Houd je vast aan de belangrijkste fundamenten in de Islam. Tenzij je eigenlijk niet gelooft want dat is wat uit jou reacties opmaakt.

In de Koran staat: blijf Kuis totdat er om je hand in eer wordt gevraagd. En wanneer dit lang op zich laat wachten blijft dan kuis tot ALLah een uitweg biedt.

Het staat er niet letterlijk zo maar daar komt het wel op neer.

Ik kan niet begrijpen dat je de fundamenten negeert zoals trouwen kinderen krijgen etc. We worden op de proef gesteld. Probeer die proef zo goed mogelijk te doorstaan.

RMantica
04-10-04, 14:13
Itt wat Dropveter aangeeft, kan ik uit jouw tekst niet opmaken dat je niet gelovig zou zijn. Ik denk dat je juist heel goed beseft wat er van je wordt verlangt vanuit islamitisch oogpunt gezien. Alleen denk ik dat jouw persoonlijke visie afwijkt van wat de sociale norm van je verwacht; namelijk voor je 30e getrouwd zijn, kids en een vent, al dan niet gelukkig samen, maar dit is weer een andere discussie.
Natuurlijk moet een vrouw kuis zijn conform de wetten van onze geloof, maar we leven nu eenmaal in een westerse samenleving, waarin je als vrouw de vrije keuzemogelijkheid krijgt om te zijn wie je wilt zijn, al dan niet gesluierd of kuis, wat in mijn ogen niets te maken heeft met een goeie moslima zijn, maar de belangrijkste vraag hoe je als persoon zelf in contact staat met Allah en daar alleen HIJ ziet wie je bent, ben je tot niets en niemand verantwoording schuldig.
Kom ik direct tot jouw berichtje Jointje: (wat ik overigens echt een topnaam vindt, al is het alleen omdat die naam het 1 en ander suggereert en je daarmee bewust mensen tegen je in het harnas jaagt en vooral op een site zoals deze, vind ik dat een moedige zet) Ik vind het niet raar dat je verlangt naar genegenheid/sex/intimiteit. Zoals je zelf aangeeft; vrouwen hebben ook behoeftes en aangezien je voor jezelf duidelijk hebt gesteld dat je vooral niet wilt trouwen, is het moeilijk om behoeftes in toom te houden, aangezien je lichaam en je geest de behoeften hebben om 1 te zijn met iemand. Wat neerkomt op LUST. Kom ik direct bij mij volgende stelling; LUST alleen is een lichamelijke bevrediging, die duurt voor zover het kan. Varierend van 1 minuut tot een dag of langer. Je kunt het lang volhouden, en n.euken totdat je een ons weegt, maar ik denk dat je erachter zult komen dat lust alleen niet bevredigend gaat zijn. Omdat de behoefte daar ook is om geestelijke verwantschap te hebben met iemand. Waardoor s.ex en daar inherent lust aan, op lange termijn niet de voldoening gaat geven die je zoekt. Je houdt jezelf min of meer voor de gek door te zeggen dat het lichamelijk boven de mentale behoefte zal staan, maar nogmaals, tijd zal leren dat lust en s.ex alleen een mentale verkrachting voor je zal worden en de drang naar geestelijke 's.ex' alleen maar nog groter wordt. En alleen nog maar een leegte gaat voelen die geen enkele n.eukpartij kan invullen..
Dus is mijn advies: een beter begin begint bij jezelf. Zelfbevrediging meid!
;)

Rmantica

Joesoef
04-10-04, 17:28
Geplaatst door Jointje

Ik geloof niet in bindingsangst. Ik denk dat er andere redenen zijn dat je niet wilt trouwen. Het is een beetje warrig verhaal.

Het beste wat je kan doen is psychotherapie. Maak wel snel een afspraak met een psycholoog want met ingang van 2005 wordt het nagenoeg onbetaalbaar. Snel een afspraak maken, is ook goed voor jezelf.

DHR R
06-10-04, 20:52
Ach bindingsangst!. Ik ken meer mensen die bindingsangst hebben.

Dat komt vooral omdat ze bang zijn dat ze hun vrijheid verliezen of omdat ze al heel veel rust hebben dat ze bang zijn dat ze die rust verliezen als ze trouwen. Probeer de oorzaak van die bindingsangst te achterhalen.

Als je drang hebt naar sex: probeer een geschikte partner te vinden, waar je zowel sex mee kunt hebben als rust. Je kunt beter vroeg trouwen volgens de islam. Door vroeg te trouwen bescherm je jezelf tegen overspel. :koppel:

Jointje
12-10-04, 13:35
Bedankt voor jullie reacties!

Het is gewoon moeilijk, vooral in deze tijd om je aan alle regels te houden.
Er wordt heel makkelijk gereageerd als jongens sex hebben voor het huwelijk (maar dat is alleen maar in onze cultuur zo) en niet volgens de islam.

Waga, stel je voor....je trouwt, je hebt deze jongen nog nooit naakt gezien...je trouwt...bruiloft....alles is perfect, maar de sex is dan niet lekker. Wat dan? Ik bedoel niet dat de jongen niet goed is in bed, maar hij bevalt je gewoon niet, wat dan?
Scheiding?

Ik ben gewoon in de war...en natuurlijk wil ik wel wachten tot ik ga trouwen, maar het is gewoon moeilijk.
En denk dat veel marokkaanse meiden hier last van hebben en ik hoop niet dat we van onze geloof dwalen....

Jointje
12-10-04, 13:37
Geplaatst door Joesoef
Ik geloof niet in bindingsangst. Ik denk dat er andere redenen zijn dat je niet wilt trouwen. Het is een beetje warrig verhaal.

Het beste wat je kan doen is psychotherapie. Maak wel snel een afspraak met een psycholoog want met ingang van 2005 wordt het nagenoeg onbetaalbaar. Snel een afspraak maken, is ook goed voor jezelf.

He knulletje, ga effe iemand anders voor de gek houden....
Psychotherapie....pfff....wa baz.

Jointje
12-10-04, 13:45
Geplaatst door RMantica
Kom ik direct tot jouw berichtje Jointje: (wat ik overigens echt een topnaam vindt, al is het alleen omdat die naam het 1 en ander suggereert en je daarmee bewust mensen tegen je in het harnas jaagt en vooral op een site zoals deze, vind ik dat een moedige zet)

Dus is mijn advies: een beter begin begint bij jezelf. Zelfbevrediging meid!
;)

Rmantica

Jointje is inderdaad een bewuste keuze, en je hebt gelijk....heb het ook om de bovenstaande reden genomen....(maar af en toe blow ik ook)

En zelfbevrediging komt uiteindelijk je strot uit, je wilt ''the real thing'' voelen....
Anders zou ik nooit trouwen :gechoquee

Samsei
13-10-04, 15:41
Is het echt zo dat je het nooit hebt gedaan? Dat kan ik mij haast niet voorstellen. Niet omdat ik van het negatieve uitga, maar ik heb gewoon zo vaak meegemaakt dat Maroc.meiden zeggen dat ze het nooit hebben gedaan, maar ondertussen al heel vroeg (17 a 18 jaar is geen uitzondering) s.ex.ueel erg kundig zijn.

BTW: Ik ken persoonlijk nu een aantal jongens die echt en bewust maagd zijn en blijven tot ze trouwen en die zijn al in de 20. Wat dat betreft kun je dus ook niet generaliseren.

Als ik je nog een advies mag geven: Ga alleen voor de s.ex als je er liefde in het spel is. Zonder liefde is s.ex slechts een eenmalige consumptie-produkt vatbaar voor vele kortstondige herhalingspogingen. In andere woorden als je s.ext voor de lust kan de drang naar meer je mentaal breken...

Veel succes met je zoektocht naar hetgeen je innerlijke gemoedsrust bezorgt.

Exoneratieclausule: Bij deze sluit ik mijn aansprakelijkheid voor enige schade die aan de hierboven door mij gedane mededelingen hun oorzaak hebben, ten volle uit. Ik ben realistische moslim.

Batin
13-10-04, 20:42
Geplaatst door Jointje
Wat dan? Gewoon maagd blijven tot je 35 bent, dat is wel een beetje zielig. Groet,
Jointje

Ervaar je dat zelf echt zo? Zo ja, waarom vind je dat zielig?

Joesoef
13-10-04, 21:38
Geplaatst door Jointje
He knulletje, ga effe iemand anders voor de gek houden....
Psychotherapie....pfff....wa baz.

Ik denk dat jij vooral jezelf voor de gek houd. Het gebruik van thc (hash/ weed) kan je schysofreen maken.

Jointje
14-10-04, 09:01
Geplaatst door Samsei
Is het echt zo dat je het nooit hebt gedaan? Dat kan ik mij haast niet voorstellen. Niet omdat ik van het negatieve uitga, maar ik heb gewoon zo vaak meegemaakt dat Maroc.meiden zeggen dat ze het nooit hebben gedaan, maar ondertussen al heel vroeg (17 a 18 jaar is geen uitzondering) s.ex.ueel erg kundig zijn.

BTW: Ik ken persoonlijk nu een aantal jongens die echt en bewust maagd zijn en blijven tot ze trouwen en die zijn al in de 20. Wat dat betreft kun je dus ook niet generaliseren.

Als ik je nog een advies mag geven: Ga alleen voor de s.ex als je er liefde in het spel is. Zonder liefde is s.ex slechts een eenmalige consumptie-produkt vatbaar voor vele kortstondige herhalingspogingen. In andere woorden als je s.ext voor de lust kan de drang naar meer je mentaal breken...

Veel succes met je zoektocht naar hetgeen je innerlijke gemoedsrust bezorgt.

Exoneratieclausule: Bij deze sluit ik mijn aansprakelijkheid voor enige schade die aan de hierboven door mij gedane mededelingen hun oorzaak hebben, ten volle uit. Ik ben realistische moslim.

Tuurlijk zal ik pas se*x hebben als liefde in het spel zit, dat is logisch (voor mij dan)
En ik zal er ook niet over liegen. Ik ben zeker geen heilige, heb al een aantal dingen uitgeprobeerd, zoals zoenen, elkaar aanraken op bepaalde plekjes....maar the real thing heb ik nog niet ervaren.

Jointje
14-10-04, 09:03
Geplaatst door Joesoef
Ik denk dat jij vooral jezelf voor de gek houd. Het gebruik van thc (hash/ weed) kan je schysofreen maken.

Sarcasme is nergens voor nodig, CHANDLER.....

Doe dat maar bij je vriendjes en vriendinnetjes...

Jointje
14-10-04, 09:04
Geplaatst door Batin
Ervaar je dat zelf echt zo? Zo ja, waarom vind je dat zielig?

Tja, ik ervaar het wel zo, niet dat ik nu 35 ben ofzo....ik zou het wel heeeel erg zielig voor mezelf vinden als ik 35 jaar oud ben en nog steeds geen sex heb.
Maar dan heb ik het puur over mezelf en niet over anderen....

rabatia,ikram
15-10-04, 09:57
hallo jointje ik heb je vraag gelezen en ik denk dat je gewoon moet blijven wie bent ben je maagd blijf dan maagd tot dat allah voor jou een uitkomst heeft.
wie weet ga wel trouwen en ben je over een paar jaar wel van mening veranderdt.

groetjes rabatia,ikram :Iluvu:

s.airmam
15-10-04, 20:23
Mw Jointje!

Als ik het zo lees heb je het zekers moeilijk!
Ik denk dat de enigste manier om over je bindingsangst te komen is om je toch open te stellen voor de ander. Ik bedoel waarom niet, je bent al 26. Als je het mij vraagt is het voor een vrouw de hoogte tijd. Voor een man ook daarnietvan.
Je ggaat toch niet meteen trouwen! Als je iemand leert kennen ga je toch eerst verloven! In deze tijd kan je toch iemand leren kennen, en als er liefde in het spel is kan de sex dus echt wel wachten. Geloof mij nou maar want ik spreek uit ervaring en nog wel als jongen!
Dus meid de oplossing zit 'm denk ik in jezelf te binden. Als je het niet zint maak je het toch gewoon uit! Misschien heb je dan ook geen jointjes meer nodig om jezelf in andere sferen te brengen.
Anyways veel succes in je zoektocht.
Wens je deze maand voor de rest veel rust en reinheid toe!

Samad

Batin
16-10-04, 01:39
Geplaatst door Jointje
Tja, ik ervaar het wel zo, niet dat ik nu 35 ben ofzo....ik zou het wel heeeel erg zielig voor mezelf vinden als ik 35 jaar oud ben en nog steeds geen sex heb.
Maar dan heb ik het puur over mezelf en niet over anderen....

Waarom vind je dat dan zielig voor jezelf? Sex is toch niet leeftijdsgebonden? Heb je alles dan al meegemaakt wat er mee te maken valt in dit leven? Vind je het dan ook zielig als je die dingen dan nog niet hebt meegemaakt of zelf hebt ondervonden?

-Batin in een vraagbui-

Joesoef
17-10-04, 08:05
Geplaatst door Jointje
Sarcasme is nergens voor nodig, CHANDLER.....

Doe dat maar bij je vriendjes en vriendinnetjes...

Ik heb het idee dat jij op dit moment met veel mensen in aanraking komt die het minder nauw nemen met het een en ander. In ieder geval heb jij jezelf de naam jointje aangenomen. Dat je die naam hebt gekozen dat zegt iets over jezelf. In andere topic's meet je over het blowen ook breed uit. Dat er zat Moslims zijn die alcohol drinken/ blowen klopt, maar zij lopen er niet mee te koop. Het is bijna koketteren wat je doet.

Dat maagdelijkheids probleem maak je echt zelf, het is er niet. Je geeft zelf al aan dat je nu 25 bent en dat je bang bent om dat op je 35 nog te zijn.
Waarom zou dat zo zijn? Het zijn je eigen keuzes die je maakt. Waarom zou je niet iemand tegen komen waarmee jij de rest van je leven wilt delen.
Zijn het je eigen ideen, heb je zelf het idee dat jij nog 10 jaar wilt wachten met trouwen? Wat zijn daar de redenen van?
Je maagdelijkheid is een kostbaar iets, je kan die maar een keer vergeven. Als het goed is vergeef je dat aan de gene waar je zielsveel van houd en waarmee jij je leven voor de rest van de tijd wilt delen.

Sex om de sex is een slechte raadgever, evenals 10 jaar wachten met trouwen omdat je nog van alles wilt doen (alsof je die dingen niet samen kan doen) en net als het schadelijke blowen.

Lijkt mij dat je toch een uitzonderlijke positie in je vriendenkring inneemt, zij moeten daar toch ook wat over zeggen.

moslimbxl
17-10-04, 23:49
salam alykoum jointje

ik vind dat het misschien wel moeilijk is voor jou maar kijk die dinges dat gij uitgeprobeert hebt dat is wel haram in de islam en wij kunnen dat zelf niet veranderen en als gij met een jongen trouwt die je graag hebt dan heb je alles graag bij hem zij slechte kanten en de goeie dus als gij gaat trouwen en ik hoop het voor jou in de islamitische manier dan gaat alles wel in orde komen inchalah en wacht niet tot je 35 bent want dan is het wat oud om te trouwen want ik geloof dat je nog kinderen wilt of niet? Ik geef je een goeie raad wacht tot je trouwt en inchalah alles gaat in orde komen gij moet daar geen angst voor hebben en voor dat je trouwt is er een dua om aan Allah te vragen of die jongen goed is of niet en dan zal je daarover dromen als het droom negatief is dan moet je die jongen laten vallen als het positief is dan is dat ok. En graag krijg ik een antwoord van jou.

groetjes moslimbxl

Jointje
10-11-04, 13:31
Geplaatst door s.airmam
Mw Jointje!

Als ik het zo lees heb je het zekers moeilijk!
Ik denk dat de enigste manier om over je bindingsangst te komen is om je toch open te stellen voor de ander. Ik bedoel waarom niet, je bent al 26. Als je het mij vraagt is het voor een vrouw de hoogte tijd. Voor een man ook daarnietvan.
Je ggaat toch niet meteen trouwen! Als je iemand leert kennen ga je toch eerst verloven! In deze tijd kan je toch iemand leren kennen, en als er liefde in het spel is kan de sex dus echt wel wachten. Geloof mij nou maar want ik spreek uit ervaring en nog wel als jongen!
Dus meid de oplossing zit 'm denk ik in jezelf te binden. Als je het niet zint maak je het toch gewoon uit! Misschien heb je dan ook geen jointjes meer nodig om jezelf in andere sferen te brengen.
Anyways veel succes in je zoektocht.
Wens je deze maand voor de rest veel rust en reinheid toe!

Samad

He Samad,

Ten eerste wens ik je ook veel reinheid toe in deze heilige maand.

Misschien heb je wel gelijk, ik heb dus echt moeite om open te staan voor een ander. Zie het als een soort beschermlaag voor het andere geslacht. Ik wordt niet gauw verliefd, dat is niet altijd zo geweest.
Ik kan mezelf ook niet voorstellen dat ik met iemand trouw en dan moet ik zijn gezicht elke dag zien. Ik geef veel om mijn eigen domein...tja hoe moet ik dat uitleggen.....ik kan er niet tegen als ik iemand te vaak zie...dat heb ik ook met mijn vriendinnen. Ik hou er gewoon van om lekker alleen te zitten, zonder dat iemand de hele tijd in mijn domein zit. Begrijp je wat ik bedoel....ach neem je niks kwalijk....Ik begrijp mezelf af en toe niet ;)

Anyway, bedankt voor je kort en bondig berichtje....

Mvgr,
Jointje

P.s. ik blow niet om in andere sferen te komen, alhoewel.....ik kom wel in andere sferen....maar dat maakt blowen zo lekker :blowen:

Jointje
10-11-04, 13:46
Geplaatst door Joesoef
Ik heb het idee dat jij op dit moment met veel mensen in aanraking komt die het minder nauw nemen met het een en ander. In ieder geval heb jij jezelf de naam jointje aangenomen. Dat je die naam hebt gekozen dat zegt iets over jezelf. In andere topic's meet je over het blowen ook breed uit. Dat er zat Moslims zijn die alcohol drinken/ blowen klopt, maar zij lopen er niet mee te koop. Het is bijna koketteren wat je doet.

Dat maagdelijkheids probleem maak je echt zelf, het is er niet. Je geeft zelf al aan dat je nu 25 bent en dat je bang bent om dat op je 35 nog te zijn.
Waarom zou dat zo zijn? Het zijn je eigen keuzes die je maakt. Waarom zou je niet iemand tegen komen waarmee jij de rest van je leven wilt delen.
Zijn het je eigen ideen, heb je zelf het idee dat jij nog 10 jaar wilt wachten met trouwen? Wat zijn daar de redenen van?
Je maagdelijkheid is een kostbaar iets, je kan die maar een keer vergeven. Als het goed is vergeef je dat aan de gene waar je zielsveel van houd en waarmee jij je leven voor de rest van de tijd wilt delen.

Sex om de sex is een slechte raadgever, evenals 10 jaar wachten met trouwen omdat je nog van alles wilt doen (alsof je die dingen niet samen kan doen) en net als het schadelijke blowen.

Lijkt mij dat je toch een uitzonderlijke positie in je vriendenkring inneemt, zij moeten daar toch ook wat over zeggen.

Beste knul,

Jij denkt dat jij mij kent alleen, omdat je mijn topics hebt gelezen.
Ten eerste: Jointje is gewoon een leuke nick en daarbij blow ik zelf ook, maar dat zegt niks over mijn karakter of over mijn persoonlijkheid.
Dat moslims niet met alcohol en blowen te koop lopen, tja daar zijn de meningen over verdeeld. Als ik uitga dan zie ik genoeg jongens die lekker aan de alcohol zitten, dus die lopen ermee te koop.
Ten tweede: waarom kan ik er niet mee te koop lopen, I don’t care about people, Allah (swt) die ziet alles. Dus ik moet bang zijn voor de mensen en niet voor god? Ik blow in het openbaar, en als mensen daar niet tegen kunnen dan hebben ze lekker pech. Laat ze maar lekker hun eigen leven op een goede manier leven. En mijn straf die zal ik wel krijgen, uiteindelijk draait ieder van ons zijn eigen graf in.

Ten derde: natuurlijk lijkt me het wel leuk om iemand tegen te komen en om de rest van mijn leven met hem door te brengen, maar zo zit ik niet in elkaar. Wil nog niet trouwen, wil lekker vrij zijn. Lekker reizen (is mijn hobby). Veel schilderen (ook mijn hobby)….Gewoon genieten van mijn leven. En dan als ik een man tegenkom die bij mij past….tja…dan zien we wel verder.

En wat mijn vriendenkring betreft, we zijn allemaal oud genoeg om onze eigen beslissingen te maken, of het nou goede of slechte beslissingen zijn. Iedereen in zijn waarde laten, Leven en laten leven….En natuurlijk strijden met open vizier.

Mvgr,
Jointje

hudayfah
16-11-04, 16:40
voor joesoef of what ever

waarom doe je altijd zo verekkes moeilijk en toon je geen enkel respect voor de persoon met een vraag doe normaal
kan je dat niet of moet je opvallen ??
zijn jullie daar in holland allemaal zo.?

nee toch
je bent een uitzondering

en een andere vraag
voor de schrijfster
waarom in godsnaam ga je meer dan zoenen?
je zit aan sommige plekken
bah bah heb respect voor je lijf

Ins
16-11-04, 18:55
Geplaatst door Jointje

Je moet niet bang zijn...Een goede vrouw is hard to find, maar als je ze vindt... :p