PDA

Bekijk Volledige Versie : Journalist Willem Oltmans overleden



Bofko
30-09-04, 21:33
Willem Oltmans kreeg in 2000 een bedrag van 8 miljoen gulden van de Staat, omdat hij door de overheid in zijn werk was gedwarsboomd. Er was zo'n tien jaar van rumoerig procederen aan vooraf gegaan.
Willem Oltmans bereidde zijn overlijden goed voor. Zelfs zijn naam en sterfjaar liet hij reeds in de familiegrafsteen beitelen. Ook nam hij het initiatief voor een website, die na zijn dood online moet komen voor reacties.
Willem Oltmans zal wel in stilte worden begraven

www.nu.nl
-----------------------------
Het gaat hard met de Bekende Nederlanders.

Tomas
30-09-04, 21:36
Goh... Jammer... Hij was wel altijd wel lekker anders. Maar nu is ie ook doodgewoon.

Vriend
30-09-04, 22:00
Jammer......Een kritische journalist die zich door niets of niemand liet afschrikken..Ik vonnet alleen jammer dat hij Fortunist was.

Orakel
30-09-04, 22:01
Geplaatst door Bofko
Willem Oltmans kreeg in 2000 een bedrag van 8 miljoen gulden van de Staat, omdat hij door de overheid in zijn werk was gedwarsboomd. Er was zo'n tien jaar van rumoerig procederen aan vooraf gegaan.
Willem Oltmans bereidde zijn overlijden goed voor. Zelfs zijn naam en sterfjaar liet hij reeds in de familiegrafsteen beitelen. Ook nam hij het initiatief voor een website, die na zijn dood online moet komen voor reacties.
Willem Oltmans zal wel in stilte worden begraven

www.nu.nl
-----------------------------
Het gaat hard met de Bekende Nederlanders.

Dat hij ruste in vrede. Jammer, want (!) 't was een mooie gozer en een verademing tussen alle nietszeggende publieke figuren.

Bofko
30-09-04, 22:02
Geplaatst door Vriend
Jammer......Een kritische journalist die zich door niets of niemand liet afschrikken..Ik vonnet alleen jammer dat hij Fortunist was.
Is dat zo ? Waarschijnlijk dan alleen qua stijl en niet qua inhoud. Hij was toch fel anti-amerikaans.

~Panthera~
30-09-04, 22:16
Jammers, vond het wel een ludiek figuur. :D

taouanza
30-09-04, 22:19
Geplaatst door ~Panthera~
Jammers, vond het wel een ludiek figuur. :D

Wat moeten ze nou bij Kopspijkers?:jammer:

~Panthera~
30-09-04, 22:26
Geplaatst door taouanza
Wat moeten ze nou bij Kopspijkers?:jammer:

------------------------------


http://members.ams.chello.nl/b.lameris/huilens.gif

freya
30-09-04, 23:44
Wat jammer, ik zal zijn vlijmscherpe stukjes missen. :(

TonH
01-10-04, 01:50
Nééééh zêgh!

Ik zal die relnicht missen. :droef: Hij heeft enorm veel betekend voor de ontmanteling van het Oranjesprookje en de mythe Nederland.

Iglo
01-10-04, 08:27
Omdat Willem Oltmans het zo had gewild zeg ik: "Zijn dood is wederom een bewijs van het complot van de staat jegens Willem Oltmans!".

Joesoef
01-10-04, 08:34
Zonde. Gaat daarboven in ieder geval een stuk levendiger worden.

barfly
01-10-04, 08:36
Er is een groot mediageile randdebiel van ons heengegaan! God hebbe zijn ziel. Al zal Willem daar later wel weer wat over te kankeren hebben.

freya
01-10-04, 08:50
Geplaatst door barfly
Er is een groot mediageile randdebiel van ons heengegaan! God hebbe zijn ziel. Al zal Willem daar later wel weer wat over te kankeren hebben.

Die randdebiel kreeg wel opvallend vaak gelijk achteraf.

barfly
01-10-04, 09:39
Geplaatst door freya
Die randdebiel kreeg wel opvallend vaak gelijk achteraf.

Even gechargeerd, dat kan je achteraf van Janmaat ook stellen, voor mij wordt ie daar niet meer door.

rja
01-10-04, 10:03
Waarschijnlijk was dit euthanasie, hij was ongeneeselijk ziek en was lid van een euthanasie club.

mark61
01-10-04, 11:02
Geplaatst door freya
Die randdebiel kreeg wel opvallend vaak gelijk achteraf.

Dat wel. Maar waarom hij nou met alle geweld bij Saddam Hoessein op de thee moest ontging mij.

Rabi'ah.
01-10-04, 11:07
Geplaatst door mark61
Dat wel. Maar waarom hij nou met alle geweld bij Saddam Hoessein op de thee moest ontging mij.

Volgens mij heeft hij alleen Tareq Aziz ontmoet, maar dit terzijde.

mark61
01-10-04, 11:21
Geplaatst door Rabi'ah.
Volgens mij heeft hij alleen Tareq Aziz ontmoet, maar dit terzijde.

Ow kan ook, ik dacht dat hij in ieder geval de baas wilde zien. En wat vind je daar dan van?

Siah
01-10-04, 11:33
kon ie niet een beetje wachten(?)

Dutchguy
01-10-04, 11:45
Geplaatst door mark61
Dat wel. Maar waarom hij nou met alle geweld bij Saddam Hoessein op de thee moest ontging mij.

Dat was ook een domme zet. Hij had gewoon lekker thuis van zijn welverdiende miljoenen moeten genieten.

Tomas
01-10-04, 11:49
Geplaatst door mark61
Dat wel. Maar waarom hij nou met alle geweld bij Saddam Hoessein op de thee moest ontging mij.

Om niet achter de meute aan te lopen. Daar zouden er mi meer van moeten zijn. Niet dat ik Saddam van enige misdaad zou willen vrijpleiten. Maar een poging tot een ander geluid kan nooit kwaad.

Dutchguy
01-10-04, 11:56
Geplaatst door Tomas
Om niet achter de meute aan te lopen. Daar zouden er mi meer van moeten zijn. Niet dat ik Saddam van enige misdaad zou willen vrijpleiten. Maar een poging tot een ander geluid kan nooit kwaad.

Ik probeer ook niet achter de meute aan te lopen maar ik zie me ook niet een vriendschappelijk bezoek bij een dictator die mensenrechten schendt afleggen.

Tomas
01-10-04, 11:58
Geplaatst door Dutchguy
Ik probeer ook niet achter de meute aan te lopen maar ik zie me ook niet een vriendschappelijk bezoek bij een dictator die mensenrechten schendt afleggen.

Dat komt omdat jij klakkeloos alles aanneemt wat je gezegd wordt en Oltmans stront eigenwijs was. Dat wil niet zeggen dat ie gelijk heeft, maar maakt de kans wel groter dat jij en ik beter weten hoe de vork in de steel zit.

Ik wou eerst zeggen: "ja, maar jij bent dan ook een mietje." maar dat gaat in dit geval jammergenoeg niet op.

Dutchguy
01-10-04, 12:01
Geplaatst door Tomas
Dat komt omdat jij klakkeloos alles aanneemt wat je gezegd wordt en Oltmans stront eigenwijs was. Dat wil niet zeggen dat ie gelijk heeft, maar maakt de kans wel groter dat jij en ik beter weten hoe de vork in de steel zit.

Ik wou eerst zeggen: "ja, maar jij bent dan ook een mietje." maar dat gaat in dit geval jammergenoeg niet op.

Er zit ook nog iets tussen klakkeloos aannemen en stronteigenwijs zijn Thomas. 'T was verder wel een markante persoonlijkheid maar ik vond dit toch niet zo'n slimme zet.

Ik wou zeggen 'doe niet zo kattig'.

mark61
01-10-04, 12:02
Geplaatst door Tomas
Om niet achter de meute aan te lopen. Daar zouden er mi meer van moeten zijn. Niet dat ik Saddam van enige misdaad zou willen vrijpleiten. Maar een poging tot een ander geluid kan nooit kwaad.

Kon hij werkelijk niks anders bedenken? Op de thee bij Sistani? Zo alternatief was het ook weer niet, je had ook nog die dwarse Labourparlementariër die bij de beul op schoot ging. En nog wat volk.

Apart zijn is leuk, maar apart om het aparte, ongeacht de implicaties, niet.

mark61
01-10-04, 12:04
Geplaatst door Tomas
Dat komt omdat jij klakkeloos alles aanneemt wat je gezegd wordt en Oltmans stront eigenwijs was. Dat wil niet zeggen dat ie gelijk heeft, maar maakt de kans wel groter dat jij en ik beter weten hoe de vork in de steel zit.

Ik wou eerst zeggen: "ja, maar jij bent dan ook een mietje." maar dat gaat in dit geval jammergenoeg niet op.

Waarom neemt Dutchguy klakkeloos alles aan? Heb je enige twijfel over het beeld dat van Saddam bestaat?

Tomas
01-10-04, 12:10
Geplaatst door mark61
Waarom neemt Dutchguy klakkeloos alles aan? Heb je enige twijfel over het beeld dat van Saddam bestaat?

Ja, mijn beeld is sinds de invasie wel ietwat gewijzigd. Ik vraag mij steeds meer af of Saddam meer een product is van deze wrede irakese samenleving of de veroorzaker ervan. Het zal wel iets in het midden zijn, maar de wijze waarop de vs nu democratie probeert af te dwingen scheelt niet zo verrekte veel van de Saddam methodes. Ik begin heel voorzichtig een heel kleinbeetje begrip voor de man te krijgen. Meer dan voor de invasie. Tevens vraag ik mij af hoe betrouwbaar al die cia feiten zijn over de schuld van Saddam in allerlei zaakjes. Sinds de invasie is de cia voor mij ook niet meer zo betrouwbaar als bron.

mark61
01-10-04, 12:20
Geplaatst door Tomas
Ja, mijn beeld is sinds de invasie wel ietwat gewijzigd. ... Sinds de invasie is de cia voor mij ook niet meer zo betrouwbaar als bron.

Mijn beeld van Saddam is helemaal nooit gewijzigd. Ik twijfel er niet aan dat hij een beest was. Als ik het goed begrijp pleegde hij op zijn 10de zijn eerste moord. Je denkt dat die Koerden niet vergast zijn, of dat hij geen keus had? Je denkt niet dat hij de Baath bij zijn aantreden decimeerde, gewoon om de schrik erin te krijgen?

Het gevaar van anti-iets (anti-amerikanisme bijvoorbeeld) is blijkbaar dat je van de weeromstuit gaat denken dat de andere partij wel meevalt. Ik ben ook anti-Amerikaans, maar niet zo naïef om te denken dat tegenover elke bad guy automatisch een good guy staat. Ook is het zo dat de Irakese samenleving ongetwijfeld gewelddadig is, en dat de Amerikanen ook beestachtig te keer gaan. Maar maakt dat goed wat Saddam heeft gedaan? Ik dacht dat jij ook iemand was die vindt dat het ene kwaad het andere niet rechtvaardigt?

Afijn, je bent weer lekker dwars vandaag.

Dutchguy
01-10-04, 12:21
Geplaatst door Tomas
Ja, mijn beeld is sinds de invasie wel ietwat gewijzigd. Ik vraag mij steeds meer af of Saddam meer een product is van deze wrede irakese samenleving of de veroorzaker ervan. Het zal wel iets in het midden zijn, maar de wijze waarop de vs nu democratie probeert af te dwingen scheelt niet zo verrekte veel van de Saddam methodes. Ik begin heel voorzichtig een heel kleinbeetje begrip voor de man te krijgen. Meer dan voor de invasie. Tevens vraag ik mij af hoe betrouwbaar al die cia feiten zijn over de schuld van Saddam in allerlei zaakjes. Sinds de invasie is de cia voor mij ook niet meer zo betrouwbaar als bron.



De oorlog in Irak is illegaal volgens Kofi Annan, niet helemaal een onbelangrijke figuur. Velen vinden dat de Amerikanen Irak niet binnen had mogen vallen zonder internationale steun. De mishandelingen van gevangenen maken dat alleen maar duidelijk.

Maar ik zie niet hoe dit Saddam symphatieker maakt. De Amnesty rapporten stonden bol van de gruwelijke details.

Tomas
01-10-04, 12:24
Geplaatst door mark61
Afijn, je bent weer lekker dwars vandaag.

Alle feiten die jij noemt zijn grotendeels op cia rapporten gebasseerd. Wie er precies waarom gebruik heeft gemaakt van gifgas is daarbuiten volgens mij behoorlijk omstreden.

En ik ben helemaal niet anti-amerikaans. Ik mag Bush niet. That's all.

Tomas
01-10-04, 12:26
Geplaatst door Dutchguy
De oorlog in Irak is illegaal volgens Kofi Annan, niet helemaal een onbelangrijke figuur. Velen vinden dat de Amerikanen Irak niet binnen had mogen vallen zonder internationale steun. De mishandelingen van gevangenen maken dat alleen maar duidelijk.

Maar ik zie niet hoe dit Saddam symphatieker maakt. De Amnesty rapporten stonden bol van de gruwelijke details.

Ook amnesty basseert zich grotendeels op de cia. Ik heb geen enkele sympathie voor Saddam, maar het is nu eenmaal anders als je zonder nadenken gelooft in een ellenlange lijst van misdaden of aan een paar zaken daarvan twijfelt. Hoeveel er nu wel en niet waar is weet ik absoluut niet meer. Thank's to Bush.

EL MOKHTARI
01-10-04, 12:27
Ja ik respecteerde 'm enorm.. En ik moest altijd lachen om zijn manier van praten.. Hij heeft gewoon schijt.. En dat vind ik heerlijk om te zien

Voor de mensen die nie weten wie hij is

http://www.nos.nl/nieuws/Images/anp_oltmans_1991_tcm4-96305.jpg

Journalist en schrijver Willem Oltmans is in zijn woonplaats Amsterdam op 79-jarige leeftijd overleden. Hij leed al lang aan kanker.

Oltmans stond bekend als een lastpost, een rebel en een vechter. "Geloof nooit iemand die iets zegt over een ander, maar ga zelf kijken", was zijn levensmotto.

Hij studeerde aan Nijenrode en Yale University voordat hij in 1953 zijn journalistieke carrière begon als buitenlandredacteur bij het Handelsblad.

In analogie met zijn motto ging hij al snel weg uit Nederland. Voor veel verschillende binnen- en buitenlandse werkgevers reisde hij veertig jaar lang de hele wereld over.

Soekarno
Oltmans interviewde veel wereldleiders. Met de Indonesische president Soekarno ontstond in 1956 zelfs een vriendschap.

Begin jaren zestig kwam hij in aanvaring met de Nederlandse regering, omdat hij in de kwestie Nieuw-Guinea de kant van Indonesië koos.

Oltmans werd daarvoor, onder leiding van minister Luns van Buitenlandse Zaken, door de Nederlandse staat gestraft. Hij werd tot persona non grata verklaard, hoewel dat aanvankelijk werd ontkend.

Vanaf dat moment kon Oltmans het nieuws niet meer verslaan, maar werd hij dat zelf. De Telegraaf, een oude werkgever, bestempelde hem als landverrader.

Hij kwam in Nederland als journalist niet meer aan de bak en verhuisde naar Amerika, waar hij correspondent werd voor onder meer het opinieblad Vrij Nederland.

In diskrediet
Oltmans werd de rest van zijn carrière gevolgd door geheime diensten, in diskrediet gebracht door diplomaten en zelfs zijn financiën werden nageplozen.

Hij bleef internationale politici ontmoeten. Zijn contacten met de Zuid-Afrikaanse president De Klerck en de voormalige Surinaamse legerleider Bouterse bevestigden voor velen zijn imago als politiek incorrecte dwarsligger.

In 2000, na een jarenlange juridische strijd, gaf de Staat toe dat zij Oltmans al die tijd had gehinderd bij het uitvoeren van zijn werk. Hij kreeg 3,5 miljoen euro schadevergoeding.

Oltmans schreef meer dan 35 boeken. Dit jaar verscheen '…is eenoog koning', het vervolg op 'In het land der blinden...'. Beide boeken gaan over wat er achter de schermen gebeurt van de wereldpolitiek.

Verder was hij een graag geziene gast in radio- en tv-programma's, waar hij met zijn karakteristieke stem over allerhande onderwerpen een uitgesproken mening naar voren bracht.

De laatste jaren werkte Oltmans aan zijn memoires, die veertig delen hadden moeten tellen. Dit jaar verscheen deel 14, over de periode 1972-1973.

Oltmans bereidde zijn sterven - dat in zijn eigen huis, temidden van zijn vrienden plaatsvond - goed voor. Hij had zijn naam en de jaartallen 1925 - 2004 al laten graveren in het familiegraf waar zijn ouders liggen.

mark61
01-10-04, 12:28
Geplaatst door Tomas
Alle feiten die jij noemt zijn grotendeels op cia rapporten gebasseerd. Wie er precies waarom gebruik heeft gemaakt van gifgas is daarbuiten volgens mij behoorlijk omstreden.

En ik ben helemaal niet anti-amerikaans. Ik mag Bush niet. That's all.

Dat filmpje van dat partijcongres is zeker ook een CIA-produkt. Het komt vast van de CIA, die verhalen over massale arrestaties, martelingen en moorden. Die verhalen van zijn zoons die vrouwen van de straat plukken, verkrachten en vermoorden. Alsjeblieft Tomas, tis vrijdag, je bent grappig, maar dit kan je niet volhouden.

Tomas
01-10-04, 12:30
Geplaatst door mark61
Dat filmpje van dat partijcongres is zeker ook een CIA-produkt. Het komt vast van de CIA, die verhalen over massale arrestaties, martelingen en moorden. Die verhalen van zijn zoons die vrouwen van de straat plukken, verkrachten en vermoorden. Alsjeblieft Tomas, tis vrijdag, je bent grappig, maar dit kan je niet volhouden.

Allemaal info van de cia die zich weer basseerden op gevluchte irakezen die achteraf duidelijk een dubbele agenda hadden. Daarmee bombardeer ik niks tot leugens, maar maak ze wel wat twijfelachtiger.

mark61
01-10-04, 12:32
Geplaatst door EL MOKHTARI
Ja ik respecteerde 'm enorm.. En ik moest altijd lachen om zijn manier van praten.. Hij heeft gewoon schijt.. En dat vind ik heerlijk om te zien ...

Als je dat moet bewijzen door bij Bouta of Saddam op de thee te gaan vind ik het wat minder.

Kon ie net wat beter bij Chavez of Noriega op de thee gaan.

In zijn conflict met de NL staat had hij natuurlijk volledig gelijk. Gek alleen dat de belastingbetaler dat gelijk moest betalen, in plaats van dat tuig zelf.

mark61
01-10-04, 12:33
Geplaatst door Tomas
Allemaal info van de cia die zich weer basseerden op gevluchte irakezen die achteraf duidelijk een dubbele agenda hadden. Daarmee bombardeer ik niks tot leugens, maar maak ze wel wat twijfelachtiger.

Als er 1% waar is lijkt dat me meer dan genoeg. Maar kom, wees s dapper, geloof je die 1% of niet?

Tomas
01-10-04, 12:34
Geplaatst door mark61
Als er 1% waar is lijkt dat me meer dan genoeg. Maar kom, wees s dapper, geloof je die 1% of niet?

Hoezo, ik ben agnost?

mark61
01-10-04, 12:39
Geplaatst door Tomas
Hoezo, ik ben agnost?

Deze is weer een stuk minder grappig. Kom op, je kan beter dan dat.

Tomas
01-10-04, 12:42
Geplaatst door mark61
Deze is weer een stuk minder grappig. Kom op, je kan beter dan dat.

Ik ben niet op aarde om op commande grappig te zijn voor jou. Leg jij nu maar eens uit wat het dan precies betekent als ik 1% geloof van iets vaags.

mark61
01-10-04, 12:47
Geplaatst door Tomas
Ik ben niet op aarde om op commande grappig te zijn voor jou.

Die is alweer wat grappiger. Maar het houdt niet over. Maar goed, een mens kan niet altijd grappig zijn. Op commando al helemaal niet.



Leg jij nu maar eens uit wat het dan precies betekent als ik 1% geloof van iets vaags.

Dat zou betekenen dat je Saddam een grote boef vindt. Niet iemand om bij op de thee te gaan. Anders dan om je dwarse reputatie wat op te krikken.

Tomas
01-10-04, 12:53
Geplaatst door mark61

Dat zou betekenen dat je Saddam een grote boef vindt. Niet iemand om bij op de thee te gaan. Anders dan om je dwarse reputatie wat op te krikken.

Dat laatste is ook maar jouw subjectieve mening. Dat weet je niet.

mark61
01-10-04, 13:04
Geplaatst door Tomas
Dat laatste is ook maar jouw subjectieve mening. Dat weet je niet.

Maar-hoe-zit-het-nou-met-het-eeheerste?

Dat laatste lijkt mij de enige verklaring. Of denk je dat ook hier sprake was van 'zelf gaan uitvinden hoe het nou echt zit'? Dat ie niet even bij Kim Jong Il is langsgeweest voor fact finding.

Tomas
01-10-04, 13:09
Geplaatst door mark61
Maar-hoe-zit-het-nou-met-het-eeheerste?

Dat laatste lijkt mij de enige verklaring. Of denk je dat ook hier sprake was van 'zelf gaan uitvinden hoe het nou echt zit'? Dat ie niet even bij Kim Jong Il is langsgeweest voor fact finding.

Je kunt niet overal langs gaan. Ik zie er echt geen kwaad in. Sorry.

Dutchguy
01-10-04, 13:11
Geplaatst door Tomas
Ook amnesty basseert zich grotendeels op de cia. Ik heb geen enkele sympathie voor Saddam, maar het is nu eenmaal anders als je zonder nadenken gelooft in een ellenlange lijst van misdaden of aan een paar zaken daarvan twijfelt. Hoeveel er nu wel en niet waar is weet ik absoluut niet meer. Thank's to Bush.

Ik heb hier op het forum al eens verteld dat ik een meisje kende dat bij mij in de straat woonde. Ze was gevlucht uit Irak en bleek gemarteld te zijn. Haar familie zat verspreid over de hele wereld. Haar verhaal heeft toen diepe indruk op me gemaakt en ik heb toen een provisorisch alarmsysteempje aangelegd omdat ze bang was voor ontvoeringen. Heel tragisch. Ik ben Saddam toen echt gaan haten maar besef me achteraf ook wel dat ik veel aan dit ene schrijnende geval ben gaan hangen. Toch snap ik zo'n vent als Oltmans niet die dan vrolijk bij het regime op het bezoek ging. Hij moet geweten hebben dat martelingen aan de orde van de dag waren.

Trouwens, ik hoorde dat er een bijzonder interview moet zijn van Oltmans en Van Dis wat nogal uit de hand liep. Dat zou ik wel eens willen zien.

Tomas
01-10-04, 13:15
Geplaatst door Dutchguy
Ik heb hier op het forum al eens verteld dat ik een meisje kende dat bij mij in de straat woonde. Ze was gevlucht uit Irak en bleek gemarteld te zijn. Haar familie zat verspreid over de hele wereld. Haar verhaal heeft toen diepe indruk op me gemaakt en ik heb toen een provisorisch alarmsysteempje aangelegd omdat ze bang was voor ontvoeringen. Heel tragisch. Ik ben Saddam toen echt gaan haten maar besef me achteraf ook wel dat ik veel aan dit ene schrijnende geval ben gaan hangen. Toch snap ik zo'n vent als Oltmans niet die dan vrolijk bij het regime op het bezoek ging. Hij moet geweten hebben dat martelingen aan de orde van de dag waren.

Trouwens, ik hoorde dat er een bijzonder interview moet zijn van Oltmans en Van Dis wat nogal uit de hand liep. Dat zou ik wel eens willen zien.

Ik wet niet of ie vrolijk bij Saddam langs ging. Dat zou het wel afkeurenswaarig maken voor mij. Maar ansich langs gaan bij een dictator of wat dan ook is op zich niet slecht. Het is eventueel de intentie die het slecht maakt. En die is moeilijk te beoordelen. Wat ik wel slecht vind is b.v. een voetbaltournooi dat duidelijk te meerdere eer en glorie van een dictator is bijwonen of een dictator feliciteren met de liquidatie van zijn vijanden. Dat vind ik dus niet kunnen. Maargoed, dat gebeurt en gebeurde wel.

mark61
01-10-04, 13:42
Geplaatst door Tomas
Je kunt niet overal langs gaan. Ik zie er echt geen kwaad in. Sorry.

OK ik geef het op.

mark61
01-10-04, 13:44
Geplaatst door Tomas
Ik wet niet of ie vrolijk bij Saddam langs ging....

Aha, je hebt gelijk, dat is een goed punt. Ik kreeg die indruk wel van de reportage die ik gezien heb. Maar das nu niet meer te achterhalen. Je zou m gezien moeten hebben, dan had je het wel begrepen denk ik.

Siah
01-10-04, 20:05
Geplaatst door Tomas
Ik wet niet of ie vrolijk bij Saddam langs ging. Dat zou het wel afkeurenswaarig maken voor mij. Maar ansich langs gaan bij een dictator of wat dan ook is op zich niet slecht. Het is eventueel de intentie die het slecht maakt. En die is moeilijk te beoordelen. Wat ik wel slecht vind is b.v. een voetbaltournooi dat duidelijk te meerdere eer en glorie van een dictator is bijwonen of een dictator feliciteren met de liquidatie van zijn vijanden. Dat vind ik dus niet kunnen. Maargoed, dat gebeurt en gebeurde wel.

hoe dat gebeurt hangt altijd van de situatie af.
ik zou dat trouwens ook gaan afkeuren als ik hem zie, dat ie saddam of.. gaat, om een of andere manier steunen.
dat is dan wat anders (bv Rums-veldsbezoek,..s-harons be/zoek hier..)
..
.

daarnaast kan je toch niet een president(al dan niet een dictator) met een mes of .. gaan bezoeken.
vooraal bij saddam toendertijd.