PDA

Bekijk Volledige Versie : AIVD lekt



Orakel
01-10-04, 18:22
Rijksrecherche onderzoekt schending staatsgeheim door AIVD-medewerker

Onder leiding van het Landelijk Parket stelt de Rijksrecherche een onderzoek in naar de schending van staatsgeheimen door een medewerker van de algemene inlichtingen- en veiligheidsdienst (AIVD). De medewerker, een 34-jarige man, is donderdagmorgen door de Rijksrecherche op zijn werk in Leidschendam aangehouden. Ook is zijn woning doorzocht.

De Rijksrecherche heeft gisteren en vandaag ook twee medeverdachten aangehouden. Zij worden verdacht van heling. Het gaat om twee mannen van 31 en 33 jaar. Vanmorgen is de woning van een van de medeverdachten doorzocht.

Het drietal is in verzekering gesteld. Twee van hen zijn vandaag voorgeleid aan de rechter-commissaris in Rotterdam. De derde verdachte, die vandaag is aangehouden, wordt maandag voorgeleid.

http://www.om.nl/

mark61
01-10-04, 18:24
Wat en naar wie? Of lekken er alleen goederen?

Kwis niet eens dat NL staatsgeheimen heeft. Die zou ik dan ook wel willen weten. Het is tenslotte ook mijn staat.

mark61
01-10-04, 18:48
Geplaatst door deleted user
Iedere staat met grenzen heeft geheimen. :)

Ja, bij sommige staten zijn zelfs de grenzen zelf geheim :). Op mijn Michelinkaart van Marokko staan tenminste geen grenzen. Ja, 12 centimeter tussen Oujda en Tlemcen.

Spoetnik
01-10-04, 21:08
Interessant, ik ben benieuwd naar de afkomst van de lekker en de twee verdachten. Als er over een paar dagen nog steeds geen namen/afkomsten bekend zijn, zijn het geen moslims... maar wie dan wel? Israelische spionnen? Chinezen? Drugsdealers?