PDA

Bekijk Volledige Versie : "LBR: MDI racistiche organisatie"



nl-x
01-10-04, 19:22
http://www.meldpunt.nl/images/logo_meldpunt.gif

Het heeft er alle schijn van dat het Meldpunt Discriminatie Internet (MDI) klachten over anti-islamisme anders behandelt dan klachten over antisemitisme. Dat is het opvallende oordeel van het Landelijk Bureau Racismebestrijding (LBR) na een klacht van de website maghrebonline.nl over discriminatie door het MDI. Het is voor zover bekend de eerste keer dat het ene anti-discriminatiebureau het andere veroordeelt.

HELE ARTIKEL HIER (http://www.jaggle.nl/log/item.php?id=8384)

mark61
01-10-04, 23:26
Deze is ook leuk (link in nl-x zijn link):

Meldpunt Discriminatie notoire wetsovertreder

Het Meldpunt Discriminatie Internet (MDI) overtreedt al ruim drie jaar lang de Wet Bescherming Persoonsgegevens. Het MDI, een stichting die discriminatie op internet moet tegengaan, blijkt namelijk niets anders dan een ordinair recherchebureau. Zo legt de stichting geheime dossiers aan van -in hun ogen- foute internetters, zonder dit te melden bij het College Bescherming Persoonsgegevens (CBP). Volgens de wet behoor je na zo’n verzoek binnen redelijke termijn met de documenten over de brug komen. Tot op de dag van vandaag hebben we echter nog altijd niets van het MDI mogen vernemen. GeenStijl beraadt zich daarom op juridische stappen.

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/002634.html

Technisch heeft het MDI misschien gelijk, omdat maghrebonline in NL gevestigd is, maar volkomenkut.com ws. niet. Maar dat bedoelen ze niet eens, geloof ik. Het zijn gewoon boefjes. En die subsidie moet ingetrokken.

mark61
01-10-04, 23:29
En uit nl-x's link direct:

Ondanks pogingen van het MDI om via de directie en het bestuur de medewerkers van het LBR af te houden van behandeling, werden de voorbeelden van Elmakkaoui voorgelegd aan vier onafhankelijke juristen. Ook vond er een uitgebreide brievenwisseling plaats tussen beide discriminatie-instellingen.
Volgens het LBR heeft het MDI, ook na herhaalde verzoeken, geen enkele (plausibele) verklaring gegeven voor de vaststelling dat klachten over diverse bevolkingsgroepen anders worden behandeld.


Dat moet je toch niet weglaten, nl-x, dat maakt het alleen nog onfrisser, dat MDI.

Zwarte Schaap
01-10-04, 23:42
Het MDI lijkt meer en meer een door het Ministerie van Justitie gesubsidieerde zionistisch dependance van het CIDI om het anti-semitisme kunstmatig op de voorgrond te brengen en houden. Ik kan wel raden met welk doel.

Het idee achter het MDI is een goed initiatief alleen jammer dat een dergelijk goed idee zo misbruikt wordt.

En ergens voel ik dat men dat o.a. probeert te doen achter de rug om van vele Marokkaanse websites. Maar gelukkig de websites hebben zich goed verweerd. Het geeft wel aan hoe wanhopig men zich in allerlei bochten wringt om op of één of andere manier steun voor Israel te probeert te vergaren.

mark61
01-10-04, 23:57
Geplaatst door Zwarte Schaap
Het MDI lijkt meer en meer een door het Ministerie van Justitie gesubsidieerde zionistisch dependance van het CIDI om het anti-semitisme kunstmatig op de voorgrond te brengen en houden. Ik kan wel raden met welk doel.

Het idee achter het MDI is een goed initiatief alleen jammer dat een dergelijk goed idee zo misbruikt wordt.

En ergens voel ik dat men dat o.a. probeert te doen achter de rug om van vele Marokkaanse websites. Maar gelukkig de websites hebben zich goed verweerd. Het geeft wel aan hoe wanhopig men zich in allerlei bochten wringt om op of één of andere manier steun voor Israel te probeert te vergaren.

Zo is dat. Over de rug van, trouwens.

Zwarte Schaap
02-10-04, 12:56
Moslims kwetsen mocht, maar joden kwetsen niet

LBR tikt Meldpunt Discriminatie Internet op de vingers

Door Abdel Ilah Rubio

Het heeft er alle schijn van dat het Meldpunt Discriminatie Internet (MDI) klachten over anti-islamisme anders behandelt dan klachten over antisemitisme. Dat is het oordeel van het Landelijk Bureau Racismebestrijding (LBR) na een klacht van de website Maghrebonline.nl over discriminatie door het MDI. Het is voor zover bekend de eerste keer dat het ene anti-discriminatiebureau het andere veroordeelt.

Rotterdam - Mohamed Elmakkaoui, de beheerder van Maghrebonline, constateerde al eerder dat het MDI met twee maten meet. Zodra iemand op zijn site iets riep over joden, kwam het meldpunt in actie en moest hij deze opmerkingen direct verwijderen. Het viel hem op dat er niets gebeurde als op Nederlandse (extreem-rechtse) websites kwetsende opmerkingen werden gemaakt over moslims. Hij besloot daarom de proef op de som te nemen.

Hij diende een klacht in over enkele teksten op de website Volkomenkut.com: 'Als alle moslims nou eens dood neer zouden vallen, hadden we gelijk vrede op de wereld en waren bijna alle problemen opgelost.' En: 'Dat soort volk mag regelrecht aan het gas'. Maar volgens het MDI was het strafrecht 'niet van toepassing op deze situatie'.

Elmakkaoui besloot vervolgens precies dezelfde tekst op zijn site te zetten, maar verving het woordje moslims door joden en Amerikanen. Al snel daarna kreeg hij een waarschuwing van het MDI dat deze tekst strafbaar was en onmiddellijk moest worden verwijderd. Een duidelijk bewijs dat het MDI met twee maten meet, meende de webbeheerder.

Reden voor hem om een klacht in te dienen bij het LBR. Maar omdat dit bureau primair geen klachten behandelt, werd hij doorverwezen naar het Meldpunt Discriminatie Amsterdam. Nadat dat weigerde zijn klacht in behandeling te nemen, besloot het LBR zich alsnog over deze zaak te buigen.

Ondanks pogingen van het MDI om via de directie en het bestuur de medewerkers van het LBR af te houden van behandeling, werden de voorbeelden van Elmakkaoui voorgelegd aan vier onafhankelijke juristen. Ook vond er een uitgebreide briefwisseling plaats tussen beide antidiscriminatie-instellingen. Volgens het LBR heeft het MDI, ook na herhaalde verzoeken, geen enkele (plausibele) verklaring gegeven voor de vaststelling dat klachten over diverse bevolkingsgroepen anders worden behandeld.

De klacht van Elmakkaoui is dan ook terecht, oordeelt het LBR. ,,Waarmee niet gezegd is dat uw klacht gegrond is. Wel stellen wij vast dat er minimaal sprake is van ernstige twijfels over de beoordelingen van de door u aangedragen voorbeelden en constateren wij met u dat het er alle schijn van heeft, dat het MDI klachten over anti-islamisme anders beoordeelt dan klachten over antisemitisme,'' schrijft het LBR.

Het is uiteindelijk de rechter die moet beoordelen of een bepaalde uitlating al dan niet strafbaar is, aldus het bureau. ,,Maar op grond van zijn expertise is het LBR van mening, dat er reden was voor een rechterlijke toetsing en dat de klachten over anti-islamisme niet op voorhand door het MDI beoordeeld hadden mogen worden als niet strafbaar.''

Voor Elmakkaoui is de zaak hiermee niet afgedaan. Hij gaat de zaak aankaarten bij de Tweede Kamer. Het MDI wordt immers gesubsidieerd door de overheid. ,,Het kan toch niet zo zijn dat een miljoen Nederlandse moslims zomaar op internet gekwetst of gediscrimineerd kan worden, zonder dat iemand daar iets aan doet,'' zegt hij verontwaardigd.

Volgens het MDI zou het gaan om een eenmalige fout van een medewerker. Uit cijfers van het meldpunt blijkt dat het in de eerste vier maanden van dit jaar 216 uitingen over antisemitisme heeft beoordeeld. Zeven keer werd de webbeheerder verzocht deze te verwijderen. In dezelfde periode werden 69 uitingen over discriminatie van moslims beoordeeld. In twee gevallen kwam het MDI in actie.


Bron: Rotterdams Dagblad 02/10/04

Cohen
04-10-04, 08:57
Ondanks pogingen van het MDI om via de directie en het bestuur de medewerkers van het LBR af te houden van behandeling>>


Vies hoor, echt weer zo'n jodenstreek van onze 'vrienden van het CIDI'. Druk zetten op integere mensen, dreigen en nog meer blikjes list dan Tom Poes. Alhoewel.....er schijnt zelfs een staat op die manier kunstmatig gecreerd te zijn, dus het werkt wel...als je je dreigementen maar genoeg kracht bij zet. Selectief as a motherfokkr, vervolgens wanneer de aap uit de mouw pleurt, het rechtgaan lulle, vreet me echt op wanneer ik weer zo een geval tegenkom.




Ps: voordat de judassen onder ons zich wenden tot het PisDI, zie onder de uitleg van de Nederlandse van Dale.

--------------------------------------------------------------------------------
U hebt gezocht op jodenstreek:

RESULTAAT (maximaal 20 woorden)

jo·den·streek (de ~)
1 [bel., inf.] rotstreek

Bram
04-10-04, 08:58
Geplaatst door Zwarte Schaap
Het MDI lijkt meer en meer een door het Ministerie van Justitie gesubsidieerde zionistisch dependance van het CIDI om het anti-semitisme kunstmatig op de voorgrond te brengen en houden. Ik kan wel raden met welk doel.

Het idee achter het MDI is een goed initiatief alleen jammer dat een dergelijk goed idee zo misbruikt wordt.

En ergens voel ik dat men dat o.a. probeert te doen achter de rug om van vele Marokkaanse websites. Maar gelukkig de websites hebben zich goed verweerd. Het geeft wel aan hoe wanhopig men zich in allerlei bochten wringt om op of één of andere manier steun voor Israel te probeert te vergaren.

Klopt

http://www.fortuynpolitiek.nl/topic.asp?TOPIC_ID=6121

Bart
04-10-04, 10:02
Geplaatst door nl-x
Het heeft er alle schijn van dat het Meldpunt Discriminatie Internet (MDI) klachten over anti-islamisme anders behandelt dan klachten over antisemitisme. Dat is het opvallende oordeel van het Landelijk Bureau Racismebestrijding (LBR) na een klacht van de website maghrebonline.nl over discriminatie door het MDI. Het is voor zover bekend de eerste keer dat het ene anti-discriminatiebureau het andere veroordeelt.

HELE ARTIKEL HIER (http://www.jaggle.nl/log/item.php?id=8384)

Ach, er moet niet zoveel over gezeurd worden hier. Aan anti-islamitische teksten wordt nog altijd meer gedaan dan aan anti-Nederlandse teksten. Laat zowel het MDI als het LBR dáár ook maar eens wat aan doen.

taouanza
04-10-04, 11:53
Geplaatst door Bart
Ach, er moet niet zoveel over gezeurd worden hier. Aan anti-islamitische teksten wordt nog altijd meer gedaan dan aan anti-Nederlandse teksten. Laat zowel het MDI als het LBR dáár ook maar eens wat aan doen.

Hoezo? Bij de Nederlanders is toch zelfkritiek een teken van beschaving?:cheefbek:

Bart
04-10-04, 12:03
Geplaatst door taouanza
Hoezo? Bij de Nederlanders is toch zelfkritiek een teken van beschaving?:cheefbek:

Ach toe, laat mij nou ook een keer slachtoffer spelen!

Zwarte Schaap
04-10-04, 12:11
Geplaatst door Bram
Klopt

http://www.fortuynpolitiek.nl/topic.asp?TOPIC_ID=6121


Hahaha klopt



From: CIDI
To: P.J.W. Siebelt
Cc: Eissens Ronald
Sent: Wednesday, May 21, 2003 10:59 AM
Subject: uw brieven aan Magenta

Geachte heer Siebelt,

Met stijgende verbazing heb ik uw beide brieven aan de Stichting Magenta gelezen.
De insinuerende toonzetting van uw brieven met de bizarre eis in twee dagen antwoord te krijgen en uw kopien aan een aantal politici, laten zien dat het u niet om het verkrijgen van informatie gaat, maar om de beschadiging van een organisatie, die zijn werk voortreffelijk verricht . Dat is zeer betreurenswaardig.

Met vriendelijke groet,

Ronny Naftaniel
directeur CIDI



Voortreffelijk werk dus !

taouanza
04-10-04, 14:04
Geplaatst door Bart
Ach toe, laat mij nou ook een keer slachtoffer spelen!

Je doet anders.

Bart
04-10-04, 14:09
Geplaatst door taouanza
Je doet anders.

???

Cohen
04-10-04, 15:57
Pff het is werkelijk alsof je klaagt bij het IDF. Maar mensen die niet bekend zijn met deze selectieve-verondelingstactiek denken dat het waarlijk een integere organisatie betreft. Hoe spijtig.

Orakel
04-10-04, 19:03
Begin september meldde ik deze site (http://niekjuh.web-log.nl/index.log?ID=226693) bij het MDI en kreeg ik deze reactie:


Bedankt voor uw meding. Deze tekst is inderdaad strafbaar en daarom heb ik
een verzoek tot verwijdering naar de eigenaar van de site gestuurd. Ik hou
U op de hoogte van de verdere ontwikkelingen.
Met vriendelijke groet,

***** ***********, MDI

De gewraakte text staat er echter nog steeds op.

Siah
04-10-04, 23:29
Geplaatst door Orakel
Begin september meldde ik deze site (http://niekjuh.web-log.nl/index.log?ID=226693) bij het MDI en kreeg ik deze reactie:



De gewraakte text staat er echter nog steeds op.
:hihi:

LiaCarina
11-10-04, 08:41
Geplaatst door nl-x
Het heeft er alle schijn van dat het Meldpunt Discriminatie Internet (MDI) klachten over anti-islamisme anders behandelt dan klachten over antisemitisme. Dat is het opvallende oordeel van het Landelijk Bureau Racismebestrijding (LBR) na een klacht van de website maghrebonline.nl over discriminatie door het MDI. Het is voor zover bekend de eerste keer dat het ene anti-discriminatiebureau het andere veroordeelt.

HELE ARTIKEL HIER (http://www.jaggle.nl/log/item.php?id=8384)

Ach ja, had niks anders verwacht.