PDA

Bekijk Volledige Versie : Serieuze vraag! aan de dames!

chahid19
02-10-04, 00:37
het is bekend dat de jongens aan zelfbevredging doen nou is mijn vraag wie van de dames doet daar ook aan?

miss_R
07-10-04, 00:35
ja gewaagd dat je deze vraag durft te stellen, respect! maar dan heb ik een vraag aan jou, kun je mij vertellen wat er zou fijn kan zijn aan zelfbevrediging? ik bedoel hoe kun je opgewonden raken van sex met jezelf, dat iets wat ik me al afvraag sinds ik weet wat zelfbevrediging is. maar goed om een antwoord van jouw te verwachten moet ik natuurlijk wel jouw vraag beantwoorden: nee ik doe niet aan zelfbevrediging.

groetjes miss R

Joesoef
07-10-04, 07:47
Geplaatst door miss_R
ja gewaagd dat je deze vraag durft te stellen, respect! maar dan heb ik een vraag aan jou, kun je mij vertellen wat er zou fijn kan zijn aan zelfbevrediging? ik bedoel hoe kun je opgewonden raken van sex met jezelf, dat iets wat ik me al afvraag sinds ik weet wat zelfbevrediging is. maar goed om een antwoord van jouw te verwachten moet ik natuurlijk wel jouw vraag beantwoorden: nee ik doe niet aan zelfbevrediging.

groetjes miss R

Sex met jezelf is ondermeer fantasie. Zelfbevrediging is heel belangrijk om je lichaam te leren kennen, te leren genieten.

romeisa18
07-10-04, 12:58
Nee hoor echt niet.
Ik moet er echt niet aan denken. :verward:

dan zoek ik eerder een mannetje.

Ana E
07-10-04, 15:52
Hai Chahid,

En wat zou je zeggen wanneer sommige vrouwen dagelijks aan zelfbevrediging doen omdat hun mannen hun niet genoeg kunnen bevredigen. De Vrouwlijke lusten gaan 'langer mee en reiken dieper' dan bij mannen.

Een vrouw die bewust is van haar verlangens leeft dan net als jij met
de intense behoefte haar gevoel te bevredigen. Ik ben enorm voor zelfbevrediging. Je beschikt over je eigen lichaam. En wat beter dan je niet te vergrijpen aan "een buitenstaander".

Het weerhoudt vrouwen van misstappen maken, of dta voor mannen ook zo geldt:=)

Doei

chat-girl23
10-10-04, 15:48
been there, done that :wink:

loumina
14-10-04, 11:56
ik vindt dit een afschuwelijke vraag, maar ik zal wel antwoorden, neen ik doet dit zeker niet

ilo
16-10-04, 14:25
Ik kan alleen voor mezelf spreken. Ik heb het wel eens geprobeerd. Maar ik moet zeggen dat ik er niet opgewonden van raak. Mijn antwoord hierop is dus nee, ik doe niet aan zelfbevrediging.

Ik raak meer bevredigd door terug te dromen over goede sex met mijn geliefde. Maar ook dit laatste is natuurlijk alleen maar geestelijk bevredigend. :jumping:

moslimbxl
17-10-04, 01:25
:stomp: kijk hé jongen gij moet wel respect hebben voor de mensen en wat is dat voor een vraag??????????
ik vind dat gij dat niet moet doen en dat aan de anderen ook niet vragen

moslimbxl
17-10-04, 23:18
:handbang: ik ben helemaal met je eens gij mag wel dinges vragen maar niet van die stomme vragen stellen en onwetenheid voor die soort dinges is beter gij moet wat schaamte hebben en respect hebben voor je geloof en de regels hiervan :cool:

moslimbxl
18-10-04, 00:08
ja gij mag vragen stellen over je lichaam maar zelfbevrediging is dat wel een goeie onderwerp om in een vraag te zetten ik vind van niet want gij doet dat gewoon niet als je seks wilt hebben dan moet je gewoon trouwen en dat met je echtgenote hebben en niet met je eigen lichaam versta je mij?

groetjes :bril:

Eelke
18-10-04, 12:57
Geplaatst door moslimbxl
ja gij mag vragen stellen over je lichaam maar zelfbevrediging is dat wel een goeie onderwerp om in een vraag te zetten ik vind van niet

Maar het is wel een vraag die bij veel (jonge) mensen speelt. Dus het is ook helemaal niet vreemd dat hij zo nu en dan opduitk op dit forum.

Geplaatst door moslimbxl
want gij doet dat gewoon niet als je seks wilt hebben dan moet je gewoon trouwen en dat met je echtgenote hebben en niet met je eigen lichaam versta je mij?

groetjes :bril:

Zelfbevrediging is anders dan sex met een partner en geven een ander gevoel van bevrediging. De ene is zeker geen vervanger van de ander en daarom kun je zelf in een huwelijk nog prima aan zelfbevreging doen. Persoonlijk heb ik er dus ook niet zoveel problemen mee en helemaal niet met de vraag.

Groet, groet Eelke

moslimbxl
18-10-04, 13:32
:sniper: als gij dat wilt doen dan moet je dat niet op de dak roepen :regie: en voor jongeren is dat misschien niet een rare vraag dat zie jij maar. Maar normaal gezien doet ge dat gewoon niet in de ISLAM.

Groetjes :lekpuh:

Eelke
18-10-04, 13:50
Geplaatst door moslimbxl
:sniper: als gij dat wilt doen dan moet je dat niet op de dak roepen :regie: en voor jongeren is dat misschien niet een rare vraag dat zie jij maar. Maar normaal gezien doet ge dat gewoon niet in de ISLAM.

Groetjes :lekpuh:

Maar het is geen rare vraag die je niet zo moeten stellen. Het is gewoon vraag die vroeg of laat bij iedereen op zal komen en waar gewoon over gepraat kan worden lijkt mij. Als je het namelijk gaat vermijden zal iedereen het denk ik stiekum toch doen. Dat is dan ook weer niet de bedoeling lijkt me als je niet wilt dat mensen het doen.

Groet, groet Eelke

Olive Yao
03-11-04, 20:44
Geplaatst door Joesoef
Sex met jezelf is ondermeer fantasie. Zelfbevrediging is heel belangrijk om je lichaam te leren kennen, te leren genieten.
:duim:

en voel je er goed bij!

hollander172
04-11-04, 08:10
Geplaatst door moslimbxl
:handbang: ik ben helemaal met je eens gij mag wel dinges vragen maar niet van die stomme vragen stellen en onwetenheid voor die soort dinges is beter gij moet wat schaamte hebben en respect hebben voor je geloof en de regels hiervan :cool:
Dus schaamte voor jezelf uit naam van je geloof? Wat een bullshit.
Je geloof zou je juist aan moeten sporen om jezelf beter te leren kennen en je te ontwikkelen.

Een geloof voegt iets toe en zal je nooit beperken in je keuzes.

moslimbxl
07-11-04, 02:10
hallo

dus schaamte ja dat is normaal en je geloof die spoort je zeker om meer zaken te weten die je niet kent maar zelfbevreding vind je dat terug in de koran???neen, sorry want er is geschreven dat wij pas mogen vrijen als we getrouwd zijn en ik denk niet dat als je getrouwd bent dat je zelfbevrediging gaat doen!

alé ciao en laat nog iets weten!

Elzaaa
08-11-04, 20:36
juist met zelfbevrediging binnen het huwelijk kun je je partner duidelijk maken wat jij fijn vind. Niets mis mee... zelfbevrediging... maar gewoon iets om heerlijk van te genieten

Spookrijder
12-11-04, 20:16
Als jullie niets over dit topic te melden hebben open dan een nieuw topic over schaamte betreffende deze zaken...

hudayfah
19-11-04, 10:40
bah bah bah bah bah jakkes bah bah

maar goed ik heb bijna moeten kotsen

en welkle oen gaat zeggen dat da normaal is?? je lichaam leren kennen a kom op zeg ?
zeit ge een hollander of wa

en da is nie goe en vies

en een dingetje voor moslim bruxe of zoiets sorry waar woont ge in brussel ik ben namelijk ook van brussel
lijkt me wel leuk om te weten
liefs mij hudayfah

ik ben een meid he nie vergeten iedereen denkt dat hudayfah een jongens naam is hahahahha

Eelke
19-11-04, 12:32
hudayfah
Member

Geslacht: Onzijdig
Registratie: Oct 2004
Strafpunten: 0

Volgens mij weet je het zelf ook nog niet..

Groet, groet Eelke

19-11-04, 15:32
Geplaatst door hudayfah

en welkle oen gaat zeggen dat da normaal is?? je lichaam leren kennen a kom op zeg ?

en da is nie goe en vies

en een dingetje voor moslim bruxe of zoiets sorry waar woont ge in brussel ik ben namelijk ook van brussel
liefs mij hudayfah

ik ben een meid he nie vergeten iedereen denkt dat hudayfah een jongens naam is hahahahha

Hudayfah is ook een jongensnaam.

hudayfah
19-11-04, 16:52
nou eelke of what evver
ik weet verdomd goed wat ik wel en niet ben :fuckit2:
en ja hudayfa is een jongens en meisjes naam hudayfah was een vriend van de rasool
die schrijf je achteraan met een h
maar mijn naam schrijf je zonder
en dat is een meisjes naam
ok nu jij weer cava??
trouwens jullie dwalen af van onderwerp ttttt
niet goed dus jullie bevredigen ullie eigen ja ok of niet wat is het nou??? vertel vertel vertel
:loog:

moslimbxl
19-11-04, 17:47
salam alykoum

hudayfah :p bedankt voor je mail en ja die mensen willen dat niet bekennen dat wij schaamte moeten hebben maar zogezegd leren ze hun lichaam beter kennen :jammer: ah ja en ik ben van molembeek in brussel en jij?

en eelke of zoiets een nickname is anders dan die persoon zelf vind ik en ook al schrijf je onzijdig dan is dat voor jezelf

alé beslama hudayfah en tot ziens incha allah :boer:

hudayfah
22-11-04, 12:37
HE MOSLIM BXL
JA IK WEET JE HEBT HELEMAAL GELIJK IK BEN TROUWENS OOK VAN MOLENBEEK IS DAT GEEN TOEVAL HAHAHAH

WE BELLEN WEL EEN KEER OK HAHAAH
LEUK OF MAIL MAAR DAN MAIL IK JE WEL TERUG [email protected]; COM

TROUWENS HOU OUD BEN JE EIGEN IJK

LIEFS MOI :lole:

tahramt
27-11-04, 21:15
Geplaatst door moslimbxl
hallo

dus schaamte ja dat is normaal en je geloof die spoort je zeker om meer zaken te weten die je niet kent maar zelfbevreding vind je dat terug in de koran???neen, sorry want er is geschreven dat wij pas mogen vrijen als we getrouwd zijn en ik denk niet dat als je getrouwd bent dat je zelfbevrediging gaat doen!

alé ciao en laat nog iets weten!

Nee hier klopt iets niet.

Je zal wel dood zijn als je niet aan zelfbevrediging doet want dat is gewoon het zelfde als eten en drinken , zolang het maar geen gewoonte wordt, en ik vraag me af wat sommigen met hun sexuele gevoelens doen als ze niet aan zelfbevrediging doen .
het is altijd beter dan zina plegen dat staat ook in de koran.

Ewa mensen doe gewoon wat je denk , want het is uiteindelijk jouw eigen lichaam, daar heeft de ander niets over te zeggen .

moslimbxl
27-11-04, 21:20
Geplaatst door tahramt
Nee hier klopt iets niet.

Je zal wel dood zijn als je niet aan zelfbevrediging doet want dat is gewoon het zelfde als eten en drinken , zolang het maar geen gewoonte wordt, en ik vraag me af wat sommigen met hun sexuele gevoelens doen als ze niet aan zelfbevrediging doen .
het is altijd beter dan zina plegen dat staat ook in de koran.

Ewa mensen doe gewoon wat je denk , want het is uiteindelijk jouw eigen lichaam, daar heeft de ander niets over te zeggen .

:fpotver: hoe de ander heeft er niks mee te maken smahli maar je moet altijd wat vragen om te zien of het met je geloof te maken heeft want je mag ook niet alles doen met je lichaam in de islam wij zijn toch geen dieren het staat duidelijk geschreven in boeken wat hallal en wat haram is

beslama

Jungel_lady
27-11-04, 23:01
Geplaatst door hudayfah

en da is nie goe en vies

liefs mij hudayfah

Zelfbevredeging is de normaalste zaak van de wereld...niks mis mee
Als jij zegt dat het vies is, dan vind je jezelf/lichaam ook vies, of niet??

Hudayfah, jij bent dus een vrouw??
Waarom staat dan ONZIJDIG achter geslacht??
Je schrijft onzijdig, als je niet wilt kenbaar maken wat je geslacht is.
Of niet????

En Hudayfah is gewoon een jongensnaam.

:staart:

tahramt
28-11-04, 13:36
Geplaatst door moslimbxl
:fpotver: hoe de ander heeft er niks mee te maken smahli maar je moet altijd wat vragen om te zien of het met je geloof te maken heeft want je mag ook niet alles doen met je lichaam in de islam wij zijn toch geen dieren het staat duidelijk geschreven in boeken wat hallal en wat haram is

beslama

Natuurlijk mag je niet alles doen met je lichaam ,denk je nou dat ik dat niet weet ,ik bedoel als je de regels van de islam weet over je lichaam dan weet je zelf wat je met je lichaam doet daar heeft de ander niets over te zeggen .

Bij zelfbevrediging verander je niets aan je lichaam en het doet geen pijn of dat je er een ziekte van krijgt zoals zelfkastijding , peercings of taoages.
En vertel mij wat de beste oplossing is voor iemand die niet getrouwd is of geen partner heeft , heb je dan liever dat die persoon zina gaat plegen?

En wat is het nadeel eigenlijk van zelfbevredingin? Warom denk je dat het haram is of vies is ?

En trouwens dieren doen wel aan sex dus ik kan ook zeggen dat als je getrouwd ben dat je dan ook geen sex met je man mag
doen.

En waarom heb je geen sexuele gevoelens als je niet getrouwd bent maar wel in een keer als je getrouwd bent ?

Bedoel je nou dat een vrouw die niet getrowd is gewoon bevroren is ? Of bevroren moet blijven ?

Yessi1
29-11-04, 15:18
Ja ik doe aan zelfbevrediging. Zelfs mijn dochter van 3 doet dat. Al toen ze nog een baby was. Ik heb toendertijd nog met tranen in mijn ogen naast haar bedje gezeten en over haar ruggetje geaaid, omdat ik dacht dat ze hele erge buikkrampjes had.... Maar sinds ze kan praten, weet ik beter: ze doet GEWOON aan zelfbevrediging. En van mij mag ze.

moslimbxl
29-11-04, 17:23
Geplaatst door Yessi1
Ja ik doe aan zelfbevrediging. Zelfs mijn dochter van 3 doet dat. Al toen ze nog een baby was. Ik heb toendertijd nog met tranen in mijn ogen naast haar bedje gezeten en over haar ruggetje geaaid, omdat ik dacht dat ze hele erge buikkrampjes had.... Maar sinds ze kan praten, weet ik beter: ze doet GEWOON aan zelfbevrediging. En van mij mag ze.

wat is dat voor een verhaal???? :loog:

lahi hfed voor je dochter van 3jaar wat je allemaal zegt :alien:

moslimbxl
29-11-04, 17:27
salam tahramt

ook al doet zelfbevrediging geen pijn maar het is haram er zijn veel zaken die niet pijn doen maar toch haram zijn dus sorry maar misschien verandert het iets voor jou of andere mensen maar het mag gewoon weg niet ik vind dat toch niet uit

en ook al hebben dieren sex maar ze hebben niet sex op dezelfde manier dan ons versta je me?

beslama

Yessi1
29-11-04, 17:34
[QUOTE]Geplaatst door moslimbxl
[B]wat is dat voor een verhaal???? :loog:

Het is een serieus (en eerlijk) antwoord op een serieuze vraag

tahramt
29-11-04, 18:01
Geplaatst door Yessi1

Ejemaino ,volgens mij maak je een grapje.

Volgens mij hebben kleine kinderen helemaal geen sexuele
gevoelens of wel?

Als het zo is zorg ervoor dat ze het afleert!

tahramt
29-11-04, 18:03
Geplaatst door moslimbxl
salam tahramt

ook al doet zelfbevrediging geen pijn maar het is haram er zijn veel zaken die niet pijn doen maar toch haram zijn dus sorry maar misschien verandert het iets voor jou of andere mensen maar het mag gewoon weg niet ik vind dat toch niet uit

en ook al hebben dieren sex maar ze hebben niet sex op dezelfde manier dan ons versta je me?

beslama

Ik begrijp niet hoe je erbij komt dat het haram is ,ik raad je aan om hadithboeken aan te schaffen waarin dat staat dan zul je het antwoord zelf wel weten.

Yessi1
29-11-04, 18:27
Geplaatst door tahramt
Ejemaino ,volgens mij maak je een grapje.

Volgens mij hebben kleine kinderen helemaal geen sexuele
gevoelens of wel?

Als het zo is zorg ervoor dat ze het afleert!

Ik maak echt geen grapje, daar is het onderwerp mij veel te serieus voor, zeker in relatie tot kinderen! Maar het verbaasde mij ook hoor. Naar aanleiding van mijn dochter heb ik ook hier en daar verder gevraagd en blijkt het zelfs voor te komen dat baby's in de baarmoeder al aan zelfbevrediging doen. Het is blijkbaar iets heel erg natuurlijks.

Onderworpeling
29-11-04, 20:05
Bismillahi Rahmmani Rahiem

Essalamou allykoum warahmatoe llahie wabarakatoeh

Wat me altijd opvalt aan de mens van tegenwoordig is dat het maar dingen roept zonder de kennis hiervan te hebben.
Laten we dus eerst antwoord geven op de vraag of masturberen wel of niet mag.

En laat degenen, die geen mogelijkheid tot trouwen vinden, zich kuis houden totdat Allah hen uit Zijn overvloed verrijkt (24:33).

Hayaa is een combinatie van schaamte en verlegenheid. Hayaa is een eigenschap die een persoon in staat stelt om juist te handelen, aangenaam te zijn in de omgang, om zich verre te houden van wat slecht en schadelijk is. Iemand die deze eigenschap bezit zal geen slaaf zijn van lusten en begeerten en zal zich niet willen bezighouden met zaken die zijn geloof op de een of andere manier zullen schaden. Als men zich niet meer schaamt tegenover zichzelf en tegenover zijn medemens hoe zal zijn schaamte dan zijn tegenover Zijn schepper.

Veel jongeren houden zich wel aan de regel geen sex voor het huwelijk maar zoeken naar een andere oplossing om hun lusten toch op de een of andere manier te bevredigen. We spreken hier dan over masturbatie. In de islam is masturberen haram (verboden) en moet vermeden worden. Allah geeft in de Qor-aan aan hoe men zijn lusten mag bevredigen :

En degenen die hun kuisheid bewaken, Behalve tegenover hun echtgenotes en hun slavinnen, dan worden zij niet verweten. Maar wie meer dan dat wensen: zij zijn degenen die de overtreders zijn. (23:5-6-7)

Abdullaah ibn Mas'ood ra heeft gezegd dat de profeet (Allah's vredesgroeten en prijzingen zij met hem) eens zei :"O jongeren, diegenen van jullie die in staat is om te trouwen, moet trouwen. En wie daar niet in staat is moet gaan vasten..." Uit de hadith kunnen we halen dat degenen die niet kunnen trouwen het beste kunnen vasten om hun lusten te kunnen onderdrukken. Masturbatie is een manier om je seksuele gevoelens te kunnen bevredigen zonder dat je omgang hebt met een man of vrouw. Masturbatie kan toch vele gevolgen hebben ook al lijkt het niet zo. De gevolgen kunnen lichaamlijk en geestelijk zijn.

Sjeikh Bin Baaz Moge Allah's barmhartigheid op zijn ziel dalen heeft het volgende gezegd hierover: "de geheimelijk gewoonte (al 3aadah assierieyya) is het bereiken van erectie door middel van de hand wat niet toegestaan is en een schadelijk werking op de mens groot is. Het is een zonde en onrecht tegenover het lichaam. Er is geneeskundig vastgesteld dat masturbatie vele ziekten veroorzaakt die blijvend zijn. We zullen een aantal van die ziektes opnoemen. De scherpheid van het gezichsvermogen worden verminderd. Tevens veroorzaakt het zwakheid op de zenuwenstelsel, de geslachtsdelen groeien niet goed, een aandoening in de teelballen waarbij de man heel snel een erectie kan krijgen en de onderste deel aan de wervelkolom verzwakt waardoor men regelmatig rugpijn krijgt tevens worden het sperma (maniey) van dik en troebel naar doorzichtige zwakke water waar de spermacellen ontbreken Dit beinvloed het nageslacht, waarbij de kinderen zwak en dunnetjes worden geboren en zo blijven, de hersenen kunnen zo beinvloed worden wat als gevolg heeft dat het denkvermogen vermindert."

Wat het geloof betreft het kan je imaan verzwakken. Masturbatie kan leiden naar nog meer haram. Het kan bijvoorbeeld leiden naar zina, men zou nieuwsgieriger kunnen worden en naar verboden films of foto's kijken waar obscene beelden getoond worden die nog meer leiden naar zina. Het kan bijvoorbeeld ook zijn dat men een gebed mist omdat ie ghoesl (grote wassing) moet verrichten en daardoor elke keer lui van wordt.

Zoals de profeet (Allah's vredesgroeten en prijzingen zij met hem) gezegd heeft ligt de oplossing in een huwelijk en in het vasten. Het kan natuurlijk zo zijn dat iemand niet de mogelijkheden heeft om te trouwen en het vasten degelijk zwaar vind. Als we ons bezig houden met ibaada (aanbidding) zal men afleiding kunnen vinden inshaa Allah. Voordat men gaat slapen kan men wat Qor-aan gaan lezen en doua's (smeekbedes) doen en zoals de profeet (Allah's vredesgroeten en prijzingen zij met hem) aanbevolen heeft op de rechterzijde te slapen.

We kunnen weer eens wijsheid halen uit het verbod van Allah swt, Hij heeft masturbatie voor ons verboden omdat het gevolgen heeft voor ons. Allah swt wilt met Zijn Barmhartigheid niets anders doen dan ons die gevolgen besparen.

Als je je niet schaamt tegenover Allah en zonder enige schaamte zondes durft te begaan en de regels van de ethiek te schenden dan mis je zeker elke basis voor een goede relatie tot Allah. Gevoel voor schaamte tegen overjezelf is zo verdwenen doordat je makkelijker omgaat met het begaan van zondes.

De profeet (Allah's vredesgroeten en prijzingen zij met hem) heeft wel eens gezegd: "Schaamte is een onderdeel van het geloof en de plaats van het geloof is in het paradijs. En schaamteloosheid is onderdeel van grofheid en de plaats van grofheid is in de hel." (Ahmad en Tirmidzi) Allah weet het het beste.

Ik hoop met deze informatie Broeders en Zusters onder ons genoeg te hebben geïnformeerd.

Wasalamou allykoum warahamatoe llahie wabarakatoeh

Yessi1
29-11-04, 20:53
Geplaatst door Onderworpeling
Bismillahi Rahmmani Rahiem

Laten we dus eerst antwoord geven op de vraag of masturberen wel of niet mag.

En degenen die hun kuisheid bewaken, Behalve tegenover hun echtgenotes en hun slavinnen, dan worden zij niet verweten. Maar wie meer dan dat wensen: zij zijn degenen die de overtreders zijn. (23:5-6-7)

A: Nou is het mij om het even of iemand wel of niet wil masturberen en om welke redenen. En zonder iemand expres op stang te willen jagen: Maar wat ik niet snap van het aanhalen van dit soort teksten is dat het 'bewijst' dat masturberen (toen) niet toegestaan werd. Maar het zelfde stukje bewijst ook dat de tijden veranderd zijn en er andere regels gelden. Polygamie en slavinnen zijn gelukkig niet meer van deze tijd. Zouden dan ook de ideeen over masturbatie niet bijgesteld kunnen (moeten?) worden?

Er is geneeskundig vastgesteld dat masturbatie vele ziekten veroorzaakt die blijvend zijn. We zullen een aantal van die ziektes opnoemen. De scherpheid van het gezichsvermogen worden verminderd. Tevens veroorzaakt het zwakheid op de zenuwenstelsel, de geslachtsdelen groeien niet goed, een aandoening in de teelballen waarbij de man heel snel een erectie kan krijgen en de onderste deel aan de wervelkolom verzwakt waardoor men regelmatig rugpijn krijgt tevens worden het sperma (maniey) van dik en troebel naar doorzichtige zwakke water waar de spermacellen ontbreken Dit beinvloed het nageslacht, waarbij de kinderen zwak en dunnetjes worden geboren en zo blijven, de hersenen kunnen zo beinvloed worden wat als gevolg heeft dat het denkvermogen vermindert."

A: Voor zover ik weet is in de loop van de jaren geneeskundig komen vast te staan dat masturbatie geen enkele lichamelijke of geestelijke ziekten veroorzaakt. (Het gaat in ieder geval erg goed met mij)

Yessi1
29-11-04, 21:30
Voordat me gevraagd wordt om met (wetenschappelijke) bewijzen te komen, heb ik vast wat op andere sites gesnuffeld. Hier een kleine greep:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Masturberen:

Er is geen enkel wetenschappelijk bewijs dat masturberen schadelijk is voor de lichamelijke of geestelijke gezondheid

Statistieken
Volgens onderzoeken masturberen meer dan 90% van alle jongens die de geslachtsrijpe leeftijd hebben bereikt. De frequentie varieert, maar is voor sommige jongens meerdere (tot wel 5) malen per dag.
Voor meisjes ligt het percentage dat masturbeert een stuk lager.
Ook in een huwelijk wordt door de partners wanneer zij alleen zijn gemasturbeerd.
Er zijn verhalen bekend van kinderen van drie jaar die hebben ontdekt dat het prettig kan aanvoelen om de geslachtsorganen aan te raken, en eigenlijk op die leeftijd al masturberen.

http://marokko.startkabel.nl/forum/?sub=1&id=35335&n=1:

Veelvuldig masturberen geeft geen rugpijn, blindheid of harige handpalmen – maar beschermt wél tegen prostaatkanker. Dat bevestigt een groot, langlopend onderzoek van het Amerikaanse kankerinstituut NCI onder dertigduizend mannen.

Mannen die 21 keer per maand of meer klaarkomen, blijken een derde minder kans te hebben op prostaatkanker dan mannen die slechts vier tot zeven keer per maand ejaculeren, zo leert het onderzoek. Het effect wordt merkbaar vanaf twaalf zaadlozingen per maand, ofwel om de andere dag een keer klaarkomen. De onderzoekers hadden juist verwacht dat ze het omgekeerde zouden ontdekken – dat veel klaarkomen het risico op prostaatkanker verhoogt.

Waarom ejaculeren beschermt tegen prostaatkanker, is onduidelijk. Misschien zit het heilzame erin dat de prostaatklier goed wordt doorgespoeld, misschien voorkomt het ejaculeren verkalking. “Het belangrijkste wat wij de mensen willen meegeven is dat veelvuldig ejaculeren niet schadelijk is en de prostaat waarschijnlijk gezond houdt,” zegt onderzoeker Graham Giles. “En het is nog lekker ook.”

http://www.serendib.be/gievandenberghe/artikels/allebeginismoeilijk.htm:

Neem masturbatie. Ze winden er geen doekjes om: "elk orgaan wil in werking treden zodra het daartoe in staat is", dat is nu eenmaal "de wet van het leven". Elk orgaan "wordt beter door gebruikt te worden, dus ook het seksueel orgaan". Niet de masturbatie maar haar interpretatie en schuldgevoelens zijn schadelijk; "wie vast gelooft dat een bepaalde handeling schade moet verwekken, zal waarschijnlijk iets voelen".

Onderworpeling
29-11-04, 22:24
Essalamou allykoum warahamatoe llahie wabarakatoeh

Beste broeder,
Ik ga niet met je redetwisten of het nu wel of niet wetenschappelijk bewezen is dat masturberen schade kan toebrengen aan het lichaam. Vanwege het feit dat ik daar niet genoeg kennis over heb.
Maar wat ik wel kan zeggen is dat als Allah (swt) ons iets verbied, wat wel het geval is dus, Hij dit niet voor niets doet. Alles wat Allah (swt) verbiedt is voor onze bestwil. Zoals vroeger werd gezegd dat alchohol geen schade brengt aan het lichaam, is het nu zo dat ze zeggen dat masturberen geen schade brengt aan het lichaam.
Wat ik hiermee wil zeggen is dat de waarheid achter de regels van Allah (swt) met de dag meer worden bewezen. En de dag dat masturberen schadelijk voor de gezondheid bewezen wordt zal Insha Allah ook nog komen, zoals dat voor alcohol ook is gekomen.

Twijfel nooit aan Allah (swt) dan zal hij ook nooit aan jouw twijfelen.

Yessi1
30-11-04, 01:28

Maar wat ik wel kan zeggen is dat als Allah (swt) ons iets verbied, wat wel het geval is dus, Hij dit niet voor niets doet. Alles wat Allah (swt) verbiedt is voor onze bestwil.

Beste onderworpeling,
Bedankt voor je reactie.

Voor de duidelijkheid is het misschien goed om nu eerst iets meer over mij zelf te vertellen: ik ben een vrouw, van Nederlandse afkomst, heb geen geloof, maar ben geinteresseerd geraakt in de Islam/Koran.

Wat me daar tot nu toe zo in aanspreekt is dat de verhalen en regels die ik gehoord heb toegelicht konden worden met achtergronden en redenen. Dit zet mij aan tot nadenken over de grote en de kleine dingen in het leven. En ik heb zelfs begrepen dat dat nu juist het doel is! Lezen, wijsheid vergaren en nadenken. Het stellen en vervolgens klakkeloos aannemen van regels staat hier mijn inziens lijnrecht tegenover.

Ik kan mij voorstellen dat in de context van een man met meerdere vrouwen en slavinnen die allemaal(?) recht hebben op (seksuele) aandacht, de regel voor de man(!) om niet te masturberen, een hele logische is. Maar de context is veranderd. Moet die regel dan gehandhaafd blijven en waarom?

tahramt
30-11-04, 13:00
"En die hun vleselijke lusten beheersen. Behalve met hun vrouwen
of hetgeen hun RECHTERHAND bezit, want dan treft hen geen verwijt.
Doch degenen die deze perken te buiten gaan, zullen overtreders zijn.

Dit is het oordeel van Imam Malik, het is zo dat dat veel geleerden
er verschillende meningen over hebben.

Onderworpeling , wil je aub goed uitleggen wat er in deze tekst wordt
bedoeld met : het geen hun rechterhand bezit.

Dank u.

vrouwke
30-11-04, 23:01
nou ik ken iemand die zei dat zelfbevredeging beter is dan de daad zelf .
de meeste mannen weten niet waar en hoe een vrouw te bevredigen .
alles wat je zelf doet doe je beter. :zegniets:

Onderworpeling
01-12-04, 17:17
Geplaatst door Yessi1

Ik kan mij voorstellen dat in de context van een man met meerdere vrouwen en slavinnen die allemaal(?) recht hebben op (seksuele) aandacht, de regel voor de man(!) om niet te masturberen, een hele logische is. Maar de context is veranderd. Moet die regel dan gehandhaafd blijven en waarom?

Beste Yessi

Als je gaat kijken naar de context mis je de boodschap. Als men tegenwoordig naar de context zou gaan kijken dan zouden veel leefwijzen van de profeet afgeschaft moeten worden. En veel regels uit de koran ook.

Ik als moslim kan je zeggen dat wanneer allah mij iets opdraagt waar nog steeds de reden niet van duidelijk is, ik nog altijd zal doen wat Allah van mij vraagt. Natuurlijk zegt de islam dat je kennis moet vergaren. Maar over een aantal dingen kan men nu eenmaal geen antwoord krijgen. En bij dat soort vraagstukken moet je vertrouwen hebben op Allah (swt).

Wasalamou allykoum wr wbr.

Geplaatst door tahramt

"En die hun vleselijke lusten beheersen. Behalve met hun vrouwen
of hetgeen hun RECHTERHAND bezit, want dan treft hen geen verwijt.
Doch degenen die deze perken te buiten gaan, zullen overtreders zijn.

Dit is het oordeel van Imam Malik, het is zo dat dat veel geleerden
er verschillende meningen over hebben.

Onderworpeling , wil je aub goed uitleggen wat er in deze tekst wordt
bedoeld met : het geen hun rechterhand bezit.

Salam beste tahramt

Zou je me kunnen vertellen waar je deze hadith / aya vandaan hebt? Welke vers en aya of in welke Hadithboek en of die van tirmidi/ bougharie/ moeslim is.
Mij is alleen de volgende bekend

wasalamou allykoum wr wbr

tahramt
01-12-04, 19:55
Beste Yessi

Als je gaat kijken naar de context mis je de boodschap. Als men tegenwoordig naar de context zou gaan kijken dan zouden veel leefwijzen van de profeet afgeschaft moeten worden. En veel regels uit de koran ook.

Ik als moslim kan je zeggen dat wanneer allah mij iets opdraagt waar nog steeds de reden niet van duidelijk is, ik nog altijd zal doen wat Allah van mij vraagt. Natuurlijk zegt de islam dat je kennis moet vergaren. Maar over een aantal dingen kan men nu eenmaal geen antwoord krijgen. En bij dat soort vraagstukken moet je vertrouwen hebben op Allah (swt).

Wasalamou allykoum wr wbr.

Salam beste tahramt

Zou je me kunnen vertellen waar je deze hadith / aya vandaan hebt? Welke vers en aya of in welke Hadithboek en of die van tirmidi/ bougharie/ moeslim is.
Mij is alleen de volgende bekend

wasalamou allykoum wr wbr

Deze hadith heb ik uit het boek :HALAL EN HARAM van Yoesoef Qardawi.
Meer staat er niet bij alleen aan het einde staat : Qoraan 23:5-7.

Jouw laatste vers gaat meer over sex hebben met vrouwen of slaven buiten het huwelijk ,dat wordt met overtreders bedoelden niet met zefbevrediging.

Yessi1
01-12-04, 20:33
Geplaatst door vrouwke
nou ik ken iemand die zei dat zelfbevredeging beter is dan de daad zelf .
de meeste mannen weten niet waar en hoe een vrouw te bevredigen .
alles wat je zelf doet doe je beter. :zegniets:

Dat ben ik niet met je eens. Als een vrijpartij met een man zich beperkt tot alleen 'de daad' moet ik je gelijk geven. Maar wij hebben niet alleen handen gekregen om het zelf te doen, maar ook een mond om een ander iets te vertellen...

Yessi1
01-12-04, 20:42
[QUOTE]Geplaatst door Onderworpeling
[B]Beste Yessi

Beste Onderworpeling,

Bedankt voor je reactie.
Wat je nu aanhaalt vind ik een machtig interessante discussie, maar hoort niet meer in deze topic thuis. Als je daar een andere topic over wilt beginnen bij een ander thema, kom ik daar zeker langs om daar verder over van gedachten te wisselen.

Met vriendelijke groet,
Yessi

Onderworpeling
01-12-04, 22:07
essalamou allykoum Tahramt

de aya:

betekent: dat je je (als man en vrouw want de regel over seks voor het huwelijk staat in de koran ook vanuit de man verteld maar geld ook voor de vrouw) kuisheid niet tegenover je echtgenotes en hun slavinnen hoeft te bewaken maar als je meer wenst dan dat (dus ergens anders je bevrediging zoeken...bij een andere vrouw of bij jezelf) dan ben je wel een overtreder.

Meer wensen dan seks met je vrouw betekent dat je je bevrediging ergens anders gaat zoeken. En dat kun je bij een andere vrouw zoeken maar ook bij jezelf.

En als je erachter wilt komen wat je allebei fijn vind dan zal daar over gepraat moeten worden.

tahramt
02-12-04, 12:32
Het kan dat je gelijk hebt maar sommige geleerden hebben er verschillende meningen over ,i don't know.

vrouwke
03-12-04, 10:18
wat als je getrouwd bent ,is dat dan haram ?
wie kan me daar een antw. op geven?
en het liefst met bewijzen !!!

alvast bedankt!

Sim
03-12-04, 12:04
Geplaatst door Joesoef

:haha:

Dag Joesoef, wat doe jij hier :zwaai:

Turks_meisje
11-07-05, 18:34
nope doe niet aan zelfbevrediging en heb nog nooit gezoend ofzo met een jongen helemaal volkomen schoon:)

bewaar me zelf voor mijn toekomstige prins op het witte paard

moslimbxl
11-07-05, 22:21
Geplaatst door Turks_meisje
nope doe niet aan zelfbevrediging en heb nog nooit gezoend ofzo met een jongen helemaal volkomen schoon:)

bewaar me zelf voor mijn toekomstige prins op het witte paard

ik ben helemaal met je eens meid

ik ben zoals jou khoop de ware te vinden

:corcky:

doeiiiiiiii :turkije:

Onderworpeling
12-07-05, 09:37
Essalamou allykoum allemaal,

Het is nu weer een jaar later en ik heb wat verdere research gedaan over deze kwestie. Ik heb begrepen dat alleen mannen niet aan zelfbevrediging mogen doen omdat ze zo "kostbaar" zaad verliezen zonder belangrijke reden hiervoor. Dat vrouwen geen zelfbvrediging mogen hebben blijft een vraag met wat vraagtekens.

Maar goed zonder te kijken naar de islamitische regels moet ik wel gelijk geven aan de mensen die zeggen dat je je eigen lichaam het beste kent. Waardoor je sexuele relatie met je man daarop vooruit kan gaan omdat jij kan aangeven wat jij het fijnste vind.

Maar goed een moeilijk kwestie waarbij veel mensen zich schamen. Sommige onderwerpen praten gewoon niet makkelijk, en het is aan ieder de eigen keus om hier zijn mening op zijn eigen manier te delen.

Gegroet!

Turks_meisje
12-07-05, 16:25
Geplaatst door moslimbxl
ik ben helemaal met je eens meid

ik ben zoals jou khoop de ware te vinden

:corcky:

doeiiiiiiii :turkije:

hoop het voor meiden zoals wij:D

moslimbxl
12-07-05, 17:57
Geplaatst door Turks_meisje
hoop het voor meiden zoals wij:D

ja ik hoop het ook incha allah dat allah ons hiervoor helpt :lole: :lole:

groetjes hayat :nerveus:

TheEdge
20-07-05, 15:17
Geplaatst door chahid19
het is bekend dat de jongens aan zelfbevredging doen nou is mijn vraag wie van de dames doet daar ook aan?

Ik niet. Lijkt me geen reet aan en ik heb er ook nooit behoefte aan gehad. Ik denk trouwens ook dat het bij jongens misschien wat "vanzelfsprekender" is om ermee te beginnen.

TheEdge
20-07-05, 15:24
Maar goed zonder te kijken naar de islamitische regels moet ik wel gelijk geven aan de mensen die zeggen dat je je eigen lichaam het beste kent. Waardoor je sexuele relatie met je man daarop vooruit kan gaan omdat jij kan aangeven wat jij het fijnste vind. [/B]

Het is toch veel leuker om je lichaam en dat van je man SAMEN te ontdekken, zodat je SAMEN kunt ontdekken wat jullie het fijnste vinden???

Invidia
02-08-05, 19:30
Geplaatst door Sim
:haha:

Dag Joesoef, wat doe jij hier :zwaai:

en wat doe jij hier :knipoog: