PDA

Bekijk Volledige Versie : Joodse activisten molesteren schrijver, verstoren signeersessie in Parijs



Spoetnik
02-10-04, 13:22
A dedication of Alain Soral
disturbed by breakers

NOUVELOBS.COM | 01.10.04 | 16:08

A score of young people crashed to pieces Tuesday evening the window of a Parisian bookshop, "With the country of feast", where the writer Alain Soral dedicated his last book. With the cries of "Israel will overcome", affirms the author who had given his support for Dieudonné and the list Euro-palestine to the European ones. Bertrand Delanoë condemns "the violence which never advanced the things".

U N groups of a score of young people crashed to pieces Tuesday September 28 at the beginning of evening the window of a bookshop of the 3rd district of Paris where the writer Alain Soral dedicated his last book, making several light casualties, one learned from concordant sources.
The young people broke the window of the bookshop "To the country of feast", street Vieille of the Temple towards 20h00, before escaping, according to the police force.
Alain Soral told that between 20 and 30 people, carrying helmets of motor bike or scarves, armed with clubs and teargas grenades, made irruption in the bookshop by shouting "Israel will overcome".
They then ransacked the shop, wounding six to seven people come to attend the meeting of dedication, according to him.
The writer, protected by a bodyguard, was not wounded.
The attackers managed to escape and the police force indicated that it had carried out no interpellation.
http://permanent.nouvelobs.com/societe/20040929.OBS7978.html

MEer fotos:

http://www.oumma.com/article.php3?id_article=1191

Voor de duidelijkheid, dit artikel is vertaald met behulp van world.altavista.com.

Wel opvallend toch, er wordt een vrouw lastiggevallen in de metro van parijs door 6 afrikanen, en de media duikt er op, blijkt vals bericht. Maar wanneer een proIsrael groep met fascistische methodes een boekensessie verstoord dan hoor je niets!

Spoetnik
02-10-04, 13:56
Joodse aanslag in Parijs

Moet ik het zo typeren? Immers enkele weken geleden was het raak, een tweetal non-incidenten in Frankrijk, waaraan het drama van anti-semitisme werd opgehangen. Ze bleken valse incidenten te zijn, ze hadden niets met anti-semitisme te maken, en bleken zels zo in scene gezet te zijn, door “verstoorde” Franse burgers. Het effect was desondanks niet gering, de volledige Franse media, en de volledige buitenlandse media doken op de zogenaamde anti-semitische incidenten. De moslimse Noord-Afrikanen werden beschuldigd van haat, maar niets bleek waar.

Je kan je afvragen wat de gevolgen zullen zijn van de uitvergroting door de media van deze incidenten. De volgende keer als een Jood echt wordt belaagd, wordt het misschien niet meer serieus genomen? Wellicht zullen mensen denken, die Joden, die doen alles voor aandacht? Misschien wil Israel de Joden uit Frankrijk verjagen, Sjaron zei het immers zelf, de Joden zijn alleen veilig in Israel? Achja allemaal speculatie natuurlijk.

Maar dan blijft toch een feit pal boven water staan, waarom haalden deze in scene gezette incidenten, die normaal gesproken, alleen de lokale media hadden gehaald, de internationale pers. Waarom besteedde het journaal zijn openingsitem aan de opkomst van het “nieuwe” anti-semitisme, terwijl het volgende incident op 28 September jongstleden het niet waard was om tijd aan te besteden:

http://permanent.nouvelobs.com/societe/20040929.OBS7978.html
Schrijver wordt gemolesteerd door pro-Israel actie groep. Tijdens de signeersessie van Alain Soral, stormt een groep van twintigers een boekenwinkel in Parijs binnen. Daar slaat de groep de winkel kort en klein en deelt fikse klappen uit aan de aanwezigen. Ondertussen worden kreten geslaakt, als “Israel zal overwinnen!”.

Fotos, filmpje:
http://www.oumma.com/article.php3?id_article=1191

Je gaat je wellicht afvragen, als nep-anti-semitische incidenten zo belangrijk zijn om op de voorpagina van kranten te plaatsen en in het journaal te doen, is dit incident dan wellicht ook de moeite waard om over te raporteren. De opkomst van Pro-Israel groeperingen die fascistische methodes toe passen om hun tegenstanders het zwijgen op te leggen?

Ik zal het waarschijnlijk nooit te weten komen, de media werkt in mysterieuze wegen, vrije kritische pers, heeft het eigenlijk ooit wel bestaan?

Met vriendelijk groeten

taouanza
02-10-04, 16:39
En willen ze moslims leren hoe het moet.

Onno26
02-10-04, 19:12
En willen ze moslims leren hoe het moet.

Niet zo negatief T, een mens hoeft moslims niet alles voor te doen.
Sommige dingen zitten er als van nature in :-)

On topic. Een groot schandaal natuurlijk dit hele verhaal. Ongelofelijk dom van een zootje ongeregeld. Als er echt wat fout is met dat boek dan zal het wel uit het boek zelf blijken.

Spoetnik
02-10-04, 19:36
Zooitje ongeregeld? Lijkt me behoorlijk goed geregeld, het zal het anti-semitisme flink aanwakkeren vrees ik. Immers weer eens gebruiken ProIsrael groeperingen geweld en sja volgens Onno wordt geweld nu eenmaal met geweld beantwoord... nietwaar?

barneveld
02-10-04, 19:37
hier over hoor je niets van

Onno26
02-10-04, 19:45
Immers weer eens gebruiken ProIsrael groeperingen geweld en sja volgens Onno wordt geweld nu eenmaal met geweld beantwoord... nietwaar?

Je bent een vreemde lezer. Omdat ik vind dat wie aangevallen word zich mag (moet!) verdedigen wil niet zeggen dat ik geweld verheerlijk.

Als een schrijver een fout bopek schrijft zijn er legio mogelijkheden daar op een geweldsloze wijze wat aan te doen. Ik schreef al dat ik dit een ongelofelijk domme actie vond.

Spoetnik
02-10-04, 19:48
Geplaatst door Onno26
Je bent een vreemde lezer. Omdat ik vind dat wie aangevallen word zich mag (moet!) verdedigen wil niet zeggen dat ik geweld verheerlijk.


Maar dat zeg ik toch, jij vindt dat deze mensen geweld moeten(!) gebruiken om zich te verdedigen tegen deze proIsrael fascisten.

barneveld
02-10-04, 20:07
Geplaatst door Spoetnik
Maar dat zeg ik toch, jij vindt dat deze mensen geweld moeten(!) gebruiken om zich te verdedigen tegen deze proIsrael fascisten.

geweld roept geheid geweld op
gebruik liever geluid geweld

Spoetnik
02-10-04, 20:08
Geplaatst door barneveld
geweld roept geheid geweld op
gebruik liever geluid geweld

Ik walg van Onno's verheerlijking van geweld :(

barneveld
02-10-04, 20:15
Geplaatst door Spoetnik
Ik walg van Onno's verheerlijking van geweld :( geweld is alleen toegestaan bij sm speltjes

Spoetnik
02-10-04, 20:16
Geplaatst door barneveld
geweld is alleen toegestaan bij sm speltjes

Vertel dat liever aan Onno26.

Spoetnik
02-10-04, 20:26
Volgens Onno moeten mensen zich verdedigen tegen aanvallen, maar als die mensen zich verdedigen tegen deze fascistische ProIsrael groepen, dan is dat natuurlijk weer anti-semitisme.

ps. Ben jij een nieuw hoofd op de hydra?

barneveld
02-10-04, 20:27
Geplaatst door Spoetnik
Vertel dat liever aan Onno26.




ONNO26

ga eens keer bij de DOMA in Den Haag ze hebben daar mooi acts met geweld.