PDA

Bekijk Volledige Versie : Ome Willem komt weer terug



barneveld
02-10-04, 18:23
Ome Willem komt weer terug

Uitgegeven: 30 september 2004 14:35

AMSTERDAM - Meer dan vijftien jaar speelde Edwin Rutten in het theater en op de televisie de legendarische Ome Willem. Van 1974 tot 1990 zong Rutten samen met "zijn" rakkers 'Deze vuist op deze vuist'. Het is dus precies dertig jaar geleden en daarom trekt Ome Willem weer door het land om te kijken wat er van zijn rakkers terecht is gekomen.

"Ze waren vier jaar toen ze keken en nu gaan ze bij wijze van spreken minister-president worden. Wie toen de tribune onderpieste, tekent nu mijn declaraties af," aldus Rutten.

Edwin Rutten voelt zich nog steeds Ome Willem: "Ik voel me nog steeds Ome Willem hoor. Iedere dag word ik er nog op straat over aangesproken. En ik vind het hartstikke leuk om te doen. Als je het niet leuk vindt, is dit niet te doen. Ik heb het zestien jaar gedaan, 120 voorstellingen per jaar. Als dat toch niet je hart en je ziel heeft, wordt het een bloedeloze niks," zo citeert De Telegraaf de kindervriend.

De Ome Willem-tour begint op 3 oktober 2004 in Zevenaar en eindigt op 26 juni 2005 in Zaandam.