PDA

Bekijk Volledige Versie : Vijf Zusjes Van Thuis weggelopen:(

Me&Me
02-10-04, 20:27
Salaam

Ik heb vijf oudere zussen die van thuis zijn weggaan lopen..
Het is nu al een tijdje geleden, maar ik heb een vraag waar ik zo graag een antwoord op wil hebben!!!

Zullen mijn zussen op het rechte pad zijn/gaan, nadat ze een schande hebben gebracht in de famillie en onze ouders zoveel pijn gedaan ???

Zullen ze ooit nog terugkeren????

Ik heb gehoort dat er sommige mensen shur op mijn zussen gedaan hebben...kan dat???
Als dat zo is hoe kun je zoiets verbreken???

Hoe kan ik laten inzien dat ze verkeert bezig zijn en hun op het rechte pad terug zetten en vooral nu tis bijna ramadan... :jammer:

Wat moet ik doen , ik ben 19 en mijn oudste zus is 25, Hoe kan ik hen overtuigen..gaan ze luisteren naar het jongste zusje???

Ik voel me zo ongelukkig...Ik mis hun heel erg en zie hen bijna nimeer :jammer: ik hoop dat jullie me kunnen helpen...
beslama

nari
02-10-04, 23:25
Geplaatst door Me&Me
Salaam

Het is nu al een tijdje geleden, maar ik heb een vraag waar ik zo graag een antwoord op wil hebben!!!

Zullen mijn zussen op het rechte pad zijn/gaan, nadat ze een schande hebben gebracht in de famillie en onze ouders zoveel pijn gedaan ???

Ik heb gehoort dat er sommige mensen shur op mijn zussen gedaan hebben...kan dat???

Hoe kan ik laten inzien dat ze verkeert bezig zijn en hun op het rechte pad terug zetten en vooral nu tis bijna ramadan... :jammer:

Wat moet ik doen , ik ben 19 en mijn oudste zus is 25, Hoe kan ik hen overtuigen..gaan ze luisteren naar het jongste zusje???

Ik voel me zo ongelukkig...Ik mis hun heel erg en zie hen bijna nimeer :jammer: ik hoop dat jullie me kunnen helpen...
beslama

wa 3alajkum assalam
Ik zeg gewoon blijf proberen en nooit opgeven
Allah swt zou je zeker helpen.

rambo
03-10-04, 00:41
Geplaatst door Me&Me
Salaam

beslama

In veel gevallen is het te wijten aan de opvoeding van de ouders. De ouders doen iets..waar de kinderen het niet eens mee zijn. Wellicht zijn ze te streng op het gebied van onderwijs? Wellicht worden ze gedwongen om elke dag thuis te blijven? Wellicht....?

Het heeft niks met Shur of iets dergelijks te maken. Dat zijn altijd 'fabeltjes' van oude mensen om het een en ander 'goed' te praten. Ze3ma te nuanceren. Bull shit dus!

Mohim, ik hoop dat jij wel goed kunt opschieten met je zussen? Hoop dat jij wel contact kunt leggen met hen? Hoop wel dat je niet telkens hun de schuld geeft van dit conflict? Hoop ook dat ze nog voor de ramadan thuis komen en jullie weer 'normaal' kunnen leven.

Rambo :rambo:

P.s. Wat de familie denkt boeit niet op dit moment! Laten ze maar l*llen wat ze willen...zorg jij er nou gewoon voor dat ze terugkomen

A.selaam
03-10-04, 12:56
Selaam,

Ik denk dat je zusters niet zomaar van huis zijn weggelopen er moet een reden zijn, of een probleem wat ze hebben met jullie ouders, en het kan ook zo zijn dat ze de marokkaanse regels zat zijn en anders willen leven, en de vrijheid willen hebben om te leven hoe ze dat zelf willen.

Om de probleem te verhelpen en of op te lossen moet je eerst begrijpen wat er precies aan de hand is met je zusters.

En het vehaal van shur is ONZIN.

tazaghiniagirl
04-10-04, 14:48
me zusjes zijn weggelopen dus iemand heeft shur gedaan

oud smoesje nu op naar the next :duivel:

ouazzani
08-10-04, 12:57
dag meisie, triest verhaal !!! kan me voorstellen hoe je je voelt.

moest ook bijna kiezen tussen zus en ouders, maar gelukkig heeft me zus het niet opgegeven. als het aan me ouders lag wel. dan was er geen contact tussen ouders en de kids. het heeft ongeveer 3 jr geduurd. schande, kan niet, familie, wat moeten de buren wel niet zeggen, moslim meisjes doen dit niet, bla..bla..bla..

-lang verhaal, ik bespaar je-

maar zei is niet van huis gelopen. ze heeft gekozen voor een jongen die niet marokaans was en geen moslim, uiteindelijk wel moslim is geworden -bekeerd-.

hij is geaccepteerd in de familie, zijn getrouwd in het klein in NL, maaaaarrrrrr heeeeel groot in marroc. de familie was blij, iedereen was aanwezig.
het was heel gek, als of er helemaal niets was gebeurd, dat gezeik, ruzie, spanning in huis .....

advies wat ik je wil geven is: GEEF HET NIET OP, HET HEEFT TIJD NODIG, AL KOMT HET MAAR VAN EEN KANT.

REBI KBIR, SBAR................

groetjes, en hoop voor je dat het straks weer gezellig is thuis.

ElfjeGlamdring
11-10-04, 14:37
Erg voor je!

Sam73
11-10-04, 17:21
Vijf zussen die alle vijf weglopen, dan moet je je toch afvragen wat de verbindende factor is voor hun.

Communicatie = een belangrijk aspect.

Probeer erachter te komen (als je het al niet weet) waarom ze weggelopen zijn om vervolgens rustig te beginnen met praten.
Lijkt boring en ineffectief, maar trust me (spreek uit ervaring) praten en vooral luisteren werkt...

Kijk, als ze allevijf zijn weggelopen dan is er blijkbaar een groot struikelblok waar ze niet overheen kunnen (zelfde zal gelden voor jullie ouders), misschien dat beide partijen tot een compromis kunnen komen zodat de vrede hersteld word.

Suc6

jimkelly
12-10-04, 19:11
god zal je behoeden.
wat shur betreft dat is only gelul.
je gelooft toch in ALLAH.
veel sterkte.

loumina
14-10-04, 12:05
Ik hoop dat u zusters op het goede pad zullen zijn

loumina
14-10-04, 12:05
Ik hoop dat u zusters op het goede pad zullen zijn

David
15-10-04, 15:46
Wat dramatisch. Zijn ze alle vijf tegelijkertijd weggelopen?

moslimbxl
18-10-04, 00:00
salam alykoum

ik vind het wel erg voor je maar kijk als het shur was dan zou jij ook wegelopen zijn maar ik wil niet zeggen dat shur niet bestaat het bestaat wel maar dan zou jij ook met je zussen weglopen van huis. Ik vind dat gij jou zussen heel goed moet spreken en misschien naar een moskee nemen waar er een goede imam is en die gaat hun goed spreken met behulp van hadith enz

ik hoop voor jou dat dit goed komt en inchalah dat je ouders ook goed zullen reageren.

100%leila
18-10-04, 17:00
sallam alaykoem

dag lieve meid..
helaas heb ik je zussen gekend...waren in mijn ogen goede dames.
ze zijn vertrokken..ze zijn oud genoeg om te weten wat kan en niet kan..dus laat ze gewoon gaan zou ik zeggen en hou je bezig met je eigen leventje.steun je moeder,en help daar waar het kan.

ooit zulle ze zichzelf wel tegenkomen,dergelijke spelletjes duren niet lang.in het begint lijkt het zo mooi,al die vrijheden,geen gezeur meer van laat thuiskomen.maar er is maar een moeder,en een vader,en diezijn onvervangbaar.

sterkte..

moslimbxl
18-10-04, 17:06
hey leila van antwerpen ik zal je eerlijk zeggen h er zijn ook veel meisjes die discotheken super vinden zoals LAROCA, MONDIAL, enz. die lopen weg van huis enz. Maar er komt een bepaalde dag waar ze toch terug thuis komen maar die ouders hebben niet meer hetzelfde relatie met hun dan vroeger.

LAHI HDI MA GLEK! ;)

100%leila
18-10-04, 22:56
Geplaatst door moslimbxl
hey leila van antwerpen ik zal je eerlijk zeggen h er zijn ook veel meisjes die discotheken super vinden zoals LAROCA, MONDIAL, enz. die lopen weg van huis enz. Maar er komt een bepaalde dag waar ze toch terug thuis komen maar die ouders hebben niet meer hetzelfde relatie met hun dan vroeger.

LAHI HDI MA GLEK! ;)

niet veralgemenen jongeman..er is een deel van de marokkaanse meisjes die wegloopt voor vrijheid.Maar een groot deel kampt met onherstelbare problemen die zich al ontwikkelt hebben binnen het gezin..je weet nooit wat er zoal zich kan afspelen tussen de 4muren,marokkanen denken veel te snel aan weglopen gekoppeld met vrijheid,maar ik weet dat niemand zo maar graag weggaat van de vrouw die haar 9maand heeft gedragen.

Moge allah swt hen behoeden tegen het kwade,en moge hij swt hen leiden ophet rechte pad.

AmorAmor
19-10-04, 09:09
Wat erg voor je!!

Maar wel raar dat ze alle vijf zijn weggelopen!

Je moet niet opgeven, als je nog contact met ze hebt dan kan je ze misschien overhalen om terug te komen en uit te vinden wat er precies aan de hand is.

Maar merk jij dan niet iets bij jullie thuis waardoor ze misschien zijn weggelopen? Ik bedoel, jullie hebben toch dezelfde ouders en hetzelfde huis, kan jij niets verdachts zien of merken dan?

Ik zag dat veel mensen zeggen dat shor gelul is. Nou dat is helaas niet zo!! Ik heb het dit jaar zelf meegemaakt, gelukkig niet bij mezelf maar wel bij mijn schoonbroer! Ik heb met mijn eigen ogen gezien wat ze en waar ze de shor voor hem hebben gedaan!

Dus misschien is het in dit geval gelul maar het is zeker niet zo dat shor helemaal niet voorkomt!!