PDA

Bekijk Volledige Versie : Hirsi Ali: Jongensbesnijdenis moet worden verboden



Pagina's : [1] 2

EL MOKHTARI
03-10-04, 23:37
Hirsi Ali: Jongensbesnijdenis moet worden verboden

http://www.billykogu.demon.nl/main/ayaan.JPG
Ayaan Hirsi Ali

DEN HAAG (ANP) - Het kabinet moet overwegen jongensbesnijdenis strafbaar te stellen. Het Tweede Kamerlid Ayaan Hirsi Ali (VVD) heeft dit zondagavond gezegd in het televisieprogramma Het geluk van Nederland op Nederland 3.

Vooral in Islamitische en Joodse kring worden per jaar vele duizenden jongetjes besneden. Dit gebeurt om religieuze redenen. Besnijdenissen worden ook uitgevoerd om hygiënische en esthetische reden.

Het kabinet heeft kort geleden de lichtste vorm van meisjesbesnijdenis strafbaar gesteld. Hirsi Ali vindt dat dit bij jongens ook zou moeten gebeuren. De ingreep kan volgens haar bij jongens ook heel ingrijpend zijn. Bij jongensbesnijdenis wordt een deel van de voorhuid van de penis weggesneden.

Ourzazate
03-10-04, 23:55
Geplaatst door EL MOKHTARI
Hirsi Ali: Jongensbesnijdenis moet worden verboden

http://www.billykogu.demon.nl/main/ayaan.JPG
Ayaan Hirsi Ali

DEN HAAG (ANP) - Het kabinet moet overwegen jongensbesnijdenis strafbaar te stellen. Het Tweede Kamerlid Ayaan Hirsi Ali (VVD) heeft dit zondagavond gezegd in het televisieprogramma Het geluk van Nederland op Nederland 3.

Vooral in Islamitische en Joodse kring worden per jaar vele duizenden jongetjes besneden. Dit gebeurt om religieuze redenen. Besnijdenissen worden ook uitgevoerd om hygiënische en esthetische reden.

Het kabinet heeft kort geleden de lichtste vorm van meisjesbesnijdenis strafbaar gesteld. Hirsi Ali vindt dat dit bij jongens ook zou moeten gebeuren. De ingreep kan volgens haar bij jongens ook heel ingrijpend zijn. Bij jongensbesnijdenis wordt een deel van de voorhuid van de penis weggesneden.


En ik vind dat het verboden moet worden aliens of andere griezelige gedaantes verkiesbaar te stellen tav volksvertegenwoordiging...:). Helemaal als ze liegen en alleen voorstellen doen die geboren zijn uit een traumatische ervaring (klitje foetsie)...:).

In de VS is de besnijdenis bij mannen zoals gedaan binnen de Islam en de Jodendom de normaalste zaak van de wereld. Het is namelijk heel gezond en schoon...:). Mw. Klitloos zou de mensheid in Nederland een plezier doen als zij zich meer bezig zou houden met doen waarvoor zij gekozen is en niet met zaken waarvan zij weet dat die toch niet veranderd zullen worden, omdat het te dom voor woorden is...:).

Ik zal aanstaande dinsdag eens een advertentie plaatsen in de via via en in de vondst; 'Gezocht: klitje (liefst werkend).' Misschien vind ik er een en doe ik die haar cadeau en zijn we eens en voor altijd verlost van haar gezwets iedere keer...:).

nl-x
04-10-04, 00:19
http://www.billykogu.demon.nl/main/ayaan.JPG

Wat is ze toch ongekend lelijk. Ik vind dat de tweede kamer moet overwegen om het publiceren van haar lelijke hoofd te verbieden.

Vooral in Nederlandse kringen kijken miljoenen mensen bedoeld, maar soms ook onbedoeld, naar haar hoofd. Dit kan soms heel ingrijpend zijn.

Uit estetische redenen zou de tweede kamer ook moeten overwegen om het beeld afkomstig van haar hoofd verplicht tot bewerking te stellen.

Spoetnik
04-10-04, 00:45
Ik ben blij dat de jongetjes besnijdenis nu dezelfde behandeling krijgt als meisjes besnijdenis. De mishandeling is evident voor beide geslachten even erg.

Bekijk de gruwelijke mishandeling hier: http://www.cirp.org/library/procedure/plastibell/

En de gruwelijke gevolgen:
http://www.cirp.org/library/complications/

Trauma. The pain and stress of the circumcision experience is intensely traumatic. Taddio et al. have documented behavior suggestive of post-circumcision traumatic stress disorder in infants at the age of six months.24,27 Rhinehart has documented PTSD from neonatal circumcision in middle-aged men.31 Anand and Scalzo suggest that early adverse experiences may result in stress disorders, hyperactivity, and self-destructive behavior.32

Hmm.. waarom denk ik nu aan de hopeloze strijd tussen Joden en Arabieren in het midden-oosten?

nl-x
04-10-04, 01:08
Geplaatst door Spoetnik
Ik ben blij dat de jongetjes besnijdenis nu dezelfde behandeling krijgt als meisjes besnijdenis. De mishandeling is evident voor beide geslachten even erg.

Bekijk de gruwelijke mishandeling hier: http://www.cirp.org/library/procedure/plastibell/

En de gruwelijke gevolgen:
http://www.cirp.org/library/complications/

Trauma. The pain and stress of the circumcision experience is intensely traumatic. Taddio et al. have documented behavior suggestive of post-circumcision traumatic stress disorder in infants at the age of six months.24,27 Rhinehart has documented PTSD from neonatal circumcision in middle-aged men.31 Anand and Scalzo suggest that early adverse experiences may result in stress disorders, hyperactivity, and self-destructive behavior.32

Hmm.. waarom denk ik nu aan de hopeloze strijd tussen Joden en Arabieren in het midden-oosten?

Wilt u even zo vriendelijk zijn om gevolgen en eventuele complicaties niet met elkaar verwarren? BVD.

En tis trouwens ook niet normaal om op ZO een jonge leeftijd al de besnijdenis te laten doen, maar als ze een paar jaar oud zijn.

Als laatste: kom aub niet lullen over trauma's. De medische wereld zal vast ook wel een benaming hebben voor de trauma dat een kind overhoudt bij de allereerste keer dat ie straf krijgt van zn ouders in de vorm van huisarrest. Dat zegt helemaal niets.

Spoetnik
04-10-04, 01:22
Geplaatst door nl-x
Wilt u even zo vriendelijk zijn om gevolgen en eventuele complicaties niet met elkaar verwarren? BVD.

En tis trouwens ook niet normaal om op ZO een jonge leeftijd al de besnijdenis te laten doen, maar als ze een paar jaar oud zijn.

Als laatste: kom aub niet lullen over trauma's. De medische wereld zal vast ook wel een benaming hebben voor de trauma dat een kind overhoudt bij de allereerste keer dat ie straf krijgt van zn ouders in de vorm van huisarrest. Dat zegt helemaal niets.

self-destructive behavior, zie je veel in het midden-oosten. Kijk ondermeer naar zelfvernietigende houding van Israel en Amerika.. Voor mij is dat bewijs genoeg voor de levenslange trauma dat besneden jongentjes oplopen.

Overigens ben ik niet voor verbod. Ik vind dat vrouwenbesnijdenis ook niet moet worden verboden., zolang alle besnijdenis maar door professionele artsen wordt uitgevoerd, zodat de gevolgen niet al te ernstig zullen zijn.

Solange
04-10-04, 01:34
Geplaatst door Spoetnik
Overigens ben ik niet voor verbod. Ik vind dat vrouwenbesnijdenis ook niet moet worden verboden., zolang alle besnijdenis maar door professionele artsen wordt uitgevoerd, zodat de gevolgen niet al te ernstig zullen zijn.

You gotta be kidding.

Jij bent pro besnijdenis maar onder voorwaarden?
En wat zouden die ingrepen dan wel moeten inhouden volgens jouw voorwaarden, halve gare?

Joesoef
04-10-04, 07:47
Wat een gelul over zo een vies, nutteloos stukje voorhuid.

Tomas
04-10-04, 08:03
Geplaatst door Joesoef
Wat een gelul over zo een vies, nutteloos stukje voorhuid.

Ik begrijp nog altijd niet waarom Moslims de voorhuid als vies ervaren. Zijn er soms ook geboden dat als je 'm niet wegsnijdt niet mag wassen? Iedere keer als ik dat "bah, wat zijn voorhuidjes toch vies" lees, dan moet ik aan die somalische vrouw denken die ik laatsts op tv zag. Die vond ook zoiets over clitorissen, in haar beleving waren die dingen zo vreselijk groot en goor. Die bengelden maar tussen je benen. Hebben mensen zonder amandelen ook dergelijke vooroordelen over amandelen vraag ik mij nu af?

Tomas
04-10-04, 08:04
Geplaatst door nl-x

Als laatste: kom aub niet lullen over trauma's.

:haha:

Joesoef
04-10-04, 08:05
Geplaatst door Tomas
Die bengelden maar tussen je benen. Hebben mensen zonder amandelen ook dergelijke vooroordelen over amandelen vraag ik mij nu af?

Gebruik jij je amandelen tijdens de sex?

Mark
04-10-04, 08:07
De voorhuid is gecreerd door God, iedereen die hem verwijderd gaat tegen het woord van god in en zal zonder voorhuid in DE VUUR branden.

En DE VUUR is waarlijk een slechte plaats.

Mark
04-10-04, 08:08
Geplaatst door Joesoef
Gebruik jij je amandelen tijdens de sex?

Een oprecht gelovige vrouw doet in ieder geval een goede poging.

Amen.

sjaen
04-10-04, 08:14
Geplaatst door Ourzazate
[B]En ik vind dat het verboden moet worden aliens of andere griezelige gedaantes verkiesbaar te stellen tav volksvertegenwoordiging...:). Helemaal als ze liegen en alleen voorstellen doen die geboren zijn uit een traumatische ervaring (klitje foetsie)...:).



_ _ _
Geluk van Nederland (VPRO)
_

Afl.: Is uw zoon al besneden? Michael Schaap is boos over zijn besnijdenis. Hij is besneden toen hij acht maanden oud was. Zijn moeder heeft toen een brief aan hem geschreven, die brief vormt de aanzet voor de uitzending. Zelfs de mildste vorm van vrouwenbesnijdenis is een vorm van genitale verminking en een barbaars ritueel. Jongensbesnijdenis daarentegen lijken wij wel normaal te vinden, althans in Europa. In de USA, waar jongensbesnijdenis goed is voor een omzet van meer dan een miljard dollar, is het wel degelijk een onderwerp en wordt er een fel en emotioneel debat gevoerd. Michael Schaap neemt vast een voorschot op een brede maatschappelijke discussie, in Nederland want het valt niet te ontkennen dat jongensbesnijdenis een aantasting is van de lichamelijke integriteit. Een voor jongetjes ongevraagde niet -medisch- noodzakelijke ingreep met verstrekkende gevolgen. De huidbank vaart overigens wel bij deze ingreep want uit recent onderzoek blijkt dat dit stukje erogeen weefsel in de kweek een voetbalveld aan huid kan opleveren. In Het geluk van Nederland aandacht voor dit verzwegen onrecht met o.a. Nico Vissel (chirurg en voormalig joodse religieus besnijder), Abdulwahid van Bommel (imam), Ayaan Hirsi Ali (kamerlid VVD), Leo Mock (historicus en Talmoed deskundige), Marilyn Milos (de godmother van de anti circumcisie beweging in de USA), prof. dr. J.P.A. Nicolai (hoogleraar plastische chirurgie), dr. Peter Ball (die na drie jaar stretchen zichzelf een nieuwe voorhuid aanmat) en last but not least, Michaels moeder. Regie Michael Schaap.
Herhaling 9-10-2004 op Ned. 1.

Tomas
04-10-04, 08:16
Geplaatst door Mark
Een oprecht gelovige vrouw doet in ieder geval een goede poging.

Amen.

Haleluja.

Tomas
04-10-04, 08:29
Geplaatst door sjaen
Geluk van Nederland (VPRO)


Ik kna me niet voorstellen dat het om zo heel veel getraumatiseerde mannen gaat. En als je naar de etnische afkomst kijkt dan zal het aantal denk in naar nul neigen. Ik bedoel dat het in vrnl islamitische landen niet voorkomt. Dat dar dus niemand getraumatiseerd is. Dus om voor die uitzonderingsgevallen een godsdienstig ritueel te verbieden gaat mij veel te ver.

vlegeltje
04-10-04, 09:00
Geplaatst door sjaen
[B]De huidbank vaart overigens wel bij deze ingreep want uit recent onderzoek blijkt dat dit stukje erogeen weefsel in de kweek een voetbalveld aan huid kan opleveren.

Heeft Balkenende nu ook een stukje Islamitische voorhuid op z'n voet?

:stout:

PeterdeJ
04-10-04, 09:31
Geplaatst door Cohen
Oh en voor de rukkers die beweren dat een smegmaslurf ook lekker kan zijn, heb van coltruidragende vrienden gehoord dat ze de gele ring die ontstaat aan de binnenkant (aka. A10) klinisch verwijderen mbv een wattenstaafje, gadver lekker werkje. En dan ook nog hetzelfde staafje voor je oren gebruiken zeker......jeghh
Zo te zien hebben ze jou wijsgemaakt dat je met een voorhuid ook meteen SOA te pakken hebt. En jij, sukkel, gelooft dat ook.

Mill
04-10-04, 09:42
Waarom niet gewoon wachten tot de knaap een jaartje of 15, 16 is, zodat hij zelf kan beslissen of er een stukje piemel wordt afgeknipt of niet?

Ourzazate
04-10-04, 09:44
Geplaatst door sjaen
_ _ _
Geluk van Nederland (VPRO)
_

Afl.: Is uw zoon al besneden? Michael Schaap is boos over zijn besnijdenis. Hij is besneden toen hij acht maanden oud was. Zijn moeder heeft toen een brief aan hem geschreven, die brief vormt de aanzet voor de uitzending. Zelfs de mildste vorm van vrouwenbesnijdenis is een vorm van genitale verminking en een barbaars ritueel. Jongensbesnijdenis daarentegen lijken wij wel normaal te vinden, althans in Europa. In de USA, waar jongensbesnijdenis goed is voor een omzet van meer dan een miljard dollar, is het wel degelijk een onderwerp en wordt er een fel en emotioneel debat gevoerd. Michael Schaap neemt vast een voorschot op een brede maatschappelijke discussie, in Nederland want het valt niet te ontkennen dat jongensbesnijdenis een aantasting is van de lichamelijke integriteit. Een voor jongetjes ongevraagde niet -medisch- noodzakelijke ingreep met verstrekkende gevolgen. De huidbank vaart overigens wel bij deze ingreep want uit recent onderzoek blijkt dat dit stukje erogeen weefsel in de kweek een voetbalveld aan huid kan opleveren. In Het geluk van Nederland aandacht voor dit verzwegen onrecht met o.a. Nico Vissel (chirurg en voormalig joodse religieus besnijder), Abdulwahid van Bommel (imam), Ayaan Hirsi Ali (kamerlid VVD), Leo Mock (historicus en Talmoed deskundige), Marilyn Milos (de godmother van de anti circumcisie beweging in de USA), prof. dr. J.P.A. Nicolai (hoogleraar plastische chirurgie), dr. Peter Ball (die na drie jaar stretchen zichzelf een nieuwe voorhuid aanmat) en last but not least, Michaels moeder. Regie Michael Schaap.
Herhaling 9-10-2004 op Ned. 1.


So...?

ps: Het besnijden van jongetjes is niet alleen een godsdienstig item maar is ook medisch gezien gezond. Een voorbeeld; als je onbesneden bent en je zoent met je partner komt er vocht vrij dat zich rondom de eikel nestelt. Aangezien er een huidje omheen zit kun je je wel voorstellen dat dit binnen no time voor de nodige bacterien zorgt...:). Ook het schoonmaken van een niet onblote eikel is moeilijker dan....:).

Mill
04-10-04, 09:45
Geplaatst door Ourzazate
Ook het schoonmaken van een niet onblote eikel is moeilijker dan....:).

Daarom wordt ie ook ontbloot bij het schoonmaken. Of was jij je haar met je hoofddoek op?

freya
04-10-04, 09:50
Geplaatst door Ourzazate
So...?

ps: Het besnijden van jongetjes is niet alleen een godsdienstig item maar is ook medisch gezien gezond. Een voorbeeld; als je onbesneden bent en je zoent met een meisje komt er vocht vrij dat zich rondom de eikel nestelt. Aangezien er een huidje omheen zit kun je je wel voorstellen dat dit binnen no time voor de nodige bacterien zorgt...:). Ook het schoonmaken van een niet onblote eikel is moeilijker dan....:).

Wat een gezeur.

Je zal moslims de kost moeten geven die zelfs het epileren van je wenkbrouwen als een ongeoorloofd ingrijpen in hoe God je gemaakt heeft, zien.

Maar een stukje wegsnijden dat is dan weer verplicht, omdat de schepping kennelijk toch niet perfect is :vreemd:

Als jij jezelf of je zoontjes wil laten besnijden omdat dat een religeus voorschrift is, dan doe je dan maar. Maar laat die rare drogredenen achterwege alsjeblieft.
Onbesneden mannen zijn niet niet viezer dan besneden en met dat te beweren beledig je een grote bevolkingsgroep :moe:

Ourzazate
04-10-04, 09:50
Geplaatst door Mill
Daarom wordt ie ook ontbloot bij het schoonmaken. Of was jij je haar met je hoofddoek op?

De vraag is of je dan alle hoekjes bacterien-vrij krijgt. In elk geval is het schoonhouden gemakkelijker en praktischer bij een ontblote eenogige worm...:).

Mill
04-10-04, 09:55
Geplaatst door Ourzazate
De vraag is of je dan alle hoekjes bacterien-vrij krijgt. In elk geval is het schoonhouden gemakkelijker en praktischer bij een ontblote eenogige worm...:).

Trek je nagels eruit, dan kan je er beter bij met de washand. Snij je oren af, minder kans op bacteriehaarden. Scheer je hoofd kaal, kan er ook geen troep meer in broeien.

sjaen
04-10-04, 09:56
Geplaatst door Ourzazate


medisch gezien gezond.

De uitzending wordt 9-10 op Ned. 1 herhaald.

http://www.besnijdenisinfo.nl/php/viewtopic.php?topic=701&forum=1&7

:rolleyes:

freya
04-10-04, 09:58
Geplaatst door Mill
Trek je nagels eruit, dan kan je er beter bij met de washand. Snij je oren af, minder kans op bacteriehaarden. Scheer je hoofd kaal, kan er ook geen troep meer in broeien.

Maar wat te doen tegen navelpluisjes? :verward:

Ourzazate
04-10-04, 09:59
Geplaatst door freya
Wat een gezeur.

Je zal moslims de kost moeten geven die zelfs het epileren van je wenkbrouwen als een ongeoorloofd ingrijpen in hoe God je gemaakt heeft, zien.

Maar een stukje wegsnijden dat is dan weer verplicht, omdat de schepping kennelijk toch niet perfect is :vreemd:

Als jij jezelf of je zoontjes wil laten besnijden omdat dat een religeus voorschrift is, dan doe je dan maar. Maar laat die rare drogredenen achterwege alsjeblieft.
Onbesneden mannen zijn niet niet viezer dan besneden en met dat te beweren beledig je een grote bevolkingsgroep :moe:

Besnijden is een plicht voor alle moslims en joden. Epileren niet. God maakt de regels niet wij...:). Waarom mag dit wel en dat niet is een discussie die niet alleen overbodig is maar ook zinloos.

Daarnaast heeft elke regel binnen de Islam een achterliggende gedachte... Zo mogen moslims (en joden) geen varkensvlees eten, omdat varkensvlees de meeste ziektekiemen van alle vleessoorten bevat en omdat het (vanwege verschillende redenen) ongezond is voor het lichaam...:). Dat geldt dus ook tav de besnijdenis. Het is echt niet zo dat God zomaar een regeltje invoert...:).

Tenslotte heb ik niet gezegd dat onbesneden mannen viezer zijn dan besneden mannen. Ik heb alleen aangeven dat het stukje voorhuid een onhygienisch werking kan hebben...:).

Mill
04-10-04, 10:03
Geplaatst door Ourzazate
Het is echt niet zo dat God zomaar een regeltje invoert

Hij schept liever zomaar een voorhuidje.

Ourzazate
04-10-04, 10:03
Geplaatst door Mill
Trek je nagels eruit, dan kan je er beter bij met de washand. Snij je oren af, minder kans op bacteriehaarden. Scheer je hoofd kaal, kan er ook geen troep meer in broeien.

Als je je nagels kort houdt is de kans op bacterien/vuil onder je nagels heel klein. Eens in de zoveel tijd kan je je oren een grondige schoonmaakbeurt laten ondergaan in het ziekenhuis. Oorstaafjes doen het kleine werk. Er zijn goede middeltjes voor je haar en je hoofdhuid om deze schoon te houden...:).

Je vergelijkt het onvergelijkbare met elkaar...:). Een huidje is iets anders dan nagels, oren, haren...:).

taouanza
04-10-04, 10:05
Geplaatst door freya
Maar wat te doen tegen navelpluisjes? :verward:


:haha:

Ourzazate
04-10-04, 10:06
Geplaatst door sjaen
De uitzending wordt 9-10 op Ned. 1 herhaald.

http://www.besnijdenisinfo.nl/php/viewtopic.php?topic=701&forum=1&7

:rolleyes:

Ik snap niet waarom je die link plaatst. Alsof ik interesse heb in eikels die worden besmeerd met bodymilk...:jammer:.

:vreemd:

rambo
04-10-04, 10:09
Damn! Zij is echt ziek. Ze moet echt dringend contact opnemen met een psychiater

Rambo :rambo:

taouanza
04-10-04, 10:10
Geplaatst door rambo
Damn! Zij is echt ziek. Ze moet echt dringend contact opnemen met een psychiater

Rambo :rambo:

Ze is juist een slim en maakt gebruik van onwetendheid. Ketshing :geld:

Ourzazate
04-10-04, 10:11
Geplaatst door Mill
Hij schept liever zomaar een voorhuidje.

God heeft ook 'zomaar' varkens geschapen en slechte mensen die kleine jongetjes verkrachten. God heeft ook 'zomaar' de man geprogrammeerd zodat nagels en haren groeien die weer afgeknipt dienen te worden (althans binnen de Islam)...:).

Niet alles wat geschapen is is goed...:).

TonH
04-10-04, 10:12
Geplaatst door freya
Maar wat te doen tegen navelpluisjes? :verward:

:lol:


http://www.mainz-weisenau.de/smile/essen/kaffeepc.gifMaar wel een lekker onderwerp zo aan je eerste koffie op maandag morgen.

Wat een gelul!

Als ervaringsdeskundige kan ik alle besneden broeders en nieuwsgierige zusters verzekeren dat:

1. Het is NIET lastig of moeilijk een onbesneden eikel geheel bloot te leggen en ook achter de rand te wassen. En dat kun je zo vaak en waar dan ook doen. Onder de douche, in het wastafeltje etc.
Er zijn mensen waarbij de voorhuid te strak is en daar moet wat aan gedaan worden. Is namelijk ook enorm lastig bij seks. Wel eens van een Spaans Zadel gehoord? Daarom kan er dan of besneden of een kleine inkeping gemaakt worden. Verder kan het zgn. toompje te hoog vastzitten. Ook daarvoor kan je huisarts even een klein ingreepje doen. Maar voor het overige is het echt geen enkel probleem. Wat hygiëne betreft.

2. Voor de heren die nu nog niet met de benen stijf over elkaar zitten ter bescherming van hun zaakje rest mij een groot compliment te maken. IK zit wel dubbel... :wow:

vlegeltje
04-10-04, 10:15
Geplaatst door Ourzazate
Ik snap niet waarom je die link plaatst. Alsof ik interesse heb in eikels die worden besmeerd met bodymilk...:jammer:.

:vreemd:

ongevoelige eikel

Daar gaat die discussie over.
Dat een besneden penis een ongevoelige eikel oplevert.
Vind ik wel interessant om te horen.
Dat wist in nml niet.

Mill
04-10-04, 10:15
Geplaatst door Ourzazate
God heeft ook 'zomaar' varkens geschapen en slechte mensen die kleine jongetjes verkrachten. God heeft ook 'zomaar' de man geprogrammeerd zodat nagels en haren groeien die weer afgeknipt dienen te worden (althans binnen de Islam)...:).

Niet alles wat geschapen is is goed...:).

Je kan er zoveel drogredenen tegenaan gooien als je wil ("haren wassen in plaats van knippen, voorhuid knippen in plaats van wassen"), het doet er niet zoveel toe. Van mij mag iedereen zoveel lichaamsdelen verminken als ie wil. Maar waarom niet wachten tot een persoon kenbaar kan maken of ie het wel wil, in plaats van voor hem beslissen?

TonH
04-10-04, 10:21
Geplaatst door vlegeltje
ongevoelige eikel

Daar gaat die discussie over.
Dat een besneden penis een ongevoelige eikel oplevert.
Vind ik wel interessant om te horen.
Dat wist in nml niet.

Voor mannen die steeds vroegtijdig klaarkomen kan besnijdenis een goede oplossing zijn vanwege dat iets ongevoeliger worden van de eikel en het verdwijnen van de uiterst gevoelige zenuwen die in dat voorhuidje zitten.

TonH
04-10-04, 10:23
Binnenland

Telegraaf, ma 4 okt 2004, 08:56

'Joden besnijden is geen leed'
DENHAAG - Het Tweede-Kamerlid Hirsi Ali zou zich beter moeten verdiepen in de gebruiken die zij ter discussie stelt. Dat zei de directeur van het Centrum voor Informatie en Documentatie Israël, R. Naftaniël, maandag.


In een reactie op uitlatingen van het VVD-Kamerlid stelt Naftaniël: " Ze wil een eeuwenoud gebruik onnodig de nek om draaien. Besnijdenissen volgens de joodse traditie zijn niet wreed, richten geen schade aan en veroorzaken geen leed." Hirsi Ali gaat volgens Naftaniël te ver in haar 'anti-religieuze kruistocht'.

Het Kamerlid riep zondag het kabinet op te overwegen jongensbesnijdenis strafbaar te stellen. Besnijdenis bij jongens komt vooral voor in joodse en islamitische kring.

Wel, wel. Gaat er nu eindelijk eens een grote coalitie ontstaan?

Ourzazate
04-10-04, 10:23
Geplaatst door vlegeltje
ongevoelige eikel

Daar gaat die discussie over.
Dat een besneden penis een ongevoelige eikel oplevert.
Vind ik wel interessant om te horen.
Dat wist in nml niet.


Het al dan niet ongevoelig zijn van de eikel heeft vnl te maken met wanneer je besneden bent (jonge leeftijd of niet). Dit hoeft niet zo te zijn maar het kan dus wel...:). Een besneden penis levert trouwens niet per saldo een ongevoelige eikel op. Wel kan er enige ongevoeligheid optreden, maar dat is juist noodzakelijk anders zou je als besneden man continu prikkels in en rondom je eikel voelen...:). Tja, moeder natuur heeft overal aan gedacht...:).

De eikel bij een besneden penis heeft tijdens sex (na verloop van tijd) dezelfde gevoeligheid als de eikel van een onbesneden penis. Hierbij spelen zowel fysieke factoren (bijv. bloedsomloop in en rondom eikel) als psychologische factoren een rol...:).

vlegeltje
04-10-04, 10:28
Geplaatst door TonH
Voor mannen die steeds vroegtijdig klaarkomen kan besnijdenis een goede oplossing zijn vanwege dat iets ongevoeliger worden van de eikel en het verdwijnen van de uiterst gevoelige zenuwen die in dat voorhuidje zitten.

Daar zijn condooms met verdovend glijmiddel voor.

Trouwens hoe weet je op 3 jarige leeftijd dat je vroegtijdig klaarkomt?

Ik ben het wel eens met Mill.

Pas besnijden als de betreffende er zelf voor kan kiezen.

Ourzazate
04-10-04, 10:28
Geplaatst door Mill
Je kan er zoveel drogredenen tegenaan gooien als je wil ("haren wassen in plaats van knippen, voorhuid knippen in plaats van wassen"), het doet er niet zoveel toe. Van mij mag iedereen zoveel lichaamsdelen verminken als ie wil. Maar waarom niet wachten tot een persoon kenbaar kan maken of ie het wel wil, in plaats van voor hem beslissen?

Ja als je zo gaat redeneren dan kun je ook zeggen waarom een man en vrouw een kindje in het leven roepen waar hij/zij nooit om heeft gevraagd...:).

Besnijdenis van mannen binnen de Islam is een religieus iets en daar valt niet over te twisten. Ik ken geen enkele moslim die zijn besnijdenis betreurt. Ik ken zelfs ex-moslims die hun besnijdenis tot op de dag van vandaag toejuichen...:).

David
04-10-04, 10:33
Ik geef mevrouw Hirshi Ali groot gelijk. Voorhuid rules!

~Panthera~
04-10-04, 10:46
Geplaatst door TonH
Wel, wel. Gaat er nu eindelijk eens een grote coalitie ontstaan?
------------

Denk dat ze even vergeten was dat er meer mensen dan alleen Islamieten besneden werden, in haar trieste kruistocht. :moe:

Oeps, foutje.
FF Apeldoorn bellen. :D

plexus
04-10-04, 10:55
Geplaatst door TonH
Binnenland

Telegraaf, ma 4 okt 2004, 08:56

'Joden besnijden is geen leed'
DENHAAG - Het Tweede-Kamerlid Hirsi Ali zou zich beter moeten verdiepen in de gebruiken die zij ter discussie stelt. Dat zei de directeur van het Centrum voor Informatie en Documentatie Israël, R. Naftaniël, maandag.


In een reactie op uitlatingen van het VVD-Kamerlid stelt Naftaniël: " Ze wil een eeuwenoud gebruik onnodig de nek om draaien. Besnijdenissen volgens de joodse traditie zijn niet wreed, richten geen schade aan en veroorzaken geen leed." Hirsi Ali gaat volgens Naftaniël te ver in haar 'anti-religieuze kruistocht'.

Het Kamerlid riep zondag het kabinet op te overwegen jongensbesnijdenis strafbaar te stellen. Besnijdenis bij jongens komt vooral voor in joodse en islamitische kring.


ik denk dat hiermee de zaak afgelopen is..CIDI heeft gesproken!

Ourzazate
04-10-04, 10:57
Geplaatst door vlegeltje


Pas besnijden als de betreffende er zelf voor kan kiezen.

Dus ook pas het kind verwekken als de betreffende er zelf voor kan kiezen...:moe:.

taouanza
04-10-04, 10:59
Geplaatst door Ourzazate
Dus ook pas het kind verwekken als de betreffende er zelf voor kan kiezen...:moe:.

Het zou een hoop ellende schelen.:haha:

Mill
04-10-04, 11:01
Geplaatst door Ourzazate
Dus ook pas het kind verwekken als de betreffende er zelf voor kan kiezen...:moe:.



Geplaatst door Ourzazate
Je vergelijkt het onvergelijkbare.

vlegeltje
04-10-04, 11:03
Geplaatst door Ourzazate
Dus ook pas het kind verwekken als de betreffende er zelf voor kan kiezen...:moe:.

idd
Er zijn al genoeg ongewenste tienerzwangerschappen. :duivels:

en dan bedoel ik met 'de betreffende' het meisje.

Ourzazate
04-10-04, 11:11
Geplaatst door vlegeltje
idd
Er zijn al genoeg ongewenste tienerzwangerschappen. :duivels:

en dan bedoel ik met 'de betreffende' het meisje.

Als je met betreffende het meisje bedoelt dan is er sprake van een zwangerschap wanneer de zaadcel met het eitje loopt te fozen...:). Dan heb je ervoor gekozen. Als je vrouws genoeg bent om jezelf wijdbeens te promoten dan moet je ook vrouws genoeg zijn om de gevolgen te dragen...:).

De meeste ongewenste tienerzwangerschappen worden veroorzaakt door onveilige sex (geen condoom) waarbij geen gebruik wordt gemaakt van de pil. Als zich dan een mens ontwikkelt in je lichaam dan is dat jouw (betreffende ----> meisje) keus geweest...:).

ps: Maar als je in betreffende het kind leest, dan kun je zeggen dat het kind ter aarde komt terwijl het er niet om heeft gevraagd. Dus je moet eerst betreffende vragen zodat je kan iets kan doen in naam van betreffende...:).

Dutchguy
04-10-04, 11:17
Ik ben het wel met Mill eens. Laat het kind zelf beslissen als het er oud genoeg voor is. En hoe je het ook bekijkt, het is en blijft verminking.

nl-x
04-10-04, 11:25
Geplaatst door plexus
ik denk dat hiermee de zaak afgelopen is..CIDI heeft gesproken!

Het is toch wel vreemd op zich, hoe die Israelier maar ook zn bek open trekt, dat gelijk heel de journalistieke wereld mee zit te schrijven.

Ik heb waarlijk geen enkele reactie in de media kunnen vernemen van een Moslim. En die zijn er wel.

Mill
04-10-04, 11:25
Geplaatst door deleted user
Ik ben ervan overtuigt dat het in stand houden van deze traditie baatvoller is dan de tegenstelling daaraan.

Wij gaan ervan uit dat iedereen zijn hele leven lekker gezond alles goed schoon maakt, en er nooit eens een infectie kan ontstaan als gevolg van iets dat er in is blijven steken.

Iedereen wil het beste voor zijn kind. Dus gewoon de besnijdenis (khitaan) toepassen. Lekker fris.

:lole:

En elke dag de tondeuse over het schedeltje, kan de hummel nooit luizen krijgen. Veel frisser. Beter ook niet buiten laten komen, straks loopt de kleine dondersteen een schaafwond, oorontsteking of griepje op. Niet met vriendjes laten spelen, dat loopt maar op vechten uit. De nageltjes maar verwijderen, preventief, want een schimmelnagel heb je zo opgelopen!

Wat er aan die navelpluisjes kan worden gedaan weet ik nog niet.

David
04-10-04, 11:28
Geplaatst door Mill
Wat er aan die navelpluisjes kan worden gedaan weet ik nog niet.


Een gedeeltelijke buikamputatie. Is meteen de kans op brandend maagzuur, blindedarmonsteking en darminfecties weg. Wel zo fris.



Heeft niemand hier ooit van een douche gehoord? Sanex? Washandjes? Ik noem maar een paar dwarsstraten.

Goodnight
04-10-04, 11:29
Het eerste wat ik dacht toen ik van deze 'stunt'van AHA hoorde was:
De moslims zitten momenteel in een zwakke positie dat het me niet zou verbazen als ze het er door heen kreeg ook nog.Maar gelukkig hebben we onze joodse lotgenoten en AHA kan schreeuwen en roepen wat ze wil, ze krijgt dit never van zijn leven erdoor heen.

GELUKKIG maar.......
Dit is een eeuwenoude traditie die stamt uit de tijd van profeet Ibrahim, dit is het teken van verbondenheid tussen de kinderen van Ibrahim met Allah, vandaar dat zowel joden als moslims besnijden.

En dan komt huppeltrutje en die gaat dit gegeven wel even veranderen.

Ouders krijgen kinderen, ze voeden die kinderen volgens hun normen en waarden op.Als ze het volgens de normen en waarden van een ander moeten doen kunnen ze net zo goed geen kinderen nemen.Religie heeft bepaalde regels, dit is een hele belangrijke binnen de Islam en Jodendom, ze moet niet verwachten dat men dit klakkeloos zal gaan veranderen.
Wat volgt hierna?Moslims mogen hun kinderen geen islamitisch klinkende namen meer geven?Want die kinderen worden op die manier geindroctineerd?
En de voors die zullen ongetwijfeld roepen dat het de keuze van een kind moet zijn.Laat hem zelf kiezen hoe hij/zij wil heten?

Over verminking gesproken: laat AHA maar eens voor elkaar krijgen dat het verboden wordt dat men oorgaatjes laat schieten bij kleine baby's!!!

Goodnight
04-10-04, 11:30
Bovendien is het geen gezicht zo'n hangvel :ego:

David
04-10-04, 11:32
Geplaatst door Goodnight
Bovendien is het geen gezicht zo'n hangvel :ego:


Wel waar. En daarbij, hoe weet jij dat?

Mill
04-10-04, 11:32
Geplaatst door Goodnight
Over verminking gesproken: laat AHA maar eens voor elkaar krijgen dat het verboden wordt dat men oorgaatjes laat schieten bij kleine baby's!!!

Eigen normen en waarden gaan voor hoor, ook bij oorbel-ouders, anders kunnen ze net zo goed geen kinderen nemen.

Zwarte Schaap
04-10-04, 11:32
Tijdens een bepaalde communistische regering in Bulgarije kregen moslims een jaar gevangenisstraf als ze hun zoon lieten besnijden. Ik verheug me er ook op om dat hier in Nederland mee te maken.

Op sommige scholen probeert men al om islamitishce kinderen te dwingen om hun naaktheid voor iedereen te tonen, hebben ze ook bij mij geprobeeerd.

Wat is next? Verbod om Ramadan te doen als je werkt? Een verbod om naar Mekka te gaan of een plicht om varkensvlees te eten? Of mag men binnenkort niet meer richting Mekka bidden maar moet men juist op den haag georienteerd zijn?

Echt lachen met deze gefrustreerde leugenares. Wel dom van haar dat ze geen rekening heeft gehouden met de Joodse belangen in Nederland, alleen al daarom is deze zaak voor haar al bij voorbaat verloren.

Goodnight
04-10-04, 11:35
Geplaatst door Mill
Eigen normen en waarden gaan voor hoor, ook bij oorbel-ouders, anders kunnen ze net zo goed geen kinderen nemen.

Jouw argumenten ken ik nu wel.

Dit was om duidelijk te maken waar de prioriteiten van AHA duidelijk liggen wise guy!

Goodnight
04-10-04, 11:36
Geplaatst door David
Wel waar. En daarbij, hoe weet jij dat?

Niet waar, ziet er niet uit! :duivels:


:nerveus: vertel ik lekker niet!

TonH
04-10-04, 11:38
Geplaatst door nl-x
Het is toch wel vreemd op zich, hoe die Israelier maar ook zn bek open trekt, dat gelijk heel de journalistieke wereld mee zit te schrijven.

Volgens mij is hij Nederlander...


Ik heb waarlijk geen enkele reactie in de media kunnen vernemen van een Moslim. En die zijn er wel.



Volkskrant: http://www.volkskrant.nl/binnenland/1096868601530.html
maandag 4 oktober 2004 uur.
'Joden besnijden is geen leed'
ANP


DEN HAAG - Het Tweede-Kamerlid Hirsi Ali zou zich beter moeten verdiepen in de gebruiken die zij ter discussie stelt. Dat zei de directeur van het Centrum voor Informatie en Documentatie Israël, R. Naftaniël, maandag.


In een reactie op uitlatingen van het VVD-Kamerlid stelt Naftaniël: 'Ze wil een eeuwenoud gebruik onnodig de nek om draaien. Besnijdenissen volgens de joodse traditie zijn niet wreed, richten geen schade aan en veroorzaken geen leed.' Hirsi Ali gaat volgens Naftaniël te ver in haar 'anti-religieuze kruistocht'.

Het Kamerlid riep zondag het kabinet op te overwegen jongensbesnijdenis strafbaar te stellen. Besnijdenis bij jongens komt vooral voor in joodse en islamitische kring.

Hirsi Ali heeft het echter alleen op de islamitische traditie gemunt, denkt D. Maddoe, voorzitter van de Nederlandse Moslimraad. 'Ze probeert weer aandacht te vragen voor zichzelf en de moslimgemeenschap in een kwaad daglicht te stellen.'

Maddoe vindt dat het Kamerlid met haar voorstel wederom tornt aan de grondwettelijk bepaalde vrijheid van godsdienst. Hij benadrukt dat jongensbesnijdenis volgens islamitische traditie niets te maken heeft met verminking en noemt het voorstel 'te gek voor woorden'.

De voorzitter van de Moslimraad is niet bang dat jongensbesnijdenis op termijn daadwerkelijk stafbaar wordt. 'Ik denk niet dat het kabinet dit plan serieus neemt.'

:fpetaf:

freya
04-10-04, 11:38
Geplaatst door Mill

Wat er aan die navelpluisjes kan worden gedaan weet ik nog niet.

:zegniets:

Dutchguy
04-10-04, 11:39
Geplaatst door Goodnight
Bovendien is het geen gezicht zo'n hangvel :ego:

Dat is een kwestie van smaak. Een uitgedroogde knop vind ik nou ook niet echt alles.

Goodnight
04-10-04, 11:39
Geplaatst door deleted user
Precies! Het overgrote deel van de Amerikaanse oorlogsnatie doet trouwens ook gewoon mee met de Moslims. :) Maar daar zal AHA verandering in brengen.

freya
04-10-04, 11:40
Geplaatst door David
Wel waar. En daarbij, hoe weet jij dat?

:hihi:

TonH
04-10-04, 11:42
Geplaatst door Zwarte Schaap
Op sommige scholen probeert men al om islamitishce kinderen te dwingen om hun naaktheid voor iedereen te tonen, hebben ze ook bij mij geprobeeerd.

:confused:

Goodnight
04-10-04, 11:42
Geplaatst door freya
:hihi:

ow als moslimvrouw wordt me het zwijgen opgelegd! :ego:

freya
04-10-04, 11:43
Geplaatst door Goodnight
Het eerste wat ik dacht toen ik van deze 'stunt'van AHA hoorde was:
De moslims zitten momenteel in een zwakke positie dat het me niet zou verbazen als ze het er door heen kreeg ook nog.Maar gelukkig hebben we onze joodse lotgenoten en AHA kan schreeuwen en roepen wat ze wil, ze krijgt dit never van zijn leven erdoor heen.

GELUKKIG maar.......
Dit is een eeuwenoude traditie die stamt uit de tijd van profeet Ibrahim, dit is het teken van verbondenheid tussen de kinderen van Ibrahim met Allah, vandaar dat zowel joden als moslims besnijden.

En dan komt huppeltrutje en die gaat dit gegeven wel even veranderen.

Ouders krijgen kinderen, ze voeden die kinderen volgens hun normen en waarden op.Als ze het volgens de normen en waarden van een ander moeten doen kunnen ze net zo goed geen kinderen nemen.Religie heeft bepaalde regels, dit is een hele belangrijke binnen de Islam en Jodendom, ze moet niet verwachten dat men dit klakkeloos zal gaan veranderen.
Wat volgt hierna?Moslims mogen hun kinderen geen islamitisch klinkende namen meer geven?Want die kinderen worden op die manier geindroctineerd?
En de voors die zullen ongetwijfeld roepen dat het de keuze van een kind moet zijn.Laat hem zelf kiezen hoe hij/zij wil heten?

Over verminking gesproken: laat AHA maar eens voor elkaar krijgen dat het verboden wordt dat men oorgaatjes laat schieten bij kleine baby's!!!

Ahum.......... niet een erg sterke argumentatie, als dit stukje over besnijdenis van meisjes zou gaan.................

freya
04-10-04, 11:45
Geplaatst door deleted user
Als je zo'n vierkant ding in je huiskamer hebt staan, dan komt zo'n wormvormig aanhangsel ongetwijfelt wel eens per jaar op de beeldscherm voorbij bungelen. En mocht dat niet het geval zijn, dan kijk je waarschijnlijk niet naar Westerse kanalen.
:zwaai:

:haha:

Goodnight
04-10-04, 11:45
Geplaatst door deleted user
Zij wilt de Moslims verzwakken. Dat wil 'iedereen' eigenlijk, want we zijn nog steeds niet zwak genoeg, zo lang we nog moslims zijn. :)

een van de tekenen waaraan je kan afleiden of een jongen moslim is, is meestal toch of hij besneden is of niet.
Dit geldt ook voor joden.
Als ze het erdoorheen krijgt dat besnijden van jongens strafbaar gesteld wordt, is die verbondenheid er ook minder snel.....

Weet je wat voor gevoel ik nu ineens krijg?

Ik moet ineens aan de Spaanse inqusitie denken toen de joden hun geloof niet openlijk mochten belijden en ze voor het oog Katholiek waren maar stiekem vasthielden aan het Jodendom.......

Zwarte Schaap
04-10-04, 11:46
Geplaatst door freya
Ahum.......... niet een erg sterke argumentatie, als dit stukje over besnijdenis van meisjes zou gaan.................

Dat klopt, meisjesbesnijdenis is geen religieuze gebod verder is het bij meisjes een verlies van een belangrijk orgaan, dat is wel echte verminking.

Mill
04-10-04, 11:48
Geplaatst door Goodnight
Als ze het erdoorheen krijgt dat besnijden van jongens strafbaar gesteld wordt, is die verbondenheid er ook minder snel.

Als een jongen die verbondenheid graag tot uitdrukking wil laten komen via de circumcisie, dan kan hij dat toch gewoon doen, op z'n 15e of zo?

Goodnight
04-10-04, 11:49
Geplaatst door deleted user
Als je zo'n vierkant ding in je huiskamer hebt staan, dan komt zo'n wormvormig aanhangsel ongetwijfelt ongewenst wel eens per jaar op de beeldscherm voorbij bungelen. En mocht dat niet het geval zijn, dan kijk je waarschijnlijk niet naar Westerse kanalen.
:zwaai:

En mocht je geen Westerse kanalen hebben en je loopt toevallig door de stad dan kan het zo zijn dat je geconfronteerd wordt met allerlei twijfelachtige lectuur.


Ook kan je als vrouw lopen door een parkje 2 uur s'middags ineens geconfronteerd worden met een mijnheer de de behoefte voelt om jou een blik op zijn aanhangsel te laten werpen :hihi:

Dutchguy
04-10-04, 11:50
Geplaatst door Zwarte Schaap
Dat klopt, meisjesbesnijdenis is geen religieuze gebod verder is het bij meisjes een verlies van een belangrijk orgaan, dat is wel echte verminking.

Niet altijd, het varieert van een klein sneetje in de 'voorhuid' van de clitoris tot het weghalen van alles tot de grote schaamlippen aan toe.

Ik merk dat dit vooral een discussie wordt waarbij moslims aangevallen zouden worden, waarschijnlijk door de uitlatingen van AHA. Maar ook in de USA worden kinderen besneden.
Ik snap het nut van zo'n maatregel niet. Waarom zou je je kind dit laten ondergaan als je weet dat het een uiterst onplezierige gebeurtenis voor je kind is terwijl het niet noodzakelijk is. Leer je kind om zich goed te wassen, lijkt me veel kindvriendelijker.

Goodnight
04-10-04, 11:50
Geplaatst door Mill
Als een jongen die verbondenheid graag tot uitdrukking wil laten komen via de circumcisie, dan kan hij dat toch gewoon doen, op z'n 15e of zo?

is een deel van zijn opvoeding.Je begint ook niet met het leren van de Islam pas op de 15de omdat een kind er dan zelf voor kan kiezen.

Tomas
04-10-04, 11:51
Geplaatst door Mill
Als een jongen die verbondenheid graag tot uitdrukking wil laten komen via de circumcisie, dan kan hij dat toch gewoon doen, op z'n 15e of zo?

Jij weet net als deze vieze voorhuiddrager dat een jongetje van 15 echt niet vrijwillig afstand neemt van z'n grootste hobby. Dat maakt de voorhuidloze snel eenzaam.

Tomas
04-10-04, 11:51
Geplaatst door Goodnight
is een deel van zijn opvoeding.Je begint ook niet met het leren van de Islam pas op de 15de omdat een kind er dan zelf voor kan kiezen.

Zie je echt geen verschil tussen die twee?

Mill
04-10-04, 11:53
Geplaatst door Tomas
Jij weet net als deze vieze voorhuiddrager dat een jongetje van 15 echt niet vrijwillig afstand neemt van z'n grootste hobby. Dat maakt de voorhuidloze snel eenzaam.

Sterkste punt tot nu toe. Zonder dollen.

Zwarte Schaap
04-10-04, 11:53
Geplaatst door Goodnight
een van de tekenen waaraan je kan afleiden of een jongen moslim is, is meestal toch of hij besneden is of niet.
Dit geldt ook voor joden.
Als ze het erdoorheen krijgt dat besnijden van jongens strafbaar gesteld wordt, is die verbondenheid er ook minder snel.....

Weet je wat voor gevoel ik nu ineens krijg?

Ik moet ineens aan de Spaanse inqusitie denken toen de joden hun geloof niet openlijk mochten belijden en ze voor het oog Katholiek waren maar stiekem vasthielden aan het Jodendom.......

In 1984 heeft men nog een groep joden ontdekt die nog steeds stiekum joods waren in portugal.

Een buurman uit mijn dorp heeft in de Spaanse burger oorlog voor Franco gevochten. Ze hadden een Spaanse bevelvoerder. Op een dag toen het el AId was, nam hij drie vrome moslims mee naar zijn huis en heeft hij ze naar de kelder gebracht. Daar was een ruimte ingericht als mini Moskee. Daar heeft de Spaanse bevelvoerder met ze gebeden en zelf de schaap geslacht. Hij was een afstammeling van de spaanse moslims die gedwongen werden om katholiek te worden maar toch was dat dus niet gelukt.

Ourzazate
04-10-04, 11:56
Geplaatst door Goodnight
Maar gelukkig hebben we onze joodse lotgenoten en AHA kan schreeuwen en roepen wat ze wil, ze krijgt dit never van zijn leven erdoor heen.



Gelukkig??? Of moslims in dit opzicht de joden nu wel of niet als 'lotgenoten' hebben, wat mw. Klitloos wil zal toch nooit gebeuren...:).

En zoals iedereen weet stijgt in Nederland het aantal moslims elk jaar weer met zowel moslimkinderen als met autochtonen die moslim worden. Dit betekent juist een consequente aanwezigheid van deze verplichte godsdienstige ingreep...:).

nl-x
04-10-04, 11:57
Ach, weet je wat, ik geef AHA even een voorzetje tov de Joden: Gooi het op 'opzichtige' besnijdenissen. Wan dan mag de Joodse wel en de islamitische niet!

nl-x
04-10-04, 12:01
Geplaatst door deleted user

Geplaatst door Zwarte Schaap
Dat klopt, meisjesbesnijdenis is geen religieuze gebod verder is het bij meisjes een verlies van een belangrijk orgaan, dat is wel echte verminking.
Meisjesbesnijdenis is geen gebod hoor. Het behoort tot de aanbevolen (mustahaab) daden. Maar is niet net zoals de besnijdenis bij jongens, die verplicht is.

Lees maar: http://www.maroc.nl/islam/forums/showthread.php?s=&threadid=107918

Weet dat het krijgen van zoveel mogelijk kinderen zeer belangrijk is, en sterk wordt aangemoedigd in de Islaam.
Wie probeer je te overtuigen :hihi:

Ourzazate
04-10-04, 12:02
Geplaatst door deleted user
Meisjesbesnijdenis is geen gebod hoor. Het behoort tot de aanbevolen (mustahaab) daden. Maar is niet net zoals de besnijdenis bij jongens, die verplicht is.

Lees maar: http://www.maroc.nl/islam/forums/showthread.php?s=&threadid=107918

Weet dat het krijgen van zoveel mogelijk kinderen zeer belangrijk is, en sterk wordt aangemoedigd in de Islaam.

Op jouw eerste punt tav meisjesbesnijdenis bestaat de nodige twijfel. Je zegt dat het aanbevolen is binnen de Islam, terwijl de meisjesbesnijdenis een faraotisch ritueel is die niets te maken heeft met Islam...:).

Ik geloof niet dat het aanbevelenswaardig is dat moslims zich conformeren aan zaken die een faraotische oorsprong genieten...:).

Het krijgen van kinderen is inderdaad goed en verplicht (indien mogelijk). Maar 'zoveel mogelijk kinderen' is overdreven. 'Veel' kinderen is subjectief en dient te worden uitgelegd naar tijd, middelen van bestaan etc...:).

Zwarte Schaap
04-10-04, 12:03
Geplaatst door deleted user
Meisjesbesnijdenis is geen gebod hoor. Het behoort tot de aanbevolen (mustahaab) daden. Maar is niet net zoals de besnijdenis bij jongens, die verplicht is.

Wat zeg ik dan?

Tomas
04-10-04, 12:04
Geplaatst door Ourzazate
Op jouw eerste punt tav meisjesbesnijdenis bestaat de nodige twijfel. Je zegt dat het aanbevolen is binnen de Islam, terwijl de meisjesbesnijdenis een faraotisch ritueel is die niets te maken heeft met Islam...:).

Ik geloof niet dat het aanbevelenswaardig is dat moslims zich conformeren aan zaken die een faraotische oorsprong genieten...:).

Het krijgen van kinderen is inderdaad goed en verplicht (indien mogelijk). Maar 'zoveel mogelijk kinderen' is overdreven. 'Veel' kinderen is subjectief en dient te worden uitgelegd naar tijd, middelen van bestaan etc...:).

Farao's zijn ook mensen hoor.

Zwarte Schaap
04-10-04, 12:06
Geplaatst door deleted user
Ach wat boeit dat nou. Wie luistert er nou nog naar een Zwarte schaap. We hebben genoeg aan Hirsi Ali. :p

Volgens mij had ik duidelijk gesteld dat het geen religieuze gebod is voor meisjes.

TonH
04-10-04, 12:06
Geplaatst door nl-x
Gooi het op 'opzichtige' besnijdenissen. Wan dan mag de Joodse wel en de islamitische niet!

He, ik wist niet dat er een verschil tussen zat? Wat is dat dan?

~Panthera~
04-10-04, 12:10
Ik WOU dus even een boterham gaan eten, http://members.ams.chello.nl/b.lameris/2258.gif vliegen er allerlei besneden en onbesneden vleeswaren over het scherm. :moe:

Eet smakelijk alsnog. :hihi:

TonH
04-10-04, 12:16
Toen God Abraham gebood om zichzelf en zijn zoon Ismaël te besnijden, was er geen mogelijkheid om te zeggen: "Nee, liever niet." Gods woorden lieten aan duidelijkheid niets te wensen over:

"Dit is Mijn verbond, dat gijlieden houden zult tussen Mij en tussen u, en tussen uw zaad na u: dat al wat mannelijk is, u besneden worde. En gij zult het vlees uwer voorhuid besnijden; en dat zal tot een teken zijn van het verbond tussen Mij en tussen u. Een zoontje dan van acht dagen zal u besneden worden, al wat mannelijk is in uw geslachten: de ingeborene van het huis, en de gekochte met geld van allen vreemde, welke niet is van uw zaad; De ingeborene van uw huis, en de gekochte met uw geld zal zekerlijk besneden worden; en Mijn verbond zal zijn in ulieder vlees, tot een eeuwig verbond. En wat mannelijk is, de voorhuid hebbende, wiens voorhuids vlees niet zal besneden worden, dezelve ziel zal uit haar volken uitgeroeid worden; hij heeft Mijn verbond gebroken." Spreekt God tot Abraham in Genesis 17,10-14.

:verward:

Van de drie godsdiensten die zich aan dit gebod te houden hebben, bevinden zich dus alleen de joden en moslims zich op het juiste pad naar De Licht.

De meeste christenen zijn op weg naar De Vuur...

Ourzazate
04-10-04, 12:19
Geplaatst door Tomas
Farao's zijn ook mensen hoor.

Ongelovige mensen die zichzelf als een god zagen...:).

Goodnight
04-10-04, 12:21
Geplaatst door Tomas
Zie je echt geen verschil tussen die twee? Nee, mijn zoon is ook besneden toen hij oud genoeg voor was.Ik vind het zelf schoner en hygienischer mar de belangrijkste reden is omdat het een gebod van Allah is.
Toen hij werd besneden mocht het niet VOOR het tweede jaar plaatsvinden.
Nu wordt aangeraden het zo jong mogelijk te laten doen.....het liefst als ze een paar maanden oud zijn.Hebben ze er minder last van schijnt het.

Ow dit komt van de dokters zelf dus....

mark61
04-10-04, 12:22
Geplaatst door Joesoef
Gebruik jij je amandelen tijdens de sex?

Is sex vies dan?

Tomas
04-10-04, 12:22
Geplaatst door Goodnight
Nee, mijn zoon is ook besneden toen hij oud genoeg voor was.Ik vind het zelf schoner en hygienischer mar de belangrijkste reden is omdat het een gebod van Allah is.
Toen hij werd besneden mocht het niet VOOR het tweede jaar plaatsvinden.
Nu wordt aangeraden het zo jong mogelijk te laten doen.....het liefst als ze een paar maanden oud zijn.Hebben ze er minder last van schijnt het.

Ow dit komt van de dokters zelf dus....

Wat jou betreft is een kind iets leren hetzelfde als iets wegsnijden. Nou fijn om te weten. Lijkt me toch vervelend als je moeder het verschil niet ziet.

Tomas
04-10-04, 12:23
Geplaatst door Ourzazate
Ongelovige mensen die zichzelf als een god zagen...:).

Dus zoiets als een islamitische geleerde voor een christen.

Goodnight
04-10-04, 12:25
Geplaatst door Tomas
Wat jou betreft is een kind iets leren hetzelfde als iets wegsnijden. Nou fijn om te weten. Lijkt me toch vervelend als je moeder het verschil niet ziet.

Lijkt me dom als je niet leest dat ik duidelijk stel dat het een gebod binnen de Islam en het Jodendom is en je kan dus niet je kind het een leren en het ander nalaten.Of is dit te moeilijk te bevatten voor je?

Hij is er uitermate happy mee met zijn moeder die inziet dat het een het ander niet uitsluit :wink:

Tomas
04-10-04, 12:27
Geplaatst door Goodnight
Lijkt me dom als je niet leest dat ik duidelijk stel dat het een gebod binnen de Islam en het Jodendom is en je kan dus niet je kind het een leren en het ander nalaten.Of is dit te moeilijk te bevatten voor je?

Hij is er uitermate happy mee met zijn moeder die inziet dat het een het ander niet uitsluit :wink:

Waarom kan jij niet bevatten dat je de keus aan het kind op een iets latere leeftijd kan overlaten? En hoe kan hij beoordelen dat jij de juiste keuze maakt? Als ik lees wat er een onzin, tot wattenstaafjes aan toe over de voorhuid wordt verkondigd hier, dan is het toch wel duidelijk dat dit absoluut niet het geval is?

Tomas
04-10-04, 12:28
Geplaatst door deleted user
In al-Islaam is er in de eerste plaats geen 'rangorde' bij de geleerden en in de tweede plaats is kritiek toegestaan onder de geleerden en kan deze zelfs door hun studenten gegeven worden. http://www.maroc.nl/nieuws/forums/images/smilies/coolgleamA.gif

Wat een zinloze toevoeging.

Ourzazate
04-10-04, 12:29
Geplaatst door Tomas
Dus zoiets als een islamitische geleerde voor een christen.

Nee, zoiets als een mens die zichzelf als een god ziet en profileert voor andere mensen...:).

Ourzazate
04-10-04, 12:31
Geplaatst door Tomas
Waarom kan jij niet bevatten dat je de keus aan het kind op een iets latere leeftijd kan overlaten? En hoe kan hij beoordelen dat jij de juiste keuze maakt? Als ik lees wat er een onzin, tot wattenstaafjes aan toe over de voorhuid wordt verkondigd hier, dan is het toch wel duidelijk dat dit absoluut niet het geval is?

Ken jij dan moslimkinderen of volwassenen voor mijn part die niet vinden dat hun ouders de juiste beslissing hebben genomen tav besnijdenis...? Ik betwijfel het...:).

David
04-10-04, 12:32
Ik denk dat het voorstel van Mevrouw Hirshi Ali het niet gaat halen, en dat iedereen zich hier een beetje druk maakt voor niks.

Joesoef
04-10-04, 12:33
Geplaatst door mark61
Is sex vies dan?

Je maakt een ongelukkige quote. Tomas refereerde aan het verwijderen van amandelen en ik zijj dat ik geen verband zach met de besnijdenis van een voorhuidje.



Maar sex an amandelen, tja.......
Doet het mij denken aan deap throat. Maar dat amandelen daarbij stimulerend kunnen zijn kan ik niet geloven.

mark61
04-10-04, 12:34
Geplaatst door deleted user
Als je zo'n vierkant ding in je huiskamer hebt staan, dan komt zo'n wormvormig aanhangsel ongetwijfelt ongewenst wel eens per jaar op de beeldscherm voorbij bungelen. En mocht dat niet het geval zijn, dan kijk je waarschijnlijk niet naar Westerse kanalen.
:zwaai:

Ik kijk nooit naar zulke kanalen.

Goodnight
04-10-04, 12:37
Geplaatst door Tomas
Waarom kan jij niet bevatten dat je de keus aan het kind op een iets latere leeftijd kan overlaten? En hoe kan hij beoordelen dat jij de juiste keuze maakt? Als ik lees wat er een onzin, tot wattenstaafjes aan toe over de voorhuid wordt verkondigd hier, dan is het toch wel duidelijk dat dit absoluut niet het geval is?

De redenen heb ik al opgegeven alleen je hebt weer je eigenwijmuts aan vandaag nogmaals:

Op latere leeftijd is het pijnlijker, dokters bevelen zelfs aan om het vlak na de geboorte uit te laten voeren.
Ik kies er voor als moedere om het jong te laten gebeuren.Hij heeft er geen trauma aan overgehouden, neemt het me niet kwalijk so wha't's seems to be the problem?
Als ik ervoor kies om mijn kind islamitisch op te voeden dan ga ik er van uit dat ik weet wat ik doe.Als ik twijfel zal ik het uiteraard niet doen.Ik twijfel niet, weet dat dit de juiste keus voor mijn kind is en heb die beslissing genomen.
Hoe weet jij of de opvoeding die jij je kinderen geeft de juiste is?
Of de beslissingen die je voor hen hebt genomen....of heb je alle beslissingen uitgesteld tot ze 15 jaar oud zijn?
En waarom 15?
Is 15 de leeftijd dat een kind een weloverwogen beslissing kan nemen ofzo?
Mijn zoon is bijna 14, hij heeft wel andere dingen aan zijn hoofd dan over een jaar te moeten beslissen of hij zich laat besnijden of niet 9 als dit nog niet het geval was).

Kortom ik vind het echt klinkklare onzin!
Ik ben moslim, ik heb mijn zoon volgens islamitische gewoonte laten besnijden.Ik heb er niet voor gekozen om het uit te stellen tot hij 15 of 19 of 30 is.Nee ik heb die beslissing toen genomen zoals mijn ouders dat deden en zoals hun ouders dat deden enzovoort enzovoort.

Tomas
04-10-04, 12:39
Geplaatst door Ourzazate
Ken jij dan moslimkinderen of volwassenen voor mijn part die niet vinden dat hun ouders de juiste beslissing hebben genomen tav besnijdenis...? Ik betwijfel het...:).

Lees het topic na dan zie je dat er gisteravond (niet geheel toevallig) ook een documentaire was.

Maar ik begrijp na het lezen van dit topic hoe goed indoctrinatie werkt in een kind dat geen mogelijkheid heeft om de andere keuze te overwegen. Was jij niet de zot met de wattenstaafjes? Ik zou je bijna uitnodigen...

Goodnight
04-10-04, 12:39
Geplaatst door David
Ik denk dat het voorstel van Mevrouw Hirshi Ali het niet gaat halen, en dat iedereen zich hier een beetje druk maakt voor niks.

Sssst...stil!
Dat weet iedereen, maar het is weer zo'n lekkere ouwe afzeiktopic! :D

Tomas
04-10-04, 12:43
Geplaatst door Goodnight
De redenen heb ik al opgegeven alleen je hebt weer je eigenwijmuts aan vandaag nogmaals:

Op latere leeftijd is het pijnlijker, dokters bevelen zelfs aan om het vlak na de geboorte uit te laten voeren.
Ik kies er voor als moedere om het jong te laten gebeuren.Hij heeft er geen trauma aan overgehouden, neemt het me niet kwalijk so wha't's seems to be the problem?
Als ik ervoor kies om mijn kind islamitisch op te voeden dan ga ik er van uit dat ik weet wat ik doe.Als ik twijfel zal ik het uiteraard niet doen.Ik twijfel niet, weet dat dit de juiste keus voor mijn kind is en heb die beslissing genomen.
Hoe weet jij of de opvoeding die jij je kinderen geeft de juiste is?
Of de beslissingen die je voor hen hebt genomen....of heb je alle beslissingen uitgesteld tot ze 15 jaar oud zijn?
En waarom 15?
Is 15 de leeftijd dat een kind een weloverwogen beslissing kan nemen ofzo?
Mijn zoon is bijna 14, hij heeft wel andere dingen aan zijn hoofd dan over een jaar te moeten beslissen of hij zich laat besnijden of niet 9 als dit nog niet het geval was).

Kortom ik vind het echt klinkklare onzin!
Ik ben moslim, ik heb mijn zoon volgens islamitische gewoonte laten besnijden.Ik heb er niet voor gekozen om het uit te stellen tot hij 15 of 19 of 30 is.Nee ik heb die beslissing toen genomen zoals mijn ouders dat deden en zoals hun ouders dat deden enzovoort enzovoort.

Ik twijfel altijd en weet niks zeker maar heb niet alleen daarom niks bij mijn kinderen laten verwijderen. Ik kan me niet voorstellen dat ik ooit om welk dogma dan ook iets bij mijn kinderen zou laten verwijderen.

Mijn vraag was en is nog altijd waarom jij daar geen verschil in ziet. Dat je nu als argument gebruikt dat het op latere leeftijd eventueel traumatisch kan zijn, is nog altijd geen reden om te stellen dat besnijden gelijkwaardig is aan opvoeden. Het enig wat het zegt is dat het op latere leeftijd traumatischer is. Op zich een redelijke constatering lijkt mij. Zeker omdat het "kind" dan ook weet wat er een onzin over voorhuidjes wordt verkondigd.

mark61
04-10-04, 12:48
Geplaatst door deleted user
Nee? Kijk je niet naar bijvoorbeeld Kopspijkers of naar BNN of naar ... ? Bovendien beheers jij niet wat er op iedere medium wordt laten zien en waar jij 'toevalligerwijs' jouw ogen op richt.

Laat staan als je ook nog eens per ongeluk tijdens een strand(duin)wandeling op het naakte gedeelte terecht komt. Genant eigenlijk. :)

Ik heb van mijn leven nog geen penis op tv gezien. Ligt misschien ook aan mijn inschatting wat ik van een programma kan verwachten. Zelfs op het strand lukt het mij om niet gebiologeerd te raken door andermans lichaam. Nou ja, mannelijk lichaam dan. Verdenk jou eerder van stiekeme belangstelling. Ik zou me voor elke wandeling informeren over de ligging van evt. naaktstranden.

David
04-10-04, 12:49
Geplaatst door mark61
Ik heb van mijn leven nog geen penis op tv gezien. Ligt misschien ook aan mijn inschatting wat ik van een programma kan verwachten. Zelfs op het strand lukt het mij om niet gebiologeerd te raken door andermans lichaam. Nou ja, mannelijk lichaam dan. Verdenk jou eerder van stiekeme belangstelling. Ik zou me voor elke wandeling informeren over de ligging van evt. naaktstranden.



Ik vind met name die duinwandelingen dubieus. Duinwandelingen in de buurt van naaktstranden. Hoeveel toeval is er in de wereld?

Tomas
04-10-04, 12:54
Geplaatst door Joesoef
Je maakt een ongelukkige quote. Tomas refereerde aan het verwijderen van amandelen en ik zijj dat ik geen verband zach met de besnijdenis van een voorhuidje.



Maar sex an amandelen, tja.......
Doet het mij denken aan deap throat. Maar dat amandelen daarbij stimulerend kunnen zijn kan ik niet geloven.

Lees aub nog eens wat ik schreef. Ik schat jou toch echt hoger in.

Goodnight
04-10-04, 12:56
Geplaatst door Tomas
Ik twijfel altijd en weet niks zeker maar heb niet alleen daarom niks bij mijn kinderen laten verwijderen. Ik kan me niet voorstellen dat ik ooit om welk dogma dan ook iets bij mijn kinderen zou laten verwijderen.

Mijn vraag was en is nog altijd waarom jij daar geen verschil in ziet. Dat je nu als argument gebruikt dat het op latere leeftijd eventueel traumatisch kan zijn, is nog altijd geen reden om te stellen dat besnijden gelijkwaardig is aan opvoeden. Het enig wat het zegt is dat het op latere leeftijd traumatischer is. Op zich een redelijke constatering lijkt mij. Zeker omdat het "kind" dan ook weet wat er een onzin over voorhuidjes wordt verkondigd.

Ik twijfel ook,maar niet wat het geloof betreft.Voor mij is dat de absolute waarheid, dus waarom zou ik dat in twijfel gaan trekken?Is niet echt logisch.

Besnijden van een jongen is voor mij een onderdeel van de opvoeding.Ik heb je al meerdere malen uitgelegd waarom en dat ga ik echt niet eindeloos voortzetten.

mark61
04-10-04, 12:59
By the way, als ik het goed begrijp heeft niemand die docu feitelijk ook gezien. Ik wel, en ik kan vertellen dat AHA geen nieuwe anti-islamkruistocht is begonnen, maar door de filmmaker op suggestieve wijze werd gevraagd de consequentie te trekken uit haar anti-FGM-standpunt. Met tegenzin en weifelend liet ze zich daarom tegen besnijdenis in het algemeen uit. Maar ze had er duidelijk geen zin in.

Verder kwam er een vrouw van de anticircumclub in beeld die stelde dat besnijdenis een brute schending is van het vertrouwen van het kind in de ouders, die toch geacht worden hun kind geen pijn aan te doen. Ik kan me daar wel iets bij voorstellen, al worden ouders om medische redenen ook wel eens gedwongen hun kind pijn te doen.

Verder lijkt het me heel plausibel dat zo'n pijnlijke ingreep ergens in het onderbewuste blijft leven, zodat later sex misschien op een heel diep niveau met pijn wordt geassocieerd. Zo diep, dat dat nooit meer vast te stellen is. Van vrouwen weet ik in ieder geval wel dat de eerste, gewelddadige dan wel pijnlijke ervaring met sex tientallen jaren t/m haar hele leven kan doorwerken. Maar, toegegeven, dat is niet helemaal hetzelfde. Het zal voor ieder mens ook verschillend zijn.

Overigens is besnijdenis natuurlijk veel ouder dan de twee godsdiensten waar het nu over gaat. Is ongetwijfeld een rite de passage waarbij een offer moet worden gebracht / pijn geleden om 'erbij te gaan horen'.

Ook deze keer moet me weer van het hart dat ik het misselijk, onbeschoft en walgelijk vindt om elke keer op quasi-grappige wijze te herinneren aan AHA's lichamelijke gesteldheid, ongeacht wat ze op haar kerfstok heeft. Ik snap niet dat de vrouwen hier daar niets van zeggen. Religieuze solidariteit gaat voor vrouwensolidariteit?

FGM = femal genital mutilation

Ow en die docu was dus door een eigenlijk niet joodse maar vagelijk van joodse afkomst zijnde man gemaakt vanuit zijn eigen frustratie. Dat hij er dan moslims bij moet slepen vind ik niet fris.

David
04-10-04, 13:00
Geplaatst door Goodnight
Ik heb je al meerdere malen uitgelegd waarom en dat ga ik echt niet eindeloos voortzetten.


Wat bedoel je precies? Kun je het nog eens uitleggen?

mark61
04-10-04, 13:02
Geplaatst door deleted user
Nou het frappante was dat het helemaal geen strandweer was. Ik had weliswaar niet geinformeerd, omdat ik er simpelweg niet aan had gedacht. Tevens had ik ook nergens een bordje zien staan met een waarschuwing daarvoor. Dus misschien was het niet eens een naaktgedeelte. Het was in Scheveningen.

Ten noorden van Scheveningen wordt het naakstrand ruimschoots vantevoren aangekondigd door het kordon van broederlijk tezamen liggende autochtone en allochtone glurende mannen. Alsmede borden in 4 talen. Die zag je dan zeker weer over het hoofd.

Tomas
04-10-04, 13:03
Geplaatst door deleted user
Er zijn zat mensen die hun kinderen een slokje geven van hun glaasje alcohol of zelfs maar een klein trekje van de dikke sigaar, omdat pappie het ook mag...

Ik begrijp werkelijk niet waarom je besnijden met deze harame zaken vergelijkt? Jij bent toch wel voorstander van besnijden?

Tomas
04-10-04, 13:03
Geplaatst door Goodnight
Ik twijfel ook,maar niet wat het geloof betreft.Voor mij is dat de absolute waarheid, dus waarom zou ik dat in twijfel gaan trekken?Is niet echt logisch.

Besnijden van een jongen is voor mij een onderdeel van de opvoeding.Ik heb je al meerdere malen uitgelegd waarom en dat ga ik echt niet eindeloos voortzetten.

OK, dan vind ik het gewoon bizar dat je geen enkel verschil ziet. Weet je dat ook.

Tomas
04-10-04, 13:05
Geplaatst door mark61
By the way, als ik het goed begrijp heeft niemand die docu feitelijk ook gezien.

Ik zag een flits en da was voldoende. Ik zag geen AHA, maar en stukje reconstructie techniek. Aaaaarrgggg

mark61
04-10-04, 13:06
Geplaatst door Goodnight
Op latere leeftijd is het pijnlijker, dokters bevelen zelfs aan om het vlak na de geboorte uit te laten voeren.

Dat kan geen mens vaststellen, wanneer iets pijnlijker is. Pijn is nl. niet meetbaar, en subjectief. Ze bedoelen ws. dat een baby niet harder kan blèren dan hij toch al doet (als ie honger heeft of zo). Maar weten, dat kunnen ze niet.

Ook ongeboren kinderen kunnen trauma's oplopen, dat is allang geconstateerd.

mark61
04-10-04, 13:07
Geplaatst door Tomas
Ik zag een flits en da was voldoende. Ik zag geen AHA, maar en stukje reconstructie techniek. Aaaaarrgggg

Ja dat leek meer bij SM thuis te horen. Kinky, als je ervan houdt. Which I don't.

taouanza
04-10-04, 13:14
Geplaatst door mark61
Dat kan geen mens vaststellen, wanneer iets pijnlijker is. Pijn is nl. niet meetbaar, en subjectief. Ze bedoelen ws. dat een baby niet harder kan blèren dan hij toch al doet (als ie honger heeft of zo). Maar weten, dat kunnen ze niet.

Ook ongeboren kinderen kunnen trauma's oplopen, dat is allang geconstateerd.

JA maar er zijn hordes en hordes babys volwassen mannen geworden en die kan je het vragen. Als ze het zelf niet traumatisch vinden waar maak jij je dan druk om.

Ourzazate
04-10-04, 13:15
Geplaatst door Tomas
Lees het topic na dan zie je dat er gisteravond (niet geheel toevallig) ook een documentaire was.

Maar ik begrijp na het lezen van dit topic hoe goed indoctrinatie werkt in een kind dat geen mogelijkheid heeft om de andere keuze te overwegen. Was jij niet de zot met de wattenstaafjes? Ik zou je bijna uitnodigen...

Dat is geen antwoord op mijn vraag, maar goed;

Waar ging de docu over? Over islamitische jongemannen die vinden dat hun ouders de verkeerde keuze hebben gemaakt tav hun besnijdenis?

Je spreekt over kiezen... Waarom kies jij voor een bepaalde wijze van opvoeden voor je kinderen (ik ga er gemakshalve van uit dat je kids hebt want je klinkt nl oud)...:). En hoe weet je of het kind dat wel een goede opvoeding zal vinden? Dat weet je niet...:). Je doet als ouder wat jij vindt dat goed is voor je kind. Een kind kan namelijk bepaalde zaken niet kiezen...:). Als jij besnijdenis indoctrinatie vindt, dan is de wijze waarop je jouw kinderen opvoedt een nog grotere vorm van indoctrinatie...:). Opvoeden behelst immers een grotere omtrek.

ps: Nee, ik was niet de zot met de wattenstaafjes...:).

mark61
04-10-04, 13:19
Geplaatst door taouanza
JA maar er zijn hordes en hordes babys volwassen mannen geworden en die kan je het vragen. Als ze het zelf niet traumatisch vinden waar maak jij je dan druk om.

Ik maak me niet druk, maar ik kan me heel goed voorstellen dat iets traumatisch is zonder dat iemand zich daarvan bewust is. Ik denk dat het grootste deel van de associaties die mensen hebben onbewust is. Ik heb bij mezelf wel eens kunnen reconstrueren hoe bepaalde positieve of negatieve reacties op pakweg geuren uiteindelijk gebaseerd zijn op ervaringen in een ver verleden.

Tomas
04-10-04, 13:25
Geplaatst door Ourzazate
Dat is geen antwoord op mijn vraag, maar goed;

Waar ging de docu over? Over islamitische jongemannen die vinden dat hun ouders de verkeerde keuze hebben gemaakt tav hun besnijdenis?

Je spreekt over kiezen... Waarom kies jij voor een bepaalde wijze van opvoeden voor je kinderen (ik ga er gemakshalve van uit dat je kids hebt want je klinkt nl oud)...:). En hoe weet je of het kind dat wel een goede opvoeding zal vinden? Dat weet je niet...:). Je doet als ouder wat jij vindt dat goed is voor je kind. Een kind kan namelijk bepaalde zaken niet kiezen...:). Als jij besnijdenis indoctrinatie vindt, dan is de wijze waarop je jouw kinderen opvoedt een nog grotere vorm van indoctrinatie...:). Opvoeden behelst immers een grotere omtrek.

ps: Nee, ik was niet de zot met de wattenstaafjes...:).

Ik heb toch even voor de zekerheid terug gelezen wie over wattenstaafjes begon en dat was jij inderdaad niet. Excuses. Maar het maakt niet uit, blijkbaar is de indoctrinatie bij Cohen redelijk geslaagd. Jij hebt geen vooroordelen tegen voorhuidjes?

Maar ik heb niet gezegd dat besnijden indoctrinatie is. Dat kan je ook teruglezen. Ik stel vast dat de onwetendheid en de voordelen zo belachelijk zijn omtrent het WEL hebben van een voorhuid dat dit toch niets anders dan een ernstige vorm van indoctrinatie kan zijn. En dat hoeft niet perse samen te gaan met besnijden. Of wel?

Verders lijkt het mij gewoon vanzelfsprekend voor ieder mens dat het wegsnijden van lichaamsonderdelen een vrij dramatische keuze is. Dat maak je niet makkelijk ongedaan. Voor je zo iets doet moet je toch wel erg zeker en overtuigd zijn van je zaak. En dat kan je mi nooit zijn als het om een onderdeel van je eigen kind gaat.

taouanza
04-10-04, 13:25
Geplaatst door mark61
Ik maak me niet druk, maar ik kan me heel goed voorstellen dat iets traumatisch is zonder dat iemand zich daarvan bewust is. Ik denk dat het grootste deel van de associaties die mensen hebben onbewust is. Ik heb bij mezelf wel eens kunnen reconstrueren hoe bepaalde positieve of negatieve reacties op pakweg geuren uiteindelijk gebaseerd zijn op ervaringen in een ver verleden.

Ja dat heb ik ook of bij muziek.
Ik kan ook van sommige muziek of luchtjes echt gelukkig worden.

Maar ik vind niet dat jij kan bepalen wat traumatisch voor een ander.

Tomas
04-10-04, 13:28
Geplaatst door taouanza
Ja dat heb ik ook of bij muziek.
Ik kan ook van sommige muziek of luchtjes echt gelukkig worden.

Maar ik vind niet dat jij kan bepalen wat traumatisch voor een ander.

Dat doet Mark ook helemaal niet. Hij houdt zich er juist verre van en legt aan anderen uit die dat minder serieus nemen om daar wat langer bij stil te staan. Lijkt mij toch wel duidelijk?

mark61
04-10-04, 13:30
Geplaatst door taouanza
Ja dat heb ik ook of bij muziek.
Ik kan ook van sommige muziek of luchtjes echt gelukkig worden.

Maar ik vind niet dat jij kan bepalen wat traumatisch voor een ander.

Ik bepaal niks, als je goed hebt gelezen. Ik zei dat ik me kan voorstellen dat.

taouanza
04-10-04, 13:30
Geplaatst door Tomas
Dat doet Mark ook helemaal niet. Hij houdt zich er juist verre van en legt aan anderen uit die dat minder serieus nemen om daar wat langer bij stil te staan. Lijkt mij toch wel duidelijk?

Dat kon Mark mezelf niet vertellen maar gelukkig heeft hij jou.

Tomas
04-10-04, 13:32
Geplaatst door taouanza
Dat kon Mark mezelf niet vertellen maar gelukkig heeft hij jou.

Ik zag niet zo snel wie de onzin geschreven had. Sorry, ik zal in het vervolg beter opletten.

taouanza
04-10-04, 13:32
Geplaatst door mark61
Ik bepaal niks, als je goed hebt gelezen. Ik zei dat ik me kan voorstellen dat.

Dat moet ieder voorzichzelf uitzoeken.

taouanza
04-10-04, 13:32
Geplaatst door Tomas
Ik zag niet zo snel wie de onzin geschreven had. Sorry, ik zal in het vervolg beter opletten.


:loens:

mark61
04-10-04, 13:37
Geplaatst door taouanza
Dat kon Mark mezelf niet vertellen maar gelukkig heeft hij jou.

Dat vind ik heel aardig van Tomas. Anders zeikt ie me altijd af. :corcky:

mark61
04-10-04, 13:38
Geplaatst door taouanza
Dat moet ieder voorzichzelf uitzoeken.

Zeg dan niet dat ik iets 'bepaal', want dat deed ik dus niet. Dit itt vele anderen hier die blindelings bepalen dat iets niet traumatisch is, zonder er verder bij stil te staan. Enfin, nou zit ik Tomas weer na te praten.

taouanza
04-10-04, 13:43
Geplaatst door mark61
Zeg dan niet dat ik iets 'bepaal', want dat deed ik dus niet. Dit itt vele anderen hier die blindelings bepalen dat iets niet traumatisch is, zonder er verder bij stil te staan. Enfin, nou zit ik Tomas weer na te praten.

Nou ik vind die anderen meer recht van spreken hebben omdat ze ook besneden zijn. Zij weten het dus beter.Maar volgens Tomas zijn ze geindoctorineerd.:moe:

Ourzazate
04-10-04, 13:43
Geplaatst door Tomas

Maar ik heb niet gezegd dat besnijden indoctrinatie is. Dat kan je ook teruglezen. Ik stel vast dat de onwetendheid en de voordelen zo belachelijk zijn omtrent het WEL hebben van een voorhuid dat dit toch niets anders dan een ernstige vorm van indoctrinatie kan zijn. En dat hoeft niet perse samen te gaan met besnijden. Of wel?

Dus dan lijden volgens jou al tig jaar honderden miljoenen moslims, joden en amerikanen aan een ernstige vorm van indoctrinatie...? Nee, het is niet zo zwart wit als je stelt...:). De besnijdenis binnen de Islam/Jodendom heeft weliswaar een godsdienstige betekenis, maar het het is niet zo maar in werking gesteld. Het is niet alleen hygienisch (zie Amerika) en praktisch maar ook gezond...:).

Dat is zoals ik al eerder aangaf ook het geval bij waarom moslims/joden geen varkensvlees mogen eten...:).



Geplaatst door Tomas

Verders lijkt het mij gewoon vanzelfsprekend voor ieder mens dat het wegsnijden van lichaamsonderdelen een vrij dramatische keuze is. Dat maak je niet makkelijk ongedaan. Voor je zo iets doet moet je toch wel erg zeker en overtuigd zijn van je zaak. En dat kan je mi nooit zijn als het om een onderdeel van je eigen kind gaat.

Opvoeding lijkt mij dramatischer...:). Met 'wegsnijden van lichaamsonderdelen' maak je het groter dan het is. Het is een miniscuul klein stukje huid dat in principe geen werking heeft. Het is absoluut niet zo dat je na je besnijdenis een gebrek hebt. En ik ken geen enkele moslim die zijn besnijdenis betreurt of jouw mening deelt. Ik zei het al eerder; ik ken ex-moslims die meer dan blij zijn met hun besnijdenis...:).

Tomas
04-10-04, 13:57
Geplaatst door Ourzazate
Dus dan lijden volgens jou al tig jaar honderden miljoenen moslims, joden en amerikanen aan een ernstige vorm van indoctrinatie...?


Als jij denkt dat zo'n wattenstaafjes opmerking of andere smegma redenaties normal zijn, dan is dat inderdad het geval ja. Maar ik heb dat niet gesteld. Ik constatteer slechts wat ik in dit topic les.


Nee, het is niet zo zwart wit als je stelt...:).

Wat is nou niet zo zwart-wit? Ik begrijp je wending niet. Ik heb toch niet beweer dat iedere moslim geindoctrineerd wordt. Ik lees hier absurde vooroordelen. Dat heb ik gezegd.


De besnijdenis binnen de Islam/Jodendom heeft weliswaar een godsdienstige betekenis, maar het het is niet zo maar in werking gesteld. Het is niet alleen hygienisch (zie Amerika) en praktisch maar ook gezond...:).

Jij bent dus ook vol van vooroordelen. In de VS is het een verplichtnummer geweest tot de jaren 60 begin 70. Totdat de inzichten veranderden. En nu is het een keuze mogelijkheid. Omdat er soms en jongetje met een te strak voorhuidje wordt geboren is er geen reden om dat bij iedereen te verwijderen. Dat vinden we normaal gesproken bij andere lichamelijke onvolkomenheden erg bizar. Alleen bij dit onderdeel is het opeens normaal. Blijkbaar.


Dat is zoals ik al eerder aangaf ook het geval bij waarom moslims/joden geen varkensvlees mogen eten...:).

Varkensvlees is niet zo slecht hoor. Eet niet te vet en eet ook niet te veel rundvlees of schapenvlees, want ook daar kan je wel eens een ziekte van oplopen. Maargoed, laten we het bij het verminken van kinderen houden.


Opvoeding lijkt mij dramatischer...:). Met 'wegsnijden van lichaamsonderdelen' maak je het groter dan het is. Het is een miniscuul klein stukje huid dat in principe geen werking heeft. Het is absoluut niet zo dat je na je besnijdenis een gebrek hebt. En ik ken geen enkele moslim die zijn besnijdenis betreurt of jouw mening deelt. Ik zei het al eerder; ik ken ex-moslims die meer dan blij zijn met hun besnijdenis...:).

tja, ik vind persoonlijk al jouw prive constatteringen geen basis om mijn mening bij te stellen. Maar ik wil best wel geloven dat diegene die Moslim blijven of het nog zijn achter hun besnijdenis staan. Het zijn dan ook denk ik per definitie niet-moslims, afvallige-moslims of zeer-seculiere moslims die het (voor zichzelf) kunnen toegeven dat ze het betreuren. En dan misschien alleen als ze zich de moeite hebben getroosd om te achterhalen wat ze missen. Maar dat hoeft niet.

En oh ja, dat het een zinloos stukje huid is kan je toch niet menen?

mark61
04-10-04, 13:58
Geplaatst door taouanza
Nou ik vind die anderen meer recht van spreken hebben omdat ze ook besneden zijn. Zij weten het dus beter. Maar volgens Tomas zijn ze geindoctorineerd.:moe:

Dan zou je eerst een enquete moeten doen onder alle besnedenen. Dan nog is de vraag of ze eerlijk zouden antwoorden. Bovendien kunnen zowel besnedenen als onbesnedenen hun situatie niet vergelijken met 'als het anders was'. Behalve dan die 'gereconstrueerden' :hihi: dan wel op latere leeftijd besnedenen. En tenslotte was de vraag dus in hoeverre een eventueel trauma bewust is.

Maar lamaar, want we komen echt niet verder.

mark61
04-10-04, 14:05
Geplaatst door Ourzazate
De besnijdenis binnen de Islam/Jodendom heeft weliswaar een godsdienstige betekenis, maar het het is niet zo maar in werking gesteld. Het is niet alleen hygienisch (zie Amerika) en praktisch maar ook gezond...:).

In Engeland en Amerika is men de laatste jaren tot de conclusie gekomen dat 'hygiène' een drogreden was uit de Victoriaanse tijd, toen besnijdenis daar (in de Angelsaksische landen, en nergens anders) populair werd, en dat de eigenlijke reden de verkrampte omgang met seksualiteit was. Men dacht zo masturbatie te voorkomen.

Zo vond men het later, in de 60-jaren van de 20e eeuw, medisch gezien fantastisch om amandelen preventief te verwijderen. Later bleek dat de wetenschappelijke basis volkomen aanvechtbaar was, maar het chirurgen in opleiding wel de gelegenheid gaf aan hun opleidings-snij-uren te komen. Dat bleek ook de belangrijkste reden voor preventieve blinde-darmverwijdering in Duitsland, bijvoorbeeld. Dus je hoeft niet alles te geloven wat de westerse wetenschap op enig moment in de geschiedenis wel niet beweert.

Ik word nooit zo blij van het soort redeneringen achteraf. Besnijdenis in jodendom en islam is een theologische kwestie, nl. het verbond van de mens (blijkbaar alleen de man) met God. Met hygiène heeft het niks te maken, dat is achteraf bedacht.

Ow en rond 1900 leed de halve bevolking van Mongolië aan gastro-enteritis, omdat hun menu uitsluitend bestond uit schapenvlees, en niets anders. Diëtetiek is wat ingewikkelder dan geen varkens eten.

Rabi'ah.
04-10-04, 14:20
Besnijdenis is in het jodendom een teken van het verbond tussen God en de joden en is verplicht, maar in de islam is het niet verplicht........is gewoon een praktische hygiënische maatregel die in Amerika overigens ook voorkomt bij heel veel niet-islamitische mannen.

Besnijdenis van mannen is overigens niet te vergelijken met "besnijdenis" (seksuele verminking) van vrouwen.

Bij mannen wordt alleen een klein stukje voorhuid weggehaald, bij vrouwen wordt in het meest "lichte" geval de hele clitoris weggehaald, waardoor een orgasme dus onmogelijk wordt, en er zijn ook varianten waarbij de clitoris en een gedeelte van de kleine schaamlippen wordt weggehaald (Egypte) en de meest rigoureuze is die waarbij alles weggehaald wordt (Somalië).

Afshuwelijk en onmenselijk, ik zou het mijn ergste vijand niet toewensen, omdat het niet alleen iemand alle plezier in seks ontneemt, maar ook omdat het met name op het platteland vaak zonder verdoving en met vuile, roestige scheermesjes gebeurt, waardoor ongesteld zijn, plassen, vrijen en bevallen dus tot een marteling wordt. :(

Het gebruik stamt uit faraonische tijden en wordt gezien als een vorm van initiatie, maar er zit o.a. ook de zieke gedachte achter dat als een vrouw geen plezier in seks heeft, ze wel niet vreemd zal gaan.

Vanuit deze achtergrond wordt ik ook misselijk van mensen die b.v. Hirsi Ali aanvallen op haar handicap.

Ze mag zijn wie ze is, maar het is grof, denigrerend en genadeloos om iemand op zoiets te pakken.

Lees Nawal el Saadawi's De Gesluierde Eva en kom dan terug.

Verschrikkelijk en misselijkmakend om te lezen. :jammer: :droef:


Groetjes,

Rabiah.

mark61
04-10-04, 14:22
Geplaatst door deleted user
"Allah's Messenger (peace be upon him) said: <The Fitrah (natural way) is five: circumcision, shaving the private parts, trimming the mustache, clipping the nails and plucking hair from the armpits.>" Reported by 'al-Bukharee [E.T. 7/516/No. 779] and Muslim [E.T. 1/159/No. 495]

Is circumcision geen bezegeling van het verbond van Ibrahim met Allah? In dit citaat staat trouwens niet waarom het de natural way is. Hoeveel moslimmannen shaven hun private parts? Ik dacht wat minder dan vrouwen. Dus zoals gewoonlijk is het ene voorschrift weer wat dringender dan het andere.

mark61
04-10-04, 14:27
Geplaatst door Rabi'ah.
...die in Amerika overigens ook voorkomt bij heel veel niet-islamitische mannen.

Lees daarover mijn verhaaltje hierboven.


waardoor een orgasme dus onmogelijk wordt, en er zijn ook varianten waarbij de clitoris en een gedeelte van de kleine schaamlippen wordt weggehaald (Egypte) en de meest rigoureuze is die waarbij alles weggehaald wordt (Somalië).

Je vergeet infibulatie. Dichtnaaien, en later, vergroeid en al, weer openrammen danwel -snijden.


Het gebruik stamt uit faraonische tijden en wordt gezien als een vorm van initiatie, maar er zit o.a. ook de zieke gedachte achter dat als een vrouw geen plezier in seks heeft, ze wel niet vreemd zal gaan.

Met de farao heeft het geen klap te maken; het is ouder en veel wijdverbreider dan dat. Of dacht je dat de farao's ook nog ff in de Gambia of Senegal zijn geweest? No ma'am.


Vanuit deze achtergrond wordt ik ook misselijk van mensen die b.v. Hirsi Ali aanvallen op haar handicap.

Je bent de eerste moslima die ik dat zie zeggen. Bravo. Blijkbaar moet je daar koraniete voor zijn, of althans niet-Marokkaanse.

Rabi'ah.
04-10-04, 14:34
Geplaatst door mark61

Je bent de eerste moslima die ik dat zie zeggen. Bravo. Blijkbaar moet je daar koraniete voor zijn, of althans niet-Marokkaanse.

Nee, daarvoor moet je Nawal el Saadawi en diverse artikelen over vrouwenbesnijdenis gelezen hebben. :moe:

By the way zit ik er dus niet op te wachten om iedere keer door Westerlingen naar voren gehaald te worden als de "gelukkige uitzondering". :moe:

Om vervolgens aan te tonen dat "al die anderen" wel "zo" zijn.

mark61
04-10-04, 14:43
Geplaatst door Rabi'ah.
Nee, daarvoor moet je Nawal el Saadawi en diverse artikelen over vrouwenbesnijdenis gelezen hebben. :moe:

By the way zit ik er dus niet op te wachten om iedere keer door Westerlingen naar voren gehaald te worden als de "gelukkige uitzondering". :moe:

Om vervolgens aan te tonen dat "al die anderen" wel "zo" zijn.

Eh, niet mij verwarren met Freya. Ik heb niks te melden over het hel-en-verdoemenis-gehalte van de islam als geheel danwel sommige groepen daarin.

Daarentegen zou het me juist verdrieten als jij een uitzondering was, maar op dit forum op dit onderwerp tot nog toe wel. Niks aan te doen. Je hoeft me niet uit te schelden voor westerling, ik kan er niks aan doen dat ik zo geboren ben. Erfelijk belast blijkbaar.

Dutchguy
04-10-04, 15:20
Geplaatst door Rabi'ah.
Besnijdenis is in het jodendom een teken van het verbond tussen God en de joden en is verplicht, maar in de islam is het niet verplicht........is gewoon een praktische hygiënische maatregel die in Amerika overigens ook voorkomt bij heel veel niet-islamitische mannen.

Besnijdenis van mannen is overigens niet te vergelijken met "besnijdenis" (seksuele verminking) van vrouwen.

Bij mannen wordt alleen een klein stukje voorhuid weggehaald, bij vrouwen wordt in het meest "lichte" geval de hele clitoris weggehaald, waardoor een orgasme dus onmogelijk wordt, en er zijn ook varianten waarbij de clitoris en een gedeelte van de kleine schaamlippen wordt weggehaald (Egypte) en de meest rigoureuze is die waarbij alles weggehaald wordt (Somalië).

Afshuwelijk en onmenselijk, ik zou het mijn ergste vijand niet toewensen, omdat het niet alleen iemand alle plezier in seks ontneemt, maar ook omdat het met name op het platteland vaak zonder verdoving en met vuile, roestige scheermesjes gebeurt, waardoor ongesteld zijn, plassen, vrijen en bevallen dus tot een marteling wordt. :(

Het gebruik stamt uit faraonische tijden en wordt gezien als een vorm van initiatie, maar er zit o.a. ook de zieke gedachte achter dat als een vrouw geen plezier in seks heeft, ze wel niet vreemd zal gaan.

Vanuit deze achtergrond wordt ik ook misselijk van mensen die b.v. Hirsi Ali aanvallen op haar handicap.

Ze mag zijn wie ze is, maar het is grof, denigrerend en genadeloos om iemand op zoiets te pakken.

Lees Nawal el Saadawi's De Gesluierde Eva en kom dan terug.

Verschrikkelijk en misselijkmakend om te lezen. :jammer: :droef:


Groetjes,

Rabiah.

Vrouwenbesnijdenis is vreselijk, denk dat we het daar wel allemaal over eens zijn.

Ik heb dat programma gisteren ook gezien en ik vond het opmerkelijk dat AHA vond dat besnijdenis in het geval van jongens juist gevaarlijker kan zijn in bepaalde gevallen. In derde wereldlanden wordt bij sommige meisjes volgens AHA slechts een beetje bloed verlangd, een klein sneetje in de clitoris. Uiteraard heb je ook de vreselijke bloederige besnijdenissen. Bij jongens wordt dus altijd gesneden en dat gebeurt dus met een scherp voorwerp, wat ook maar voor handen is. Kans op infecties zijn dan zeer groot.

Ik snap gewoon niet dat iemand hier voor kiest. Kun je zeggen dat het een onderdeel van de religie is maar ik vind het wel erg makkelijk en volgzaam om daar dan maar geen vraagtekens bij te zetten. We hebben allemaal hersenen gekregen en het blijft vreemd dat in Nederland de lichtste vormen van vrouwenbesnijdenis strafbaar is maar dat dit bij jongens wel mag. Als je er objectief over nadenkt is dat vreemd.

vlegeltje
04-10-04, 15:42
Als er echt een medische noodzaak zou zijn, waarom wordt besnijdenis (bij jongens) dan niet in de medische wereld gepropageerd? Postbus 51 campagne met promotie filmpjes zie ik al voor me :)

Besnijdenis is een puur religieuze zaak.

Besnijdenis wordt in Nederlandse ziekenhuizen (en door huisartsen) echter wel uitgevoerd. Daar is dan wel een hele discussie aan vooraf gegaan binnen de medische wereld.

En het is maar goed ook dat het door medici wordt uitgevoerd, en niet op de keukentafel met een roestig schaartje.

Wat mij doet denken aan een stukje dat hier eerder op het forum stond. Over een Rabbi die ook jongetjes had besneden en daarna, volgens joods orthodox gebruik de wond had uitgezogen, maar daarmee wel een stuk of tien jongetjes een ernstige geslachtsziekte had gegeven. Heeft hij via z'n mond overgebracht...

Oh jah, smakelijk eten Panthera.

Overigens is het besnijden op jonge leeftijd beter, niet vanwege een psychisch trauma, maar omdat genezing van de wond dan sneller gaat en gevaar voor complicaties dan kleiner is.

Dus het argument van 'diepe onbewuste trauma's' is hier niet van belang. Zeker niet als betrokkenen aangeven er geen last van te hebben.

Cohen
04-10-04, 15:47
Geplaatst door PeterdeJ
Zo te zien hebben ze jou wijsgemaakt dat je met een voorhuid ook meteen SOA te pakken hebt. En jij, sukkel, gelooft dat ook.

Sukkel? Ik? Je moeder vond me anders geen sukkel, doe je ze de groetjes? Doei, Peet.

~Panthera~
04-10-04, 15:59
Geplaatst door vlegeltje
Als er echt een medische noodzaak zou zijn, waarom wordt besnijdenis (bij jongens) dan niet in de medische wereld gepropageerd? Postbus 51 campagne met promotie filmpjes zie ik al voor me :)

Besnijdenis is een puur religieuze zaak.

Besnijdenis wordt in Nederlandse ziekenhuizen (en door huisartsen) echter wel uitgevoerd. Daar is dan wel een hele discussie aan vooraf gegaan binnen de medische wereld.

En het is maar goed ook dat het door medici wordt uitgevoerd, en niet op de keukentafel met een roestig schaartje.

Wat mij doet denken aan een stukje dat hier eerder op het forum stond. Over een Rabbi die ook jongetjes had besneden en daarna, volgens joods orthodox gebruik de wond had uitgezogen, maar daarmee wel een stuk of tien jongetjes een ernstige geslachtsziekte had gegeven. Heeft hij via z'n mond overgebracht...

Oh jah, smakelijk eten Panthera.

Overigens is het besnijden op jonge leeftijd beter, niet vanwege een psychisch trauma, maar omdat genezing van de wond dan sneller gaat en gevaar voor complicaties dan kleiner is.

Dus het argument van 'diepe onbewuste trauma's' is hier niet van belang. Zeker niet als betrokkenen aangeven er geen last van te hebben.
--------------------

Dank je, ik had al niet zo'n trek meer. :vierkant:

mark61
04-10-04, 16:04
Geplaatst door vlegeltje
Dus het argument van 'diepe onbewuste trauma's' is hier niet van belang. Zeker niet als betrokkenen aangeven er geen last van te hebben.

Dat is een contradictio in terminis. Onbewust betekent dat je het niet weet, nl. Per definitie zogezegd.

Ik persoonlijk kan me mijn amandelbesnijdenis nog als de dag van gisteren herinneren overigens, geheel bewust zelfs. Maar goed, ik ben dan ook een mietje.

En omdat ik zo eigenwijs ben: besnijdenis in Amerika en Engeland is dus geen puur religieuze zaak. Eerder een moraalkwestie.

En als ik nu moslims weer zie beweren dat het geen theologische kwestie is, maar een hygiënische, dan moet ik even lachen. Hygiëne met roestige mesjes bedoelt u? En dan in de 7e eeuw? Ik weet niet of ze wel eens een hedendaagse Arabische WC hebben gezien...

taouanza
04-10-04, 16:20
Geplaatst door mark61
Dat is een contradictio in terminis. Onbewust betekent dat je het niet weet, nl. Per definitie zogezegd.

Ik persoonlijk kan me mijn amandelbesnijdenis nog als de dag van gisteren herinneren overigens, geheel bewust zelfs. Maar goed, ik ben dan ook een mietje.

En omdat ik zo eigenwijs ben: besnijdenis in Amerika en Engeland is dus geen puur religieuze zaak. Eerder een moraalkwestie.

En als ik nu moslims weer zie beweren dat het geen theologische kwestie is, maar een hygiënische, dan moet ik even lachen. Hygiëne met roestige mesjes bedoelt u? En dan in de 7e eeuw? Ik weet niet of ze wel eens een hedendaagse Arabische WC hebben gezien...

Wat is er met Arabische wc?
En waarom roestige mesjes?

SalmayaSale
04-10-04, 16:21
Geplaatst door mark61
Dat is een contradictio in terminis. Onbewust betekent dat je het niet weet, nl. Per definitie zogezegd.

Ik persoonlijk kan me mijn amandelbesnijdenis nog als de dag van gisteren herinneren overigens, geheel bewust zelfs. Maar goed, ik ben dan ook een mietje.

En omdat ik zo eigenwijs ben: besnijdenis in Amerika en Engeland is dus geen puur religieuze zaak. Eerder een moraalkwestie.

En als ik nu moslims weer zie beweren dat het geen theologische kwestie is, maar een hygiënische, dan moet ik even lachen. Hygiëne met roestige mesjes bedoelt u? En dan in de 7e eeuw? Ik weet niet of ze wel eens een hedendaagse Arabische WC hebben gezien...



Ik heb nog nooit iemand horen klagen over zijn besnijdenis.
Dat het pijn doet is duidelijk, maar door het feest omheen en het verwen, is het meer een trots dan een trauma.
Veel jongens zitten op te springen om besnijden te worden.
Ze herstellen meestal binnen een dag.

Over roestige mesjes: Dat vind ik onzin, de fout ligt niet in het ritueel zelf maar in de onwetendheid van mensen.
Dat is intussen goed geregeld, het wordt meestal door ervaren artsen uitgevoerd die aan de ethiek van hygiëne voldoen.
Besnijdenis is in het Arabisch, letterlijk hygiëne, het is niet zomaar bedacht, denk je niet???????????????

Voor diegene die denken: Waarom heeft God de mens niet al besneden geschapen?
De voorhuid heeft een beschermende taak voor de moeder wanner de mens nog een foetus in haar buik ligt.

mark61
04-10-04, 16:27
Geplaatst door taouanza
Wat is er met Arabische wc?
En waarom roestige mesjes?

Nou ja, ik ken in dit verband Arabische WCs, Indonesische WCs en Turkse WCs. Die lijken wel op elkaar. Dus dan denk ik: als de notie 'hygiène' nu al zo'n beperkte rol speelt, waarom zou dat dan vroeger anders zijn geweest.

Die roestige mesjes pik ik net op uit een post hierboven. Nou worden die bij mijn weten alleen bij meisjes gebruikt, en gaan jongens naar de dokter dan wel specialist, maar het ging mij even om de motivatie hygiène tegenover de gebruikte methode. Die vind ik strijdig.

mark61
04-10-04, 16:31
Geplaatst door SalmayaSale
Ik heb nog nooit iemand horen klagen over zijn besnijdenis.
Dat het pijn doet is duidelijk, maar door het feest omheen en het verwen, is het meer een trots dan een trauma.
Veel jongens zitten op te springen om besnijden te worden.
Ze herstellen meestal binnen een dag.

Dat weet ik allemaal, maar gelukkig heb jij het niet meegemaakt.


Over roestige mesjes: Dat vind ik onzin, de fout ligt niet in het ritueel zelf maar in de onwetendheid van mensen.
Dat is intussen goed geregeld, het wordt meestal door ervaren artsen uitgevoerd die aan de ethiek van hygiëne voldoen.

Dat weet ik, en dat is tegenwoordig. Vroeger was het natuurlijk wat anders.


Besnijdenis is in het Arabisch, letterlijk hygiëne, het is niet zomaar bedacht, denk je niet???????????????

Wat is dat woord dan? Ik denk niet dat besnijdenis is uitgevonden door Arabieren.


Voor diegene die denken: Waarom heeft God de mens niet al besneden geschapen?
De voorhuid heeft een beschermende taak voor de moeder wanneer de mens nog als een foetus in haar buik ligt.

Dit is echt nieuws voor mij.

mark61
04-10-04, 16:46
American Academy of Pediatrics

Circumcision Policy Statement

Task Force on Circumcision

Existing scientific evidence demonstrates potential medical benefits of newborn male circumcision; however, these data are not sufficient to recommend routine neonatal circumcision. In circumstances in which there are potential benefits and risks, yet the procedure is not essential to the child's current well-being, parents should determine what is in the best interest of the child. To make an informed choice, parents of all male infants should be given accurate and unbiased information and be provided the opportunity to discuss this decision. If a decision for circumcision is made, procedural analgesia should be provided.

...

Although the exact frequency is unknown, it is estimated that 1.2 million newborn males are circumcised in the United States annually at a cost of between $150 and $270 million. This practice has been advocated for reasons that vary from symbolic ritual to preventive health measure. Until the last half century, there has been limited scientific evidence to support or repudiate the routine practice of male circumcision.

Over the past several decades, the American Academy of Pediatrics has published several policy statements on neonatal circumcision of the male infant.1-3 Beginning in its 1971 manual, Standards and Recommendations of Hospital Care of Newborn Infants, and reiterated in the 1975 and 1983 revisions, the Academy concluded that there was no absolute medical indication for routine circumcision.

In 1989, because of new research on circumcision status and urinary tract infection (UTI) and sexually transmitted disease (STD)/acquired immunodeficiency syndrome, the Academy concluded that newborn male circumcision has potential medical benefits and advantages as well as disadvantages and risks.4 This statement also recommended that when circumcision is considered, the benefits and risks should be explained to the parents and informed consent obtained. Subsequently, a number of medical societies in the developed world have published statements that do not recommend routine circumcision of male newborns.5-7 In its position statement, the Australian College of Paediatrics emphasized that in all cases, the medical attendant should avoid exaggeration of either risks or benefits of this procedure.5

Because of the ongoing debate, as well as the publication of new research, it was appropriate to reevaluate the issue of routine neonatal circumcision. This Task Force adopted an evidence-based approach to analyzing the medical literature concerning circumcision. The studies reviewed were obtained through a search of the English language medical literature from 1960 to the present and, additionally, through a search of the bibliographies of the published studies.

EPIDEMIOLOGY

The percentage of male infants circumcised varies by geographic location, by religious affiliation, and, to some extent, by socioeconomic classification. Circumcision is uncommon in Asia, South America, Central America, and most of Europe. In Canada, ~48% of males are circumcised.8 Some groups such as followers of the Jewish and Islamic faiths practice circumcision for religious and cultural reasons.9,10

http://www.medem.com/medlb/article_detaillb.cfm?article_ID=ZZZ6HG9QE8C&sub_cat=549

Zwarte Schaap
04-10-04, 16:53
Geplaatst door mark61
Nou ja, ik ken in dit verband Arabische WCs, Indonesische WCs en Turkse WCs. Die lijken wel op elkaar. Dus dan denk ik: als de notie 'hygiène' nu al zo'n beperkte rol speelt, waarom zou dat dan vroeger anders zijn geweest.

Die toiletten zijn nog steeds hygienischer dan de moderne toiletpotten om er je hoefte te doen. Er is namelijk geen contact met je lichaam zoals de moderne toiletpotten die wel vergen.

mark61
04-10-04, 16:59
Geplaatst door Zwarte Schaap
Die toiletten zijn nog steeds hygienischer dan de moderne toiletpotten om er je hoefte te doen. Er is namelijk geen contact met je lichaam zoals de moderne toiletpotten die wel vergen.

Dat is beslist waar, maar daarom kan je ze toch nog wel schoonmaken, af en toe?

Zwarte Schaap
04-10-04, 17:04
Geplaatst door mark61
Dat is beslist waar, maar daarom kan je ze toch nog wel schoonmaken, af en toe?

Ja dat lijkt mij normaal.

mark61
04-10-04, 17:14
Geplaatst door deleted user
Pffff.

De wijsheid achter woedoe-e.

Woedoe-e is gezond!...

Ik lees alleen niks over wc's schoonmaken. :) Siwaak is geweldig.

NASIGA
04-10-04, 18:01
zodra hirsali , een onderwerp heeft moet het altijd met de islam te maken hebben , in plaats dat ze op belangerijke dingen gaat richten zoals b.v de economie in nederland , en de werkloosheid .

waarom zit ze eigenlijk in de tweede kamer ???????????

en jammer dat ze is binnengelaten door nederland ! :ego:

vlegeltje
04-10-04, 18:16
Geplaatst door mark61
Dat is een contradictio in terminis. Onbewust betekent dat je het niet weet, nl. Per definitie zogezegd.
Je hebt gelijk, t' is 'n contradictio in terminis.
Maar wat jij doet is freudiaans gegoochel.

Net zoiets als met die hoofddoekjes.
Die meiden kiezen er zelf voor maar ondertussen worden ze er 'onbewust' door onderdrukt.

Het onderbewustzijn bestaat niet :)


Ik persoonlijk kan me mijn amandelbesnijdenis nog als de dag van gisteren herinneren overigens, geheel bewust zelfs. Maar goed, ik ben dan ook een mietje.

Ik kreeg mijn amandel besnijdenis toen ik twintig was.
Een dag na de operatie gaven ze me aardappelpuree te eten.
Daar hadden ze een snufje peper in gedaan.
Ik vloog door het plafond man.


En omdat ik zo eigenwijs ben: besnijdenis in Amerika en Engeland is dus geen puur religieuze zaak. Eerder een moraalkwestie.


Leg uit.
Ik kan je hier niet volgen...

mark61
04-10-04, 18:31
Geplaatst door vlegeltje
Je hebt gelijk, t' is 'n contradictio in terminis.
Maar wat jij doet is freudiaans gegoochel.
...
Het onderbewustzijn bestaat niet :)

Weejje t zeker? Hou op over die hoofdd, smiecht.


Ik kreeg mijn amandel besnijdenis toen ik twintig was.
Een dag na de operatie gaven ze me aardappelpuree te eten.
Daar hadden ze een snufje peper in gedaan.
Ik vloog door het plafond man.

Zo zie je maar, een ervaring die je in hoger sferen bracht.


Leg uit.
Ik kan je hier niet volgen...

Ja eh lees ff terug wil je. Ik heb er nou geen bron en links voor, dat schijnt te moeten tegenwoordig, maar het inzicht is nu toch dacht ik dat dat besnijdenis-enthousiasme in de VS en GB gevoed werd door victoriaanse ideeën over masturbatie. Die hygiène was een smoesje. Maja, da vind jij natuurlijk ook crypto-freudiaans ;)

mark61
04-10-04, 18:34
Nou hier dan, omdat ik m zo makkelijk kon vinden.

Where Is My Foreskin?

The Case Against Circumcision

Paul M. Fleiss, MD

Western countries have no tradition of circumcision. In antiquity, the expansion of the Greek and Roman Empires brought Westerners into contact with the peoples of the Middle East, some of whom marked their children with circumcision and other sexual mutilations. To protect these children, the Greeks and Romans passed laws forbidding circumcision.[1] Over the centuries, the Catholic Church has passed many similar laws.[2,3] The traditional Western response to circumcision has been revulsion and indignation.

Circumcision started in America during the masturbation hysteria of the Victorian Era, when a few American doctors circumcised boys to punish them for masturbating. Victorian doctors knew very well that circumcision denudes, desensitizes, and disables the penis. Nevertheless, they were soon claiming that circumcision cured epilepsy, convulsions, paralysis, elephantiasis, tuberculosis, eczema, bed-wetting, hip-joint disease, fecal incontinence, rectal prolapse, wet dreams, hernia, headaches, nervousness, hysteria, poor eyesight, idiocy, mental retardation, and insanity .[4]

In fact, no procedure in the history of medicine has been claimed to cure and prevent more diseases than circumcision. As late as the 1970s, leading American medical textbooks still advocated routine circumcision as a way to prevent masturbation.[5] The antisexual motivations behind an operation that entails cutting off part of the penis are obvious.

The radical practice of routinely circumcising babies did not begin until the Cold War era. This institutionalization of what amounted to compulsory circumcision was part of the same movement that pathologized and medicalized birth and actively discouraged breastfeeding. Private-sector, corporate-run hospitals institutionalized routine circumcision without ever consulting the American people. There was no public debate or referendum. It was only in the 1970s that a series of lawsuits forced hospitals to obtain parental consent to perform this contraindicated but highly profitable surgery. Circumcisers responded by inventing new "medical" reasons for circumcision in an attempt to scare parents into consenting.

Today the reasons given for circumcision have been updated to play on contemporary fears and anxieties; but one day they, too, will be considered irrational. Now that such current excuses as the claim that this procedure prevents cancer and sexually transmitted diseases have been thoroughly discredited, circumcisers will undoubtedly invent new ones. But if circumcisers were really motivated by purely medical considerations, the procedure would have died out long ago, along with leeching, skull-drilling, and castration. The fact that it has not suggests that the compulsion to circumcise came first, the "reasons," later.

Millions of years of evolution have fashioned the human body into a model of refinement, elegance, and efficiency, with every part having a function and purpose. Evolution has determined that mammals' genitals should be sheathed in a protective, responsive, multipurpose foreskin. Every normal human being is born with a foreskin. In females, it protects the glans of the clitoris; in males, it protects the glans of the penis. Thus, the foreskin is an essential part of human sexual anatomy.

Parents should enjoy the arrival of a new child with as few worries as possible. The birth of a son in the US, however, is often fraught with anxiety and confusion. Most parents are pressured to hand their baby sons over to a stranger, who, behind closed doors, straps babies down and cuts their foreskins off. The billion-dollar-a-year circumcision industry has bombarded Americans with confusing rhetoric and calculated scare tactics.

Information about the foreskin itself is almost always missing from discussions about circumcision. The mass circumcision campaigns of the past few decades have resulted in pandemic ignorance about this remarkable structure and its versatile role in human sexuality. Ignorance and false information about the foreskin are the rule in American medical literature, education, and practice. Most American medical textbooks depict the human penis, without explanation, as circumcised, as if it were so by nature.

vervolg (http://www.sexuallymutilatedchild.org/fleiss.htm)

Tomas
04-10-04, 18:41
Geplaatst door mark61

Victorian doctors knew very well that circumcision denudes, desensitizes, and disables the penis. Nevertheless, they were soon claiming that circumcision cured epilepsy, convulsions, paralysis, elephantiasis, tuberculosis, eczema, bed-wetting, hip-joint disease, fecal incontinence, rectal prolapse, wet dreams, hernia, headaches, nervousness, hysteria, poor eyesight, idiocy, mental retardation, and insanity

Thanks Mark, voor als weer 's een zus tegen me aan zeurt dat ook huisartsen geloven in alternatieve geneeswijzes.

mark61
04-10-04, 18:43
Nou ja dit stukje wilde ik jullie ook niet onthouden. Als toetje:

* Circumcision harms the developing brain: Recent studies published in leading medical journals have reported that circumcision has longlasting detrimental effects on the developing brain,[36] adversely altering the brain's perception centers. Circumcised boys have a lower pain threshold than girls or intact boys.[37] Developmental neuropsychologist Dr. James Prescott suggests that circumcision can cause deeper and more disturbing levels of neurological damage, as well. [38, 39]

* Circumcision is unhygienic and unhealthy: One of the most common myths about circumcision is that it makes the penis cleaner and easier to take care of. This is not true. Eyes without eyelids would not be cleaner; neither would a penis without its foreskin. The artificially externalized glans and meatus of the circumcised penis are constantly exposed to abrasion and dirt, making the circumcised penis, in fact, more unclean. The loss of the protective foreskin leaves the urinary tract vulnerable to invasion by bacterial and viral pathogens.

mark61
04-10-04, 18:51
Geplaatst door Tomas
Thanks Mark, voor als weer 's een zus tegen me aan zeurt dat ook huisartsen geloven in alternatieve geneeswijzes.

Dan zeg je gewoon tegen haar dat het ook bij vrouwen helpt.

vlegeltje
04-10-04, 18:51
Geplaatst door mark61
The radical practice of routinely circumcising babies did not begin until the Cold War era.
(...)
Private-sector, corporate-run hospitals institutionalized routine circumcision without ever consulting the American people. There was no public debate or referendum. It was only in the 1970s that a series of lawsuits forced hospitals to obtain parental consent to perform this contraindicated but highly profitable surgery.

Hier had ik nog nooit van gehoord :verrassin

Tot eind jaren zeventig nog...

totally flabbergasted... :maf3:

Terwijl masturbatie juist heel gezond is :stout:

Het verminderd de kans op prostaatkanker... :fpuh:

mark61
04-10-04, 18:57
Geplaatst door vlegeltje
Hier had ik nog nooit van gehoord :verrassin

...

Het verminderd de kans op prostaatkanker... :fpuh:

Oh, je dacht dat het nu afgelopen was? Neuh, zeker 60% van de Amerikaanse babies (na, mannelijke) wordt nog steeds besneden. Hoewel het niet wordt geregistreerd en de gegevens dus vaag zijn. Las ik weer op een andere website.

Maar je zag de victoriaanse masturlink? Enfin, kan je nog rukken, ruk dan mee. Hierboven kon je ook nog lezen dat de pijndrempel van besnedenen lager ligt. Vandaar natuurlijk die wrede Arabieren en om zich heen maaiende Amerikaanse soldaten.

Straks blijkt het geen clash of civilizations maar clash of circumcizations. Hoeven wij Europeanen ons dan gelukkig niet druk over te maken.

mark61
04-10-04, 19:03
Geplaatst door deleted user

Voor het complete artikel zie: http://www.clevelandclinic.org/health/health-info/docs/2300/2374.asp?index=9127

Das nou precies waar dat artikel van mij tegen waarschuwt. Vergezochte leugenachtige verhalen uit irrationele besnijdeniszucht.

Houd jij je nou rustig bij islamitische redenen om te besnijden en haal alsjeblieft geen 'zie-je-wel-die-westerlingen-zeggen-het-ook'-argumenten erbij, want juist DAT is wat moslims zo belachelijk kan maken. Wees trots op je eigen redenen, en zoek je steun niet bij de kafir.

Joesoef
04-10-04, 19:04
Geplaatst door Tomas
Lees aub nog eens wat ik schreef. Ik schat jou toch echt hoger in.

Ik jou ook.

Ik kan de vergelijking van amandelen en voorhuid vanuit het oogpunt van een ongelovige wel begrijpen. Je hebt alleen te maken met mensen die van uit hun overtuiging een voorhuid laten verwijderen, zij zien het anders.

Zo een voorhuidje verwijderen is alleen een ethisch dilemma op het moment dat het op een jonge leeftijd gebeurt al moet je dat natuurlijk wel relativeren. Prikje, wat snijwerk en een paar hechtingen en dat is het. Ik heb jochies gezien die smorgens waren geholpen en smiddags in hun oversized shirt weer stonden te voetballen.
Zelf heb ik het op latere leeftijd laten doen en ik heb er alleen maar voordelen van. Mn vriendin vond het trouwens ook prettiger.

Elk jaar komt deze discussie terug en elke keer lig ik weer in een deuk om de argumenten die met name mannen aandragen om het vooral te laten. Hun hele mannelijkheid lijkt zich plotseling in dat ene rimpelige velletje te bevinden.

Joesoef
04-10-04, 19:07
Geplaatst door vlegeltje
Hier had ik nog nooit van gehoord :verrassin

Tot eind jaren zeventig nog...

totally flabbergasted... :maf3:

Terwijl masturbatie juist heel gezond is :stout:

Het verminderd de kans op prostaatkanker... :fpuh:


Zonder voorhuid kan je niet rukken? ROFLOL. Onwetenden!

Tomas
04-10-04, 19:10
Geplaatst door Joesoef
Ik jou ook.

Ik kan de vergelijking van amandelen en voorhuid vanuit het oogpunt van een ongelovige wel begrijpen. Je hebt alleen te maken met mensen die van uit hun overtuiging een voorhuid laten verwijderen, zij zien het anders.

Zo een voorhuidje verwijderen is alleen een ethisch dilemma op het moment dat het op een jonge leeftijd gebeurt al moet je dat natuurlijk wel relativeren. Prikje, wat snijwerk en een paar hechtingen en dat is het. Ik heb jochies gezien die smorgens waren geholpen en smiddags in hun oversized shirt weer stonden te voetballen.
Zelf heb ik het op latere leeftijd laten doen en ik heb er alleen maar voordelen van. Mn vriendin vond het trouwens ook prettiger.

Elk jaar komt deze discussie terug en elke keer lig ik weer in een deuk om de argumenten die met name mannen aandragen om het vooral te laten. Hun hele mannelijkheid lijkt zich plotseling in dat ene rimpelige velletje te bevinden.

Volgens mij begrijp je mijn vergelijking dus echt niet. Maargoed, laat dan maar. Ik hoop dat het komt omdat je te vorngenomen bent bij het lezen en niet door iets anders.

Kan je ook in deze thread aangeven waar je om gelachen hebt misschien als het gaat om onzinnige verklaringen van de voorhuiddragers? Ik heb daar denk ik een blindevlek.

vlegeltje
04-10-04, 19:12
Geplaatst door mark61
Oh, je dacht dat het nu afgelopen was? Neuh, zeker 60% van de Amerikaanse babies (na, mannelijke) wordt nog steeds besneden.

Je meent het...

Dit vind ik echt ongeloofelijk...

Was dat ook in die docu van gisteren?

Waarom weet ik dit soort dingen niet? :engel:

mark61
04-10-04, 19:30
Geplaatst door Joesoef
Zonder voorhuid kan je niet rukken? ROFLOL. Onwetenden!

Goed lezen waar het om gaat.

mark61
04-10-04, 19:34
Geplaatst door vlegeltje
Je meent het...

Dit vind ik echt ongeloofelijk...

Was dat ook in die docu van gisteren?

Waarom weet ik dit soort dingen niet? :engel:

Omdat normale mensen zich daar niet in verdiepen. Ik struikelde ooit over info over die Amerikaans-victoriaanse toestanden, pas vandaag even gaan zoeken.

There are few data to help estimate accurately the number of newborn males circumcised annually in the United States. According to the National Center for Health Statistics (NCHS), 64.1% of male infants were circumcised in the United States during 1995 (unpublished data, 1997). However, data from the NCHS are based on voluntary collection of data from participating hospitals; <5% OF HOSPITALS IN THE UNITED STATES PARTICIPATE. THUS, NCHS DATA PROVIDE AN INADEQUATE SAMPLE TO ESTIMATE NATIONAL CIRCUMCISION FREQUENCY.

More specific data on circumcision rates are >1 decade old. Data obtained from hospital records in metropolitan Atlanta, GA, document circumcision rates of 84% to 89% in the period 1985 to 1986.11 This study demonstrated that hospital discharge data, which rely on medical record face sheet information, underestimate the true incidence of neonatal circumcision. Using such hospital discharge data, it was estimated that 45.5% of male infants born in New York City and 69.6% of male infants born elsewhere in New York State were circumcised at birth during the year 1985.12 In addition, none of these sources included rates for ritual circumcision or subsequent outpatient procedures, thus, these rates of circumcision are even more likely to be underestimated.

http://www.medem.com/medlb/article_detaillb.cfm?article_ID=ZZZ6HG9QE8C&sub_cat=549

Orakel
04-10-04, 19:34
Pffff, 14 pagina's over penisnijd.

mark61
04-10-04, 20:02
Geplaatst door Orakel
Pffff, 14 pagina's over penisnijd.

foreskin envy. Ik had het net bestempeld tot de drijvende kracht achter de inval in Irak.

amchoum6
04-10-04, 20:07
dat je trauma aan over kan houden .nou ik weet niet wat voor een trauma ik aan over heb gehouden van mijn besnijdenis .


ps mijn vriendien vind dat ik een mooie kopje er op heb ze is er trots op
:wow: gekker nog ze overweegt als ze ooit een zoontje krijgt dat ze dat bij hem ook zal doen zo een mooie kopje :knipoog:

~Panthera~
04-10-04, 20:14
Nog effe, en ik ga een paar foto's van "kopjes" erop kwakken. :blowen:

JEEEEEEEEEEEEEEZ......t wordt zo nog een topper ook. :moe:

TOPper........... :haha:

Orakel
04-10-04, 20:16
Geplaatst door mark61
foreskin envy. Ik had het net bestempeld tot de drijvende kracht achter de inval in Irak.

:hihi:

DIe laatste zin krijgt dan gelijk een sexuele connotatie, evenals "Amerikaanse troepen die de linies penetreren'.

Ourzazate
04-10-04, 20:48
Geplaatst door Tomas
Als jij denkt dat zo'n wattenstaafjes opmerking of andere smegma redenaties normal zijn, dan is dat inderdad het geval ja. Maar ik heb dat niet gesteld. Ik constatteer slechts wat ik in dit topic les.

Nee hoor, je trekt conclusies die niet worden bedoeld en je stelt wel degelijk dingen die niet kloppen. Althans, in mijn ogen...:).



Geplaatst door Tomas

Wat is nou niet zo zwart-wit? Ik begrijp je wending niet. Ik heb toch niet beweer dat iedere moslim geindoctrineerd wordt. Ik lees hier absurde vooroordelen. Dat heb ik gezegd.

Je impiceerde dat kinderen die besneden worden geindoctrineerd worden. Dan wil ik weten hoe dat in zijn werking is gegaan...:). Letterlijk zei je: "Maar ik begrijp na het lezen van dit topic hoe goed indoctrinatie werkt in een kind dat geen mogelijkheid heeft om de andere keuze te overwegen."

Ik heb honderden moslimvrienden en kenissen en geen 1 van hen blijkt geindoctrineerd te zijn tav besnijdenis. Het moet, het wordt gedaan en klaar is kees...:).



Geplaatst door Tomas

Jij bent dus ook vol van vooroordelen. In de VS is het een verplichtnummer geweest tot de jaren 60 begin 70. Totdat de inzichten veranderden. En nu is het een keuze mogelijkheid. Omdat er soms en jongetje met een te strak voorhuidje wordt geboren is er geen reden om dat bij iedereen te verwijderen. Dat vinden we normaal gesproken bij andere lichamelijke onvolkomenheden erg bizar. Alleen bij dit onderdeel is het opeens normaal. Blijkbaar.

Ieder mens zit vol vooroordelen...:). Of het nu in Amerika een keus is of niet doet er weinig aan toe. Het wordt veelvuldig gedaan en vanuit hygienisch oogpunt, niet omdat het ooit een verplicht nummer was...:).



Geplaatst door Tomas

Varkensvlees is niet zo slecht hoor. Eet niet te vet en eet ook niet te veel rundvlees of schapenvlees, want ook daar kan je wel eens een ziekte van oplopen. Maargoed, laten we het bij het verminken van kinderen houden.

Niet zo slecht betekent dus dat het een beetje slecht is. Varkensvlees is het slechtste vlees dat je als mens kunt eten;

"Pig's bodies contain MANY TOXINS, WORMS and LATENT DISEASES.
Although some of these infestations are harboured in other animals, modern veterinarians say that pigs are far MORE PREDISPOSED to these illnesses than other animals. This could be because PIGS like to SCAVENGE and will eat ANY kind of food, INCLUDING dead insects, worms, rotting carcasses, excreta including their own, garbage, and other pigs. INFLUENZA (flu) is one of the MOST famous illnesses which pigs share with humans. This illness is haboured in the LUNGS of pigs during the summer months and tends to affect pigs and human in the cooler months.

Sausage contains bits of pigs' lungs, so those who EAT pork sausage tend to SUFFER MORE during EPIDEMICS of INFLUENZA. Pig meat contains EXCESSIVE quantities of HISTAMINE and IMIDAZOLE compounds, which can lead to ITCHING and INFLAMMATION; GROWTH HORMONE which PROMOTES INFLAMMATION and growth; sulphur containing mesenchymal mucus which leads to SWELLING and deposits of MUCUS in tendons and cartilage, resulting in ATHRITIS, RHEUMATISM, etc.

Sulphur helps cause FIRM human tendons and ligaments to be replaced by the pig's soft mesenchymal tissues, and degeneration of human cartilage.

Eating pork can also lead to GALLSTONES and OBESITY, probably due to its HIGH CHOLESTEROL and SATURATED FAT content. The pig is the MAIN CARRIER of the TAENIE SOLIUM WORM, which is found in its flesh. These tapeworms are found in human intestines with greater frequency in nations where pigs are eaten. This type of tapeworm can pass through the intestines and affect many other organs, and is incurable once it reaches beyond a certain stage. One in six people in the US and Canada has TRICHINOSIS from eating trichina worms, which are found in pork."

Eet smakelijk...:).

Zelfs honden en katten wordt aanbevolen geen varkensvlees te eten;

"*Carnibest bevat o.a vers rundvlees, vers lamsvlees en vers kippenvlees. Ook bevatten de maaltijden voor honden verse gepureerde groenten, gepofte witte rijst, plantaardige oliën, vitaminen en mineralen. De maaltijden voor katten bestaan ook uit vers rundvlees en vers kippenvlees, gepofte rijst, plantaardige oliën en vitaminen en mineralen...

*Carnibest is gegarandeerd vrij van varkensvlees..."

:strik:





Geplaatst door Tomas

tja, ik vind persoonlijk al jouw prive constatteringen geen basis om mijn mening bij te stellen. Maar ik wil best wel geloven dat diegene die Moslim blijven of het nog zijn achter hun besnijdenis staan. Het zijn dan ook denk ik per definitie niet-moslims, afvallige-moslims of zeer-seculiere moslims die het (voor zichzelf) kunnen toegeven dat ze het betreuren. En dan misschien alleen als ze zich de moeite hebben getroosd om te achterhalen wat ze missen. Maar dat hoeft niet.

Zoals je kunt zien in mijn eerdere reacties (is lezen zo moeilijk?) heb ik aangegeven dat ik ook contacten onderhou met ex-moslims en geen van hen betreurt de besnijdenis...:). Ik geloof niet dat jij moslims of ex-moslims kent die hun besnijdenis betreuren, dus wat je zegt zeg je uit onwetendheid...:).

Je spreekt over keus terwijl het de ouders zijn die van alles en nog wat kiezen voor het kind. En als islamitische ouders dien je je kind islamitisch op te voeden...:). Dit gaat gepaard met besnijden van de voorhuid en dat kan niet veranderd worden net zo min als dat iemand anders aan jou gaat vertellen hoe je kind opgevoed MOET worden. Dat bepaal jij nog altijd...:).

Kleine kinderen binnen het Christendom worden ook (ongevraagd) gedoopt en krijgen ook een (ongevraagde) naam. Joodse jongetjes doen op een gegeven moment een rituele com. Er wordt niet gewacht zodat het kind zelf kan kiezen...:).



Geplaatst door Tomas

En oh ja, dat het een zinloos stukje huid is kan je toch niet menen?

Wat is de zin dan van het stukje huid? Wrijving?

Spoetnik
04-10-04, 21:05
Geplaatst door deleted user
Ik ben ervan overtuigt dat het in stand houden van deze traditie baatvoller is dan de tegenstelling daaraan.

Wij gaan ervan uit dat iedereen zijn hele leven lekker gezond alles goed schoon maakt, en er nooit eens een infectie kan ontstaan als gevolg van iets dat er in is blijven steken.

Iedereen wil het beste voor zijn kind. Dus gewoon de besnijdenis (khitaan) toepassen. Lekker fris.

:lole:

Inderdaad , man en vrouw dienen beiden weer besneden worden! :lole:

Second: Female circumcision shares some of the benefits of male circumcision, and has extra benefits particular to it - some of them being mentioned by our Prophet Muhammad (peace be upon him) who said that it is: <Better for the woman and more pleasing to the husband> and that it is: <Better for the face and more pleasing to the husband>27

barneveld
04-10-04, 21:08
Geplaatst door EL MOKHTARI
Hirsi Ali: Jongensbesnijdenis moet worden verboden

http://www.billykogu.demon.nl/main/ayaan.JPG
Ayaan Hirsi Ali

DEN HAAG (ANP) - Het kabinet moet overwegen jongensbesnijdenis strafbaar te stellen. Het Tweede Kamerlid Ayaan Hirsi Ali (VVD) heeft dit zondagavond gezegd in het televisieprogramma Het geluk van Nederland op Nederland 3.

Vooral in Islamitische en Joodse kring worden per jaar vele duizenden jongetjes besneden. Dit gebeurt om religieuze redenen. Besnijdenissen worden ook uitgevoerd om hygiënische en esthetische reden.

Het kabinet heeft kort geleden de lichtste vorm van meisjesbesnijdenis strafbaar gesteld. Hirsi Ali vindt dat dit bij jongens ook zou moeten gebeuren. De ingreep kan volgens haar bij jongens ook heel ingrijpend zijn. Bij jongensbesnijdenis wordt een deel van de voorhuid van de penis weggesneden.


wat een dome koe,
als ik moet mijn ei*el er afsnij gaat haar toch niets aan. die stomme bastaard moet een keer goed genomen door een besneden paal

amchoum6
04-10-04, 21:08
Geplaatst door Ourzazate
Nee hoor, je trekt conclusies die niet worden bedoeld en je stelt wel degelijk dingen die niet kloppen. Althans, in mijn ogen...:).




Je impiceerde dat kinderen die besneden worden geindoctrineerd worden. Dan wil ik weten hoe dat in zijn werking is gegaan...:). Letterlijk zei je: "Maar ik begrijp na het lezen van dit topic hoe goed indoctrinatie werkt in een kind dat geen mogelijkheid heeft om de andere keuze te overwegen."

Ik heb honderden moslimvrienden en kenissen en geen 1 van hen blijkt geindoctrineerd te zijn tav besnijdenis. Het moet, het wordt gedaan en klaar is kees...:).




Ieder mens zit vol vooroordelen...:). Of het nu in Amerika een keus is of niet doet er weinig aan toe. Het wordt veelvuldig gedaan en vanuit hygienisch oogpunt, niet omdat het ooit een verplicht nummer was...:).




Niet zo slecht betekent dus dat het een beetje slecht is. Varkensvlees is het slechtste vlees dat je als mens kunt eten;

"Pig's bodies contain MANY TOXINS, WORMS and LATENT DISEASES.
Although some of these infestations are harboured in other animals, modern veterinarians say that pigs are far MORE PREDISPOSED to these illnesses than other animals. This could be because PIGS like to SCAVENGE and will eat ANY kind of food, INCLUDING dead insects, worms, rotting carcasses, excreta including their own, garbage, and other pigs. INFLUENZA (flu) is one of the MOST famous illnesses which pigs share with humans. This illness is haboured in the LUNGS of pigs during the summer months and tends to affect pigs and human in the cooler months.

Sausage contains bits of pigs' lungs, so those who EAT pork sausage tend to SUFFER MORE during EPIDEMICS of INFLUENZA. Pig meat contains EXCESSIVE quantities of HISTAMINE and IMIDAZOLE compounds, which can lead to ITCHING and INFLAMMATION; GROWTH HORMONE which PROMOTES INFLAMMATION and growth; sulphur containing mesenchymal mucus which leads to SWELLING and deposits of MUCUS in tendons and cartilage, resulting in ATHRITIS, RHEUMATISM, etc.

Sulphur helps cause FIRM human tendons and ligaments to be replaced by the pig's soft mesenchymal tissues, and degeneration of human cartilage.

Eating pork can also lead to GALLSTONES and OBESITY, probably due to its HIGH CHOLESTEROL and SATURATED FAT content. The pig is the MAIN CARRIER of the TAENIE SOLIUM WORM, which is found in its flesh. These tapeworms are found in human intestines with greater frequency in nations where pigs are eaten. This type of tapeworm can pass through the intestines and affect many other organs, and is incurable once it reaches beyond a certain stage. One in six people in the US and Canada has TRICHINOSIS from eating trichina worms, which are found in pork."

Zelfs honden en katten wordt aanbevolen geen varkensvlees te eten;

"*Carnibest bevat o.a vers rundvlees, vers lamsvlees en vers kippenvlees. Ook bevatten de maaltijden voor honden verse gepureerde groenten, gepofte witte rijst, plantaardige oliën, vitaminen en mineralen. De maaltijden voor katten bestaan ook uit vers rundvlees en vers kippenvlees, gepofte rijst, plantaardige oliën en vitaminen en mineralen...

*Carnibest is gegarandeerd vrij van varkensvlees..."

:strik:






Zoals je kunt zien in mijn eerdere reacties (is lezen zo moeilijk?) heb ik aangegeven dat ik ook contacten onderhou met ex-moslims en geen van hen betreurt de besnijdenis...:). Ik geloof niet dat jij moslims of ex-moslims kent die hun besnijdenis betreuren, dus wat je zegt zeg je uit onwetendheid...:).

Je spreekt over keus terwijl het de ouders zijn die van alles en nog wat kiezen voor het kind. En als islamitische ouders dien je je kind islamitisch op te voeden...:). Dit gaat gepaard met besnijden van de voorhuid en dat kan niet veranderd worden net zo min als dat iemand anders aan jou gaat vertellen hoe je kind opgevoed MOET worden. Dat bepaal jij nog altijd...:).

Kleine kinderen binnen het Christendom worden ook (ongevraagd) gedoopt en krijgen ook een (ongevraagde) naam. Joodse jongetjes doen op een gegeven moment een rituele com. Er wordt niet gewacht zodat het kind zelf kan kiezen...:).




Wat is de zin dan van het stukje huid? Wrijving?


allah allh aourzazat geef ze van langs en als ze het niet willen begrijpen hakken we die felletjes desnoods af onee shit dan blijft er niks meer over.

Spoetnik
04-10-04, 21:09
Geplaatst door deleted user
Precies! Het overgrote deel van de Amerikaanse oorlogsnatie doet trouwens ook gewoon mee met de Moslims. :)

Klopt.. zoals ik eerder plaatste, de verminkte penis zorgt voor een zelfvernietigende houding.. dit verklaard dan ook de zelfmoordbommen, en de zelfvernietigende houding van de Moslims, Joden en Amerikanen :)

Maar verder ben ik niet voor een verbod hoor, zowel mannen en vrouwen moeten gewoon weer besneden kunnen worden.

Uit Bilals stuk blijkt weer het volgende:
Second: Female circumcision shares some of the benefits of male circumcision, and has extra benefits particular to it - some of them being mentioned by our Prophet Muhammad (peace be upon him) who said that it is: <Better for the woman and more pleasing to the husband> and that it is: <Better for the face and more pleasing to the husband>27
http://www.maroc.nl/islam/forums/showthread.php?threadid=107918

Dus beste moslima's, snijen maar!

Spoetnik
04-10-04, 21:11
"*Carnibest bevat o.a vers rundvlees, vers lamsvlees en vers kippenvlees. Ook bevatten de maaltijden voor honden verse gepureerde groenten, gepofte witte rijst, plantaardige oliën, vitaminen en mineralen. De maaltijden voor katten bestaan ook uit vers rundvlees en vers kippenvlees, gepofte rijst, plantaardige oliën en vitaminen en mineralen...


Het voordeel van kippenvlees is weer dat virussen die in vogels zitten veel makkelijker kunnen overslaan op de mensen dan elk ander dier.. Daarom ook dat vogelgriep zo gevaarlijk is.

barneveld
04-10-04, 21:15
Geplaatst door Spoetnik
Het voordeel van kippenvlees is weer dat virussen die in vogels zitten veel makkelijker kunnen overslaan op de mensen dan elk ander dier.. Daarom ook dat vogelgriep zo gevaarlijk is.


is er geen ander vergelijking zonder de kippen buiten te laten ik voel mee gekrengd

Spoetnik
04-10-04, 21:16
Geplaatst door barneveld
is er geen ander vergelijking zonder de kippen buiten te laten ik voel mee gekrengd


As je kippen eet ga je dood en naar de vuur!

Ourzazate
04-10-04, 21:17
Geplaatst door Spoetnik


Dus beste moslima's, snijen maar!

Ho eens, de hadiths die er over berichten zijn niet sterk. De Koran rept er met geen woord over. En daar is alles mee gezegd...:). Besnijdenis bij meisjes is zoals ik al eerder aangaf een faraotisch ritueel en heeft niets met de Islam te maken...:). Als het een gegeven is dat de farao's in hun tijd de grootste vijanden van God waren (ze schreven zichzelf goddelijkheid toe en meer van zulks onzin) dan kun je afleiden hoe 'waardevol' het besnijden van meisjes is...:).

barneveld
04-10-04, 21:18
Geplaatst door Spoetnik
As je kippen eet ga je dood en naar de vuur!


dit geeft nu eem echt goed gevoel dat ik dit weet.
:giechel: :huil: :giechel: :huil:

Spoetnik
04-10-04, 21:19
Geplaatst door Ourzazate
Ho eens, de hadiths die er over berichten zijn niet sterk. De Koran rept er met geen woord over. En daar is alles mee gezegd...:). Besnijdenis bij meisjes is zoals ik al eerder aangaf een faraotisch ritueel en heeft niets met de Islam te maken...:). Als het een gegeven is dat de farao's in hun tijd de grootste vijanden van God waren (ze schreven zichzelf goddelijkheid toe en meer van zulks onzin) dan kun je afleiden hoe 'waardevol' het besnijden van meisjes is...:).

En waar staat jongentjesbesnijdenis in de Koran :), dit heb ik overigens al een keer of 10 gevraagd in het verleden.. nooit antwoord op gehad. :) Overigens geeft Bilals' stukje duidelijk aan dat ook Muhammed positief tegenover meisjesbesnijdenis stond. :)

Ibnul-Qayyim - rahimahullaah - summarized these benefits, saying: "Circumcision comprises cleanliness, purification, health, regulation of desires and embellishment of one's appearance.26

Second: Female circumcision shares some of the benefits of male circumcision, and has extra benefits particular to it - some of them being mentioned by our Prophet Muhammad (peace be upon him) who said that it is: <Better for the woman and more pleasing to the husband> and that it is: <Better for the face and more pleasing to the husband>27

And as is known these benefits do not reach the level of importance of the benefits of male circumcision. However, they are benefits and productive of good effects.


Here are some of the benefits which have been discovered:

(i) A reduction of infections resulting from microbes gathering under the hood of the clitoris.

(ii) Attacks of herpes and genital ulcers are less severe and less harmful with men and women who have been circumcised.28

(iii) A further benefit that is apparent for them and more so for their husbands, is that women of hot climates often have a large clitoris which arouses their desires when it rubs against the adjacent clothing. It may even grow to such a size that sexual intercourse is not possible. Therefore, circumcision reduces her desires and their effects in the first case, and makes intercourse possible in the second.27

Lijkt me toch duidelijk :)

amchoum6
04-10-04, 21:28
Geplaatst door Spoetnik
En waar staat jongentjesbesnijdenis in de Koran :), dit heb ik overigens al een keer of 10 gevraagd in het verleden.. nooit antwoord op gehad. :) Overigens geeft Bilals' stukje duidelijk aan dat ook Muhammed positief tegenover meisjesbesnijdenis stond. :)

Ibnul-Qayyim - rahimahullaah - summarized these benefits, saying: "Circumcision comprises cleanliness, purification, health, regulation of desires and embellishment of one's appearance.26

Second: Female circumcision shares some of the benefits of male circumcision, and has extra benefits particular to it - some of them being mentioned by our Prophet Muhammad (peace be upon him) who said that it is: <Better for the woman and more pleasing to the husband> and that it is: <Better for the face and more pleasing to the husband>27

And as is known these benefits do not reach the level of importance of the benefits of male circumcision. However, they are benefits and productive of good effects.


Here are some of the benefits which have been discovered:

(i) A reduction of infections resulting from microbes gathering under the hood of the clitoris.

(ii) Attacks of herpes and genital ulcers are less severe and less harmful with men and women who have been circumcised.28

(iii) A further benefit that is apparent for them and more so for their husbands, is that women of hot climates often have a large clitoris which arouses their desires when it rubs against the adjacent clothing. It may even grow to such a size that sexual intercourse is not possible. Therefore, circumcision reduces her desires and their effects in the first case, and makes intercourse possible in the second.27

Lijkt me toch duidelijk :)


soura ibrahim

Spoetnik
04-10-04, 21:29
Geplaatst door deleted user
Zo ben je nu ineens wel geinteresseert jongeman? Fijn. Nou misschien dat je ooit toch de volledige betekenis van Tawheed, zult gaan begrijpen.

Maarre als je het goed had gelezen, zag je dat het enkele van de voordelen noemt, maar het niet op gelijke voet stelt als de besnijdenis van de man. De vrouw hoeft het dus niet te doen, de man wel. Dus jouw conclusie is niet correct, en al helemaal niet voor onze koude klimaat. :wijs:

http://www.maroc.nl/islam/forums/showthread.php?s=&threadid=107918

Hey wat is dit nu, zelfgetikte woorden?

En het is duidelijk dat de redenen voor meisjesbesnijdens dezelfde zijn als voor jongetjesbesnijdenis, de profeet zei dat het goed zat, en er zijn hygenische voordelen (volgens de hadith), dus naar mijn mening dienen goede moslims zowel meisjes als jongens laten besnijden... Ik zou zeggen geef er ruim baan voor.

Spoetnik
04-10-04, 21:31
Ik wacht nog op de Koran teksten over jongetjesbesnijdenis.. Ben erg benieuwd.

Spoetnik
04-10-04, 21:43
Geplaatst door deleted user
Het Woord van Allaah de Eeuwige is niet te evenaren. En bij Allaah zoeken wij onze kennis, en al het goede komt van Allaah, en al het slechte komt van ons zelf. En ik verklaar dat er geen god het waard is aanbeden te worden dan/naast Allaah, en ik verklaar, dat Mohammed zijn boodschapper en dienaar is.

Dat er overeenkomende voordelen zijn betekent niet dat het dezelfde waarde kent. De profeet, vrede en zegeningen zij met hem, was een optimist. Hij heeft nooit gezegt dat de besnijdenis van de vrouw verplicht is. Zo lang hij dat niet heeft gedaan, vrede en zegeningen zij met hem, is het geen plicht. Wat het geven van ruim baan betreft, je hebt hopelijk ook gelezen welke randvoorwaarden door de profeet, vrede en zegeningen zij met hem, gesteld zijn bij het uitvoeren van deze besnijdenis. Degenen die hiervoor kiezen moeten dat vooral doen. Maar ik denk dat dit gezien onze koude klimaat niet echt nodig is. Al is het zo, dat zelfs wanneer dat wel het geval is, aan de besnijdenis van de vrouw nog steeds geen gehoor hoeft te worden gegeven.

Er staat niet in de Koran dat besnijdenis bij jongens verplicht is. Kortom besnijdenis bij jongens is niet noodzakelijk.


Ben jij besneden?

Is dit van belang?

Ourzazate
04-10-04, 21:45
Geplaatst door Spoetnik
En waar staat jongentjesbesnijdenis in de Koran :), dit heb ik overigens al een keer of 10 gevraagd in het verleden.. nooit antwoord op gehad. :) Overigens geeft Bilals' stukje duidelijk aan dat ook Muhammed positief tegenover meisjesbesnijdenis stond. :)



Dat staat niet in de Koran. Ook staat niet in de Koran hoe en wat te doen tav Ramadan, de bedevaart en het gebed. Daar hebben we de Sunna voor. Dat geldt ook voor de besnijdenis van jongens...:). Daar bestaan hele sterke hadiths over. Dat is niet het geval bij vrouwenbesnijdenis...:).

Het stukje dat Bilal aangeeft waarin Mohammed positief staat tav vrouwenbesnijdenis verwijs ik door naar het rijk der fabelen. Ten eerste is het geen sterke hadith, ten tweede druist het in tegen alles waar de Islam voor staat en ten derde is vrouwenbesnijdenis (in tegenstelling tot besnijdenis van mannen) GEEN verbond tussen de gelovigen en God maar een verbond tussen de farao's onderling...:).

Spoetnik
04-10-04, 21:49
Geplaatst door Ourzazate
Dat staat niet in de Koran. Ook staat niet in de Koran hoe en wat te doen tav Ramadan, de bedevaart en het gebed. Daar hebben we de Sunna voor. Dat geldt ook voor de besnijdenis van jongens...:). Daar bestaan hele sterke hadiths over. Dat is niet het geval bij vrouwenbesnijdenis...:).

Het stukje dat Bilal aangeeft waarin Mohammed positief staat tav vrouwenbesnijdenis verwijs ik door naar het rijk der fabelen. Ten eerste is het geen sterke hadith, ten tweede druist het in tegen alles waar de Islam voor staat en ten derde is vrouwenbesnijdenis (in tegenstelling tot besnijdenis van mannen) GEEN verbond tussen de gelovigen en God maar een verbond tussen de farao's onderling...:).

Beetje selectief informatie van de Islam gebruiken :) Als jij jongetjesbesnijdens goedpraat op basis van Hadith, dan is meisjesbesnijdenis volgens Hadith ook toepasbaar, je wilt de profeet toch plezieren :)

Spoetnik
04-10-04, 21:54
Geplaatst door deleted user
De Qor-aan kent zijn geschiedkundige en contextuele uitleg: de Tafsir (http://www.tafsir.com).

Eenieder die dit wil verwerpen, mag geen slecht woord meer spreken over bijvoorbeeld OBL. Die ook een eigen betekenis heeft gegeven aan de Qor-aan en daarmee onterecht zijn strijd rechtvaardigt.

Islaam is de Soennah, en de Soennah is de Islaam.

Wie ongelovig is aan de Soennah is in feite ongelovig aan de Qor-aan. Omdat de overleveraars van de ahadieth, dezelfde personen zijn die de Qor-aan opnieuw hebben verzamelt en tot bundel hebben gemaakt, en hebben geordent.

The Prophet said, "He who turns away from my Sunnah is not from me." Reported by al-Bukhaaree (Eng. trans. 7/1-2/no.l), Muslim (Eng. Trans. 2/703/n0.3236) and an-Nasaa'ee.

Abu Hurairah said that Allaah's Messenger said, "All of my Ummah will enter Paradise except those who refuse." It was said, "Who will refuse?" He replied. "Whoever obeys me enters Paradise and whoever disobeys me has refused." Reported by al-Bukhaaree (Eng. trans. 9/284/n0.384).

‘Umar Ibn Khattaab (een discipel), radyAllahu ‘anhu, heeft gezegt: ‘Als de mensen van de innovatie en begeerte jou betwisten met de Qor-aan, betwist hen dan met de Soennah...’

Wat heeft ‘Umar, radyAllahu ‘anhu, ertoe gezet om zo’n uitspraak te doen? Het was dankzij Allaah’s woorden, in welke Hij tot de profeet sallAllahu ‘alayhi wa sallam zegt:

‘En wij hebben tot jou de dhikr (vermaning) geopenbaard opdat jij (O Mohammed) de mensen duidelijk maakt (een uitleg geeft) wat (al) naar hen is neer gezonden’. [Surat Nahl: 44]

Is een Moslim, die arabisch goed onderlegd is, de regels en grammatica kent, is deze persoon in staat om de Qor-aan te begrijpen zonder de Weg van onze Boodschapper (vrede en zegeningen zij met hem) te volgen? Het antwoord is nee. En als dit niet zo is, dan zouden Allaah’s woorden ‘zodat jij (O Mohammed) de mensen duidelijk maakt (een uitleg geeft) wat (al) naar hen is neergezonden’ geen betekenis hebben. En Allaah’s Rede (Spraak) bevat geen enkele onbeduidendheid. Daarom, wie de Qor-aan probeert te begrijpen middels anderen dan de Weg van de Boodschapper (vrede en zegeningen zij met hem), hij is ver afgedwaald.

Daarnaast, is dezelfde persoon (zoals hierboven genoemd) in staat om de Qor-aan en de Soennah te begrijpen middels anderen dan de Weg van de Metgezellen van de Boodschapper van Allaah (vrede en zegeningen zij met hem)? Het antwoord is ook nee. Dit is omdat, zij (de Metgezellen) degenen zijn die als eerste de woorden van de Qor-aan aan ons hebben overgebracht, de woorden van de Qor-aan welke Allaah heeft geopenbaard in het hart van Mohammed (vrede en zegeningen zij met hem). En ten tweede, zij hebben aan ons de Profeets uitleg (van de Qor-aan) overgebracht, wat is genoemd in de voorgaande genoemde ayah, alsook zijn (vrede en zegeningen zij met hem) toepassing van deze Nobele Qor-aan.

De Profeets uitleg (van de Qor-aan) kan verdeeld worden in 3 categorieen: 1) Spraak/rede, 2) daden en 3) (Stille) goedkeuring. Wie zijn degenen die zijn (vrede en zegeningen zij met hem) spraak/rede hebben overgebracht? – zijn Metgezellen. Wie zijn degenen die zijn daden hebben overgebracht? – zijn Metgezellen. Wie zijn degenen die zijn (stille) goedkeuringen hebben overgebracht? – zijn Metgezellen. Dus hierom is het niet mogelijk voor ons om enkel te vertrouwen op onze taal capaciteiten om de Qor-aan te begrijpen. Eerder moeten we assistentie zoeken bij het begrijpen van de Qor-aan. Maar dit betekent niet dat we de (Arabische) taal niet nodig hebben in deze kwestie, nee.

Dit is waarom we grondig geloven dat de niet-Arabisch sprekende mensen, die de Arabische taal niet beheersen, (ver)vallen in vele vele fouten. Dit is vooral zo, omdat zij vervallen in deze fundamentele fout van het niet terugkeren naar de Salaf as-Saalih (vrome voorgangers) om de Qor-aan en de Soennah te begrijpen. Ik bedoel met de woorden die ik eerder heb gezegd niet dat we niet op de (Arabische) taal kunnen vertrouwen bij het uitleggen van de Qor-aan. Hoe kan dit zo zijn – als we de woorden in de Arabische taal willen begrijpen dan is er geen twijfel over mogelijk dat we de Arabische taal moeten begrijpen. Eveneens, om de Qor-aan en de Soennah te begrijpen, moet men de Arabische taal kennen.

Dus we hebben gezegd dat de Boodschappers (vrede en zegeningen zij met hem) uitleg, welke was genoemd in de voorgaande ayah, is verdeeld in 3 categorieen: spraak/woorden, daden en stille goedkeuring. We willen een voorbeeld geven om te begrijpen dat deze verdeling een vaststaand feit is, welke niet kan worden betwist. Allaah zegt:

‘En de dief en de dievegge, houwt hun de hand af ter vergelding voor wat zij begaan hebben’. Soerat Al-Maa’idah: 38]

Zie hier hoe het voor ons onmogelijk is om de Qor-aan uit te leggen gebaseerd op alleen de taal.

De dief is, volgens de taal, iemand die bezit steelt van een bepaalde plaats, afgezien van het feit of dit bezit waarde heeft of niet. Bijvoorbeeld, iemand steelt een ei of een stuk brood – deze wordt volgens de (Arabische) taal beschouwd als een dief. Allaah zegt: ‘En de dief en de dievegge, houwt hun de hand af ter vergelding voor wat zij begaan hebben’. Moet van iedereen die steelt de hand eraf gehakt worden? Het antwoord is nee. Waarom? Het is omdat degene die uitlegt (de Profeet vrede en zegeningen zij met hem), degene die in leiding is om dátgene uit te leggen wat wordt uitgelegd (de Qor-aan), ons heeft geïnformeerd over diegenen onder de dieven wiens handen afgehakt dienen te worden. Degene die uitlegt is de Profeet (vrede en zegeningen zij met hem) en hetgeen wat uitgelegd wordt is de Qor-aan.
Hij (vrede en zegeningen zij met hem) zegt: ‘Hak niet de handen af, behalve bij (iemand die) een kwart van een dinar of iets wat boven dat is (steelt)’. Dus iemand die iets steelt wat minder is dan een kwart van een dinar is, zelfs als hij volgens de taal een dief wordt genoemd, wordt niet beschouwd als een dief volgens de religieuze definitie.

Dus hier zijn we beland bij een kennis-gebaseerde realiteit, waar veel studenten (van) met kennis niet van op de hoogte zijn. Aan de ene kant hebben we een Arabische taal welke gedurende de generaties is overgedragen.

Dus als de dief wordt toegepast volgens de (Arabische) taal, dan bestrijkt het alle dieven. Maar als de dief wordt genoemd volgens de religieuze terminologie, dan zijn niet alle dieven ingesloten, maar alleen zij die stelen wat gelijkstaat aan een kwart van een dinar of meer dan dat. Dit is een feitelijk voorbeeld – het is voor ons niet mogelijk om enkel afhankelijk te zijn van onze kennis van de Arabische taal om de Qor-aan en de Soennah te begrijpen. Dit is de vergissing waar vele schrijvers van deze tijd in zijn vervallen. Zij plaatsten hun kennis van de Arabische taal boven de Quranische ayaat en de profetische ahadeeth. Dus zij interpreteren deze religieuze teksten en komen met innoverende interpretaties, waarvan de Moslims in het verleden nooit hebben gehoord.

Deswege zeggen we; het is een verplichting om te begrijpen dat de ware oproep tot de Islaam is gebaseerd op 3 fundamentele principes en funderingen, welke de (1) Qor-aan, (2) de Soennah en (3) de Weg en verstandhouding van de Salaf as-Saalih, zijn.
Daarom moet de ayah ‘En de dief en de dievegge, houwt hun de hand af ter vergelding voor wat zij begaan hebben’ niet geïnterpreteerd worden volgens de vereisten van de taal, maar volgens de vereisten van de religieuze taal, welke zegt: ‘Hak niet de handen af, behalve bij (iemand die) een kwart van een dinar of iets wat boven dat is (steelt)’.


Na deze belangrijke voorwaarde van ‘volgens de methodologie van de Salaf as-Saalih’ uitgelegd te hebben, zal ik wat andere voorbeelden geven. In het verleden, zijn de Moslims al opgedeeld in vele sekten. Je hoort over de Mu’tazilah, je hoort over de Murji’ah, je hoort over de Khawaarij, je hoort over de Zaidiyyah en niet te vergeten de Shi’a en de Raafidah en ga zo maar door. Er is geen enkele onder deze groepen, hoe erg ze ook afgedwaald zijn, die niet dezelfde uitspraak als de rest van de Moslims deelt, welke is: ‘Wij (volgen) houden ons vast aan de Qor-aan en de Soennah’.

Niemand onder hen zegt: ‘We volgen de Qor-aan en de Soennah niet’. En als één van hen dat zou zeggen, zou hij de groep (kudde) van de Islaam compleet verlaten. Maar waarom zijn ze dan zo opgesplitst als ze allemaal vertrouwen op de Qor-aan en de Soennah – en ik getuig dat zij zeker vertrouwen op de Qor-aan en de Soennah voor steun. Maar hoe wordt dit vertrouwen (op de Qor-aan en de Soennah) gedaan? Het wordt gedaan zonder te vertrouwen op de derde fundering (basis), welke is waar de Salaf as-Saalih aan vasthouden.

En er is een ander (aanvullend) punt dat hier genoemd moet worden – en dat (punt) is dat de Soennah compleet verschilt van de Nobele Qor-aan in die zin dat de Nobele Qor-aan is ‘beschermd’ tussen de twee omslagen van de mus-haf, zoals welbekend is bij iedereen. Maar de Soennah, het grootste gedeelte, is verspreid over honderden dan wel niet duizenden boeken, onder welke een groot deel (van de boeken) in de ‘verborgen wereld’ blijven – de wereld van niet afgedrukte manuscripten. Daarnaast, zelfs de boeken die wel afgedrukt zijn vandaag de dag, zijn er ahadeeth die betrouwbaar zijn en er zijn ahadeeth die zwak zijn. Dus diegenen die vertrouwen op de Soennah als steun, of ze zichzelf nou rekenen tot de Ahl-us-Soennah wal-Jamaa’ah en de methodologie van de Salaf as-Saalih of dat ze behoren tot de andere groepen – vele van hen zijn niet in staat om de authentieke Soennah te onderscheiden van de zwakke Soennah. Dus vervallen zij in tegenstrijdigheid en tegengesteldheid aan de Qor-aan en de Soennah door hun vertrouwen op zwakke en gefabriceerde ahadeeth. Het punt is dat sommige van deze groepen die we net genoemd hebben, letterlijke betekenissen die genoemd worden in de Qor-aan en de Profetische h’adieth verwerpen, zowel in het verleden als het heden. De Nobele Qor-aan bekrachtigt en geeft goede tijdingen aan de gelovigen van een hele grote zegening die ze zullen ontvangen in het Paradijs, welke is; dat de God van de Werelden Zich zal onthullen aan hen en zij zullen Hem zien. Zoals een Salafee geleerde verklaarde:
De tekstuele bewijzen uit de Qor-aan en de Soennah geven dit aan. Dus hoe kunnen sommige van de sekten uit het verleden en heden deze grote zegening negeren? Van die groepen uit het verleden die het zien (van Allaah) verwierpen, was Mu’tazilah er één van. Vandaag is er, naar wat ik weet, geen enkele groep op het aardoppervlak die zegt: ‘Wij zijn Mu’tazilah’. Wij volgen de leerstellingen van de Mu’tazilah’. Alhoewel, ik heb wel een dwaze man gezien die in het openbaar verkondigde dat hij een Mu’tazilah was. En hij verwerpt vele vastgestelde feiten uit de Religie, omdat hij overhaast handelt. Dus deze Mu’tazilah verwerpen deze grote zegening en zij zeggen met hun zwakke intellect: ‘Het is onmogelijk dat Allaah gezien kan worden!’. Dus wat hebben zij gedaan? Hebben zij de Qor-aan verworpen? Allaah zegt in de Qor-aan:

[b]‘Stralende gezichten zijn er op die dag die naar hun Heer kijken’. Soerat Al-Qiyaamah: 22-23]

Hebben zij deze ayah verworpen? Nee, zij hebben het niet verworpen noch geloofde zij er niet in of zijn zij afvallig geworden. Tot de dag van vandaag, geven de ware Ahlul-Sunnah (Soennieten) aan dat de Mu’tazilah in dwaling verkeren, maar zij zetten hen niet buiten de groep van Islaam. Dit is omdat zij deze ayah niet verwerpen, maar de echte betekenis ervan verwerpen, van welke de uitleg is verklaard in de Soennah (als we het ons weer voor de geest roepen). Allaah zegt over de gelovigen die het Paradijs binnen zullen gaan: ‘Stralende gezichten zijn er op die dag die naar hun Heer kijken’. Dus zij hebben de betekenis ervan veranderd – zij geloven in de woorden van de ayah, maar zij geloven niet in de betekenis ervan.

En de woorden, zoals de geleerden zeggen, zijn de aard van de betekenis. Dus als we in de woorden geloven, maar niet geloven in de betekenis, dan zal dit het geloof (Imaan) noch voeden noch baten tegen honger (in de zin van: dat het geen voordeel zal opleveren).

Dus waarom verwerpen deze mensen het zien van Allaah? Hun gedachten zijn te kleingeestig voor het inbeelden en bevatten dat deze slaaf (‘abd), die geschapen en beperkt is, in staat is om Allaah openlijk te zien. Gelijk aan de zaak van de Joden toen zij Moesa verzochten (om Allaah te zien), en Allaah hen verhinderde, zoals teruggevonden kan worden in dat welbekende verhaal [Zie Surah Al-Baqarah: 55-59, Allaah zei tegen Moesa]: ‘Kijk naar de berg, als hij vast op zijn plaats blijft staan, dan zul jij Mij zien’. Soerat Al-A’raaf: 143]

Hun intellect was vernauwd (bekrompen) en dus voelden zij zich verplicht om te spelen met de Quranische tekst en de betekenis ervan te veranderen. Waarom? – omdat hun Imaan (geloof) in het Ongeziene zwak is en hun geloof in hun intellect is sterker dan hun geloof in het Ongeziene, waar zij bevolen waren om in te geloven, in het begin van Surah Al-Baqarah:

‘Alif Laam Meem. Dat is het Boek waaraan geen twijfel is – een leidraad voor de Godvrezenden – (wie zijn zij?) – Zij die geloven in het Ongeziene’. Soerat Al-Baqarah: 1-2]

Allaah is Ongezien, dus telkens wanneer onze Heer over Zichzelf praat, moeten we aannemen dat dit de waarheid is en we moeten erin geloven, omdat ons intellect erg beperkt is. De Mu’tazilah hebben dit punt niet erkent, dus dit is waarom zij vele feiten die zijn vastgesteld in de Qor-aan hebben genegeerd en verworpen, zoals de woorden van Allaah: ‘Stralende gezichten zijn er op die dag die naar hun Heer kijken’. Soerat Al-Qiyaamah: 22-23]

Je begreep me blijkbaar niet goed, ik vroeg naar de Koran teksten over besnijdenis. Ik bedoel de Sunnah is aardig hoor, maar het is niet het woord van Alah, ik geloof slechts in een God, Alah. Het stellen van de Sunnah boven de Koran is Shrik.

Ourzazate
04-10-04, 22:04
Geplaatst door Spoetnik
Beetje selectief informatie van de Islam gebruiken :)

Tja, ik kan er niets aan doen dat hadiths ooggetuigenverklaringen zijn waarbij moet worden opgemerkt dat je sterke en zwakke hebt. De zwakke zijn mijns inziens overbodig tenzij zij de Koran op geen enkele wijze tegenspreken...:). Dat heeft niets te maken met selectie maar met je hersentjes gebruiken...:).


Geplaatst door Spoetnik
Als jij jongetjesbesnijdens goedpraat op basis van Hadith, dan is meisjesbesnijdenis volgens Hadith ook toepasbaar,

Jongensbesnijdenis op basis van heldere sterke hadiths inderdaad...:). Vrouwenbesnijdenis wordt alleen weergegeven in een paar zwakke hadiths. En nogmaals, vrouwenbesnijdenis druist in tegen alles waar de Islam voor staat plus het is van faraotische oorsprong...:).

Je moet weten dat er hadiths zijn en hadiths zijn. Zelfs de profeet Mohammed waarschuwde dat er na hem valse hadiths in omloop zouden worden gebracht. Als moslim dien je de Koran als richtsnoer te gebruiken en de Sunna vult deze aan...:).


Geplaatst door Spoetnik
je wilt de profeet toch plezieren :)

Nee, ik wil God plezieren. Want als ik God plezier dan plezier ik ook Mohammed en Jezus en Mozes en Abraham en Noah...:).

Spoetnik
04-10-04, 22:04
Geplaatst door deleted user
Lezen jongeman. Als je niet wilt lezen, zul je het nooit begrijpen. De eerste openbaring was: Lees! Lees in de Naam van jouw Heer. Hij die heeft geschapen. De profeet, vrede en zegeningen zij met hem, heeft ook ahadieth overgeleverd die 'hadieth qoedsi' heten. Dat wil zeggen dat de profeet een uitspraak doet, die letterlijk door Allaah de Verhevene is gedaan.

De hadith zijn overgeleverd via een derde partij en dus niet direct door Muhammed. Alleen de Koran is het woord van God, niet de Hadieth. Ieder die dit ontkent is een godslasteraar en doet aan bijgeloof.

Spoetnik
04-10-04, 22:06
Geplaatst door Ourzazate
Tja, ik kan er niets aan doen dat hadiths ooggetuigenverklaringen zijn waarbij moet worden opgemerkt dat je sterke en zwakke hebt. De zwakke zijn mijns inziens overbodig tenzij zij de Koran op geen enkele wijze tegenspreken...:). Dat heeft niets te maken met selectie maar met je hersentjes gebruiken...:).

Hmm ok, nou dan het volgende, Hadieth over jongetjes zijn zwakke en naar mijn inziens overbodige Hadieth; naar mijn mening gaat jongetjesverminking in tegen de geest van de Koran. :)

Zwarte Schaap
04-10-04, 22:08
Geplaatst door Spoetnik
Je begreep me blijkbaar niet goed, ik vroeg naar de Koran teksten over besnijdenis. Ik bedoel de Sunnah is aardig hoor, maar het is niet het woord van Alah, ik geloof slechts in een God, Alah. Het stellen van de Sunnah boven de Koran is Shrik.

Genesis:

17:9 Voorts zeide God tot Abraham: Gij nu zult Mijn verbond houden, gij, en uw zaad na u, in hun geslachten.

17:10 Dit is Mijn verbond, dat gijlieden houden zult tussen Mij, en tussen u, en tussen uw zaad na u: dat al wat mannelijk is, u besneden worde.

17:11 En gij zult het vlees uwer voorhuid besnijden; en dat zal tot een teken zijn van het verbond tussen Mij en tussen u.

17:12 Een zoontje dan van acht dagen zal u besneden worden, al wat mannelijk is in uw geslachten: de ingeborene van het huis, en de gekochte met geld van allen vreemde, welke niet is van uw zaad;

17:13 De ingeborene van uw huis, en de gekochte met uw geld zal zekerlijk besneden worden; en Mijn verbond zal zijn in ulieder vlees, tot een eeuwig verbond.

17:14 En wat mannelijk is, de voorhuid hebbende, wiens voorhuids vlees niet zal besneden worden, dezelve ziel zal uit haar volken uitgeroeid worden; hij heeft Mijn verbond gebroken.

Spoetnik
04-10-04, 22:13
Geplaatst door Zwarte Schaap
Genesis:

17:9 Voorts zeide God tot Abraham: Gij nu zult Mijn verbond houden, gij, en uw zaad na u, in hun geslachten.

17:10 Dit is Mijn verbond, dat gijlieden houden zult tussen Mij, en tussen u, en tussen uw zaad na u: dat al wat mannelijk is, u besneden worde.

17:11 En gij zult het vlees uwer voorhuid besnijden; en dat zal tot een teken zijn van het verbond tussen Mij en tussen u.

17:12 Een zoontje dan van acht dagen zal u besneden worden, al wat mannelijk is in uw geslachten: de ingeborene van het huis, en de gekochte met geld van allen vreemde, welke niet is van uw zaad;

17:13 De ingeborene van uw huis, en de gekochte met uw geld zal zekerlijk besneden worden; en Mijn verbond zal zijn in ulieder vlees, tot een eeuwig verbond.

17:14 En wat mannelijk is, de voorhuid hebbende, wiens voorhuids vlees niet zal besneden worden, dezelve ziel zal uit haar volken uitgeroeid worden; hij heeft Mijn verbond gebroken.

Thanks schaap.. daar zat ik dus op te wachten.. het slappe gelul van Bilal is behoorlijk irritant af en toe..

Maar dit komt dus uit de bijbel begrijp ik?

Opmerkelijk eigenlijk dat Christenen dit gebruik niet hebben overgenomen.

Spoetnik
04-10-04, 22:17
Geplaatst door deleted user
Bijgeloof bestaat inderdaad. Maar dat is geen bijgeloof. Dat is onderdeel van het profeetschap.

Ach wie niet leest leert nooit wat. Als je een beetje nadenkt, dan begrijp je waarom profeten, vrede zij met hen allen, ervoor vreesden dat zij aanbeden zouden worden. Dat komt omdat zij wonderen verrichtten, die zij konden verrichten dankzij Allaah. Dat wil niet zeggen dat zij goden zijn. En ook niet dat zij daarmee vergeleken kunnen worden.

Maar vertel mij eens. Hoe ver reikt jouw kennis over de eenheid van Allaah. Want je maakt me wel benieuwd, met al dat geloop naast je schoenen.

Noem eens een paar van de Eeuwige Eigenschappen van Allaah...

Ga je me overhoren? Wie ben jij om te twijfelen aan mijn geloof in Alah? Ik meen dat je zojuist stukjes heb geplaatst waarin in je dit expliciet verbiedt.

Ik geloof in God, in Een God, de eeuwige God, het woord van God, die liefde is. De ene God met vele verschijningen.

Helaas zijn er veel gelovigen die Sunnah, Muhammed, Koran, Bijbel, Heilige Plaatsen, of andere gewoontes boven hun geloof in God plaatsen, en in plaats daarvan gaan geloven in Shrik.

Marsipulami
04-10-04, 22:22
Die Ayaan lukt er telkens weer in om animo in de zaak te krijgen. Maar ik heb toch wel het gevoel dat ze ook bij de autochtonen steeds meer krediet verliest.

Ourzazate
04-10-04, 22:27
Geplaatst door Spoetnik
Hmm ok, nou dan het volgende, Hadieth over jongetjes zijn zwakke en naar mijn inziens overbodige Hadieth; naar mijn mening gaat jongetjesverminking in tegen de geest van de Koran. :)

Dan heb ik het volgende;

1. Besnijdenis van jongens wordt weergegeven in sterke hadiths van Bukhari en Muslim en verder in Musnad Ahmed and Sunna at-Tirmidhi...:). Volgens jouw mening zijn het zwakke/overbodige hadiths (hetgeen klaarblijkelijk niet het geval is), maar gelukkig voor moslims en de Islam conformeren we ons niet aan jouw mening...:).

2. Besnijdenis van jongens is geen verminking en voor iedere moslimjongen die jij kan overleggen die zijn besnijdenis betreurt en ziet als een verminking krijg jij 1000 euro van mij...:). Meisjes die besneden zijn ervaren het wel als een verminking. Nogal wiedes...:). Het is onislamitisch en overbodig...:).

In de Koran staat trouwens in 16:123 dat moslims de religie van Abraham moeten volgen gelovig tav God als hij was. Besnijdenis was een deel van het geloof van Abraham tav God...:). Indirect is dit een bewijs dat God de moslims maant de godsdienstige praktijken van Abraham na te volgen...:). Dus ook het besnijden van jongens...:).

Marsipulami
04-10-04, 22:46
Besnijdenis komt niet voor als gebod in de koran.

Besnijdenis is voor de joden 'het' toetredingsritueel tot het jodendom. Jood word je als je je laat besnijden, moslim wordt je als je de shahada van ganser harte uitspreekt en christen word je door het doopsel.


Besnijdenis in de islam is een hygiënisch voorschrift, net als het knippen van de nagels, e.d.

Spoetnik
04-10-04, 22:58
Geplaatst door Ourzazate
Dan heb ik het volgende;

1. Besnijdenis van jongens wordt weergegeven in sterke hadiths van Bukhari en Muslim en verder in Musnad Ahmed and Sunna at-Tirmidhi...:). Volgens jouw mening zijn het zwakke/overbodige hadiths (hetgeen klaarblijkelijk niet het geval is), maar gelukkig voor moslims en de Islam conformeren we ons niet aan jouw mening...:).

Klaarblijkelijk? Die is voor je eigen rekening. Jongetjesverminking is een dogma binnen Islam, en het is voor mij duidelijk dat dogma's liefde voor Alah corrumpeerd. Dogma's zijn funest voor een religie en dit is evident aangetoond in de menselijk geschiedenis. Ik kan je alleen maar zeggen dat uiteindelijk dogmatische religies de samenkomst van het broederschap van mens tegenhoudt.



2. Besnijdenis van jongens is geen verminking en voor iedere moslimjongen die jij kan overleggen die zijn besnijdenis betreurt en ziet als een verminking krijg jij 1000 euro van mij...:). Meisjes die besneden zijn ervaren het wel als een verminking. Nogal wiedes...:). Het is onislamitisch en overbodig...:).


Onislamistische, daar zijn de mening over verdeeld in de Islam. Overigens zijn er ook genoeg meiden te vinden op deze wereld die hun besnijdenis niet betreuren omdat het hen tot vrouw heeft gemaakt. Vandaar ook dat er vele vrouwen zijn die een besneden dochter willen.



In de Koran staat trouwens in 16:123 dat moslims de religie van Abraham moeten volgen gelovig tav God als hij was. Besnijdenis was een deel van het geloof van Abraham tav God...:). Indirect is dit een bewijs dat God de moslims maant de godsdienstige praktijken van Abraham na te volgen...:). Dus ook het besnijden van jongens...:).

De overlevering van de religie van Abraham is niet overgebracht als het woord van Alah, derhalve is het niet denkbeeldig dat besnijdenis een cultuur gebruik was van het volk van Abraham dat de onderlinge verbintenis van het volk van Abraham symboliseert. Dat wil dus zeggen dat gebruiken van het volk van Abraham en het geloof van het volk van Abraham niet dezelfde hoeven te zijn.

Spoetnik
04-10-04, 23:05
Geplaatst door deleted user
Hmmm, wat de Eigenschappen van Allaah betreft kan ik daar niets tegenin brengen. Maar het is te weinig om ook daadwerkelijk van Allaah te kunnen houden. Je moet nog veel meer weten over Zijn Namen en Eigenschappen om daadwerkelijk vol overgave van Hem te kunnen houden. Nu wil ik dit niet tegen je zeggen, terwijl mijn handen leeg zijn, en heb ik daarom een document voor je uitgezocht die dit aardig behandeld... :duim:

Om met volle overgave te houden van Alah heeft verder niets met de kennis volgens een bepaalde religie. Daarentegen geloof ik dat het met volle overgave houden van Alah verband houdt met in hoeverre je jezelf openstelt voor het woord van Alah, via welke bron dan ook. Ik zal je document zeker een keer lezen.

sjaen
04-10-04, 23:58
Geplaatst door Marsipulami
Besnijdenis komt niet voor als gebod in de koran.

Besnijdenis is voor de joden 'het' toetredingsritueel tot het jodendom. Jood word je als je je laat besnijden, moslim wordt je als je de shahada van ganser harte uitspreekt en christen word je door het doopsel.


Besnijdenis in de islam is een hygiënisch voorschrift, net als het knippen van de nagels, e.d.

Aangezien hier voldoende water en zeep voorhanden is........
Blijft over het toetredingsritueel tot het Jodendom!! Oef :(

Zwarte Schaap
05-10-04, 00:28
Geplaatst door Marsipulami
Besnijdenis komt niet voor als gebod in de koran.

Besnijdenis is voor de joden 'het' toetredingsritueel tot het jodendom. Jood word je als je je laat besnijden, moslim wordt je als je de shahada van ganser harte uitspreekt en christen word je door het doopsel.


Besnijdenis in de islam is een hygiënisch voorschrift, net als het knippen van de nagels, e.d.





Genesis:

17:21 Maar Mijn verbond zal Ik met Izak oprichten, die u Sara op dezen gezetten tijd in het andere jaar baren zal.

17:22 En Hij eindigde met hem te spreken, en God voer op van Abraham.

17:23 Toen nam Abraham zijn zoon Ismael, en al de ingeborenen van zijn huis, en alle gekochten met zijn geld, al wat mannelijk was onder de lieden van het huis van Abraham, en hij besneed het vlees hunner voorhuid, even ten zelfden dage, gelijk als God met hem gesproken had.

17:24 En Abraham was oud negen en negentig jaren, als hem het vlees zijner voorhuid besneden werd.

17:25 En Ismael, zijn zoon, was dertien jaren oud, als hem het vlees zijner voorhuid besneden werd.

17:26 Even op dezen zelfden dag werd Abraham besneden, en Ismael, zijn zoon.

17:27 En alle mannen van zijn huis, de ingeborenen des huizes, en de gekochten met geld, van den vreemde af, werden met hem besneden.

Ook Ismael (zelfs als eerste van zijn kinderen) en andere mannen werden besneden en niet alleen Izhak en zijn nakomelingen. Moslims worden gemaand om de geboden die Abraham vervulde na te leven. Zoals bijvoorbeeld een schaap slachten.

De Koran is de vervolmaking van wat eerder is geweest, daarom zijn moslims ook zorgvuldig ten aanzien van de andere boeken. Maar we weten natuurlijk dat deze boeken gecorrumpeerd zijn.

Zo lees ik dat het speciale verbond die alleen zou gelden tussen Izhak naar mijn mening best wel een gecorrumpeerde deel zou kunnen zijn. Mijns inziens is religie universeel gericht en niet speciaal voor 1 volk bestemd is. In de ogen van de moslims is Abraham moslim. Hij die zich overgeeft aan de wil van Allah.

Anyhow ik weet er te weinig over maar dat is wat ik denk.

Siah
05-10-04, 00:50
Geplaatst door Mark
De voorhuid is gecreerd door God, iedereen die hem verwijderd gaat tegen het woord van god in en zal zonder voorhuid in DE VUUR branden.

En DE VUUR is waarlijk een slechte plaats.

:haha: :hihi:

Siah
05-10-04, 01:09
Geplaatst door Goodnight
Bovendien is het geen gezicht zo'n hangvel :ego:

:haha: :hihi:

Siah
05-10-04, 01:25
Geplaatst door sjaen
_ _ _
Geluk van Nederland (VPRO)
_

Afl.: Is uw zoon al besneden? Michael Schaap is boos over zijn besnijdenis. Hij is besneden toen hij acht maanden oud was. Zijn moeder heeft toen een brief aan hem geschreven, die brief vormt de aanzet voor de uitzending. Zelfs de mildste vorm van vrouwenbesnijdenis is een vorm van genitale verminking en een barbaars ritueel. Jongensbesnijdenis daarentegen lijken wij wel normaal te vinden, althans in Europa. In de USA, waar jongensbesnijdenis goed is voor een omzet van meer dan een miljard dollar, is het wel degelijk een onderwerp en wordt er een fel en emotioneel debat gevoerd. Michael Schaap neemt vast een voorschot op een brede maatschappelijke discussie, in Nederland want het valt niet te ontkennen dat jongensbesnijdenis een aantasting is van de lichamelijke integriteit. Een voor jongetjes ongevraagde niet -medisch- noodzakelijke ingreep met verstrekkende gevolgen. De huidbank vaart overigens wel bij deze ingreep want uit recent onderzoek blijkt dat dit stukje erogeen weefsel in de kweek een voetbalveld aan huid kan opleveren. [/B]

sorry dat ik het zo direkt vraag;
maar heb je zelf ooit een besneden ding van een (naar je smaak)leuke ding geprobeerd??
ik zou maar een keertje proberen; alsmaar (vooraal) voor de nieuwsgierigheid. :tik:
iets zelf kunnen ervaren vind ik belangrijk! :D

Siah
05-10-04, 02:09
Geplaatst door freya
Wat een gezeur.

Maar een stukje wegsnijden dat is dan weer verplicht, omdat de schepping kennelijk toch niet perfect is :vreemd:

Onbesneden mannen zijn niet niet viezer dan besneden en met dat te beweren beledig je een grote bevolkingsgroep :moe:


..
verplicht
nou,
maar er zijn ook moslims die niet besneden zijn.
.

waarom zouden uberhaupt de onbesneden mannen als vies bestempelt worden;
alleen voor al dan niet wegsnijden van een heel kleine stukje velletje?
..

er zijn miljoenen mensen die niet een echte moslim of jood zijn en toch besneden en daarmee ook tevreden. eveneens in hun sexuele en/of familieleven.
keb ook nooit over eén of ander probleem gehoord,(wel voor het eerst in nederland en dat kwam door een operatiefout van een arts....maar die kan ook overal gebeuren).

een besneden ding is veel lekkerder dan een onbesneden ding, en dat in veel opzichten; zei de ex-nederlandsevriendin van een vriend van me. (dat was blijkbaar een ontdekking voor haar)

taouanza
05-10-04, 07:44
Geplaatst door mark61
Nou ja, ik ken in dit verband Arabische WCs, Indonesische WCs en Turkse WCs. Die lijken wel op elkaar. Dus dan denk ik: als de notie 'hygiène' nu al zo'n beperkte rol speelt, waarom zou dat dan vroeger anders zijn geweest.

Die roestige mesjes pik ik net op uit een post hierboven. Nou worden die bij mijn weten alleen bij meisjes gebruikt, en gaan jongens naar de dokter dan wel specialist, maar het ging mij even om de motivatie hygiène tegenover de gebruikte methode. Die vind ik strijdig.

Nou weet ik nog steeds niet wat mis is met Arabische WCs

Joesoef
05-10-04, 08:01
Geplaatst door Tomas
Volgens mij begrijp je mijn vergelijking dus echt niet. Maargoed, laat dan maar. Ik hoop dat het komt omdat je te vorngenomen bent bij het lezen en niet door iets anders.

Kan je ook in deze thread aangeven waar je om gelachen hebt misschien als het gaat om onzinnige verklaringen van de voorhuiddragers? Ik heb daar denk ik een blindevlek.

Als ik iets verkeerd heb gelezen dan hoor ik dat graag, dus als je kan aangeven waar ik de fout ben ingegaan graag.

Wat ik zeker niet heb gezegd is dat jij er om hebt gelachen om de verklaringen van voorhuiddragers.

Ourzazate
05-10-04, 11:54
Geplaatst door Marsipulami
Besnijdenis komt niet voor als gebod in de koran.



Indirect wel in 16:123...:).

Ourzazate
05-10-04, 12:09
Geplaatst door Spoetnik
Klaarblijkelijk? Die is voor je eigen rekening. Jongetjesverminking is een dogma binnen Islam, en het is voor mij duidelijk dat dogma's liefde voor Alah corrumpeerd. Dogma's zijn funest voor een religie en dit is evident aangetoond in de menselijk geschiedenis. Ik kan je alleen maar zeggen dat uiteindelijk dogmatische religies de samenkomst van het broederschap van mens tegenhoudt.

Ze worden toch weergegeven in Sahih modules...:). Of weet je niet wat sahih betekent? Dus zijn ze sterke hadiths waar geen twijfel over mogelijk is...:).

Elke godsdienst heeft zo zijn regels. De joden doen dit en de moslims doen dat. Zo stelt God Zijn mensen op de proef. Het heeft niets met dogmatisch denken te maken, maar met doen wat God je oplegt...:). Ik als moslim voel me heel verwant met joden. Ik heb ook christelijke en boedistische en ongelovige vrienden en kenissen waar ik perfect mee kan opschieten. En dat ondanks dat ik (volgens jou) dogmatisch beinvloed zou zijn...:).

Het zijn niet religies (al dan niet dogmatisch) die een sta in de weg vormen voor broederschap, maar het gebrek aan respect voor elkaar...:). En daar draait tenslotte alles om...:).



Geplaatst door Spoetnik

Onislamistische, daar zijn de mening over verdeeld in de Islam. Overigens zijn er ook genoeg meiden te vinden op deze wereld die hun besnijdenis niet betreuren omdat het hen tot vrouw heeft gemaakt. Vandaar ook dat er vele vrouwen zijn die een besneden dochter willen.

Er zijn ook moslims te vinden die de aanslagen van 9-11 goedkeuren. Hier zijn de meningen ook over verdeeld. Maar dat wil niet zeggen dat deze islamitisch verantwoord waren...:). Ik ben nooit een islamitisch meisje tegengekomen die haar besnijdenis toejuicht. Daarnaast zijn het nooit de vrouwen die een besneden dochter willen, maar de mannen. Wat jij zegt is dus onjuist...:).



Geplaatst door Spoetnik

De overlevering van de religie van Abraham is niet overgebracht als het woord van Alah, derhalve is het niet denkbeeldig dat besnijdenis een cultuur gebruik was van het volk van Abraham dat de onderlinge verbintenis van het volk van Abraham symboliseert. Dat wil dus zeggen dat gebruiken van het volk van Abraham en het geloof van het volk van Abraham niet dezelfde hoeven te zijn.

De besnijdenis was wel degelijk een deel van het geloof van Abraham. Abraham deed het immers niet omdat ie er zin in had, maar omdat God heb dit had bevolen...:). Binnen de joodse/islamitische godsdienstige literatuur is hier wel het en ander over geschreven meen ik.

Yasmeen
05-10-04, 12:39
Geplaatst door Ourzazate

Ik ben nooit een islamitisch meisje tegengekomen die haar besnijdenis toejuicht. Daarnaast zijn het nooit de vrouwen die een besneden dochter willen, maar de mannen. Wat jij zegt is dus onjuist...:).


Nou Ourzazate, dit vind ik een beetje een vreemde redenering.
Stel:

1. een man wil alleen een besneden meisje tot bruid nemen.

2. een vrouw heeft een dochter en weet dat in haar cultuur alleen besneden meisjes een man kunnen vinden.

Ergo: haar dochter moet besneden worden.

Vreemd genoeg moeten we hier van vraag en aanbod spreken, maar welke factor weegt het zwaarst? De vraag, dus de wil van de mannen, of het aanbod, dus de wil van de moeders? Het is dus een ingewikkelder wisselwerking, en de macht ligt dus niet vanzelfsprekend bij de man.

Ourzazate
05-10-04, 12:45
Geplaatst door Yasmeen
Nou Ourzazate, dit vind ik een beetje een vreemde redenering.
Stel:

1. een man wil alleen een besneden meisje tot bruid nemen.

2. een vrouw heeft een dochter en weet dat in haar cultuur alleen besneden meisjes een man kunnen vinden.

Ergo: haar dochter moet besneden worden.

Vreemd genoeg moeten we hier van vraag en aanbod spreken, maar welke factor weegt het zwaarst? De vraag, dus de wil van de mannen, of het aanbod, dus de wil van de moeders? Het is dus een ingewikkelder wisselwerking, en de macht ligt dus niet vanzelfsprekend bij de man.

Verandert jouw stelling als ik vaders had geschreven ipv mannen...? Dat is namelijk wat ik bedoelde. Het zijn de vaders die willen dat hun dochters worden besneden en zij nemen daartoe ook het initiatief...:).

Yasmeen
05-10-04, 12:51
Geplaatst door Ourzazate
Verandert jouw stelling als ik vaders had geschreven ipv mannen...? Dat is namelijk wat ik bedoelde. Het zijn de vaders die willen dat hun dochters worden besneden en zij nemen daartoe ook het initiatief...:).

nee, mijn stelling verandert alsnog niet. Het besnijdenis-gebeuren is een belangrijke vrouwenzaak, en wordt ook/juist door vrouwen fel-verdedigd. Waarom? Omdat vele vrouwen ervan overtuigd zijn dat dit bij hun vrouwelijkheid hoort, bij hun religie, bij hun bestaan en hun schoonheidsideaal.

En we moeten ook stellen dat het juist vrouwen zijn die de kinderen opvoeden. De vader is lang niet zo intensief bezig met de opvoeding als de moeder. Een vader kan eisen stellen, maar een moeder kan een mentaliteit vormen, voeden en in stand houden. Vrouwen zijn zeker niet machteloos in deze. Het zijn juist zeer belangrijke cultuurdragers, en dus bescherm"vrouwen" van tradities.

Spoetnik
05-10-04, 12:58
Geplaatst door Ourzazate
Verandert jouw stelling als ik vaders had geschreven ipv mannen...? Dat is namelijk wat ik bedoelde. Het zijn de vaders die willen dat hun dochters worden besneden en zij nemen daartoe ook het initiatief...:).

Klopt niet hoor, het zijn de moeders die hun dochter willen besnijden omdat ze anders door de gemeenschap worden uitgestoten, ik zou zeggen informeer je eens in plaats van dit soort stellingen van mannenhaat te lanceren.

Zwarte Schaap
05-10-04, 12:59
Geplaatst door Yasmeen
nee, mijn stelling verandert alsnog niet. Het besnijdenis-gebeuren is een belangrijke vrouwenzaak, en wordt ook/juist door vrouwen fel-verdedigd. Waarom? Omdat vele vrouwen ervan overtuigd zijn dat dit bij hun vrouwelijkheid hoort, bij hun religie, bij hun bestaan en hun schoonheidsideaal.

En we moeten ook stellen dat het juist vrouwen zijn die de kinderen opvoeden. De vader is lang niet zo intensief bezig met de opvoeding als de moeder. Een vader kan eisen stellen, maar een moeder kan een mentaliteit vormen, voeden en in stand houden. Vrouwen zijn zeker niet machteloos in deze. Het zijn juist zeer belangrijke cultuurdragers, en dus bescherm"vrouwen" van tradities.

Klopt, ik heb in een documentaire gezien hoe vooral Somalische vrouwen dit verdedigden.

De aanval op de hijaab is daarom ook speciaal uitgekozen door de ongelovigen omdat zij menen dat de vrouw de cultuurdraagster is en als de vrouw gewonnen wordt voor de ongelovige zaak de kinderen ook automatisch gewonnen worden.

Spoetnik
05-10-04, 13:01
Geplaatst door Zwarte Schaap
Klopt, ik heb in een documentaire gezien hoe vooral Somalische vrouwen dit verdedigden

Het is dan ook alleen Somalie waar meisjesbesnijdenis op grote schaal voorkomt (ca. 90% van de Somalische vrouwen is besneden). De enige reden dat wij er hiervan in het westen echt van weten, is vanwege de burgeroorlog in Somalie. Door die burgeroorlog wonen er meer Somaliers in het buitenland dan in Somalie.

taouanza
05-10-04, 13:01
Geplaatst door Yasmeen
nee, mijn stelling verandert alsnog niet. Het besnijdenis-gebeuren is een belangrijke vrouwenzaak, en wordt ook/juist door vrouwen fel-verdedigd. Waarom? Omdat vele vrouwen ervan overtuigd zijn dat dit bij hun vrouwelijkheid hoort, bij hun religie, bij hun bestaan en hun schoonheidsideaal.

En we moeten ook stellen dat het juist vrouwen zijn die de kinderen opvoeden. De vader is lang niet zo intensief bezig met de opvoeding als de moeder. Een vader kan eisen stellen, maar een moeder kan een mentaliteit vormen, voeden en in stand houden. Vrouwen zijn zeker niet machteloos in deze. Het zijn juist zeer belangrijke cultuurdragers, en dus bescherm"vrouwen" van tradities.

:duim:

Ourzazate
05-10-04, 13:01
Geplaatst door Yasmeen
nee, mijn stelling verandert alsnog niet. Het besnijdenis-gebeuren is een belangrijke vrouwenzaak, en wordt ook/juist door vrouwen fel-verdedigd. Waarom? Omdat vele vrouwen ervan overtuigd zijn dat dit bij hun vrouwelijkheid hoort, bij hun religie, bij hun bestaan en hun schoonheidsideaal.

En we moeten ook stellen dat het juist vrouwen zijn die de kinderen opvoeden. De vader is lang niet zo intensief bezig met de opvoeding als de moeder. Een vader kan eisen stellen, maar een moeder kan een mentaliteit vormen, voeden en in stand houden. Vrouwen zijn zeker niet machteloos in deze. Het zijn juist zeer belangrijke cultuurdragers, en dus bescherm"vrouwen" van tradities.

Voor zover ik weet zijn het de mannen die graag willen dat hun dochters worden besneden. Dat is mij verteld door mensen die in zulke gemeenschappen wonen/hebben gewoond. De besnijdenissen gebeuren trouwens op hele kleine schaal bij christenen en moslims. We moeten het niet groter maken dan dat het is...:).

Vrouwenbesnijdenis hoort niet thuis in de Islam...:). Het is zoals ik al eerder heb aangegeven een faraotisch ritueel en als wij als moslims ons moeten houden aan regeltjes van een of andere farao dan zijn wij wel heel erg afgedwaald van a-siraat almoustaqiem...:).

In jouw laatste alinea heb je wel gelijk, maar het zijn de vaders die meer waarde hechten aan bepaalde conservatieve normen en waarden binnen een gemeenschap dan de moeders...:). Kijk maar in Nederland, Marokkaanse meisjes die een bepaalde mate van vrijheid genieten hebben dat grotendeels te danken aan hun moeders...:).

mark61
05-10-04, 13:03
Geplaatst door Spoetnik
Het is dan ook alleen Somalie waar meisjesbesnijdenis op grote schaal voorkomt...

Sorry, dat is absoluut onwaar. De besnijdenisbelt loopt van Senegal/The Gambia tot Somalië/Kenya/Ethiopië.

Spoetnik
05-10-04, 13:06
Geplaatst door mark61
Sorry, dat is absoluut onwaar. De besnijdenisbelt loopt van Senegal/The Gambia tot Somalië/Kenya/Ethiopië.

Je hebt gelijk
One source 1 estimates that 90% or more of the girls in Djibouti, Ethiopia and Eritrea, Sierra Leone, Somalia, and Sudan.

taouanza
05-10-04, 13:06
Geplaatst door Ourzazate
Voor zover ik weet zijn het de mannen die graag willen dat hun dochters worden besneden. Dat is mij verteld door mensen die in zulke gemeenschappen wonen/hebben gewoond. De besnijdenissen gebeuren trouwens op hele kleine schaal bij christenen en moslims. We moeten het niet groter maken dan dat het is...:).

Vrouwenbesnijdenis hoort niet thuis in de Islam...:). Het is zoals ik al eerder heb aangegeven een faraotisch ritueel en als wij als moslims ons moeten houden aan regeltjes van een of andere farao dan zijn wij wel heel erg afgedwaald van a-siraat almoustaqiem...:).

In jouw laatste alinea heb je wel gelijk, maar het zijn de vaders die meer waarde hechten aan bepaalde conservatieve normen en waarden binnen een gemeenschap dan de moeders...:). Kijk maar in Nederland, Marokkaanse meisjes die een bepaalde mate van vrijheid genieten hebben dat grotendeels te danken aan hun moeders...:).

Nee jij hebt geen gelijk.
Yasmeen heeft gelijk.:)

mark61
05-10-04, 13:10
Geplaatst door Ourzazate
... De besnijdenissen gebeuren trouwens op hele kleine schaal bij christenen en moslims. We moeten het niet groter maken dan dat het is...:).

Dat is grote onzin.

Vrouwenbesnijdenis komt op grote schaal voor. De Verenigde Naties en haar Wereld Gezondheidsorganisatie (WHO) schatten het totaal aantal vrouwen dat op de wereld is besneden op niet minder dan 130 miljoen. Amnesty International gaat zelfs uit van 135 miljoen. Per jaar komen er naar schatting ruim twee miljoen bij. Dat is zo’n 6.000 per dag, 1 per 15 seconden.

Verreweg de meeste besneden vrouwen, circa 110 miljoen, wonen in Afrika. In zeker 28 Afrikaanse landen gelegen tussen de evenaar en de kreeftskeerkring wordt vrouwenbesnijdenis stelselmatig toegepast (zie kaart). De landen buiten Afrika waar vrouwenbesnijdenis gebruikelijk is, liggen in Zuidoost-Azië (waaronder Indonesië, Sri Lanka en Maleisië) en op het Arabisch Schiereiland (Yemen, Oman en de Verenigde Arabische Emiraten).

http://www.nidi.nl/public/demos/dm00062.html

http://www.nidi.nl/public/demos/dm00062.gif

Ourzazate
05-10-04, 13:10
Geplaatst door taouanza
Nee jij hebt geen gelijk.
Yasmeen heeft gelijk.:)

Ik baseer mijn reactie op gesprekken die ik heb gevoerd met mensen die te maken hebben gehad met vrouwenbesnijdenis, niet op wat ik zelf vind...:).

Zwarte Schaap
05-10-04, 13:11
Geplaatst door Spoetnik
Het is dan ook alleen Somalie waar meisjesbesnijdenis op grote schaal voorkomt (ca. 90% van de Somalische vrouwen is besneden). De enige reden dat wij er hiervan in het westen echt van weten, is vanwege de burgeroorlog in Somalie. Door die burgeroorlog wonen er meer Somaliers in het buitenland dan in Somalie.

Het was ook een Nederlandse docu over Somalische vrouwen in Nederland.

Yasmeen
05-10-04, 13:17
Geplaatst door taouanza
Nee jij hebt geen gelijk.
Yasmeen heeft gelijk.:)

:duim:

- In jouw laatste alinea heb je wel gelijk, maar het zijn de vaders die meer waarde hechten aan bepaalde conservatieve normen en waarden binnen een gemeenschap dan de moeders.... Kijk maar in Nederland, Marokkaanse meisjes die een bepaalde mate van vrijheid genieten hebben dat grotendeels te danken aan hun moeders.... -

Ourzazate, moet het hier toch niet met je eens zijn. Zowel vaders als moeders hechten waarde aan bepaalde conservatieve normen en waarden, maar de een niet meer dan de ander. Ze hechten er waarde aan uit bepaalde, persoonsgebonden (machts)overwegingen. De man denkt de vrouw in toom te houden, de vrouw denkt de man aan zich te binden.

Ik ken vele gezinnen waarin de moeder juist de strenge ouder is: jongens geven hun geld bij mams in bewaring, en meisjes worden door de moeders kort gehouden. De vader is de afwezige die zo nu en dan gebruikt wordt om de kiddo's een pak slaag te geven. Op die manier wordt de vader, de man, een bepaald rolmodel voor het manzijn; de man is afwezig en gebruikt kracht. Maar wie vormt ondertussen het beeld van de wereld voor de kinderen thuis? En in hoe verre wordt dit beeld buitenshuis in stand gehouden?

Soms voelen moeders zich de bondgenote van hun dochters, maar het machts(mis)gebruik van de vader kan de moeder vaak ertoe dwingen om zich niet met haar dochter in een kamp te scharen. Soms wil de moeder zich niet met haar dochter in een kamp scharen...

Ik denk op het moment aan schoonmoeders; iedereen kent wel verhalen van schoonmoeders en hun schoondochters in hun omgeving; vaak is het een strijd van jewelste tussen deze vrouwen. In vele culturen bepaalt ook de moeder met wie haar zoon trouwt... Vrouwen, moeders, spelen dus wel zeker een actieve rol in het machtsspelletje dat cultuur heet.

taouanza
05-10-04, 13:20
Geplaatst door Yasmeen
:duim:

-

Ourzazate, moet het hier toch niet met je eens zijn. Zowel vaders als moeders hechten waarde aan bepaalde conservatieve normen en waarden, maar de een niet meer dan de ander. Ze hechten er waarde aan uit bepaalde, persoonsgebonden (machts)overwegingen. De man denkt de vrouw in toom te houden, de vrouw denkt de man aan zich te binden.

Ik ken vele gezinnen waarin de moeder juist de strenge ouder is: jongens geven hun geld bij mams in bewaring, en meisjes worden door de moeders kort gehouden. De vader is de afwezige die zo nu en dan gebruikt wordt om de kiddo's een pak slaag te geven. Op die manier wordt de vader, de man, een bepaald rolmodel voor het manzijn; de man is afwezig en gebruikt kracht. Maar wie vormt ondertussen het beeld van de wereld voor de kinderen thuis? En in hoe verre wordt dit beeld buitenshuis in stand gehouden?

Soms voelen moeders zich de bondgenote van hun dochters, maar het machts(mis)gebruik van de vader kan de moeder vaak ertoe dwingen om zich niet met haar dochter in een kamp te scharen. Soms wil de moeder zich niet met haar dochter in een kamp scharen...

Ik denk op het moment aan schoonmoeders; iedereen kent wel verhalen van schoonmoeders en hun schoondochters in hun omgeving; vaak is het een strijd van jewelste tussen deze vrouwen. In vele culturen bepaalt ook de moeder met wie haar zoon trouwt... Vrouwen, moeders, spelen dus wel zeker een actieve rol in het machtsspelletje dat cultuur heet.

Wederom :duim:



:fpetaf:

Ourzazate
05-10-04, 13:27
Geplaatst door mark61
Dat is grote onzin.

Vrouwenbesnijdenis komt op grote schaal voor. De Verenigde Naties en haar Wereld Gezondheidsorganisatie (WHO) schatten het totaal aantal vrouwen dat op de wereld is besneden op niet minder dan 130 miljoen. Amnesty International gaat zelfs uit van 135 miljoen. Per jaar komen er naar schatting ruim twee miljoen bij. Dat is zo’n 6.000 per dag, 1 per 15 seconden.

Verreweg de meeste besneden vrouwen, circa 110 miljoen, wonen in Afrika. In zeker 28 Afrikaanse landen gelegen tussen de evenaar en de kreeftskeerkring wordt vrouwenbesnijdenis stelselmatig toegepast (zie kaart). De landen buiten Afrika waar vrouwenbesnijdenis gebruikelijk is, liggen in Zuidoost-Azië (waaronder Indonesië, Sri Lanka en Maleisië) en op het Arabisch Schiereiland (Yemen, Oman en de Verenigde Arabische Emiraten).

http://www.nidi.nl/public/demos/dm00062.html

http://www.nidi.nl/public/demos/dm00062.gif


Wat je zegt is ook grote onzin...:). Per jaar komen er helemaal geen 2 miljoen bij, er lopen jaarlijks circa 2 miljoen meisjes het 'risico' om besneden te worden. Dat zijn toch echt 2 verschillende dingen...:). Die 6.000 per dag is dus ook onzin...:).

Die cijfers die jij trouwens overlegt zijn mi overdreven. Althans, dat is als ik de gesprekken die ik heb gehad met mensen uit enkele van die landen en de literatuur hierover er naast leg...:). Steekproeven zijn trouwens niet volledig betrouwbaar en ik geloof niet dat ze alle vrouwen in de regio's hebben onderzocht...:). Ik weet bijv. dat het in Yemen, Oman en VAE op zeer kleine schaal gebeurt, het is geen algemeen goed...:).

Daarnaast gooit de WHO en AI alle soorten vrouwenbesnijdenissen op 1 hoop onder de noemer verminking, terwijl er in bijv. Oman een andere vrouwenbesnijdenis (speldeprik) wordt toegepast dan in Somalie (klit afsnijden)...:). Ik keur trouwens alles af, maar je moet wel een onderscheid maken als je zo'n statistisch onderzoek doet...:).

mark61
05-10-04, 13:36
Geplaatst door Ourzazate
Wat je zegt is ook grote onzin...:). Per jaar komen er helemaal geen 2 miljoen bij, er lopen jaarlijks circa 2 miljoen meisjes het 'risico' om besneden te worden. Dat zijn toch echt 2 verschillende dingen...:). Die 6.000 per dag is dus ook onzin...:)....

Ik zeg niks, dat doet het NIDI op gezag van de VN en de WHO. Maar gelukkig weet jij het beter, omdat je 3 Somaliërs hebt gesproken. Dat zijn natuurlijk experts op dit gebied, wereldwijd. Hoe eigenwijs kan een mens zijn. Maak jezelf niet belachelijk

http://www.who.int/docstore/frh-whd/FGM/FGM%20prev%20update.html

Most reliable estimates: national surveys*

Country
Prevalence (%)
Year—

Burkina Faso
72
1998/99

Central African Republic
43
1994/95

Côte d’Ivoire
43
1994

Egypt
97
1995

Eritrea
95
1995

Guinea
99
1999

Kenya
38
1998

Mali
94
1995/96

Niger
5
1998

Nigeria
25
1999

Somalia
96-100
1982-93

Sudan
89
1989/90

Tanzania
18
1996

Togo
12
1996

Yemen
23
1997

Source for all above estimates, with the exception of Somalia and Togo : National Demographic and Health Surveys (DHS), available from Macro International Inc. (http://www.measuredhs.int), Calverton, Maryland.

For Somalia, the estimate comes from a 1983 national survey by the Ministry of Health, Fertility and Family Planning in Urban Somalia, 1983, Ministry of Health, Mogadishu and Westinghouse . The survey found a prevalence of 96%. Five other surveys, carried out between 1982 and 1993 on diverse populations found prevalences of 99-100%. Details about these sources can be found in reference #3 below.

For Togo, the source is a national survey carried out by the Unité de Recherche Démographique (URD) in 1996 (The reference of the unpublished report is Agounke E, Janssens M, Vignikin K, Prévalence et facteurs socio-économiques de l'excision au Togo, rapport provisoire, Lomé, June 1996. Results are given in Locoh T. 1998. "Pratiques, opinions et attitudes en matière d’excision en Afrique." Population 6: 1227-1240.

— Year refers to the year of the survey, except for for Somalia, where years refer to the publication date of the MOH report. Note that some DHS reports are dated a year after the survey itself.

Deze gegevens komen dus van ministeries in de landen zelf.

Ourzazate
05-10-04, 13:39
Geplaatst door Yasmeen


Ourzazate, moet het hier toch niet met je eens zijn. Zowel vaders als moeders hechten waarde aan bepaalde conservatieve normen en waarden, maar de een niet meer dan de ander. Ze hechten er waarde aan uit bepaalde, persoonsgebonden (machts)overwegingen. De man denkt de vrouw in toom te houden, de vrouw denkt de man aan zich te binden.

Nee hoor, over het algemeen zijn het de vaders die meer waarde hechten aan conservatieve normen en waarden binnen het gezin. Kijk maar naar gezinnen waarbij de vrouw is gescheiden of weduwe is (vnl bij gescheiden islamitische vrouwen die je dat). Daar kun je vaak opmerken dat de vrouw zich niet volledig aan alle islamitische regels houdt...:).

Jij haalt de relatie man-vrouw aan terwijl ik het heb op de relatie ouder-kind. Wat jij bespreekt is weer een andere discussie...:).


Geplaatst door Yasmeen

Ik ken vele gezinnen waarin de moeder juist de strenge ouder is: jongens geven hun geld bij mams in bewaring, en meisjes worden door de moeders kort gehouden. De vader is de afwezige die zo nu en dan gebruikt wordt om de kiddo's een pak slaag te geven. Op die manier wordt de vader, de man, een bepaald rolmodel voor het manzijn; de man is afwezig en gebruikt kracht. Maar wie vormt ondertussen het beeld van de wereld voor de kinderen thuis? En in hoe verre wordt dit beeld buitenshuis in stand gehouden?

Ik zeg ook niet dat er geen gezinnen zijn waarbij de moeder de strenge ouder is...:). Het is niet de strengheid die ik bespreek maar de hang naar conservatieve normen en waarden...:). Er zijn Marokkaanse moeders die heel streng zijn, maar die drinken, roken en sexen met andere mannen. Geld aan je ma geven wil niet zeggen dat zij conservatief is ingesteld. Je haalt dingen door elkaar...:).


Geplaatst door Yasmeen

Soms voelen moeders zich de bondgenote van hun dochters, maar het machts(mis)gebruik van de vader kan de moeder vaak ertoe dwingen om zich niet met haar dochter in een kamp te scharen. Soms wil de moeder zich niet met haar dochter in een kamp scharen...

Dat kan best kloppen, maar daar gaat het hier niet om...:).


Geplaatst door Yasmeen

Vrouwen, moeders, spelen dus wel zeker een actieve rol in het machtsspelletje dat cultuur heet.

Dat doen zij ook wel, maar zoals ik al eerder aangaf hoeft dat niet voor te stellen dat die vrouwen conservatieve normen en waarden hanteren, zo niet meer dan hun mannen...:). Over het algemeen zijn de mannen conservatiever en willen zij dat hun dochters doen wat de cultuur/religie voorschrijft, in dit geval besnijdenis...:).

taouanza
05-10-04, 13:39
Geplaatst door mark61
Ik zeg niks, dat doet het NIDI op gezag van de VN en de WHO. Maar gelukkig weet jij het beter, omdat je 3 Somaliërs hebt gesproken. Dat zijn natuurlijk experts op dit gebied, wereldwijd. Hoe eigenwijs kan een mens zijn.

En nog steeds heb je niet verteld wat er mis is met Arabische WCs

Zwarte Schaap
05-10-04, 13:44
Geplaatst door taouanza
En nog steeds heb je niet verteld wat er mis is met Arabische WCs

De toiletten waar hij ooit gehurkt op gezeten heeft vond hij vies. Ik denk dat hij dit doorgetrokken heeft naar alle ''arabische'' toiletten.

mark61
05-10-04, 13:45
Geplaatst door taouanza
En nog steeds heb je niet verteld wat er mis is met Arabische WCs

Dat heb ik wel, maar je hebt het blijkbaar niet gelezen. Vele Marokkaanse WCs Zijn Erg Vies.

taouanza
05-10-04, 13:46
Geplaatst door mark61
Dat heb ik wel, maar je hebt het blijkbaar niet gelezen. Vele Marokkaanse WCs Zijn Erg Vies.

Oja?Vertel

Ourzazate
05-10-04, 13:46
Geplaatst door mark61
Ik zeg niks, dat doet het NIDI op gezag van de VN en de WHO. Maar gelukkig weet jij het beter, omdat je 3 Somaliërs hebt gesproken. Dat zijn natuurlijk experts op dit gebied, wereldwijd. Hoe eigenwijs kan een mens zijn.

Nee, dat zeg jij ook blijkens jouw eerdere reactie...:). Ik heb tientallen mensen gesproken en van gelezen uit vele verschillende landen waar vrouwenbesnijdenis voorkomt, niet 3 Somaliers...:).

De WHO heeft inderdaad experts, maar zoals ik al zei hebben zij steekproeven genomen voor hun onderzoeken. Die zijn niet 100% betrouwbaar en dat is een gegeven...:). Zowel de WHO als AI hebben niet alle vrouwen in die landen onderzocht, dat kan ook niet...:).

Daarnaast moet je in je achterhoofd houden dat er miljoenen meisjes zijn die aan hun omgeving kenbaar maken dat zij besneden zijn (familienaam niet onteren in alle opzichten) maar onbesneden zijn om van het leed bespaard te blijven...:).

Zwarte Schaap
05-10-04, 13:50
Geplaatst door mark61
Dat heb ik wel, maar je hebt het blijkbaar niet gelezen. Vele Marokkaanse WCs Zijn Erg Vies.

Waarschijnlijk bedoel je meer de openbare toiletten. Verder denk ik dat je bedoelt dat het daar niet naar glorix rook. Niet goed ruiken is iets anders dan niet goed schoon zijn. Men gebruikt gewoon minder chloor en andere luchtjes in Marokko. Mischien is dat niet altijd zo prettig maar het is wel beter en schoner voor het milieu.

taouanza
05-10-04, 13:52
Hier zijn de openbare toiletten ook vies vooral als ze zijn schoongemaakt.
De toiletjuf tilt de wcbril op haalt een doekje over de wc. Zet de wcbril terug en gaat er met dezelfde doekje over heen. Gelijkmatig verspreiding van de viezigheid noem ik dat.:strik:

mark61
05-10-04, 13:57
Geplaatst door taouanza
Oja?Vertel

Liever niet. I'm trying to forget.

mark61
05-10-04, 13:59
Geplaatst door Ourzazate
De WHO heeft inderdaad experts, maar zoals ik al zei hebben zij steekproeven genomen voor hun onderzoeken.

De gegevens die ik net gaf zijn afkomstig van ministeries in de betreffende landen. Babbel gerust verder.

Ourzazate
05-10-04, 14:03
Geplaatst door mark61
De gegevens die ik net gaf zijn afkomstig van ministeries in de betreffende landen. Babbel gerust verder.

Dan zijn die gegevens nog onbetrouwbaarder dan ik dacht...:). Dank je wel voor de bevestiging cq verbetering...:D.

taouanza
05-10-04, 14:05
Geplaatst door mark61
Liever niet. I'm trying to forget.

Jawel jij begon. Want er zijn mensen die vinden hurkwcs bij voorbaat vies omdat ze moeten hurken.

mark61
05-10-04, 14:06
Geplaatst door taouanza
Jawel jij begon. Want er zijn mensen die vinden hurkwcs bij voorbaat vies omdat ze moeten hurken.

Oh nee met het principe is niets mis. Al heb je in Turkije van die waterspoelingen die als een Kärcher de boel blank zetten. Probeer dan maar eens netjes en droog buiten te komen.

mark61
05-10-04, 14:08
Geplaatst door Zwarte Schaap
Waarschijnlijk bedoel je meer de openbare toiletten. Verder denk ik dat je bedoelt dat het daar niet naar glorix rook. Niet goed ruiken is iets anders dan niet goed schoon zijn. Men gebruikt gewoon minder chloor en andere luchtjes in Marokko. Mischien is dat niet altijd zo prettig maar het is wel beter en schoner voor het milieu.

Ik houd niet van 'frisse' geurtjes en niet van onfrisse, maar das niet het ergste. Tis zeker beter voor het milieu. Het waren café-toiletten. Echte openbare zijn wel aardig.

Zwarte Schaap
05-10-04, 14:33
Geplaatst door mark61
Ik houd niet van 'frisse' geurtjes en niet van onfrisse, maar das niet het ergste. Tis zeker beter voor het milieu. Het waren café-toiletten. Echte openbare zijn wel aardig.

Tjah....cafétoiletten !! Dat is natuurlijk geen standaard voor ''arabische'' toiletten. Moet je hier eens de Nederlandse cafétoiletten gaan bekijken!

taouanza
05-10-04, 14:35
Geplaatst door Zwarte Schaap
Tjah....cafétoiletten !! Dat is natuurlijk geen standaard voor ''arabische'' toiletten. Moet je hier eens de Nederlandse cafétoiletten gaan bekijken!

Ja Mark kan overal over muggenziften maar Arabische toiletten die kan je gerust over een kam scheren.:rolleyes: