PDA

Bekijk Volledige Versie : Moustafa Oukbih



mark61
04-10-04, 19:28
Zit net naar het journaal (voor Mars: joernaal) te kijken, en dat is eigenlijk toch een stille revolutie: in plaats van de verplichte jood kijken we nu naar een (Marokkaanse neem ik aan) Arabier die ons vertelt wat er in Gaza gebeurt en waarom. Hij was in Irak ook al eens in beeld dacht ik.

Of istie nou meteen een bounty?

Orakel
04-10-04, 19:35
Geplaatst door mark61
Zit net naar het journaal (voor Mars: joernaal) te kijken, en dat is eigenlijk toch een stille revolutie: in plaats van de verplichte jood kijken we nu naar een (Marokkaanse neem ik aan) Arabier die ons vertelt wat er in Gaza gebeurt en waarom. Hij was in Irak ook al eens in beeld dacht ik.

Of istie nou meteen een bounty?

Marokkaan? Dacht al die tijd dat ie Irakees was. Heeft sinds 11/9 furore gemaakt en is nu vaste verslaggever voor radio 1 in het MO.

mark61
04-10-04, 19:59
Geplaatst door Orakel
Marokkaan? Dacht al die tijd dat ie Irakees was. Heeft sinds 11/9 furore gemaakt en is nu vaste verslaggever voor radio 1 in het MO.

Ik zou denken, vanwege naam en spelling, dattie Marokkaans is. Zo verdomd ingeburgerd dat je nergens meer 'de van oorsprong ... journalist' tegenkomt. Anyway, op tv die man, heb je tenminste niet het idee dat je naar een vooringenomen malloot zit te kijken.

mark61
04-10-04, 20:41
Geplaatst door al zawahiri25
Oukbih is inderdaad een marokkaan....en daarmee is alles gezegt.

Dat klinkt onheilspellend.

barneveld
04-10-04, 21:03
Geplaatst door al zawahiri25
Oukbih is inderdaad een marokkaan....en daarmee is alles gezegt.

voel ik hier iets wat op jaloezie lijkt.
of lijkt het maar zo.

ik gun die jongen dat hij een goed jornalist mag worden voor zover dat hij dat nog niet is,
mog god hem bij staan.

lang leven moustafa oukbih

mark61
04-10-04, 23:54
Geplaatst door barneveld
voel ik hier iets wat op jaloezie lijkt.
of lijkt het maar zo.

ik gun die jongen dat hij een goed jornalist mag worden voor zover dat hij dat nog niet is,
mog god hem bij staan.

lang leven moustafa oukbih

Zo is dat.

Ja ik vroeg me ook af wat die opmerking betekende. Misschien zoiets van, hielenlikker van de gevestigde macht. Moeiteloos van Med VI naar Bakellende.

Misschien kunnen we het nationaliste-par-excellence Vgeld vragen.

ZbaqZbaq
05-10-04, 00:08
Oukbih is inderdaad één van de betere Nederllandse verslaggevers.








Nog niet perfect , maar ik denk dat ie in de positie waarin hij verkeert het beste er van maakt.

Julien
05-10-04, 00:29
Geplaatst door ZbaqZbaq
Oukbih is inderdaad één van de betere Nederllandse verslaggevers.








Nog niet perfect , maar ik denk dat ie in de positie waarin hij verkeert het beste er van maakt.

zeg je dit nou alleen omdat hij Nederlander is van Marokkaanse origine?

ik vind dat er heel wat goede verslaggevers zijn in de Nederlandse media, Max westerman-Gerri Eickhof-Peter d'Hamecourt en Saskia Dekkers (alhoewel die laatste soms een beetje te enthousiast is over de relatie NL-FR maar goed)

nard
05-10-04, 07:37
Geplaatst door mark61
Zit net naar het journaal (voor Mars: joernaal) te kijken, en dat is eigenlijk toch een stille revolutie: in plaats van de verplichte jood kijken we nu naar een (Marokkaanse neem ik aan) Arabier die ons vertelt wat er in Gaza gebeurt en waarom. Hij was in Irak ook al eens in beeld dacht ik.

Of istie nou meteen een bounty?

Nee hoor, volgens mij geen bounty.
Daar is hij duidelijk niet neutraal genoeg voor in het Israel-Palestijnse conflict.

taouanza
05-10-04, 07:55
Geplaatst door nard
Nee hoor, volgens mij geen bounty.
Daar is hij duidelijk niet neutraal genoeg voor in het Israel-Palestijnse conflict.

Aldus meneer Neutraal.:haha:

nard
05-10-04, 08:31
Geplaatst door taouanza
Aldus meneer Neutraal.:haha:

Ik heb die pretentie niet, Moustafa Oukbih wel. Das 't verschil.

freya
05-10-04, 08:57
Geplaatst door nard

Daar is hij duidelijk niet neutraal genoeg voor in het Israel-Palestijnse conflict.

geef daar eens een voorbeeld van?

Al Sawt
05-10-04, 12:01
Ik vind Eddo Rosenthal geen slechte journalist. Hij is invergelijking met Annete Bleich, Geert Mak en die gozer van EO, neutraal.

mark61
05-10-04, 12:38
Geplaatst door Al Sawt
Ik vind Eddo Rosenthal geen slechte journalist. Hij is invergelijking met Annete Bleich, Geert Mak en die gozer van EO, neutraal.

Inderdaad. Die anderen zijn gelukkig ook geen journalisten, al doen ze misschien alsof.

vlegeltje
05-10-04, 13:06
Geplaatst door Al Sawt
Ik vind Eddo Rosenthal geen slechte journalist. Hij is invergelijking met Annete Bleich, Geert Mak en die gozer van EO, neutraal.

Die zit daar al 30 jaar. Hij is zeker niet slecht, maar wel afgestompt.
Ik vond Joris Luyendijk wel goed, maar die is daar nu weg.
Oscar Garschagen is wel lekker bezig.

Ik ben een fan van Wilma van der Maaten in Indonesie.
Een gedreven en enthousiaste correspondente.

mark61
05-10-04, 13:19
Geplaatst door vlegeltje
Die zit daar al 30 jaar. Hij is zeker niet slecht, maar wel afgestompt.
Ik vond Joris Luyendijk wel goed, maar die is daar nu weg.
Oscar Garschagen is wel lekker bezig....

Tsja, Joris Luyendijk, daar noem je wat. Onderhand het geweten van NL. Maar het ging mij dus om meer allo's zichtbaar op tv, bij voorkeur bij info.

nard
05-10-04, 13:42
Geplaatst door freya
geef daar eens een voorbeeld van?

Dat is de grote moeilijkheid bij radioreportages, ze zijn nauwelijks controleerbaar en nergens na te lezen. Althans niet dat ik weet.

Maar de frequentie waarbij hij geacht wordt objectief te verslaan over tal van Midden-Oosten onderwerpen, maar het voordeel van de twijfel immer bij de Palestijnen/Arabische belangen en het nadeel van de twijfel heel vaak richting Israel manouvreert.
Dat gebeurt vaak met een subtiliteit die eigenlijk alleen mogelijk is op de radio.

Concreter kan ik op dit moment niet zijn.

vlegeltje
05-10-04, 13:42
Geplaatst door mark61
Maar het ging mij dus om meer allo's zichtbaar op tv, bij voorkeur bij info.

Bij al deze redacties zie ik maar 1 enkele allochtoonse naam erbij staan:

redactie twee vandaag (http://www.2vandaag.nl/index.php?module=PX_Story&func=view&cid=14)

redactie nova (http://www.novatv.nl/index.cfm?cfid=27180629&cftoken=35869822&ln=nl&fuseaction=redactie.main)

netwerk kro (http://www.netwerk.tv/index.jsp?p=algemene_info&r=algemene_info&a=1106)

netwerk eo (http://www.netwerk.tv/index.jsp?p=algemene_info&r=algemene_info&a=129659)

netwerk ncrv (http://www.netwerk.tv/index.jsp?p=algemene_info&r=algemene_info&a=133)

En dat is Selami Altunterim van NOVA
Maar die heb ik nog nooit in beeld gezien.

De vpro site ligt eruit, dus ik kan buitenhof niet checken.

't wordt tijd voor een positief discriminatie beleid.

taouanza
05-10-04, 13:45
Geplaatst door nard
Dat is de grote moeilijkheid bij radioreportages, ze zijn nauwelijks controleerbaar en nergens na te lezen. Althans niet dat ik weet.

Maar de frequentie waarbij hij geacht wordt objectief te verslaan over tal van Midden-Oosten onderwerpen, maar het voordeel van de twijfel immer bij de Palestijnen/Arabische belangen en het nadeel van de twijfel heel vaak richting Israel manouvreert.
Dat gebeurt vaak met een subtiliteit die eigenlijk alleen mogelijk is op de radio.

Concreter kan ik op dit moment niet zijn.

:haha:

mark61
05-10-04, 13:56
Geplaatst door nard
Dat is de grote moeilijkheid bij radioreportages, ze zijn nauwelijks controleerbaar en nergens na te lezen. Althans niet dat ik weet.

http://posearch.kobala.nl/zoek2?qr=oukbih&pq=site:200&qt=1&sort=&pk=omroep.nl&omroep=&zender=Radio1&thema=

Zoekresultaten voor oukbih: 22 pagina's op 1 site.
Resultatenpagina: 1 2 3 >>
De Ochtenden - Afleveringen - Het buitenland - Audio - Het Buitenland 29 okt 2002

... Het buitenland Bericht uit Irak van verslaggever Mustapha Oukbih. ...
De ochtenden - www.vpro.nl/progra...01/audio/13646607/ -
Datum: 8 jul 2004 - 45 woorden


De Ochtenden - Afleveringen - Het onderzoek: argos - Audio - Het onderzoek: argos 04 apr 2003

... Het onderzoek: argos Verslaggever Mustapha Oukbih vertelt over de val van Saddam International Airport in Bagdad. ...
De ochtenden - www.vpro.nl/progra...72/audio/13664044/ -
Datum: 11 jul 2004 - 69 woorden


De Ochtenden - Afleveringen - HET INTERVIEW - Audio - Vpro "de ochtenden" 21 maa 2003

... HET INTERVIEW Om meteen met de oorlog te beginnen, hebben we Mustapha Oukbih vanuit Amman, Jordanie, over de laatste ontwikkelingen. ...
De ochtenden - www.vpro.nl/progra...80/audio/13662455/ -
Datum: 3 jul 2004 - 83 woorden


De Ochtenden - Afleveringen - HET INTERVIEW

... Om meteen met de oorlog te beginnen, hebben we Mustapha Oukbih vanuit Amman, Jordanie, over de laatste ontwikkelingen. ... Mustapha Oukbih, verslaggever in het Midden Oosten, is aan de telefoon. ...
De ochtenden - www.vpro.nl/progra...veringen/10286580/ -
Datum: 13 apr 2004 - 237 woorden


De Ochtenden - Afleveringen - Het buitenland - Audio - Het buitenland 28 jan 2003

... Gesprek met verslaggever Mustapha Oukbih vanuit Qatar, over Al Jazeera. ...
De ochtenden - www.vpro.nl/progra...48/audio/13656339/ -
Datum: 13 jul 2004 - 91 woorden


De Ochtenden - Afleveringen - HET INTERVIEW - Audio - Vpro "de ochtenden" 15 apr 2003

... En aan de telefoon zijn radio 1 correspondent Mustapha Oukbih vanuit Irak en journalist voor het Midden Oosten, Jan Keulen. ...
De ochtenden - www.vpro.nl/progra...09/audio/13665163/ -
Datum: 12 jul 2004 - 85 woorden


De Ochtenden - Afleveringen - HET INTERVIEW - Audio - Vpro "de ochtenden" 08 apr 2003

... En correspondent Mustapha Oukbih over de situatie in het oorlogsgebied Irak. ...
De ochtenden - www.vpro.nl/progra...30/audio/13664367/ -
Datum: 10 jul 2004 - 96 woorden


De Ochtenden - Afleveringen - Het onderzoek: argos

... Verslaggever Mustapha Oukbih vertelt over de val van Saddam International Airport in Bagdad. ... Aan de telefoon is Mustapha Oukbih, sinds kort wonend in Jordanië, over het allerlaatste nieuws. ...
De ochtenden - www.vpro.nl/progra...veringen/10442372/ -
Datum: 28 sep 2004 - 264 woorden


De Ochtenden - Afleveringen - HET INTERVIEW

... En correspondent Mustapha Oukbih over de situatie in het oorlogsgebied Irak. ... Correspondent Mustapha Oukbih zit in Jordanië. Hij vertelt over de laatste ontwikkelingen in de oorlog tegen Irak. ...
De ochtenden - www.vpro.nl/progra...veringen/10442430/ -
Datum: 14 sep 2004 - 408 woorden


De Ochtenden - Afleveringen - De buitenlandreportage

... Plus gesprekken van Mustafa Oukbih met Ibrahim Ghayat, buitenlandcommentator van Al Hayad, arabisch-talige krant in Londen, en Jamel Ismael, correspondent van Abu-Dabi- TV in Islamabad. ...
De ochtenden - www.vpro.nl/progra...everingen/3900499/ -
Datum: 30 sep 2004 - 200 woorden

1 2 3 >>

Begin te luisteren

nard
05-10-04, 14:03
En bedankt, wist ik niet dat deze informatie verkrijgbaar was.

mark61
05-10-04, 14:11
Geplaatst door nard
En bedankt, wist ik niet dat deze informatie verkrijgbaar was.

De directe links doen het momenteel niet (zie vlegeltje) maar via de 'hoofdlink' bovenaan mijn post wel.

nard
05-10-04, 14:33
Geplaatst door mark61
De directe links doen het momenteel niet (zie vlegeltje) maar via de 'hoofdlink' bovenaan mijn post wel.

Oké, zal vanavond tijdens m'n admin. de radio eens aanzetten. Heb aardig wat uurtjes te gaan, zie ik.

Tafrout
06-10-04, 11:12
Moustafa Oukbih is een bekende van mij van vroeger.
Hij is van origine een Algerijn.

barneveld
06-10-04, 21:00
Geplaatst door Julien
zeg je dit nou alleen omdat hij Nederlander is van Marokkaanse origine?

ik vind dat er heel wat goede verslaggevers zijn in de Nederlandse media, Max westerman-Gerri Eickhof-Peter d'Hamecourt en Saskia Dekkers (alhoewel die laatste soms een beetje te enthousiast is over de relatie NL-FR maar goed)


JE VERGEET Hena Draaibaar uit suriname en de antilen.
Shivra Hischberg uit vormalig sowiet unie

nard
06-10-04, 23:26
Geplaatst door barneveld
JE VERGEET Hena Draaibaar uit suriname en de antilen.
Shivra Hischberg uit vormalig sowiet unie

Henna Draaibaar is koel

:knipoog:

Siah
07-10-04, 03:09
:bril: