PDA

Bekijk Volledige Versie : Zionistisch leger trekt beschuldiging tegen UNRWA in



ZbaqZbaq
05-10-04, 15:28
Israëlisch leger trekt beschuldiging tegen UNRWA in
Uitgegeven op 05-10-2004 om 14:15 uur




Het Israëlische leger trekt de beschuldiging in dat Palestijnse extremisten gebruik hebben gemaakt van een VN-ambulance voor het vervoer van wapens. Volgens een dinsdag uitgegeven verklaring van het leger wordt de claim dat Palestijnen misbruik hebben gemaakt van de faciliteiten van het VN-agentschap dat humanitaire hulp verleent in de Palestijnse gebieden (UNRWA) "herzien".

Vrijdag gaf het Israëlische leger wazige luchtopnamen vrij waarop te zien zou zijn hoe iemand een Qassam-raket, de zelfgemaakte projectielen die geregeld vanuit de Gazastrook op Israël worden afgevuurd, een VN-ambulance in laadt. UNRWA-chef Peter Hansen zei direct al de kans klein te achten dat het langwerpige voorwerp dat het voertuig in wordt geladen ook daadwerkelijk een raket is.

Een Qassam-raket is namelijk niet door één persoon in één hand te tillen, aldus Hansen. Volgens de UNRWA gaat het om een brancard. Die stelling lijkt nu te zijn overgenomen door het Israëlische leger. De opnames van de VN-ambulance, die korte tijd na het inladen van de 'raket' wordt opgeblazen, zijn dinsdag van de website van het Israëlische leger gehaald.

De UNRWA verzorgt sinds 1950 gezondheidszorg, onderwijs en noodhulp in Palestijnse vluchtelingenkampen in de bezette gebieden en de buurlanden van Israël. De afgelopen jaren zijn er geregeld problemen tussen de UNRWA en de Israëlische regering.


[Copyright 2004, Novum Nieuws / Associated Press]

Spoetnik
05-10-04, 15:30
Israel bezig met een aanval tegen de bevolking van Gaza, er zijn al 19 kinderen gedood. Het is wraak aan het nemen voor de dood van 2 kleuters..

Rabi'ah.
05-10-04, 17:34
Ik hoor dat er in 1 week tijd al 70 Palestijnen zijn vermoord. :mad:

Ik begin me nu dus echt af te vragen hoeveel Palestijnen een Israëlisch leven waard is, zouden daar speciale rekensommetjes voor bestaan?




:moe:

Spoetnik
05-10-04, 21:33
Israel heeft nu ook nog eens 13 VN medewerkers opgepakt... Israel heeft de oorlog verklaard aan de geciviliseerde wereld.. :jammer:

Cohen
06-10-04, 08:48
Moet echt mezelf aansporen om nuance aan te brengen, voordat ik weer beland in ordinaire scheldpartijen. Begin steeds meer overtuigd te zijn van het feit dat met zionisten niet onderhandeld / gepraat kan worden. Tomahawks op Pis Aviv dat is wat we nodig hebben. Where is the amir of the Ummah? Beesten dat het zijn. De hele wereld denkt nu dat er in VN / ambulances wapens worden vervoerd, denk maar niet dat die rectificatie evenredig veel aand8 krijgt. Wat is het leven toch onrechtvaardig.

freya
06-10-04, 10:22
Geplaatst door Vernon
Met menselijke levens kun je geen rekensommetje make maar de organisatie die deze keten van geweld in gang heeft gezet laadt wel een zware verantwoordelijkheid op zich.

Inderdaad Israel moet zich schamen!

Al Sawt
06-10-04, 14:14
Geplaatst door Spoetnik
Israel bezig met een aanval tegen de bevolking van Gaza, er zijn al 19 kinderen gedood. Het is wraak aan het nemen voor de dood van 2 kleuters.. Geheel volgens de Israelische norm: Elk druppel verspilde Joods bloed, moet meteen worden gewroken door veelvoud aan vijandelijke bloed.


Dit is geen antisemitische opmerking, maar een opmerking die door keiharde realiteit gestaafd wordt.

Al Sawt
06-10-04, 14:16
Geplaatst door Cohen
Moet echt mezelf aansporen om nuance aan te brengen, voordat ik weer beland in ordinaire scheldpartijen. Begin steeds meer overtuigd te zijn van het feit dat met zionisten niet onderhandeld / gepraat kan worden. Tomahawks op Pis Aviv dat is wat we nodig hebben. Where is the amir of the Ummah? Beesten dat het zijn. De hele wereld denkt nu dat er in VN / ambulances wapens worden vervoerd, denk maar niet dat die rectificatie evenredig veel aand8 krijgt. Wat is het leven toch onrechtvaardig. Correct Cohen!

Vrede is alleen mogelijk tussen gelijken en niet tussen een bezetter die de beste kaarten bezit en een zwakke partij.

mark61
06-10-04, 16:26
Dr zal vast wel eens een ambulance voor het een of ander gebruikt zijn. Ik lig daar niet wakker van. Als de strijd dermate ongelijk is moet je alle middelen aanwenden.