PDA

Bekijk Volledige Versie : Ik ook een Taouatopic



mark61
05-10-04, 16:37
Ik heb een nieuwe skenner. Hij kost 56 euro. En kan op zijn zijkant staan. Hij heeft drie knopjes: skennen, kopiėren en e-mailen. Met de software hoef je je niet te bemoeien. Ken het simpeler? Alleen de kleur valt een beetje tegen.

http://www.canon.nl/Images/16_23741.gif

TonH
05-10-04, 16:56
Geplaatst door mark61
Ik heb een nieuwe skenner. Hij kost 56 euro. En kan op zijn zijkant staan. Hij heeft drie knopjes: skennen, kopiėren en e-mailen. Met de software hoef je je niet te bemoeien. Ken het simpeler? Alleen de kleur valt een beetje tegen.

http://www.canon.nl/Images/16_23741.gif

Als OCR zit er OmniPage SE bij. Pracht programma hoor, alleen vaak veel te ingewikkeld voor huis, tuin en keuken gebruik.
Mijn tip: installeer dat niet, maar scan gewoon en copy/past die in Office Document Imaging van Microsoft. Die kan heel eenvoudig met kolommen omgaan. Blijven maar een paar foutjes over en je hoeft niks te doen. :student:

Verder mooi kleurtje, maar geen ingebouwde negatiefscanner? Jammer... :D

freya
05-10-04, 18:02
wat is er mis met de kleur?

nard
05-10-04, 19:39
I-melen? Hoe gaat dat met zo'n ding?

taouanza
05-10-04, 19:42
Wat is een negatiefscanner?:D

amchoum6
05-10-04, 20:29
Geplaatst door taouanza
Wat is een negatiefscanner?:D



hahahahahah dat meenje toch niet he hahahahaah

mark61
05-10-04, 21:08
Geplaatst door freya
wat is er mis met de kleur?

De mijne is donkergrijs ipv blah

mark61
05-10-04, 21:10
Geplaatst door TonH
Als OCR zit er OmniPage SE bij. Pracht programma hoor, alleen vaak veel te ingewikkeld voor huis, tuin en keuken gebruik.
Mijn tip: installeer dat niet, maar scan gewoon en copy/past die in Office Document Imaging van Microsoft. Die kan heel eenvoudig met kolommen omgaan. Blijven maar een paar foutjes over en je hoeft niks te doen. :student:

Verder mooi kleurtje, maar geen ingebouwde negatiefscanner? Jammer... :D

Dank je. Al vind ik OmniPage wel grappig. Als ik erachter kom hoe het werkt. Ik heb van mijn oude scanner nog TextBridge, maar dat maakt Chinees van krantenknipsels.

taouanza
05-10-04, 21:17
Geplaatst door amchoum6
hahahahahah dat meenje toch niet he hahahahaah

Dat meen ik wel.

sjo
05-10-04, 23:20
Geplaatst door taouanza
Dat meen ik wel.

Je overvraagt hem........

gr.
sjo

TonH
06-10-04, 00:43
Geplaatst door taouanza
Dat meen ik wel.

Een scanner waar een extra lamp in zit (in de deksel) zodat je ook een negatief kunt scannen. Of een dia. Dat negatief kan je dan als keurige foto digitaal op een schijf zetten. :blij:

TonH
06-10-04, 00:44
Geplaatst door mark61
Dank je. Al vind ik OmniPage wel grappig. Als ik erachter kom hoe het werkt. Ik heb van mijn oude scanner nog TextBridge, maar dat maakt Chinees van krantenknipsels.

Moet je de OCR op Engels zetten :D

Maar zonder dollen, ben in een tipmode, op het krantenknipsel een stuk zwart papier leggen en dan scannen. Doet wonderen omdat je geen doordruk meer krijgt. :student:

kali nichta! :slapen:

taouanza
06-10-04, 09:46
Geplaatst door TonH
Een scanner waar een extra lamp in zit (in de deksel) zodat je ook een negatief kunt scannen. Of een dia. Dat negatief kan je dan als keurige foto digitaal op een schijf zetten. :blij:

Dankje Ton zoiets dacht ik wel maar ik dacht ik vraag het voor de zekerheid.:)

TonH
06-10-04, 10:17
Geplaatst door taouanza
Dankje Ton zoiets dacht ik wel maar ik dacht ik vraag het voor de zekerheid.:)

Geen dank...

We zijn er op de wereld om mekaar, om mekaar, om mekaar, om mekaar, te helpen, niet waar?! :)

taouanza
06-10-04, 10:19
Geplaatst door TonH
Geen dank...

We zijn er op de wereld om mekaar, om mekaar, om mekaar, om mekaar, te helpen, niet waar?! :)

Wel waar waar waar:D

Siah
06-10-04, 13:26
Geplaatst door mark61
Ik heb een nieuwe skenner. Hij kost 56 euro. En kan op zijn zijkant staan. Hij heeft drie knopjes: skennen, kopiėren en e-mailen. Met de software hoef je je niet te bemoeien. Ken het simpeler? Alleen de kleur valt een beetje tegen.

http://www.canon.nl/Images/16_23741.gif

30 euro
tevreden?? :kusgrijs:

mark61
06-10-04, 14:42
Geplaatst door nard
I-melen? Hoe gaat dat met zo'n ding?

Hij start na het skennen automatisch je emailprogramma met een nieuw bericht en het geskende als bijlage.

mark61
06-10-04, 14:49
Geplaatst door TonH
Moet je de OCR op Engels zetten :D

Ik begrijp niet dat ocr niet 'taalgevoelig' is. Ik neem aan dat statistische gegevens over de 'waarschijnlijkheid' van lettercombinaties in een bepaalde taal behulpzaam kan zijn bij het herkennen van tekst.


Maar zonder dollen, ben in een tipmode, op het krantenknipsel een stuk zwart papier leggen en dan scannen. Doet wonderen omdat je geen doordruk meer krijgt. :student:

kali nichta! :slapen:

Dach je dat ik dat nog nooit geprobeerd had? Nee, het krantenknipsel moet vers zijn want de geringste kreukel maakt het onherkenbaar voor ocr. Al leg je er een Statenbijbel dan wel de Koran Karim op.

Dank je, maar ik was tot 3 uur bezig bij iemand 88 virussen uit haar computer te vissen met Norton, dat er compleet overstuur van raakte met gillende waarschuwingen die niet meer weggingen. t Ging langzamer en langzamer. Uiteindelijk klaagde de pc dat winupdate.exe en spoolsvc.exe foetsie waren, die had ik eruit gegooid wegens niet reparabel. Winupdate is natuurlijk geen probleem, maar is spoolsvc niet gewoon zelf een virus? Of waar dient het anders voor?

mark61
06-10-04, 14:52
Geplaatst door Siah
30 euro
tevreden?? :kusgrijs:

30 euro wat? Korting? Of heb je m daarvoor gekocht? Waar dan?

Tomas
06-10-04, 15:40
Mijn systeemschijf dreigt vol te lopen en verreweg de meeste zooi die daar op staat komt van al die herstelpunten die gecreerd worden door het downloaden van al die Windowspatches. Als ik echter voor "Ruitme op vaste schijf vrijmaken" klink, dan voor de C-schijf kies en dan bij "Meer opties" voor "Systeemherstel" "Opruimen" kies, doet ie niks. Noppes. Nada. Leuk kleurtje trouwens.

TonH
06-10-04, 16:23
Geplaatst door Tomas
Mijn systeemschijf dreigt vol te lopen en verreweg de meeste zooi die daar op staat komt van al die herstelpunten die gecreerd worden door het downloaden van al die Windowspatches. Als ik echter voor "Ruitme op vaste schijf vrijmaken" klink, dan voor de C-schijf kies en dan bij "Meer opties" voor "Systeemherstel" "Opruimen" kies, doet ie niks. Noppes. Nada. Leuk kleurtje trouwens.

XP SP2 geļnstalleerd? Dacht dat je dat ergens zei en dat alles als een zonnetje liep...

Kun je verder nog wel programma's installeren of wissen van je systeemschijf? :nerveus:

Tomas
06-10-04, 16:54
Geplaatst door TonH
XP SP2 geļnstalleerd? Dacht dat je dat ergens zei en dat alles als een zonnetje liep...

Kun je verder nog wel programma's installeren of wissen van je systeemschijf? :nerveus:

Dit is de enige pc waarop geen sp2 draait. Ik vermoed dus omdat de systeemschijf amper 200mb aan vrije ruimte heeft. Verders werkt wel alles wat dat betreft, ik heb al wat overbodige software verwijderd.

TonH
06-10-04, 16:57
Geplaatst door Tomas
Dit is de enige pc waarop geen sp2 draait. Ik vermoed dus omdat de systeemschijf amper 200mb aan vrije ruimte heeft. Verders werkt wel alles wat dat betreft, ik heb al wat overbodige software verwijderd.

http://www.mainzelahr.de/smile/unsortierbar/thk.gif

Tomas
06-10-04, 16:59
Geplaatst door TonH
http://www.mainzelahr.de/smile/unsortierbar/thk.gif

Thanks anyway.