PDA

Bekijk Volledige Versie : Westerse cultuur is minderwaardig omdat het jonge meisjes in gevaar brengt.



Zwarte Schaap
05-10-04, 18:59
Kwart meisjes lijnt gevaarlijk

Door een onzer redacteuren


ROTTERDAM, 5 OKT. Bijna een kwart van de meisjes tussen dertien en achttien jaar maakt gebruik van extreme maatregelen voor gewichtsverlies. Dat zeggen onderzoekers van TNO. Vandaag presenteren zij hun studie naar excessief afslanken door meisjes op een landelijk congres over eetstoornissen in Rotterdam.

Van de ruim 1.100 meisjes op zeventien middelbare scholen die de vragenlijst invulden, gaf tachtig procent aan wel eens aan de lijn te doen. Een derde van de meisjes gebruikt uitsluitend gezonde methoden, zoals het vermijden van tussendoortjes en dikmakend eten, het eten van kleine porties en veel sporten.

Een kwart van de meisjes gebruikt ook ongezonde lijnvormen. Zij slaan bijvoorbeeld maaltijden over, eten heel weinig en drinken vooral, of gebruiken dieetpillen, dieetdranken of afslankkuren. Bijna een kwart van de meisjes neemt hun toevlucht tot extreme en soms gevaarlijke vormen: zij eten soms dagen niet, steken hun vinger in hun keel om het eten uit te braken of gebruiken laxeermiddelen.

Het onderzoek, een opdracht van onderzoeksinstituut voor zorg en preventie Zonmw, is uitgevoerd om meer inzicht te krijgen in de ontwikkeling van eetstoornissen. Het is voor het eerst dat een dergelijk onderzoek is gehouden. Uit onderzoek van de universiteit van Melbourne bleek in 1999 dat meisjes die sterk aan de lijn doen achttien keer meer kans lopen op het ontwikkelen van de eetstoornissen anorexia nervosa of boulimia nervosa. Bij het TNO-onderzoek is de relatie tussen gevaarlijk lijnen en eetstoornissen niet onderzocht.

De onderzoekers waren vooral op zoek naar de redenen van meisjes om te beginnen met lijnen. Zo proberen ze aanwijzingen te vinden om eetstoornissen te voorkomen. Mede-auteur dr. T. Paulussen vindt het dan ook geen probleem dat de steekproef ,,strikt genomen niet representatief is''. Hij schrok van het aantal meisjes dat extreme methoden gebruikt. Van de negen procent meisjes met overgewicht gebruikte 73 procent ongezonde of extreme methoden. De onderzoekers noemen het vooral opvallend dat van de elf procent met ondergewicht twintig procent op een gevaarlijke manier afslankt. ,,Er zijn weinig aanwijzingen dat deze getallen afwijken van de landelijke realiteit'', zegt Paulussen.

Voor de meisjes uit de steekproef die ongezond of extreem lijnen geldt dat zij minder zelfvertrouwen hebben dan andere meisjes. Zij laten zich sneller beïnvloeden door het lijngedrag van vrienden of zussen. Door aan de lijn te doen voelen ze zich sterk en trots. Ze roken veel meer dan andere meisjes.

Eetstoornissen komen veel vaker voor bij vrouwen (ongeveer 95 procent) dan bij mannen en ontwikkelen zich meestal tussen vijftien en 25 jaar. De resultaten van het onderzoek worden gebruikt om het lespakket 'Jeugd en eetstoornissen' voor middelbare scholen te verbeteren.


Bron: NRC-Handelsblad 05/10/04

DEMOcraat
05-10-04, 21:04
Geplaatst door Zwarte Schaap
Kwart meisjes lijnt gevaarlijk


Eetstoornissen komen veel vaker voor bij vrouwen (ongeveer 95 procent) dan bij mannen en ontwikkelen zich meestal tussen vijftien en 25 jaar. De resultaten van het onderzoek worden gebruikt om het lespakket 'Jeugd en eetstoornissen' voor middelbare scholen te verbeteren.


Bron: NRC-Handelsblad 05/10/04

na 25 jaar begint men met het ombouwen van het lichaam. :haha:

Tomas
05-10-04, 21:05
Leuk, om je te vermaken met zieke meisjes.

Iglo
05-10-04, 21:26
Geplaatst door Tomas
Leuk, om je te vermaken met zieke meisjes. Ach ja, je moet wat doen om je gelijk te halen he

DEMOcraat
05-10-04, 21:26
Geplaatst door Tomas
Leuk, om je te vermaken met zieke meisjes.

ik denk dat de meeste westerse mannen liever een zieke(als jij ze ziek noemt)meisje naast zich heeft dan een dikke volle vrouw..

Tomas
05-10-04, 21:27
Geplaatst door Iglo
Ach ja, je moet wat doen om je gelijk te halen he

Welk gelijk?

Tomas
05-10-04, 21:28
Geplaatst door DEMOcraat
ik denk dat de meeste westerse mannen liever een zieke(als jij ze ziek noemt)meisje naast zich heeft dan een dikke volle vrouw..

Dat heb je onderzocht?

DEMOcraat
05-10-04, 21:32
Geplaatst door Tomas
Dat heb je onderzocht?

als ik zeg IK DENK dan kan je vanuitgaan dat het niet onderzocht is.

kan iemand mij een reden geven waarom die meisjes zich ziek laten maken,waarom doet men zoiets er moet wel een reden zijn..

Tomas
05-10-04, 21:34
Geplaatst door DEMOcraat
als ik zeg IK DENK dan kan je vanuitgaan dat het niet onderzocht is.

kan iemand mij een reden geven waarom die meisjes zich ziek laten maken,waarom doet men zoiets er moet wel een reden zijn..

Dat staat een beetje in 't artikel, net zoals dat ze het een stoornis (=ziekte) noemen. Lees het en lach je dood zou ik zeggen.

Waarom denk je dat westerse mannen graag met zieke meisjes in bed liggen?

Orakel
05-10-04, 21:50
Onlangs werd er een link gelegd tussen mtv-clips en verkrachtingen in Rotterdam dus u zult het mij niet euvel duiden dat ik de link leg tussen de in het artikel genoemde problemen en dieetreclames.
Wel es gelet op de modellen die daarin al sip kijkend figureren?

http://www.nnbh.com/base/71/images/9055019771.jpg

Tomas
05-10-04, 21:54
Geplaatst door Orakel
Onlangs werd er een link gelegd tussen mtv-clips en verkrachtingen in Rotterdam dus u zult het mij niet euvel duiden dat ik de link leg tussen de in het artikel genoemde problemen en dieetreclames.
Wel es gelet op de modellen die daarin al sip kijkend figureren?

http://www.nnbh.com/base/71/images/9055019771.jpg

Ik hoorde vandaag op de radio (het kan bijna geen toeval zijn) een een meisje van een jaar of 16-18 die 35 kilo woog tegen de verslaggever zeggen die vond dat ze wel erg mager was: Ik vind dat echt zo vreemd, dat je dat zegt.

Ze hebben een volledig verstoord/vertekend zelfbeeld. Dat is zo sterk dat daar geen spiegel of video tegenop kan.

Goodnight
05-10-04, 22:08
Geplaatst door Tomas

Ze hebben een volledig verstoord/vertekend zelfbeeld.

dat verstoord/vertekend zelfbeeld komt niet zomaar uit de lucht vallen.
afgelopen zaterdag was ik met een vriend op stap die beroepsfotograaf is, hij moest foto's nemen van 2 modellen.
Een van die meisjes deed de hele dag met een bakje druiven en een pakje sigaretten.

Ik stond echt stomverbaasd,maar ze gaf aan dat ze wel op haar gewicht moest letten anders kon ze verkassen.

Veel meisjes in mijn omgeving van rond de 16/17 jaar lijnen of hebben wel eens gelijnd.Ze willen er allemaal superslank uitzien net als de meisjes in de clips waar ze dagelijks naar kijken.

Dus ga de link niet ontkennen.

Tomas
05-10-04, 22:10
Geplaatst door Goodnight
dat verstoord/vertekend zelfbeeld komt niet zomaar uit de lucht vallen.
afgelopen zaterdag was ik met een vriend op stap die beroepsfotograaf is, hij moest foto's nemen van 2 modellen.
Een van die meisjes deed de hele dag met een bakje druiven en een pakje sigaretten.

Ik stond echt stomverbaasd,maar ze gaf aan dat ze wel op haar gewicht moest letten anders kon ze verkassen.

Veel meisjes in mijn omgeving van rond de 16/17 jaar lijnen of hebben wel eens gelijnd.Ze willen er allemaal superslank uitzien net als de meisjes in de clips waar ze dagelijks naar kijken.

Dus ga de link niet ontkennen.

Welke link ontken ik?

Goodnight
05-10-04, 22:22
Geplaatst door Tomas
Welke link ontken ik?

doe je maar dom voor.........gaat je makkelijk af.

Dat meisjes beinvloed worden door de beelden op tv en het verwachtingspatroon wat men nu eenmaal heeft van hoe meisjes/vrouwen eruit moeten zien in de maatschappij: mooi, superdun.

taouanza
05-10-04, 22:22
Geplaatst door Tomas
Leuk, om je te vermaken met zieke meisjes.

Hoe bedoel je vermaken?

taouanza
05-10-04, 22:23
Geplaatst door Tomas
Dat staat een beetje in 't artikel, net zoals dat ze het een stoornis (=ziekte) noemen. Lees het en lach je dood zou ik zeggen.

Waarom denk je dat westerse mannen graag met zieke meisjes in bed liggen?


Waarom zou hij zich dood moeten lachen?

Tomas
05-10-04, 22:25
Geplaatst door Goodnight
doe je maar dom voor.........gaat je makkelijk af.

Dat meisjes beinvloed worden door de beelden op tv en het verwachtingspatroon wat men nu eenmaal heeft van hoe meisjes/vrouwen eruit moeten zien in de maatschappij: mooi, superdun.

Waar ontken ik dat dan?

Goodnight
05-10-04, 22:26
Geplaatst door Tomas
Waar ontken ik dat dan?

laat maar zitten.verkeerd gelezen.trek je klauwen maar weer terug.

Mark
05-10-04, 22:28
Geplaatst door Zwarte Schaap
Kwart meisjes lijnt gevaarlijk

Door een onzer redacteuren


ROTTERDAM, 5 OKT. Bijna een kwart van de meisjes tussen dertien en achttien jaar maakt gebruik van extreme maatregelen voor gewichtsverlies. Dat zeggen onderzoekers van TNO. Vandaag presenteren zij hun studie naar excessief afslanken door meisjes op een landelijk congres over eetstoornissen in Rotterdam.

Van de ruim 1.100 meisjes op zeventien middelbare scholen die de vragenlijst invulden, gaf tachtig procent aan wel eens aan de lijn te doen. Een derde van de meisjes gebruikt uitsluitend gezonde methoden, zoals het vermijden van tussendoortjes en dikmakend eten, het eten van kleine porties en veel sporten.

Een kwart van de meisjes gebruikt ook ongezonde lijnvormen. Zij slaan bijvoorbeeld maaltijden over, eten heel weinig en drinken vooral, of gebruiken dieetpillen, dieetdranken of afslankkuren. Bijna een kwart van de meisjes neemt hun toevlucht tot extreme en soms gevaarlijke vormen: zij eten soms dagen niet, steken hun vinger in hun keel om het eten uit te braken of gebruiken laxeermiddelen.

Het onderzoek, een opdracht van onderzoeksinstituut voor zorg en preventie Zonmw, is uitgevoerd om meer inzicht te krijgen in de ontwikkeling van eetstoornissen. Het is voor het eerst dat een dergelijk onderzoek is gehouden. Uit onderzoek van de universiteit van Melbourne bleek in 1999 dat meisjes die sterk aan de lijn doen achttien keer meer kans lopen op het ontwikkelen van de eetstoornissen anorexia nervosa of boulimia nervosa. Bij het TNO-onderzoek is de relatie tussen gevaarlijk lijnen en eetstoornissen niet onderzocht.

De onderzoekers waren vooral op zoek naar de redenen van meisjes om te beginnen met lijnen. Zo proberen ze aanwijzingen te vinden om eetstoornissen te voorkomen. Mede-auteur dr. T. Paulussen vindt het dan ook geen probleem dat de steekproef ,,strikt genomen niet representatief is''. Hij schrok van het aantal meisjes dat extreme methoden gebruikt. Van de negen procent meisjes met overgewicht gebruikte 73 procent ongezonde of extreme methoden. De onderzoekers noemen het vooral opvallend dat van de elf procent met ondergewicht twintig procent op een gevaarlijke manier afslankt. ,,Er zijn weinig aanwijzingen dat deze getallen afwijken van de landelijke realiteit'', zegt Paulussen.

Voor de meisjes uit de steekproef die ongezond of extreem lijnen geldt dat zij minder zelfvertrouwen hebben dan andere meisjes. Zij laten zich sneller beïnvloeden door het lijngedrag van vrienden of zussen. Door aan de lijn te doen voelen ze zich sterk en trots. Ze roken veel meer dan andere meisjes.

Eetstoornissen komen veel vaker voor bij vrouwen (ongeveer 95 procent) dan bij mannen en ontwikkelen zich meestal tussen vijftien en 25 jaar. De resultaten van het onderzoek worden gebruikt om het lespakket 'Jeugd en eetstoornissen' voor middelbare scholen te verbeteren.


Bron: NRC-Handelsblad 05/10/04

Zwarte schaap, waar in dit artikel zie jij de link tussen dit probleem en westerse cultuur of zelfs de media?

taouanza
05-10-04, 22:29
Geplaatst door Mark
Zwarte schaap, waar in dit artikel zie jij de link tussen dit probleem en westerse cultuur of zelfs de media?

Mark waar zie je de link NIET?

Mark
05-10-04, 22:30
Deze onderzoekers hebben de oorzaken onderzocht en hun conclusies zijn met name het kopieren van gedrag van hun omgeving. Als mede oorzaak lees ik een negatief zelfbeeld. In totaal heeft 25% wel eens niet gezonde lijn methoden gevolgd.

Mark
05-10-04, 22:31
Geplaatst door taouanza
Mark waar zie je de link NIET?

In het artikel, de onderzoekers zeggen NIETS over cultuur.

Tomas
05-10-04, 22:32
Geplaatst door Goodnight
laat maar zitten.verkeerd gelezen.trek je klauwen maar weer terug.

Welke klauwen?

taouanza
05-10-04, 22:33
Geplaatst door Mark
In het artikel, de onderzoekers zeggen NIETS over cultuur.

Omgeving?

DEMOcraat
05-10-04, 22:33
Geplaatst door Tomas
Dat staat een beetje in 't artikel, net zoals dat ze het een stoornis (=ziekte) noemen. Lees het en lach je dood zou ik zeggen.
een stoornis kan een ziekte zijn..




[i]Waarom denk je dat westerse mannen graag met zieke meisjes in bed liggen? [/B]

een westerling zou dat eerder weten zelf heb ik daar geen antwoord op.
maar ik denk wel dat het met uiterlijk te maken heeft.

Tomas
05-10-04, 22:36
Geplaatst door DEMOcraat
een westerling zou dat eerder weten zelf heb ik daar geen antwoord op.
maar ik denk wel dat het met uiterlijk te maken heeft.

Wij zouden moeten weten waarom jouw vooroordeel klopt? Vindt je niet dat je eerst je redenen voor je vooroordeel zou moeten uitleggen?

Goodnight
05-10-04, 22:36
Geplaatst door Tomas
Welke klauwen?

ben je altijd zo vermoeiend?
geen wonder dat je gezin je achter het internet zet.
ik zou ook helemaal tuureluurs worden van zo'n iemand die naar het hoe en waarom vraagt van iedere scheet.

DEMOcraat
05-10-04, 22:36
Geplaatst door Mark
In het artikel, de onderzoekers zeggen NIETS over cultuur.

dat waren ze vergeten mark..

taouanza
05-10-04, 22:38
Geplaatst door Tomas
Wij zouden moeten weten waarom jouw vooroordeel klopt? Vindt je niet dat je eerst je redenen voor je vooroordeel zou moeten uitleggen?

Bijvoorbeeld dat lachwekkend is?

Goodnight
05-10-04, 22:38
Geplaatst door Mark
Deze onderzoekers hebben de oorzaken onderzocht en hun conclusies zijn met name het kopieren van gedrag van hun omgeving. Als mede oorzaak lees ik een negatief zelfbeeld . In totaal heeft 25% wel eens niet gezonde lijn methoden gevolgd.

waar bestaat die omgeving uit Mark?
En waar komt zo'n negatief zelfbeeld vandaan denk je?

Als die onderzoekers pak hem beet 100 jaar geleden zo'n onderzoek hadden verricht, zou het resultaat hetzelfde geweest zijn?

Mark
05-10-04, 22:39
"westerse cultuur is minderjarig omdat het jonge meisjes in gevaar brengt"

Dat destileert Schaap uit het feit dat invloed van de omgeving genoemd wordt.

:ego:

barfly
05-10-04, 22:53
Wat bespeur ik toch bij veel islamitische gezinnen een groot onvermogen om hun dochters te beschermen tegen die westerse wereld.

Zwarte Schaap
05-10-04, 22:54
Geplaatst door Mark
"westerse cultuur is minderjarig omdat het jonge meisjes in gevaar brengt"

Dat destileert Schaap uit het feit dat invloed van de omgeving genoemd wordt.

:ego:


http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?threadid=112190


ANTWERPEN - Nadat hij begin dit jaar een oproep heeft gelanceerd om in openbare diensten en scholen de hoofddoek te verbieden, bindt de minister van Binnenlandse Zaken, Patrick Dewael (VLD), opnieuw de strijd aan met enkele islamitische gebruiken. Zonder de islam met naam te noemen, zegt Dewael in een gesprek met De Standaard ,,dat alle mensen gelijkwaardig zijn, maar niet alle culturen''.

DE liberale politicus zegt het niet begrepen te hebben op kleding die vrouwen verplicht hun lichaam volledig te bedekken (de boerka). Hij wil ook niet meer aanvaarden dat vrouwen binnenshuis worden gehouden en geen inburgeringscursussen mogen volgen.

,,Precies omdat die kleding vaak als middel gebruikt wordt om vrouwen te onderdrukken


Ik maak ervan:

Ik heb het niet begrepen op de slankheidsdruk in de westerse cultuur die vrouwen verplicht om zich uit te hongeren, pillen te slikken, gezondheidsrisico's te nemen..etc. Ik aanvaard het niet dat vrouwen op hun uiterlijk worden beoordeeld en niet meer gewoon zichzelf mogen zijn.

''Precies omdat die ideale uiterlijk vaak als middel wordt gebruikt om vrouwen te onderdrukken.

Tomas
05-10-04, 23:02
Ik vind dat er onderscheid gemaakt moet worden tussen cultuur en Nederlandse-cultuur. Deze laatste is namelijk perfect.

taouanza
05-10-04, 23:10
Geplaatst door barfly
Wat bespeur ik toch bij veel islamitische gezinnen een groot onvermogen om hun dochters te beschermen tegen die westerse wereld.

Wat bespeur ik altijd een hoop zelfkritiek bij Nederlandse prikkers.

DEMOcraat
05-10-04, 23:14
Geplaatst door Tomas
Wij zouden moeten weten waarom jouw vooroordeel klopt? Vindt je niet dat je eerst je redenen voor je vooroordeel zou moeten uitleggen?

nogmaals mark als ik zeg IK DENK dan is het nog geen feit..
dat er meisjes zijn die alles voorover hebben om een bepaalde lijn te hebben verklaart ook dat ze bepaalde wensen hebben..

Zwarte Schaap
05-10-04, 23:17
Geplaatst door Prospero
Mee eens. Er is geen zender meer die geen programma heeft gewijd aan vellen trekken, plakken, wegsnijden, liften, verstrakken of bijwerken.

Ik vraag me alleen af of die hoofddoek/burqua en alles wat ertussen zit dan meteen een oplossing is, Zwarte Schaap. Ik denk niet dat 25 % van de Islamitische vrouwen in Nederland of Belgie een burka dragen.

De titel heb ik natuurlijk uitgekozen om mijn autochtone vriendjes een spiegel voor te zetten. Het gaat mij om de domheid of mischien de valsheid van die liberaal hoe hij de zaken uitlegt en een hele groep mensen schoffeert en degradeert.

In casu was ik eigenlijk best wel geschrokken van de cijfers en dat deed me denken aan het onderdrukken van vrouwen. Naast dat ik het jullie wilde medelen wilde ik ook de cultuurdiscussies aan de kaak stellen.

taouanza
05-10-04, 23:19
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik denk niet dat 25 % van de Islamitische vrouwen in Nederland of Belgie een burka dragen.

De titel heb ik natuurlijk uitgekozen om mijn autochtone vriendjes een spiegel voor te zetten. Het gaat mij om de domheid of mischien de valsheid van die liberaal hoe hij de zaken uitlegt en een hele groep mensen schoffeert en degradeert.

In casu was ik eigenlijk best wel geschrokken van de cijfers en dat deed me denken aan het onderdrukken van vrouwen. Naast dat ik het jullie wilde medelen wilde ik ook de cultuurdiscussies aan de kaak stellen.

Ewa mada aqoeloe wa qad himtoe?

Tomas
05-10-04, 23:20
Geplaatst door DEMOcraat
nogmaals mark als ik zeg IK DENK dan is het nog geen feit..
dat er meisjes zijn die alles voorover hebben om een bepaalde lijn te hebben verklaart ook dat ze bepaalde wensen hebben..

Nou ja, dan stik je toch lekker in je vooroordeel.

Zelf denk ik dat de oorzaak van de stoornis in het zelfrespect niet zozeer in de reclame ligt. Maar in een andere (wrschijnlijkl sexuele) stoornis: Een soort angst om de grote mensenwereld in te moeten. De uiting die ze onbewust kiezen, die van vermageren, wordt misschien wel door de reclame veroorzaakt. En dat magere meisjes beeld wordt volgens mij dan weer gepromoot door vrnl homo's. Echte mannen willen helemaal geen magere vrouw. Maar homo's wel om de een of andere reden. Vraag David maar. En homo's zitten nu eenmaal veel in de mode-reclame-business. Zo da's mijn vooroordeel. Gewoon duidelijk uitgelegd. En niet insinuerend.

Zwarte Schaap
05-10-04, 23:21
Geplaatst door taouanza
Ewa mada aqoeloe wa qad himtoe?

Dat versta ik helaas niet.

taouanza
05-10-04, 23:23
Geplaatst door Zwarte Schaap
Dat versta ik helaas niet.

Ik ook niet :hardlach:

Tomas
05-10-04, 23:24
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik denk niet dat 25 % van de Islamitische vrouwen in Nederland of Belgie een burka dragen.

De titel heb ik natuurlijk uitgekozen om mijn autochtone vriendjes een spiegel voor te zetten. Het gaat mij om de domheid of mischien de valsheid van die liberaal hoe hij de zaken uitlegt en een hele groep mensen schoffeert en degradeert.

In casu was ik eigenlijk best wel geschrokken van de cijfers en dat deed me denken aan het onderdrukken van vrouwen. Naast dat ik het jullie wilde medelen wilde ik ook de cultuurdiscussies aan de kaak stellen.

De liberaal? Nou weer de liberaal? Wat is er mis met de seculier of atheist?

taouanza
05-10-04, 23:25
Geplaatst door Tomas
Nou ja, dan stik je toch lekker in je vooroordeel.

Zelf denk ik dat de oorzaak van de stoornis in het zelfrespect niet zozeer in de reclame ligt. Maar in een andere (wrschijnlijkl sexuele) stoornis: Een soort angst om de grote mensenwereld in te moeten. De uiting die ze onbewust kiezen, die van vermageren, wordt misschien wel door de reclame veroorzaakt. En dat magere meisjes beeld wordt volgens mij dan weer gepromoot door vrnl homo's. Echte mannen willen helemaal geen magere vrouw. Maar homo's wel om de een of andere reden. Vraag David maar. En homo's zitten nu eenmaal veel in de mode-reclame-business. Zo da's mijn vooroordeel. Gewoon duidelijk uitgelegd. En niet insinuerend.

Nou heb je nog steeds niet je vooroordeel uitgelegd over dat lachwekkend vermakelijk.

taouanza
05-10-04, 23:26
Geplaatst door Prospero
Welke cultuurdiscussie? Dat die van de westerlingen niet deugt omdat zoveel vrouwen/meisjes met hun uiterlijk bezig zijn en er gekke dingen mee/voor doen?

Dat staat buiten kijf. Ik begrijp alleen niet hoe jij hiermee je voordeel wilt doen door die westerse idioterie aan te vallen. Met welk oogpunt? En wat is jouw alternatief?

En wat is jouw punt Nobelien?:moe:

Zwarte Schaap
05-10-04, 23:35
Geplaatst door Prospero
Welke cultuurdiscussie? Dat die van de westerlingen niet deugt omdat zoveel vrouwen/meisjes met hun uiterlijk bezig zijn en er gekke dingen mee/voor doen?

Dat staat buiten kijf. Ik begrijp alleen niet hoe jij hiermee je voordeel wilt doen door die westerse idioterie aan te vallen. Met welk oogpunt? En wat is jouw alternatief?

Zie al eerder geplaatste link

Ik wil geen voordeel speciaal voor mezelf uit halen. Ik wil ''jou'' aan het denken zetten. Als mensen beter nadenken dan is dat een voordeel voor ons allen.

taouanza
05-10-04, 23:43
Geplaatst door Prospero
Ik denk daar al veel langer over na.
Een oplossing zie ik niet zo snel: jij wel?
Dat rukt en plakt en trekt en strekt, alles ten behoeve van het eeuwig jonge vel. Zal wel: ik vind het idioterie.
Ik vraag aan jou waarom jij dit ter discusssie stelt, en of jij een alternatief hebt. Jij pleurt de topic 'minderwaardig' over het forum, in verband met die vellenplakkerij. Wat is je alternatief, bro? En zeg nou 's eerlijk wat je vindt. Want, zoals je kunt verwachten, ligt mijn aanval alweer in de startblokken.

De mijne ook, Nobelien

barfly
05-10-04, 23:46
Geplaatst door taouanza
Wat bespeur ik altijd een hoop zelfkritiek bij Nederlandse prikkers.

Tja iemand moet het hebben!

Prospero
05-10-04, 23:49
Geplaatst door taouanza
De mijne ook, Nobelien

En welke is dat, my sweet Taouanza?
28 strafpunten en schluss?

Yes dear :strik:

Joesoef
05-10-04, 23:53
Geplaatst door Tomas
Nou ja, dan stik je toch lekker in je vooroordeel.

Zelf denk ik dat de oorzaak van de stoornis in het zelfrespect niet zozeer in de reclame ligt. Maar in een andere (wrschijnlijkl sexuele) stoornis: Een soort angst om de grote mensenwereld in te moeten. De uiting die ze onbewust kiezen, die van vermageren, wordt misschien wel door de reclame veroorzaakt. En dat magere meisjes beeld wordt volgens mij dan weer gepromoot door vrnl homo's. Echte mannen willen helemaal geen magere vrouw. Maar homo's wel om de een of andere reden. Vraag David maar. En homo's zitten nu eenmaal veel in de mode-reclame-business. Zo da's mijn vooroordeel. Gewoon duidelijk uitgelegd. En niet insinuerend.


Waarom loop je de boel zo expres te provoceren? Narrige oude katten moet je laten inslapen. Je lijkt Freek de Jong wel.

Tomas
05-10-04, 23:55
Geplaatst door Joesoef
Waarom loop je de boel zo expres te provoceren? Narrige oude katten moet je laten inslapen. Je lijkt Freek de Jong wel.

Thanks.

Joesoef
06-10-04, 00:01
Geplaatst door Tomas
Thanks.


Die vergelijking met Freek de Jong?

Tomas
06-10-04, 00:02
Geplaatst door Joesoef
Die vergelijking met Freek de Jong?

Nee de beschuldiging van provoceren en het in laten slapen van oude katten, nou goed?

Joesoef
06-10-04, 00:06
Geplaatst door Tomas
Nee de beschuldiging van provoceren en het in laten slapen van oude katten, nou goed?

Actie is reactie..............

Tomas
06-10-04, 00:07
Geplaatst door Joesoef
Actie is reactie..............

Geniaal.

Joesoef
06-10-04, 00:34
Geplaatst door Tomas
Geniaal.

Jouw reactie dat anorexia wordt veroorzaakt door homo's ook.

nard
06-10-04, 08:36
Geplaatst door Tomas
Zelf denk ik dat de oorzaak van de stoornis in het zelfrespect niet zozeer in de reclame ligt. Maar in een andere (wrschijnlijkl sexuele) stoornis: Een soort angst om de grote mensenwereld in te moeten. De uiting die ze onbewust kiezen, die van vermageren, wordt misschien wel door de reclame veroorzaakt. En dat magere meisjes beeld wordt volgens mij dan weer gepromoot door vrnl homo's. Echte mannen willen helemaal geen magere vrouw. Maar homo's wel om de een of andere reden. Vraag David maar. En homo's zitten nu eenmaal veel in de mode-reclame-business. Zo da's mijn vooroordeel. Gewoon duidelijk uitgelegd. En niet insinuerend.

Ik vind dit wel een uitleg die hout snijdt. Dat van die homo's is nieuw voor me overigens.
Maar de gemiddelde westerse man wil helemaal geen wandelende tak. Uit een radioreportage over dit onderwerp eind vorige week bleek dat ook duidelijk. Het zijn vrijwel altijd de meiden onderling, zussen, kijken naar moeders, of nog wat breder rolmodellen dat veroorzaakt dat ze zo hard aan het lijnen slaan dat de botten naar buiten steken. Nooit vriendjes, broers of wat dan ook; die houden zich daar totaal niet mee bezig.

Dat wij te weinig aan zelfkritiek doen is niet waar, alleen uiten we dat niet op een Marokkaans forum waar om zogenaamd didactische redenen denigrerende titels worden gekozen om ons zogenaamd over onszelf na te laten denken. Alsof we maroc.nl nodig hebben om over de plaats van onze vrouwen na te denken.

Tomas
06-10-04, 09:04
Geplaatst door Joesoef
Jouw reactie dat anorexia wordt veroorzaakt door homo's ook.

Hoe kom je daar bij?

Tomas
06-10-04, 09:09
Geplaatst door nard
Alsof we maroc.nl nodig hebben om over de plaats van onze vrouwen na te denken.

Leg uit. Wie zijn jullie en waar ligt vast wie jullie vrouwen zijn?

nard
06-10-04, 09:10
Geplaatst door Tomas
Leg uit. Wie zijn jullie en waar ligt vast wie jullie vrouwen zijn?

Ach ja, sorry Tomas. Aangestoken door de algehele sfeer van vooroordelen in deze discussie dacht ik; kom, ik gooi er ook eens een generalisatie tegenaan.

Mag toch wel?

Joesoef
06-10-04, 09:15
Geplaatst door Tomas
Hoe kom je daar bij?

Het zijn min of meer je eigen woorden :



Geplaatst door Tomas
En dat magere meisjes beeld wordt volgens mij dan weer gepromoot door vrnl homo's. Echte mannen willen helemaal geen magere vrouw. Maar homo's wel om de een of andere reden. Vraag David maar. En homo's zitten nu eenmaal veel in de mode-reclame-business. Zo da's mijn vooroordeel. Gewoon duidelijk uitgelegd. En niet insinuerend.

Tomas
06-10-04, 09:28
Geplaatst door nard
Ach ja, sorry Tomas. Aangestoken door de algehele sfeer van vooroordelen in deze discussie dacht ik; kom, ik gooi er ook eens een generalisatie tegenaan.

Mag toch wel?

Mij best.

Tomas
06-10-04, 09:28
Geplaatst door Joesoef
Het zijn min of meer je eigen woorden :

Min of meer?

Joesoef
06-10-04, 09:32
Geplaatst door Tomas
Min of meer?

Hoe lang regent het nu al in Gouda, 6 weken aan een stuk door?

Tomas
06-10-04, 09:34
Geplaatst door Joesoef
Hoe lang regent het nu al in Gouda, 6 weken aan een stuk door?

Je projecteert maar een eind weg.

Joesoef
06-10-04, 09:37
Geplaatst door Tomas
Je projecteert maar een eind weg.

Ik hou het op een slechte immitatie van Mark :ego:

Tomas
06-10-04, 09:42
Geplaatst door Joesoef
Ik hou het op een slechte immitatie van Mark :ego:

Mij best.

Iglo
06-10-04, 10:10
Geplaatst door taouanza
Wat bespeur ik altijd een hoop zelfkritiek bij Nederlandse prikkers. Ik denk dat eigenlijk iedere Nederlander geschrokken is van dit bericht, dat ben ik zeker. Het is duidelijk dat er wat tegen moet gebeuren en we kunnen alleen hopen dat er zo snel mogelijk waat aan gedaan kan worden.
Maar de manier waarop jij brengt met die titel, dat is zo arrogant en zo betweterig dat je praktisch een ruzie uitlokt. Het is dan ook niet vreemd dat je hier weinig zelf-kritiek vindt in de replies van de autochtone prikkers. Als je wilt dat je serieus genomen wordt, plaats dan serieuze titels. En verzin geen titels waar je zoveel mogelijk mensen mee voor de schenen schopt. Je weet toch zelf dat dat averrechts werkt?

Mark
06-10-04, 10:13
Ik denk dat deze afval-cultuur met name door vrouwen onderling wordt voortgezet. De meeste onzekerheid komt niet van media of mannen maar door de keiharde onderlinge vrouwencultuur.

Schoonheidsidealen en schadelijke gevolgen daarvan zijn universeel en niet westers. Ik zag in Iran overigen voldoende plastische chirurgen klinieken en bijzonder veel meisjes die met pleisters op de neus van de laatste nose-job rondliepen.

Tomas
06-10-04, 10:24
Geplaatst door Mark
Ik denk dat deze afval-cultuur met name door vrouwen onderling wordt voortgezet. De meeste onzekerheid komt niet van media of mannen maar door de keiharde onderlinge vrouwencultuur.

Schoonheidsidealen en schadelijke gevolgen daarvan zijn universeel en niet westers. Ik zag in Iran overigen voldoende plastische chirurgen klinieken en bijzonder veel meisjes die met pleisters op de neus van de laatste nose-job rondliepen.

Zwakke immitatie.

taouanza
06-10-04, 10:31
Geplaatst door Iglo
Ik denk dat eigenlijk iedere Nederlander geschrokken is van dit bericht, dat ben ik zeker. Het is duidelijk dat er wat tegen moet gebeuren en we kunnen alleen hopen dat er zo snel mogelijk waat aan gedaan kan worden.
Maar de manier waarop jij brengt met die titel, dat is zo arrogant en zo betweterig dat je praktisch een ruzie uitlokt. Het is dan ook niet vreemd dat je hier weinig zelf-kritiek vindt in de replies van de autochtone prikkers. Als je wilt dat je serieus genomen wordt, plaats dan serieuze titels. En verzin geen titels waar je zoveel mogelijk mensen mee voor de schenen schopt. Je weet toch zelf dat dat averrechts werkt?

Ik heb het niet geplaatst?!:verward:

Mark
06-10-04, 10:33
Geplaatst door taouanza
Ik heb het niet geplaatst?!:verward:

Een marokkaan plaatste het en jullie zijn allemaal hetzelfde remember :hihi:

Tomas
06-10-04, 10:35
Geplaatst door Iglo
Ik denk dat eigenlijk iedere Nederlander geschrokken is van dit bericht, dat ben ik zeker.

Ik niet.

Mark
06-10-04, 10:37
Waarom moeten we hiervan schrikken? Alle vrouwen zeuren altijd dat ze te dikke benen hebben enzo, zo zijn ze nou eenmaal.

Iglo
06-10-04, 10:55
Geplaatst door Mark
Waarom moeten we hiervan schrikken? Alle vrouwen zeuren altijd dat ze te dikke benen hebben enzo, zo zijn ze nou eenmaal. Als ik in mijn omgeving kijk, dan herken ik het absoluut niet. Maar als 25% ongezond lijnt en bijna een kwart het echt ongezond doet (vinger in de keel ed). Dat lijkt me wel een probleem, niet waar?

Mark
06-10-04, 10:57
Geplaatst door Iglo
Als ik in mijn omgeving kijk, dan herken ik het absoluut niet. Maar als 25% ongezond lijnt en bijna een kwart het echt ongezond doet (vinger in de keel ed). Dat lijkt me wel een probleem, niet waar?

Ga eens naar een sportschool joh :hihi:

Pfff als 25% van de tieners eens wat raars doet omdat ze ontevreden zijn met hun lichaam dan lig ik er niet wakker van nee....

DEMOcraat
06-10-04, 10:58
Geplaatst door Tomas
Nou ja, dan stik je toch lekker in je vooroordeel.
als ieder in zijn vooroordeel zou stikken dan zou de nederlandse bevolking een stad als amsterdam niet kunnen bevolken laatstaan hele nederland....


[i]Zelf denk ik dat de oorzaak van de stoornis in het zelfrespect niet zozeer in de reclame ligt. Maar in een andere (wrschijnlijkl sexuele) stoornis: Een soort angst om de grote mensenwereld in te moeten. De uiting die ze onbewust kiezen, die van vermageren, wordt misschien wel door de reclame veroorzaakt. En dat magere meisjes beeld wordt volgens mij dan weer gepromoot door vrnl homo's. Echte mannen willen helemaal geen magere vrouw. Maar homo's wel om de een of andere reden. Vraag David maar. En homo's zitten nu eenmaal veel in de mode-reclame-business. Zo da's mijn vooroordeel. Gewoon duidelijk uitgelegd. En niet insinuerend. [/B]

als ik je goed begrijp dan is de oorzaak van het stoornis niet verbonden aan het vermageren maar gewoon een afwijking die men heeft.zou dat erfelijk zijn.
het vermageren wordt niet alleen door reclame gepromoot maar ook door de omgeving waarin iemand zich bevindt welke idols men heeft.het kan kloppen wat je over die modewereld zegt maar ze zitten niet alleen in de mode maar ook in de media...

Tomas
06-10-04, 11:08
Geplaatst door DEMOcraat
als ieder in zijn vooroordeel zou stikken dan zou de nederlandse bevolking een stad als amsterdam niet kunnen bevolken laatstaan hele nederland....


Dat denk ik ook.



als ik je goed begrijp dan is de oorzaak van het stoornis niet verbonden aan het vermageren maar gewoon een afwijking die men heeft.zou dat erfelijk zijn.

Nee, dat weet ik niet. Ik weet niet waar de stoornis vandaan komt. Het kan de sociale druk zijn van de omgeving. Dat er te hoge verwachtingen worden gesteld. Dit kan je cultuur noemen als je dat graag wilt. Maar het kan ook een aangeboren afwijking zijn.



het vermageren wordt niet alleen door reclame gepromoot maar ook door de omgeving waarin iemand zich bevindt welke idols men heeft.

Ja, maar het vermageren zoals de meisjes waar ik op doel dat doen wordt eigenlijk nergens gepromoot. Ze gaan veel verder dan het ideaalbeeld. Ze kijken niet naar het ideaalbleed of hun idool, maar alleen naar het proces om daar te komen. En dat process van afvallen en vermageren zijn ze zo op gefixeerd dat ze het resultaat niet meer kunnen zien. En de reden dat ze dat doen ligt volgens mij niet aan het ideaalbeeld maar ergens anders.


het kan kloppen wat je over die modewereld zegt maar ze zitten niet alleen in de mode maar ook in de media...

Homo's zitten echt overal.

DEMOcraat
06-10-04, 11:44
Geplaatst door Tomas


Nee, dat weet ik niet. Ik weet niet waar de stoornis vandaan komt. Het kan de sociale druk zijn van de omgeving. Dat er te hoge verwachtingen worden gesteld. Dit kan je cultuur noemen als je dat graag wilt. Maar het kan ook een aangeboren afwijking zijn.
zelf denk ik niet dat het niet met de sociale druk te maken heeft naar mijn mening gaat men juist veel eten dan verhongeren bij een sociale druk.alleen blijf ik het gek vinden dat het alleen bij meisjes voorkomt.
ik zie het als een stukje amerikaanse droom..


[i]Ja, maar het vermageren zoals de meisjes waar ik op doel dat doen wordt eigenlijk nergens gepromoot. Ze gaan veel verder dan het ideaalbeeld. Ze kijken niet naar het ideaalbleed of hun idool, maar alleen naar het proces om daar te komen. En dat process van afvallen en vermageren zijn ze zo op gefixeerd dat ze het resultaat niet meer kunnen zien. En de reden dat ze dat doen ligt volgens mij niet aan het ideaalbeeld maar ergens anders.
[/B]
dat het letterlijk niet gepromoot wordt is een feit.maar bij sommige meisjes wordt de regel gahanteert dat waar een begin is geen einde komt zelfs niet bij het idiaale beeld die men wou.
de reden dat ze dat blijven doen komt volgens mij doordat ze bang zijn dat ze weer het zelfde beeld(voor het vermageren)zouden hebben wanneer ze weer gaan eten.

Tomas
06-10-04, 11:56
Geplaatst door DEMOcraat
ik zie het als een stukje amerikaanse droom..


Ik zie het als een soort angst om te leven. En dat dit juist meisjes overkomt, heeft dezelfde reden dat meisjes vaker zelfmoord plegen. Meisjes zijn over 't algemeen eerder geneigd om zelfdestructief te worden als ze ongelukkig zijn of wat dan ook. Jongetjes worden zelden zelfdestructief en slopen eerder een bushokje.

francis21
06-10-04, 13:08
En ondertussen roept de gezondheidsraad in paniek dat steeds meer nederlanders te dik zijn en denkt de regering er over na om accijns te heffen op snacks of de mars-automaten uit scholen te verbannen.

Wat betreft vooroordelen/cultuur en dergelijke: in alle culturen bestaan (voor)oordelen hoe vrouwen er uit moeten zien en hoe ze er niet uit mogen zien. Mannen zijn al gauw 'mooi' genoeg.....
Er zijn wel verschillen tussen landen/culturen. In bijv. saoudi arabie en iran zijn vrouwen bij wet verplicht om de chador te dragen. In geen enkel westers land worden vrouwen door de wet verplicht om mager te zijn.
Dat doet trouwens niets af aan sociale en culturele druk om dun te zijn. Meisjes die aan die druk onderdoor gaan hebben denk ik ook psychische problemen (zelfhaat, onzekerheid, eenzaamheid).
groet,
francis

Zwarte Schaap
06-10-04, 13:42
1 op de 2 Nederlandse vrouwen heeft te maken met huiselijk geweld en 1 op de 2 Nederlandse vrouwen mishandelt haar lichaam door o.a. de groepsdruk.

Waar gaat dit heen? Zijn dit voorbeelden van een superieure cultuur of van een achterlijke cultuur? Volgens de laatste ontwikkelingen in de Nederlandse politiek en media is het gerechtvaardigd om deze cultuur als achterlopend en dus ook als achterlijk te beschouwen.

Mill
06-10-04, 13:49
Geplaatst door Zwarte Schaap
Volgens de laatste ontwikkelingen in de Nederlandse politiek en media is het gerechtvaardigd om deze cultuur als achterlopend en dus ook als achterlijk te beschouwen.

Nou, waar wacht je nog op? :)

Zwarte Schaap
06-10-04, 14:00
Geplaatst door Mill
Nou, waar wacht je nog op? :)

Ik wacht op de politiek en media dat ze dit oppikken, er speciaal wetten tegen maken en de Nederlandse burger inburgeringscursussen gaan geven omtrent dit onderwerp.

Ik denk aan hirsi ali's inspecties, elke maand moet elke Nederlandse vrouw op de weegschaal en haar lichaam tonen om er zeker van te zijn dat ze geen blauwe plekken hebben van een pak slaag. Ook moeten er psycholische gesprekken gevoerd worden met deze meiden om de sexuele misbruik in kaart te brengen.

Wel profiteren van onze democratische verworvenheden maar tegelijkertijd de vrouwen onderdrukken. Dit kan zo niet voortduren, actie voeren is gerechtvaardigd.

Mill
06-10-04, 14:17
Geplaatst door Zwarte Schaap
Dit kan zo niet voortduren, actie voeren is gerechtvaardigd.

Doe dan wat.

Zwarte Schaap
06-10-04, 14:25
Geplaatst door Mill
Doe dan wat.

Mijn actiegebied is maroc.nl, en zoals je merkt op dit forum zit ik niet stil. Mijn vraag is pik jij er wat van op en of je er wat mee doet?

Mill
06-10-04, 14:37
Geplaatst door Zwarte Schaap
Mijn actiegebied is maroc.nl, en zoals je merkt op dit forum zit ik niet stil. Mijn vraag is pik jij er wat van op en of je er wat mee doet?

Neuh. Ik zie de crisis niet zo. Het gepraat over achterlijke culturen vind ik altijd een beetje dom. Binnen de Nederlandse staatsgrenzen komen ontelbare culturele oriëntaties voor, die in veel gevallen in tegenstelde richtingen wijzen. Het is een wirwar van stromingen, normen, praktijken, modes, overtuigingen... Kijk maar hier op het forum. Je kunt soms wel brede tendenzen aanwijzen op deelgebieden van het maatschappelijke leven, maar om daar meteen een karakterisering van "de" cultuur van te maken, da's nogal reductionistisch. Hetzelfde foutje als die tang Hirsi Ali maakt. Je kun 'r een hand geven. :)

Zwarte Schaap
06-10-04, 14:44
Geplaatst door Mill
Neuh. Ik zie de crisis niet zo. Het gepraat over achterlijke culturen vind ik altijd een beetje dom. Binnen de Nederlandse staatsgrenzen komen ontelbare culturele oriëntaties voor, die in veel gevallen in tegenstelde richtingen wijzen. Het is een wirwar van stromingen, normen, praktijken, modes, overtuigingen... Kijk maar hier op het forum. Je kunt soms wel brede tendenzen aanwijzen op deelgebieden van het maatschappelijke leven, maar om daar meteen een karakterisering van "de" cultuur van te maken, da's nogal reductionistisch. Hetzelfde foutje als die tang Hirsi Ali maakt. Je kun 'r een hand geven. :)

Dus je vindt de problemen waar de meerderheid van de Nederlandse vrouwen mee worstellen niet zo urgent?

Mill
06-10-04, 14:56
Geplaatst door Zwarte Schaap
Dus je vindt de problemen waar de meerderheid van de Nederlandse vrouwen mee worstellen niet zo urgent?

De helft van de Nederlandse vrouwen? Excuus, dan heb ik me vergist. Ik dacht dat het ging over vrouwen tussen 13 en 18, zeg maar 6-8% van alle vrouwen, en daar minder dan een kwart van, dus 2% of zo, tops. Nu zullen er bij hogere leeftijden ook wel wat dieetjunks bij zitten, die extrapolatie laat ik aan jou over. Of het urgent is weet ik niet.

Je zou kunnen betogen dat het vetzucht probleem ernstiger is. Nederlanders worden tamelijk massaal te dik. Maar om dan meteen de niet-bestaande Nederlandse "cultuur" achterlijk te noemen? Overigens lopen allochtonen, met name kinderen van Turkse en Marokkaanse afkomst, ver voorop in overgewicht en suikerziekte. Of het urgent is weet ik niet. Ik zou er niet uit afleiden dat de niet-bestaande "culturen" van die groepen achterlijk zijn. Beetje te simpel geredeneerd.

Zwarte Schaap
06-10-04, 15:27
Geplaatst door Mill
De helft van de Nederlandse vrouwen? Excuus, dan heb ik me vergist. Ik dacht dat het ging over vrouwen tussen 13 en 18, zeg maar 6-8% van alle vrouwen, en daar minder dan een kwart van, dus 2% of zo, tops. Nu zullen er bij hogere leeftijden ook wel wat dieetjunks bij zitten, die extrapolatie laat ik aan jou over. Of het urgent is weet ik niet.



Een kwart van de meisjes gebruikt ook ongezonde lijnvormen. Zij slaan bijvoorbeeld maaltijden over, eten heel weinig en drinken vooral, of gebruiken dieetpillen, dieetdranken of afslankkuren. Bijna een kwart van de meisjes neemt hun toevlucht tot extreme en soms gevaarlijke vormen: zij eten soms dagen niet, steken hun vinger in hun keel om het eten uit te braken of gebruiken laxeermiddelen.

25 % + 25 % = 50 % van de meiden. Daarom is het gewenst en noodzakelijk om de volwassen vrouwen te onderzoeken. Ook om te controlkeren of ze onder de blauwe plekken zitten van een pak slaag


Je zou kunnen betogen dat het vetzucht probleem ernstiger is. Nederlanders worden tamelijk massaal te dik. Maar om dan meteen de niet-bestaande Nederlandse "cultuur" achterlijk te noemen?

Als het geen medische oorzaak is dan moet het wel aan de cultuur liggen. Vooral mensen in westerse landen met een hoge consumptiecultuur komt zwaarlijfigheid vaker voor. Als we zoals de huidige trend culturen tegen elkaar gaan afwegen dan kunnen we concluderen dat deze culturen achterlijk zijn en achterlopen bij andere culturen elders in de wereld.


Overigens lopen allochtonen, met name kinderen van Turkse en Marokkaanse afkomst, ver voorop in overgewicht en suikerziekte. Of het urgent is weet ik niet. Ik zou er niet uit afleiden dat de niet-bestaande "culturen" van die groepen achterlijk zijn. Beetje te simpel geredeneerd Suikerziekte is voor alle groepen een verhoogde risco dat vaker voorkomt in de grote steden door armoede, slechte eetgewoontes, minder mogelijkheden tot sporten ..etc... Je zou kunnen stellen dat de Nederlandse grote stedencultuur behoorlijk achterlijkmakend is ten opzichte van Nederland in het algemeen.

Karin.N
06-10-04, 15:34
Nu begrijp ik waar het gezegde "arm schaap" vandaan komt.

Zwarte Schaap
06-10-04, 15:42
Geplaatst door Karin.N
Nu begrijp ik waar het gezegde "arm schaap" vandaan komt.

Ik niet, vertel eens!

Julien
06-10-04, 15:59
Geplaatst door DEMOcraat
ik denk dat de meeste westerse mannen liever een zieke(als jij ze ziek noemt)meisje naast zich heeft dan een dikke volle vrouw..

islamitische mannen niet dan? :moe: ontzettende naieveling.

(op de marokkaanse tv zie ik ook voornamelijk mooie slanke meisjes met grote borsten)

Julien
06-10-04, 16:00
Geplaatst door taouanza
Hoe bedoel je vermaken?

ZS wil weer graag het Westen zwart maken, ten koste van deze meisjes.

Karin.N
06-10-04, 16:08
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik niet, vertel eens!

Omdat je net zo uit je nek kletst als de mensen die in iedere moslim een terrorist zien. Je kunt niet verder kijken dan je neus lang is. Vandaar de term ARM schaap.

Zwarte Schaap
06-10-04, 16:11
Geplaatst door Julien
ZS wil weer graag het Westen zwart maken, ten koste van deze meisjes.

Heb je alles gelezen? Deze vraag geldt ook voor Karin.

Mill
06-10-04, 16:15
Geplaatst door Zwarte Schaap


Je vertroebelt steeds de discussie met je gepraat over dat spookbegrip "de" Nederlandse cultuur.

Volgens de titel van je nieuwsbericht maakt 1 op de 4 meisjes tussen 13 en 18 jaar gebruik van extreme maatregelen voor gewichtsverlies. Uit dat gegeven leid je af dat eetstoornissen dus een 'defining characteristic' zijn van "de" Nederlandse cultuur. Vervolgens spring je naar de betiteling van die hele cultuur, wat dat gekke concept ook in mag houden, naar de kwalificatie 'achterlijk'. Alsof de eetgewoonten van een kwart van de meisjes tussen 13 en 18 jaar de allesomvattende graadmeter is voor de waardering van de handel en wandel van iedereen die zich binnen de Nederlandse staatsgrenzen bevindt.

Als een groep mensen zich volmaakt aan de sharia houdt, maar een kwart van de jonge meisjes van die groep eet te weinig, dan is die hele groep mensen, althans hun "groepscultuur", achterlijk volgens jou, ongeacht hun overigens voorbeeldige voortreffelijkheid. Lekker onzorgvuldig geredeneerd.

In dat topic over die De Wael, of hoe die frietenbakker ook heette, had je nog zo netjes een lap tekst gecopy/paste met de strekking dat zo'n essentialistisch cultuurbegrip nonsens is, en nonsens baart.

Julien
06-10-04, 16:23
Geplaatst door Zwarte Schaap
Heb je alles gelezen? Deze vraag geldt ook voor Karin.

ja ik heb alles gelezen.

en je maakt je keer op keer schuldig aan dat wat je anderen verwijt;

namelijk:

-generalisatie
-vooroordelen
-leugens
-superieuriteitsgevoel

als GJ of weet ik veel wie een topic zou maken met "de islamitische cultuur is achtelijk/minderwaardig" dan was de wereld te klein.

Zwarte Schaap
06-10-04, 16:25
Geplaatst door Mill
Je vertroebelt steeds de discussie met je gepraat over dat spookbegrip "de" Nederlandse cultuur.

Volgens de titel van je nieuwsbericht maakt 1 op de 4 meisjes tussen 13 en 18 jaar gebruik van extreme maatregelen voor gewichtsverlies. Uit dat gegeven leid je af dat eetstoornissen dus een 'defining characteristic' zijn van "de" Nederlandse cultuur. Vervolgens spring je naar de betiteling van die hele cultuur, wat dat gekke concept ook in mag houden, naar de kwalificatie 'achterlijk'. Alsof de eetgewoonten van een kwart van de meisjes tussen 13 en 18 jaar de allesomvattende graadmeter is voor de waardering van de handel en wandel van iedereen die zich binnen de Nederlandse staatsgrenzen bevindt.

Als een groep mensen zich volmaakt aan de sharia houdt, maar een kwart van de jonge meisjes van die groep eet te weinig, dan is die hele groep mensen, althans hun "groepscultuur", achterlijk volgens jou, ongeacht hun overigens voorbeeldige voortreffelijkheid. Lekker onzorgvuldig geredeneerd.

In dat topic over die De Wael, of hoe die frietenbakker ook heette, had je nog zo netjes een lap tekst gecopy/paste met de strekking dat zo'n essentialistisch cultuurbegrip nonsens is, en nonsens baart.

Mission completed !

Mill
06-10-04, 16:27
Geplaatst door Zwarte Schaap
Mission completed !

Dat zei Bush ook vlak voor de pleuris uitbrak in Irak.

Zwarte Schaap
06-10-04, 16:29
Geplaatst door Julien
ja ik heb alles gelezen.

en je maakt je keer op keer schuldig aan dat wat je anderen verwijt;

namelijk:

-generalisatie
-vooroordelen
-leugens
-superieuriteitsgevoel

als GJ of weet ik veel wie een topic zou maken met "de islamitische cultuur is achtelijk/minderwaardig" dan was de wereld te klein.

Dan heb je naar alle waarschijnlijkheid deze bijdrages gemist. Ik wil namelijk niet geloven dat je ze niet begrijpt.

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?postid=1555665#post1555665

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?postid=1555716#post1555716

Zwarte Schaap
06-10-04, 16:30
Geplaatst door Mill
Dat zei Bush ook vlak voor de pleuris uitbrak in Irak.

Ja und?

Karin.N
06-10-04, 16:30
Ach, mensen gebruiken het woord cultuur tegenwoordig te pas en te onpas. Geldt zowel voor mensen die met een enorme islam fobie rondlopen als met mensen zoals ZS.
En ja hoor, ik heb alles gelezen. Ik vind het alleen klinkklare nonsens wat je schrijft.

Zwarte Schaap
06-10-04, 16:32
Geplaatst door Karin.N
Ach, mensen gebruiken het woord cultuur tegenwoordig te pas en te onpas. Geldt zowel voor mensen die met een enorme islam fobie rondlopen als met mensen zoals ZS.
En ja hoor, ik heb alles gelezen. Ik vind het alleen klinkklare nonsens wat je schrijft.

Of je leest het niet goed of je begrijpt het niet. Inburgeringscursus nodig?

Karin.N
06-10-04, 16:34
Inburgeringscursus nodig om jouw teksten te begrijpen. Ik vermoed, dat daar geen cursussen voor zijn. Alhoewel, misschien een cursus zwetsen.

Zwarte Schaap
06-10-04, 16:39
Geplaatst door Karin.N
Inburgeringscursus nodig om jouw teksten te begrijpen. Ik vermoed, dat daar geen cursussen voor zijn. Alhoewel, misschien een cursus zwetsen.

Sorry hoor, als je alles goed leest zou je dondersgoed weten waar ik mijn pijlen op richt.

mark61
06-10-04, 16:43
Geplaatst door Tomas
Ik zie het als een soort angst om te leven. En dat dit juist meisjes overkomt, heeft dezelfde reden dat meisjes vaker zelfmoord plegen. Meisjes zijn over 't algemeen eerder geneigd om zelfdestructief te worden als ze ongelukkig zijn of wat dan ook. Jongetjes worden zelden zelfdestructief en slopen eerder een bushokje.

Dat is nou een ijzersterke. Er is een lange (religieuze) traditie van 'verstervende' vrouwen die zich 'opofferen' voor het een of ander. Vrouwen keren hun agressie/onvrede eerder naar binnen, mannen eerder naar buiten.

Mill
06-10-04, 16:44
Geplaatst door Karin.N
Inburgeringscursus nodig om jouw teksten te begrijpen. Ik vermoed, dat daar geen cursussen voor zijn. Alhoewel, misschien een cursus zwetsen.

Hij waant zich een retoricus. Hij kraamt onzin uit, en als iemand dan even zegt waar de knelpunten zitten heeft hij zogenaamd z'n missie volbracht.

Heel hard roepen dat de aarde plat is, en als iemand opmerkt 'nee joh, hij is rond' zeggen: 'heb je toch weer wat van me geleerd.' Hij heeft veel vrije tijd, moeten we maar denken.

Zwarte Schaap
06-10-04, 16:49
Geplaatst door Mill
Hij waant zich een retoricus. Hij kraamt onzin uit, en als iemand dan even zegt waar de knelpunten zitten heeft hij zogenaamd z'n missie volbracht.

Heel hard roepen dat de aarde plat is, en als iemand opmerkt 'nee joh, hij is rond' zeggen: 'heb je toch weer wat van me geleerd.' Hij heeft veel vrije tijd, moeten we maar denken.

Ach ja gaat het weer om mij ? Nou omdat jij het graag wilt ben jij de held, want immers je hebt mij door. ( Ookal had ik mijn bedoelingen allang breeduit gemeten)

mark61
06-10-04, 16:49
Geplaatst door Julien
islamitische mannen niet dan? :moe: ontzettende naieveling.

(op de marokkaanse tv zie ik ook voornamelijk mooie slanke meisjes met grote borsten)

Nou, das interessant. Hoewel traditioneel in alle culturen (oei) in de wereld dik zijn de norm was, vanwege de associatie met welvarendheid, is vanuit het westen de dunheidscultus ontstaan. Zal te maken hebben met verstedelijking <> platteland, boerenbestaan. Met name in Afrika is de verwarring compleet. Gedeeltelijk is 'dik' nog steeds 'beautiful', maar er worden ook miss-verkiezingen georganiseerd waarbij 'dun' de norm is.

Overigens luidt het 'gezegde': mannen willen een slanke vrouw op straat en een dikke vrouw in bed.

Karin.N
06-10-04, 16:51
Jij wil gewoon lekker tegen de samenleving aantrappen. Ga dat gezellig samen met de mensen doen met een islam fobie. Je zult zien, jullie hebben meer gemeen dan je misschien denkt ZS.

mark61
06-10-04, 16:54
Eh, ZS wou dacht ik de 'achterlijke cultuur'-hausse nav Dewael eens spiegelen, om aan te tonen hoe achterlijk dat 'achterlijk' wel niet is. Aan de ene kant is dat oud nieuws, want we weten onderhand wel hoe achterlijk dat 'achterlijk'geroep wel niet is.

Aan de andere kant helpt het niet als je dan toch op het onderwerp ingaat en lijkt te suggereren dat eetstoornissen een cultureel verschijnsel zijn. Maar misschien gaat die spiegeling te ver.

In ieder geval zitten hier een aantal mensen langs elkaar heen te praten.

Wat was er eigenlijk zo erg aan de posts van prospero dat ze onmiddellijk verwijderd moesten worden? Of gaat het niet meer om de vermeend ongepaste inhoud van reacties maar de vermeende identiteit van de prikker?

Zwarte Schaap
06-10-04, 16:58
Geplaatst door Karin.N
Jij wil gewoon lekker tegen de samenleving aantrappen. Ga dat gezellig samen met de mensen doen met een islam fobie. Je zult zien, jullie hebben meer gemeen dan je misschien denkt ZS.

Ik trap graag tegen onzin aan van valse mensen en gebruik daarvoor vaak de de Tijl Uilenspiegel-methode.

Maar vertel eens waarom denk je dat ik veel met de islamfobisten gemeen heb?

Oow nee laat maar, het moet niet over mij gaan, ik vind mezelf namelijk onbelangrijk.

Rabi'ah.
06-10-04, 17:07
Geplaatst door taouanza
Ewa mada aqoeloe wa qad himtoe?

:stout:

Naughty girl. :p

Babyface
06-10-04, 17:36
Geplaatst door Zwarte Schaap
ik vind mezelf namelijk onbelangrijk.


Maar voor sommigen ben je wel heeel belangrijk.

taouanza
06-10-04, 17:52
Geplaatst door Rabi'ah.
:stout:

Naughty girl. :p

:confused: :wat?!:

Babyface
06-10-04, 17:55
Geplaatst door taouanza
:confused: :wat?!:


Ja, dat snap ik ook niet echt.

taouanza
06-10-04, 17:56
Geplaatst door Babyface
Ja, dat snap ik ook niet echt.

Ik ook niet:vreemd:

Mag ze straks komen uitleggen :student:

DEMOcraat
06-10-04, 19:56
Geplaatst door Julien
islamitische mannen niet dan? :moe: ontzettende naieveling.
nee bij islamitische mannen heb je dat probleem niet..


[i](op de marokkaanse tv zie ik ook voornamelijk mooie slanke meisjes met grote borsten) [/B]
ik had het over westerse mannen niet de vrouwen...

taouanza
06-10-04, 21:04
Geplaatst door Zwarte Schaap
Oow nee laat maar, het moet niet over mij gaan, ik vind mezelf namelijk onbelangrijk.


*proest*

Julien
07-10-04, 14:23
Geplaatst door DEMOcraat
nee bij islamitische mannen heb je dat probleem niet..


ik had het over westerse mannen niet de vrouwen...

het zijn die marokkaanse islamitische mannen die maar al te graag kijken naar die mooie slanke marokkaanse meisjes op tv hoor..

ben je nou echt zo naief om te denken dat alleen Europeanen van slank houden? :moe:

Zwarte Schaap
07-10-04, 14:41
Geplaatst door Julien
het zijn die marokkaanse islamitische mannen die maar al te graag kijken naar die mooie slanke marokkaanse meisjes op tv hoor..

ben je nou echt zo naief om te denken dat alleen Europeanen van slank houden? :moe: Je bewering zuig je gewoon uit de duim want jij weet niet waar marokaanse islamitische mannen graag naar kijken. Ook denk ik dat je eenzijdig denkt te weten dat de Europese man graag slank heeft en dat daarop de reclames zijn gebasseerd.

In Marokko infectecteert deze minderwaardige cultuurelement ook de Marokkaanse cultuur.

Maar ja wat kan je verwachten van corrupte verantwoordelijken die hun land uitverkopen aan het harde kapitalisme.

Julien
07-10-04, 14:44
Geplaatst door Zwarte Schaap
Je bewering zuig je gewoon uit de duim want jij weet niet waar marokaanse islamitische mannen graag naar kijken. Ook denk ik dat je eenzijdig denkt te weten dat de Europese man graag slank heeft en dat daarop de reclames zijn gebasseerd.

In Marokko infectecteert deze minderwaardige cultuurelement ook de Marokkaanse cultuur.

Maar ja wat kan je verwachten van corrupte verantwoordelijken die hun land uitverkopen aan het harde kapitalisme.

zeg dan wat er niet klopt in mijn post..

jongen ik heb, net zoals jij waarschijnlijk, sateliet thuis en ik kan de meeste marokkaanse tv-zenders ontvangen en de sexy vrouwen die ik daar in shows zie zijn echt niet anders dan bij TF2/Rai Uno/ TRT/ TVEspañol/M6

Zwarte Schaap
07-10-04, 14:53
Geplaatst door Julien
zeg dan wat er niet klopt in mijn post..

jongen ik heb, net zoals jij waarschijnlijk, sateliet thuis en ik kan de meeste marokkaanse tv-zenders ontvangen en de sexy vrouwen die ik daar in shows zie zijn echt niet anders dan bij TF2/Rai Uno/ TRT/ TVEspañol/M6
Wat er verkeerd aan is heb ik al gezegd.

Sorry gozertje ik weet niet waar je naar kijkt maar je kan de Marokkaanse vrouwen echt niet vergelijken met de rai uno en dergelijke. Al geloof ik wel dat het niet lang zal duren voordat het die richting opgaat.

Je moet gewoon goed begrijpen dat de televisiemakers in Marokko door o.a. hun opleiding en het harde kapitalistische klimaat ook dezelfde richting opgaan door het vrouwenlichaam te exploiteren en zo meer kijkers proberen te trekken.

Wat je goed moet begrijpen is dat kritiek op het exploiteren van de vrouwenlichaam niet afgewezen kan worden door naar Marokko te wijzen. Marokko als land dwaalt daar namelijk ook in. Maar de kritiek blijft nog steeds staan.

dicksr
07-10-04, 15:08
Geplaatst door Zwarte Schaap
Sorry gozertje ik weet niet waar je naar kijkt maar je kan de Marokkaanse vrouwen echt niet vergelijken met de rai uno en dergelijke. Al geloof ik wel dat het niet lang zal duren voordat het die richting opgaat.

Als het die kant op gaat zijn de dames dus wel vergelijkbaar en hebben de Marokkaanse schonen slechts een tijdelijke achterstand. Het is het een of het ander. Zijn ze niet vergelijkbaar, dan gaat het waarschijnlijk niet die kant op.


Geplaatst door Zwarte Schaap

Je moet gewoon goed begrijpen dat de televisiemakers in Marokko door o.a. hun opleiding en het harde kapitalistische klimaat ook dezelfde richting opgaan door het vrouwenlichaam te exploiteren en zo meer kijkers proberen te trekken.


Zoals gewoonlijk dragen de televisiemakers geen eigen verantwoordelijkheid maar is het de omgeving die hen dwingt tot deze verderfelijke praktijken.



Geplaatst door Zwarte Schaap

Wat je goed moet begrijpen is dat kritiek op het exploiteren van de vrouwenlichaam niet afgewezen kan worden door naar Marokko te wijzen. Marokko als land dwaalt daar namelijk ook in. Maar de kritiek blijft nog steeds staan.

Buiten de verwerpelijke criminele activiteiten op dit terrein, zijn het de dames die hun lichaam exploiteren, dat is hun verantwoordelijkheid. Daarbij komt dat wanneer er geen publiek is voor deze exploitatie, de exploitatie niet langer loont. Dit is de verantwoordelijkheid van het publiek (de kijkers) je kunt zappen of gewoon het toestel uitzetten.

Zo heeft ieder zijn eigen rol en eigen verantwoordelijkheid. De generieke kritiek die jij zoals gewoonlijk uit, ontkent voordurend die verantwoordelijkheden, in alle onderwerpen. De kritiek wordt daarmee futiel.

Zwarte Schaap
07-10-04, 15:23
Geplaatst door dicksr
Als het die kant op gaat zijn de dames dus wel vergelijkbaar en hebben de Marokkaanse schonen slechts een tijdelijke achterstand. Het is het een of het ander. Zijn ze niet vergelijkbaar, dan gaat het waarschijnlijk niet die kant op.

Jij gebruikte het als voorbeeld dat het al zo aan toe gaat. Ik zeg dat dat pertinent niet waar is. Daarom is jouw vergelijking van de dames van rai uno en de marokkaanse dames totaal niet vergelijkbaar.

Het is te verwachten dat als de staat het harde kapitalisme en de daarbij behorende exploitatie van het vrouwenlichaam verder laat voortwoekeren, Marokko ook soortgelijke exploitatie zal kennen.


Zoals gewoonlijk dragen de televisiemakers geen eigen verantwoordelijkheid maar is het de omgeving die hen dwingt tot deze verderfelijke praktijken. Ik weet niet wat je wilt maar ik heb geen zin in een subdiscussie. Wat wil je nou? Een discussie eigen verantwoordelijkheid? Wat is mijn standpunt hierin dan ? Moeten we weer voor niets afdwalen omdat je denkt een bepaalde standpunt te kunnen herkennen in mijn reactie?

Anyhow zoals je ziet ik heb geen zin in om teveel tijd te besteden aan domme veronderstellingen.


Buiten de verwerpelijke criminele activiteiten op dit terrein, zijn het de dames die hun lichaam exploiteren, dat is hun verantwoordelijkheid. Daarbij komt dat wanneer er geen publiek is voor deze exploitatie, de exploitatie niet langer loont. Dit is de verantwoordelijkheid van het publiek (de kijkers) je kunt zappen of gewoon het toestel uitzetten.

Zo heeft ieder zijn eigen rol en eigen verantwoordelijkheid. De generieke kritiek die jij zoals gewoonlijk uit, ontkent voordurend die verantwoordelijkheden, in alle onderwerpen. De kritiek wordt daarmee futiel Behalve als het een hoofdoekje is dan is het staatsverantwoordelijkheid en wordt de president ingeschakeld om er een wet tegen te maken, maar voor (bepaalde vormen van) prostitutie moet het eigen verantwoordelijkheid blijven.

dicksr
07-10-04, 15:38
Geplaatst door Zwarte Schaap
Jij gebruikte het als voorbeeld dat het al zo aan toe gaat. Ik zeg dat dat pertinent niet waar is. Daarom is jouw vergelijking van de dames van rai uno en de marokkaanse dames totaal niet vergelijkbaar.


Ik heb geen enkel voorbeeld gebruikt, ik heb slecht gereageerd op jouw woorden, die met zichzelf in tegenspraak zijn:


Sorry gozertje ik weet niet waar je naar kijkt maar je kan de Marokkaanse vrouwen echt niet vergelijken met de rai uno en dergelijke. Al geloof ik wel dat het niet lang zal duren voordat het die richting opgaat.



Geplaatst door Zwarte Schaap

Het is te verwachten dat als de staat het harde kapitalisme en de daarbij behorende exploitatie van het vrouwenlichaam verder laat voortwoekeren, Marokko ook soortgelijke exploitatie zal kennen.

Ik weet niet wat je wilt maar ik heb geen zin in een subdiscussie. Wat wil je nou? Een discussie eigen verantwoordelijkheid? Wat is mijn standpunt hierin dan ? Moeten we weer voor niets afdwalen omdat je denkt een bepaalde standpunt te kunnen herkennen in mijn reactie?

Anyhow zoals je ziet ik heb geen zin in om teveel tijd te besteden aan domme veronderstellingen.

Je mag het opvatten zoals je wilt, ik stel slechts dat iedere individu zelf de keus kan maken hieraan deel te nemen of niet. Die keus staat los van wat de staat doet of nalaat.


Geplaatst door Zwarte Schaap

Behalve als het een hoofdoekje is dan is het staatsverantwoordelijkheid en wordt de president ingeschakeld om er een wet tegen te maken, maar voor (bepaalde vormen van) prostitutie moet het eigen verantwoordelijkheid blijven.

Weer een generalisatie: Er bestaat geen hoofddoekjes verbod! Er bestaat 'slechts' de neutraliteit van religie voor een deel van de publieke ruimte.

Zwarte Schaap
07-10-04, 15:42
Geplaatst door dicksr
Ik heb geen enkel voorbeeld gebruikt, ik heb slecht gereageerd op jouw woorden, die met zichzelf in tegenspraak zijn:

Je mag het opvatten zoals je wilt, ik stel slechts dat iedere individu zelf de keus kan maken hieraan deel te nemen of niet. Die keus staat los van wat de staat doet of nalaat.

Weer een generalisatie: Er bestaat geen hoofddoekjes verbod! Er bestaat 'slechts' de neutraliteit van religie voor een deel van de publieke ruimte.


Hahaha... ik dacht dat je die malle fransoos was !!

Julien
07-10-04, 15:46
Geplaatst door Zwarte Schaap
Wat er verkeerd aan is heb ik al gezegd.

Sorry gozertje ik weet niet waar je naar kijkt maar je kan de Marokkaanse vrouwen echt niet vergelijken met de rai uno en dergelijke. Al geloof ik wel dat het niet lang zal duren voordat het die richting opgaat.

Je moet gewoon goed begrijpen dat de televisiemakers in Marokko door o.a. hun opleiding en het harde kapitalistische klimaat ook dezelfde richting opgaan door het vrouwenlichaam te exploiteren en zo meer kijkers proberen te trekken.

Wat je goed moet begrijpen is dat kritiek op het exploiteren van de vrouwenlichaam niet afgewezen kan worden door naar Marokko te wijzen. Marokko als land dwaalt daar namelijk ook in. Maar de kritiek blijft nog steeds staan.

lekker makkelijk, om weer met dat vingertje te wijzen naar Europa. Ik vind het alleen maar positief dat de Marokkaanse TV ook die kant opgaat, maar goed..
als ik naar de TV-shows kijk van 2M bijv. dan zie ik net zulke schaars geklede vrouwen als bij bijv. Rai Uno of TF2..en dat zeg ik alleen maar omdat Democraat beweerde dat dit alleen maar voorkomt in Westerse media.
VANDAAR MIJN POST!
en het is jammer dat bekrompen mensen als jij daar niet tegen kunnen, maar de gemiddelde marokkaanse man verschilt echt niet qua geliefd vrouwenbeeld van de gemiddelde 'westerse' man!

Julien
07-10-04, 15:48
Geplaatst door Zwarte Schaap
Hahaha... ik dacht dat je die malle fransoos was !!

zei die mallerd die altijd zijn hoofddoekjes-fetish in discussies gebruikt.

Zwarte Schaap
07-10-04, 16:15
Geplaatst door dicksr
Je mag het opvatten zoals je wilt, ik stel slechts dat iedere individu zelf de keus kan maken hieraan deel te nemen of niet. Die keus staat los van wat de staat doet of nalaat.

Als de helft van de Nederlandse meisjes min of meer uit vrije wil gedwongen worden om aan het ideaalbeeld te voldoen en daarvoor ongezonde maatregelen nemen mag je je wel eens afvragen of we geen collectieve verantwoordelijkheid hebben. Het is zo makkelijk om je te verschuilen achter eigen verantwoordelijkheid maar als dat het geval zou zijn dan hebben we geen staat nodig die ons groepsbelang behartigd en lijnen voor het algemeen belang in de gaten houdt.


Weer een generalisatie: Er bestaat geen hoofddoekjes verbod! Er bestaat 'slechts' de neutraliteit van religie voor een deel van de publieke ruimte. Je kunt hoog of laag springen die hele wet is speciaal gemaakt tegen hoofdoekjes.

Zwarte Schaap
07-10-04, 16:21
Geplaatst door Julien
lekker makkelijk, om weer met dat vingertje te wijzen naar Europa. Ik vind het alleen maar positief dat de Marokkaanse TV ook die kant opgaat, maar goed..
als ik naar de TV-shows kijk van 2M bijv. dan zie ik net zulke schaars geklede vrouwen als bij bijv. Rai Uno of TF2..en dat zeg ik alleen maar omdat Democraat beweerde dat dit alleen maar voorkomt in Westerse media.
VANDAAR MIJN POST!
en het is jammer dat bekrompen mensen als jij daar niet tegen kunnen, maar de gemiddelde marokkaanse man verschilt echt niet qua geliefd vrouwenbeeld van de gemiddelde 'westerse' man!

Een oversexte mannetje wil natuurlijk altijd alleen maar dames zien en zal zulke zaken als positief bestempelen.

Volgens mij ben jij echt stekeblind als je de marokkaanse dames blijft vergelijken met de dames van de italiaanse tv. Volgens mij heb je dan geen italiaanse zenders bekeken.

Julien
08-10-04, 08:06
Geplaatst door Zwarte Schaap
Een oversexte mannetje wil natuurlijk altijd alleen maar dames zien en zal zulke zaken als positief bestempelen.

Volgens mij ben jij echt stekeblind als je de marokkaanse dames blijft vergelijken met de dames van de italiaanse tv. Volgens mij heb je dan geen italiaanse zenders bekeken.

ik wil idd mooie vrouwen zien, en schijnbaar de marokkaanse man ook..zie een zender als 2M

nard
08-10-04, 08:27
Geplaatst door Schaap
Je bewering zuig je gewoon uit de duim want jij weet niet waar marokaanse islamitische mannen graag naar kijken. Ook denk ik dat je eenzijdig denkt te weten dat de Europese man graag slank heeft en dat daarop de reclames zijn gebasseerd.


Het is bij Marokkaanse jongens een bekende gewoonte om eerst een paar jaar heerlijk van de blonde, westerse walletjes te snoepen, alvorens keurig volgens de geldende lokale zede (waarover ze nog van opa gehoord hebben) een moslim-maagd te importeren.

De eigenwaarde van het achterblijvende blonde meisje is verder van géén belang meer.....

:duim:

(Of is deze opmerking in dit geval segregerend, Schaap?)

DEMOcraat
08-10-04, 10:52
Geplaatst door Julien
het zijn die marokkaanse islamitische mannen die maar al te graag kijken naar die mooie slanke marokkaanse meisjes op tv hoor..

ben je nou echt zo naief om te denken dat alleen Europeanen van slank houden? :moe:

islamitische mannen hebben geen tijd om naar de tv te kijken en als ze kijken dan weet je zelf naar welke programma's ze kijken.
ze hebben niet voor niets een schotel op het dak staan.

Zwarte Schaap
08-10-04, 14:42
Geplaatst door Julien
ik wil idd mooie vrouwen zien, en schijnbaar de marokkaanse man ook..zie een zender als 2M

Je blijft blind voor wat is schrijf. Wat zeggen ze nou van rukken wordt je blind?

Mark
08-10-04, 14:45
Geplaatst door Zwarte Schaap
Je blijft blind voor wat is schrijf. Wat zeggen ze nou van rukken wordt je blind?

Nee dat zeggen ze niet.

Zwarte Schaap
08-10-04, 14:46
Geplaatst door nard
Het is bij Marokkaanse jongens een bekende gewoonte om eerst een paar jaar heerlijk van de blonde, westerse walletjes te snoepen, alvorens keurig volgens de geldende lokale zede (waarover ze nog van opa gehoord hebben) een moslim-maagd te importeren.

De eigenwaarde van het achterblijvende blonde meisje is verder van géén belang meer.....

:duim:

(Of is deze opmerking in dit geval segregerend, Schaap?)

Ja hoor het zijn weer de Marokkaanse jongens die onze blonde meisjes afpakken. Altijd weer die Marokkaanse jongens.

Ach neem een hond om jezelf te troosten, dan ben je van alles af Nard.

Zwarte Schaap
08-10-04, 15:00
Geplaatst door Mark
Nee dat zeggen ze niet.


Heren, heren toch! Hoe je ook over open source mag denken, we gaan toch niet serieus reageren op een stelletje consultants die uitspraken doen van het niveau 'van rukken kun je blind worden'.....



Van teveel rukken wordt je blind", zong zijn geweten in de vroege ochtend, maar al te goed wetend wat Kippfest aan het doen was. "Nietes", schreeuwde Kippfest in de lucht, met cock nog in zijn hand.
"Welles".
"Duizend keer nietes", was het antwoord van Kippfest. Een pauze, en toen Kippfest's geweten die de duizend nietes-s-s (meervoud) handmatig probeerde te overtreffen. Dat gaf Kippfest de tijd om... naar de blindmaker te kijken, die gruizig op een stoel in zijn kamer zat.

Mark
08-10-04, 15:02
Geplaatst door Zwarte Schaap


Iedereen weet toch dat je van rukken doof wordt?

Zwarte Schaap
08-10-04, 15:06
Geplaatst door Mark
Iedereen weet toch dat je van rukken doof wordt?

Maar niet iedereen weet dat je er ook blind van kunt worden.

Mark
08-10-04, 15:08
Geplaatst door Zwarte Schaap
Maar niet iedereen weet dat je er ook blind van kunt worden.

Die mensen zullen zich rotschrikken dan.... en dan ook nog de haargroei aan de binnenkant van je hand en de rugklachten.

Er zou een waarschuwing op je hand moeten staan: "kan de gezondheid schaden"

Rabi'ah.
08-10-04, 15:09
En ik al vanaf jongsafaan geleerd hebben dat die verhaaltjes over schadelijke gevolgen van masturberen fabeltjes waren. :cheefbek:

:wink:

Mark
08-10-04, 15:13
Geplaatst door Rabi'ah.
En ik al vanaf jongsafaan geleerd hebben dat die verhaaltjes over schadelijke gevolgen van masturberen fabeltjes waren. :cheefbek:

:wink:

leuke jeugd gehad dus :D

Rabi'ah.
08-10-04, 15:18
Geplaatst door Mark
leuke jeugd gehad dus :D

:nerveus:





:engel:





:strik:



:jeweetog:

nard
08-10-04, 15:19
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ja hoor het zijn weer de Marokkaanse jongens die onze blonde meisjes afpakken. Altijd weer die Marokkaanse jongens.

Ach neem een hond om jezelf te troosten, dan ben je van alles af Nard.

Goed zo, Schaap, het gewenste effect. Weet je bij deze ook hoe jouw generaliserende provocaties overkomen.

Mark
08-10-04, 15:22
Geplaatst door Zwarte Schaap
Maar niet iedereen weet dat je er ook blind van kunt worden.

wtf waar is je schaap gebleven?

Zwarte Schaap
08-10-04, 15:24
Geplaatst door nard
Goed zo, Schaap, het gewenste effect. Weet je bij deze ook hoe jouw generaliserende provocaties overkomen.

Je moet me niet zoveel pijn doen hoor ! :huil2:

Jammer dat jij het in deze topic niet door hebt.

Zwarte Schaap
08-10-04, 15:26
Geplaatst door Mark
wtf waar is je schaap gebleven?

Die is met vakantie gestuurd.

Mark
08-10-04, 15:28
Geplaatst door Zwarte Schaap
Die is met vakantie gestuurd.

Ik wacht de foto's van mooie groene weides af....

Rabi'ah.
08-10-04, 15:34
Geplaatst door nard
Goed zo, Schaap, het gewenste effect. Weet je bij deze ook hoe jouw generaliserende provocaties overkomen.

Nu zit jij dus ff flauw te doen, Nard. :moe:

Het enige wat Schaap doet is de moslimbashers hier -of diegenen die altijd uitsluitend commentaar/kritiek op de islam menen te moeten hebben- een spiegel voorhouden; hij bestrijdt hun als het ware met hun eigen wapens.

@ Schaap: Ik mis dat schaap nu al. :(
Wanneer komt-ie terug?

Julien
08-10-04, 15:56
Geplaatst door Zwarte Schaap
Je moet me niet zoveel pijn doen hoor ! :huil2:

Jammer dat jij het in deze topic niet door hebt.

dat weet je nu ook hoe dom dit topic is.

en ik lees echt wel wat je schrijft, ik ben het er gewoon niet mee eens.

nard
08-10-04, 16:01
Geplaatst door Rabi'ah.
[B]Nu zit jij dus ff flauw te doen, Nard. :moe:



Sorry :)



Het enige wat Schaap doet is de moslimbashers hier -of diegenen die altijd uitsluitend commentaar/kritiek op de islam menen te moeten hebben- een spiegel voorhouden; hij bestrijdt hun als het ware met hun eigen wapens.


Zou het kunnen zijn dat ik dat nu even op een gelijke manier deed als Schaap, alleen omgekeerd?

Joepie
08-10-04, 16:18
Geplaatst door Zwarte Schaap
http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?threadid=112190




Ik maak ervan:

Ik heb het niet begrepen op de slankheidsdruk in de westerse cultuur die vrouwen verplicht om zich uit te hongeren, pillen te slikken, gezondheidsrisico's te nemen..etc. Ik aanvaard het niet dat vrouwen op hun uiterlijk worden beoordeeld en niet meer gewoon zichzelf mogen zijn.

''Precies omdat die ideale uiterlijk vaak als middel wordt gebruikt om vrouwen te onderdrukken.

Dat zeggen alleen lelijke mensen :)

Zwarte Schaap
08-10-04, 16:24
Geplaatst door Mark
Ik wacht de foto's van mooie groene weides af....

Check de attachment.

Mark
08-10-04, 16:27
Geplaatst door Zwarte Schaap
Check de attachment.

liefde is mooi :Iluvu:

freya
08-10-04, 16:50
Geplaatst door Zwarte Schaap
Mission completed !

:haha: :hihi:

freya
08-10-04, 17:05
Geplaatst door Zwarte Schaap
Check de attachment.

Nou die zien we voorlopig niet meer hier :)

David
29-10-04, 13:22
Geplaatst door Tomas
Echte mannen willen helemaal geen magere vrouw. Maar homo's wel om de een of andere reden. Vraag David maar.


Klopt als een bus. Als het aan mij lag, kreeg geen vrouw ooit nog een hap te vreten. Gewoon, om al die Echte Mannen te jennen. Opdat ze nooit meer een dikke vrouw kunnen vinden!