PDA

Bekijk Volledige Versie : Het geen-tijd-ontbijt rukt op



Orakel
05-10-04, 21:31
door Kees de Vré
Volkskrant2004-10-05

Het geen-tijd-ontbijt rukt op. We lurken liever een pak yoghurt leeg of nemen een koek. Trouwens: een kroketje vult ook.



Met vele andere tradities verdwijnt ook het ontbijt langzaamaan uit het Nederlandse huishouden. Al ruim een kwart van de Nederlanders laat de boterhammen met kaas of vleeswaren 'smorgens staan en begint pas later op de dag de maag te vullen. Maar dan meer met koeken, repen, kroketten en chips.

Liet in 2002 nog 19 procent van de Nederlanders het ontbijt lopen, in 2004 steeg dat al naar 27 procent. Het aantal genoten tussendoortjes schiet daarentegen omhoog met bijna een verdubbeling vergeleken met twee jaar geleden: tien per week tegen zes in 2002. Vrouwen nemen gemiddeld twee van die tussendoortjes meer dan mannen.

,,Het explodeert echt'', zegt onderzoeker Frank Quix van het bureau Q en A research en consultancy, dat de eetgewoonten van Nederlanders onderzocht. ,,Geen tijd wordt meestal als reden aangehaald om niet te ontbijten. Maar dat is vooral een gevoel, men gunt zichzelf geen tijd. We hebben absoluut gezien meer vrije tijd dan ooit.''

Dat de traditionele eetmomenten vervagen is een trend die al langer wordt waargenomen. Ook de lunch en het avondeten verdwijnen langzaamaan, maar ,,bij het ontbijt is de sterkste beweging te zien'', zegt Quix. Waar, vooral jonge kinderen aanwezig zijn, zijn huishoudens eerder geneigd toch het mes en de margarine ter hand te nemen om een boterham te smeren, vond Quix. In deze categorie neemt nog 87 procent van de mensen de moeite een ontbijt klaar te maken. ,,Kinderen dwingen jezelf toch te ontbijten.''

Ook vond Quix dat de mensen die toch al ontbijten dat steeds vaker gaan doen. ,,Dagelijks gebruik van het ontbijt is als men minimaal 5 dagen per week een ontbijt nuttigt. De mensen die dat doen gaan nu vaker ontbijten; zes of zeven keer per week. ,,Dat komt wellicht ook door de opkomst van de snelontbijten, zoals drinkontbijten waarin alle nuttige voedingsstoffen zitten. Die worden, vanuit het niets, nu 2,8 keer per maand gebruikt. Het is een goed alternatief voor een traditioneel ontbijt, alleen wel duur.''

Het zijn met name de hogeropgeleiden die goed ontbijten. ,,Dat zijn toch de mensen die zich het best bewust zijn van de gevolgen voor de gezondheid.''

Daarom hebben de acties van het Voedingscentrum om mensen gezonder te laten eten ook zo weinig zin, denkt Quix. ,,Met die tv-spotjes raak je de lageropgeleiden niet. Die zien dat en denken 'oké' en gaan weer door met hun ongezonde eetgewoonten. Lageropgeleiden moet je actief op de winkelvloer bereiken. Of goede eetgewoontes bijvoorbeeld expliciet in veelbekeken soaps opnemen.''

De onderzoeker heeft het eetgedrag gekoppeld aan de maat voor een gezond lichaamsgewicht, de Body Mass Index (BMI). ,,Dan blijkt dat de mensen die zich zorgen maken over hun gewicht opvallend vaak de personen zijn met een gunstige BMI. Mensen met overgewicht en met een gezondheidsbedreigend overgewicht -obesitas- zijn de mensen die het meest buitenshuis en tussendoor eten.'' Dit zijn ook de mensen die in meerderheid denken dat het geen kwaad kan dat je twee maal per week fastfood eet. ,,Dat is schokkend'', zegt Quix.

Daar is iets aan te doen, en de onderzoeker vindt dat de fabrikanten van voeding daarin een rol hebben. ,,Zo zijn er bijvoorbeeld Aziatische maaltijden voor twee personen waaraan je 350 gram kip moet toevoegen en slechts één ons groenten. Dat is toch niet de goede verhouding. In de landen waar dit soort maaltijden vandaan komt krijg je nauwelijks vlees en veel groenten. Als je de fabrikanten daarover vraagt, erkennen ze dat de receptuur niet klopt, maar doen vervolgens niets. Zij zijn wel degenen die dat kunnen veranderen.''

Met het verdwijnen van de ouderwetse boterham moeten met name de broodbakkers met de handen in het haar zitten. Bakker Bart, de grootste bakker van Nederland, erkent dat de laatste ontbijttrends ,,ons geen goed doen''. Bart ziet weliswaar ,,nog geen terugloop in de verkopen van onze ontbijtproducten, maar het is wel iets om goed te volgen''.

De bakker constateert een verschuiving van eetmomenten naar buitenshuis gebruik. ,,Daar spelen we in onze winkels op in door veel variatie in brood en beleg.'' Bart constateert tevens een hang naar gezondheid. ,,Ook hier hebben we de afgelopen periode een slag geslagen door minder en gezondere vetten te gebruiken.''

TNO Voeding stelt in een onderzoek uit 2000 -binnenkort wordt dit aangepast aan de laatste inzichten- dat het gebruik van een ontbijt elke dag is aan te raden. Van de energie en voedingsstoffen die we dagelijks nodig hebben, wordt 10 tot 15 procent geleverd door het ontbijt. Als je dat overslaat moet je het compenseren, en dat gebeurt zelden, aldus TNO Voeding.

Brood is een belangrijke leverancier van koper, magnesium en jodium. Dat komt in andere graanproducten als muesli niet voor. Verder levert brood koolhydraten, voedingsvezel, ijzer, zink, seleen, foliumzuur en de vitamines B1 en B6.

Kinderen die niet ontbijten hebben moeite zich te concentreren, zo signaleren leerkrachten, en dat heeft weer invloed op hun leerprestaties. Als gevolg van een hoog vezelgehalte krijgt men met brood snel een verzadigd gevoel. En dat maakt weer een betere gewichtscontrole mogelijk.

Goodnight
05-10-04, 21:46
ontbijt van Goodnight:

Grote bak met yoghurt en muesli + thee
of drie plakken ontbijt koek + thee
of twee sneetjes brood +kaas + thee

en om 10 uur after ontbijt = twee sneetjes brood met kaas.pindakaas en thee.

Ontbijten is de motor voor de rest van de dag.

Vroeger ontbijtte ik ook niet en stortte helemaal in.Ik dacht dat het wel gezond was.

Dus niet!!

Joesoef
05-10-04, 21:55
Verse sju,
glas melk,
dikke 9 granen boterham met pindakaas en hagelslag,
bakje espresso.

Marsipulami
05-10-04, 22:01
Ontbijt Marsipulami:

- kopje sterke koffie met melk en suiker
- sigaret

Joesoef
05-10-04, 22:03
Geplaatst door Marsipulami
Ontbijt Marsipulami:

- kopje sterke koffie met melk en suiker
- sigaret




Ohw mijn God :kotsen:


Sorry hoor. Als je had geschreven een pintje, ok. Maar een sigaret......

Tomas
05-10-04, 22:04
Geplaatst door Marsipulami
Ontbijt Marsipulami:

- kopje sterke koffie met melk en suiker
- sigaret

En dan naar de wc.

Marsipulami
05-10-04, 22:08
Geplaatst door Joesoef
Ohw mijn God :kotsen:


Sorry hoor. Als je had geschreven een pintje, ok. Maar een sigaret......

Ik ken wel wat mensen die een glas Hoegaarden als ontbijt wel kunnen smaken.

Marsipulami
05-10-04, 22:08
Geplaatst door Tomas
En dan naar de wc.

Wat heb jij met wc's vandaag ?

taouanza
05-10-04, 22:08
Ik heb wel eens periodes waarin ik om 7 uur wakker werd en gelijk ging ontbijten. Maar ik ken ook hele lange periodes waar in ik tot 1 uur smiddags voor de pc zit met de vraag: Wat zal ik eens gaan eten ik ga niet met honger de deur uit want dan ga ik ongezond eten.

Tomas
05-10-04, 22:09
Geplaatst door Marsipulami
Wat heb jij met wc's vandaag ?

Ik heb elke dag wat met wc's.

Prospero
05-10-04, 22:09
Elke dag: koffie en verse jus, daarna watermeloen of druiven of wat het seizoen geeft.

Variabel: gepocheerd eitje, schijf verse ananas, geroosterde bruine bam met kaas, thee.

En sojamelk. Altijd sojamelk. Ben je eenmaal gewend aan die smaak van geweekt karton, is het echt te pruimen.

Goodnight
05-10-04, 22:13
Geplaatst door Marsipulami
Ontbijt Marsipulami:

- kopje sterke koffie met melk en suiker
- sigaret

duidelijk tot welke kamp jij behoort :hihi:

Orakel
05-10-04, 22:15
Geplaatst door Marsipulami
Ontbijt Marsipulami:

- kopje sterke koffie met melk en suiker
- sigaret

:hihi:

Check! Maar dan zwarte koffie met een zoetje.

Man, 'koop bergen met ontbijt, drinkyoghurt, wasa-crackers en meer van die nieuwigheid, maar vergeet iedere keer dat ik 't heb en moet het dan weer weggooien. Eeuwige zonde.

Maar 't heeft geloof ik alles met tijd te maken. 's-weekends ontbijt ik wel en dan vaak met vers stokbrood, omelet, kruidenboter, karnemelk en veel koffie.

Goodnight
05-10-04, 22:15
Geplaatst door Prospero
Elke dag: koffie en verse jus, daarna watermeloen of druiven of wat het seizoen geeft.

Variabel: gepocheerd eitje, schijf verse ananas, geroosterde bruine bam met kaas, thee.

En sojamelk. Altijd sojamelk. Ben je eenmaal gewend aan die smaak van geweekt karton, is het echt te pruimen.

geweekt karton?
Nee, geef me maar echte melk.

Jij en Joesoef zijn de yuppen hier zo te zien aan jullie uitgebreid ontbijtje ;hihi:

Goodnight
05-10-04, 22:17
Geplaatst door Orakel
:hihi:

Check! Maar dan zwarte koffie met een zoetje.

Man, 'koop bergen met ontbijt, drinkyoghurt, wasa-crackers en meer van die nieuwigheid, maar vergeet iedere keer dat ik 't heb en moet het dan weer weggooien. Eeuwige zonde.

Maar 't heeft geloof ik alles met tijd te maken. 's-weekends ontbijt ik wel en dan vaak met vers stokbrood, omelet, kruidenboter, karnemelk en veel koffie.

koffie met zoetje? :giechel:

en misschien moet je briefjes ophangen van wat je die week in huis hebt.Vergeet je het ook niet.

Je maag gaat toch rammelen op een gegeven ogenblik?

Prospero
05-10-04, 22:20
Geplaatst door Goodnight
geweekt karton?
Nee, geef me maar echte melk.

Jij en Joesoef zijn de yuppen hier zo te zien aan jullie uitgebreid ontbijtje ;hihi:

Ik ben alweer gemarkeerd als de yup vanwege mijn ontbijt?

Orakel
05-10-04, 22:22
Geplaatst door Goodnight
koffie met zoetje? :giechel:

:nerveus: met de hoeveelheid koffie die ik drink, moek wel.
Anders gaat me gebit naar de knoppen en train ik de suiker d'r nooit meer af.


en misschien moet je briefjes ophangen van wat je die week in huis hebt.Vergeet je het ook niet.

Naahh, gewoon haast. Half uur eerder opstaan geeft al lucht om te ontbijten.


Je maag gaat toch rammelen op een gegeven ogenblik?

Ow, kont dat geluid daar vandaan? Me collega keek al zo vreemd toen ik zei dat ze aan de kukident moest.

Joesoef
05-10-04, 22:26
Geplaatst door Tomas
Ik heb elke dag wat met wc's.

Een bak met grind...........

Joesoef
05-10-04, 22:27
Geplaatst door Orakel
:hihi:

Check! Maar dan zwarte koffie met een zoetje.




Zoetje? Weet je wel wat je van zoetjes kan krijgen? kan je nog beter gewoon suiker nemen.

Joesoef
05-10-04, 22:29
Geplaatst door Goodnight
geweekt karton?
Nee, geef me maar echte melk.

Jij en Joesoef zijn de yuppen hier zo te zien aan jullie uitgebreid ontbijtje ;hihi:

uitgebreid? Ik doe het in 5 minuten......

Goodnight
05-10-04, 22:30
Geplaatst door Prospero
Ik ben alweer gemarkeerd als de yup vanwege mijn ontbijt?

volgens het artikel ontbijten vooral de hoogopgeleiden uitgebreid en goed :hihi:

het klootjesvolk moet het doen met droog brood :cola:

Orakel
05-10-04, 22:32
Geplaatst door Joesoef
Zoetje? Weet je wel wat je van zoetjes kan krijgen? kan je nog beter gewoon suiker nemen.

*slik* :schok: Heb wel es iets gelezen over dat zoetstof kankerverwekkend kan zijn? Aspartaan heet dat spul?

Eerst maar zorgen dat ik me slaap niet oversla.

Trusten.

Goodnight
05-10-04, 22:33
Geplaatst door Orakel
:nerveus: met de hoeveelheid koffie die ik drink, moek wel.
Anders gaat me gebit naar de knoppen en train ik de suiker d'r nooit meer af. dat je die smaak uberhaupt door je keel krijgt.heb ze ooit gebruikt in verband met mijn obsessie voor een slanke lijn.Ik werd er idd erg misselijk van, waardoor ik geen hap door mijn keel kreeg.

Nog steeds kan ik misselijk worden als het woordje natrena hoor.




Naahh, gewoon haast. Half uur eerder opstaan geeft al lucht om te ontbijten. lekker he dat laatste halfuurtje nog even in je bed liggen doezelen.




Ow, kont dat geluid daar vandaan? Me collega keek al zo vreemd toen ik zei dat ze aan de kukident moest.
Heeft ze vervolgens haar kunstgebit op je kop geramd?
is dat de reden dat je zoetjes gebruikt?Omdat het idee aan Kukident je afschrikt?

Goodnight
05-10-04, 22:34
Geplaatst door Joesoef
uitgebreid? Ik doe het in 5 minuten......

niet de tijd, maar de hoeveelheid...en dat in 5 minuten?
Auwch je maag.......

Prospero
05-10-04, 22:37
Geplaatst door Goodnight
volgens het artikel ontbijten vooral de hoogopgeleiden uitgebreid en goed :hihi:

het klootjesvolk moet het doen met droog brood :cola:

Haha... hoe interessant is mijn ontbijt? Je gedachte over fotografie is veel interessanter.
Maak maar 's een fotootje van mijn croissantje. En vooral: mijn brakke hoofd waarmee ik mijn ontbijt wegdrink :)

Goodnight
05-10-04, 22:44
Geplaatst door Prospero
Haha... hoe interessant is mijn ontbijt? Je gedachte over fotografie is veel interessanter.
Maak maar 's een fotootje van mijn croissantje. En vooral: mijn brakke hoofd waarmee ik mijn ontbijt wegdrink :)

zal wel een heel interessante foto worden.

Zo'n vermoeiend kijkende mijnheer met een uitgebreid ontbijt voor zijn neus en nog maar 2 minuten ( klok op de achtergrond wazig in beeld maar duidelijk genoeg om te zien dat het tijd is om naar werk te gaan ) omdat te nuttigen.

Ik noem het : de werkende man :fpetaf:

Joesoef
05-10-04, 22:44
Geplaatst door Goodnight
niet de tijd, maar de hoeveelheid...en dat in 5 minuten?
Auwch je maag.......

Bij elkaar....

Eerst de sju, douchen, dan de melk, ondertussen boterham smeren, boterham eten, ondertussen koffie maken etc....

Ok, ik overdrijf. 7 minuten.....

Joesoef
05-10-04, 22:45
Maar zometeen ramadan. De koffie laat ik dan weg. Scheeld 2 minuten. Toch 5 dus......

Tomas
05-10-04, 22:47
Ontbijten is iets dat je met kinderen doet. Anders zie ik geen reden om daar eerder voor uit bed te komen.

Prospero
05-10-04, 22:51
Geplaatst door Goodnight
zal wel een heel interessante foto worden.

Zo'n vermoeiend kijkende mijnheer met een uitgebreid ontbijt voor zijn neus en nog maar 2 minuten ( klok op de achtergrond wazig in beeld maar duidelijk genoeg om te zien dat het tijd is om naar werk te gaan ) omdat te nuttigen.

Ik noem het : de werkende man :fpetaf:

Ah, dat zou niet eerlijk zijn, die maskerade.
Dus maak de foto van de nobele vrouw, yes?

~Panthera~
06-10-04, 01:13
Eerst een sigaret. :D
Dan een bord Cornflakes met halfvolle melk. :moe:
Daarna een sigaret. :D

taouanza
06-10-04, 10:00
Geplaatst door ~Panthera~
Eerst een sigaret. :D
Dan een bord Cornflakes met halfvolle melk. :moe:
Daarna een sigaret. :D

Wat gezond:)

Goodnight
06-10-04, 10:43
Geplaatst door Joesoef
Maar zometeen ramadan. De koffie laat ik dan weg. Scheeld 2 minuten. Toch 5 dus......

hmmm...je mag niet schrokken tijdens de Ramadan :hihi:

en waarom laat je de koffie weg?

Goodnight
06-10-04, 10:46
Geplaatst door Prospero
Ah, dat zou niet eerlijk zijn, die maskerade.
Dus maak de foto van de nobele vrouw, yes?

vind je het gek als je een nick hebt als prospero...ik hou al die nicks van je niet meer uit elkaar.

Ok, een foto van een verkreukelde euhm...nobele vrouw dus. :wink:

Joesoef
06-10-04, 12:10
Geplaatst door Goodnight
hmmm...je mag niet schrokken tijdens de Ramadan

en waarom laat je de koffie weg?


Vroeg opstaan heeft een haraame uitwerking op mij ;). Ik moet dus ergens tijd 'vandaan' halen ;). En koffie die ik de rest van de dag niet kan aanvullen/ verdunnen maakt mij te hyper........

Dutchguy
06-10-04, 12:26
Ik heb ook druiven ontdekt als ontbijt. Lekker hoor. En spaatje erbij dat is het wel.

vlegeltje
06-10-04, 12:28
Geplaatst door Joesoef
Vroeg opstaan heeft een haraame uitwerking op mij ;).

:lol:


hehehe, drie croisantjes en een cafe au lait.

Rabi'ah.
06-10-04, 16:12
-Muesli met yoghurt, een glas water en een glas sinaasappelsap.

-4 boterhammen met pindakaas of abrikozenjam, een glas water en een glas sinaasappelsap.

Een enkele keer (dus als ik écht op tijd ben opgestaan) ook een grote mok thee met veel melk en suiker. :strik:

mark61
06-10-04, 16:44
Geplaatst door Rabi'ah.
-Muesli met yoghurt, een glas water en een glas sinaasappelsap.


hé das simpel, khoef alleen maar te citeren.

Behalve in het weekend. Dan gaat de koelkast uitgebreid open.

Goodnight
06-10-04, 16:47
Geplaatst door Dutchguy
Ik heb ook druiven ontdekt als ontbijt. Lekker hoor. En spaatje erbij dat is het wel.

echt een nicht he, op de lijn letten :hihi:

Goodnight
06-10-04, 16:49
Geplaatst door vlegeltje
:lol:


hehehe, drie croisantjes en een cafe au lait.

drie?!!!!

zitten niet echt veel vezels in hoor...dus niet echt gezond :wink:

Babyface
06-10-04, 16:55
2 geroosterde boterhammetjes met roomkaas (aldi) en honing. Door elkaar heen smeren zeg maar. En 600 ml mintthee. Is lekker.

mark61
06-10-04, 17:03
Geplaatst door Babyface
En 600 ml mintthee. Is lekker.

600 ml? Meet je dat nauwkeurig af? Niet teveel suiker hè, denk erom. Als ik denk aan de grootte van een Marokkaanse suikerklont springt spontaan het glazuur van mijn tanden. ;)

taouanza
06-10-04, 17:20
Ik eet waar ik trek in heb of wat thuis is
Vandaag was het een stuk speculaasamandelstaaf en een brownie.







Ps de brownies van Konmar zijn in tegenstelling tot de speculaasstaaf niet lekker

Goodnight
06-10-04, 17:21
Geplaatst door mark61
600 ml? Meet je dat nauwkeurig af? Niet teveel suiker hè, denk erom. Als ik denk aan de grootte van een Marokkaanse suikerklont springt spontaan het glazuur van mijn tanden. ;)
Is ook niet de bedoeling dat je twee van die 'klontjes'door je kopje thee roert :rolleyes:

En wat dacht je van de suikerbroden?

Goodnight
06-10-04, 17:23
Geplaatst door Babyface
2 geroosterde boterhammetjes met roomkaas (aldi) en honing. Door elkaar heen smeren zeg maar. En 600 ml mintthee. Is lekker.

door elkaar smeren??

600 ml minththee?
Wat doe je voor je dat gaat drinken?
meten of het daadwerkelijk 600 ml is? :hihi:

Weet je wat lekker is?
Een hard warm broodje met warme geitenkaas en honing :jumping:

mark61
06-10-04, 17:49
Geplaatst door Goodnight
Is ook niet de bedoeling dat je twee van die 'klontjes'door je kopje thee roert :rolleyes:

Ow was dat het :corcky: Nah die potjes waar die drie, vier kalonten (PLONS! PLONS! PLONS!) ingaan zijn ook niet zo groot.


En wat dacht je van de suikerbroden?

Daar durf ik niet eens aan te denken. Mijn glazuur moet nog langer mee

Joesoef
06-10-04, 18:11
Geplaatst door Goodnight
Is ook niet de bedoeling dat je twee van die 'klontjes'door je kopje thee roert :rolleyes:

En wat dacht je van de suikerbroden?


Benieuwd of Mark de Iraanse manier van thee met suikerklontjes heeft overgenomen :hihi:.

Joesoef
06-10-04, 18:12
Geplaatst door Goodnight
Weet je wat lekker is?
Een hard warm broodje met warme geitenkaas en honing :jumping:

En dan met zo een licht krokant korstje op de kaas :p

mark61
06-10-04, 18:15
Geplaatst door Joesoef
Benieuwd of Mark de Iraanse manier van thee met suikerklontjes heeft overgenomen :hihi:.

Je bedoelt de Irano-Turkse klont tussen de tanden? :hihi:

Goodnight
06-10-04, 19:12
Geplaatst door mark61
Ow was dat het :corcky: Nah die potjes waar die drie, vier kalonten (PLONS! PLONS! PLONS!) ingaan zijn ook niet zo groot.



Daar durf ik niet eens aan te denken. Mijn glazuur moet nog langer mee

Aaah je bent gewoon niets gewend jij. :melig:

Goodnight
06-10-04, 19:13
Geplaatst door Joesoef
En dan met zo een licht krokant korstje op de kaas :p

me maag begint gelijk te knorren bij de gedachte jammie jammie.... :chef:

Dutchguy
06-10-04, 19:47
Geplaatst door Goodnight
warme geitenkaas

Waarmee we weer terug zijn bij het besnijdenistopic. :p

taouanza
06-10-04, 19:48
Geplaatst door Goodnight
door elkaar smeren??

600 ml minththee?
Wat doe je voor je dat gaat drinken?
meten of het daadwerkelijk 600 ml is? :hihi:

Weet je wat lekker is?
Een hard warm broodje met warme geitenkaas en honing :jumping:

Geitenkaas :schok:

Joesoef
06-10-04, 20:12
Geplaatst door taouanza
Geitenkaas :schok:

Van die mooie grote dadels gevuld met verse geitenkaas :chef:

Goodnight
06-10-04, 20:14
Geplaatst door Dutchguy
Waarmee we weer terug zijn bij het besnijdenistopic. :p

gatsiedarrie zeg!! wat voor connecties leg jij?

Goodnight
06-10-04, 20:15
Geplaatst door taouanza
Geitenkaas :schok:

weet je wel hoe lekker dat is?

Gisteren nog gegeten toen ik wat ging drinken met David.

Alleen moet eerlijk zeggen dat die van gisteren enigzins tegenviel.

taouanza
06-10-04, 20:17
Geplaatst door Goodnight
weet je wel hoe lekker dat is?

Gisteren nog gegeten toen ik wat ging drinken met David.

Alleen moet eerlijk zeggen dat die van gisteren enigzins tegenviel.

Nee bij geitenkaas proef en ruik ik geit.
Yak alsof zo'n beest met huid en haar verslindt.
Oehoe oehoe a tassanoe.http://www.smilieportal.de/img/boese/2/48.gif

taouanza
06-10-04, 20:19
Geplaatst door Joesoef
Van die mooie grote dadels gevuld met verse geitenkaas :chef:

Ik zou zeggen probeer Mon Chou en walnoten in mooie grote dadels.

Goodnight
06-10-04, 20:20
Geplaatst door taouanza
Nee bij geitenkaas proef en ruik ik geit.
Yak alsof zo'n beest met huid en haar verslindt.

Ik heb het voordeel dat ik niet kan ruiken dus dat probleem ken ik niet.Dat anderen er last van hebben als ik het heb gegeten zal mij een geitenkaas wezen :hihi:



Oehoe oehoe a tassanoe. :boogie:

Mark
06-10-04, 20:54
Geplaatst door Joesoef
Benieuwd of Mark de Iraanse manier van thee met suikerklontjes heeft overgenomen :hihi:.

Ik nam overal mijn eigen plactic theelepeltje mee....

barbaren :ego:

~Panthera~
06-10-04, 20:55
Gelukkig, er zijn dus nog meer mensen die geitenkaas lekker vinden. :D

Joesoef
06-10-04, 21:03
Geplaatst door taouanza
Ik zou zeggen probeer Mon Chou en walnoten in mooie grote dadels.

Zaterdag moet ik er 100 afleveren.....

Joesoef
06-10-04, 21:04
Geplaatst door ~Panthera~
Gelukkig, er zijn dus nog meer mensen die geitenkaas lekker vinden. :D


Schapenkaas :duim:

Karin.N
06-10-04, 21:19
Geef mij maar de echte griekse feta. mjam mjam.

amchoum6
06-10-04, 22:23
HET LEKKERSTE ONTBIJT IS NOG ALTIJD S*X NIET WAAR GEEN JUS EN GEEN THEE EN WEET IK ALLEMAAL WAT.