PDA

Bekijk Volledige Versie : AUB Meneer Daneels (door Dyab Abou Jahjah)



freya
07-10-04, 10:43
AUB Meneer Daneels (door Dyab Abou Jahjah)
(Monday 04 October 2004 3:43:39 pm)

Ik heb zoals velen onder jullie zondag de zevende dag bekeken wat voor mij een uitzondering was gezien ik al een tijdje riooljournalistiek bewust boycot. Maar tijdens het zappen van het ene bericht over slachtingen in Gaza door de nazi hordes van Sharon naar het andere bericht over de slachtingen in Iraq door de nazi hordes van Bush, heb ik de smoel van Patrick Dewael opgemerkt waarbij hij had het over hoe beschavingen niet gelijk zouden zijn maar mensen wel.

Hiermee wilde hij duidelijk zeggen dat de westerse beschaving (van Bush en Sharon en Hitler en Dewinter en van hemzelf) superieur is. Nu, dit is alles behalve een origineel standpunt, of hadden we van “na-aper” Dewael iets anders verwacht? IQ misschien? Of Inventiviteit? This is Vlaanderen remember en hier is god niet vrijgevig geweest op dat vlak.
Een Dewael op zich die Berlusconi en Fortuyn of andere randdebielen in elke stamcafé van Braschaat tot Poperingen zou nalopen in zijn Westers fundamentalisme deed me weinig. Ik heb al meerdere debatten met Vlaams Alter Ego Filip Dewinter gehad om te weten hoe men hier redeneert want geef toe: het is al een tijdje dat de maskers aan het vallen zijn en dat Vlaanderen eerlijker aan het worden is en zelfs moediger. “We zijn racisten! So What?!” is het motto. Dus Dewael, allez vooruit, doe zo verder, want begrijpen zal je toch niet kunnen.


Maar, terwijl een Dewael mij koud liet en ik zelfs geamuseerd toekeek, deden de uitlatingen van kardinaal Danneels mijn woede tot het maximum stijgen. Als tolerante mens kan ik minderbegaafde medemensen begrijpen en kan ik daarom ook de beperkingen van Dewael’s hersenen en cultuurkennis tolereren. Maar Danneels is niet dom, Danneels is hypocriet. Domheid is immers geen Zonde, maar hypocrisie wel.
Daneels kwam ons vertellen dat er geen dialoog mogelijk is met de Islam zoals het vandaag is. Dus stelt hij dat een eenduidige homogene vorm van islam bestaat en dat de islam uit een stroming bestaat die dialoog verwerpt, koppen afhakt, vrouwen in Burqa’s gevangen houdt, andere vrouwen besnijdt en alle mogelijke extreme uitingen van fanatisme die sommige moslims in de naam van islam doen. Voor Danneels zijn dit geen misbruiken, neen: dit is volgens hem gewoon de islam.


Wat ik ook triestig vond is dat de vertegenwoordiger van de Katholieke Kerk, een institutie die de wreedste gruwelijkheden draagt (kruistochten in buiten- en binnenland, heksenjacht, verbranding van wetenschappers, inquisitie van moslims en joden in Andalusië, het legitimeren van de Holocaust in de jaren dertig en noem maar op), een spreekbuis van deze kerk, die in essentie een aanslag op de mensheid is, zomaar voor de hervorming van een ander religie oproept.

Meneer Danneels, Islam heeft inderdaad vernieuwing nodig en dynamisme van interpretaties en een antiklerikale strijd. Je hoort het goed, antiklerikaal. Niet zoals de Franse revolutie maar wel zoals het protestantisme. Een Maarten Luther heeft de islam nodig, of vertikt u het om erover te praten? Waarschijnlijk weet je niet eens dat er al lang vele Luthers bezig zijn in de Arabische en islamitische wereld (om maar iemand te noemen refereer ik naar Nasr hamed Abou Zeid). Dus van u hoeven wij geen lessen te krijgen want een katholiek kardinaal moet niet over hervormingen spreken. Een katholieke kardinaal moet zwijgen als het gaat om religieuze autoriteiten ontmantelen en de religie terug aan de mensen geven. Een katholiek kardinaal moet zwijgen als het gaat om conservatisme bestrijden en het aanmoedigen van een bevrijdende theologie. Een Katholieke kardinaal moet vooral zwijgen als het gaat om het aanmoedigen van een antiklerikale strijd. En tenslotte een katholieke kardinaal moet al zeker zwijgen waar het gaat om het ontmantelen van dogmatische kaders.

Als Reformistisch Moslim kan ik alleen maar al die stappen beamen, maar iemand als u, Meneer Danneels, die een kerk vertegenwoordigt die een tegenovergestelde waardepatroon symboliseert, is niet geloofwaardig door hierover te praten.
U Meneer Danneels, u hebt een politieke agenda, een Vlaamse politieke agenda, een politieke agenda van uw Alter Ego, Filip Dewinter.


U Meneer Danneels, beledigt meer dan een miljard mensen op deze planeet die zich moslim noemen en in overgrote meerderheid open staan voor een dialoog met wederzijdse respect.

Als men op een uitgestoken hand spuwt zoals u dat doet, dan gaat de uitgestoken hand zich snel transformeren tot een uitgestoken middenvinger. Aub Meneer Danneels.

freya
07-10-04, 10:45
Volgens mij was DAJJ een beetje boos :strik:

Het begin is mss een beetje grof maar het eind is helemaal top :duim:


En hier ging ik ff stuk:


of hadden we van “na-aper” Dewael iets anders verwacht? IQ misschien? Of Inventiviteit? This is Vlaanderen remember en hier is god niet vrijgevig geweest op dat vlak.

Sorry Mars :kusgrijs:

Mill
07-10-04, 10:52
Geplaatst door freya
Dus stelt hij dat een eenduidige homogene vorm van islam bestaat en dat de islam uit een stroming bestaat die dialoog verwerpt, koppen afhakt, vrouwen in Burqa’s gevangen houdt, andere vrouwen besnijdt en alle mogelijke extreme uitingen van fanatisme die sommige moslims in de naam van islam doen. Voor Danneels zijn dit geen misbruiken, neen: dit is volgens hem gewoon de islam.



Wat ik ook triestig vond is dat de vertegenwoordiger van de Katholieke Kerk, een institutie die de wreedste gruwelijkheden draagt (kruistochten in buiten- en binnenland, heksenjacht, verbranding van wetenschappers, inquisitie van moslims en joden in Andalusië, het legitimeren van de Holocaust in de jaren dertig en noem maar op), een spreekbuis van deze kerk, die in essentie een aanslag op de mensheid is

Zoek de verschillen.

Seif
07-10-04, 10:55
Ik ben er nog steeds niet uit of Jahjah nou een profiteur is, die gebruik maakt van de onvrede onder allochtonen om zichzelf een machtspositie te verschaffen, of dat hij oprecht is.

freya
07-10-04, 10:58
Geplaatst door Mill
Zoek de verschillen.

Ok een poging :strik:

De islam wordt hier aangevallen op extreme uitingen die niet tot de mainstream behoren. Hier wordt de grote meerderheid buiten beschouwing gelaten.

De katholieke kerk wordt aangevallen op extreme zaken door de kerk als instituut uitgevoerd. Hier worden de uitzonderingen buiten beschouwing gelaten.

freya
07-10-04, 10:59
Geplaatst door Seif
Ik ben er nog steeds niet uit of Jahjah nou een profiteur is, die gebruik maakt van de onvrede onder allochtonen om zichzelf een machtspositie te verschaffen, of dat hij oprecht is.

Nou als iemand zo ondiplomatiek te keer gaat, kan je er wel van uit gaan dat het recht uit het hart komt :D

Mill
07-10-04, 11:05
Geplaatst door freya
Ok een poging :strik:

De islam wordt hier aangevallen op extreme uitingen die niet tot de mainstream behoren. Hier wordt de grote meerderheid buiten beschouwing gelaten.

De katholieke kerk wordt aangevallen op extreme zaken door de kerk als instituut uitgevoerd. Hier worden de uitzonderingen buiten beschouwing gelaten.

Woordspelletje. Miljoenen katholieken vereenzelvigen zich met de katholieke kerk zoals miljoenen islamieten zich vereenzelvigen met de islam. Same difference.

Van mij mag die Jahjah, hoor, daar niet van. Ik heb ook schijt aan het katholicisme (en net zo hard aan de *wacht, geen zin in strafpunten*). 't Is niet erg sterk alleen, argumentatief gezien.

SalmayaSale
07-10-04, 11:17
Geplaatst door Seif
Ik ben er nog steeds niet uit of Jahjah nou een profiteur is, die gebruik maakt van de onvrede onder allochtonen om zichzelf een machtspositie te verschaffen, of dat hij oprecht is.




Nou, ik heb zijn biografie gelezen en kwam toch tot de conclusie dat hij heel oprecht is.

freya
07-10-04, 11:17
Geplaatst door Mill
Woordspelletje. Miljoenen katholieken vereenzelvigen zich met de katholieke kerk zoals miljoenen islamieten zich vereenzelvigen met de islam. Same difference.

Van mij mag die Jahjah, hoor, daar niet van. Ik heb ook schijt aan het katholicisme (en net zo hard aan de *wacht, geen zin in strafpunten*). 't Is niet erg sterk alleen, argumentatief gezien.

Ach dat is niet erg sterk nee, net als het grove taalgebruik, maar de boodschap is duidelijk en bevalt mij uitstekend.

vooral:


Meneer Danneels, Islam heeft inderdaad vernieuwing nodig en dynamisme van interpretaties en een antiklerikale strijd. Je hoort het goed, antiklerikaal. Niet zoals de Franse revolutie maar wel zoals het protestantisme. Een Maarten Luther heeft de islam nodig, of vertikt u het om erover te praten? Waarschijnlijk weet je niet eens dat er al lang vele Luthers bezig zijn in de Arabische en islamitische wereld (om maar iemand te noemen refereer ik naar Nasr hamed Abou Zeid).

Daar wordt ik erg blij van, dat hij daar nu steeds duidelijker een standpunt over in neemt :)

freya
07-10-04, 11:19
Geplaatst door Seif
Ik ben er nog steeds niet uit of Jahjah nou een profiteur is, die gebruik maakt van de onvrede onder allochtonen om zichzelf een machtspositie te verschaffen, of dat hij oprecht is.

BTW wat voor machtspositie?

Roepende in de woestijn is ie :moe:

Marsipulami
07-10-04, 11:26
DAB heeft gelijk, maar hij verwoordt het een beetje fel. Danneels is diplomatischer in het verwoorden van zijn boodschap :p.

Seif
07-10-04, 11:26
Geplaatst door freya
BTW wat voor machtspositie?

Opperhoofd van de Europeese moslims...

freya
07-10-04, 11:28
Geplaatst door Seif
Opperhoofd van de Europeese moslims...

Bedoel je met zo'n veer in z'n haar? :maf2:

Marsipulami
07-10-04, 11:46
Geplaatst door freya
AUB Meneer Daneels (door Dyab Abou Jahjah)
(Monday 04 October 2004 3:43:39 pm)



Staat dit bericht nog elders op het internet ?

vlegeltje
07-10-04, 11:49
Geplaatst door Marsipulami
Staat dit bericht nog elders op het internet ?

http://www.kifkif.be/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=2400

freya
07-10-04, 11:58
Geplaatst door vlegeltje
http://www.kifkif.be/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=2400

En op http://www.arabeuropean.org/live/index.php natuurlijk

Seif
07-10-04, 12:25
Geplaatst door SalmayaSale
Nou, ik heb zijn biografie gelezen en kwam toch tot de conclusie dat hij heel oprecht is.

Ik heb ooit eens stukken uit een biografie van Mao Zedong gelezen.

Wat een warme man. Wat een groot leider. Wat een menslievende persoon. :D

freya
07-10-04, 12:34
Geplaatst door Seif
Ik heb ooit eens stukken uit een biografie van Mao Zedong gelezen.

Wat een warme man. Wat een groot leider. Wat een menslievende persoon. :D

De vraag was niet of DAJJ een warme lieve man is, de vraag was of hij oprecht ergens voor staat. En dat laatste blijkt o.a uit zijn biografie.

Wou je btw beweren dat Mao in zijn hart geen communist was?

Seif
07-10-04, 12:36
Geplaatst door freya
Wou je btw beweren dat Mao in zijn hart geen communist was?

Nee, ik beweer dat een biografie niks zegt. Mao was een massamoordernaar. Maar in die bio die ik heb gelezen was daar niks van terug te vinden. Dus geloof niet alles wat je leest.

freya
07-10-04, 12:41
Geplaatst door Seif
Nee, ik beweer dat een biografie niks zegt. Mao was een massamoordernaar. Maar in die bio die ik heb gelezen was daar niks van terug te vinden. Dus geloof niet alles wat je leest.

Het boek van DAJJ is autobiografisch en niet in elkaar geknutseld door een staatspropagandaburo. Lijkt me een klein verschil.

Ik zou zeggen lees het zelf eens en vorm je eigen mening.

Seif
07-10-04, 12:44
Geplaatst door freya
Het boek van DAJJ is autobiografisch en niet in elkaar geknutseld door een staatspropagandaburo. Lijkt me een klein verschil.

Een autobiografie is vaak nog onbetrouwbaarder. Er zijn er maar weinig die ook hun donkere kant beschrijven. Het beste is een biografie geschreven door een onafhankelijke buitenstaander.

freya
07-10-04, 12:48
Geplaatst door Seif
Een autobiografie is vaak nog onbetrouwbaarder. Er zijn er maar weinig die ook hun donkere kant beschrijven. Het beste is een biografie geschreven door een onafhankelijke buitenstaander.

Het gaat niet om DAJJ's donkere kant het gaat om zijn overtuiging en zoiets kan je niet in ca 400 blz faken, tenzij je een groot literair talent hebt. En dat heeft ie nou ook weer niet, zie boven :D

Wat hij verder in z'n vrije tijd doet hoef ik niet te weten :moe:

Seif
07-10-04, 12:57
Geplaatst door freya
Het gaat niet om DAJJ's donkere kant het gaat om zijn overtuiging en zoiets kan je niet in ca 400 blz faken, tenzij je een groot literair talent hebt. En dat heeft ie nou ook weer niet, zie boven :D

Helaas heb ik zijn bio (nog) niet gelezen. Dus mischien heb je gelijk. Mischien dat ik 'm toch maar eens moet gaan lezen als ik tijd heb. Heb al wel een aantal live-events van 'm bijgewoond.

Naar Nabil ben ik ook wel benieuwd:



NABIL MARMOUCH


De transformatie van crimineel naar AEL-kopstuk

:D

dicksr
07-10-04, 13:00
Geplaatst door freya
AUB Meneer Daneels (door Dyab Abou Jahjah)
(Monday 04 October 2004 3:43:39 pm)

Ik heb zoals velen onder jullie zondag de zevende dag bekeken wat voor mij een uitzondering was gezien ik al een tijdje riooljournalistiek bewust boycot. Maar tijdens het zappen van het ene bericht over slachtingen in Gaza door de nazi hordes van Sharon naar het andere bericht over de slachtingen in Iraq door de nazi hordes van Bush, heb ik de smoel van Patrick Dewael opgemerkt waarbij hij had het over hoe beschavingen niet gelijk zouden zijn maar mensen wel.

Hiermee wilde hij duidelijk zeggen dat de westerse beschaving (van Bush en Sharon en Hitler en Dewinter en van hemzelf) superieur is. Nu, dit is alles behalve een origineel standpunt, of hadden we van “na-aper” Dewael iets anders verwacht? IQ misschien? Of Inventiviteit? This is Vlaanderen remember en hier is god niet vrijgevig geweest op dat vlak.
Een Dewael op zich die Berlusconi en Fortuyn of andere randdebielen in elke stamcafé van Braschaat tot Poperingen zou nalopen in zijn Westers fundamentalisme deed me weinig. Ik heb al meerdere debatten met Vlaams Alter Ego Filip Dewinter gehad om te weten hoe men hier redeneert want geef toe: het is al een tijdje dat de maskers aan het vallen zijn en dat Vlaanderen eerlijker aan het worden is en zelfs moediger. “We zijn racisten! So What?!” is het motto. Dus Dewael, allez vooruit, doe zo verder, want begrijpen zal je toch niet kunnen.


Maar, terwijl een Dewael mij koud liet en ik zelfs geamuseerd toekeek, deden de uitlatingen van kardinaal Danneels mijn woede tot het maximum stijgen. Als tolerante mens kan ik minderbegaafde medemensen begrijpen en kan ik daarom ook de beperkingen van Dewael’s hersenen en cultuurkennis tolereren. Maar Danneels is niet dom, Danneels is hypocriet. Domheid is immers geen Zonde, maar hypocrisie wel.
Daneels kwam ons vertellen dat er geen dialoog mogelijk is met de Islam zoals het vandaag is. Dus stelt hij dat een eenduidige homogene vorm van islam bestaat en dat de islam uit een stroming bestaat die dialoog verwerpt, koppen afhakt, vrouwen in Burqa’s gevangen houdt, andere vrouwen besnijdt en alle mogelijke extreme uitingen van fanatisme die sommige moslims in de naam van islam doen. Voor Danneels zijn dit geen misbruiken, neen: dit is volgens hem gewoon de islam.


Wat ik ook triestig vond is dat de vertegenwoordiger van de Katholieke Kerk, een institutie die de wreedste gruwelijkheden draagt (kruistochten in buiten- en binnenland, heksenjacht, verbranding van wetenschappers, inquisitie van moslims en joden in Andalusië, het legitimeren van de Holocaust in de jaren dertig en noem maar op), een spreekbuis van deze kerk, die in essentie een aanslag op de mensheid is, zomaar voor de hervorming van een ander religie oproept.


Deze toon e woordkeus is wat ik tegen DAJJ heb (zonder het fundamenteel met hem oneens te zijn over WAT hij zegt) en waardoor hij zichzelf m.i. verder marginaliseert. Bij de door hem zelf gekozen rol en binnen zijn eigen ideologie past ook een zekere waardigheid, noem het authoriteit. Beiden helpt hij hiermee om zeep.



Geplaatst door freya

Meneer Danneels, Islam heeft inderdaad vernieuwing nodig en dynamisme van interpretaties en een antiklerikale strijd. Je hoort het goed, antiklerikaal. Niet zoals de Franse revolutie maar wel zoals het protestantisme. Een Maarten Luther heeft de islam nodig, of vertikt u het om erover te praten? Waarschijnlijk weet je niet eens dat er al lang vele Luthers bezig zijn in de Arabische en islamitische wereld (om maar iemand te noemen refereer ik naar Nasr hamed Abou Zeid).


Hartgrondig mee eens, al zou je wel eens willen dat die ontwikkelingen zichtbaarder waren of gemaakt werden in onze media.


Geplaatst door freya

Dus van u hoeven wij geen lessen te krijgen want een katholiek kardinaal moet niet over hervormingen spreken. Een katholieke kardinaal moet zwijgen als het gaat om religieuze autoriteiten ontmantelen en de religie terug aan de mensen geven. Een katholiek kardinaal moet zwijgen als het gaat om conservatisme bestrijden en het aanmoedigen van een bevrijdende theologie. Een Katholieke kardinaal moet vooral zwijgen als het gaat om het aanmoedigen van een antiklerikale strijd. En tenslotte een katholieke kardinaal moet al zeker zwijgen waar het gaat om het ontmantelen van dogmatische kaders.

Als Reformistisch Moslim kan ik alleen maar al die stappen beamen, maar iemand als u, Meneer Danneels, die een kerk vertegenwoordigt die een tegenovergestelde waardepatroon symboliseert, is niet geloofwaardig door hierover te praten.
U Meneer Danneels, u hebt een politieke agenda, een Vlaamse politieke agenda, een politieke agenda van uw Alter Ego, Filip Dewinter.


Als je het er grondiger dan hartdrondig mee eens kunt zijn dan doe ik dat. Een kerk die de schuld-boete-vergeving leer zelf uitvindt om gelovigen te knechten en andersdenkenden buiten te sluiten en een instituut inj het leven te roepen om hen te vervolgen (Inquisitie) past het om de hand in eigen boezem te steken.


Geplaatst door freya

U Meneer Danneels, beledigt meer dan een miljard mensen op deze planeet die zich moslim noemen en in overgrote meerderheid open staan voor een dialoog met wederzijdse respect.

Als men op een uitgestoken hand spuwt zoals u dat doet, dan gaat de uitgestoken hand zich snel transformeren tot een uitgestoken middenvinger. Aub Meneer Danneels.

AUB :vingers: :aftel: :fuckit: :fuckit2:

freya
07-10-04, 13:02
Geplaatst door Seif
Helaas heb ik zijn bio (nog) niet gelezen. Dus mischien heb je gelijk. Mischien dat ik 'm toch maar eens moet gaan lezen als ik tijd heb..

Goed plan!


Heb al wel een aantal live-events van 'm bijgewoond

Wat klinkt dat spannend, ik heb hem alleen maar in zaaltjes horen spreken :loens:





NABIL MARMOUCH


De transformatie van crimineel naar AEL-kopstuk

Waar slaat dit op?

Seif
07-10-04, 13:05
Geplaatst door freya
Waar slaat dit op?

Nou, ben wel benieuwd hoe een (ex) crimineel het voor elkaar krijgt om leider van AEL-Nederland te worden.

freya
07-10-04, 13:07
Geplaatst door Seif
Nou, ben wel benieuwd hoe een (ex) crimineel het voor elkaar krijgt om leider van AEL-Nederland te worden.

Door initiatief en inzet te tonen misschien?

freya
07-10-04, 13:11
Geplaatst door dicksr
Deze toon e woordkeus is wat ik tegen DAJJ heb (zonder het fundamenteel met hem oneens te zijn over WAT hij zegt) en waardoor hij zichzelf m.i. verder marginaliseert. Bij de door hem zelf gekozen rol en binnen zijn eigen ideologie past ook een zekere waardigheid, noem het authoriteit. Beiden helpt hij hiermee om zeep.

Misschien doet hij het wel expres om er zeker van te zijn dat er over gesproken en geschreven zal worden?

In iedergeval priemt ie weer ff lekker met de vinger in de zere wond, zoiets doet altijd pijn :D




AUB :vingers: :aftel: :fuckit: :fuckit2:

En waar is jouw waardigheid nu dan? :p

Seif
07-10-04, 13:14
Geplaatst door freya
Door initiatief en inzet te tonen misschien?

Alsof dat genoeg is. Mischien had ik beter kunnen zeggen dat ik benieuwd ben hoe de AEL een (ex) crimineel als leider heeft kunnen kiezen. Volgens mij zouden veel mensen het niet pikken van prominente politici/opinieleiders/etc. Dan ben je meteen je geloofwaardigheid kwijt. Alsof ik mij als racistische Hollander iets zou moeten aantrekken van de kritiek van iemand die zelf geen vlekkeloos verleden heeft.

freya
07-10-04, 13:21
Geplaatst door Seif
Alsof ik mij als racistische Hollander iets zou moeten aantrekken van de kritiek van iemand die zelf geen vlekkeloos verleden heeft.

Als die kritiek terecht is, wel ja

Je wilt toch zeker niet zeggen dat iemand die ooit in zijn leven een fout heeft gemaakt, de rest van zijn leven nooit meer recht van spreken heeft?

dicksr
07-10-04, 13:22
Geplaatst door freya


In iedergeval priemt ie weer ff lekker met de vinger in de zere wond, zoiets doet altijd pijn :D


Wat is dan DE zere wond?


Geplaatst door freya

En waar is jouw waardigheid nu dan? :p
[/B][/QUOTE]

Compleet weg waar het klerikale knechting betreft (ik ambieer dan ook geen politiek of geestelijk leiderschap of enige andere voorbeeldfunctie).

Maar ook weer niet helemaal weg in mijn vriendelijke poging de laatste woorden van DAJJ treffend te illustreren.

Seif
07-10-04, 13:38
Geplaatst door freya
Als die kritiek terecht is, wel ja

Je wilt toch zeker niet zeggen dat iemand die ooit in zijn leven een fout heeft gemaakt, de rest van zijn leven nooit meer recht van spreken heeft?

Daar zou je over kunnen discusieren als iemand daadwerkelijk van zijn fouten heeft geleerd. Maar onlangs nog hadden we dat akkefietje waarbij hij verdacht werd van betrokkenheid bij een gewapende overval en laptopheling. Dus het heeft er alle schijn van dat ie niets heeft geleerd.

En zeg eens eerlijk, hoe zou jij bijvoorbeeld Balkenende bejegenen als hij een crimineel verleden zou hebben. Volgens mij komt die hele normen en waarden discussie dan in een heel ander daglicht te staan.

freya
07-10-04, 13:43
Geplaatst door Seif
Daar zou je over kunnen discusieren als iemand daadwerkelijk van zijn fouten heeft geleerd. Maar onlangs nog hadden we dat akkefietje waarbij hij verdacht werd van betrokkenheid bij een gewapende overval en laptopheling. Dus het heeft er alle schijn van dat ie niets heeft geleerd.

Mijn Godin! hou daar nou eens over op.

HIJ IS VRIJGESPROKEN :moe:



En zeg eens eerlijk, hoe zou jij bijvoorbeeld Balkenende bejegenen als hij een crimineel verleden zou hebben. Volgens mij komt die hele normen en waarden discussie dan in een heel ander daglicht te staan.

Geen vergelijking

A/ Nabil heeft het niet over waarden en normen, maar over burgerrechten en emancipatie

B/ Nabil heeft niet zo'n raar kapsel :D

freya
07-10-04, 13:47
Geplaatst door dicksr
Wat is dan DE zere wond?


In dit geval het steeds openlijker wordende racisme in Vlaanderen.



Maar ook weer niet helemaal weg in mijn vriendelijke poging de laatste woorden van DAJJ treffend te illustreren.

Hmz vertel mij liever of midden vinger vlaams is of een spelfout
:strik:

mark61
07-10-04, 13:47
Geplaatst door Seif
Ik ben er nog steeds niet uit of Jahjah nou een profiteur is, die gebruik maakt van de onvrede onder allochtonen om zichzelf een machtspositie te verschaffen, of dat hij oprecht is.

Wat dacht je van allebei? Meestal de twee drijfveren van een politicus. Hoewel 'profiteur' natuurlijk al een denigrerende omschrijving is. Elke politicus gebruikt onvrede onder zijn electoraat om hogerop te komen.

Seif
07-10-04, 13:47
Geplaatst door freya

HIJ IS VRIJGESPROKEN

Ik vind vrijspraak bij gebrek aan bewijs toch nog ff iets anders. Bovendien krijgen mensen zonder strafblad van mij het voordeel van de twijfel, maar mensen met een strafblad het nadeel van de twijfel.

dicksr
07-10-04, 13:51
Geplaatst door freya

Hmz vertel mij liever of midden vinger vlaams is of een spelfout
:strik:

Strikt Vlaams.



V.w.b. opkomst van VB in Vlaanderen goed punt. Ik ben het echter met DAJJ eens dat het waarschijnlijk alleen maar goed is dat dit zich zo manifesteert. Als nu nog het cordon sanitaire wordt opgeheven ontstaat de gelegenheid voor voldoende ruimte om zichzelf op te knopen.

dicksr
07-10-04, 13:55
Geplaatst door freya
Mijn Godin! hou daar nou eens over op.




Geen vergelijking

A/ Nabil heeft het niet over waarden en normen, maar over burgerrechten en emancipatie

B/ Nabil heeft niet zo'n raar kapsel :D

Natuurlijk wordt daar nooit over opgehouden, dit is nu eenmaal het lot van iedere politicus.

De vergelijking is natuurlijk zeer terecht. Met zijn achtergrond zal iedere normen/waarden discussie bij voorbaat verdacht zijn.

Burgerrechten en emancipatie zijn dus gewoon normen en waarden.

freya
07-10-04, 14:03
Geplaatst door dicksr


Burgerrechten en emancipatie zijn dus gewoon normen en waarden.

Leg jij dat dan even aan Balkenende uit!

mark61
07-10-04, 14:04
Geplaatst door freya
Volgens mij was DAJJ een beetje boos :strik:

Het begin is mss een beetje grof maar het eind is helemaal top :duim:...


Ik heb hem wel eens welsprekender gezien. Hij was inderdaad vast heel boos. Dat werkt averechts, vooral die scheldwoorden.

Hij moet ook eens een keuze maken wat voor soort moslim hij is, want als aan de ene kant in de AEL-NL mensen rondlopen die 'sharia' roepen maar hijzelf nu zelfs de naam Abu Zeyd in de mond neemt, is het beeld om het mild uit te drukken wat diffuus.

freya
07-10-04, 14:07
Geplaatst door mark61

Hij moet ook eens een keuze maken wat voor soort moslim hij is, want als aan de ene kant in de AEL-NL mensen rondlopen die 'sharia' roepen maar hijzelf nu zelfs de naam Abu Zeyd in de mond neemt, is het beeld om het mild uit te drukken wat diffuus.

Welnee, dat beeld wordt juist steeds duidelijker.

In oude interviews zegt hij in feite precies hetzelfde, maar in bedektere termen.

En dat domme uitstapje naar de sharia daar heb ik persoonlijk nu wel genoeg kritiek op geleverd :haha:

dicksr
07-10-04, 14:11
Geplaatst door freya
Leg jij dat dan even aan Balkenende uit!

Ik moet maar eens bij jou beginnen dunkt me :lekpuh:

dicksr
07-10-04, 14:13
Geplaatst door freya
Welnee, dat beeld wordt juist steeds duidelijker.

In oude interviews zegt hij in feite precies hetzelfde, maar in bedektere termen.

En dat domme uitstapje naar de sharia daar heb ik persoonlijk nu wel genoeg kritiek op geleverd :haha:

Neen, het beeld wordt dus difuser, ondanks jouw persoonlijke kritiek die, hoe belangwekkend ook, niet veel invloed heeft op onze politieke en religieuze zwalker.

mark61
07-10-04, 14:15
Geplaatst door freya
Welnee, dat beeld wordt juist steeds duidelijker.

In oude interviews zegt hij in feite precies hetzelfde, maar in bedektere termen.

En dat domme uitstapje naar de sharia daar heb ik persoonlijk nu wel genoeg kritiek op geleverd :haha:

OK ik hoop dat de koers nu definitief is uitgestippeld. Want door al die tegenstrijdige uitspraken lukt het me niet eens 'voor' of 'tegen' de AEL te zijn. Ik begrijp wel dat hij iedereen binnenboord wil houden, maar bij een zo fundamentele kwestie moet er toch wat duidelijkheid zijn. Hij moet maar op de koop toe nemen dat hij een deel van het electoraat van zich zal vervreemden. Dat is niet eens zo'n groot deel hoop ik. Aan de andere kant zal hij dan ook een ander deel naar zich toe trekken.

Vervolgens moet hij nog even kiezen tussen links zijn en pan-arabistisch dan wel islamistisch, want dat gaat allemaal toch echt niet samen.

Tenslotte stel ik voor dat hij beslist of de AEL een politieke partij in een aantal Europese landen is of een actiegroep met een standpunt over zaken in het buitenland, want ik denk dat dat niet samengaat. Desnoods splitst hij de boel.

freya
07-10-04, 14:17
Geplaatst door dicksr
Neen, het beeld wordt dus difuser, ondanks jouw persoonlijke kritiek die, hoe belangwekkend ook, niet veel invloed heeft op onze politieke en religieuze zwalker.

Wat is er nou difuus aan zijn uitspraken over Nasr Abou Zayd?

dicksr
07-10-04, 14:27
Geplaatst door freya
Wat is er nou difuus aan zijn uitspraken over Nasr Abou Zayd?

Beste Freya, aan 1 uitspraak zonder historie en zonder context is zelden iets difuus (tenzij binnen die uitspraak zelf). In perspectief is DAJJ duidelijk een zoekende (in de woestijn?). Kijk wat mark zegt / vraagt.

mark61
07-10-04, 14:28
Geplaatst door freya
Wat is er nou difuus aan zijn uitspraken over Nasr Abou Zayd?

Ik heb het niet over hem persoonlijk, maar de beweging als geheel. Een politieke partij moet toch duidelijke standpunten hebben over het geloof dat ze zeggen te vertegenwoordigen. Of het hele onderwerp anders negeren. Dan nog wordt elke partij vroeg of laat geconfronteerd met religieuze issues.

freya
07-10-04, 14:30
Geplaatst door mark61
Ik heb het niet over hem persoonlijk, maar de beweging als geheel. Een politieke partij moet toch duidelijke standpunten hebben over het geloof dat ze zeggen te vertegenwoordigen. Of het hele onderwerp anders negeren. Dan nog wordt elke partij vroeg of laat geconfronteerd met religieuze issues.

AEL is een club activisten

MDP is een politieke partij en die heeft een duidelijk standpunt over de islam.

mark61
07-10-04, 14:40
Geplaatst door freya
AEL is een club activisten

MDP is een politieke partij en die heeft een duidelijk standpunt over de islam.

Helaas is www.mdp.nl al vergeven, ik neem aan dat er nog geen aparte site van is.

Helaas meldt ael.nl dat 'Democratie is gebaseerd op het Islamitische principe van Sjoera (overleg).' Dit is feitelijk en theoretisch onjuist; al in de 19e eeuw is uitgebreid geprobeerd een en ander aan elkaar te breien, en zonder succes. Het is jammer dat de AEL blijkbaar niet van die pogingen op de hoogte is en nog eens probeert een vierkant wiel uit te vinden. Aangezien ze er zelf over beginnen, en het een kernbegrip is, vind ik ook dat ze er een oplossing voor moeten verzinnen.

Ook de uitspraak 'De Arabische Natie is tot stand gekomen door de Islam' is feitelijk onjuist en anti-islamitisch. Het spijt me, maar met zulke uitspraken schept de AEL geen duidelijkheid en zal alle niet-Arabische moslims en Arabische niet-moslims van zich blijven vervreemden. Ze wedden op drie paarden tegelijk, als het er geen vier zijn, en dat kan simpelweg niet.

Maar misschien dwaal ik af.

Siah
07-10-04, 14:46
Geplaatst door Mill
Zoek de verschillen.

er zitten heel wat seriouze verschillen in!! :chef:

Siah
07-10-04, 14:55
Geplaatst door freya
BTW wat voor machtspositie?

Roepende in de woestijn is ie :moe:

een woest-ijn waar virtually altijd winter is. :boer:

Siah
07-10-04, 15:09
Geplaatst door Seif
Opperhoofd van de Europeese moslims...

nou,
wel iemand die durft stappen te ondernemen en dingen gedaan te krijgen.
Yep, dingen gedaan krijgen!
en dat is het mobiliseren van de geest van de vooraal moslims hier; en dat ondanks allerlei tegenslagen.
en dat is een teken van een werkelijke globalization.
velen hebben geleerd dat dat belangrijk is om in je omgeving actief deel te nemen; en dat er nergens in de wereld de meerderheid enige fuk geeft aan de minderheid; :alien:

amchoum6
07-10-04, 15:21
Geplaatst door freya
Bedoel je met zo'n veer in z'n haar? :maf2:


vergeet niet een bijl in zn hand

freya
07-10-04, 15:40
Geplaatst door amchoum6
vergeet niet een bijl in zn hand

terwijl hij oehoehoe roept en een vreemde rondedans maakt :haha:


Zie je wel dat je maar beter niks over iemands duistere kant kan weten, dat beeld krijg ik nu voorlopig niet meer van m'n netvlies :maf:

mark61
07-10-04, 15:58
Geplaatst door mark61
Helaas is www.mdp.nl al vergeven, ik neem aan dat er nog geen aparte site van is.

Helaas meldt ael.nl dat 'Democratie is gebaseerd op het Islamitische principe van Sjoera (overleg).' Dit is feitelijk en theoretisch onjuist; al in de 19e eeuw is uitgebreid geprobeerd een en ander aan elkaar te breien, en zonder succes. Het is jammer dat de AEL blijkbaar niet van die pogingen op de hoogte is en nog eens probeert een vierkant wiel uit te vinden. Aangezien ze er zelf over beginnen, en het een kernbegrip is, vind ik ook dat ze er een oplossing voor moeten verzinnen.

Ook de uitspraak 'De Arabische Natie is tot stand gekomen door de Islam' is feitelijk onjuist en anti-islamitisch. Het spijt me, maar met zulke uitspraken schept de AEL geen duidelijkheid en zal alle niet-Arabische moslims en Arabische niet-moslims van zich blijven vervreemden. Ze wedden op drie paarden tegelijk, als het er geen vier zijn, en dat kan simpelweg niet.

Maar misschien dwaal ik af.

gewoon negeren joh, kan jou het schelen.

dicksr
07-10-04, 16:02
Geplaatst door mark61
gewoon negeren joh, kan jou het schelen.


Daar waar jij nu de vinger op legt, daar ligt het probleem om, zoals je al eerder stelde, een wat fundamentelere discussie te voeren over de AEL en/of MDP. Ik probeerde dat een tijdje terug ook al en dat blijft uiteindelijk gewoon hangen op de onduidelijkheid van de uitgangspunten van zowel de politieke actiegroep als de politieke partij.

mark61
07-10-04, 16:04
Geplaatst door dicksr
Daar waar jij nu de vinger op legt, daar ligt het probleem om, zoals je al eerder stelde, een wat fundamentelere discussie te voeren over de AEL en/of MDP. Ik probeerde dat een tijdje terug ook al en dat blijft uiteindelijk gewoon hangen op de onduidelijkheid van de uitgangspunten van zowel de politieke actiegroep als de politieke partij.

Ja das waar jij hebt dezelfde ervaring. Probeer je constructief edoch kritisch mee te denken, grote stilte is ons deel.

freya
07-10-04, 16:06
Geplaatst door mark61
gewoon negeren joh, kan jou het schelen.

Hey, ik ben het informatieburo van de AEL niet!

Ik heb nog altijd het recht om ff geen zin in een discussie te hebben als die een kant op gaat die ik saai vind.

Dat gemiereneuk over AELteksten heb ik net een keer te vaak gedaan.
Omdat ik toevallig lid ben van de club hoeft er nog niet van mij verwacht te worden dat ik de ideologie tot in de puntjes ga zitten uitkauwen op elk moment dat iemand anders daar behoefte aan heeft.

:fpuh:

Siah
07-10-04, 16:19
Geplaatst door Seif

Naar Nabil ben ik ook wel benieuwd:


NABIL MARMOUCH


De transformatie van crimineel naar AEL-kopstuk

:D

dat hoort natuurlijk iedereen wat vaker.
ten eerste zou je erg moeilijk kunnen achterkomen hoe de achterliggende verhalen van dat verhaal zijn. :boogjes:
maar dit is nu effe terzijde.
.

persoonlijk neem ik die zogenaamde criminelen niet in de eerste en tweede instantie kwalijk. :moeilijk:
zelfs als ik zelf iets lijfelijk meemaak en lichamelijke schade zou ondervinden!

we maken Alemaal deel uit van een criminele wereld. sterker nog private criminality "regeert". :zegniets: :corcky: :dood:
..
de ene fraude naar de andere; fraudes die hier in nederland al jaaaren aan de gang zijn; de naar de stractuur boomvormige criminaliteiten; die niet van ene op de andere dag tot "stand" gekomen zijn (in dit geval lijkt dat op de zogenaamde "derde-"wereldtoestanden;..)
en natuurlijk zijn er bv Enron's aan de top5 van de fraudeurs!
of de racistische en agressieve buitenlandse beleid van sommige landen waaronder neder _land.
keb zelf eerder met hypocrisie problemen dan het racisme.
dus minder met philip de winter en meer met bolkestein.
..
je zou hooguit alleen niet "actief" in het systeem deel gaan nemen. maar uiteindelijk betaal je een belasting bv en ..
we worden dus allemaal in meer of mindere mate sowieso belazerd, maar hier de kunst is om dat proberen te reduceren en evt. anders te gaan compenseren.
..

gezien de wereldtoestand van nu, zou je noodzakelijk een crimineel moe:moe:ten zijn om de gestractureede criminaliteit "aan te kunnen"; zeggen sommigen.
(in Latin Amerika bv zij er succesvolle voorbeelden; van groeperingen die soms noodgedwongen in wapens moeten gaan dealen om vervolgens tegen een grote criminele staatapparaat te kunnen vechten.)

ik vind dat hier een beetje makkelijk.
ik kies zelf voor veel moelijker weg. en dat is dat het 'verzet' een integraal deel van je dagelijkse leven gaat maken; met een voortwoekerende humor bv.:ninja:


PS: er zijn heleboel verschillende criminaliteiten;
ieder heeft zijn eigen eigenschappen en "karakter", en moet daarom apart bekeken worden. :tover:

Siah
07-10-04, 16:21
Geplaatst door freya
Hey, ik ben het informatieburo van de AEL niet!

Ik heb nog altijd het recht om ff geen zin in een discussie te hebben als die een kant op gaat die ik saai vind.

Dat gemiereneuk over AELteksten heb ik net een keer te vaak gedaan.
Omdat ik toevallig lid ben van de club hoeft er nog niet van mij verwacht te worden dat ik de ideologie tot in de puntjes ga zitten uitkauwen op elk moment dat iemand anders daar behoefte aan heeft.

:fpuh:
:hardlach:

Siah
07-10-04, 16:32
Geplaatst door Seif
Een autobiografie is vaak nog onbetrouwbaarder. Er zijn er maar weinig die ook hun donkere kant beschrijven. Het beste is een biografie geschreven door een onafhankelijke buitenstaander.

vaak is het andersom!
niet iedereen is bang of terughoudend om zijn/haar vuile ondergoed aan een grote klok te hangen. :hardlach:

Siah
07-10-04, 16:36
Geplaatst door freya
Door initiatief en inzet te tonen misschien?

Yup,
en daarnaast niet te veel naar de "regering" kijken. :schok:
behalve als je wilt weten wat je zou niet moeten doen.

mark61
07-10-04, 16:40
Geplaatst door freya
Hey, ik ben het informatieburo van de AEL niet!...


Daar heb je gelijk in. Enerzijds. Anderszijds kan het toch niet teveel gevraagd zijn om aan belangstellenden iets uit te leggen over een club waar je lid van bent en waarvan je dus blijkbaar de standpunten aanhangt. Waarom ben je anders lid? Jij plaatst iets over de AEL, niet als tegenstander of neutraal geïnteresserde, maar als aanhanger.

En waar dicksr en ik het over hebben zijn geen saaie, stoffige details maar essentiële basisstandpunten. Niet puntjes en ook geen gemiereneuk.

Misschien kan je een kader interesseren voor onze vragen?

Siah
07-10-04, 16:42
Geplaatst door dicksr
[B

AUB :vingers: :aftel: :fuckit: :fuckit2: [/B]


spannend,
Gebruik je altijd zoveel vingers tegelijk?? :stout:



waar haal je die dan tegelijk vandaan? :tover:

Siah
07-10-04, 16:47
Geplaatst door mark61
Ik heb hem wel eens welsprekender gezien. Hij was inderdaad vast heel boos. Dat werkt averechts, vooral die scheldwoorden.

Hij moet ook eens een keuze maken wat voor soort moslim hij is, want als aan de ene kant in de AEL-NL mensen rondlopen die 'sharia' roepen maar hijzelf nu zelfs de naam Abu Zeyd in de mond neemt, is het beeld om het mild uit te drukken wat diffuus.


een beetje modder gooien maakt niet zo veel kwaad, :corcky:
in een toestand waarin je tegenstaanders telkens naast de modder ook allerlei andere dingen gooien. :maf3:

freya
07-10-04, 16:58
Geplaatst door mark61
Waarom ben je anders lid?

Ik ben lid omdat ik het basisidee van de AEL ondersteun: emancipatie van de arabisch-islamitische gemeenschap in Europa
En omdat ik het heel erg nodig vind dat er een club is die hard tegen de islamhetze ingaat.

Bovendien is het altijd weer een genot om DAJJ te horen spreken over MO en Palestina :)

mark61
07-10-04, 17:07
Geplaatst door freya
Ik ben lid omdat ik het basisidee van de AEL ondersteun: emancipatie van de arabisch-islamitische gemeenschap in Europa
En omdat ik het heel erg nodig vind dat er een club is die hard tegen de islamhetze ingaat.

En die Turken, Somaliërs en Surinamers etc. etc. dan?


Bovendien is het altijd weer een genot om DAJJ te horen spreken over MO en Palestina :)

Dat is het zeker. En ook over de makke van hiero.

freya
07-10-04, 17:16
Geplaatst door mark61
En die Turken, Somaliërs en Surinamers etc. etc. dan?


Dat meen je niet! dat je het antwoord op deze vraag met baard van metusalem nog nooit gehoord/gelezen hebt!

:rolleyes:

mark61
07-10-04, 17:48
Geplaatst door freya
Dat meen je niet! dat je het antwoord op deze vraag met baard van metusalem nog nooit gehoord/gelezen hebt!

:rolleyes:

Ja daar kan je wel zo schamper over doen maar ik verzeker je dat geen Turk geïnteresseerd is in iets dat enerzijds Arabisch heet maar anderszijds beweert op te komen voor alle moslims. Ja, daaag, denken ze dan. Of wat bedoel je anders? Geef mij s een antwoord.

freya
07-10-04, 17:53
Geplaatst door mark61
Ja daar kan je wel zo schamper over doen maar ik verzeker je dat geen Turk geïnteresseerd is in iets dat enerzijds Arabisch heet maar anderszijds beweert op te komen voor alle moslims. Ja, daaag, denken ze dan. Of wat bedoel je anders? .

Waarom zou een islamitische Turk niet geintereseerd zijn in een club voor alle moslims?



Geef mij s een antwoord

Gaan we commanderen?

:slapen:

mark61
07-10-04, 17:56
Geplaatst door freya
Waarom zou een islamitische Turk niet geintereseerd zijn in een club voor alle moslims?

Hij is niet voor alle moslims, hij is voor Arabische moslims, vertel je me net hierboven. De tent heet ook AEL, en vooralsnog kan ik nergens vinden in hoeverre de MDP daarvan verschilt. Niet online dan toch.


Gaan we commanderen?

Nee mfouw.

Tomas
07-10-04, 17:58
Geplaatst door mark61
Hij is niet voor alle moslims, hij is voor Arabische moslims, vertel je me net hierboven. De tent heet ook AEL, en vooralsnog kan ik nergens vinden in hoeverre de MDP daarvan verschilt. Niet online dan toch.



Nee mfouw.

Er was ook een tijd dat het voor moslims en/of arabieren was. Dus een atheistische-homo-arabier mocht ook.

freya
07-10-04, 18:00
Geplaatst door mark61
Hij is niet voor alle moslims, hij is voor Arabische moslims, vertel je me net hierboven. De tent heet ook AEL, en vooralsnog kan ik nergens vinden in hoeverre de MDP daarvan verschilt. Niet online dan toch.


Gaaaaaaaaaaaaaaaaap

De Ael is voor alle Arabieren moslim of geen moslim en voor alle moslims Arabier of geen Arabier




Nee mfouw.

Goed zo

mark61
07-10-04, 18:04
Geplaatst door freya
Gaaaaaaaaaaaaaaaaap

De Ael is voor alle Arabieren moslim of geen moslim en voor alle moslims Arabier of geen Arabier


GaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaP

Geen Turk etc. mot iets waar Arabisch voor staat. Je kan niet tegelijk voor Arabieren en voor moslims (en nu blijkbaar ook Arabische christenen) in general zijn. Believe you me. Vraag het eens aan een Turksachtige kennis, als je die hebt. Koerd of Irani is ook goed.

mark61
07-10-04, 18:04
Geplaatst door Tomas
Er was ook een tijd dat het voor moslims en/of arabieren was. Dus een atheistische-homo-arabier mocht ook.

Is die tijd dan weer voorbij?

Tomas
07-10-04, 18:05
Geplaatst door mark61
Is die tijd dan weer voorbij?

Ik ga er bij het ael nooit klakkeloos vanuit dat iets nog steeds geldt. Kijk wel uit.

Orakel
07-10-04, 18:33
Kardinaal Daneels die het over de Verlichting heeft en gemaks- en beroepshalve de Reformatie verzwijgt.
Rare jongens, die Belgen.

mark61
07-10-04, 19:12
Geplaatst door Orakel
Kardinaal Daneels die het over de Verlichting heeft en gemaks- en beroepshalve de Reformatie verzwijgt.
Rare jongens, die Belgen.

Tsja, die ging dan ook aan België voorbij. Of liever, reformerende Belgen moesten vluchten. Naar NL. Die Belgen zijn zo gek nog niet. Maar sommige katholieken...

Siah
07-10-04, 19:13
Geplaatst door mark61
Ja daar kan je wel zo schamper over doen maar ik verzeker je dat geen Turk geïnteresseerd is in iets dat enerzijds Arabisch heet maar anderszijds beweert op te komen voor alle moslims. Ja, daaag, denken ze dan.

:loog: :loens:

mark61
07-10-04, 19:16
Geplaatst door Siah
:loog: :loens:

Jaha, Siah, vraag het maar s aan een Turk als je er 1 tegenkomt.

Ga je mn andere vraag nog beantwoorden over die natuurramp?

Siah
07-10-04, 19:25
Geplaatst door mark61
Jaha, Siah, vraag het maar s aan een Turk als je er 1 tegenkomt.


:schok: :wow: :loog:




Ga je mn andere vraag nog beantwoorden over die natuurramp?

:haha:
ik moet nu effe eerder twee andere dingen beantwoorden.
'prioriteiten'; die heb je vast ook af en toe! :tover:
..
en aan scoren doe ik niet mee.
ik neem je serious en ga ik over je vraag nadenken.
geduld is een schone ZAK. :hardlach:

mark61
07-10-04, 19:26
Geplaatst door Siah
:schok: :wow: :loog:

Kejje dat ff in woorde vertalen?


en aan scoren doe ik niet mee.

?? Scoren?


ik neem je serious en ga ik over je vraag nadenken.
geduld is een schone ZAK. :hardlach:

Een schone zak is nooit weg. Plastic of katoen?

freya
08-10-04, 13:27
Geplaatst door mark61

Misschien kan je een kader interesseren voor onze vragen?

Heb ze doorgestuurd :strik:

mark61
08-10-04, 13:30
Geplaatst door freya
Heb ze doorgestuurd :strik:

Dank je :boer:

dicksr
08-10-04, 13:34
Geplaatst door freya
Heb ze doorgestuurd :strik:

Dank je :fpetaf:

ZbaqZbaq
10-10-04, 16:06
he he he he, cool zo'n AEL discussie.... k'ga m ff vanaf het begin lezen

mark61
10-10-04, 16:31
Geplaatst door ZbaqZbaq
he he he he, cool zo'n AEL discussie.... k'ga m ff vanaf het begin lezen

Ja kdaggal, waar blijf je?:)

ZbaqZbaq
10-10-04, 16:43
Geplaatst door mark61
Ik heb hem wel eens welsprekender gezien. Hij was inderdaad vast heel boos. Dat werkt averechts, vooral die scheldwoorden.

Hij moet ook eens een keuze maken wat voor soort moslim hij is, want als aan de ene kant in de AEL-NL mensen rondlopen die 'sharia' roepen maar hijzelf nu zelfs de naam Abu Zeyd in de mond neemt, is het beeld om het mild uit te drukken wat diffuus.

Heb je er wel eens bij stil gestaan wat "sharia" is ?
Welke definitie van sharia werd er door de betreffende personen gehanteerd ? Is de definitie van sharia in Marokko, Iran, Nigeria en Syrië gelijk ?

Is de definitie van sharia volgens Al-Zarqawi, Tariq Ramadan, Abu Zeyd en Al-Qardawi gelijk ?

Al Sawt
10-10-04, 16:43
Wat ik ook triestig vond is dat de vertegenwoordiger van de Katholieke Kerk, een institutie die de wreedste gruwelijkheden draagt (kruistochten in buiten- en binnenland, heksenjacht, verbranding van wetenschappers, inquisitie van moslims en joden in Andalusië, het legitimeren van de Holocaust in de jaren dertig en noem maar op), een spreekbuis van deze kerk, die in essentie een aanslag op de mensheid is, zomaar voor de hervorming van een ander religie oproept. Hier ben ik het zeer grondig mee eens.

KK heeft geen enkele grond om de Islam te bekritiseren. Ten eerste omdat de Islam geen hierarche kent en ten tweede moet Daneels goed naar Afrika en Latijns Amerika kijken.

2 oorden waar dankzij de KK, aids, ongelijkheid en armoede stroef zijn

ZbaqZbaq
10-10-04, 16:47
Geplaatst door mark61


Vervolgens moet hij nog even kiezen tussen links zijn en pan-arabistisch dan wel islamistisch, want dat gaat allemaal toch echt niet samen.



Dus ik kan niet sociaal zijn, en Moslim, en voor een arabische eenheid streven ?



Tenslotte stel ik voor dat hij beslist of de AEL een politieke partij in een aantal Europese landen is of een actiegroep met een standpunt over zaken in het buitenland, want ik denk dat dat niet samengaat. Desnoods splitst hij de boel.

AEL heeft vanaf het begin duidelijk gemaakt dat ze een beweging zijn en geen politieke partij. Ze hebben wel het initiatief genomen (uit burgerschapsmotieven en zelfverantwoordelijkheid) om een politieke partij op te richten....de MDP wel te verstaan.

De MDP is geen onderdeel van de AEL en staat er ook los van.

Al Sawt
10-10-04, 16:48
Geplaatst door Seif
Ik heb ooit eens stukken uit een biografie van Mao Zedong gelezen.

Wat een warme man. Wat een groot leider. Wat een menslievende persoon. :D Als je de stukken van Adolf Hitler leest, bekruipen je enge rillingen over je heen.

ZbaqZbaq
10-10-04, 16:49
Geplaatst door mark61
Ik heb het niet over hem persoonlijk, maar de beweging als geheel. Een politieke partij moet toch duidelijke standpunten hebben over het geloof dat ze zeggen te vertegenwoordigen. Of het hele onderwerp anders negeren. Dan nog wordt elke partij vroeg of laat geconfronteerd met religieuze issues.

AEL geeft nooit beweerd de Islam te vertegenwoordigen, noch Moslims.

De AEL probeert voor de Moslims op te komen en belangen te behartigen.

ZbaqZbaq
10-10-04, 16:53
Geplaatst door mark61
Helaas is www.mdp.nl al vergeven, ik neem aan dat er nog geen aparte site van is.



zie http://www.mdp-pmd.be/

mark61
10-10-04, 16:57
Geplaatst door ZbaqZbaq
Heb je er wel eens bij stil gestaan wat "sharia" is ?
Welke definitie van sharia werd er door de betreffende personen gehanteerd ? Is de definitie van sharia in Marokko, Iran, Nigeria en Syrië gelijk ?

Is de definitie van sharia volgens Al-Zarqawi, Tariq Ramadan, Abu Zeyd en Al-Qardawi gelijk ?

Dat bedoel ik juist. Er is helemaal geen eensluidend idee wat shari`a is. Binnen NL al niet. Preciezere definiëring is dan belangrijk. Ik heb zo maar het idee dat hoe-heet-hij in Rotterdam, destijds beoogd voorzitter, daar heel andere ideeën over heeft dan pakweg Abu Zeyd (als die daar überhaupt ideeën over heeft, dat weet ik niet). Zulke dingen moeten toch eerst opgeklaard worden? En als de AEL nou ja MDP opkomt voor Arabische niet-moslims, zouden die dan blij zijn met invoering van de shari`a?

Denk trouwens dat het geen urgent punt is binnen de AEL/MDP, maar goed.

mark61
10-10-04, 17:01
Geplaatst door ZbaqZbaq
Dus ik kan niet sociaal zijn, en Moslim, en voor een arabische eenheid streven?

Sociaal en moslim wel. Maar Arabische eenheid, voorzover gericht tegen niet Arabieren, niet. En zelfs als het tegen niemand in het bijzonder gericht is, zullen niet-Arabische moslims er toch niet voor warm lopen? Of het zelfs eng vinden? Heeft de AEL, afgezien van autochtone, andere allochtone leden? Turkse bijvoorbeeld? Als de MDP dat Arabische element weglaat, kan het andere moslims veel beter aanspreken.


De MDP is geen onderdeel van de AEL en staat er ook los van.

Goed, dan zal ik me daar op concentreren. Bedankt voor de link, ik ga eerst s kijken.

ZbaqZbaq
10-10-04, 17:03
Geplaatst door mark61
Ja daar kan je wel zo schamper over doen maar ik verzeker je dat geen Turk geïnteresseerd is in iets dat enerzijds Arabisch heet maar anderszijds beweert op te komen voor alle moslims. Ja, daaag, denken ze dan. Of wat bedoel je anders? Geef mij s een antwoord.

Ik denk dat een hoop Turken die lid zijn van AEL of samen werken met AEL hier een andere mening over hebben.

AEL is een identitaire beweging. Als basis geldt dat je niet aan je identieteit moet laten toornen door anderen van welke afkomst je ook bent. AEL staat voor de arabische identiteit....mag dat ineens niet ?

Als een Armeense organsatie in NL zich als dusdanig profileert is dat geen probleem.....maar op het moment dat arabieren dit doen moet er ineens heel kritisch en achterdochtig gekeken worden.

Bij AEL zitten Arabieren zonder complexen of schaamte. Doordrenkt van bevrijdend nationalisme en trots. Dankbaar aan God voor hun rijke cultuur en volmaakte religie. En ook bereid hun plicht om dit te beschremen en over te dragen aan hun kinderen op zich te nemen.

Turken worden door AEL gezien als broeder Moslims....Turken hebben een sterk nationaal en identitair bewust zijn. Arabieren hier in NL zouden daar veel van kunnen leren.

ZbaqZbaq
10-10-04, 17:05
Geplaatst door mark61
Dat bedoel ik juist. Er is helemaal geen eensluidend idee wat shari`a is. Binnen NL al niet. Preciezere definiëring is dan belangrijk. Ik heb zo maar het idee dat hoe-heet-hij in Rotterdam, destijds beoogd voorzitter, daar heel andere ideeën over heeft dan pakweg Abu Zeyd (als die daar überhaupt ideeën over heeft, dat weet ik niet). Zulke dingen moeten toch eerst opgeklaard worden? En als de AEL nou ja MDP opkomt voor Arabische niet-moslims, zouden die dan blij zijn met invoering van de shari`a?

Denk trouwens dat het geen urgent punt is binnen de AEL/MDP, maar goed.

misschien dat daarom die hoe-heet-hij in Rotterdam geen voorzitter is geworden ?

ZbaqZbaq
10-10-04, 17:08
Geplaatst door mark61
Hij is niet voor alle moslims, hij is voor Arabische moslims, vertel je me net hierboven. De tent heet ook AEL, en vooralsnog kan ik nergens vinden in hoeverre de MDP daarvan verschilt. Niet online dan toch.


Das niet waar.

AEL is voor iedereen die zich kan vinden in de standpunten van AEL.

Dus een Turk die ook het belang inziet van een sterke identiteit en het behartigen van belangen voor Moslims is meer dan welkom bij AEL.

ZbaqZbaq
10-10-04, 17:10
Geplaatst door mark61
GaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaP

Geen Turk etc. mot iets waar Arabisch voor staat. Je kan niet tegelijk voor Arabieren en voor moslims (en nu blijkbaar ook Arabische christenen) in general zijn. Believe you me. Vraag het eens aan een Turksachtige kennis, als je die hebt. Koerd of Irani is ook goed.

Mijn ervaringen staan hier lijnrecht tegenover. Turkish pride en Arab Pride gaan perfect samen onder de vlag Muslim Pride.

mark61
10-10-04, 17:12
Geplaatst door ZbaqZbaq
Mijn ervaringen staan hier lijnrecht tegenover. Turkish pride en Arab Pride gaan perfect samen onder de vlag Muslim Pride.

Zolang er een gemeenschappelijke 'tegenstander' is wel. Maar anders waag ik het te betwijfelen. Hoeveel Turkse leden heeft het AEL of de MDP? Zoals ik Turken ken is Turks nationalisme anti-Arabisch.

ZbaqZbaq
10-10-04, 17:14
Geplaatst door mark61
En als de AEL nou ja MDP opkomt voor Arabische niet-moslims, zouden die dan blij zijn met invoering van de shari`a?


MDP is een politieke partij die de belangen van de gehele nederlandse gemeenschap aangaat. MDP richt zich niet op mensen met een bepaalde afkomst of religie. Iedereen die zich kan vinden in de ideologie is er welkom. MDP komt dus niet expliciet op voor een bepaalde etnische of religieuze groep.

ZbaqZbaq
10-10-04, 17:17
Geplaatst door mark61
Zolang er een gemeenschappelijke 'tegenstander' is wel. Maar anders waag ik het te betwijfelen. Hoeveel Turkse leden heeft het AEL of de MDP? Zoals ik Turken ken is Turks nationalisme anti-Arabisch.

Niet lang geleden hebben AEL en Milli Gurus een debat gehad over onderandere een MDP......

En meer Turken dan alleen Milli Gurus zijn geintereseerd in een MDP.

ZbaqZbaq
10-10-04, 17:20
Geplaatst door Seif
Ik vind vrijspraak bij gebrek aan bewijs toch nog ff iets anders.

Het was vrijspraak omdat de rechter "het niet bewezen" achte. Das heel wat anders dan dat de rechter vervolging staakt om dat er gebrek aan bewijs is.

mark61
10-10-04, 17:31
Geplaatst door ZbaqZbaq
Ik denk dat een hoop Turken die lid zijn van AEL of samen werken met AEL hier een andere mening over hebben....Arabieren hier in NL zouden daar veel van kunnen leren.

Hé hallo, ik heb het er helemaal niet over of je Arabische identiteit profileren eng of fout is. Helemaal niet. Ik zou niemand zijn trots op volk en cultuur willen ontzeggen.

Ik beweer alleen dat het strijdig is met de umma-gedachte. Das misschien voer voor theologen, maar die vinden dat dacht ik meestal. Arabische theologen dan, Turkse zien soms wel wat in de 'Türk-Islam sentezi'.

Het nationalisme van de één is strijdig met dat van de ander. Dat dat in de NL praktijk geen probleem is, is prima, maar erg opmerkelijk.

mark61
10-10-04, 17:33
Geplaatst door ZbaqZbaq
Niet lang geleden hebben AEL en Milli Gurus een debat gehad over onderandere een MDP......

En meer Turken dan alleen Milli Gurus zijn geintereseerd in een MDP.

Milli Görüs (Nationale Visie) mag dan zijn naam wel eens aanpassen. De AEL ook. Er heerst blijkbaar grote verwarring over wat nationalisme betekent. Als het niet bedoeld is om de eigen groep te promoten en alle anderen uit te sluiten, is het geen nationalisme meer.

mark61
10-10-04, 17:36
Geplaatst door ZbaqZbaq
misschien dat daarom die hoe-heet-hij in Rotterdam geen voorzitter is geworden ?

Ja sorry, weet even zijn naam niet meer. Anyway, bedankt, dan weet ik dat ook weer.

ZbaqZbaq
10-10-04, 17:39
Geplaatst door mark61
Milli Görüs (Nationale Visie) mag dan zijn naam wel eens aanpassen. De AEL ook. Er heerst blijkbaar grote verwarring over wat nationalisme betekent. Als het niet bedoeld is om de eigen groep te promoten en alle anderen uit te sluiten, is het geen nationalisme meer.

dat ligt dan aan jou definitie van nationalisme.


hier een stukje MDP tekst....

"O mensen, Wij hebben jullie geschapen uit een man en vrouw en Wij hebben jullie tot volkeren en stammen gemaakt opdat jullie elkaar zouden kennen. De voortreffelijkste onder jullie is bij God de godvrezendste. God is wetend en welingelicht".(49:13)
In deze aya wordt het bestaan van stammen en volkeren als een natuurlijk en goed verschijnsel beschreven. De uitdaging ligt erin elkaar te leren kennen doorheen deze verschillen. Een stam begrijpen wij als een groep bloedverwanten. Een volk (natie) is een groep mensen die door gemeenschappelijke banden van taal, godsdienst, cultuur en gedeelde geschiedenis zich met elkaar verbonden voelt en als zodanig herkenbaar zijn.
Allah (swt) heeft ons niet alleen als moslims geschapen, maar ook als man of vrouw en als deel van een bepaalde stam of volk. Hieruit blijkt dat identiteit een veelzijdige zaak is: mensen hebben geen monolithische identiteit, maar een meervoudige identiteit (geslacht, etnische afkomst, nationaliteit, religie…). Deze identiteiten zijn niet tegenstrijdig, maar complementair. Dit is een belangrijk uitgangspunt van de MDP.
Uit deze vers blijkt ook dat de mensen eenzelfde oorsprong hebben en dus broeders van elkaar zijn. Alle mensen zijn immers gelijk in het aanzicht van Allah (swt). Uiteindelijk horen alle moslims bij elkaar in één gemeenschap: de Ummah. Superioriteitsgevoelens worden afgewezen. Allah (swt) is de enige oordeler over de morele en persoonlijke integriteit van mensen. Hoewel verschillen als positief worden gewaardeerd, zijn stammenstrijden - waarvan er vandaag nog voorbeelden te vinden zijn - een schandelijke zaak. De Islam wijst tribalisme (assabia) dan ook met kracht af. Tevens worden raciale superioriteitsgevoelens en racisme in
duidelijke bewoordingen afgekeurd. De Islam wijst als godsdienst van vrede agressie van volkeren tegen elkaar af. Wij moeten positief en respectvol met elkaar omgaan, "elkaar leren kennen". Een dergelijke ontmoeting kan alleen een vruchtbaar zijn als de volkeren een zelfbewustzijn en positief zelfbeeld hebben.

ZbaqZbaq
10-10-04, 17:42
Geplaatst door mark61
Hé hallo, ik heb het er helemaal niet over of je Arabische identiteit profileren eng of fout is. Helemaal niet. Ik zou niemand zijn trots op volk en cultuur willen ontzeggen.

Ik beweer alleen dat het strijdig is met de umma-gedachte. Das misschien voer voor theologen, maar die vinden dat dacht ik meestal. Arabische theologen dan, Turkse zien soms wel wat in de 'Türk-Islam sentezi'.

Het nationalisme van de één is strijdig met dat van de ander. Dat dat in de NL praktijk geen probleem is, is prima, maar erg opmerkelijk.

de umma-gedachte zou juist tegenstrijdig zijn met de islam als het zou betekenen dat je zou moeten assimileren en opgaan in 1 nieuwe identiteit.

De Umma is een gemeenschap van gemeenschappen.

mark61
10-10-04, 17:59
Geplaatst door ZbaqZbaq
dat ligt dan aan jou definitie van nationalisme.

Dat is de opvatting van generaties nationalisten, en zoals ik dan ook geleerd heb.

Dat stukje tekst ken ik. Maar nationalisme bestond toen nog niet. Maar laat maar, want een discussie over de betekenis van een woord heeft geen zin. Ik ga de site verder lezen.

Julien
10-10-04, 18:52
Geplaatst door Mill
Zoek de verschillen.

precies!

Abu Jahjah beledigt nu de miljard katholieken op aarde..terwijl hij wel zit te klagen (terecht) dat 1 miljard moslims beledigd worden..

hij had eerst tot 10 moeten tellen voordat hij deze brief zou hebben geschreven!

Mill
10-10-04, 19:34
Geplaatst door deleted user
Het trots zijn op je afkomst, en dat als bindmiddel en als uitsluitingsmiddel is iets van alle tijden. Mee eens of niet?

Is het niet beter (en minder incoherent) om alleen trots te zijn op dingen waar je als persoon invloed op hebt en kan hebben? Eigen verdiensten en prestaties bijvoorbeeld. Trots zijn omdat je in een categorie mensen wordt ingedeeld waaraan - al dan niet terecht - goede eigenschappen en daden worden toegedicht, in heden of glorieus verleden, vind ik altijd een beetje makkelijk verdiende trots. Nationalisten zijn eigenlijk morele free-riders.

freya
10-10-04, 19:42
Geplaatst door Mill
Is het niet beter (en minder incoherent) om alleen trots te zijn op dingen waar je als persoon invloed op hebt en kan hebben? Eigen verdiensten en prestaties bijvoorbeeld. Trots zijn omdat je in een categorie mensen wordt ingedeeld waaraan - al dan niet terecht - goede eigenschappen en daden worden toegedicht, in heden of glorieus verleden, vind ik altijd een beetje makkelijk verdiende trots. Nationalisten zijn eigenlijk morele free-riders.

Zeg eens heel eerlijk Mill, ben jij er niet soms, stiekem, een beetje trots op dat je Nederlander bent? Of Europeaan?

Julien
10-10-04, 20:07
Geplaatst door deleted user
Het beste is, als je trots kunt onderdrukken.

Nationalisme is een ideologie welke ik niet naast al-Islaam wens te plaatsen. Geen 1 ideologie eigenlijk.

Alle -ismes zijn gevaarlijk. http://www.maroc.nl/nieuws/forums/images/smilies/coolgleamA.gif

ben ik in principe wel mee eens. maar vaderlanfsliefde is helemaal niet verkeerd natuurlijk..wat dat betreft mogen nederlanders wel wat leren van fransen, turken, amerikanen, grieken etc.

mark61
10-10-04, 20:11
Geplaatst door deleted user
Het trots zijn op je afkomst, en dat als bindmiddel en als uitsluitingsmiddel is iets van alle tijden. Mee eens of niet?

Als bindmiddel wel, als uitsluitingsmiddel niet. Met nationalisme heeft eea niets te maken.

mark61
10-10-04, 20:14
Geplaatst door deleted user
Het beste is, als je trots kunt onderdrukken.

Nationalisme is een ideologie welke ik niet naast al-Islaam wens te plaatsen. Geen 1 ideologie eigenlijk.

Alle -ismes zijn gevaarlijk. http://www.maroc.nl/nieuws/forums/images/smilies/coolgleamA.gif

"De Arabische Natie is tot stand gekomen door de Islam."

Vertel het de AEL.

mark61
10-10-04, 20:15
Geplaatst door Julien
ben ik in principe wel mee eens. maar vaderlanfsliefde is helemaal niet verkeerd natuurlijk..wat dat betreft mogen nederlanders wel wat leren van fransen, turken, amerikanen, grieken etc.

Wat precies?

Mill
10-10-04, 20:27
Geplaatst door freya
Zeg eens heel eerlijk Mill, ben jij er niet soms, stiekem, een beetje trots op dat je Nederlander bent? Of Europeaan?

Jawel, en dat beschouw ik als zwakke momenten.

Julien
10-10-04, 20:29
Geplaatst door mark61
Wat precies?

meer trots te zijn op je land.. nationalisme/ chauvinisme is niet persé verkeerd, als het maar geen superieuriteitsgevoel wordt.

mark61
10-10-04, 20:35
Geplaatst door Mill
Jawel, en dat beschouw ik als zwakke momenten.

Yo!

mark61
10-10-04, 20:35
Geplaatst door Julien
meer trots te zijn op je land..

Ja en dan? Wat is daar zo heilzaam aan?

Julien
10-10-04, 20:39
Geplaatst door mark61
Ja en dan? Wat is daar zo heilzaam aan?

het is goed voor het saamhorigheidsgevoel en goed voor jezelf.

mark61
10-10-04, 20:47
Geplaatst door Julien
het is goed voor het saamhorigheidsgevoel en goed voor jezelf.

Ik heb al zat saamhorigheidsgevoel met mijn medeburgers, dank u. Daar hoef ik me geen Nederlander voor te voelen. Wat er voor mij goed aan is om me verwant te voelen aan dronken voetbalsupporters of Hitlergroetbrengende Friezen, beats me. Voor mijn part sturen ze ze naar Groenland, of nee, Frankrijk.

Siah
11-10-04, 00:14
Geplaatst door Julien
meer trots te zijn op je land.. nationalisme/ chauvinisme is niet persé verkeerd, als het maar geen superieuriteitsgevoel wordt.

:loens: