PDA

Bekijk Volledige Versie : ongelofelijk, hoe diep kan je zinken!



freya
07-10-04, 14:53
krijg net dit mailtje uit zeer betrouwbare bron:


Gisteren hebben M en T bij het 2e kamergebouw op het Plein een minipicket gehouden n.a.v. de nieuwe oorlogsmisdaden van Sharon in Gaza. De reacties van het publiek waren oha positief.
Eén reactie was opmerkelijk: een Haagse mevrouw (naam en telefoonnummer bekend) verklaarde dat haar de ogen waren opengegaan nadat ze op de 23e februari jl. de Israelische vrouw die bij de uitgebrande bus in tranen had verklaard de moeder te zijn van een meisje dat in diezelfde bus was omgekomen `s-avonds in een restaurant had gezien temidden van een vrolijk gezelschap.
Ze had haar toen ze wegging aangesproken en haar verbijstering geuit over haar uitgelaten stemming. De vrouw bleek helemaal niet de moeder te zijn van het omgekomen meisje. Zij verklaarde te hebben geacteerd !

Hier heb ik even geen woorden voor

plexus
07-10-04, 15:16
Ron's (niet onze Ron maar die andere)macht kent geen grenzen..

freya
07-10-04, 15:19
Geplaatst door plexus
Ron's (niet onze Ron maar die andere)macht kent geen grenzen..

Zijn geldbronnen bedoel je :moe:

plexus
07-10-04, 15:21
Geplaatst door freya
Zijn geldbronnen bedoel je :moe:

die ja... ik ben ook moe

Zwarte Schaap
07-10-04, 15:31
Geplaatst door Vernon
... om dergelijke berichten zonder enig bewijs op een forum te plaatsen.

''....Eén reactie was opmerkelijk: een Haagse mevrouw (naam en telefoonnummer bekend)...''

freya
07-10-04, 15:36
Geplaatst door Vernon
... om dergelijke berichten zonder enig bewijs op een forum te plaatsen.

Tis wat he GJ :duizelig:

Gelukkig kan jij je nog aan zoiets vastklampen en hoef je niet aan je overtuigingen te gaan twijfelen, ben je daar niet blij om?



Ik bescherm de privacy van wat mensen als je het niet erg vind :moe:
En zoals ZS al opmerkte naam en telnr bekend

Tomas
07-10-04, 15:37
Geplaatst door freya

krijg net dit mailtje uit zeer betrouwbare bron:

Vind je dit zelf niet een beetje een raar verhaal? Hoe weet die vrouw dat het dezelfde vrouw is als ze op tv zag? Waar was dat?

freya
07-10-04, 15:43
Geplaatst door Tomas
Vind je dit zelf niet een beetje een raar verhaal? Hoe weet die vrouw dat het dezelfde vrouw is als ze op tv zag? Waar was dat?

Ze herkende haar en heeft haar aangesproken. dat kan je zelf ook lezen.

Het was bij de demonstratie voor het vredespaleis in februari en in een restaurant elders in Den Haag.

Tomas
07-10-04, 15:47
Geplaatst door freya
Ze herkende haar en heeft haar aangesproken. dat kan je zelf ook lezen.

Ik stelde wel een serieuze vraag hoor. Aangezien jij beweert er meer van te weten, dacht ik. Of moet ik hieruit ophalen dat de herkenning van tv voldoende is voor jou?


Het was bij de demonstratie voor het vredespaleis in februari en in een restaurant elders in Den Haag.

Daar zag ze de "acterende" joodse vrouw?

Spoetnik
07-10-04, 15:50
Geplaatst door Tomas
Ik stelde wel een serieuze vraag hoor. Aangezien jij beweert er meer van te weten, dacht ik. Of moet ik hieruit ophalen dat de herkenning van tv voldoende is voor jou?

Daar zag ze de "acterende" joodse vrouw?

Jij kan zo goed dom spelen :duim:

Tomas
07-10-04, 15:51
Geplaatst door Spoetnik
Jij kan zo goed dom spelen :duim:

Ik neem aan dat je bedoelt dat iedere vraag over dit stukje hypocriet is?

Spoetnik
07-10-04, 15:53
Geplaatst door Tomas
Ik neem aan dat je bedoelt dat iedere vraag over dit stukje hypocriet is?

Welnee joh, maar je stelt domme vragen, terwijl je best snapt wat er bedoeld wordt. Dat bedoel ik met "dom spelen".

Tomas
07-10-04, 15:54
Geplaatst door Spoetnik
Welnee joh, maar je stelt domme vragen, terwijl je best snapt wat er bedoeld wordt. Dat bedoel ik met "dom spelen".

Wat is er dom aan mijn vragen? Ik begrijp heus wel wat er bedoelt wordt met het stukje. Ik stel vragen over de betrouwbaarheid. Daar heb jij moeite mee?

freya
07-10-04, 15:56
Geplaatst door Tomas
Ik stelde wel een serieuze vraag hoor. Aangezien jij beweert er meer van te weten, dacht ik. Of moet ik hieruit ophalen dat de herkenning van tv voldoende is voor jou?



Nee ze heeft haar herkend en AANGESPROKEN en toen heeft de vrouw in kwestie TOEGEGEVEN dat zij een zeilige moeder had GESPEELD.

freya
07-10-04, 15:57
Geplaatst door nard
Als de preceize coordinaten niet bekend waren geweest, dan had ik nog direct geraden dat t een Jodin was.

Kan niet anders.

:confused:

nard
07-10-04, 15:58
Geplaatst door freya
:confused:

Wat verbaast je?

Tomas
07-10-04, 15:59
Geplaatst door freya
Nee ze heeft haar herkend en AANGESPROKEN en toen heeft de vrouw in kwestie TOEGEGEVEN dat zij een zeilige moeder had GESPEELD.

Nee, ze heeft gezegd in een melige bui: "Ik ben helemaal de moeder niet in die bus." gevold door: "Dat heb ik geacteerd".

Dat kan iedereen gezegd hebben. Zeker iemand die in een melige bui is. Ik zie daar geen enkel bewijs in.

Maar hoe zit dat nou met restaurant? Was dat het restaurant waar ze die vrouw zag in Den haag?

freya
07-10-04, 16:00
Geplaatst door nard
Wat verbaast je?

Als jij bedoelt, wat ik denk dat je bedoelt, dan is dat pas een echte anti semitische opmerking.

Spoetnik
07-10-04, 16:00
Geplaatst door Tomas
Wat is er dom aan mijn vragen? Ik begrijp heus wel wat er bedoelt wordt met het stukje. Ik stel vragen over de betrouwbaarheid. Daar heb jij moeite mee?

Volgens het stukje zag ze de vrouw in een restaurant en werd daar door deze vrouw verteld dat ze acteerde tijdens de demonstratie. Dat bedoel ik met dom.. iedereen begrijpt dat perfect uit het stukje, alleen jij vindt het nodig domme vragen te stellen.

Een betere vraag zou kunnen zijn, waarom vertelde deze vrouw dat ze acteerde..

nard
07-10-04, 16:01
Geplaatst door freya
Als jij bedoelt, wat ik denk dat je bedoelt, dan is dat pas een echte anti semitische opmerking.

En zoals wij elkaar digitaal een beetje kennen; verwacht je dat soort opmerkingen van me?

freya
07-10-04, 16:01
Geplaatst door Tomas
Nee, ze heeft gezegd in een melige bui: "Ik ben helemaal de moeder niet in die bus." gevold door: "Dat heb ik geacteerd".

Dat kan iedereen gezegd hebben. Zeker iemand die in een melige bui is. Ik zie daar geen enkel bewijs in.

Maar hoe zit dat nou met restaurant? Was dat het restaurant waar ze die vrouw zag in Den haag?

Wat wil je nou Tomas?

Aantonen dat dit verhaal niet waar kan zijn?

Waar komt die behoefte vandaan?

freya
07-10-04, 16:02
Geplaatst door nard
En zoals wij elkaar digitaal een beetje kennen; verwacht je dat soort opmerkingen van me?

vandaar de :confused:


Wat bedoelde je dan?

Tomas
07-10-04, 16:03
Geplaatst door Spoetnik
Volgens het stukje zag ze de vrouw in een restaurant en werd daar door deze vrouw verteld dat ze acteerde tijdens de demonstratie. Dat bedoel ik met dom.. iedereen begrijpt dat perfect uit het stukje, alleen jij vindt het nodig domme vragen te stellen.

Je zit er zo erg mee dat ik vragen stel dat je van de weersomstuit volstrekt onbegrijpelijk begint te schrijven?


Een betere vraag zou kunnen zijn, waarom vertelde deze vrouw dat ze acteerde..

Stel die dan. Freya? Waarom heeft de vrouw dat gezegd?

Spoetnik
07-10-04, 16:04
Geplaatst door Tomas
Je zit er zo erg mee dat ik vragen stel dat je van de weersomstuit volstrekt onbegrijpelijk begint te schrijven?


Sja dat bedoel ik nou.. je acteert alsof je dom bent, maar dat is puur acteerwerk.

Tomas
07-10-04, 16:04
Geplaatst door freya
Wat wil je nou Tomas?

Aantonen dat dit verhaal niet waar kan zijn?

Waar komt die behoefte vandaan?

Ik probeer te achterhalen hoe waarschijnlijk het verhaal is. Dus dat het echt zo is dat zaken in scene worden gezet. Maar ik begrijp al dat dit niet erg gewaardeerd wordt. Duidelijk.

Tomas
07-10-04, 16:06
Geplaatst door Spoetnik
Sja dat bedoel ik nou.. je acteert alsof je dom bent, maar dat is puur acteerwerk.

Ja, ja.. Maar was dat restaurant nu in Den Haag of niet?

Spoetnik
07-10-04, 16:06
Geplaatst door Mark
Ik denk dat het een linkse actievoerder is die expres geacteerd heeft en vervolgens dit expres heeft bekend om de joodse gemeenschap in een kwaad daglicht te zetten. Wat laag he?

Maar dan zou ze het wel aan de media hebben verteld toch? Dit is gewoon aan een bezoekster van een restaurant. Blijft natuurlijk overeind staan dat het een merkwaardig bekentenis is.

nard
07-10-04, 16:06
Geplaatst door freya
vandaar de :confused:


Wat bedoelde je dan?

Ik bedoelde me af te vragen wat interessant is aan (ff tellen....) 4e-hands informatie, waarbij de bron op moment a (vrouw; huilend) ook nog eens bijzonder gemakkelijk kan verschillen van de bron op moment b (diezelfde vrouw; jolig).

Dat vroeg ik me af, eigenlijk...

Spoetnik
07-10-04, 16:08
Geplaatst door Tomas
Ja, ja.. Maar was dat restaurant nu in Den Haag of niet?

Hoe moet ik dat weten?

Mij interesseert mij dit soort geruchten uberhaupt niet. Dat Israel een gewetenloze propaganda oorlog voert was me hiervoor ook al duidelijk.

vlegeltje
07-10-04, 16:08
Geplaatst door Spoetnik
Blijft natuurlijk overeind staan dat het een merkwaardig bekentenis is.

Dus terecht dat Tomas daar een vraagteken bij plaatst.

Spoetnik
07-10-04, 16:09
Geplaatst door vlegeltje
Dus terecht dat Tomas daar een vraagteken bij plaatst.

Maar Tomas stelt domme vragen..

Tomas
07-10-04, 16:10
Geplaatst door Spoetnik
Hoe moet ik dat weten?


Dat was mijn vraag aan Freya die jij zo dom vond.



Mij interesseert mij dit soort geruchten uberhaupt niet. Dat Israel een gewetenloze propaganda oorlog voert was me hiervoor ook al duidelijk.

Dat kan best. Ik ben echter geinteresseerd in feiten om mijn opinie bij te stellen. Als mijn vragen dan niet gewaardeerd worden...

mark61
07-10-04, 16:10
Geplaatst door Spoetnik
Jij kan zo goed dom spelen :duim:

Wat bedoel je nou? Ik vind het ook een vaag verhaal. Dus die Haagse vrouw was eerst persoonlijk aanwezig bij die demo en had die woorden uit de Israelische mond opgetekend? Of is dat opgenomen voor tv of radio? Kunnen we die Israelische dame achterhalen? Op tv-archief dan wel in real life?

Ik wil best verontwaardigd zijn maar dan wil ik eerst even precies weten hoe het zit. Net als bij opgehangen 16-jarige verkrachte Iraansen alsmede Françaises die belaagd worden in de metro. Het zou je sieren in alle gevallen dezelfde terughoudendheid te betrachten. Zegt opa.

freya
07-10-04, 16:13
Wat willen jullie nou?

Dat ik hier een telefoonnummer ga neerzetten waar jullie het allemaal kunnen vragen?

Vergeet het maar!

Mark
07-10-04, 16:14
Geplaatst door Spoetnik
Maar dan zou ze het wel aan de media hebben verteld toch? Dit is gewoon aan een bezoekster van een restaurant. Blijft natuurlijk overeind staan dat het een merkwaardig bekentenis is.

Tenzij die mede bezoekster/actievoerdster in het complot zit :)

Tomas
07-10-04, 16:14
Geplaatst door freya
Wat willen jullie nou?

Dat ik hier een telefoonnummer ga neerzetten waar jullie het allemaal kunnen vragen?

Vergeet het maar!

Hoe zit het dan met dat restaurant, freya? Zag ze de joodse vrouw nou in Den Haag in een restaurant of niet?

vlegeltje
07-10-04, 16:15
Geplaatst door Spoetnik
Dat Israel een gewetenloze propaganda oorlog voert was me hiervoor ook al duidelijk.

En de palestijnen voeren ook een propaganda oorlog.

Dat de Israelische bezettingspolitiek ethisch op geen enkele manier te verantwoorden is, daar is elk weldenkend mens het wel mee eens.

Maar dan hoef ik nog niet aan die propaganda shit mee te doen.

freya
07-10-04, 16:15
Geplaatst door mark61
Wat bedoel je nou? Ik vind het ook een vaag verhaal. Dus die Haagse vrouw was eerst persoonlijk aanwezig bij die demo en had die woorden uit de Israelische mond opgetekend? Of is dat opgenomen voor tv of radio? Kunnen we die Israelische dame achterhalen? Op tv-archief dan wel in real life?

Ik wil best verontwaardigd zijn maar dan wil ik eerst even precies weten hoe het zit. Net als bij opgehangen 16-jarige verkrachte Iraansen alsmede Françaises die belaagd worden in de metro. Het zou je sieren in alle gevallen dezelfde terughoudendheid te betrachten. Zegt opa.

tja het is heel verse informatie op dit moment alleen in activistenkring bekend. Mss springt er een serieuse journalist op die het uitzoekt, dat is toch echt niet mijn verantwoordelijkheid.
Ik heb alleen spontaan een verhaal dat mijn shockeerde hier neergezet.

Spoetnik
07-10-04, 16:15
Geplaatst door mark61
Wat bedoel je nou? Ik vind het ook een vaag verhaal. Dus die Haagse vrouw was eerst persoonlijk aanwezig bij die demo en had die woorden uit de Israelische mond opgetekend? Of is dat opgenomen voor tv of radio? Kunnen we die Israelische dame achterhalen? Op tv-archief dan wel in real life?

Ik wil best verontwaardigd zijn maar dan wil ik eerst even precies weten hoe het zit. Net als bij opgehangen 16-jarige verkrachte Iraansen alsmede Françaises die belaagd worden in de metro. Het zou je sieren in alle gevallen dezelfde terughoudendheid te betrachten. Zegt opa.

Ik herhaal nog even de vraag van Tomas





Het was bij de demonstratie voor het vredespaleis in februari en in een restaurant elders in Den Haag.


Daar zag ze de "acterende" joodse vrouw?


Ik vind dit dus een domme vraag..

freya
07-10-04, 16:16
Geplaatst door Tomas
Hoe zit het dan met dat restaurant, freya? Zag ze de joodse vrouw nou in Den Haag in een restaurant of niet?

Ja diezelfde avond in Den Haag heb ik begrepen.

mark61
07-10-04, 16:17
Geplaatst door freya
Wat willen jullie nou?
Dat ik hier een telefoonnummer ga neerzetten waar jullie het allemaal kunnen vragen?
Vergeet het maar!

Nou ja, dan heb je dus geen bron. Een bron van wie naam en telnr bekend is maar die geheim moet blijven is geen bron. Das geen Nederlands, maar je begrijpt me wel. Dan nog is het hearsay van hearsay van hearsay. Een rechtbank zou er hopelijk gehakt van maken.

De zwakste opmerking in het verhaal vind ik nog wel dat deze 'getuige' pas 'de ogen waren opengegaan' toen ze vermeend getuige was van een propagandastunt waarbij de stunter ook nog zo stom is om dat aan een wildvreemde op te biechten. Was ze zo bezopen? En 'getuige' was het tot dat moment nooit opgevallen dat Israel volkomen fout zit? Begrijp je wat ik bedoel? Met zulke vriendinnen van de Palestijnse zaak hebben we geen CIDI nodig.

Als getuige de ogen zijn opengegaan moet ze de krant bellen.

Spoetnik
07-10-04, 16:19
Geplaatst door vlegeltje
En de palestijnen voeren ook een propaganda oorlog.

Maakt dat de gewetenloze propaganda van Israel dan goed? Van de week heeft Israel nog VN medewerkers omgelegd omdat ze een stretcher aan het vervoeren waren, en meteen komen ze met het sprookje dat er een Qassam raket werd vervoerd... Dat noem ik dus gewetenloos.


Dat de Israelische bezettingspolitiek ethisch op geen enkele manier te verantwoorden is, daar is elk weldenkend mens het wel mee eens.

Maar dan hoef ik nog niet aan die propaganda shit mee te doen.

Vroeg ik daar dan om? :confused:

Spoetnik
07-10-04, 16:22
Geplaatst door mark61
Nou ja, dan heb je dus geen bron. Een bron van wie naam en telnr bekend is maar die geheim moet blijven is geen bron. Das geen Nederlands, maar je begrijpt me wel. Dan nog is het hearsay van hearsay van hearsay. Een rechtbank zou er hopelijk gehakt van maken.


Stapt er iemand naar de rechter? Dit is nieuwe informatie.

mark61
07-10-04, 16:22
Geplaatst door Mark
Tenzij die mede bezoekster/actievoerdster in het complot zit :)

Je bent weer ouderwets leuk. Grappig met een geestverruimend doordenkertje. Krijgen we ook nog een Iranverslag?

Spoetnik
07-10-04, 16:24
Geplaatst door Mark
Tenzij die mede bezoekster/actievoerdster in het complot zit :)

Dan schieten ze nog niet erg op met hun complot.. 23 Februari ... 7 Oktober.

freya
07-10-04, 16:24
Geplaatst door mark61


De zwakste opmerking in het verhaal vind ik nog wel dat deze 'getuige' pas 'de schellen van de ogen waren gevallen' toen ze vermeend getuige was van een propagandastunt waarbij de stunter ook nog zo stom is om dat aan een wildvreemde op te biechten. Was ze zo bezopen? En 'getuige' was het tot dat moment nooit opgevallen dat Israel volkomen fout zit? Begrijp je wat ik bedoel?

Dat schellen van de ogen is een uitdrukking die ik in dit verband wel vaker heb gehoord.
Tijd geleden nog bij een bijeenkomst van EAJG, toen gebruikte de dame die naast me zat precies dezelfde uitdrukking. Bij haar gebeurde het toen ze als overtuigd zioniste een bezoekje bracht aan de bezette gebieden.

Het valt de meeste mensen in Nederland niet op dat Israel volkomen fout zit, dat jou dat niet opvalt!

mark61
07-10-04, 16:25
Geplaatst door Spoetnik
Ik herhaal nog even de vraag van Tomas

Daar zag ze de "acterende" joodse vrouw?

Ik vind dit dus een domme vraag..

Ik niet, want uit die mail blijkt absoluut niet hoe 'getuige' op de hoogte was van de uitspraken van ehm vermeend freelance Mossadagente bij het Vredespaleis.

Spoetnik
07-10-04, 16:27
Geplaatst door mark61
Ik niet, want uit die mail blijkt absoluut niet hoe 'getuige' op de hoogte was van de uitspraken van ehm vermeend freelance Mossadagente bij het Vredespaleis.

Kom zeg:

Ze had haar toen ze wegging aangesproken en haar verbijstering geuit over haar uitgelaten stemming. De vrouw bleek helemaal niet de moeder te zijn van het omgekomen meisje. Zij verklaarde te hebben geacteerd !

Getuige heeft het naar verluid uit de mond van de "freelance mossadagente" gehoord.

Tomas
07-10-04, 16:28
Geplaatst door freya
Ja diezelfde avond in Den Haag heb ik begrepen.

Volgens mij begrijp ik het nog altijd niet. De bomaanslag vond in Israel plaats, over die acterende vrouw heb ik het.

mark61
07-10-04, 16:29
Geplaatst door freya
tja het is heel verse informatie op dit moment alleen in activistenkring bekend. ...

Vers? Dit is 7 maanden oud. Het zou hot nieuws zijn en belangrijk om de publieke opinie te informeren dan wel aan het denken te zetten.

Daarom is het dus zo gevaarlijk om vanuit oprechte betrokkenheid ende verontwaardiging in het wilde weg 'nieuws' te brengen dan wel klakkeloos voor waar aan te nemen. Dat richt een schade aan die nooit meer goed te maken is. In dit geval vinden 'wij' dat dan misschien niet erg; als het in het nadeel is van pakweg moslims daarentegen weer wel. Een oprecht mens meet niet met twee maten. Das niet persoonlijk voor jou.

Spoetnik
07-10-04, 16:29
Geplaatst door Tomas
Volgens mij begrijp ik het nog altijd niet. De bomaanslag vond in Israel plaats, over die acterende vrouw heb ik het.

Dit is dom spelen.. doet Tomas wel vaker hoor.

Spoetnik
07-10-04, 16:31
Geplaatst door mark61
Vers? Dit is 7 maanden oud. Het zou hot nieuws zijn en belangrijk om de publieke opinie te informeren dan wel aan het denken te zetten.


Dan heb je weer niet goed gelezen want in het stukje staat dat de getuige pas afgelopen week tijdens een picnic:confused:actie gesproken heeft met de activisten over het "toneelstukje".