PDA

Bekijk Volledige Versie : Meer dan 8000 Amerikaanse soldaten gesneuveld in Irak?



azeus
07-10-04, 19:51
Ik weet niet hoe waar dit is, maar de volgende (arabische) website claimt dat er veel meer soldaten zijn gestorven dan word toegegeven.

http://www.almokhtsar.com/html/

Ik vraag me af hoeveel hiervan waar is.....

Joesoef
07-10-04, 20:12
Wat geven de officiele Amerikaanse cijfers eigenlijk aan?

Spoetnik
07-10-04, 20:16
Geplaatst door Joesoef
Wat geven de officiele Amerikaanse cijfers eigenlijk aan?

1067 volgens http://icasualties.org/oif/ en dan nog eens 7000 gewonden.

Maar er zijn ook nog eens 30,000 greencard soldaten, die worden mogelijk niet geteld omdat ze geen Amerkaanse staatsburgers zijn. Bovendien zijn er ook nog veel huursoldaten gedood n Iraq, het iraakse verzet rekent deze mogelijk onder Amerkaanse soldaten.

Max Stirner
07-10-04, 20:18
Geplaatst door Joesoef
Wat geven de officiele Amerikaanse cijfers eigenlijk aan?

Ruim 1.000 Amerikaanse doden.

Ik geloof eerlijk gezegd weinig van het bericht op die website, ik denk niet dat de regering-Bush 7.000 doden onder het vloerkleed kan vegen.

Misschien rekent die site wel de gedode Iraakse `NSB'ers` :moe: mee....ik kan het niet helemaal lezen. :p

Max Stirner
07-10-04, 20:22
.....

Joesoef
07-10-04, 20:23
Er kan dus lekker met de cijfers worden gemanipuleerd. Echt Amerikaans.

Max Stirner
07-10-04, 20:26
Geplaatst door Spoetnik
1067 volgens http://icasualties.org/oif/ en dan nog eens 7000 gewonden.

Maar er zijn ook nog eens 30,000 greencard soldaten, die worden mogelijk niet geteld omdat ze geen Amerkaanse staatsburgers zijn. Bovendien zijn er ook nog veel huursoldaten gedood n Iraq, het iraakse verzet rekent deze mogelijk onder Amerkaanse soldaten.


Misschien is 'dood' en 'gewond' in het Arabisch wel hetzelfde woord? :boer: Dan kom je namelijk wel op een getal van 8.000.

DEMOcraat
07-10-04, 20:46
Geplaatst door azeus
Ik weet niet hoe waar dit is, maar de volgende (arabische) website claimt dat er veel meer soldaten zijn gestorven dan word toegegeven.

http://www.almokhtsar.com/html/

Ik vraag me af hoeveel hiervan waar is.....

volgens Seymore Hersh zijn er tussen de 25.000 en 30.000 doden en gewonden.

Max Stirner
07-10-04, 20:49
Geplaatst door DEMOcraat
volgens Seymore Hersh zijn er tussen de 25.000 en 30.000 doden en gewonden.

Amerikanen? Wow......ik denk dat het Kerry-kamp wel in dit soort cijfertjes geinteresseerd zou zijn.....

Wie is Seymore Hersh?

DEMOcraat
07-10-04, 20:57
Geplaatst door Max Stirner
Amerikanen? Wow......ik denk dat het Kerry-kamp wel in dit soort cijfertjes geinteresseerd zou zijn.....

Wie is Seymore Hersh?

Seymore hersh is een heel bekende amerikaanse journalist die abu ghrib schandaal naar buiten bracht..

Max Stirner
07-10-04, 21:09
Geplaatst door DEMOcraat
Seymore hersh is een heel bekende amerikaanse journalist die abu ghrib schandaal naar buiten bracht..

OK, dank je :)

Dus het zijn niet per definitie onbetrouwbare cijfers. Wel een groot verschil met de officiele cijfers.....wateengegoochel :confused:

Spoetnik
07-10-04, 21:22
Geplaatst door Max Stirner
OK, dank je :)

Dus het zijn niet per definitie onbetrouwbare cijfers. Wel een groot verschil met de officiele cijfers.....wateengegoochel :confused:

Seymour Hersch cijfers zijn alle mensen die voortijdig zijn teruggekomen in de war on terror, dus doden, gewonden, en om andere reden teruggestuurd (zwangerschap, mentale problemen.. ) uit Iraq en Afghanistan.

DEMOcraat
07-10-04, 21:24
Geplaatst door Max Stirner
OK, dank je :)

Dus het zijn niet per definitie onbetrouwbare cijfers. Wel een groot verschil met de officiele cijfers.....wateengegoochel :confused:

het zijn betrouwbare cijfers want volgens hem kwamen die cijfers van hoge militairen en hij vertelde ook dat vs een exit plan had nl via jordanie en kuwait of via noord irak met de achterlating van alle voertuigen en tanks.

hij was vorige week zaterdag bij nova te gast..

DEMOcraat
07-10-04, 21:26
Geplaatst door Spoetnik
Seymour Hersch cijfers zijn alle mensen die voortijdig zijn teruggekomen in de war on terror, dus doden, gewonden, en om andere reden teruggestuurd (zwangerschap, mentale problemen.. ) uit Iraq en Afghanistan.

welke bronnen gebruik je spoetnick..
heb je het programma ook gezien..

Spoetnik
07-10-04, 21:42
Geplaatst door DEMOcraat
welke bronnen gebruik je spoetnick..
heb je het programma ook gezien..

ik meen dit ergens gelezen te hebben... niet dat ik het nog zou kunnen terugvinden...ik hou dailywarnews.blogspot.com altijd goed in de gaten.

En die Nova uitzending heb ik gezien ja.