PDA

Bekijk Volledige Versie : Bomaanslag in Taba, Egypte, vlakbij de Israelsche grens



Spoetnik
07-10-04, 22:25
Blast at Hilton Hotel in Taba, close to Egypt-Israel border
By Amos Harel, Yoav Stern and Revital Levy-Stein, Haaretz Correspondents, and Haartetz Service

An explosion ripped at the Hilton Hotel in the Egyptian town of Taba in the Sinai Desert on Thursday evening, close to the border with Israel, causing many injuries.

Israeli security sources said there was growing conviction that the explosion was caused by a terrorist attack, although the actual cause was not immediately clear.

The explosion, which took place in the lobby of the hotel at around 10 P.M., caused the ceiling of the lobby to collapse.

A fire then broke out at the hotel, and hotel guests on the upper floors were evacuated via the emergency exits. The western part of the hotel later caved in as well.

The Qatar-based satellite channel Al-Jazeera said that most of those wounded in the blast were Israelis.

An Israeli witness at the Hilton said that the hotel was on fire, and that dozens of bodies were lying on the floor.
(...)
http://www.haaretz.com/hasen/spages/485939.html

In Taba werden de laatste serieuze vredesonderhandelingen gevoerd, helaas had Barak destijds niet de moed om door te zetten. De locatie is mogelijk hierom gekozen.

Spoetnik
07-10-04, 22:51
Explosions Rock Two More Egyptian Border Resorts

JERUSALEM (Reuters) - Explosions rocked two resort towns in Egypt's Sinai Peninsula, shortly after a massive blast in the Hilton Hotel near Israel killed at least 23 people, Israeli radio stations reported.

The radio stations reported explosions in the Egyptian resorts of Nueiba and Ras al-Sultan dozens of kilometers (miles) to the southwest of Taba where the first explosion occurred. Thousands of Israelis have been vacationing in the Sinai Peninsula over the Jewish holiday of Sukkot.
http://www.reuters.com/newsArticle.jhtml;jsessionid=TCCX3YEQX2T2ACRBAE0CF FA?type=topNews&storyID=6445423

Spoetnik
07-10-04, 22:57
Het hotel in Taba werd inderdaad in het verleden gebruikt voor onderhandelingen tussen de Israeli en de Palestijnen. (cnn)

Pixelshade
07-10-04, 23:21
Doe niet zo achterlijk! [Rambo]

Max Stirner
08-10-04, 00:22
Geplaatst door Pixelshade
Doe niet zo achterlijk! [Rambo]

Dat zijn wijze woorden.......

Mark
08-10-04, 06:58
Geplaatst door Pixelshade
Doe niet zo achterlijk! [Rambo]

sharm el-sheik is next?

Mark
08-10-04, 09:05
Hopelijk durft niemand er meer heen, storten de prijzen in en kan ik goedkoop naar de zon deze kerst :p

nard
08-10-04, 09:25
Geplaatst door Mark
Hopelijk durft niemand er meer heen, storten de prijzen in en kan ik goedkoop naar de zon deze kerst :p

Wel uit de bus blijven he....

Mark
08-10-04, 09:27
Geplaatst door nard
Wel uit de bus blijven he....

Ik ben stoer :boogjes:

Spoetnik
08-10-04, 09:58
Geplaatst door nard
Wel uit de bus blijven he....

In Egypte blazen ze geen bussen op.

Mark
08-10-04, 10:00
Geplaatst door Spoetnik
In Egypte blazen ze geen bussen op.

Wel een idee natuurlijk :lachu:

Spoetnik
08-10-04, 10:05
Geplaatst door Mark
Wel een idee natuurlijk :lachu:

Daar zitten geen Israeli in... :moe:

Mark
08-10-04, 10:08
Geplaatst door Spoetnik
Daar zitten geen Israeli in... :moe:

Er zijn nog meer vijanden van de islam dan de israelisch :jammer:

nard
08-10-04, 11:15
Geplaatst door al zawahiri25
En dat meteen na de boodschap van sjeikh Ayman Al Zawahiri.

De arm der mujahideen reikt wereldwijd. :lole:

Ook in Nederland?

:)

akram
08-10-04, 11:19
Geplaatst door al zawahiri25
En dat meteen na de boodschap van sjeikh Ayman Al Zawahiri.

De arm der mujahideen reikt wereldwijd. :lole:

als die zgn mujahideen ballen hadden ze israel aangevallen ipv onschuldige toeristen op te blazen. voor het zelfde geld was ik daar van mijn vakantie aan het genieten en ik ben helemaal geen jood

Mark
08-10-04, 11:41
Geplaatst door al zawahiri25
tjah dan had je pech gehad makram ...zulke verderfelijke oorden horen geen moslims te komen.

Ik zag verdomd veel moslims in egypte op vakantie :boeps: Ben benieuwd hoeveel neefjes van de eigenaar van het hotel zijn opgeblazen, meestal zijn er meer obers in zo'n hotel dan gasten.

akram
08-10-04, 11:42
Geplaatst door al zawahiri25
tjah dan had je pech gehad makram ...zulke verderfelijke oorden horen geen moslims te komen.

de joden die denken net zo over die palestijnse kinderen en vrouwen

btw nederland is voor een islamiet ook een verderfelijke plek...wat doe JIJ dan hier?

nard
08-10-04, 11:53
Geplaatst door akram
btw nederland is voor een islamiet ook een verderfelijke plek...wat doe JIJ dan hier?

hoe ironisch

Tomas
08-10-04, 11:55
Geplaatst door akram
als die zgn mujahideen ballen hadden ze israel aangevallen ipv onschuldige toeristen op te blazen. voor het zelfde geld was ik daar van mijn vakantie aan het genieten en ik ben helemaal geen jood

Je bedoelt waarschijnlijk "zionist" in plaats van "jood", toch?

akram
08-10-04, 11:59
Geplaatst door Tomas
Je bedoelt waarschijnlijk "zionist" in plaats van "jood", toch?


jood/zionist...mij was verweten dat ik uitzondering maakte tussen deze 2 termen en ik zal niet meer de moeite nemen om deze 2 afscheidelijk te houden...dus 1 pot nat

Tomas
08-10-04, 12:05
Geplaatst door akram
jood/zionist...mij was verweten dat ik uitzondering maakte tussen deze 2 termen en ik zal niet meer de moeite nemen om deze 2 afscheidelijk te houden...dus 1 pot nat

Vind ik ook.

mark61
08-10-04, 12:55
Geplaatst door Mark
Ik zag verdomd veel moslims in egypte op vakantie :boeps: Ben benieuwd hoeveel neefjes van de eigenaar van het hotel zijn opgeblazen, meestal zijn er meer obers in zo'n hotel dan gasten.

Dat zal je leren zionistische honden harame versnaperingen te serveren.

Pixelshade
08-10-04, 13:15
Geplaatst door Mark
sharm el-sheik is next?

ben ik 1 keer geweest, mn oom werkt(e) er, gewoon replica van soort spaanse uitgaansstront, met overal shisha cafe's, vind het maar niks

Mark
08-10-04, 13:21
Geplaatst door Pixelshade
ben ik 1 keer geweest, mn oom werkt(e) er, gewoon replica van soort spaanse uitgaansstront, met overal shisha cafe's, vind het maar niks

Ik zat in hugharda, maar het dorpje boeit ook niet, het gaat om het lekkere weer, de zee en de excursie naar de woestijn en pyramiden :)

Julien
08-10-04, 13:27
Geplaatst door al zawahiri25
En dat meteen na de boodschap van sjeikh Ayman Al Zawahiri.

De arm der mujahideen reikt wereldwijd. :lole:

jij bent lauw hoor :moe: juich maar terwijl onschuldige toeristen worden vermoord in een land dat niks met Israel te maken heeft..

wel eens gedacht aan een psychiator?

mark61
08-10-04, 13:29
Geplaatst door Mark
Ik zat in hugharda, maar het dorpje boeit ook niet, het gaat om het lekkere weer, de zee en de excursie naar de woestijn en pyramiden :)

Het gaat daar toch om duiken?

akram
08-10-04, 13:50
27 doden en waarvan 5 israeliers
een "geslaagde actie" kan je het niet noemen
en niet vergeten de economische gevolgen die het zal hebben voor de toch al arme egyptische bevolking
Worden die Pardon? hoe noem je de Arabieren? Heb eens fatsoen. [Allure] dan nooit wakker en hun verstand eindellijk gaan gebruiken ipv van hun frustraties op zulke manieren te ventileren.

Tomas
08-10-04, 13:53
Geplaatst door akram
27 doden en waarvan 5 israeliers
een "geslaagde actie" kan je het niet noemen
en niet vergeten de economische gevolgen die het zal hebben voor de toch al arme egyptische bevolking
Worden die dan nooit wakker en hun verstand eindellijk gaan gebruiken ipv van hun frustraties op zulke manieren te ventileren.

Je kunt ook ophouden met zeuren en gewoon tevreden zijn met vijf.

Mark
08-10-04, 14:01
Geplaatst door mark61
Het gaat daar toch om duiken?

duiken doe je in de zee :)

akram
08-10-04, 14:38
Geplaatst door Tomas
Je kunt ook ophouden met zeuren en gewoon tevreden zijn met vijf.

waarom moet ik tevreden zijn met 5?
als het er nou 500 waren dan was het een ander verhaal

Pixelshade
08-10-04, 16:42
Geplaatst door Mark
Ik zat in hugharda, maar het dorpje boeit ook niet, het gaat om het lekkere weer, de zee en de excursie naar de woestijn en pyramiden :)

hurghada was ik bijna verdronken toen ik klein was, geen goede herinneringen, enigste leuke aan sharm was het racen op Quads in de woestijn

Spoetnik
08-10-04, 23:29
Het is officieel... "Al-Qaida" zit achter de aanslag...

Daar komen complotten/diepgravende analyses van...

TonH
09-10-04, 00:05
Geplaatst door Spoetnik
Het is officieel... "Al-Qaida" zit achter de aanslag...

Daar komen complotten/diepgravende analyses van...

1. De moslim brotherhood is kennelijk écht uit he?

2. Complotten daar hou ik niet van. Hou me aub op de hoogte :D