PDA

Bekijk Volledige Versie : 'Britse gijzelaar Kenneth Bigley vermoord'



Mark
08-10-04, 13:28
'Britse gijzelaar Kenneth Bigley vermoord'

Uitgegeven: 8 oktober 2004 13:58
Laatst gewijzigd: 8 oktober 2004 14:14

DUBAI - De Brit Kenneth Bigley is omgebracht door zijn gijzelnemers in Irak. Dat meldde de tv-zender Abu Dhabi Television vrijdag op basis van "welingelichte'' bronnen.

De Britse tv-zender Sky News meldde dat bronnen binnen de Britse regering de dood van Bigley hebben bevestigd.

De 62-jarige ingenieur werd op 16 september ontvoerd door de groep van de Jordaanse terrorist Musab al-Zarqawi, samen met twee Amerikanen. Vorige week liet de Arabische nieuweszender al-Jazeera beelden van Bigley zien, die ineengedoken in een kooi zat en de Britse regering smeekte om zich in te spannen om hem vrij te krijgen.

De ontvoerders willen dat alle vrouwelijke gevangenen in Irak worden vrijgelaten. Om hun eisen kracht bij te zetten hadden ze de twee Amerikaanse gijzelaars al vermoord.




weer een concurrent minder op de arbeidsmarkt biraat

een collega van me gaat dit weekend naar SA: good luck!

Dutchguy
08-10-04, 22:12
Beestachtig, nee lager nog dan beestachtig. Ik hoop nooit te kunnen snappen waarom er "mensen" zijn die zoiets bij iemand kunnen doen.

Joesoef
08-10-04, 22:41
Wat zijn die Britten stil.......................

TonH
08-10-04, 23:57
Geplaatst door al zawahiri25
Jammer dat Blair niks geeft om zijn burgers...

Hij hoefde alleen maar de Iraakse gegijzelde vrouwen vrij te laten die in handen zijn van de Amerikaanse bezetter. :moe:

Da's sarcasme toch, vriend?

TonH
09-10-04, 00:07
Geplaatst door al zawahiri25
nee dat zijn harde feiten.

Dacht dat die vrouwen 'gevangen' zaten. Er werden toch geen eisen gesteld waarna ze vrij konden komen?

mark61
09-10-04, 00:30
Geplaatst door TonH
Dacht dat die vrouwen 'gevangen' zaten. Er werden toch geen eisen gesteld waarna ze vrij konden komen?

Ik dacht dat 1 van de twee inderdaad gegijzeld is omdat de Amerikanen haar man willen hebben.

Overigens moet zelfs Zawahiri (de echte of die hier) kunnen begrijpen dat het de Engelsen nooit zou lukken om de Amerikanen te bewegen iemand vrij te laten.

Dus zoals ik elders al zei, tis alleen een mislukte poging om GB en VS uitelkaar te drijven. Dan moet je toch met iets beters komen.

TonH
09-10-04, 00:39
Geplaatst door al zawahiri25
:maf3:

Een beetje compassie voor de onschuldigen van alle kanten, vriend. Dat is al wat IK wens...

DEMOcraat
09-10-04, 00:49
Geplaatst door Dutchguy
Beestachtig, nee lager nog dan beestachtig. Ik hoop nooit te kunnen snappen waarom er "mensen" zijn die zoiets bij iemand kunnen doen.

door de amerikaanse daden verwachten ze ook dat er mensen zullen zijn die zoiets bij iemand kunnen doen.
wij zullen dat nooit snappen omdat we dat niet mee maken..

Dutchguy
09-10-04, 00:56
Geplaatst door DEMOcraat
door de amerikaanse daden verwachten ze ook dat er mensen zullen zijn die zoiets bij iemand kunnen doen.
wij zullen dat nooit snappen omdat we dat niet mee maken..

Persoonlijke vergelding zou ik nog kunnen snappen maar hier zit een politiek motief achter. Een wezenlijk verschil.

DEMOcraat
09-10-04, 01:06
Geplaatst door Dutchguy
Persoonlijke vergelding zou ik nog kunnen snappen maar hier zit een politiek motief achter. Een wezenlijk verschil.

politiek is net een virus zodra je besmet wordt denk je niet meer zoals je hoort te denken..in irak is iedereen besmet geraakt door het dodelijke amerikaanse variant.

Dutchguy
09-10-04, 01:08
Geplaatst door DEMOcraat
politiek is net een virus zodra je besmet wordt denk je niet meer zoals je hoort te denken..in irak is iedereen besmet geraakt door het dodelijke amerikaanse variant.

Ik denk dat het onthoofden weinig met de Amerikanen te maken heeft. Die hebben hun eigen eigenaardigheden, vooral in gevangenissen enzo.

DEMOcraat
09-10-04, 01:21
Geplaatst door Dutchguy
Ik denk dat het onthoofden weinig met de Amerikanen te maken heeft. Die hebben hun eigen eigenaardigheden, vooral in gevangenissen enzo.

ik denk het wel..
door het onthoofden van gevangenen en het in openbaar brengen wil het verzet voorkomen dat er meer buitenlanders naar irak gaan..

tijdens de afgaanse oorlog tegen de russen werden de gevangen genomen russen soms levend gevild vanaf de buik tot de oksels en boven het hoofd dicht gestrikt zodat de gevangene in zijn lichaam stikt.

mark61
09-10-04, 01:41
Geplaatst door DEMOcraat
ik denk het wel..
door het onthoofden van gevangenen en het in openbaar brengen wil het verzet voorkomen dat er meer buitenlanders naar irak gaan..

tijdens de afgaanse oorlog tegen de russen werden de gevangen genomen russen soms levend gevild vanaf de buik tot de oksels en boven het hoofd dicht gestrikt zodat de gevangene in zijn lichaam stikt.

Dat is nog s de superioriteit van je beschaving uitdragen.

DEMOcraat
09-10-04, 10:43
Geplaatst door mark61
Dat is nog s de superioriteit van je beschaving uitdragen.

beschavingen uitdragen worden in oorlog's tijden te zijde gelegt,een goede voorbeeld daarvan is het aantal onschuldige slachtoffers dat gevalen is door amerikaanse bommen.

Max Stirner
09-10-04, 11:10
Geplaatst door al zawahiri25
Jammer dat Blair niks geeft om zijn burgers...

Hij hoefde alleen maar de Iraakse gegijzelde vrouwen vrij te laten die in handen zijn van de Amerikaanse bezetter. :moe:


Sufferdje.....

Max Stirner
09-10-04, 11:18
Geplaatst door DEMOcraat [/i]
[B]ik denk het wel..
door het onthoofden van gevangenen en het in openbaar brengen wil het verzet voorkomen dat er meer buitenlanders naar irak gaan..

Door het vernederen en onthoofden van buitenlanders willen deze gasten laten zien dat ze psychopatische sadisten zijn. Dat is ze gelukt.....
Ik denk dat dit weinig met verzet te maken heeft Democraat, deze 'mensen' hebben hun eigen agenda.


tijdens de afgaanse oorlog tegen de russen werden de gevangen genomen russen soms levend gevild vanaf de buik tot de oksels en boven het hoofd dicht gestrikt zodat de gevangene in zijn lichaam stikt.

:schok:

Max Stirner
09-10-04, 11:21
Geplaatst door Joesoef
Wat zijn die Britten stil.......................


Als je ze de strot afsnijdt worden ze stil ja............ :moe:

mark61
09-10-04, 11:41
Geplaatst door DEMOcraat
beschavingen uitdragen worden in oorlog's tijden te zijde gelegt,een goede voorbeeld daarvan is het aantal onschuldige slachtoffers dat gevalen is door amerikaanse bommen.

Naar de ander wijzen maakt het niet goed democraat.

Bovendien vind ik iemand levend villen toch nog steeds wat anders dan bommen misgooien. Maar jij dus niet.

freya
09-10-04, 11:48
Geplaatst door mark61
Bovendien vind ik iemand levend villen toch nog steeds wat anders dan bommen misgooien. Maar jij dus niet.

Is het tweede beschaafder omdat je je slachtoffres niet persoonlijk aanraakt?


Of is het juist onbeschaafder omdat het zoveel meer slachtoffers maakt die bovendien nergens mee te maken hebben?

mark61
09-10-04, 11:50
Geplaatst door freya
Is het tweede beschaafder omdat je je slachtoffres niet persoonlijk aanraakt?


Of is het juist onbeschaafder omdat het zoveel meer slachtoffers maakt die bovendien nergens mee te maken hebben?

Ah, jij ziet het verschil ook niet?

Ik vind het gedrag van de VS misdadig.

Tomas
09-10-04, 13:31
Geplaatst door mark61
Ah, jij ziet het verschil ook niet?

Ik vind het gedrag van de VS misdadig.

Voor mij ligt het allemaal aan een combinatie van het doel en de methodes. Als het doel nobel is dan ben ik minder kritisch op de methodes. Hoe erg ook, soms is colletoral damage acceptabel als het doel maar nobel is. De methodes kunnen dan nog altijd het doel voorbij schieten natuurlijk. En als het doel niet nobel is, dan is iedere methode zo slecht als het gewoon is. In het geval van de oorlog in Irak is het doel op z'n minst onduidelijk en anders verre van nobel. En het doel van de moordenaars van Bigley nog minder.

Tomas
09-10-04, 13:32
Geplaatst door al zawahiri25
Er zal nooit compassie bestaan voor de bezetter zolang ze niet onze landen verlaten.

Ah, een echte nationalist. Maar wel een beetje dislocated.

Joesoef
09-10-04, 13:33
Geplaatst door Max Stirner
Als je ze de strot afsnijdt worden ze stil ja............ :moe:


De Britten moeten vooral niet ouwehoeren over die onthoofdingen, ze hebben er zelf debet aan. Blair is een Farezieer voor zijn eigen volk.

Tomas
09-10-04, 13:44
Geplaatst door al zawahiri25
Moge ALlah ons behoeden van nationalisme..de mujahideen strijden niet voor een bepaalde land..zij strijden voor de bescherming van de eer van onze vrouwen, voor de bescherming van onze kinderen die de vlaggendragers zijn van 'La illaha illa lah'.

Het verheffen van Allah's woord op deze wereld . En de grenzen die vandaag de dag te zien zijn , zijn hoofdzakelijk door de Europese kolonisten gecreeerd...en we zullen niet stil toezien hoe de Amerikanen op hun beurt hun eigen grenzen gaan trekken.

De Islam heeft niks met greznen temaken. Moslims wonen overal. Dus jij bent gewoon een schijnheilige nationalist met je landjes.

Max Stirner
09-10-04, 13:57
Geplaatst door Joesoef
De Britten moeten vooral niet ouwehoeren over die onthoofdingen, ze hebben er zelf debet aan. Blair is een Farezieer voor zijn eigen volk.


Je hebt helemaal gelijk. Dat gezeur over die onthoofdingen.......had het maar geen Brit moeten zijn.

FF serieus: deze man was ingenieur, had jarenlang in Arabische landen gewoond en gewerkt, had veel respect voor de islamitische cultuur. Hij wordt onthoofd door een stel sadisten die hem en zijn familie eerst twee weken lang vernederden en valse hoop gaven.

Wat is de connectie tussen deze man en Blair, behalve dat ze beide Brits zijn??
Wat bedoel je trouwens met `de Britten`? Is dat zoiets als `de moslims`?

Spoetnik
09-10-04, 14:20
Ik vraag me af hoe de Amerikanen konden weten dat Bigley had geprobeerd te ontsnappen...

Joesoef
09-10-04, 14:22
Geplaatst door Max Stirner
Je hebt helemaal gelijk. Dat gezeur over die onthoofdingen.......had het maar geen Brit moeten zijn.

FF serieus: deze man was ingenieur, had jarenlang in Arabische landen gewoond en gewerkt, had veel respect voor de islamitische cultuur. Hij wordt onthoofd door een stel sadisten die hem en zijn familie eerst twee weken lang vernederden en valse hoop gaven.

Wat is de connectie tussen deze man en Blair, behalve dat ze beide Brits zijn??
Wat bedoel je trouwens met `de Britten`? Is dat zoiets als `de moslims`?


Meneer dweil, probeer mijn geen woorden in de mond te leggen vanwege je bevooroorrdeelden gedachten vanwege mijn islamitische achtergrond. Met Britten doel ik op het Britse rijk, het machtige koninkrijk die geen ene bal heeft gedaan voor haar onderdanen.

Gesnopen!

Max Stirner
09-10-04, 14:25
Geplaatst door Joesoef
Meneer dweil, probeer mijn geen woorden in de mond te leggen vanwege je bevooroorrdeelden gedachten vanwege mijn islamitische achtergrond. Met Britten doel ik op het Britse rijk, het machtige koninkrijk die geen ene bal heeft gedaan voor haar onderdanen.

Gesnopen!


Nee, ik snap er niet veel van. Lamahangen, dit wordt nix.

DEMOcraat
09-10-04, 14:56
Geplaatst door Max Stirner
Door het vernederen en onthoofden van buitenlanders willen deze gasten laten zien dat ze psychopatische sadisten zijn. Dat is ze gelukt.....
Ik denk dat dit weinig met verzet te maken heeft Democraat, deze 'mensen' hebben hun eigen agenda.



:schok:

heb je ook een verklaring waarom ze nu pas dus tijdens de bezetting mensen onthoofd worden en niet voor de bezetting..
sadisten en psychopaten zijn in allen landen te vinden hun daden zijn niet afhankelijk van bepaalde zaken en stellen geen eisen aan hun slachtoffers.

mulan
09-10-04, 15:00
Ja blabla...het blijft afschuwelijk.

DEMOcraat
09-10-04, 15:09
Geplaatst door mark61
Naar de ander wijzen maakt het niet goed democraat.
ik wijs niet naar een andere mark.
als jij stelt dat de superioriteit van je beschaving uitdraagt en hier bedoel je de irakezen mee dan vraag ik me af of de amerikaanen wel de juiste manier gebruiken voor het uitdragen van hun beschaving..


[i]Bovendien vind ik iemand levend villen toch nog steeds wat anders dan bommen misgooien. Maar jij dus niet. [/B]

ik keur dat villen ook niet goed maar als je een bepaalde land aanvalt moet je wel rekening houden met hun cultuur van wraak nemen.

mark61
09-10-04, 15:09
Geplaatst door Tomas
Voor mij ligt het allemaal aan een combinatie van het doel en de methodes. Als het doel nobel is dan ben ik minder kritisch op de methodes. Hoe erg ook, soms is colletoral damage acceptabel als het doel maar nobel is. De methodes kunnen dan nog altijd het doel voorbij schieten natuurlijk. En als het doel niet nobel is, dan is iedere methode zo slecht als het gewoon is. In het geval van de oorlog in Irak is het doel op z'n minst onduidelijk en anders verre van nobel. En het doel van de moordenaars van Bigley nog minder.

Dennoch, kan jij je een doel voorstellen, zo nobel, dat je daarvoor iemand levend moet villen en zijn huid rond zijn hoofd knopen? Of een doel waarvoor deze actie überhaupt een doeltreffende methode is?

Of ben ik faint-hearted dan wel mietje? Persoonlijk begrijp ik niet hoe mensen die zo iets kunnen doen nog enige nobele gedachte in hun al dan niet bebaarde hoofdje kunnen hebben.

Maar toegegeven, dat denk ik ook van Amerikaanse piloten. Toch zouden zij zoiets voor hun nobele doel niet doen. Is dat alleen terug te voeren op een verschil in mietjes-gehalte van Amerikanen vs. zekere Afghanen?

mark61
09-10-04, 15:11
Geplaatst door DEMOcraat
ik wijs niet naar een andere mark.
als jij stelt dat de superioriteit van je beschaving uitdraagt en hier bedoel je de irakezen mee dan vraag ik me af of de amerikaanen wel de juiste manier gebruiken voor het uitdragen van hun beschaving..

Nou doe je het toch echt weer.


ik keur dat villen ook niet goed maar als je een bepaalde land aanvalt moet je wel rekening houden met hun cultuur van wraak nemen.

Dat weet ik ook wel en dat de Russen daar niets te zoeken hadden weet ik ook, maar daar heb ik het niet over.

Afijn, ik zal wel gewoon een mietje zijn. Laten we het daar maar op houden.

mark61
09-10-04, 15:13
Geplaatst door al zawahiri25
Een sunnah van de Profeet en zijn metgezellen kan nooit afschuwelijk zijn.

Nee? Waarom niet?

Vertel eens over die sunnah die gebiedt 62-jarige burgers van de ahl al-kitaab met een mes de strot open te snijden?

freya
09-10-04, 15:13
Geplaatst door al zawahiri25
Een sunnah van de Profeet en zijn metgezellen kan nooit afschuwelijk zijn.


:duizelig:

Dutchguy
09-10-04, 15:16
Geplaatst door al zawahiri25
Een sunnah van de Profeet en zijn metgezellen kan nooit afschuwelijk zijn.

Als je dit soort barbaarse praktijken via de Islam probeert te verklaren zul je juist zelf de Islam in een kwaad daglicht stellen.

freya
09-10-04, 15:16
Geplaatst door al zawahiri25
Wat is er Freya?

Ach ik ken zo wat verhaaltjes :moe:

mulan
09-10-04, 15:23
Geplaatst door al zawahiri25
Een sunnah van de Profeet en zijn metgezellen kan nooit afschuwelijk zijn.

Ik dacht dat je krijgsgevangenen eerlijk moest behandelen etc. maar dan zal ik wel geen moslim zijn.

freya
09-10-04, 15:25
Geplaatst door mulan
Ik dacht dat je krijgsgevangenen eerlijk moest behandelen etc. maar dan zal ik wel geen moslim zijn.

Dat is een heel ander stuk kaas Mulan :student:

DEMOcraat
09-10-04, 15:28
Geplaatst door mark61
Nou doe je het toch echt weer.
ok ik zal het anders stellen wat zou jij doen als de helft van je familie uitgeroeid is..zou jij nog aan die zogenaamd beschaving denken.
oorlogvoeren is geen vorm van beschaving.



[i]Dat weet ik ook wel en dat de Russen daar niets te zoeken hadden weet ik ook, maar daar heb ik het niet over.

Afijn, ik zal wel gewoon een mietje zijn. Laten we het daar maar op houden. [/B]
een mietje ben je zeker niet.
mietjes zijn die amerikanen die feestgangers bombardeeren en verklaren dat het terroristen zijn.

mark61
09-10-04, 15:41
Geplaatst door DEMOcraat
ok ik zal het anders stellen wat zou jij doen als de helft van je familie uitgeroeid is..zou jij nog aan die zogenaamd beschaving denken.
oorlogvoeren is geen vorm van beschaving.

Ja dan bekruipt mij het gevoel dat degenen die deze ontvoering uitvoeren niet noodzakelijkerwijs persoonlijk getroffen zijn. Maar dat weten we natuurlijk niet.

Ik zou bij voorkeur op geüniformeerde, gewapende buitenlanders gaan schieten, en als ik daar niet bij kan misschien op buitenlandse burgers. Maar ik zou niet wekenlang met ze sollen als een kat met een muis en proberen de media te manipuleren en hun familie tot wanhoop drijven. Nee. Het is oorlog en je probeert ze te verdrijven door op ze te schieten totdat ze het zat zijn en afnokken, of allemaal dood natuurlijk.

In Irak worden momenteel bij mijn weten veel meer Iraki's door hun landgenoten vermoord dan er Amerikanen 'sneuvelen'. Dus of ze zijn erg onhandig en slordig, of ze hebben een andere agenda alsmede schijt aan hun volk.

In WOII werden door het verzet bij mijn weten geen willekeurige plekken waar mensen samenkomen, markten etc. opgeblazen. Doelwitten waren bezetters en collaborateurs. Dat er daarna represailles volgden is een iets ander verhaal.


een mietje ben je zeker niet.
mietjes zijn die amerikanen die feestgangers bombardeeren en verklaren dat het terroristen zijn.

:hihi: dank je wel. Ja, die Amerikanen zijn sowieso mietjes.

DEMOcraat
09-10-04, 15:54
Geplaatst door mark61
Ja dan bekruipt mij het gevoel dat degenen die deze ontvoering uitvoeren niet noodzakelijkerwijs persoonlijk getroffen zijn. Maar dat weten we natuurlijk niet.

Ik zou bij voorkeur op geüniformeerde, gewapende buitenlanders gaan schieten, en als ik daar niet bij kan misschien op buitenlandse burgers. Maar ik zou niet wekenlang met ze sollen als een kat met een muis en proberen de media te manipuleren en hun familie tot wanhoop drijven. Nee. Het is oorlog en je probeert ze te verdrijven door op ze te schieten totdat ze het zat zijn en afnokken, of allemaal dood natuurlijk.

In Irak worden momenteel bij mijn weten veel meer Iraki's door hun landgenoten vermoord dan er Amerikanen 'sneuvelen'. Dus of ze zijn erg onhandig en slordig, of ze hebben een andere agenda alsmede schijt aan hun volk.

In WOII werden door het verzet bij mijn weten geen willekeurige plekken waar mensen samenkomen, markten etc. opgeblazen. Doelwitten waren bezetters en collaborateurs. Dat er daarna represailles volgden is een iets ander verhaal.




dat is ook zo mark persoonlijk zou ik het ook hetzelfde doen..
maar deze oorlog berust op amerikaanse leugens het is een politieke oorlog die nog lang zal duuren en meer onchuldige slachtoffers zal kennen.

Siah
09-10-04, 20:41
Geplaatst door freya
Dat is een heel ander stuk kaas Mulan :student:

jong of belegen? :D
allebei zijn lekker trouwens, als ze maar niet van leer-dmrs zijn.

Joesoef
09-10-04, 23:08
Geplaatst door al zawahiri25
...[Rambo]

Bigley heeft gekregen wat hij kon verwachten maar het blijft onrechtvaardig.

Jij hebt gekregen wat jij kon verwachten en wat jij ook verdiende. 25 strafpuntjes.

Bestraffingen dienen rechtvaardig te zijn. Helaas voor Bigley goed voor jou.

Joesoef
09-10-04, 23:11
Geplaatst door al zawahiri25
Een sunnah van de Profeet en zijn metgezellen kan nooit afschuwelijk zijn.

O. Ben jij er zo een. Ik weet anders nog wel een boekje over uitbranden, stenigen, uitrukken van ledematen etc....


Wat toen afschuwelijk was hoeft nu niet rechtvaardig te zijn. Het is geschiedenis.

Tomas
10-10-04, 11:36
Geplaatst door mark61
Dennoch, kan jij je een doel voorstellen, zo nobel, dat je daarvoor iemand levend moet villen en zijn huid rond zijn hoofd knopen? Of een doel waarvoor deze actie überhaupt een doeltreffende methode is?

Of ben ik faint-hearted dan wel mietje? Persoonlijk begrijp ik niet hoe mensen die zo iets kunnen doen nog enige nobele gedachte in hun al dan niet bebaarde hoofdje kunnen hebben.

Maar toegegeven, dat denk ik ook van Amerikaanse piloten. Toch zouden zij zoiets voor hun nobele doel niet doen. Is dat alleen terug te voeren op een verschil in mietjes-gehalte van Amerikanen vs. zekere Afghanen?

Het stropen van je vijand is natuurlijk ietwat wat extreem en hoort dan ook voor mij in de categorie "Het doel voorbij strevend". Als er al sprake was van een nobel doel, wat ik een beetje betwijfel. Maar collatoral dammage zoals dat zo eufemistisch heet in het engels, dat kan ik nog wel eens begrijpen en dus accepteren. En dat is voor mij nu eenmaal afhankelijk van het doel. Wraak heb ik ook wel eens begrip voor, maar dan niet plaatsvervangend.

Mark
10-10-04, 12:07
Wat ze ook deden bij russen was hun vel van hun buik opstropen, hun open vlees overgieten met levende maden, vervolgens weer het vel terugnaaien over hun buik en de rus zo levend van binnen uit laten opeten door de maden.

Je moet wat als je geen bom hebt :)

mark61
10-10-04, 12:41
Geplaatst door DEMOcraat
dat is ook zo mark persoonlijk zou ik het ook hetzelfde doen..
maar deze oorlog berust op amerikaanse leugens het is een politieke oorlog die nog lang zal duuren en meer onchuldige slachtoffers zal kennen.

De vraag blijft of je je moet verlagen tot het niveau van je tegenstander.

Ik vind dat verzet meestal niet alleen een 'politieke' component heeft (je verzet je tegen een invasie van jouw onafhankelijke land), maar ook een morele: je vecht voor jouw beschaving tegen het gebrek aan beschaving bij de bezetter.

Misschien ben ik te 'moreel'. Maar als je je in je verzet beroept op je geloof, of dat nou christendom of islam is, dan introduceer je zelf de notie 'moraal' of 'beschaving' in je strijd.

Begrijp je?

DEMOcraat
10-10-04, 12:56
Geplaatst door mark61
De vraag blijft of je je moet verlagen tot het niveau van je tegenstander.

Ik vind dat verzet meestal niet alleen een 'politieke' component heeft (je verzet je tegen een invasie van jouw onafhankelijke land), maar ook een morele: je vecht voor jouw beschaving tegen het gebrek aan beschaving bij de bezetter.

Misschien ben ik te 'moreel'. Maar als je je in je verzet beroept op je geloof, of dat nou christendom of islam is, dan introduceer je zelf de notie 'moraal' of 'beschaving' in je strijd.

Begrijp je?

dat is heel simpel mark zoals ik al eerder heb gezegt dit is een politieke oorlog geen islamitische.
zelf zou ik me aan het islamitische houden.

mark61
10-10-04, 13:32
Geplaatst door DEMOcraat
dat is heel simpel mark zoals ik al eerder heb gezegt dit is een politieke oorlog geen islamitische.
zelf zou ik me aan het islamitische houden.

Dan moeten die ontvoerders etc. zich niet beroepen op de islam, omdat ze bezig zijn met een 'politieke' strijd waarin (misschien) wel alle methodes toegestaan zijn. Dit in tegenstelling tot een chr. of isl. strijd, waarbij niet alle methodes zijn toegestaan. Er was toch iets met geen burgers doden, geen bomen omhakken, geen voedsel vernietigen etc.

Ik bedoel, ik ben het niet die de islam aanroept. Jij trouwens ook niet.

DEMOcraat
10-10-04, 15:33
Geplaatst door mark61
Dan moeten die ontvoerders etc. zich niet beroepen op de islam, omdat ze bezig zijn met een 'politieke' strijd waarin (misschien) wel alle methodes toegestaan zijn. Dit in tegenstelling tot een chr. of isl. strijd, waarbij niet alle methodes zijn toegestaan. Er was toch iets met geen burgers doden, geen bomen omhakken, geen voedsel vernietigen etc.
die ontvoerders beroepen zich op de islam zoals de amerikanen zich op democratie beroepen en het gekste is dat niemand zich en zijn eigen wetten houdt.
volgens de imam die deze onthoofding op een vrijdag gebed heeft aangekaart is het verboden dus haram...en zo denk ik ook over.


[i]Ik bedoel, ik ben het niet die de islam aanroept. Jij trouwens ook niet. [/B]
nee dat klopt ik zal de laatste zijn die islam aanroept.

mark61
10-10-04, 15:54
Geplaatst door DEMOcraat
die ontvoerders beroepen zich op de islam zoals de amerikanen zich op democratie beroepen en het gekste is dat niemand zich en zijn eigen wetten houdt.
volgens de imam die deze onthoofding op een vrijdag gebed heeft aangekaart is het verboden dus haram...en zo denk ik ook over.


nee dat klopt ik zal de laatste zijn die islam aanroept.

Mooi, dan zijn we klaar.

barneveld
10-10-04, 21:39
Geplaatst door mark61
Mooi, dan zijn we klaar.

ik had ook wat willen zegen maar ik ben te laat zie ik omdat jullie al klaar zijn

mark61
11-10-04, 00:03
Geplaatst door barneveld
ik had ook wat willen zegen maar ik ben te laat zie ik omdat jullie al klaar zijn

Nou als jij het niet klaar vindt mag je gewoon doorgaan hoor.