PDA

Bekijk Volledige Versie : Straatvoetbaltoernooi tussen joden en Marokkanen



ZbaqZbaq
10-10-04, 16:05
Straatvoetbaltoernooi tussen joden en Marokkanen
Uitgegeven op 10-10-2004 om 15:18 uur, bijgewerkt om 16:20




Het Balboaplein in Amsterdam is zondag toneel van een straatvoetbaltoernooi dat als verzoeningspoging tussen joden en Marokkanen kan worden gezien. Erwin Brugmans van de organisatie: "We moeten angsten tussen de beide bevolkingsgroepen wegnemen. Dit kan beter met voetbal dan met een diplomatiek overleg."


De sfeer op het bekende voetbalpleintje in de wijk De Baarsjes is volgens Brugmans 'prima'. "Het is heerlijk hier. Zo'n tweehonderd toeschouwers genieten van het voetbal en de zon. Er wordt leuk gevoetbald en gepraat. Voetbal is het ideale bindmiddel voor dit soort verzoeningspogingen. Aan het eind van de zondagmiddag mengen we de teams, zodat Marokkanen en joden met elkaar in één team gaan spelen. Daarna is er nog een gezamenlijke maaltijd. We hopen dat deze dag succes oplevert. De angsten die er over en weer tussen beide bevolkingsgroepen bestaan moeten worden weggenomen."

Het straatvoetbaltoernooi wordt door verschillende organisaties georganiseerd. Onder meer het Centrum Informatie en Documentatie Israël (CIDI), een synagoge, Novib en een Marokkaanse ouderenvereniging. Er doen in totaal vijf Marokkaanse en vijf joodse teams aan het toernooi mee.


[Copyright 2004, Novum]
----------------------------------------------------------------------------------



Hoe zit het dan met Marokkaanse joden ?

Zijn zij op deze dag scheidsrechter ?

freya
10-10-04, 16:08
Geplaatst door ZbaqZbaq
Hoe zit het dan met Marokkaanse joden ?


Die zitten op een gezamenlijke reservebank

Al Sawt
10-10-04, 16:14
Geplaatst door ZbaqZbaq
Straatvoetbaltoernooi tussen joden en Marokkanen
Uitgegeven op 10-10-2004 om 15:18 uur, bijgewerkt om 16:20




Het Balboaplein in Amsterdam is zondag toneel van een straatvoetbaltoernooi dat als verzoeningspoging tussen joden en Marokkanen kan worden gezien. Erwin Brugmans van de organisatie: "We moeten angsten tussen de beide bevolkingsgroepen wegnemen. Dit kan beter met voetbal dan met een diplomatiek overleg."


De sfeer op het bekende voetbalpleintje in de wijk De Baarsjes is volgens Brugmans 'prima'. "Het is heerlijk hier. Zo'n tweehonderd toeschouwers genieten van het voetbal en de zon. Er wordt leuk gevoetbald en gepraat. Voetbal is het ideale bindmiddel voor dit soort verzoeningspogingen. Aan het eind van de zondagmiddag mengen we de teams, zodat Marokkanen en joden met elkaar in één team gaan spelen. Daarna is er nog een gezamenlijke maaltijd. We hopen dat deze dag succes oplevert. De angsten die er over en weer tussen beide bevolkingsgroepen bestaan moeten worden weggenomen."

Het straatvoetbaltoernooi wordt door verschillende organisaties georganiseerd. Onder meer het Centrum Informatie en Documentatie Israël (CIDI), een synagoge, Novib en een Marokkaanse ouderenvereniging. Er doen in totaal vijf Marokkaanse en vijf joodse teams aan het toernooi mee.


[Copyright 2004, Novum]
----------------------------------------------------------------------------------


Prima intiatief!

We moeten beter en intesiever samenwerken met de Joodse gemeenschap in Nederland.

ZbaqZbaq
10-10-04, 16:34
Geplaatst door Al Sawt
Prima intiatief!

We moeten beter en intesiever samenwerken met de Joodse gemeenschap in Nederland.

yep,...maar ik zie CIDI niet als "de Joodse gemeenschap".

Dat is wat zij pretenderen te vertegenwoordigen...zodat ze hun zionisme daarin kunnen kapselen.

Indien je mee gaat in deze CIDI manipulatie....wordt anti-zionisme vetraald naar anti-joods.

Al Sawt
10-10-04, 17:00
Geplaatst door ZbaqZbaq
yep,...maar ik zie CIDI niet als "de Joodse gemeenschap".

Dat is wat zij pretenderen te vertegenwoordigen...zodat ze hun zionisme daarin kunnen kapselen.

Indien je mee gaat in deze CIDI manipulatie....wordt anti-zionisme vetraald naar anti-joods. De CIDI speelt een geslepen spel. Door keihard de Palestijnse zaak te criminaliseren, antisemitisme te bestrijden en vervolgens samen te werken met Marokkaanse organisaties, vegen ze hun doelstellingen onder de noemer bestrijden van antisemitisme.


Daar moeten we een voorbeeld van nemen.

Marokkaanse organisaties moeten meegaan en intiatieven ontplooien, om toenadering te zoeken tot de Joodse gemeenschap.

En die zelfde organisaties moeten veel aandacht besteden aan de Palestijnse zaak. Waardoor ze niet makkelijk van antisemitisme kunnen worden beschuldi

ZbaqZbaq
10-10-04, 17:50
Geplaatst door deleted user
Ik zou niet weten waarin joden en moslims zouden moeten samenwerken? Kan iemand mij dat uitleggen?

Ook vind ik het niet echt constructief om ergens alsmaar opnieuw over in discussie te gaan, over iets wat een x-aantal kilometers van ons verwijdert is en waar wij ook geen enkel invloed op hebben.

zo ver zit het dus helemaal niet.....

het zit in Den Haag.....

Jij als burger zou je verantwoordelijkheid moeten nemen en je regering aanspreken op het feit dat zij een kolonisator steunen bij hun onderdrukking en roofzucht. Zonder de steun van westerse regeringen zou de zionistische bezetting nooit bestaan. Dus als de burgers van die westerse landen niet medeverantwoordelijk willen zijn door passief toe te kijken maar actief hun regeringen tot de orde roepen kunnen genocide, en landjepik een halt toe geroepen worden.

Julien
10-10-04, 18:09
Geplaatst door deleted user
Ik zou niet weten waarin joden en moslims zouden moeten samen werken? Kan iemand mij dat uitleggen?

Ook vind ik het niet echt constructief om ergens alsmaar opnieuw over in discussie te gaan, over iets wat een x-aantal kilometers van ons verwijdert is en waar wij ook geen enkel invloed op hebben.

:maf3: dit hele initiatief is juist georganiseerd vanwege enkele antisemitische gedragingen van marokkanen (o.a. 4mei vorig jaar) in Nederland

en de manier waarop de CIDI Israel kritiekloos verdedigt, is natuurlijk geen stimulans voor beter begrip tussen marokkanen en joden.

daarom is dit voetbaltournooi een goed initiatief..

kun je dat uit je mond krijgen ZZ?

Julien
10-10-04, 18:43
Geplaatst door deleted user
Ehm, ik ben misschien wel een 'zwarte schaap', maar ik ben geen Zwarte Schaap op dit forum, mocht je dat bedoelen.

Maar ik dacht dat die joden op basis van wat overeenkomsten ook op andere terreinen zouden samen werken met moslims. Tenminste, dat proefde ik uit de reactie van Al Sawt Maar gelukkig blijft het bij voetballen. Dat kan ik wel uit mijn mond krijgen zoals je ziet :)

Ik vind het wel een leuk initiatief hoor. Maar tegelijkertijd ook zo nietszeggend, tis gewoon 'short-term thinking'.

nee ik bedoelde ZbagZbaq (ZZ)..niet jij, want ik wist al dat jij hier wel op een goede manier naar kijkt..maar sommige prikkers zien in elk woordje Jood een Zionist die Palestijnen wilt vermoorden.

ZbaqZbaq
10-10-04, 18:48
Geplaatst door Julien
nee ik bedoelde ZbagZbaq (ZZ)..niet jij, want ik wist al dat jij hier wel op een goede manier naar kijkt..maar sommige prikkers zien in elk woordje Jood een Zionist die Palestijnen wilt vermoorden.

Dan heb jij mijn punt dus duidelijk niet begrepen....

CIDI zou dus graag willen zien dat mensen denken Jood=Zionist.....

Ik daarintegen maak duidelijk onderscheid.

Karin.N
10-10-04, 18:51
Geplaatst door deleted user
Ik zou niet weten waarin joden en moslims zouden moeten samen werken? Kan iemand mij dat uitleggen?


Samenwerken is misschien juist goed om begrip voor elkaar te krijgen. Zonder wederzijds begrip/respect geen blijvende oplossingen voor diverse problemen en/of geweld in de wereld.

Oorzaak van de vele problemen zijn vaak angstgevoelens, onwetendheid, vooroordelen. Door samen te werken kan er in ieder geval een poging gedaan worden om deze gevoelens om te zetten in positieve gevoelens.

M.i. bestaan er geen louter slechte of goede partijen. De waarheid ligt meestal ergens in het midden.

Julien
10-10-04, 19:07
Geplaatst door ZbaqZbaq
Dan heb jij mijn punt dus duidelijk niet begrepen....

CIDI zou dus graag willen zien dat mensen denken Jood=Zionist.....

Ik daarintegen maak duidelijk onderscheid.

dus is een voetbaltournooi tussen joden en marokkanen een goed initiatief.

Ourzazate
11-10-04, 01:57
Zo'n initiatief is heel erg goed. Maar van beide kampen moet begrip/respect komen...:). Joden in NL moeten begrijpen dat Marokkanen niet zozeer een probleem hebben met het jodendom maar met het zionisme en Marokkanen moeten begrijpen dat niet alle joden zionisten zijn...:).

Joden in Nederland vragen mij wel eens waarom Marokkanen die zo ver van Palestina zitten zich zo verbonden voelen met de Palestijnen; moslims hebben nu eenmaal een hele sterke band met elkaar. Er hebben tal van Marokkanen gevochten in Afghanistan (tegen de Russen) en in Tsjetjenie (tegen de Russen) vanwege die verbondenheid...:).

LiaCarina
11-10-04, 08:11
Leuk initiatief. Gaat men nog wat voor de dames doen? Iets in de richting van gezellig samen gratis shoppen:p

Karin.N
11-10-04, 09:04
Geplaatst door EYe_OnNadYa
Leuk initiatief. Gaat men nog wat voor de dames doen? Iets in de richting van gezellig samen gratis shoppen:p

Nee, die vallen zoals gewoonlijk weer buiten de boot.

LiaCarina
11-10-04, 09:08
Geplaatst door Karin.N
Nee, die vallen zoals gewoonlijk weer buiten de boot.

Shit, misschien moet ik ook anti-joden kreten lopen roepen. Wellicht zal dat helpen.

Julien
11-10-04, 10:25
Geplaatst door EYe_OnNadYa
Leuk initiatief. Gaat men nog wat voor de dames doen? Iets in de richting van gezellig samen gratis shoppen:p

:D

Al Sawt
11-10-04, 11:40
Geplaatst door deleted user
Ehm, ik ben misschien wel een 'zwarte schaap', maar ik ben geen Zwarte Schaap op dit forum, mocht je dat bedoelen.

Maar ik dacht dat die joden op basis van wat overeenkomsten ook op andere terreinen zouden samen werken met moslims. Tenminste, dat proefde ik uit de reactie van Al Sawt Maar gelukkig blijft het bij voetballen. Dat kan ik wel uit mijn mond krijgen zoals je ziet :)

Ik vind het wel een leuk initiatief hoor. Maar tegelijkertijd ook zo nietszeggend, tis gewoon 'short-term thinking'. Wat hebben wij Moslims te verliezen, als we de Joodse gemeenschap als voorbeeld nemen?

Ze zijn goed georganiseerd, goed vertegenwoordigd en hebben hun identiteit en geloof door de eeuwen heen bewaart.


Ook kunnen ze politieke kwestie´s als Palestina goed scheiden van hun geloof.

Juist door een toenadering tussen onze en hun gemeenschap, bewijzen we de Palestijnse zaak een uitstekende dienst.

LiaCarina
11-10-04, 11:47
Geplaatst door Julien
:D

Nou nou....:p

wytze
11-10-04, 13:52
Ik was erbij en vond het leuk en een heel goed initiatief.
Maarre, de Joden goed georganiseerd? Niet met voetballen!

Don Vito
11-10-04, 14:58
Geplaatst door EYe_OnNadYa
Leuk initiatief. Gaat men nog wat voor de dames doen? Iets in de richting van gezellig samen gratis shoppen:p

Joodse en Sous dames zouden zich hier erg in vinden

Rabi'ah.
11-10-04, 17:05
Geplaatst door EYe_OnNadYa
Leuk initiatief. Gaat men nog wat voor de dames doen? Iets in de richting van gezellig samen gratis shoppen:p

:haha:

Vooral dat gratis spreekt me erg aan. :strik: